News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Seitsemän tähden liike (Paavo Väyrynen)

Started by Riukulehto, 28.06.2018, 17:13:57

Previous topic - Next topic

Anita Saarinen

Quote from: Ritva Puolakka on 06.03.2019, 23:50:16
Mielestäni on aivan mahtava, että Seitsemän tähden liikkeen taustavoimat ovat tajunneet, että meissä on poliittista potentiaalia. Kun tämmöinen voimavara saatetaan yhteen, niin itse ainakin uskon, että vain hyvää voi tulla. Se on sitten eri asia kuka pääsee eduskuntaan ja kuka ei, mutta verkostoituminen yhteiskunnallisesti aktiivisten ihmisten kanssa on ensiarvoisen tärkeää tulevaisuutta ajatellen.

Juuri näin Ritva!
Itse lähdin mukaan (tosin ensin kieltäydyttyäni) koska halusin tehdä taustatyötä Hämeen vaalipiirin ehdokkaille - ja koska kauniisti uudelleenkin pyydettiin. Juuri muuhun ei voimavarat vieläkään kunnolla riitä tuon viime keväisen aivoinfarktin jäljiltä, eli koska torikeikat jää pois niin mainostus on aika lailla paikallista ja netissä tapahtuvaa. Tosin yhteen vaalipaneeliin olen luvannut mennä, ja heti kun ehdokkuuteni julkistettiin oli maakunnan lehdessä iso juttu,  paikallisessa lehdessä sen jälkeen ja yhteen on vielä tulossa. Että se siitä "tuntemattomuudesta"; kyllä nuo tämän vaalipiirin porukat näyttää meikäläisen tuntevan, ja sehän on kuitenkin se pääasia. ;)

Joka tapauksessa toivotan kaikille jaksamista vaalityöhön ja lykkyä äänten suhteen! Ja muistetaan se vaalirauha myös ehdokkaita kohtaan. :)

Ritva Puolakka

Quote from: Anita Saarinen on 07.03.2019, 10:35:44
Juuri näin Ritva!
Itse lähdin mukaan (tosin ensin kieltäydyttyäni) koska halusin tehdä taustatyötä Hämeen vaalipiirin ehdokkaille - ja koska kauniisti uudelleenkin pyydettiin. Juuri muuhun ei voimavarat vieläkään kunnolla riitä tuon viime keväisen aivoinfarktin jäljiltä, eli koska torikeikat jää pois niin mainostus on aika lailla paikallista ja netissä tapahtuvaa. Tosin yhteen vaalipaneeliin olen luvannut mennä, ja heti kun ehdokkuuteni julkistettiin oli maakunnan lehdessä iso juttu,  paikallisessa lehdessä sen jälkeen ja yhteen on vielä tulossa. Että se siitä "tuntemattomuudesta"; kyllä nuo tämän vaalipiirin porukat näyttää meikäläisen tuntevan, ja sehän on kuitenkin se pääasia. ;)

Joka tapauksessa toivotan kaikille jaksamista vaalityöhön ja lykkyä äänten suhteen! Ja muistetaan se vaalirauha myös ehdokkaita kohtaan. :)

Hei Anita!

En tiennytkään, että olet sairastanut aivoinfarktin. Se on kova juttu ja onneksi olet toipumassa siitä, koska lähipiirin kokemuksena tiedän, ettei aina käy yhtä hyvin. Joten hienoa, että olet mukana näissä karkeloissa. Me olemme jo Tähtinaisia perustamassa, joten tehdään siitä vielä valtakunnallinen juttu, kunhan ehditään. Vaalionnea ja -menestystä toivottaen!:)

Ritva

Riukulehto

Paavo Väyrynen mukana maahanmuuttobisneksessä Pohjantähti-opistonsa kautta, joka järjestää kultamunille erilaisia koulutuksia.

QuoteSuomi tutuksi -koulutus

Käyntiosoite Kemissä: Pohjantähti-opisto, Valtakatu 1, 94100 Kemi
Kesto: syyslukukausi 5.8.–20.12.2019, syysloma vko 42.
Kesto: kevätlukukausi 7.1.–29.5.2020, talviloma vko 10.
Kohderyhmä
Kotoutumisvaiheessa olevat maahanmuuttajat, jotka tarvitsevat luku-ja kirjoitustaidon opetusta, sekä tukea suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutumisessa. Soveltuu myös hitaammin suomen kielen opinnoissa eteneville.
http://www.pto.fi/suomitutuksi.html

QuoteAvain ammattiin – koulutus

Käyntiosoite Kemissä: Pohjantähti-opisto, Valtakatu 1, 94100 Kemi
Kesto: syyslukukausi 5.8.–20.12.2019, syysloma vko 42.
Kesto: kevätlukukausi 7.1.–29.5.2020, talviloma vko 10.
Kohderyhmät:
- Maahanmuuttajat, jotka haluavat opiskella suomen kieltä, tarvitsevat ohjausta/tukea työllistymiseen tai jatko-opintojen suunnitteluun, sekä kotoutumiseen.
http://www.pto.fi/avainammattiin.html

Yhteistyöllä tuettuun kotoutumiseen -hanke

1.8.2017-31.7.2019

Hankkeen tavoitteet

Maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden kotoutumisen tukeminen ja syrjäytymisen ehkäisy. Luodaan Kemiläinen/ Merilappilainen toimintamalli, jossa hyödynnetään järjestöjen ja vapaan sivistystyön luomia mahdollisuuksia kotouttamisessa. Maahanmuuttajia ja turvapaikanhakijoita pyritään ohjaamaan mukaan jo olemassa oleviin harrasteryhmiin sekä vapaan sivistystyön järjestämille kursseille. Tavoitteena, että maahanmuuttajat, turvapaikanhakijat ja kantaväestö osallistuvat yhdessä toimintaan, joka samalla luo turvallisen kotoutumisympäristön.

