News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ärsyttääkö “nukkuvien” syyllistäminen vaaleissa? Kerro, miksi et äänestä

Started by Micke90, 11.01.2018, 12:18:30

Previous topic - Next topic

Onko äänestämättä jättäminen hyvä tapa protestoida?

On
5 (7%)
Ei
50 (70.4%)
Riippuu
16 (22.5%)

Total Members Voted: 71

Nikolas

Quote from: ApuaHommmaan on 12.01.2018, 23:01:38

Kertokaapa muuten tyhmälle mitä aidosti merkittävää koko eduskuntalaitos on tehnyt vaikkapa viimeisen viidentoista vuoden aikana?

Et ehkä tiennyt, mutta joka ikisen lain Suomessa hyväksyy tai hylkää eduskunta.

Joo totta, eduskunta ei lauo yhtäkään kiekkoa maaliin, ei vedä kitarasooloa lavalla suuren yleisön edessä, eikä esitä kulinarististen ihmeiden toteutuksia telkkarin kokkiohjelmissa, tai muutakaan sellaista tosi merkittävää. Mutta lakiasioiden väännöt täysistunnoissa ja valiokunnissa ovat eduskunnan heiniä. Pakko nekin on jonkun hoitaa.

ApuaHommmaan

Quote from: Nikolas Ojala on 12.01.2018, 23:54:15
Joo totta, eduskunta ei lauo yhtäkään kiekkoa maaliin, ei vedä kitarasooloa lavalla suuren yleisön edessä, eikä esitä kulinarististen ihmeiden toteutuksia telkkarin kokkiohjelmissa, tai muutakaan sellaista tosi merkittävää.

No just noista viihdehömpistähän ne haluaa tulla tunnetuiksi kun se on helppoa mennä sitä kautta kansan sydämiin. Muuten sitten hipihiljaa verhojen takana toiminta.

Mutta lakiasioiden väännöt täysistunnoissa ja valiokunnissa ovat eduskunnan heiniä. Pakko nekin on jonkun hoitaa.

No hoitaako ne? Ja jos hoitaa niin kenen eduksi? Ja mitä merkittävää on tehty sen viimeisen 15 vuoden aikana?
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Uuno Nuivanen

Örk-örk-örääkkelit ei vaan hiffaa kuinka tää juttu lopultakin toimii. En äänestä - en liity. Mitä sitä muuta turhia funtsimaan kuin omaa erinomaisuuttaan.

@Micke90 poikaseni, liity Persuihin ja äänestä niitä! Kun neuvoa kerran kaipasit. Ei siinä enää enempää voi hävitä.  8)

Nikolas

Quote from: ApuaHommmaan on 12.01.2018, 23:59:44

Mutta lakiasioiden väännöt täysistunnoissa ja valiokunnissa ovat eduskunnan heiniä. Pakko nekin on jonkun hoitaa.

No hoitaako ne?

Kyllä. Hyvin tai huonosti, milloin mitenkin.

Äänestäjien tehtävä on skarpata eduskuntavaaleissa, ettei sinne eduskuntaan pääsisi liian useita ääliöitä. Minua huolestuttaa, hoitavatko äänestäjät tämän asian kunnolla. Jotkut jättävät hoitamatta ja vielä kehuvat sillä.

Uuno Nuivanen

Tuossa on Nikolaksella pointti. Notkutaan Suomen suurimmalla (ja median reaktioista päätellen myös merkittävimmällä) POLIITTISELLA foorumilla uhoamassa, että minä en ainakaan äänestä. Funtsikaa, mä näen komedian ainekset, ehkä kaikki eivät.  :P

ApuaHommmaan

Quote from: Nikolas Ojala on 13.01.2018, 00:08:27
Quote from: ApuaHommmaan on 12.01.2018, 23:59:44

No hoitaako ne?

Kyllä. Hyvin tai huonosti, milloin mitenkin.

Äänestäjien tehtävä on skarpata eduskuntavaaleissa, ettei sinne eduskuntaan pääsisi liian useita ääliöitä. Minua huolestuttaa, hoitavatko äänestäjät tämän asian kunnolla. Jotkut jättävät hoitamatta ja vielä kehuvat sillä.

Eikö tuollainen ajattelu ole nimenomaan sitä vastuun pakoilua? