News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2018-06-07 Opetushallitus: Muslimioppilaiden ei tarvitse piirtää ihmisiä koulussa

Started by Alaric, 07.06.2018, 21:47:21

Previous topic - Next topic

MiljonääriPlayboy

Quote from: Lalli IsoTalo on 09.06.2018, 00:58:40
Quote from: Kim Evil-666 on 08.06.2018, 22:08:34
Kysehän on loppupeleissä siitä, että usean prosentin kotoperäinen suvakki/mokuarmeija määrittää pelin säännöt ja luo näitä nyrjähtäneitä oivalluksiaan, jotka sitten toimeen pannaan ja pakkosyötetään alistuvalle kansallemme.

Musut ovat oikeastaan vain väline toteuttaa kulttuurimarxismia ja kansallista itsevihaa.

Tämä unohtuu meiltä aivan liian usein: kyse on kotimaisesta ongelmasta, joka tosin on alkujaan lähtöisin ties mistä. Afrikan negroidit ovat tässä kuviossa vain hyväksikäytetty työkalu, ja sellaisina heitä pitäisi kohdella.

Tismalleen näin, kuten Lalli ja Kim todistavat.

Valaiseva esimerkki (olkoonkin OT): vaikka matujen mukana kaikenlaista vanhustenryöstelijää, murtomiestä ja taskuvarasta tuleekin huomattavia määriä, niin niissä ryöstöissä ja varkauksissa parempiin taskuihin katoavan omaisuuden määrä on kuitenkin hyttysen ininää siihen verrattuna, mitä valtion- ja kunnallishallintomme ryöstää veronmaksajilta, tunkeakseen rahat sitten erinäisten ulkoloisten taskuihin. Summat ovat niin isoja, ettei niitä todistetusti edes haluta laskea. @pectus3 :n ansiokkaasta ketjusta saa jo osviittaa niistä rahavirroista, siihen päälle vielä erinäisiin julkisiin budjetteihin leivotut/"näkyville kätketyt" miljardit (tulonsiirrot, asumistuki, sairaanhoito, opetus, poliisi, oikeuslaitos, jne, jne). Ja niitä miljardeja ei yksikään matu vie puukolla uhaten. Ehei. Ne työntää matuille oma hallintomme, täysin vapaaehtoisesti.

edit:pieni muotoilu
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Lalli IsoTalo

OT
Varovainen kassavirta-arvioni vuoden 2015 haittatulvan elinkaarikustannuksista on valtion yhden vuoden budjetti (50 miljardia €). Realistinen arvioni on valtion viiden vuoden budjetin tulot, sisältäen välittömät, välilliset ja piilotetut kulut, tulojen menetykset sekä se vaihtoehtoinen hyvä, mitä samalla rahalla olisi saatu aikaiseksi, jos se olisi sijoitettu suomalaisten infrastruktuurin, hyvinvoinnin ja koulutuksen lisäämiseen, eikä törsätty haitallisiin vieraslajeihin.

Koontiketju matujen/mamujen aiheuttamista välillisistä kustannuksista
https://hommaforum.org/index.php/topic,118308.msg2496259.html#msg2496259

Tällainen himmeli ei voi pysyä kasassa kovin montaa vuotta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

OT
Quote from: Lalli IsoTalo on 09.06.2018, 00:58:40Afrikan negroidit ovat tässä kuviossa vain hyväksikäytetty työkalu, ja sellaisina heitä pitäisi kohdella.

Esimerkiksi Husu ilmeisesti tuntee ihan tosissaan olevansa hyödyllinen yhteiskunnan jäsen, koska suvaitsevaisto on kusettanut häntä niin kauan kuin hän on Suomessa ollut.

Quote from: http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/252399-respectia-maahanmuuttajilleMe elätetään teitä eikä toisinpäin. Sä tarviit meitä ja tää maa tarvii meitä. Ala siis elää sen mukaisesti ja osoita jotain kunnioitusta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R


pulikka

Quote from: hs.fi/Katariina Salmela-Aro
Ulkomaalaistaustaisten nuorten on normaalien kehitystehtävien lisäksi kasvettava kahteen kulttuuriin. Siksi asiat kärjistyvät

Monikulttuuri hajottaa yhteiskunnan lisäksi yksilöt. Ihmekös tuo, jos pää hajoaa, kun pitää mukautua kahteen täysin erilaiseen kulttuuriin eli käytännössä noudattaa kahta erilaista ja yhteensopimatonta arvojärjestelmää. Vähän kuin pitäisi värittää kuva yhtä aikaa sinisellä ja oranssilla, tulos ei ole sinistä eikä oranssia eikä Tapparan logo vaan ruskeaa. Vink-vink.

Quote
Salmela-Aro on sitä mieltä, että kaupunkeja ja palveluita pitäisi suunnitella niin, että eri taustaiset ihmiset kohtaavat toisiaan mahdollisimman paljon arjessa. Mitä enemmän ennakkoluuloja herättävät asiat tulevat iholle, sitä helpommin niihin tottuu.

... tai sitä enemmän ne alkavat ärsyttää eivätkä ennakkoluulot ole enää luuloja.

Lahti-Saloranta

Eletään 2000-lukua ja palvotaan uskontoa joka kieltää ihmisten tai eläinten piirtämisen kaiken muun hauskan lisäksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Eino P. Keravalta

Piirtäminen, musiikki, tanssi ja monipuolinen liikkuminen kehittävät lapsen aivoja ja antavat hänelle monenlaisia valmiuksia ja taitoja.

Kun kehitysmaalaisilla lapsilla on jo valmiiksi eurooppalaisia heikompi ÄO, kuilu näiden ryhmien välillä kasvaa entistäkin suuremmaksi kun edelliset eivät saa kipeästi tarvitsemaansa stimulaatiota ja tukea kehitykseensä vain siksi, että heidän vanhempansa uskovat jotain 'kivikautisia' tarinoita.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Oto Hascak

Quote– Ainakin islaminuskossa ihmisen kuvaaminen on asioita, joita ei pidä tehdä. Koulu kunnioittaa jokaisen omaa uskontoa, opetushallitus vastaa.

Minä uskallan väittää, että kaikki uskonnot eivät ole yhdenmukaisia valtiovallan tai maalaisjärjen edessä. Asepalvelukseni aikana leikittelimme tupakavereiden kanssa ajatuksella, että perustetaan piruuttamme uskonlahko ja rekisteröidään se. Uskontomme olisi mm. kieltänyt aikaiset aamuheräämiset ja kaikkea muuta vastaava, josta nuoret miehet eivät lähtökohtaisesti pidä. Jos vaikkapa pakkoruotsin opiskeleminen olisi myös ollut uskontomme vastaista, niin olisiko opetushallitukselta tullut samanlainen kuittaus eli koulu kunnoittaa jokaisen omaa uskontoa?

Niinpä. Kaikki tietävät vastauksen. Koulu ei todellakaan kunnioittaisi uskontoamme. On tasa-arvoa ja sitten taas on sitä parempaa tasa-arvoa, jota toteutetaan antamalla etuja ja erivapauksia epätasa-arvoisesti joillekkin ryhmille ja henkilöille.
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

ämpee

Arapilehdistössä on ollut pitkään pilkkaavia pilapiirroksia juutalaisista, eikä uskonto näytä niitä mitenkään jarruttelevan.
Kovin siveitäkin ollaan mutta joukkoraiskauksissa kaivetaan vehkeet esille yleisöstä välittämättä.

Islam on todellakin valehtelijoiden uskonto.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Eino P. Keravalta

Kouluhan voi ihan vapaasti 'kunnioittaa' uskontoja ja jättää niiden harjoittamisen koulun ulkopuolelle.

Koulussa on vallittava tasa-arvo ja normaaliin perusopetukseen on kaikkien osallistuttava, ellei nyt kyse ole jostain kehitysvammasta tai vastaavasta rajoitteesta.

Sekulaarissa yhteiskunnassa uskontoa harjoitetaan omalla ajalla, ei kouluajalla tai työajalla. Jos uskonnollinen perseily tuodaan kouluun ja työpaikoille, alamme luisua kohti yhteiskunnallista rappiota, eriarvoisuutta ja vastakkainasettelua.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest8096

Eikö ihmiskäsitystä joskus tutkita siitä, miten piirtää ihmisen? Sekin varmaan kertoo jotain ihmiskuvasta, jos silloin jättää tyhjän paperin.

ISO

Ei ihme, ettei integroituminen onnistu kun kotoutettavat ei voi edes piirtää ihmistä.

Ja sitten ihmetellään, että miksi ne ei tunne kuuluvansa joukkoon, että miksi ne syrjäytyy ja löytää turvaa ainoastaan imaami-sharian parista.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Ernst

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.06.2018, 10:06:34
Piirtäminen, musiikki, tanssi ja monipuolinen liikkuminen kehittävät lapsen aivoja ja antavat hänelle monenlaisia valmiuksia ja taitoja.

Kun kehitysmaalaisilla lapsilla on jo valmiiksi eurooppalaisia heikompi ÄO, kuilu näiden ryhmien välillä kasvaa entistäkin suuremmaksi kun edelliset eivät saa kipeästi tarvitsemaansa stimulaatiota ja tukea kehitykseensä vain siksi, että heidän vanhempansa uskovat jotain 'kivikautisia' tarinoita.

Piirtämisen avulla lapsi käsittelee myöskin tunne-elämänsä kannalta vaikeita asioita, iloja, turvallisuuden kokemusta, ihmissuhteita ja itseänsä. On jotakuinkin barbaarista kieltää ja tehdä tämä välinen mahdottomaksi lapsen käyttää (mm. somaliperheissä lapsilla ei ole paperia ja värikyniä käytössään kotioloissa). Kun aivojen kehityksen ja myös tunne-elämän kehityksen kannalta hyödyllisiksi todistetut musiikki, tanssi ja osa liikunnastakin on kiellettyä tai pahaa, ei tarvitse ihmetellä, että musut ovat sellaisia änkyröitä ja seksuaalirikollisia kuin ovat.

Monessako lehtikuvassa olette nähneet pikku Abdit tai Fatimat piirtelemässä värikynillä,soittamassa tai tanssimassa?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)


Ernst

Quote from: ämpee on 09.06.2018, 10:20:45
Arapilehdistössä on ollut pitkään pilkkaavia pilapiirroksia juutalaisista, eikä uskonto näytä niitä mitenkään jarruttelevan.
Kovin siveitäkin ollaan mutta joukkoraiskauksissa kaivetaan vehkeet esille yleisöstä välittämättä.

Islam on todellakin valehtelijoiden uskonto.

Paha teko (=piirros) on sallittu, kun soditaan juutalaisia, ateisteja ja polyteistejä vastaan. Eikä siinä ihmistä piirrellä, sillä muslimien mielestä juutalainen on kuvattava apinaksi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Viimeinen suomalainen

Ihmistä ei saa piirtää, mutta pikku jihadismi on sensijaan OK? Nyt ei mene perille.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Lalli IsoTalo

Pään irrotus ok, piirtäminen ei.

Uusi normaali.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Jukka Wallin

Quote from: ikuturso on 08.06.2018, 10:13:53
Muslimilapset eivät varmaan osallistu myöskään luokkakuviin.

"No niin, otetaas luokkakuva. Kaikki ei-muslimit tänne saliin. Muut voivat mennä piirtämään kameleita"

-i-

Katselin pojan luokkakuvaa, niin kyllä kaikki luokan maahanmuuttajien lapset oli kuvassa. Jos ei olisi ollut, niin kuvassa olisi ollut vain poikani ja hänen paras kaveri Petroskoista...
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Kim Evil-666

Virkaläskit ja muut poliittiset tahot ovat antaneet pelolle vallan. Kaikessa itsepetoksessaan he yrittävät mielyttää stanialaisia kaikin mahdollisin myönnytyksin, jotta keppostelut eivät ryöpsähtäisi käsistä.

Länsimainen ihminen on jo niin "hyvinvoinnin" pilaama, ettei valtiovallalla ole juuri syytä pelätä omiaan. Kun stanialaisia hyysätään riittävästi omien kustannuksella ja keppostelut lisääntyvät kaikesta huolimatta, on oletettavaa, että alkukantaisuus puskee esiin pottunokkaisetakin geenien syövereistä, kun juuri mitään hävittävää ei enää ole. Silloin pääsemme tilanteeseen, jossa omasta väestä muodostuu uhka lammaseliitille.

Tätä ne pelkäävät. Tätä on mm. Persun pelko. Tätä on myös ympäri Eurooppaa leviävä "äärioikeiston pelko". "Hyvät ihmiset" tietävät ryssineensä, mutta pitävät sinnikkäästi omasta valheestaan kiinni, kansan kustannuksella. Kun tuulen suunta muuttuu, heidän maailmansa kaatuu totaalisesti. Tulee maksun aika ja hinta on kova. Maksuhelpotuksia ei tule antaa, vaikka vaikerrus ollee korvia huumaavaa. Rikos on vakava. Se on rikos eurooppalaisuutta kohtaan. Pelisäännöt muistuttavat yhden totuuden DDRää.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Java

^ No just näin, jos Orpo ja Sipilä kasvattaisivat itselleen munat ja alkaisivat käyttäytymään niinkuin valtion päämiesten kuuluu, meidän ongelmat olisivat takana päin. Valitettavasti näin ei tule tapahtumaan..
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

duc

Tämän talous-, uskonto- ja sosiaalipoliittisen hulluuden, jota myös maahanmuuttopolitiikaksi kutsutaan, suurimpia syyllisiä ovat aivan oikein valtaosa suomalaisista, jotka tietoisesti tai ymmärtämättään harjoittavat ihmisoikeus- ja monikulttuuri-ideologiaa. Äänestetään valtaan sitä toteuttavat poliitikot, jotka taasen nimittävät virkoihinsa sitä toteuttavat korkeimmat viranomaiset. Kansa on aivopesty häpeämään itseään, identiteettiään ja kulttuuriaan. Liian moni äänestäjä kuvittelee, että Suomi voi toimia (muslimi)maailman sosiaalitoimistona. Ehkä pidetään jopa suomalaisten velvollisuutena maksaa verovaroistaan tähtitieteellisiä summia ulkomaalaisille, jotka taasen jakavat ko. rahoja kotimaidensa sukulaisille, jopa jihad-järjestöille. Muslimit ottavat tämän jizya-veron mielellään vastaan. Onhan dhimmien rooli elättää muslimit klassisen sharian tulkinnan mukaan oikein. Dmimmejä pitää vielä lyödä, jos he eivät nöyrästi rooliaan toteuta, vaan julkeavat avautua koppavasti. Ei auta muu, kuin taistella vastaan toivoen, että Euroopan politiikka muuttuu rauhanomaisesti ennen kuin vain tuhkat ovat länsimaisesta infrasta jäljellä. Pectuksen ketjun lukeminen on kuvottavaa, mutta välttämätöntä, jotta mamupolitiikan aiheuttama taloudellinen tuho saisi näkyvän muodon.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Pyöräilijä

Quote from: newspeak on 08.06.2018, 03:32:29

Etenkin Ayaan Hirsi Ali (kuten monet valistuneina itseään pitävät tahot) elää sellaisessa kuvittelmassa, että islam muuttuisi parempaan suuntaan "uskonpuhdistuksen" tai muiden teologisten taikatemppujen myötä.

Ayaan Hirsi Ali on ateisti, ei uskovainen.

Hirsi Ali ei suosita "islaminpuhdistusta" tai islamilaista "valistusaikaa" vaan hylkää niin islamin kuin kaikki muutkin uskonnot. Hän ei odota islamilaisilta erityisen vahvaa halua tai kykyä uskonpuhdistukseen - eikä ymmärrä edes muslimien kääntymistä kristinuskoon

Islam on teokratia ja valtiomuoto - ei vain uskonto uskovaisille. Islamin ainoa vaihtoehto länsimaissa on maallinen tasavalta ja demokratia sekä sopimus- ja oikeusvaltio, ei islamin uskonpuhdistus.

Epäilen, että muslimeille ei tule koskaan kelpaamaan tämä läntinen vaihtoehto.

Päinvastoin islamin mukaan myös teatteri, elokuvat ja tv:n draamalähetykset ovat kiellettyjä. Samoin kaikki instrumenttimusiikki kuten esimekiksi ISIS:n agitaatiovideoissa, joita säestää miesten arabitahtinen kuorolaulu. Koraanikin on oikea versio vain arabiankielellä.

Varmasti opetusministeriö keksi tavan kunnioittaa näitäkin tapoja.






newspeak

Quote from: Pyöräilijä on 10.06.2018, 10:33:19
Quote from: newspeak on 08.06.2018, 03:32:29

Etenkin Ayaan Hirsi Ali (kuten monet valistuneina itseään pitävät tahot) elää sellaisessa kuvittelmassa, että islam muuttuisi parempaan suuntaan "uskonpuhdistuksen" tai muiden teologisten taikatemppujen myötä.

Ayaan Hirsi Ali on ateisti, ei uskovainen.

Hirsi Ali ei suosita "islaminpuhdistusta" tai islamilaista "valistusaikaa" vaan hylkää niin islamin kuin kaikki muutkin uskonnot. Hän ei odota islamilaisilta erityisen vahvaa halua tai kykyä uskonpuhdistukseen - eikä ymmärrä edes muslimien kääntymistä kristinuskoon

Sitten hänen ei olisi kannattanut kirjoittaa kirjaa nimeltä "Harhaoppinen – Miksi islam tarvitsee nyt uskonpuhdistusta" (Heretic. Why Islam Needs A Reformation Now, 2015), jossa hän juuri kuuluttaa uskonpuhdistuksen perään. Hänen naivi olettamuksensa uskonpuhdistuksen vaikutuksista johtuu varmasti ateismista ja sekulaaristien revisionistiseen narratiiviin uskomisesta tai sitten hän vain luottaa täysin perustellusti ajatukseen, että hänen lukijakuntansa haluaa kuulla kyseiset julistuksensa.

Reformistiset liikkeet islamin sisällä johtavat terrorismiin eivätkä rauhanomaisuuteen. Ainoa todellinen vaihtoehto on, että länsimaat pitävät omasta perinteestään kiinni ja edellyttävät muslimien mukautumista länsimaisille arvoille, ajatuksille ja laeille, mutta tällä ei pitäisi olla lähtökohtaisesti mitään tekemistä islamin kanssa, sillä kyse on perustavalla tavalla länsimaalaisten omasta sisäisestä asiasta. Sekularistisiksi itseään kutsuvat pääasiassa vasemmistolaiset tai liberaalit liikkeet edistävät lähinnä arvotyhjiötä ja piilottelevat muslimien kyseenalaisia toimia, kuten mediaa seuraamalla voi päivästä toiseen jokainen itse todeta.

Alaric

Tulipas toisaalla vastaan tällainen Helsingin kaupungin (?) muslimioppilaisiin liittyvä ohjeistus, josta on olemassa myös vuonna 2009 perustettu Homma-ketju: Helsingin kaupunki: Muslimioppilaiden eriyttämistä koskevia linjauksia

Tämä on ollut vielä tuolloin opetushallituksen sivuilla: http://www.edu.fi/maahanmuuttajat/muslimioppilaat_hki.pdf (linkki ei toimi enää)

Onneksi joku valveutunut kansalainen otti tämän talteen. On muuten todella häröä kamaa, kannattaa lukea.

"Ääritapauksessa laulun voi korvata resitoimalla Koraania opettajalle ja musiikin kuuntelun kuuntelemalla Koraania korvalappustereoilla joko musiikkiluokassa tai sen välittömässä läheisyydessä."

"Kasvohuntujen käyttö voi aiheuttaa pulmia äidinkielen ja kirjallisuuden ja vieraiden kielten tunneilla, jossa suullinen kielitaito on yksi oleellinen osa. Isossa luokassa on puhetta vaikea kuulla kankaan läpi, samoin kielistudiossa."

http://achiaro.mbnet.fi/docs/muslimioppilaat_hki.pdf (11 sivua)

QuoteMuslimioppilaiden eriyttämistä koskevia linjauksia

Helsingin kaupunki
Opetusvirasto
Perusopetuslinja
Ilona Kuukka


Kaikissa linjauksissa on aina muistettava, että muslimiperheet ovat erilaisia. Huoltajilla
voi olla monenlaisia näkemyksiä siitä, mikä on uskonnollisesti hyväksyttävää ja
mikä ei. Missään tapauksessa yhden huoltajan kanssa tehtyä ratkaisua ei pidä yleistää
kaikkiin muslimioppilaisiin. Se, mitä joku pitää uskonnollisista syistä kiellettynä/sallittuna,
ei ole välttämättä sitä jonkun toisen mielestä
.

Johdonmukaista vakaumusta on helppo kunnioittaa ja silloin myös erilaisten kompromissiratkaisujen
teko on mahdollista. Koulun ei tarvitse lähteä tekemän mutkikkaita
eriyttäviä ratkaisuja silloin, jos uskonnollinen vakaumus esim. musiikin suhteen vaihtelee
vuosittain tai päivittäin.

...

Koulun opetussuunnitelma antaa reunaehdot koulussa tehtäville eriyttäville ratkaisuille.
Opetussuunnitelmassa määritellään opetuksen tavoitteet ja sisällöt useimmiten
vuosiluokittain. Ne koskevat kaikkia perusopetukseen osallistuvia. Jos vanhemmat
haluavat poiketa opetussuunnitelmasta ja muuttaa tai jättää pois tiettyjä sisältöjä, pitää
heidän sopia koulun kanssa, millä tavoin oppilas (a) opiskelee saman asian toisella
tavalla tai (b) korvaa mainitun sisällön opiskelun.

...

1. Oppilas ei voi soittaa eikä koskea soittimiin

Osa muslimiperheistä suhtautuu kriittisesti soittimiin. Soittamisen oppilas voi korvata
esimerkiksi tutustumalla soittimiin ja niiden historiaan sekä käyttötapaan teoreettises-
ti. Hän voi tehdä esitelmän jostakin/joistakin soittimista jne. Muuten oppilas osallistuu
musiikin teorian opiskeluun ja laulamiseen normaalilla tavalla.

2. Oppilas ei voi soittaa eikä laulaa

Osa perheistä ilmoittaa, ettei hyväksy musiikkia lainkaan. He perustavat tämän perimätietoon,
jonka mukaan silkkiin pukeutuminen, vapaisiin sukupuolisuhteisiin houkutteleminen
ja musiikki-instrumenttien soittaminen on profeetan mukaan tuomittavaa.
Tällaisissa tapauksissa olemme vaatineet, että oppilas tekee musiikin teorian tehtä-
vät, jotka opettaja antaa (esim. soittimiin ja niiden käyttötapaan tutustuminen, eri
kansojen musiikkiperinteeseen tutustuminen kirjoista, esitelmät säveltäjistä ja musiikilliseen
sanastoon tutustuminen). Ääritapauksessa laulun voi korvata resitoimalla
Koraania opettajalle ja musiikin kuuntelun kuuntelemalla Koraania korvalappustereoilla
joko musiikkiluokassa tai sen välittömässä läheisyydessä.


...

Jotkut muslimit katsovat, että ihmisen tai muun elävän olennon kuvaaminen tai muovaileminen
ei ole sallittua. Osalle kielletty on vain ihmishahmo, osalle myös eläimet.

Suurin osa muslimeista hyväksyy kaiken kuvaamisen, koska on kyse opetustarkoituksesta.
Jos asiasta aiheutuu kuvataidetunneilla tai muilla oppitunneilla pulmia, perheelle
kannattaa tähdentää kuvan ja visuaalisuuden merkitystä opetuksessa yleensä
ja kuvallisen ilmaisun liittymistä mm. opetuksen eheyttämiseen. Huoltajalle kannattaa
siis korostaa, että kuvallinen ilmaisu liittyy paitsi itse kuvataiteeseen, myös monen
muunkin oppiaineen opetukseen.

Jos elävän olennon kuvaaminen piirtämällä tai maalaamalla on huoltajan mielestä
ehdottomasti kiellettyä, voidaan näissä ääritapauksissa antaa oppilaille muita aiheita.

Arviointia suorittavan opettajan on tällöin päätettävä, onko tiettyjen osa-alueiden sisältö
kuvataiteen opetussuunnitelmassa korvattavissa ja miten tämä vaikuttaa arviointiin.

...

Musiikkiliikunta on ollut joidenkin muslimihuoltajien mielestä ongelmallista, koska he
katsovat tietynlaisen musiikin tanssimusiikiksi. On huoltajia, joiden mielestä Fröbelin
palikat -yhtye ja Los Ketchup, Tiputanssi tms. ovat muslimioppilaille sopimatonta musiikkia
liikuntatunneilla
. Huoltajille kannattaa selvittää, missä tarkoituksessa musiikkia
liikunnassa käytetään.

Jos huoltaja ehdottomasti kieltää oppilaan osallistumisen musiikkiliikuntaan, ovat
voimassa samat pelisäännöt kuin muidenkin taito- ja taideaineiden kohdalla. Eriyttä-
minen on mahdollista, mutta sen on tapahduttava niin, että liikuntaa opettava opettaja
voi oppilasta valvoa ja että toiminta vastaa musiikkiliikuntaa liikunnan opetussuunnitelman
puitteissa. Jos oppilas ei saa liikkua musiikin tahtiin, hän voi samaan aikaan
tehdä omia harjoituksiaan salin peräosassa.