Hankkeen kohderyhmät
Maahanmuuttajat, turvapaikanhakijat, kansainväliset opiskelijat, yhdistysten sekä järjestöjen toimijat.

Hankkeen toiminta
Maahanmuuttajan tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelut. Pyritään luomaan maahanmuuttajille suunnattu opas alueen työllisyys, koulutus- ja harrastusmahdollisuuksista.

Tarjotaan ohjausta ja koulutusta järjestöjen toimijoille, jotka toimivat maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden parissa. Yhteistyö järjestöjen, oppilaitosten sekä vapaan sivistystoimen toimijoiden kanssa.

Hankkeen rahoittajat:
Tähän hankkeeeseen olemme saaneet avustusta opetus- ja kulttuuriministeriöltä.
http://www.pto.fi/tuko.html

"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Sepeteus Hiihtäjä

Quote from: Ant.v2 on 06.03.2019, 22:19:49
Lista on kyllä oikea pienpuoluekentän all stars. Listallahan on mm.

7) Maidanin jääkärien johtaja Ari Lindström

Tuota tuolla oulun suohirviöllä ei ole mitään tekemistä Maidanin jääkärien tai Maidanin kanssa. Ari ei ole koskaan ollut Maidanilla, eikä hänen virityksillä ollut mitään tekemistä Maidanin kanssa. Lisäksi Ari haukkui ja mustamaalasi Maidania ja Maidanin jääkäreitä jatkuvasti. Toisaalta mitä muuta voi odottaa nuoria suomalaisia joukkoraiskattuja naisia haukkuvalta plösöltä.
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Jouko Piho

Seitsemän tähden liikkeen vaalistartti

Seitsemän tähden liike aloitti virallisesti eduskuntavaalien vaalikampanjan tänään 9.3.2019 Helsingin Katajanokan Scandic Grand Marina –hotellissa pidetyn vaalistartin muodossa, jonne oli saapunut yli 90 eduskuntavaaliehdokasta eri puolilta Suomea. Minäkin olin paikalla Itä-Uusimaan edustajana.

Tunnelma oli hyvä ja innostunut. Oli mukava tavata livenä monia Facebook-tuttuja, joita en ole ennen nähnyt. Juttelin vähän pitempään Ilja Janitskinin kanssa sekä kirjailija/toimittaja Mauno Saaren kanssa, jonka vaimo erikoislääkäri Pirkko Turpeinen-Saari on ehdolla Helsingin vaalipiirissä. Myös Kainuun metsurin Aaro Mikkosen kanssa vaihdettiin muutama sananen.

Paavo Väyrynen piti aluksi poliittisen tilannekatsauksen, jonka jälkeen osallistujilla oli mahdollisuus tehdä kysymyksiä. Minä kysyin, onko mitään puoluetta, jonka kanssa Tähtiliike ei menisi hallitukseen. Väyrynen totesi, että ketään ei suljeta pois, vaan kaikkien kanssa voidaan neuvotella hallitusyhteistyöstä.

Ruokatauon jälkeen (lounas oli erittäin maittava) eduskuntaryhmän pääsihteeri ja puoluesihteeri Seppo Hauta-aho antoivat informaatiota ja monia käytännön neuvoja mainontaan ja vaalikampanjaan.

qwerty

[tweet]1106076672770621440[/tweet]
QuoteRäikeää poliittista syrjintää
14.3.2019 08:04 Paavo Väyrynen

Tänään näyttäytyy eduskuntavaaleihin liittyvä poliittinen syrjintä räikeimmillään.

Yleisradio aloittaa vaaleihin liittyvät ohjelmat eduskuntapuolueiden puheenjohtajien suurella vaalikeskustelulla. Mukana ovat kaikki muut eduskuntapuolueet paitsi Tähtiliike.

Ilta-Sanomat puolestaan järjestää tänään Sanomatalossa vaalimessut, joissa ovat esillä Tähtiliikettä lukuun ottamatta kaikki eduskuntapuolueet.     

Molemmilla syrjintätapauksilla on erikoinen tausta.

Yleisradiolla on ollut vakiintunut käytäntö, jonka mukaan eduskuntapuolueille järjestetään yhdet vaalikeskustelut ja eduskunnan ulkopuolisille pienpuolueille toiset. Nyt kuitenkin päätettiin sulkea yksi eduskuntapuolue niille tarkoitettujen keskustelujen ja vaaliohjelmien ulkopuolelle.

