News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

YK:n Global Compact for Migration häivyttää valtioiden rajoja

Started by Heikki Luoto, 07.05.2018, 00:10:36

Previous topic - Next topic

Phantasticum

Quote from: DuPont on 22.11.2018, 01:24:46
Hyvä kysymyshän on myös se, miksi tällaista sopimusta yritettiin vedättää Suomessa ohi eduskuntakäsittelyn ja myös julkisen käsittelyn...?!

Sekin olisi oikein hyvä kysymys, mikä oli perussuomalaisten rooli GCM-sopimuksen piilottelussa. Mikään ei ole tähän mennessä viitannut siihen, että perussuomalaiset olisivat reagoineet sopimukseen ilman Kansalaisen ja Kansallismielisten Liittoutuman aktiivisuutta.

Asian olisi voinut tuoda julkisuuteen jo kesällä. Nyt perussuomalaiset aktivoituivat noin kuukausi ennen kuin sopimus on tarkoitus allekirjoittaa ja vain sen verran kuin oli uskottavuuden vuoksi pakko. Mitä meille jäi käteen tästä? Muutama Twitter-avautuminen, blogikirjoitus, minuutin puhe EU:ssa, kirjallinen kysymys, toimenpidealoite, ei muuta. Mitä tämä kertoo nuivista persuista?

Ihmettelen taas kerran, miksi perussuomalaisten passiivisuus tai miksi sitä ikinä haluaakaan kutsua ei ole herättänyt Hommassa mitään keskustelua. Miksi aihe on tabu?

idiot_narcissist

Quote from: Phantasticum on 22.11.2018, 20:42:40
Miksi aihe on tabu?

Jos sinä puhut asiasta täällä, miten se voi olla tabu?

Ongelma on lähinnä se, että vihjailet salaliittoa. En itsekään tiennyt sopimuksesta kuin vasta kuukausi sitten. Itse epäilisin tietämättömyyttä tai epäpätevyyttä ennemmin kuin salaliittoa.

Phantasticum

Quote from: idiot_narcissist on 22.11.2018, 20:51:38
Ongelma on lähinnä se, että vihjailet salaliittoa. En itsekään tiennyt sopimuksesta kuin vasta kuukausi sitten. Itse epäilisin tietämättömyyttä tai epäpätevyyttä ennemmin kuin salaliittoa.

Mielestäni en ole vihjaillut salaliitosta. Perussuomalaisilla on ollut tieto asiasta siitä lähtien, kun he saivat muistion eteensä. Tämän jälkeen he, jotka valiokuntatyöskentelyyn osallistuivat, allekirjoittivat lausunnon ilman eriäviä näkemyksiä ja vastalauseita. Vai oliko tämä ainoastaan edustaja Eerolan vastuulla? En jaksa tarkistaa. Nuivaksi ilmoittautunut perussuomalainen oli joka tapauksessa kyseessä.

Vasta kun Kansalainen ja Kansallismielisten Liittoutuma nosti asian esille, myös perussuomalaisten oli pakko tehdä jotain. Tällaisen vaikutelman asiasta saa. Minun puolestani voidaan sopia niin, että kyse on ollut osaamattomuudesta. Nuivat persut eivät ymmärtäneet lukemaansa muistiotekstiä. Siksi kukaan ei tehnyt mitään ennen Kansalaista ja Kansallismielisten Liittoutumaa. Onneksi nuivat persut olivat oppineet lukemaan tässä välissä. Vai mistä se mahtoi kiikastaa ellei lukutaidottomuudesta?

Quote from: Hohtava Mamma on 22.11.2018, 20:55:49
Miksi sinä @Phantasticum et nostanut tätä puheeksi Hommalla kesällä? Miksi et marssinut tämän puolesta? Mitä Väyrynen on tehnyt tämän asian eteen? Miksi oikeat kansallismieliset eivät tee mitään?