Vuosiluokilla 7-9 saattaa joillakin maahanmuuttajataustaisilla muslimitytöillä olla esteitä
osallistua joihinkin harjoituksiin esim. kuntosalilla. Näissä tapauksissa tytöt
osaavat itse selvittää opettajalle asian ja tilalle voi tarjota jotakin muuta toimintaa.
On sattunut tapauksia, jolloin maahanmuuttajataustainen huoltaja on kieltänyt luistelemisen
sillä perusteella, että se aiheuttaa pysyviä vaurioita.
Tässä auttaa asiallinen
selvitys siitä, mitä vaikutuksia luistelemisella on ja mitä sillä ei ole. Joku huoltaja on
saattanut nähdä televisiossa taitoluistelua ja liittää luisteluun vähän pukeutumisen.
Tässäkin auttaa asiallinen selvitys.

...

Kasvohuntujen käyttö voi aiheuttaa pulmia äidinkielen ja kirjallisuuden ja vieraiden
kielten tunneilla, jossa suullinen kielitaito on yksi oleellinen osa. Isossa luokassa on
puhetta vaikea kuulla kankaan läpi, samoin kielistudiossa
. Suullinen kielitaito lienee
ainakin neljänneksen arvoinen kielitaidon arvioinnissa. Jos suullisen kielitaidon osuus
jää kasvohunnun vuoksi pois kokonaan tai osittain, tämä vaikuttaa arviointiin ja huoltajaa
ja oppilasta pitää siitä informoida. Jokaisen oppilaan pitää olla tunnistettavissa
kokeissa ja ylioppilaskirjoituksissa. Kasvohuntua käyttävän oppilaan on ennen kokeisiin
tai ylioppilaskirjoituksiin osallistumista näytettävä kasvonsa naispuoliselle opettajalle,
koska kouluissa ei ole muita tunnistamiskeinoja
.

...
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.


Ernst

Quote from: Lalli IsoTalo on 09.06.2018, 08:55:23
OT
Varovainen kassavirta-arvioni vuoden 2015 haittatulvan elinkaarikustannuksista on valtion yhden vuoden budjetti (50 miljardia €). Realistinen arvioni on valtion viiden vuoden budjetin tulot, sisältäen välittömät, välilliset ja piilotetut kulut, tulojen menetykset sekä se vaihtoehtoinen hyvä, mitä samalla rahalla olisi saatu aikaiseksi, jos se olisi sijoitettu suomalaisten infrastruktuurin, hyvinvoinnin ja koulutuksen lisäämiseen, eikä törsätty haitallisiin vieraslajeihin.

Koontiketju matujen/mamujen aiheuttamista välillisistä kustannuksista
https://hommaforum.org/index.php/topic,118308.msg2496259.html#msg2496259

Tällainen himmeli ei voi pysyä kasassa kovin montaa vuotta.

Muutos on jo ilmassa!

Viittaan nyt toisiin kettinkeihin, joissa sisäministerimme  hra Mykkä on ihmeissään, kun lähes kaikki muut Euroopan maat näkevät aivan kirkkaasti ongelman, ison ongelman, rajoille änkeävistä "turvaa" hakevista kehitysmaailaiseen liikaväestöön kuuluvista. Mykkänen hengenheimolaistensa kera eivät tajua sitä, mitä valtiotieteellisessä ei kunnolla opeteta: taloustiede on niukkuuden tiede ja se tiede edellyttää harjoittajaltaan muuta kuin yliluutnantin tai valtsikan kandin pätevyyttä. Edellyttää matematiikkaa ja suuruussuhteiden tajua. Ei sitä, että ahdistuu ensiksi ja ainoaksi ahdistukseksi siitä, miten ihmisoikeudet toteutuvat. Ihmisoikeususkonto edellä etenevä päättäjä on vaarallinen yhteiskunnalle, jonka etua ja henkiinjäämistä pitäisi valansa mukaan vaalia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Dangr

Vähän vanhempi koulu-uutinen talouselämä-lehdestä:

"Uusi islamin oppikirja ala-asteelle: Allah loi Suomen järvi-idyllin
22.10.2011 09:59
Suomen peruskoulut ovat saaneet ensimmäisen suomalaisen islamin uskonnon oppikirjan. Tapaus on herättänyt uteliaisuutta maailmalla. Kirja opettaa muun muassa tarkistamaan, ettei koulun lihapullissa ole sika-nautajauhelihaa.

Adam ja Ali jonottivat koulun ruokalassa. "Lihapyöryköitä ja muusia, nam!"

Pettymyksekseen he kuitenkin huomasivat, että lihapullat oli valmistettu sika-nautajauhelihasta.