Kun pyysimme puoluerekisteriin päästyämme saada oman ns. puoluepäivän, uutis- ja ajankohtaistoiminnasta vastaava johtaja Jouko Jokinen ilmoitti meille, että Yleisradion hallintoneuvosto oli 4.12. pitämässään kokouksessa päättänyt, että "vaaliohjelmiin osallistuvat hallintoneuvoston päätöksentekohetkellä rekisteröidyt puolueet, joilla on useampi kuin yksi kansanedustaja tämän hetken eduskunnassa". 

Tein hallintoneuvoston päätöksestä kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle.

Hallintoneuvoston antamasta selvityksestä kävi yllättäen ilmi, ettei se ollut tehnytkään Jokisen meille ilmoittamaa päätöstä. Sen antamat ohjeet päinvastoin edellyttivät, että "Radion ja television erillisissä puoluekohtaisissa vaaliohjelmissa edustettuina ovat eduskuntapuolueet. Eduskunnan ulkopuoliset puolueet pääsevät esittelemään näkemyksiään erillisessä näiden puolueiden vaalikeskustelussa."

Kävi ilmi, että Jokinen oli itse tehnyt sen päätöksen, jonka hän väitti hallintoneuvoston tekemäksi.

Oikeusasiamiehelle Jokinen perusteli ratkaisuaan sillä, että "Vaaliohjelmista on tehtävä sekä toimituksen että erityisesti yleisön näkökulmasta hallittavia ja mahdollisimman laadukkaita. Vaaliohjelmien rakenteen kannalta yhdeksän puoluetta on yläraja."

Erikoinen perustelu. Kuinka suuri on ero yhdeksän ja kymmenen keskustelijan välillä? Minun mukanaoloni olisi nostanut keskustelujen laatua ja kiinnostavuutta, kuten vuodentakaiset presidentinvaalit osoittivat. Journalistiset perusteet olisivat nimenomaan edellyttäneet meidän mukana oloamme.

Saatuani hallintoneuvoston selvityksen täydensin kanteluani toteamalla, että hallintoneuvosto oli laiminlyönyt velvollisuutensa valvoa antamiensa ohjeiden noudattamista.

Oikeusasiamies kuitenkin katsoi, ettei vaaliohjelmien järjestämisessä ole ilmennyt oikeusasiamiehen toimenpiteitä edellyttävää lainvastaista menettelyä tai velvollisuuden laiminlyöntiä.   

Meidät on kutsuttu 2.4. järjestettävään eduskunnan ulkopuolisten pienpuolueiden vaalitenttiin. Olemme ilmoittaneet, että emme osallistu. Meidän paikkamme on eduskuntapuolueiden tenteissä ja keskusteluissa.

Helmikuun alkupuolella saimme Ilta-Sanomilta kutsun osallistua Sanomatalossa 14.3. järjestettäville vaalimessuille. Ilmoitimme tulevamme. Helmikuun 26. päivänä meiltä pyydettiin vahvistusta tuloomme, koska vaalimessupisteet oli määrä arpoa saman viikon lopulla. Vahvistimme osallistumisemme.

Viime viikolla minulle kuitenkin ilmoitettiin puhelimitse, että emme voikaan osallistua. Ei kuulemma ollut tilaa eikä aikaa. Kun kysyin perusteluja, minulle vastattiin, että emme olleet saaneet kansanedustajia viime eduskuntavaaleissa. Kun huomautin, että Sinisetkään eivät saaneet, sain vastauksen: "Se onkin hallituspuolue".

Meillä on kuitenkin eduskuntavaaleissa enemmän ehdokkaita kuin Sinisillä.

Johonkin mekin sentään kelpaamme. Maanantaina osallistuin Paasikivi-Seuran järjestämään ulko-ja turvallisuuspoliittiseen keskusteluun. Sen yhteydessä Sari Essayah valitteli kiireitään, kun on niin paljon erilaisia haastatteluja ja esiintymisiä radiossa ja televisiossa.

Tähtiliike ei saa juuri lainkaan julkisuutta TV- ja radio-ohjelmissa. Niinpä minun on lähdettävä taas kansan pariin. Vaalitilaisuuksia kertyy parisen sataa.

Mukavaahan äänestäjien kohtaaminen on, mutta raskaaksi se käy. Kustannuksiakin kertyy, kun on maksettava tilavuokria, tarjoiluja ja lehti-ilmoituksia.

Siihen nähden on kerta kaikkiaan kohtuutonta, että muille eduskuntapuolueille suodaan rahalliselta arvoltaan jopa satojen tuhansien eurojen ilmainen julkisuus. Ja pääroolissa on valtion omistama ja verovaroin rahoitettava Yleisradio.

Sapettaa.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

nollatoleranssi

Quote from: Sepeteus Hiihtäjä on 07.03.2019, 14:25:50
Quote from: Ant.v2 on 06.03.2019, 22:19:49
Lista on kyllä oikea pienpuoluekentän all stars. Listallahan on mm.

7) Maidanin jääkärien johtaja Ari Lindström

Tuota tuolla oulun suohirviöllä ei ole mitään tekemistä Maidanin jääkärien tai Maidanin kanssa. Ari ei ole koskaan ollut Maidanilla, eikä hänen virityksillä ollut mitään tekemistä Maidanin kanssa. Lisäksi Ari haukkui ja mustamaalasi Maidania ja Maidanin jääkäreitä jatkuvasti. Toisaalta mitä muuta voi odottaa nuoria suomalaisia joukkoraiskattuja naisia haukkuvalta plösöltä.