Miksi et itse ottanut? Oletko itse marssinut asian puolesta? Miksi alennat itsesi Simon Elon tasolle? Hänkin vetosi Väyryseen, kun hänellä ei ollut vastausta kysymykseen.

Quote from: Simon Elo on 03.12.2016, 18:27:20
Kirjoihin ja kansiin myös merkittäneen, että keskustan kunniapuheenjohtaja Paavo Väyrynen äänesti aikanaan ministerinä Lissabonin sopimuksen puolesta.

Et pystynyt vastaamaan asiallisesti. Kun odottaa ja toivoo saavansa perussuomalaisilta selitystä tapahtuneelle, saa saavillisen niskaansa toisilta Homman kirjoittajilta. Ei ollut ensimmäinen kerta. Ei selityksen puuttumisen eikä saavillisen osalta. Ottaako se todella näin koville, kun perussuomalaiset tuntuvat epäonnistuvan kerta toisensa jälkeen. Kyllä se aikamoinen tabu tuntuu olevan, kun kukaan muu ei ole halukas puhumaan siitä, miten perussuomalaisilta ei ole tähän mennessä tullut kuin nuivaa retoriikkaa. Kun on ollut tekojen aika, teot ovat jääneet puuttumaan.

kelloseppä

Quote from: Hohtava Mamma on 22.11.2018, 20:55:49
...

Sekin olisi oikein hyvä kysymys, mikä oli perussuomalaisten rooli GCM-sopimuksen piilottelussa. Mikään ei ole tähän mennessä viitannut siihen, että perussuomalaiset olisivat reagoineet sopimukseen ilman Kansalaisen ja Kansallismielisten Liittoutuman aktiivisuutta.

Asian olisi voinut tuoda julkisuuteen jo kesällä. Nyt perussuomalaiset aktivoituivat noin kuukausi ennen kuin sopimus on tarkoitus allekirjoittaa ja vain sen verran kuin oli uskottavuuden vuoksi pakko. Mitä meille jäi käteen tästä? Muutama Twitter-avautuminen, blogikirjoitus, minuutin puhe EU:ssa, kirjallinen kysymys, toimenpidealoite, ei muuta. Mitä tämä kertoo nuivista persuista?

Ihmettelen taas kerran, miksi perussuomalaisten passiivisuus tai miksi sitä ikinä haluaakaan kutsua ei ole herättänyt Hommassa mitään keskustelua. Miksi aihe on tabu?

Miksi sinä @Phantasticum et nostanut tätä puheeksi Hommalla kesällä? Miksi et marssinut tämän puolesta? Mitä Väyrynen on tehnyt tämän asian eteen? Miksi oikeat kansallismieliset eivät tee mitään?

Nim. Hohtavan Mamman kysymys nim. Phantasticumille olisi mielestäni enemmän kuin oikeutettu, jos nim. Phantasticum olisi toiminut Brysselissa MEP:pinä saman ajan kuin Halla-aho.

GCM:ää on kuulemma käsitelty virkamiestasolla useammankin kierroksen ajan EU:n ytimissä ja ymmärtääkseni istuvalla MEP:llä, kuten Halla-aho, on hivenen toisenlaiset käytännön mahdollisuudet saada tietoonsa EU-byrokratian rattaissa kuljeskelevasta kansainvälisestä sopimushankkeesta ennen sellaisen julkistamista kuin aivan tavallisella Suomen kansalaisella, jollainen olettavasti nim. Phantasticum, nim. Hohtava Mamma tai nim. kelloseppä ovat. Sama logiikka toimii myös Suomen Tasavallan istuvien kansanedustajien osalta osin toisilla hiekkalaatikoilla.

Jos poliitikolle jää käteen vain kaksi helvetin huonoa vaihtoehtoa, myöntää epäsuorasti tietoinen piilottelu tai suuri tyhmyys, veikkaan, että useimmat poliitikot valitsevat suuren tyhmyyden. En todellakaan tiedä, onko Halla-aholla ollut tällainen valintatilanne ratkottavanaan ylipäätään GCM-sopimuksen myötä vai ei.

Viimeinen suomalainen

Ihmettelenpä tätä minäkin. Soppari on lähes yhtä lopullinen ja turmiollinen kuin aikanaan oli Suomen EU:hun ja sen rahaliittoon liittyminen. Juuri mitään tästä ei silti kesällä puhuttu. Varmasti oli tiedossa.

Miksi ei tehty mitään? Missä kriittiset kannanotot, puheenvuorot, sopimuksen vaikutusten puntarointi? Tätä varten, juuri tätä varten, minäkin olen äänestänyt persuja jo yli kymmenen vuotta. En sitä varten, että tällaisesta vaietaan ja munitaan hommat vielä omassa valiokunnassa, p*rkele!!!

Ainoa, mitä tässä enää voi tehdä on nostaa asiasta helvetinmoinen meteli joka paikassa. Työmaalla, kaveripiirissä, netissä, somessa jne...tiedätte kaavan. Ehkä sitten tuo kusetus avautuu myös tavan tallaajallekin.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Kari Kinnunen

Quote from: Phantasticum on 22.11.2018, 21:29:21
Miksi et itse ottanut? Oletko itse marssinut asian puolesta? Miksi alennat itsesi Simon Elon tasolle? Hänkin vetosi Väyryseen, kun hänellä ei ollut vastausta kysymykseen.

Jaa, ettäkö oikeinko marssia. Kyllä siinä päättäjiä pelottaako kun pöljäporukka oikein öyhöttää. Ja vielä skriimavatkin päälle. Kovia ovat, kovia ovat.

Eiköhän me jo pikkuhiljaa uskota, että persut on perseestä ja marokon sauhusta päministeri.

Asia on kuitenkin niin, että Persuissa asiat on hoidettu kokouksessa äänestämällä puolueelle johto, jonka arvostelukykyyn luotetaan. Jo meenee persuuksilleen, niin asia hoidtaan seuraavassa puoluekokouksessa. Katuöyhöttämällä ja paskoja skriimejä tekemällä ei ainakaan saa mitään muuta aikaan, kuin itsensä naurettavaksi.

Ja se on tullut koko selväksi, ettet pidä persuista. Minäpä kerron uutisen. Persuja ei ole pakko äänestää. Kyllä sieltä öyhöttävistä sauhuista varmaan mieleinen löytyy.

Pkymppi

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.11.2018, 21:33:07
No, jos siellä oli Eerola 'miehenämme paikalla', ei ihmekään jos meni reisille.

No voi hemputti. Eerola olisi voinut halutessaan estää koko sopimuksen!
   Koko Eurooppa olisi Merkelin johdolla katsonut Suomesta mallia, nauranut Soinin Hörönaurut ja pyyhkinyt perseensä sopimuksella ja Afrikka olisi jäänyt katsomaan silmät ymmyrkäisenä arvonsa kadottaneita rasisteja.

Hermit

Oli persuista mitä mieltä hyvänsä, kaikki lienevät yhtä mieltä siitä, että tämä on persuille samaan aikaan tulikoe ja näytön paikka. Ainakin itse olen äänestänyt persuja ajamaan suomalaisten asiaa ja kampittamaan tällaisia järjettömyyksiä. Olen aidosti huolestunut siitä, ajaako persut oikeasti meidän asiaa vai ei.
Anta caickien cuckien cuckia waan.
- Ganander

Ernst

Quote from: idiot_narcissist on 21.11.2018, 18:24:39
Onko joku vielä selittänyt miksi ei-sitovaa sopimusta allekirjoitetaan?

Ja miksi Suomen ulkoministeri kertoo eduskunnalle, että sitä ei allekirjoiteta vaan hyväksytään YK-menettelyssä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Phantasticum

Quote from: Kari Kinnunen on 22.11.2018, 21:47:31
Jaa, ettäkö oikeinko marssia. Kyllä siinä päättäjiä pelottaako kun pöljäporukka oikein öyhöttää. Ja vielä skriimavatkin päälle. Kovia ovat, kovia ovat.

Eiköhän me jo pikkuhiljaa uskota, että persut on perseestä ja marokon sauhusta päministeri.

Ja se on tullut koko selväksi, ettet pidä persuista. Minäpä kerron uutisen. Persuja ei ole pakko äänestää. Kyllä sieltä öyhöttävistä sauhuista varmaan mieleinen löytyy.

Miksi osoitit marssimisen minulle etkä Hohtavalle Mammalle? En ole puhunut marssimisesta mitään.

Muuten tämä oli taas oikein onnistunut kommentti ja paraatiesimerkki, miten vaihdetaan puheenaihe viestini varsinaisesta asiasta eli perussuomalaisten toimettomuudesta pöljäporukkaan, öyhöttämiseen, skriimaamiseen, marokon sauhuun. Itse asiasta ei näköjään pysty puhumaan.

Quote from: Hohtava Mamma on 22.11.2018, 21:52:44
Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta kyseenalaistaa omaa toimintaani isänmaallisuuden tai kansallismielisyyden viitekehyksessä.

Ei ole minullakaan omasta puolestani.

Ernst

Quote from: Parzival on 22.11.2018, 11:29:46

Saksassa "nationalismi" on toksinen sama. Saksa on maa, jossa vasemmiston on helpointa ajaa kaikkein hulluintakin agendaa, koska natsi-kortti toimii siellä aina.

Sanassa löytyy toksisuutta, koska sen äänneasu on jotakuinkin natsionalismus. Vähemmästäkin saksalainen hätkähtää, ja vanhat traumat seurauksineen aktivoituvat.

Kari Kinnunen

Quote from: Hermit on 22.11.2018, 21:57:25
Oli persuista mitä mieltä hyvänsä, kaikki lienevät yhtä mieltä siitä, että tämä on persuille samaan aikaan tulikoe ja näytön paikka. Ainakin itse olen äänestänyt persuja ajamaan suomalaisten asiaa ja kampittamaan tällaisia järjettömyyksiä. Olen aidosti huolestunut siitä, ajaako persut oikeasti meidän asiaa vai ei.

Näinhän se. Ja äänestäjät sitten aikanaan kertovat kyllä mielipiteensä. Sinänsä tollasilla sopimuksilla ei ole edes Serlan arvoa. Lähivuosina länteen lappaa etnistä erinomaisuutta kovaan tahtiin. Ja koska nännismilellismi ja sosiaalifekratia mitään ei soijamykkäset mahda. Mitä ajattelitte tulijoille tehdä? Ampua rajalle? Ei taida lännen miehistä enää ampumaan.

Supernuiva

Pelätäänkö oman pesään paskomista tai jotain tuon tapaista?

Sanoisin kuitenkin, että enemmän omaa pesää paskoo likapyykin pesemisen sijaan se, että sitä likapyykkiä ei pestä.

Ainoa poliittinen toivo on siinä, että perussuomalaiset voisivat vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon siinä määrin, että tulevaisuus olisi vähemmän huono. (Näin on Halla-aho muistaakseni jossain televisiohaastattelussa todennut.)

Tästä syystä minuakin huolestuttaa se, että ovatko nuivien äänestämät poliitikot ostettu suvakkipuolelle, vai ovatko he vain laiskoja?

Muistan kuinka joskus kauan sitten Soinin toimien kritisointia pidettiin Hommalla äärimmäisen kielteisenä asiana, nyt kuitenkin kaikille on jo paljastunut se, että ei häntä ole koskaan nuivuuden edistäminen kiinnostanut. Aika näyttänee onko perussuomalaisissa edelleen kansanedustajina ja muina päättäjinä vastaavia "Jabboja"?

Lisäksi olen huolissani siitä, että Hommalle ei juuri linkitellä esimerkiksi eduskunnan "teatterisalissa" pidettyjä poliittisia puheita. Kun seuraatte monia muita puolueita, niin voitte huomata heillä tilanteen olevan päinvastaisen. He siis lähestyvät säännöllisesti kannattajiaan sähköisten välineiden kautta myös vaalikauden aikana. Erot puolueiden ja yksittäisten poliitikkojen välillä ovat huiman suuria. Toisista saa huomattavasti ahkeramman kuvan kuin toisista.

Suomen perusta tuottaa hyvää materiaalia, mutta ei sitä tuputeta ja linkitetä luettavaksi kovinkaan usein edes Hommalla. Eikä näitä kirjallisia tuotoksia käytetä vaaleissakaan - tai ole ainakaan juuri aiemmin käytetty lähdemateriaalina.

Kari Kinnunen

Quote from: Phantasticum on 22.11.2018, 22:08:28
Muuten tämä oli taas oikein onnistunut kommentti ja paraatiesimerkki, miten vaihdetaan puheenaihe viestini varsinaisesta asiasta eli perussuomalaisten toimettomuudesta pöljäporukkaan, öyhöttämiseen, skriimaamiseen, marokon sauhuun. Itse asiasta ei näköjään pysty puhumaan.

Totta tuo. Mutta noi marssimiset on sillai ärsyttävän koomisia. Kuten olen todennut persut tekee mitä tekee ja vastaavat aikanaan äänestäjille. Jollain nettipalstalla asioille ei mahda mitää.

Ja kuten avattareni Homerin (idoli) alla lukee, olen todennut, että tämä on ihan turhaa hommaa.

Ernst

Kaikella ystävyydellä, et tainnut itsekään huomata koko pactia tai muusta syystä keskustellut siitä Hommaforumilla. Miksi aihe on sinulle tabu?

Asiaosuus: mahdatko antaa mahdollisuuden sille todennäköisimmälle selitykselle, joka kuuluu näin: me ei huomattu?

Minä nimittäin en huomannut. Tunnustan. Oikea kritiikki voisi kohdistua eduskunta-avustajien hereilläoloon ja meihin ps-jäseniin.

Esität väärää kritiikkiä, kun toistamalla toistat samaa epäluuloisuuslausumaa. Se ei vie mitään eteenpäin, katkeroittaa ihan tarpeettomasti mieliä, kuivattaa kuonon ja saa kelpo persutaistelijan moraalin laskemaan.

Hermit

Miten helvetissä tavan tallaaja olisi voinut huomata mitään pactia, kun siitä vallitsee edelleen täysi radiohiljaisuus? Minullakin meni pitkään etten yksinkertaisesti tullut klikanneeksi otsikkoa Hommalla. Poliitikot on äänestetty sitä varten, että ne hoitaa noita hommia.
- Ganander

Supernuiva

Quote from: Ernst on 22.11.2018, 22:15:34

Kaikella ystävyydellä, et tainnut itsekään huomata koko pactia tai muusta syystä keskustellut siitä Hommaforumilla. Miksi aihe on sinulle tabu?

Asiaosuus: mahdatko antaa mahdollisuuden sille todennäköisimmälle selitykselle, joka kuuluu näin: me ei huomattu?

Minä nimittäin en huomannut. Tunnustan. Oikea kritiikki voisi kohdistua eduskunta-avustajien hereilläoloon ja meihin ps-jäseniin.

Esität väärää kritiikkiä, kun toistamalla toistat samaa epäluuloisuuslausumaa. Se ei vie mitään eteenpäin, katkeroittaa ihan tarpeettomasti mieliä, kuivattaa kuonon ja saa kelpo persutaistelijan moraalin laskemaan.

En ole minäkään tiennyt tämän olemassaolosta. Kritiikki on käsittääkseni Phantasticumilla kohdistunut yksittäisten hommalaisten sijaan juuri perussuomalaisiin korkean tason ammattipoliitikkoihin: miksi nuivat korkeimmalla tasolla poliitikot eivät nostaneet tätä asiaa julkisuuteen aiemmin.

Hän on ymmärtääkseni halunnut tuoda ihmettelyn aiheeksi sen, miksi perussuomalaisten korkeimman tason ammattipoliitikkojen toimimattomuudesta ei keskustella enempää.

Ernst

Quote from: Hermit on 22.11.2018, 22:21:48
Miten helvetissä tavan tallaaja olisi voinut huomata mitään pactia, kun siitä vallitsee edelleen täysi radiohiljaisuus? Minullakin meni pitkään etten yksinkertaisesti tullut klikanneeksi otsikkoa Hommalla. Poliitikot on äänestetty sitä varten, että ne hoitaa noita hommia.

Onko yksikään poliitikko tehnyt joskus virhettä. Retorinen kysymys. Pannaas sen perään muutama oikea kysymys kompaktista.

1. Avustajat? Heille kuuluu avustaa edustajia juuri näissä asioissa. Työnjohdon paikka, jos kompaktia ei
    huomattu merkittäväksi asiaksi. Ei sitä näemmä muuallakaan maailmassa heti huomattu.
2. Informaatiotulva? Olisi mukava, jos mahdollisimman moni pääsisi jyvälle siitä, miten paljon infoa tulee ja miten paljon on reagoitavaa. Seulojien määrän lisäämisen paikka? Vapaaehtoisia?
3. Onko tuoreen eduskuntaesiintymisen jälkeen epäselvää, kannattaako PS kompaktia vai ei?
4. Kenelle on oikeasti eduksi, että tapahtunutta virhettä hierotaan kenen tahansa naamaan? Parempi olisi oppia tapahtuneesta.

JiM

Kanadassakin tämä sopimus näyttää olleen täydellisessä mediapimennossa..
Kesto noin. 13:40

'UN MIGRANT COMPACT: THE DEATH OF NATIONS'

https://www.youtube.com/watch?v=MSbzav6UITA&feature=youtu.be

Syämmistynyt

Eikö tämä kohu syntynyt enimmäkseen Amerikan välivaalien tarpeisiin...?  Pitäisikö nyt vaan hajaantua ja mennä kotiin kaikeassa rahassa  :)

Pkymppi

Quote from: JiM on 22.11.2018, 22:51:12
Kanadassakin tämä sopimus näyttää olleen täydellisessä mediapimennossa..
Kesto noin. 13:40

'UN MIGRANT COMPACT: THE DEATH OF NATIONS'

https://www.youtube.com/watch?v=MSbzav6UITA&feature=youtu.be

Eerola pimittää vielä Kanadassakin. 

. Tämä todistaa että persuilla on koko maailman valttikortit käsissään.

Ernst

Quote from: Phantasticum on 22.11.2018, 22:08:28

Quote from: Hohtava Mamma on 22.11.2018, 21:52:44
Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta kyseenalaistaa omaa toimintaani isänmaallisuuden tai kansallismielisyyden viitekehyksessä.

Ei ole minullakaan omasta puolestani.

Minulla on. Kuulun siihen enemmistöön, joka ei huomannut.

Yksi asia, mikä tästä voidaan sentään oppia on se, että YK:n nimissä tuotetaan paljon vahingollista. Se on tosi ikävää, kun nuppiluvulla laskeskeltu päätöskoneisto voi tuottaa mitä tahansa paskaa; anteeksi kärjekkyyteni. YK:ssa on yksi hyvä puoli, jonka valistuneimmat maat ovat huomanneet tai ovat olleet alunperin tietoisia siitä. Näistä pacteista ja compacteista pääsee ihan mikä maa tahansa irti pelkästään ilmoittamalla siitä. Trump ja monet muut valtiot viisaine johtajineen tietävät tämän.

Maita näkyy tulevan yhä lisää tälle osastolle. Yhdysvallat vetää jo rahojaan pois YK:lta. Huomio on hyvä olla sillä osastolla, miten Suomi ja Suomen harjoittama politiikka sijoittaa panoksensa uudistuvassa kansainvälispoliittisessa pelissä. Mallioppilas maksaa. Halosen ajan politiikka maksaa. Mallioppilas saa maksaa ja saa vastineeksi väestönvaihdon.

Herätysliikkeitäkin aina valtaapitävät haukkuvat. Kansallista herätystä tässä lähinnä kaivataan.

Pullervo

Ruotsi, ihan kuin kukaan yllättyisi, hyväksyy GCM-sopimuksen. Eli Löfvenin toimitusministeristö ja edelliset valtiopäivät.

https://www.regeringen.se/artiklar/2018/11/ett-globalt-ramverk-for-saker-ordnad-och-reguljar-migration-global-compact-for-safe-orderly-and-regular-migration/

Quote from: Regeringskansliet/konekäännösA global framework for safe, orderly and regular migration (Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration) (22.11.2018)

For the first time, an overwhelming majority of world countries have agreed on common goals for managing international migration. What is it about and what does the global framework for safe, orderly and regular migration contain?

At the UN Summit held on 19 September 2016 on large-scale refugee and migration movements, the so-called New York Declaration for Refugees and Migrants was adopted. The declaration states that two global frameworks will be developed, one on Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration and one for Global Compact on Refugees. The migration framework, in contrast to the Refugee Framework, is thus only migrants and not refugees or persons who are in need of international protection.

The global migration framework is the result of a comprehensive negotiation process between representatives of all UN member states. The vast majority of UN member states - more than 180 countries - are expected to approve the migration framework at a high level conference in Marrakech, Morocco, 10-11 December 2018. Formally, the migration framework is adopted in the form of a resolution at the UN General Assembly in December 2018. The Migration Framework is not an international agreement and is not legally binding.

(...)

1. What is the Global Migration Framework?
Migration is international by nature and involves both challenges and opportunities. Managing migration challenges and exploiting its opportunities requires international cooperation. The Migration Framework aims to provide the international framework for this.

(...)

10. Does the Swedish government support the adoption of the migration framework?
Yes.
The aim of the migration framework is to lay the groundwork for better utilization of opportunities at international level and to strengthen the management of challenges linked to international migration. It also provides a basis for enhanced cooperation on migration within the UN. Throughout the EU, Sweden has actively promoted global cooperation between countries of origin, transit and destination. Sweden welcomes the balanced final text and intends to support the Migration Framework at the High Level Conference in Marrakech in December.

11. How was the Riksdag involved?
The government informed the Riksdag (Foreign and Social Insurance Committees) of the Migration Framework in March 2018.
In addition, several civil society, private sector and government actors have taken place in order to inform the negotiations and obtain views on priorities for the migration framework from participating actors.

published November 22, 2018

Ernst

Svedut näyttävät menetelleen ihan kuten Suomikin. Joku asioista paremmin perillä oleva osaa sanoa heti, miten SD toimi tässä?

Histon

Phantasticumin ja sivullisen Halla-ahon vastainen ristiretki alkoi huomattavasti ennen tätä pactia.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

kelloseppä

Quote from: Hohtava Mamma on 23.11.2018, 00:31:23
...
Miten meidän pitäisi homma hoitaa?

Voisi vaikka aloittaa avaamalla PS:n periaateohjelmaksi kutsuttua kryptistä tekstiä, jonka jo ensimmäinen kappale on hyvin epäselvä.

"ISÄNMAA JA OIKEUDENMUKAINEN
YHTEISKUNTA VAATIVAT PUOLUSTAJAN

Perussuomalaiset on isänmaallinen ja kristillissosiaalinen
puolue, joka edistää kansallista etua. Me arvostamme
ja haluamme korostaa tavallisten ihmisten ääntä ja roolia
politiikassa, kulttuurissa ja historiassa. Perussuomalaisten
huomion keskiössä ei ole yksittäinen ammattikunta
tai muu suppea eturyhmä vaan suomalaiset kokonaisuudessaan.
Olemme vanhanaikaisen ja epäoikeudenmukaisen
eturyhmäpolitiikan yläpuolella. "

www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2018/10/periaateohjelma.pdf

Kysyn ihan alkajaisiksi:

1. Mitä on kristillisosiaalisuus?
2. Mitä on kansallinen etu?
3a). Miten PS on korostanut tavallisen ihmisen ääntä ja roolia politiikassa?
3b) kultturissa?
3c) historiassa?
4a) Mitä on vanhanaikainen ja epäoikeudenmukainen eturyhmäpolitiikka?
4b) Mitä on sellaisen politiikan yläpuolella oleminen?
4c) Miksi PS haluaa olla sellaisen politiikan yläpuolella, mutta ei ulkopuolella?

Koska otaksuttavasti joku viitsii jälleen kerran vastata nim. Hohtavan Mamman kysymykseen konrettiisella mikrotoimien tasolla, niitä toimia on erittäin valaisevaa verrata toisaalta PS:n suorittamiin käytännön toimiin ja toisaalta PS:n periaateohjelmaan ja etenkin sen johdantokappaleeseen.

Myös PS:ään ja sen toimiin tyytyväiset voisivat puolestaan vastata esittämiini kysymyksiin liittyen PS:n periaateohjelman johdantokappaleen sisältöön.

kelloseppä

Quote from: Ernst on 22.11.2018, 22:47:22
Quote from: Hermit on 22.11.2018, 22:21:48

Onko yksikään poliitikko tehnyt joskus virhettä. Retorinen kysymys. Pannaas sen perään muutama oikea kysymys kompaktista.

1. Avustajat? Heille kuuluu avustaa edustajia juuri näissä asioissa. Työnjohdon paikka, jos kompaktia ei
    huomattu merkittäväksi asiaksi. Ei sitä näemmä muuallakaan maailmassa heti huomattu.
2. Informaatiotulva? Olisi mukava, jos mahdollisimman moni pääsisi jyvälle siitä, miten paljon infoa tulee ja miten paljon on reagoitavaa. Seulojien määrän lisäämisen paikka? Vapaaehtoisia?
3. Onko tuoreen eduskuntaesiintymisen jälkeen epäselvää, kannattaako PS kompaktia vai ei?
4. Kenelle on oikeasti eduksi, että tapahtunutta virhettä hierotaan kenen tahansa naamaan? Parempi olisi oppia tapahtuneesta.

lihavointi minun

Ehkäpä kohtaan 4 paras vaihtoehto äänestäjän luottamuksen palauttamiseksi olisi nopeasti, mutta yksiseltteisesti, julkistaa tehty oma virhe ja kertoa, että virheestä on opittu, eikä sellainen virhe enää toistu. Mahdollisesti omaehtoisen eron kautta pudottaa yksi PS-pää poliittisesti. Tälla tavoin toimien äänestäjä huomaisi aivan konkreettisesti, että PS:ssä a) hänen tavallisen ihmisen äänensä kuuluu politiikassa b) PS on poliitikon oman hillotolpan hakemisen, eli perinteisen vanhanaikaisen ja epäoikeudenmukaisen eturyhmäpolitikoinnin, joka ajaa ensisjiassa vain ammattipoliitikkojen henkilökohtaista etua, yläpuolella.

Hermit

Vastakysymyksenä esittäisin, että mitä muuta rivikansalainen ja potentiaalinen äänestäjä voi tehdä, kuin yrittää nostaa tätä asiaa ps-aktiivien eteen? Äänestäminen tai äänestämättä jättäminen ei vaikuta, koska sopimus allekirjoitetaan parin viikon päästä.
- Ganander