News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Riikka Purra – valtiovarainministeri 2023-, kansanedustaja, kunnanvaltuutettu ja PS:n pj 2021-

Started by Pullervo, 19.05.2018, 01:28:51

Previous topic - Next topic

Pullervo

Quote from: Suomen UutisetViikon 44 uutiskooste – Miksei osaava nainen kelpaa vihreiden johtoon, hiipuva amerikkalainen unelma ja työvoiman saatavuusharkinta

#1. Vihreiden tuskailu puheenjohtajakysymyksessä jatkuu

#2. Hiipuva amerikkalainen unelma entistä harvemman ulottuvilla

#3. Työvoiman saatavuusharkinnasta

https://www.suomenuutiset.fi/viikon-44-uutiskooste-miksei-osaava-nainen-kelpaa-vihreiden-johtoon-hiipuva-amerikkalainen-unelma-tyovoiman-saatavuusharkinta/

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=BzOixyl9jkQ (3:03)

Kari Kinnunen

Quote from: Mika on 27.10.2018, 20:19:50
Juuri siksi persujen kannattaisi ostaa mainostilaa esim. bussien kyljistä, ja ampua niistä suorasuuntauksella.

No jaa.

Kaupunkinysset ja -josset tahtoo olla kaupunkien taikka kaupunkien alihankkijoiden rakkineita. Arvaapa pari kertaa meneekö niiden kylkiin PS mainos?

acc

Quote from: JT on 27.10.2018, 20:49:44
....
Jep. Persut tavoittavat kyllä jengin hyvin somessa, mutta somea seuraamatomat eläkeläiset olisi suuri reservi potentiaalisia äänestäjiä, jos heidät vain tavoittaisi jotenkin.
....

Kun viestintää suunnitellaan eläkeläisille, on otettava huomioon, että he ovat nähneet turvallisen suomalaisen Suomen. He ovat nähneet mainontaa, tv-ohjelmia ja elokuvia ilman rikastajia. He ovat nähneet Suomen, jossa ihonväri ei ollut peruste saada etuoikeuksia ja lähes diplomaattitasoinen immuniteetti. Eläkeläiset siis pystyvät oivaltamaan tapahtuneen muutoksen. He kaipaavat turvallisuuteen.

Netin käyttäjiä heistä on varmasti paljon alle 70 vuotiaissa. Karttanevat lapsellisimpia somealustoja.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

sancai

Quote from: Kari Kinnunen on 02.11.2018, 17:32:38
Quote from: Mika on 27.10.2018, 20:19:50
Juuri siksi persujen kannattaisi ostaa mainostilaa esim. bussien kyljistä, ja ampua niistä suorasuuntauksella.

No jaa.

Kaupunkinysset ja -josset tahtoo olla kaupunkien taikka kaupunkien alihankkijoiden rakkineita. Arvaapa pari kertaa meneekö niiden kylkiin PS mainos?
Ruotsissa ruotsidemarit keskittyivät kampanjoinnissaan suuriin mainoksiin bussien kyljissä, Tukholman metrossa jne., koska ne huomataan ja niitä on vaikeampi sabotoida. Demokratian vastustajat hävittävät pahvimainokset heti.

Supernuiva

Quote from: Uuno Nuivanen on 02.11.2018, 17:39:08
Eivätköhän ne myy hinnaston mukaan kenelle vain.

Vapaa-ajattelijoiden mainokset eivät ainakaan menneet läpi, koska ne loukkasivat ulkomuistini mukaan uskonnollisiatm kuljettajia.

Sanoisin kyllä, että tuota mainostapaa PS:n kannattaisi ainakin kokeilla. Bussien sisätiloissa ei ehkä niinkään, mutta autojen kyljissä ulkona.

Jaska Pankkaaja

Quote from: acc on 02.11.2018, 18:00:43
Quote from: JT on 27.10.2018, 20:49:44
....
Jep. Persut tavoittavat kyllä jengin hyvin somessa, mutta somea seuraamatomat eläkeläiset olisi suuri reservi potentiaalisia äänestäjiä, jos heidät vain tavoittaisi jotenkin.
....

