News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Venäjän oppositiojohtaja Boris Nemtsov murhattu

Started by B52, 28.02.2015, 00:09:44

Previous topic - Next topic

Sour-One

Ajattelija2008

Putin on ollut poissa julkisuudesta viikon. Liittyyköhän asia Nemtsovin murhaan?

Sour-One

Quote from: Ajattelija2008 on 14.03.2015, 18:55:36
Putin on ollut poissa julkisuudesta viikon. Liittyyköhän asia Nemtsovin murhaan?

Nemtsovin murhaaja piilottelee virkavaltaa?  ;D

Kni

Quote from: Punaniska on 14.03.2015, 17:45:40
Nyt on liian myöhäistä tehdä enää mitään, kopioita varmaankin lähetetty ympäri maailmaa. Saattaa pukata hikeä Kremlissä.

Kreml on vähän kuin Helsingin Sanomien toimitus. Hikeä pukkaa kun totuus tulee julki. Miksiköhän?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Evitafani

Quote from: Friedrich I on 12.03.2015, 08:15:10

Mutta Putinin puheet uppoavat ja uskot että siellä ovat nyt syylliset vangittuina?

Mulle ei ylipäätään uppoa mitkään paskapuheet. Ei Putinin eikä muiden. Mulle nämä ei ole uskonasioita.

USKOTKO sä , että häntä on kidutettu, kun joku ihmisoikeusjärjestö sanoo uutisissa, että EHKÄ hänelle on tehty niin?

jmm

Quote from: Evitafani on 14.03.2015, 22:58:32

Mutta Putinin puheet uppoavat ja uskot että siellä ovat nyt syylliset vangittuina?

Mulle ei ylipäätään uppoa mitkään paskapuheet. Ei Putinin eikä muiden. Mulle nämä ei ole uskonasioita.

USKOTKO sä , että häntä on kidutettu, kun joku ihmisoikeusjärjestö sanoo uutisissa, että EHKÄ hänelle on tehty niin?

Joo, ei ole kidutettu ollenkaan. Ihan hyvää hyvyyttään hän tunnusti sen murhan.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

dothefake

Putin on murhaaja ja siksi pakomatkalla?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Evitafani

Quote from: jmm on 14.03.2015, 23:00:29

Joo, ei ole kidutettu ollenkaan. Ihan hyvää hyvyyttään hän tunnusti sen murhan.

Noin piikkilankasta väännettynä: Onko TIETOA, että ois kidutettu? Jonkun "ihmisoikeusjärjestön" arvailut ei tästä asiasta mulle vain riitä.

Mä kun en usko yhtään mihinkään.

kriittinen_ajattelija

QuoteIs Putin ill:

Well, who knows.

Most analysts and informed people are saying he just took a few days off right now, to recover from stress.

Yesterday evening I saw a political talk show from Echo of Moscow. This is a pro Opposition outlet, and they had as guest Nikolai Svanidze, famous journalist, historian, politologist and activist.

And the host, Alyona Strizh, asked him, where is Putin? Is there something really wrong?

He said, don't worry, the man just needed a bit of rest is all. After all, he explained, remember, unlike in the West, where Presidents or Chancellors and such have Parliaments and whatnot to help them make decisions, that's not the case in Russia. In Russia, everything hangs on Putin. Literally EVERYTHING. Nobody else can control the FSB and other elements of the security apparatus, because they only respect Putin as their leader. Nobody can deal with the thuggish clans and factions that make up Russia's ruling class, by region, from the Kadyrov clan in Chechnya to all the others. And right now, he had to break up a tough squabble between the Moscow FSB (old school KGB guys) and Kadyrov, over the Nemtsov murder. It's not something most Russians would ever know about. But it is becoming more and more clear to those who understand: the Chechens that killed Nemtsov, acting on Kadyrov's orders, did so, in Moscow, without the approval of the FSB. Kadyrov, Putin's darling, wanted to please his Tsar, but ended up crossing the KGB on their own turf. They didn't want to bump off Nemtsov just yet. He mixed and messed everything up for them, unwittingly. Before, as a Kremlin favorite, Kadyrov was untouchable, and so were his guys. Not anymore.

FSB quickly takes down the Chechens

They even kill one, right in the Chechen capital, Grozny, who tried to resist (news say the guy blew himself up with a grenade; I doubt that's what happened, that fellow was a Chechen police officer and personal friend of Kadyrov, killing him on Kadyrov's turf was a message, an answer for the unsanctioned murder of Nemtsov on KGB territory). Supposedly, Putin agonized over this for hours. Had to choose between the KGB, his tribe, and Kadyrov, one if his closest allies, the man who, in his own words, "would lay down my life for Russia and Putin". In the end, I guess as consolation, he gave Kadyrov a medal. But, Svanidze thinks, it all took a big emotional toll on him, so he needs a bit of RR right now.

As for coups, Svanidze says when we suddenly see PM Medvedev gone and replaced by someone from either the military or FSB/KGB, we know there is a coup. As is, while Medvedev is still up there, that's a sign Putin is still in control. Medvedev is his buffer between himself and all of them. And, also, the Prime Minister of Russia becomes President in the event of the sitting President's impeachment or death. So, if there was a coup, they would first install own PM. That hasn't happened, so, this is nothing serious
http://politicalhotwire.com/current-events/120808-putin-ill.html

Kiintoisaa juttua.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Friedrich I

Venäjän tiedustelupalvelut ja niiden metodit tietäen epäilen hyvin vahvasti. Mistä sinä tiedät mikä on paskapuhetta? Sanot ettet usko yhtään mihinkään, mutta uskot silti kaiken olevan paskapuhetta. Hyvin ristiriitaista. Uskotko olevasi olemassa? Descartesin mielestä ajattelu todisti hänen olemassaolonsa, oletko itse huomannut tällaista toimintaa pääsi sisällä vai onko ihan scheisseteoria?
Meill' on halla ja yö, meill' on hanki ja jää
PELÄTKÄÄ, PELÄTKÄÄ!