Laittomat perustivat suomalaisten tuella leirejään muuallekin kuin Helsinkiin. Yksi perustettiin Ouluun ja vastamiekkarin loi Ari Lindström. Laittomien leiri ei saanut tukea ja turviksia ei kiinnostanut miekkaroida, niin molemmat leirit katosivat nopeasti.

Enemmän nuo kiistat liittyivät siihen kuka oli tehnyt ja mitä. Se on ollut yleistä pikku piireissä.

Kyseinen arvio eri henkilöistä oli humoristinen. Ei se ollut täysin faktapitoinen mm. Rosa Tanilla ei ole ollut mitään suhdetta Olavi Mäenpäähän(?)
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Akseli Erkkilä

Kun Paavo valitti tuosta hallintoneuvoston päätöksestä oikeusasiamiehelle, sanoin että tiedäthän sinä, etteivät Suomen herrat toisiaan syö. Tiesi toki, mutta tietystihän oikeudettomuudesta pitää valittaa. Harvoin on näin ikävää veikata oikein.

Jouko Piho

Numerot ovat tulleet

Eduskuntavaaliehdokkaiden numerot tulivat tänään. Minun numeroni Uudenmaan vaalipiirissä on 17. Paavo Väyrysen numero on 27. Ilja Janitskinilla Helsingin vaalipiirissä on numero 84.

Jorma M.

Sielä menee Ylen vaalitentti livenä nyt.

Sipilä soitti uutis- ja ajankohtaisohjelmien keisari Jouko Jokiselle ja ilmoitti ettei Väyrystä oteta mukaan. Eikä otettu.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Anita Saarinen

Quote from: Jouko Piho on 14.03.2019, 20:48:23
Numerot ovat tulleet

Eduskuntavaaliehdokkaiden numerot tulivat tänään. Minun numeroni Uudenmaan vaalipiirissä on 17. Paavo Väyrysen numero on 27. Ilja Janitskinilla Helsingin vaalipiirissä on numero 84.

Uudellamaalla on Tähtiliike osunut saamaan suht pieniä numeroita. Täällä Hämeessä ollaan "sadan paremmalla puolella" eli numerot 117-129. Itselläni on numerona 125.
Tähtiliikkeen sihteeri Seppo Hauta-aho näyttää saaneen numeron 81 Helsingin vaalipiirissä. :)

Kaikkien ehdokkaiden numerothan pääsee katsomaan tuolta: https://tulospalvelu.vaalit.fi/EKV-2019/fi/ehd_listat_kokomaa.htm

Ritva Puolakka

Quote from: Anita Saarinen on 15.03.2019, 12:15:29
Uudellamaalla on Tähtiliike osunut saamaan suht pieniä numeroita.

Oikeastaan ei osunut saamaan, vaan meillä on niin fiksu vaaliasiamies Hannu L. Suominen, että hän vei listat heti, kun ne saattoi viedä, joten siksi olemme ensimmäisenä.;)

Supernuiva

Quote from: Ritva Puolakka on 18.03.2019, 21:32:06
Quote from: Anita Saarinen on 15.03.2019, 12:15:29
Uudellamaalla on Tähtiliike osunut saamaan suht pieniä numeroita.

Oikeastaan ei osunut saamaan, vaan meillä on niin fiksu vaaliasiamies Hannu L. Suominen, että hän vei listat heti, kun ne saattoi viedä, joten siksi olemme ensimmäisenä.;)

Ja minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että puolueiden numerojärjestys arvotaan. Totuushan kun on se, että ensimmäiset numerot saavat lista saanee tuosta itselleen ainakin jotain hyötyä.

Numeroa yksihän ei käytetä vaaleissa juurikin siitä syystä, että sen katsottaisiin suosivan aivan liikaa tuon numeron saavaa ehdokasta.

Puolueiden järjestys on siis arvottu, näin on ainakin joskus minulle kerrottu.

koojii

Quote from: Supernuiva on 18.03.2019, 23:55:05

Ja minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että puolueiden numerojärjestys arvotaan. Totuushan kun on se, että ensimmäiset numerot saavat lista saanee tuosta itselleen ainakin jotain hyötyä.

Numeroa yksihän ei käytetä vaaleissa juurikin siitä syystä, että sen katsottaisiin suosivan aivan liikaa tuon numeron saavaa ehdokasta.

Nehän ehdokasnumerot arvotaan tosiaan vaalilistoille. Ritva Puolakkan hymiöstä päätellen taisi kyllä tietää sen muutenkin.

Onhan siitä etua jos sattuu saamaan pienen numeron kun ihmiset jotenkin ajattelevat että esimerkiksi ehdokas numerolla 12 on jotenkin parempi kuin ehdokas numerolla 245.

Samoin muutenkin elämässä jos nimiä on jollakkin listalla aakkosjärjestyksessä niin aakkosten etupään nimiä pidetään jotenkin parempina kuin loppupaan nimiä ja valinta kohdistuu helpommin siihen aakkosten alkupään nimeen. Asiasta on tehty jotain tieteellisiä tutkimuksiakin.

Helsingin ja Uudenmaan vaalipiireissä sekin on pieni lottovoitto jos esimerkiksi Uudenmaan vaalipiirissä sattuu saamaan saman numeron kuin joku todellinen ääniharava Helsingin vaalipiirissä. Tai päinvastoin.

Esimerkiksi Helsingin vaalipiirin ehdokasnumero 98 Halla-aho tulee saamaan syystä tai toisesta Uudenmaan vaalipiiristäkin ääniä, jotka menevät sitten sen vaalipiirin kommunistisen puolueen ehdokkaan nro 98 Wahrmanin hyväksi.

Sitä en tiedä miksei Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirien ehdokasnumeroita voida numeroida niin että numerot eivät menisi päällekkäin niissä.

Ritva Puolakka

Quote from: koojii on 19.03.2019, 00:32:10

Nehän ehdokasnumerot arvotaan tosiaan vaalilistoille. Ritva Puolakkan hymiöstä päätellen taisi kyllä tietää sen muutenkin.

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että puolueiden järjestys arvottaisiin, mutta niin Hannu L. Suominen väitti, että hän vei listat ensimmäisenä, joten siksi me oltiin ensimmäisinä. Voin vielä tarkistaa asian vaalipiirilautakunnasta, ettei tule väärää tietoa annettua.

Soitin Uudenmaan vaalipiirilautakuntaan, eli kyllä puolueiden keskinäinen järjestys arvotaan ja se on ihan vaalilaissa kuulemma. Eli ei siis tässä tapauksessa aikainen lintu matoa nappaa. Nyt on sitten se hymiö paikallaan! ;)

Antti Moisander

Quote from: Ritva Puolakka on 19.03.2019, 14:19:34
Quote from: koojii on 19.03.2019, 00:32:10

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että puolueiden järjestys arvottaisiin, mutta niin Hannu L. Suominen väitti, että hän vei listat ensimmäisenä, joten siksi me oltiin ensimmäisinä. Voin vielä tarkistaa asian vaalipiirilautakunnasta, ettei tule väärää tietoa annettua.

Aivan varmasti arvotaan. Eihän tuossa muussa ole mitään järkeä. Sellaisten ihmisten ei pitäisi olla mukana politiikassa jotka eivät tällaisia perusasioita tiedä tai levittävät asiasta väärää tietoa.
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Ritva Puolakka

Quote from: Antti Moisander on 19.03.2019, 14:24:50Aivan varmasti arvotaan. Eihän tuossa muussa ole mitään järkeä. Sellaisten ihmisten ei pitäisi olla mukana politiikassa jotka eivät tällaisia perusasioita tiedä tai levittävät asiasta väärää tietoa.

Joo, arvotaan! Ei ole laki muuttunut tältä osin.

ISO

Arvostan Väyrystä omalla tavallaan, mies on tehnyt todella pitkän uran Suomen politiikassa, ajanut jopa ihan tärkeitäkin asioita matkan varrella ja on ilmeisen nuiva, kaiken sen järkyttävän suhmurointinsa ohella.

Mutta, miehen pitäs nyt vaan jäädä eläkkeelle, hänen junansa meni jo, enää tekee itsestään naurettavaa touhuillaan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Jouko Piho

Quote from: ISO on 19.03.2019, 14:35:39
Arvostan Väyrystä omalla tavallaan, mies on tehnyt todella pitkän uran Suomen politiikassa, ajanut jopa ihan tärkeitäkin asioita matkan varrella ja on ilmeisen nuiva, kaiken sen järkyttävän suhmurointinsa ohella.

Mutta, miehen pitäs nyt vaan jäädä eläkkeelle, hänen junansa meni jo, enää tekee itsestään naurettavaa touhuillaan.

Paavon juna on vasta tulossa.

Riukulehto

Quote from: ISO on 19.03.2019, 14:35:39

Enpä kyllä näe mitään nuivaa sellaisessa miehessä, joka hyötyy taloudellisesti Suomeen kärrätyistä mamuista, eli tekee heillä bisnestä.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

törö

Quote from: Jouko Piho on 19.03.2019, 14:55:13
Paavon juna on vasta tulossa.

Jep. Muutaman kuukauden päästä SDP:n kannatus alkaa laskea ja kaikki vanhojen puolueiden temput on sitten jo kokeiltu. AY-liike oli sen viimeinen hätävara eikä sekään näy mitään erikoisempaa tarjoavan. Pelkkää tulonjakoa, vaikka ongelma on se, ettei tuloja ole tarpeeksi.

Akseli Erkkilä

Heh. YLE perusteli aikanaan päätöstä jättää Paavo eduskuntapuolueiden tenttien ulkopuolelle sillä, että maakunnalliset toimitukset tekevät omat ratkaisunsa. No, Lapissa meitä ei päästetä edes radion vaalitenttiin eduskuntapuolueiden joukkoon - ei, vaikka Lapissa meillä on yhtä monta kansanedustajaa kuin Sinisillä, Vasemmistolla ja SDP:llä.

Torvinen tietysti eduskuntatentissä on. Vaikka ehdokkaitakaan ei saanut kasaan kuin seitsemän.

Eisernes Kreuz

Enpä yllättyisi, mikäli kepulaiset olisivat käyttäneet valtaansa Ylessä Väyrysen vaalityön vaikeuttamiseksi.