Kun viestintää suunnitellaan eläkeläisille, on otettava huomioon, että he ovat nähneet turvallisen suomalaisen Suomen. He ovat nähneet mainontaa, tv-ohjelmia ja elokuvia ilman rikastajia. He ovat nähneet Suomen, jossa ihonväri ei ollut peruste saada etuoikeuksia ja lähes diplomaattitasoinen immuniteetti. Eläkeläiset siis pystyvät oivaltamaan tapahtuneen muutoksen. He kaipaavat turvallisuuteen.

Netin käyttäjiä heistä on varmasti paljon alle 70 vuotiaissa. Karttanevat lapsellisimpia somealustoja.
Mutku maailman vanhin lapsinero kimmokiljunen kertoo etta elakerahastot pursuavat rahaa (varat/vastuut 200mrd/600mrd) niin kylla siina seniilin tariseva katonen punaviivaa vetaa.

Tiedan etta totuuden kertominen tassakin asiassa olisi liian hapokasta PSalle..  :(
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Piia Aallonharja

Riikka ei ole fanaattinen pakkoruotsin kannattaja, mutta sen verran realisteja ollaan Kirkkonummen valtuustoryhmässä, että juuri Kirkkonummella ei ole mitään järkeä lähteä ajamaan pakkoruotsin poistoa.

Quote from: KJ on 19.05.2018, 22:06:04
Riikka Purra on muuten fanaattinen pakkoruotsin kannattaja, ja ainakin minulle se on jonkinlainen kynnyskysymys. Itsekin Kirkkonummella syntyneenä haluisin tukea saman kylän tyttöä, mutta ei vaan pysty.

Roope

Quote from: Piia Aallonharja on 10.11.2018, 09:54:17
Riikka ei ole fanaattinen pakkoruotsin kannattaja, mutta sen verran realisteja ollaan Kirkkonummen valtuustoryhmässä, että juuri Kirkkonummella ei ole mitään järkeä lähteä ajamaan pakkoruotsin poistoa.

Hämmentävää, että pakkoruotsi näkyy olevan Purralle tuollainen sokea piste. Kehnot argumentit kun ovat kehnoja myös Kirkkonummella. Vielä hämmentävämpää, että Purra tuntuu tajuavan argumenttinsa kehnoiksi, mutta pitää silti kiinni näkemyksestään.

Quote from: Riikka Purra 1.6.2015Ymmärrän toki, että yksikään edellä tarjoamani argumentti ruotsin kielen aseman säilyttämisen puolesta ei nykyaikaisen eetoksen mukaan ole validi – jokainen voidaan kumota erinäisillä rationaalisuutta edustavilla argumenteilla, ja näitä ruotsin lyöjillä rutkalti riittää. Se, mitä omastani jäljelle jää, ei kuitenkaan ole irrationaalisuutta, vaan kykyä tarkastella maailmaa ja yhteiskuntaa hyväksi havaitun sabluunan kautta. Kaikkea ei voi eikä pidä redusoida siihen, miltä tällä hetkellä näyttää tai tuntuu tai mikä on helppoa ja kätevää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Uuno Nuivanen

Kaikissa ehdokkaissa tuntuisi olevan jotain vikaa. :-\ Ja Halla-ahoa voi äänestää vain Helsingissä.

On tuo pakkoruotsin hehkuttaminen hieman vaikea antaa anteeksi, katsotaan nyt...

Maastamuuttaja

Minua ruotsinkielen aseman kulloinenkin määrittely ei sinänsä häiritse. Itse olen kaksikielinen. Mutta. Kuinka kauan mahtaa kulua siihen kunnes arabiankieli haluttaisiin nostaa valtakunnan kolmanneksi kieleksi? Argumenttina tietenkin tasa-arvo, jolla vaadittaisiin arabian kielelle tasa-arvoista statusta ruotsinkielen kanssa eli virallisen kielen asemaa. Vihervasemmisto ja kokoomusparhaimmisto, Biaudet ja muu RKP tietenkin tukisi tasa-arvoista ideaa, ainakin siksi, etteivät voi tukemattakaan olla.

Arabiankielen taitajien päälukua laskettaessa otettaisiin luonnollisesti huomioon paperittomat.

JiM

Itse olen täysin suomenkielinen suomalainen.. lapsena minulle opetettiin pari tuntia ruotsia.. eli luvut yhdestä kymmeneen ja sen jälkeen jatkui taas normaali englannin kielen opetus..

Kiitokset kaikille sen aikaisille upean hienoille opettajille.. ja sain oman terveen itsetuntoni ja kansallisen identiteettini eikä minua opetettu vihaamaan itseäni ja omaa kansaani..

En sen enempää yritä Riikan mielipidettä tästä aiheesta muuttaa ja arvostan hänen rehellisyyttään asiassa..

Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se että Riikka on.. kuten yllä olevassa videossakin nähdään niin.. meidän kaikkien suomalaisten asialla..

Roope

Quote from: Vellamo on 10.11.2018, 18:56:05
Riikka Purralta tänään kirjoitus pakkoruotsiin liittyen:

Olikohan tuo reaktio täällä kirjoitettuun vai johonkin muualla saatuun ikävämpään palautteeseen?

Quote from: Riikka PurraNyt onkin mahdollista lobata minua, pyrkiä vaikuttamaan. Kerro minulle, asiasta jotakin tietävä tai siihen suuremmalla intohimolla suhtautuva, miksi minun pitäisi siirtyä myös henkilökohtaisessa ajattelussani puolueen linjalle? Kerro minulle lukuja, tilastoja, tietoja. Osoita, että pakkoruotsi ei toimi, ehkä missään funktiossaan. Selitä. Saatan ottaa onkeeni ja muuttaa mielipiteeni, mikäli riittävä määrä faktatietoa osoittaa, että näin kannattaa tehdä.

En oikein hahmota, mikä pakkoruotsin funktio on Riikka Purralle, joten on vaikea yrittää vakuuttaa, miksi pakkoruotsi ei toimi Purran ajattelemassa funktiossa. Jos pakkoruotsin puolustus on vain se, että ruotsin kieli on osa Suomen historiaa ja kulttuuria, niin sitä ei voi kiistääkään, mutta en edelleenkään ymmärrä, miten se johtaisi täysin ylimitoitettuun pakkoruotsivaatimukseen, josta ei tuntuisi olevan historian tai kulttuurin oppimisen kannalta mainittavaa hyötyä, vaan paremminkin päinvastoin. Ruotsin asemaa voi käsitellä luontevammin historian tunneilla.

Fakta on, että suurin osa pakkoruotsin läpikäyvistä ei opi kieltä niin, että pystyisi sitä käyttämään. Fakta on, että suurin osa pakkoruotsin läpikäyvistä ei tule tarvitsemaan kieltä koulun jälkeen. Fakta on, että ruotsin tarpeeksi hyvin oppiva neljäsosa oppilaista valitsisi ruotsin joka tapauksessa, jos se olisi vapaaehtoista, ja suuri osa muistakin. Fakta on, että neljäsosa oppilaista ei opi ruotsia käytännössä lainkaan nykypakolla tai muutenkaan.

Kukaan ei ole kertonut, mitä lisäarvoa pakkoruotsi tuo vapaaseen kielivalintaan verrattuna oppilaille tai kenellekään. Jos sen kuulisi, niin vasta sitten argumentin voisi yrittää kumota. Muuten voi vain kumota yksi kerrallaan yleisimmät pakkoruotsiväitteet, kuten että siitä muka määrättäisiin perustuslaissa tai että ruotsinkielisten palvelujen turvaaminen muka edellyttää sitä.