Evitafani

En ala enempää teoretisoimaan, mutta jos sulla on heittää todisteita kidutuksesta niin antaa tulla vaan. Jos Homma ei niitä  julkaise, niin Mitavittua.fi varmasti julkaisee niistä parhaat palat.

Noin muuten: Charles Bukowskikin on mun mielestä paljon suurempi ajattelija kuin tuo sun typerä Descartes. :D

Kyklooppi

Quote from: dothefake on 14.03.2015, 23:02:55

Asioista perillä olevat lähteet kertovat Putinin oleskelevan vesilahdella
siellä vanhan osuuskaupan yläkerrassa.
Elää ihan tavallista elämää mitä nyt käy herättelemässä karhuja
lähimetsässä painikaveriksi.
Ihmisjäte.

CaptainNuiva

Quote from: venla viitakoski on 16.03.2015, 01:10:22

Voisiko tosiaankin olla näin?
Ëttä painii nyt vain karhujen kanssa eikä enää ratsasta tiikerillä?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

xor_rox

Putler on kuollut ja kuopattu Kiovaan. Ukrainalaiset käyvät joukoittain osoittamassa kunnioitusta entisen elättäjänsä haudalla.

https://www.youtube.com/watch?v=nWAoBAUZ6L0

Phantasticum

Quote from: risto on 27.04.2015, 17:16:42
Sama homma vaikka Nemtsovin murhan jälkeen. Tuhannen ja yhden yön tarinoita mahdollisista motiiveista ja tekijöistä esitettiin epävirallisilta ja virallisilta tahoilta tolkuton määrä. Huvittavin oli virallinen stoori siitä, että murha olisi liittynyt ääri-islamilaisuuteen ja Nemtsovin kommentteihin Charlie-jupakassa. Tämäkin teoria oli kohinaa, jolla oikeasti mahdolliset teoriat haluttiin hukuttaa kaiken roskan sekaan.

Lainaan viestiäsi toisesta ketjusta tänne. Yle kertoi viime viikolla Tšetšenian sotilasjohtaja Ramzan Kadyrovin antaneen turvallisuusjoukoilleen luvan ampua venäläissotilaita, jos nämä toimivat maassa ilman hänen lupaansa. Tämän voi hyvin nähdä niin, että Kadyrov toimii tässä asiassa omavaltaisesti ja astuu samalla myös Putinin varpaille.

Ja jos haluaa tehdä enemmän tai vähemmän lennokkaita johtopäätöksiä aikaisemmista tapahtumista, sellainenkin mahdollisuus tulee eittämättä mieleen, että Kadyrov olisi murhauttanut Nemtsovin, koska tiesi Putinin joutuvan siitä syytettyjen penkille. Tšetšenia taisi olla ensimmäinen paikka, josta pilakuvahuhu lähti tai lähetettiin liikkeelle. Mene ja tiedä, mutta ei tämä minun mielestäni ole millään lailla mahdoton tapahtumaketju. Aivan yhtä hyvin Kiovan nykyhallinto voi päästää päiviltä itsensä kannalta ikävät ihmiset, koska syyttävä sormi osoittaa kuitenkin Putiniin.

Nemtsovin Ukraina-raportti oli alkujaan tarkoitus julkaista "ihan lähiviikkoina" eli huhtikuun aikana, mutta on tässä vielä muutama päivä aikaa odottaa.

YLE: Tšetšeenijoukot saivat luvan ampua venäläissotilaita
YLE: Näkökulma: Nemtsovin murhatutkinta voi viestiä valtakamppailusta

Kyklooppi

Quote from: CaptainNuiva on 16.03.2015, 02:28:02
Quote from: venla viitakoski on 16.03.2015, 01:10:22

Voisiko tosiaankin olla näin?
Ëttä painii nyt vain karhujen kanssa eikä enää ratsasta tiikerillä?

Herättäisi liikaa huomiota pienellä paikkakunnalla,ma luulen.
Ihmisjäte.

dothefake

Suomessa voi ratsastaa tiikerillä vain Ruokolahdella.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Alaric

https://www.ess.fi/uutiset/ulkomaat/art2440373 (25.2.2018)

QuoteMoskovassa marssitaan Nemtsovin muistoksi

Moskovassa järjestetään tänään marssi murhatun oppositiojohtaja Boris Nemtsovin muistoksi. Järjestäjät ovat sanoneet odottavansa paikalle jopa 30 000:ta ihmistä.

Nemtsov ammuttiin kadulle Kremlin lähellä Moskovassa helmikuussa 2015. Viisi tshetsheenimiestä tuomittiin viime kesänä vankeuteen palkkamurhasta. Nemtsovin tukijat pitivät tuolloin tuomiota epäonnistuneena, koska murhan tilaaja ei paljastunut.

Moskovan kaupunginjohtaja kertoi äskettäin, että Nemtsovin asuinkortteliin on tulossa muistolaatta hänen kunniakseen.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.