Olipa Väyrysestä muuten mitä mieltä tahansa, niin kyllä häntä on selvästi kohdeltu väärin tässä vaalitenttiasiassa.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Riukulehto

QuoteTÄHTILIIKE NIMESI EUROVAALIEHDOKKAITA

Tähtiliike nimesi ensimmäiset yhdeksän ehdokasta 25.5.2019 pidettäviin Europarlamenttivaaleihin.
Tähtiliike asettaa Europarlamenttivaaleihin täyden listan (20 ehdokasta)
ja näin ollen täydentää ehdokaslistaa myöhemmin.

Yrittäjä Peter Fryckman (Helsinki)
Metsänhoitaja, yrittäjä Martti Issakainen (Helsinki)
Yrittäjä Ilja Janitskin (Helsinki)
Kääntäjä, muusikko Petri Kaivanto (Vantaa)
Kauppatieteiden maisteri, verokonsultti Anna-Liisa Mariapori (Rovaniemi)
Aineopettaja, liikenneopettaja Harry Ruotsalainen (Laukaa)
Filosofian tohtori, yrittäjä Hannu L. Suominen (Espoo)
Psykiatri, tietokirjailija Pirkko Turpeinen-Saari (Raasepori)
Valtiotieteen tohtori, kansanedustaja Paavo Väyrynen (Helsinki)
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=568353570324627&id=405858016574184

Alaric

Seitsemän tähden liike vaatii pakolaiskiintiön laskemista 500:aan (ei siis kokonaan tämän järjettömyyden lopettamista). Lisäksi puolueen maahanmuuttopoliittiisessa ohjelmassa vaaditaan pakolaiskiintiötä kaikille EU-maille sekä gepardihatuille jaettavan kehitysavun nostamista 0,7 %:iin Suomen BKT:sta.

Helvetin järkevää touhua.

Kymen Sanomien jutussa Paavo ei mainitse persuja mieluisena hallituskumppanina, vaan keskustan, KD:n ja RKP:n. Ja hän haluaa näiden + tähtiliikkeen muodostavan hallituksen vasemmiston kanssa.

https://kymensanomat.fi/vaalit/vaalit/bea94059-10e2-443b-8285-13cf9581f311 (22.3.2019)

QuotePaavo Väyrysen tähtiliike haluaa hillitä maahanmuuttoa ja parantaa maakuntien asemaa

Seitsemän tähden liikkeen perustaja ja puheenjohtaja Paavo Väyrynen vieraili Kotkassa perjantaina. Väyrynen tapasi kansalaisia kauppakeskus Pasaatissa.

Mikä on puolueenne tärkein tavoite ja millä konkreettisilla keinoilla puolue aikoo sen saavuttaa?

— Meillä on viisi tavoitetta: Suomen itsenäisyys, Suomen puolueettomuus, hallittu maahanmuutto, köyhien asia ja maakuntien puolustaminen.

— Emme hyväksy suoraan emmekä mutkan kautta Suomen Nato-jäsenyyttä. Euroalueesta pitää päästä eroon hallitulla tavalla. Maakuntien puolustamisessa tarvitaan kaupunkeihin muuttoa hillitsevää aluepolitiikkaa. Köyhien asemaa autetaan parantamalla ja yhtenäistämällä sosiaalista perusturvaa. Mutta perustulo ei ole mielestämme ajankohtainen. Muut Pohjoismaat ovat palauttaneet rajatarkastukset, mutta Suomi ei. Ne pitää mielestämme palauttaa ja pakolaiskiintiö alentaa 500:aan vuodessa.

Mihin kannatukseen puolue on tyytyväinen vaaleissa?

— Tavoittelemme vähintään kymmentä paikkaa eduskunnassa.

Jos puolue on seuraavassa hallituksessa, ketkä olisivat mieluisimpia hallituskumppaneita?

— Pitää pyrkiä muodostamaan keskustavoimien ja vasemmiston hallitus, jossa tähtiliikekin on mielellään mukana. Keskustavoimiin kuuluvat keskusta, kristillisdemokraatit ja ruotsalainen kansanpuolue.

(...)

http://xn--seitsemnthdenliike-rtbc.fi/upload/File/Maahanmuuttopoliittinen_ohjelma_9.3.2019.pdf?590340

Quote(...)

Suomen harjoittamassa kehitysyhteistyössä. Suomen tulee nopeasti kohottaa
kehitysyhteistyömäärärahojensa BKT-osuus 0.7 %:iin.

Sotilaallisten kriisien ratkaisemiseksi ja väkivaltaisuuksien lopettamiseksi on tehtävä kaikki
mahdollinen. Suomen on astuttava eturiviin konfliktien ennalta ehkäisemisessä ja niiden
ratkaisemisessa.

EU:n ja jäsenmaiden tulee puuttua tehokkaasti muuttoliikkeen alkusyihin, väkivaltaan ja
köyhyyteen. Pakolaisia ja siirtolaisia on autettava ensi sijassa lähellä heidän asuinseutujaan, jotta
kotiinpaluu olisi myöhemmin helposti toteutettavissa.

EU:n on huolehdittava pakolaisleireillä asuvien ihmisten hyvinvoinnista: turvallisuudesta, hyvästä
ravinnosta, terveydenhuollosta ja lasten kouluttamisesta.