Quote from: Riikka PurraToisekseen olen tuonut julki, että kannatan laajapohjaista kielipalettia kouluissa. Mikäli ruotsia ei opiskella, se pitäisi korvata jollakin vieraalla kielellä.

Olen kallistunut viime aikoina siihen, että pakkoruotsia ei pidä korvata automaattisesti vieraalla kielellä, vaan yksi valittava vaihtoehto olisi ylimääräiset äidinkielen tunnit. Niitä tarvitaan kipeästi.

Mielestäni kielipainotteisuus on tulevaisuudessa yhä vähemmän perusteltua. Enemmän kieliä tarjolle ja paremmat mahdollisuudet syventäviin kieliopintoihin, mutta vähemmän pakkoa opiskella useampaa vierasta kieltä. Ihmiset tehköön itse omat kielivalintansa motivaationsa mukaan. Jos kokee, että pelkkä englanti riittää vieraiksi kieliksi, niin olkoon niin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

AcastusKolya

Roope on oikeassa siinä, että pakkoruotsin teho on huono. Itse olen suorittanut hyväksytysti virkamiesruotsin kohtuullisella arvosanalla, mutta käytännössä en ymmärrä kunnolla edesSabatonin ruotsinkielisiä lauluja. Olen siis lukenut ruotsia ne 6 vuotta plus amk:n muutamat kurssit. Silti osaan käytännössä lähes yhtä hyvin (=huonosti) saksaa, jota olen opiskellut 2,5 amk:n kurssia. Ts. panos/tuotos - suhde on ruotsin osalta surkea.
Pesunkestävä militaristivaskisti.

Kekkonen

Ai, ai, ai... siinäpä vasta pukki kaalimaan vartijana. Mikä pettymys. :(

Vaikka Purra ei ehkä olekaan fanaattinen pakkoruotsittaja, tuosta kirjoituksesta olin ymmärtävänäni, ettei ainakaan vastusta sitä.

Vaikka tämäkin asia on kokonaan jätetty sivuraiteille, ehkä juuri Purran "ansiosta", eikös perussuomalaisten virallinenkin kanta ole pakkoruotsia vastaan? Ainakin edellisissä vaalipuheissa, muistaakseni. Varmaan vaaliohjelmassakin oli mainittu perusteluja kielteisen kannan puolesta. Purra voi sieltä ne lukea ja kumota ne jos ei ole samaa mieltä.

Harmittavaa, että tätäkin asiaa ajaa siniset ja Sampo Terho paremmin kuin persut... :(

Pullervo

Quote from: Kekkonen on 11.11.2018, 18:33:54
Ai, ai, ai... siinäpä vasta pukki kaalimaan vartijana. Mikä pettymys. :(

(...)

Harmittavaa, että tätäkin asiaa ajaa siniset ja Sampo Terho paremmin kuin persut... :(

Luitko edes blogia, kun kommenttisi on noin epäkoherentti ja leikit, ettet tiedä tai ymmärrä yhtään mitään, paitsi tietysti sinisten ylivertaisuuden? Mikä helvetin pukki ja mikä kaalimaa? Sinä voit itse lukea niitä ohjelmia ja löydät sieltä vastaukset kyllä. Typerää provoilua ja pelkästään provoilun vuoksi.

https://riikkapurra.net/2018/11/10/pakkoruotsista-ja-ruotsin-asemasta/
Quote from: Riikka Purra – dust/bones/politics-blogiPakkoruotsista ja ruotsin asemasta (10.11.2018)

(...)

Kun nyt olen politiikassa, toteutan tietysti perussuomalaisen politiikan ja ohjelmien linjaa. Tämän pitäisi olla jokaiselle asiaa ymmärtävälle päivänselvää.

https://www.suomenuutiset.fi/eerola-ps-vastustaa-pakkoruotsia-ei-ruotsinkielisia-suomalaisia/
Quote from: Suomen UutisetEerola: PS vastustaa pakkoruotsia, ei ruotsinkielisiä suomalaisia (28.6.2018)

(...)

Lisäksi vastustan pakkoruotsia, eli sitä, että kaikkia suomalaisia pakotetaan opiskelemaan ruotsin kieltä jota kaikki eivät edes kunnolla opi.

Kekkonen

Pitääkö vääntää rautalangasta? Sananlasku "Pukki kaalimaan vartijana" tarkoittaa sitä, että joku vahvasti puolueellinen/asenteellinen henkilö vastaa jostain asiasta;  joku joka ei halua tai suhtautuu kielteisesti johonkin asiaan.

Eli tässä tapaulsessa perussuomalaisten pakkoruotsin vastaista "taistelua" suunnittelee poliittisesti pakkoruotsiin myönteisesti suhtautuva henkilö. Comprende? Vaikka noudattaakin puolueen linjaa, mutta voiko täydellä sydämmellä ajaa asiaa, josta itse on eri mieltä?

Luin toki blokin. Siinähän Purra nimenomaan pyytää perusteluja pakkoruotsin poistamista puolesta, että voisi muuttaa mielipiteensä. Ilmeisesti ne aiemman vaaliohjelman perustelut ei häntä ole vakuuttaneet?

Kun lukee vanhoja kommentteja aiheesta, niin joskus 5 vuotta sitten persut ajoivat tätäkin asiaa aktiivisesti, pikku hiljaa vaan on tämäkin asia jäänyt pimentoon. Vähän kuten EU:n vastustaminen...

Pullervo

Onko sinulla oikeasti tietoa siitä, mitä ohjelmia Purra poliittisena suunnittelijana valmistelee, kun käyttämäsi sanonta vaikuttaisi tähän viittaavan, vai mutuiletko taas? Eli siis tiedät, että Purra valmistelisi puolueelle pakkoruotsiin liittyvää ohjelmaa tai linjausta, joka olisi hänen näkemyksensä mukainen ja siis oleellisesti erilainen kuin nykyinen, joka on kielteinen? En nimittäin usko, että pakkoruotsia koskeva ohjelma/linjaus juuri päivitystä vaatii, mutta muita ohjelmia sieltä on tulossa enemmänkin.

Purra kai yritti selittää ihan ymmärrettävästi, että hänellä on omia näkemyksiä ja kantoja moniinkin asioihin ja sitten on puolueen linja ja kanta. Eli mielipiteenvapaus jokaisella, mutta poliittisissa luottamustehtävissä ajetaan sitä äänestäjien valtuuttamaa puolueen kantaa.

Toki, jos vaaleihin mennessä julkaistut poliittiset ohjelmat ovat pakkoruotsin osalta kääntyneet 180 astetta aikaisemmasta Purran vuoksi, pyydän reilusti anteeksi sinulta.

e: typo

Kekkonen

Ihan periaatteellisena kysymyksenä tätä tarkastelin. Kun kerran puolue on ohjelmassaan kertonut perusteet pakkoruotsin vastaiselle kannalle, niin minusta on vähintäänkin ihmeellistä, ettei edes Purra puolueen sisäpiiriin kuuluvana noita perusteita näe niin päteviksi, että muuttaisi kantaansa. Miksi sitten kukaan muukaan "toisuskoinen"?

Minusta kyllä näin tärkeästä aiheesta pitäisi edes "sisäpiirin" olla yksimielinen. Etenkin kun Purra on tuleva kansanedustaja ja ehdotonta puolueen "eliittiä".

Vaikea uskoa, että hän ainakaan kovin intohimoisesti ja täydellä sydämellä tätä asiaa ajaisi kansanedustajanakaan.

Vaikka ei mitään 180 asteen käännöstä tapahdu, niin tämäkin aiemmin tärkeä (?)aihe luultavasti vaan vaietaan kuoliaaksi.

No, kenelle sitten mikäkin on tärkeä aihe...

Lopuksi, vaikka olen jo 60v, en muista ikinä kuulleeni "livenä" kenenkään puhuvan ruotsia. Että niin tärkeää sen osaaminen on täällä Itä-Suomessa. Kirkkonummella toki toisin.

Paawo

^Priorisointia on Riikankin elämä ja ajankäyttö.

Käytännön realismi on se vaihtoehto mitä PS puolueena tuo nykyään julki nokkahenkilöidensä suilla. Ylevät julistaminen ja röhönaurut ovat entistä aikaa, se väki on poistunut hillotolppiensa tai muiden kangastusten suuntaan housut kintuissa.

Käytännön realismia on olla vaatimatta eroa EU:sta tai ulvomatta kovaan ääneen pakkoruotsin poiston puolesta. Kummallakin muutoksella on omat kannattajansa mutta valitettavasti heidän äänillään ollaan uuvattien kannatuslukemissa. Kovin radikaalit kannanotot ei_päivänpolttavista asioista ylipäätään ovat turhaa painolastia.

Käytännön realismia on huomioida nämä sinänsä tärkeät muutokset, tehdä merkinnät navigointisuunnitelmiin ja kääntää ruoria sitten kun komentosillalla ollaan. Oppositio-asemassa on aloite toisilla ja realismia on tukea omaa navigointisuunnitelmaa tukevia muutoksia sekä vastustaa päinvastaisia pyrkimyksiä. Tämä tuntuu someajan nykyihmisiltä unohtuvan. Kaikki isossa salissa tehtävät muutokset tapahtuvat hitaasti, suurimmat ja vaikuttavimmat lisäksi useasti täydessä hiljaisuudessa.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Kekkonen

Quote from: Paawo on 12.11.2018, 09:54:29

Käytännön realismia on olla vaatimatta eroa EU:sta tai ulvomatta kovaan ääneen pakkoruotsin poiston puolesta. Kummallakin muutoksella on omat kannattajansa mutta valitettavasti heidän äänillään ollaan uuvattien kannatuslukemissa. Kovin radikaalit kannanotot ei_päivänpolttavista asioista ylipäätään ovat turhaa painolastia.

Juu, enpä minäkään kannata "kovaan ääneen ulvomista" ja muuta öyhöttämistä, mutta mielestäni asiaa, jota tutkimusten mukaan kannattaa, tarkkoja lukuja muistamatta, n. 60-70% kansasta, kannattaisi kuitenkin pitää sopivissa tilaisuuksissa esillä hiljaisen unohtamisen sijaan. Kuten nyt näyttäisi käyvän.

PS.  Olen siis ehdoton Riikka Purra "fani", mutta en henkilöpalvoja, siksi kritiikki. Toivon vaan, että tulisi tässäkin asiassa ns. "järkiinsä". Nyt kaikki taitavammat sanankäyttäjät niitä vastaansanomattomia perusteita Riikan sähköpostiin...

Aragornin kadonnut poika

QuoteNyt onkin mahdollista lobata minua, pyrkiä vaikuttamaan. Kerro minulle, asiasta jotakin tietävä tai siihen suuremmalla intohimolla suhtautuva, miksi minun pitäisi siirtyä myös henkilökohtaisessa ajattelussani puolueen linjalle? Kerro minulle lukuja, tilastoja, tietoja. Osoita, että pakkoruotsi ei toimi, ehkä missään funktiossaan. Selitä. Saatan ottaa onkeeni ja muuttaa mielipiteeni, mikäli riittävä määrä faktatietoa osoittaa, että näin kannattaa tehdä.

Tämä nyt on ainakin varsin kannatettava asenne. Faktapohjalta valmis muuttamaan mielipidettään. Joistakin mielipiteistä, mitkä ovat enemmän kuin vain mielipiteitä, eli esim. osa identiteettiä, voi olla erittäin hankala muuttaa. Tässä tulee jo ihmisen psykologia vastaan defenssimekanismeineen.

Jokaisen vähänkään varteen otettavan yhteiskunnallisen ajattelijan, toimijan tai poliitikon tulisi kuitenkin olla tietoinen näistä "mielen esteistä" jotka haittaava kehittymistä yhteiskunnallisena toimijana.

ps. Pakkoruotsin poistaminen pitäisi olla aina mukana PS politiikassa

Maastamuuttaja

Ei kauan tarvitse odottaa, kunnes maailman oikeudenmukaisin ihminen, tämä Suomen lahja suomalaisille, Martin Scheinin, kertoo sekä ruotsin -että suomenkielellä, että maailman oikeudenmukaisuuden mittarit, arabian kieltä puhuvat uussuomalaiset, ovat lukumäärällään ohittaneet ruotsia äidinkielenään Suomessa puhuvan väestönosan.

Ruotsinkieliset katukyltit on vaihdettava arabiankielisiin. YLE:n on vaihdettava ruotsinkieliset ohjelmansa arabiankielisiin. "Ei ihan kuin Strömsössä" vaihtuu ""Ihan kuin Mekassa"-ohjelmaan. YLE tekee ohjelmanhankintasopimuksen Al Jazeeran kanssa. Jouko Jokinen (vai oliko se Virtanen?) ei kommentoi. Syntyy ohjelma "Imaamin vartti". Myöhemmin nimi muuttuu otsikoksi "Sinä ja rukouskutsu", ja ohjelman kesto kasvaa yhdeksi tunniksi. Vaalien tuloksista riippuen jatkossa ruudussa nähdään monikulttuurisessa "Isäntä ja vieraat"-ohjelmassa joko Antti Rinne, Petteri Orpo tai Juha Sipilä oikeaoppisessa rukousasennossa moskeijamiljöössä. Li Andersson, Sari Essayah, Anna-Maja Henriksson ja muut sukupuolisesti vähemmän arvokkaat joutuvat tuomaan kannatuksensa esille naisille varatuilla sivu -ja piilotiloilla. 

kivimies

[tweet]1067078909877989376[/tweet]

Tänään oli HYY:n paneelikeskustelu opiskelijoiden sosiaaliturvasta.

Perussuomalaiset eivät menneet antamaan katteettomia lupauksia, toisin kuin muut puolueet (vrt. koulutuslupaus).

Pullervo

[tweet]1067114961284026368[/tweet]
https://twitter.com/ir_rkp/status/1067114961284026368

Quote from: Suomen UutisetTökeröt sähkölaskut, tarveharkinta ja Ylen luotettavuus - Suomen Uutisten viikon pääaiheita 26.11.2018

Suomen Uutisten viikon pääaiheina:
- Satasen sähkölaskusta 97 oli siirtohintaa tai veroja, Hakkarainen puuttui asiaan eduskunnassa
- Elinkeinoelämän keskusliitto vaatii maahan kymmeniä tuhansia halpaduunareita, ja turvapaikanhakijoille 70 prosentin palkkatukea.
- Ylen luotettavuus kokenut ison kolauksen, mistä se mahtaakaan johtua?

https://www.youtube.com/watch?v=xHGwOnsATxE (8:21)

Piia Aallonharja

Kirkkonummen PS:n lehdistötiedote 27.11.2018:
https://kirkkonummi.perussuomalaiset.fi/uutinen/kirkkonummen-perussuomalaiset-valmiina-vaaleihin/?fbclid=IwAR3GhbOgFEGdJYp6MPgmIVNrtWKNYt9cFNS0suVWOd_uefYwwEcR-SwtnDc
QuoteKirkkonummen Perussuomalaisista eduskuntavaaleihin ehdokkaina ovat valtuustoryhmän puheenjohtaja, puolueen poliittinen suunnittelija Riikka Purra sekä yhdistyksen puheenjohtaja Piia Aallonharja.

J. Lannan haamu

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

migri

Quote from: Vellamo on 27.11.2018, 21:50:50
Arffman Finlandin edustajan kommenteista jutussa tulee väistämättä mieleen sanonta 'oma lehmä ojassa'.

Millähän tasolla, btw, mahtaa kyseisen veronmaksajien kuppausfirman liikevoitto euroina ja prosentteina olla huidellut vv. 2015-2017? Entä pääoman tuotto?

Anna meidän auttaa. Autamme ihmisiä, yrityksiä ja yhteiskuntaa kehittymään ja menestymään tekemällä pieniä arjen ihmeitä joka päivä. Ja joskus suuriakin.

https://www.arffman.fi/

https://www.finder.fi/Koulutukset+ja+koulutuspalvelut/Arffman/Kajaani/yhteystiedot/1095812

Jätän kommentoimatta. Kertoo kaiken oleellisen ilman ja laittaa v-käyrän stratosfääreihin.

Lisäys, tuli mieleen että tätä puljua on aikaisemminkin hommalla käsitelty. Tässä yksi linkki mutta haku nimellä tuottaa paljon tuloksia.

2018-11-27 Kotoutumiskoulutusta järjestävän firman liikevaihto yli nelinkertaistui
https://hommaforum.org/index.php/topic,127179.msg2970673.html#msg2970673
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Pullervo

https://twitter.com/ir_rkp/status/1068884006123515904
[tweet]1068884006123515904[/tweet]

koko blogi: https://riikkapurra.net/2018/12/01/raiskauksista-2/

Quote from: Riikka Purra – dust/bones/politics-blogiRaiskauksista 2 (1.12.2018)

Kun te tuotte maahan naisvihamielisiä uskontoja, naisvihamielisiä kulttuureja ja naisvihamielisiä tapoja, te saatte naisvihamielisiä tekoja. Kun te tuotte maahan miehiä, joiden kulttuurissa nainen on alisteinen, te saatte miehiä, jotka toimivat niin, että nainen on alisteinen. Kun te tuotte machokulttuuria ja ihan oikeaa toksista maskuliinisuutta, te varmasti saatte seksuaalirikoksia ja joukkoraiskauksia.

Naisten häpäiseminen, häirintä, joukkoraiskaukset ja etninen väkivalta kävelevät tänne rajan yli tai Helsinki-Vantaan kansainväliseltä puolelta. Heikoista valtioista ja primitiivisistä kulttuureista saapuvat ihmiset eivät muuta käsityksiään ja toimintatapojaan matkalla. Konfliktit, ongelmat, käsitykset seuraavat ihmistä.

Siihen ei auta kotouttaminen. Me emme voi pelastaa koko maailmaa, mutta meidän pitää pelastaa omat kansalaisemme.

Suomalaista miestä on koulutettu vuosikymmeniä, ja siltikään tuo olento ei mielestänne osaa käyttäytyä. Mitä ihmettä te odotatte tekevänne näiden erilaisten kulttuurien miesten kanssa?

(...)

Turvallisuus, rauha, vauraus eivät ole täällä itsestään. Ne on tehty, taisteltu, vuosikymmenten kuluessa. Naisen asema Suomessa on maailman parhaita. Meillä on ollut hyvä.

Se, että meillä on myös kotoperäisesti seksuaalirikollisuutta, ei muuta asiaa mihinkään suuntaan. Se ei ole mikään perustelu tuottaa Suomeen naisvihamielistä kulttuuria kehitysmaista lisää.

En kaipaa lisää hankerahoitusta feministisiin hankkeisiin enkä vihapuhepoliiseja. En kaipaa vitsikieltoja työpaikoille, en akateemista miesten demonisointia.

Kaipaan Suomea, jonka kaduilla kaikilla on turvallista.

Erityisesti, ja kaikkein eniten maailmassa, haluan maan, jossa lapsemme ovat turvassa.

(lihavoinnit omia)