News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Presidentin virkaanastujaisjorinat

Started by Ernst, 01.02.2018, 12:28:07

Previous topic - Next topic

Ernst

Kuulinko oikein!

Niinistö --snip--ttuili ihan urakalla. Sanoi Eduskunnalle, että pitäisi pitää enemmän huolta yhteisistä (=Suomen) asioista kuin omistaan.

Timo  "Nakkimuki" Soinille terveiset.

Edith: kuulin Yle Radio Suomesta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

dothefake

Ja jos tarkoitti omia asioitaan, niin kummallista sekin. Kuinka sellainen, joka ei hoida omia asioitaan tiptop, voisi hoitaa hyvin yhteisiäkään.

Lisäksi ihmettelen selostajien kommentteja kaameasta säästä, vähän tupruttaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

guest8096

Quote from: dothefake on 01.02.2018, 12:33:05
Ja jos tarkoitti omia asioitaan, niin kummallista sekin. Kuinka sellainen, joka ei hoida omia asioitaan tiptop, voisi hoitaa hyvin yhteisiäkään.

Niin juuri. Jos itse on kohta jossain roskalaatikossa asumassa, niin miten sieltä paljon presidentin hommiakaan hoitaa?

Ernst

Lisäksi ihmettelen selostajien kommentteja kaameasta säästä, vähän tupruttaa.

Omat asiat: Nuhteettomuusvaatimus on hiukan liian alhaalle kalibroitunut IMHO. En minä niitä umpimoralisteja nuhteettomine CV:neen edellytä, mutta semmoista kohtuuden menoa. Olen minäkin nimittäin syntiä tehnyt. Ja kadun kovasti. Niitä vielä tekemättömiä syntejä.

Kummeksuin säästä samaa. Kun ajelin alkuviikosta yhtä 150 km työreissua,  oli puhdas tie, pientä lentävää lunta, mutta normikeliähän se on talvella. Väki ajeli radion ohjeiden mukaan kuin sunnuntaikirkkoon tahi hautajaissaatossa pahimmillaan. Ei niitä kaikkia voinut ohittaa. Myöhästyin vartin. Pitääkö tässä kalibroida ajamisensa sen varovaisimman mukaan. Ja en ajele millään ökypelillä vaan ns. pappamobiililla.

Jäniksenkäpälä

Näinpä muuten, kun Sale paineli kotoaan autosaattueessa kohti eduskuntaa. Poliiseilla oli vähän vaikeuksia liikenteenohjauksessa, kun koko Töölö on yhtä lumikinosta...  :P
Pu, pu, pu, pu, pu

Alarik

Ja jos tarkoitti omia asioitaan, niin kummallista sekin. Kuinka sellainen, joka ei hoida omia asioitaan tiptop, voisi hoitaa hyvin yhteisiäkään...
Ehkä presidentillä on parempaa tietoa eduskuntatyöllisten työpäivän ajankäytöstä, että vaikka edustajantyötä tehdään kun omilta ehditään. Soo, soo, edustajat.

Tai sitten kyse on jossain ylätasolla tehdyistä poliittisista varjopäätöksistä, ettei samojen pidä revetä joka paikkaan eli tässä hyvin samanlaista ajankäyttöasiaa maakuntavaaleihin liittyen:
QuoteRKP:n puheenjohtaja...herättelee keskustelua...
– Minun mielestäni kansanedustajilla on kädet täynnä työtä jo nykyisten tehtäviensä parissa. Osa meistä toimii aktiivisesti myös kuntapolitiikassa...
Ajankäytön lisäksi kyse on myös demokratiasta.

– Onko oikein, että samat henkilöt toimivat kaikilla kolmella tasolla...toivoo, etteivät kansanedustajat osallistuisi maakuntavaaleihin...Hän on paitsi puoluejohtaja ja kansanedustaja, myös Pietarsaaren kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.
...ehdokkuutta voidaan rajoittaa joko herrasmiessopimuksella tai lainsäädännöllä. (snip)
Eli asia on jo päätetty ja kansanedustajat voivat hyväksyä asian joko näillä puheilla tai pakottavalla lainsäädännöllä.

Ernst

Sen sanon vielä, että Sauli I ei ole osoittanut tehokasta katumista, kun sekaantui hallituskysymykseen 2017 kesällä ja kurmootti asemaansa hyväksikäyttäen noin neljännestä kansasta.

Minulle hän ei ole koko kansan presidentti. On valtaapitävien myötäkarvaan harjailija ja vähemmistön lyöjä.

Ei näy katuvan tehokkaasti, tuskin lainkaan, eli uppiniskainen ja pitkävihainen on hän.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 01.02.2018, 21:33:38
Juippi, sanon minä.

Hyvin sanottu. Kirjoitan sen ylös käytettäväksi myöhemmissä asiayhteyksissä.

Nanfung

Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Emo

Quote from: Ernst on 01.02.2018, 12:28:07
Kuulinko oikein!
...
Edith: kuulin Yle Radio Suomesta.

En katsonut enkä kuunnellut, enkä katso enkä kuuntele. Ei ole minun presidenttini edelleenkään tämä rajoja auki pitävä perustuslainrikkoja.
Toivon, kukaan älköön katsoko jotta voisi kertoa tässä ketjussa, mutta jos vahinko jo tapahtui ja jotain kuulitte ja tänne kuulemastanne kirjoitatte, niin täältä luen.

ISO

Puheet on puheita.

Teot on tekoja.

Teoistaan ihminen arvioidaan ei puheistaan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"