Eurooppaan pyrkiville on luotava yhteistyössä naapurimaiden ja YK:n pakolaisjärjestön kanssa
hyvin hoidettuja uusia leirejä, joilla selvitetään oikeudet turvapaikkaan ja joilta paikan saaneita
otetaan vastaan kiintiöpakolaisina. Kaikkien EU-maiden on avattava YK-järjestelmän mukainen
kansallinen pakolaiskiintiö.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Faidros.

Keskusta-vasemmisto hallitus joka hillitsee maahanmuuttoa! ;D :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nuivanlinna

Quote from: Faidros. on 23.03.2019, 08:17:28
Keskusta-vasemmisto hallitus joka hillitsee maahanmuuttoa! ;D :facepalm:

Öööh tuota Faidros, kuinkas keskusta-oikeistohallitus on onnistunut hillitsemään maahanmuuttoa?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Lalli IsoTalo

Quote from: Alaric on 23.03.2019, 08:12:34
...puolueen maahanmuuttopoliittiisessa ohjelmassa vaaditaan pakolaiskiintiötä kaikille EU-maille sekä gepardihatuille jaettavan kehitysavun nostamista 0,7 %:iin Suomen BKT:sta.

Ihan loogista, kun muistetaan miten Paavo profiloi itsensä hommahaastattelussa.

PAAVO VÄYRYNEN - IHMISKUNTAPOLIITIKKO
https://www.youtube.com/watch?v=zUcykq8zti0
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

l'uomo normale

QuoteTähtiliikkeessä valtamediaa tuntuu kiinnostavan vain Ilja Janitskinin ehdokkuus. Siihen pyydetään jatkuvasti perusteluja.

Olen kärsivällisesti vastannut, että ehdokkuuden epäämiselle olisi pitänyt olla painavat syyt. Ilja on saanut käräjäoikeudessa tuomion, joka ei ole vielä lainvoimainen. Saamansa vankeusrangaistuksen hän on jo suorittanut.

Ilja on käräjäoikeudessa tuomittu useista rikoksista, joihin hänen katsotaan syyllistyneen lähinnä sen vuoksi, että MV-lehden päätoimittajana hän on ollut vastuussa lehden toiminnasta ja siinä julkaistusta aineistosta. Tuomio perustuu mm. väitettyyn törkeään kiihotukseen kansanryhmää vastaan ja väitettyyn törkeään kunnianloukkaukseen.

Vähemmän mediaa on kiinnostanut toinen käräjäoikeudessa tuomittu ehdokkaamme, vantaalainen kansantaiteilija Jussi, "Jösse", Järvenpää. Hänet on tuomittu laulujensa sanoituksen vuoksi koviin sakkoihin kiihotuksesta kansanryhmää vastaan. Syyttäjä hakee hovioikeudessa hänelle vankeustuomiota.

Iljan ja Jössen ehdokkuus on myös minun kannanottoni sitä vastaan, että nyky-Suomessa sananvapauden rajoja tulkitaan oudosti ja puolueellisesti.

Syyttäjät syyttävät ja tuomioistuimet tuomitsevat herkästi väitetyistä kiihotuksista kansanryhmää vastaan. Ilja sai tuomion myös väitetystä törkeästä kunnianloukkauksesta, joka oli kohdistunut Helsingin Sanomien toimittajaan.

Valtamediassa esiintyviin kunnianloukkauksiin ei sen sijaan haluta puuttua. Järjestelmä suorastaan suojelee valtamedian kyseenalaista toimintaa.

Osallistuimme viime kuntavaaleihin "Terve Helsinki" –liikkeen ehdokkaina. Helsingin Sanomat käynnisti meitä vastaan parjauskampanjan, jossa ehdokkaitamme syytettiin lehden palstoilla muun muassa juutalaisvastaisiksi, rasisteiksi, natseiksi, fasisteiksi ja väkivaltaisiksi jengiläisiksi. Heitä ei samassa yhteydessä kuultu, eikä vastineita suostuttu julkaisemaan. Julkisen sanan neuvosto siunasi lehden menettelyn.

Yksi ehdokkaistamme menetti Helsingin Sanomien kirjoittelun vuoksi työpaikkansa. 

Tapasin Ilja Janitskinin ensimmäisen kerran vasta vaalikampanjan yhteydessä. Hän kertoi, että maahanmuuttoon liittyneeseen MV-lehden kirjoitteluun ei puututtu aluksi millään tavalla. Ongelmat alkoivat, kun lehti alkoi paljastaa tietoja siitä, kuinka valtamedia pyrkii edistämään Suomen Nato-jäsenyyttä.

Suomessa toimii laaja salaliitto, joka pyrkii viemään Suomea kansan tahdon vastaisesti sotilasliitto Natoon. Tähtiliikkeen kansanedustajaehdokas Pirkko Turpeinen-Saari ja hänen puolisonsa, kirjailija ja Suomen Kuvalehden entinen päätoimittaja Mauno Saari ovat kertoneet siitä erinomaisissa blogeissaan.   
[...]

http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/272423-ilja-josse-ja-mina?fbclid=IwAR2ksmwOL2Uw9tKcIKT0ABRYm2EY9daqD2jW7yTMYJ8lbYQYR1uHsMuCudk

Kiintoisaksi käy.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Akseli Erkkilä

Quote from: Alaric on 23.03.2019, 08:12:34
Seitsemän tähden liike vaatii pakolaiskiintiön laskemista 500:aan (ei siis kokonaan tämän järjettömyyden lopettamista). Lisäksi puolueen maahanmuuttopoliittiisessa ohjelmassa vaaditaan pakolaiskiintiötä kaikille EU-maille sekä gepardihatuille jaettavan kehitysavun nostamista 0,7 %:iin Suomen BKT:sta.

Helvetin järkevää touhua.

Kymen Sanomien jutussa Paavo ei mainitse persuja mieluisena hallituskumppanina, vaan keskustan, KD:n ja RKP:n. Ja hän haluaa näiden + tähtiliikkeen muodostavan hallituksen vasemmiston kanssa.

https://kymensanomat.fi/vaalit/vaalit/bea94059-10e2-443b-8285-13cf9581f311 (22.3.2019)

QuotePaavo Väyrysen tähtiliike haluaa hillitä maahanmuuttoa ja parantaa maakuntien asemaa

Seitsemän tähden liikkeen perustaja ja puheenjohtaja Paavo Väyrynen vieraili Kotkassa perjantaina. Väyrynen tapasi kansalaisia kauppakeskus Pasaatissa.

Mikä on puolueenne tärkein tavoite ja millä konkreettisilla keinoilla puolue aikoo sen saavuttaa?

— Meillä on viisi tavoitetta: Suomen itsenäisyys, Suomen puolueettomuus, hallittu maahanmuutto, köyhien asia ja maakuntien puolustaminen.

— Emme hyväksy suoraan emmekä mutkan kautta Suomen Nato-jäsenyyttä. Euroalueesta pitää päästä eroon hallitulla tavalla. Maakuntien puolustamisessa tarvitaan kaupunkeihin muuttoa hillitsevää aluepolitiikkaa. Köyhien asemaa autetaan parantamalla ja yhtenäistämällä sosiaalista perusturvaa. Mutta perustulo ei ole mielestämme ajankohtainen. Muut Pohjoismaat ovat palauttaneet rajatarkastukset, mutta Suomi ei. Ne pitää mielestämme palauttaa ja pakolaiskiintiö alentaa 500:aan vuodessa.

Mihin kannatukseen puolue on tyytyväinen vaaleissa?

— Tavoittelemme vähintään kymmentä paikkaa eduskunnassa.

Jos puolue on seuraavassa hallituksessa, ketkä olisivat mieluisimpia hallituskumppaneita?

— Pitää pyrkiä muodostamaan keskustavoimien ja vasemmiston hallitus, jossa tähtiliikekin on mielellään mukana. Keskustavoimiin kuuluvat keskusta, kristillisdemokraatit ja ruotsalainen kansanpuolue.

(...)

http://xn--seitsemnthdenliike-rtbc.fi/upload/File/Maahanmuuttopoliittinen_ohjelma_9.3.2019.pdf?590340

Quote(...)

Suomen harjoittamassa kehitysyhteistyössä. Suomen tulee nopeasti kohottaa
kehitysyhteistyömäärärahojensa BKT-osuus 0.7 %:iin.

Sotilaallisten kriisien ratkaisemiseksi ja väkivaltaisuuksien lopettamiseksi on tehtävä kaikki
mahdollinen. Suomen on astuttava eturiviin konfliktien ennalta ehkäisemisessä ja niiden
ratkaisemisessa.

EU:n ja jäsenmaiden tulee puuttua tehokkaasti muuttoliikkeen alkusyihin, väkivaltaan ja
köyhyyteen. Pakolaisia ja siirtolaisia on autettava ensi sijassa lähellä heidän asuinseutujaan, jotta
kotiinpaluu olisi myöhemmin helposti toteutettavissa.

EU:n on huolehdittava pakolaisleireillä asuvien ihmisten hyvinvoinnista: turvallisuudesta, hyvästä
ravinnosta, terveydenhuollosta ja lasten kouluttamisesta.

Eurooppaan pyrkiville on luotava yhteistyössä naapurimaiden ja YK:n pakolaisjärjestön kanssa
hyvin hoidettuja uusia leirejä, joilla selvitetään oikeudet turvapaikkaan ja joilta paikan saaneita
otetaan vastaan kiintiöpakolaisina. Kaikkien EU-maiden on avattava YK-järjestelmän mukainen
kansallinen pakolaiskiintiö.

(...)

Minä voisin myös sinulle luvata kaiken maahanmuuton lopettamista, veroja valtion maksettaviksi ja velkojen muuttamista saataviksi ja ilmeisesti uskoisit, kun kerran uskot kun joku lupaa lopettaa humanitaarisen maahanmuuton kokonaan.

Tähtiliikkeen ohjelma on realistinen. 500 pakolaiskiintiölle on hyvät perustelut, ja sellainen määrä ei maata liikuta suuntaan tai toiseen.

Aikanaan tekemässämme mahanmuutto-ohjelmassa sitä paitsi turvapaikanhakijat käsiteltäisiin pakolaisina, eli se kokonaismäärä jäisi suurin piirtein pakolaiskiintiön määräämälle tasolle.