Muslimeina he eivät voi syödä sikaa. Onneksi tarjolla oli myös kala- ja kasvispyöryköitä.

Pojat menivät pöytään, jossa odotti Praval. Hän on hindu, eikä sen vuoksi koske naudanlihaan. Vieressä istui myös Niko, mutta allergikkona hän ei syö kalaa vaan mieluiten lihaa.

Islamin opettaja seurasi poikia samalla kertoen, ettei ole helppoa hyväksyä toisten ihmisten erilaisia tapoja: "Toisinaan ihmiset riitelevät keskenään, kun eivät pysty hyväksymään erilaisia ihmisiä. Profeetta Muhammed on opettanut meitä kohtelemaan hyvin myös eri tavoin uskovia ja antamaan heille rauhan elää ja noudattaa omaa uskontoa."

"Virallinen koulukirja"

Yllä oleva katkelma on upouudesta suomalaisesta islamin uskonnon oppikirjasta ala-asteelle. Salam – islamin tie 1-2 on ensimmäinen Suomessa julkaistu varsinainen peruskoulun tekstikirja.

Se on ollut käytössä tästä syksystä lähtien peruskoulun 1. ja 2. –luokilla niissä suomalaiskouluissa, joissa opetetaan islamin uskontoa.

Opus on herättänyt kansainvälistä uteliaisuutta. Iranissa toimiva shiia-muslimien uutistoimisto Abna on luonnehtinut oppikirjaa "Suomen valtion viralliseksi islamin uskonnon koulukirjaksi".

Uutistoimiston arvio osuu melko oikeaan. Kirjan on kustantanut opetushallitus eli alan ylin viranomainen. Kirjan sisältö vaikuttaa käyneen monen tarkastajan silmien alla ennen kuin julkaisulupa on annettu.

Kirjan kaikki tarinat sivuavat Suomea tai sijoittuvat Suomeen eli meikäläisiin maisemiin ja ympyröihin. Kotouttamista opetuksen lomassa.

On oltava rohkea ja vahva

Kirjan päähenkilöinä ovat kaksoset Fatima ja Adam. Fatimasta ei ole kivaa olla erilainen lapsi.

Äiti lohduttaa: "Täytyy olla vahva ja rohkea ihminen, jotta ei pelkää erilaisuutta."

Lasten isovanhemmat, Rauha-mummi ja ukki Abdulrahman asuvat maatilalla Keski-Suomessa. Mummola sijaitsee kauniin järven rannalla.

Isovanhemmat kasvattavat lampaita, joista keritään villaa. Tilan päärakennus muistuttaa Kannustalon paraatimallistoa.

Fatima miettii tyytyväisenä: Allah elättää meitä kaikkia. Olemme saaneet Allahilta kaiken, mitä meillä on.

Neuvoja metsänhoidosta

Metsäretkellä ukki Abdulramman vie lapset suomalaiseen lehtipuumetsään, jossa näyttäisi kasvavan järeitä vanerikoivuja. Ihminen ei kuitenkaan hoida metsää hyvin, kirja kertoo.

"Metsään pitäisi jättää tiheikköjä ja pystyyn kuolleita puita. Silloin metsä pysyisi sellaisena, kuin Allah on sen tarkoittanut", ukki sanoo kirjassa.

Lapset ihastelevat häikäisevän upeaa keskisuomalaista perinnemaisemaa: kalliorantaa ja maiseman peilaavaa tyyntä sinistä järvenselkää. "Allahin läsnäolo tuntuu täällä niin vahvana, kun katselee Hänen luomistyötään", Zainab-sisko huokaa kirjan sivuilla.

Abna-uutistoimiston haastatteleman kirjan kirjoittajan mukaan tarinat sijoittuvat Suomeen, jotta ne koskettaisivat oppilaiden elämänpiiriä. Koska islam on vähemmistöuskonto, painottuvat kertomukset suvaitsevuuden ja monikulttuurisuuden opetukseen.

Kirja laajenee myöhemmin sarjaksi. Ensi keväänä ilmestyy oppikirja yläasteelle. Suunnitteilla on myös ruotsinkielinen laitos.
..."

Soskulla uusi nimi? Cargo-kultti?:

"Fatima miettii tyytyväisenä: Allah elättää meitä kaikkia. Olemme saaneet Allahilta kaiken, mitä meillä on."
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT