News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Lisää rahaa suomen rikkaille (kasvavat tuloerot)

Started by metsämies, 01.09.2009, 17:49:21

Previous topic - Next topic

CrystalCube

Quote from: Pliers on 03.09.2009, 19:39:48

Mulla on varmaan sisälukutaito päässyt ruostumaan, tai oon vaan tyhmä, mutta selitä mulle vielä, että miten lapsiperhettä tässä kuritetaan? Näkemykseni mukaan lapsiperhettä pikemminkin tuetaan.

Katsos, kun verotus kohdistuu kulutukseen niin onhan se selvä, että 3 lapsisella perheellä käteen jäävä rahanmäärä pienenee kuin jos vertailukohtana on 1 lapsinen perhe ja tulot ovat samat. Sillä tuloverotuksen aikaansaama nettotulojen kasvu ei ole suhteessa yhtä suurta kuin kulutuksen kallistuminen.... alemmassa tuloluokassa. Kuten esimerkistä voi havaita niin henkilö B ei rahallisesti hyötynyt verotuksen rakenteen muutoksesta. Ja mitä enemmän perheessä on kuluttajia sitä enemmän kulutuskustannukset nousevat. Ei kai prosenttilasku ole tämän vaikeampaa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: metsämies on 03.09.2009, 19:48:43
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 03.09.2009, 11:00:57
Optioistakin punikit tuppaavat unohtamaan että optio on osakkeen johdannainen.
Jos olette olleet joskus paskahommissa (ihan mikä ala tahansa käy) niin olette huomanneet varmaan että lähestulkoon kaikki vetää röökiä. Röökiaskin hinta fortumiin 1999 olisi tiennyt parhaimmillan 40 euron tuloja. Elikkä köyhillä on varaa vetää puolen päivän palkka savuna ilmaan. Suomessa ei olla koskaan köyhiä kun kyseessä on alkoholi ja rööki. Vastaavasti osakkeisiin ei ole mukamas koskaan rahaa.

Minä en ainakaan ilkiäisi ostaa osakkeita ja kehuskella mitenkä rikastun toisten ihmisten työllä. Mielummin ostan viinaa.

No sehän punaideologiasta tekeekin samanlaisen paska-aatteen kuin poliittinen Islam tai Natsi-ideologia

Toisen työllä ei saa rikastua vaikka se olisi kaikkien etu
Itse ainakin tekisin mielummin työtä hyvällä palkalla pörssiyrityksessä kuin paskalla palkalla palvelualalla yms. Ja miksi matalapalkkainen palvelusalojen työntekijä ei voisi ottaa lisätuloja pääomatuloista.

metsämies

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 03.09.2009, 20:12:14
Jos olette olleet joskus paskahommissa (ihan mikä ala tahansa käy) niin olette huomanneet varmaan että lähestulkoon kaikki vetää röökiä. Röökiaskin hinta fortumiin 1999 olisi tiennyt parhaimmillan 40 euron tuloja. Elikkä köyhillä on varaa vetää puolen päivän palkka savuna ilmaan. Suomessa ei olla koskaan köyhiä kun kyseessä on alkoholi ja rööki. Vastaavasti osakkeisiin ei ole mukamas koskaan rahaa.

Minä en ainakaan ilkiäisi ostaa osakkeita ja kehuskella mitenkä rikastun toisten ihmisten työllä. Mielummin ostan viinaa.

No sehän punaideologiasta tekeekin samanlaisen paska-aatteen kuin poliittinen Islam tai Natsi-ideologia

Itse ainakin tekisin mielummin työtä hyvällä palkalla pörssiyrityksessä kuin paskalla palkalla palvelualalla yms. Ja miksi matalapalkkainen palvelusalojen työntekijä ei voisi ottaa lisätuloja pääomatuloista.

Mielummin olen köyhä ja kipeä mutta sentään rehellinen. Omalla työlläni ansaitsen tienestini.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: metsämies on 03.09.2009, 20:35:30

Mielummin olen köyhä ja kipeä mutta sentään rehellinen. Omalla työlläni ansaitsen tienestini.

Vai oletko sittenkin itsekäs nilkki joka ei ota vastuuta isänmaasta ja toisten hyvinvoinnista. Onneksi suomesta löytyy Liliuksia ja Jorma Olliloita jotka tarjoavat köyhälle mahdollisuuden parempaan.

Kari Kinnunen

Uteliaisuuttani kysyisin mikä on sopiva tuotto jos sijoitan tuotantovälineeseen vaikkapa 120'000€ (ALV 0%)?

Olenko oikeutettu parempaan tulotasoon kuin palkansaaja jos kannan myöskin yritysriskin? Jos minulla on työntekijöitä, joille minun pitää maksaa palkka vaikka yhtiö ei tuota pennin latia, jolloin tietenkään en itse saa palkkaa. Silloin duunareiden palkka menee ns. omasta pussista.

Mikä on mielipiteenne? Pitääkö työntekijän olla yritykselle kannattava sijoitus vain onko yrityksen tehtävä olla rahanlähde työntekijälle, ilman työntekijän vastuuta tuotannon kannattavuudesta?

metsämies

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 03.09.2009, 20:40:29

Vai oletko sittenkin itsekäs nilkki joka ei ota vastuuta isänmaasta ja toisten hyvinvoinnista. Onneksi suomesta löytyy Liliuksia ja Jorma Olliloita jotka tarjoavat köyhälle mahdollisuuden parempaan.

En ymmärrä miten voisin kantaa enemmän vastuuta isänmaasta kuin käymällä päivittäin töissä ja nostamalla palkan omasta työstäni, en siitä että muut saavat hikipäin raataa minun rahojeni eteen. Tuo osakkeilla rikastuminen on täysin sama asia kun kadulla kolkkaisin mummon tajuttomaksi ja veisin häneltä rahat, toinen tapa on vaan laillisettu mutta yhtä moraalitonta.

Pliers

Niin siis kulutuksen verotus tukee siis vähemmän lapsiperhettä, ei kurita.
Eikä esimerkkisi ole mitenkään "ihan selvä". Lapsiperheen kulutus kohdistuu lähinnä ruokaan, jonka alv:oa ollaan laskemassa. Kolme lasta saa kolmen lapsen lapsilisät. jne.

Verotuottohan ei kasva, ellei kokonaisverotusta koroteta tai kansantulo kasva jostain syystä. Toisin sanoen, jos jonkun verotusta lasketaan, on sama raha saatava jostain muualta, jos sama raha halutaan käyttää.

Teesini ovat siis:
1. Verotus on Suomessa kokonaisuudessan liian ankaraa.
2. Progressio on pyöristyttävän kohtuuton.
3. Verovarat käytetään älyttömyyksiin.
4. Pöyristyttävä verotus ja holhousyhteiskunta jarruttavat kansantulon kasvua.

Quote from: CrystalCube on 03.09.2009, 20:11:02
Quote from: Pliers on 03.09.2009, 19:39:48

Mulla on varmaan sisälukutaito päässyt ruostumaan, tai oon vaan tyhmä, mutta selitä mulle vielä, että miten lapsiperhettä tässä kuritetaan? Näkemykseni mukaan lapsiperhettä pikemminkin tuetaan.

Katsos, kun verotus kohdistuu kulutukseen niin onhan se selvä, että 3 lapsisella perheellä käteen jäävä rahanmäärä pienenee kuin jos vertailukohtana on 1 lapsinen perhe ja tulot ovat samat. Sillä tuloverotuksen aikaansaama nettotulojen kasvu ei ole suhteessa yhtä suurta kuin kulutuksen kallistuminen.... alemmassa tuloluokassa. Kuten esimerkistä voi havaita niin henkilö B ei rahallisesti hyötynyt verotuksen rakenteen muutoksesta. Ja mitä enemmän perheessä on kuluttajia sitä enemmän kulutuskustannukset nousevat. Ei kai prosenttilasku ole tämän vaikeampaa.

"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Pliers

Ymmärtämättömyyttäsi puhut höpöjä.

Osakesijoittaminen on vedonlyöntiä. Se ei ole sinun taskustasi pois. Saat palkkasi ihan normaalisti ansiosi mukaan.

Osakesijoittaja lyö vetoa siitä, että mikä yritys menestyy ja mikä ei. Kun hän on omasta mielestään varma, että jokin yritys tulee tulevaisuudessa menestymään paremmin kuin toinen, ostaa hän pienen osuuden tuosta yrityksestä, merkitsemällä osakkeita itselleen. Tilikauden päätteessä joskus omistajille jaetaan osuus yrityksen tuottamasta voitosta. Tästä osakesijoittaja saa oman osuutensa osakkeiden lukumäärän mukaan.

Ilman tätä talouden rakennetta ei sinullekaan kukaan olisi valmis maksamaan palkkaasi, jonka voit sitten käyttää viinaan. Sinulta se ei kuitenkaan ole pois.

Quote from: metsämies on 03.09.2009, 21:32:25

En ymmärrä miten voisin kantaa enemmän vastuuta isänmaasta kuin käymällä päivittäin töissä ja nostamalla palkan omasta työstäni, en siitä että muut saavat hikipäin raataa minun rahojeni eteen. Tuo osakkeilla rikastuminen on täysin sama asia kun kadulla kolkkaisin mummon tajuttomaksi ja veisin häneltä rahat, toinen tapa on vaan laillisettu mutta yhtä moraalitonta.
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Pliers

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/vasemmistoliiton-tyollistamiosresepti-lisaa-velkaa-ja-veroja/154502

"Vasemmistoliiton työllistämiosresepti: Lisää velkaa ja veroja"

Osoittaa taas täydellistä ymmärtämättömyyttä... masentavaa.

-Albert Einstein-

Alkuasukas

Quote from: Pliers on 03.09.2009, 21:56:54
"Vasemmistoliiton työllistämiosresepti: Lisää velkaa ja veroja"

Mitäköhän tähän sanoisi. Kukas ne velat maksaa, Arvotmäkeen? Ei hyvä juttu, ei ollenkaan.  Pitäisi supistaa menoja virkamiespuolelta, komiteoista, mietinnöistä, mamuilusta jne. palveluista EI OLE pakko aloittaa.

Pelkän mamuilun lopettaminen säästäisi miljardin, joka vuosi.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Pliers on 03.09.2009, 21:43:40

Osakesijoittaminen on vedonlyöntiä. Se ei ole sinun taskustasi pois. Saat palkkasi ihan normaalisti ansiosi mukaan.

Osakesijoittaja lyö vetoa siitä, että mikä yritys menestyy ja mikä ei. Kun hän on omasta mielestään varma, että jokin yritys tulee tulevaisuudessa menestymään paremmin kuin toinen, ostaa hän pienen osuuden tuosta yrityksestä, merkitsemällä osakkeita itselleen. Tilikauden päätteessä joskus omistajille jaetaan osuus yrityksen tuottamasta voitosta. Tästä osakesijoittaja saa oman osuutensa osakkeiden lukumäärän mukaan.

Ilman tätä talouden rakennetta ei sinullekaan kukaan olisi valmis maksamaan palkkaasi, jonka voit sitten käyttää viinaan. Sinulta se ei kuitenkaan ole pois.

[
[/quote]

No et se säkään oikein ymmätänyt mistä kyse. Osakekeinottelu on vedonlyöntiä
Sijoittaja tekee sijoituksen firman osaamiseen patentteihin yms varallisuuteen. Osakesäästäjä tutkii tarkkaan kannattako sijoitus, ekä lyö vetoa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: metsämies on 03.09.2009, 21:32:25

Täytyy muistaa että Suomessa on paljon köyhiä matalapalkkatyöläisiä. Esim siivoojan on vaikea lattioita moppaamalla ostaa omistusasunto, mutta osakesijoittamisella se onnistuu. Samalla luoaan uusia hyväpalkkaisia korkean työntuttavuuden työpaikkoja, jotka nostaa ihmisiä pois köyhyydestä. Itsellesi taitaa oma perse olla tärkein viis siitä vaikka Suomi menisi huomenna konkkaan kunhan ittellä riittää rahaa kaljaan.

Pliers

Kiitos, kun löysit kirjoituksestani olennaisimman. Onnea.

Vaikka tarkoitukseni olikin vain yksinkertaistaa asiaa, provosoiduin nyt pitämään väitteestäni hieman tiukemmin kiinni. Kyllä se kuule perimmiltään vedonlyöntiä on, oli arvaus sitten kuinka valistunut tahansa. Tarkoitatko, että ihminen, joka ilman tietoa sijoittaa osakkeisiin on keinottelija? Ei vaikuta hyvältä strategialta... Kyllä keinottelijoilla on ihan toisenlaiset työkalut käytössään, joilla markkinoita pyritään manipuloimaan.

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 03.09.2009, 22:43:27
Quote from: Pliers on 03.09.2009, 21:43:40

[

No et se säkään oikein ymmätänyt mistä kyse. Osakekeinottelu on vedonlyöntiä
Sijoittaja tekee sijoituksen firman osaamiseen patentteihin yms varallisuuteen. Osakesäästäjä tutkii tarkkaan kannattako sijoitus, ekä lyö vetoa.
[/quote]
-Albert Einstein-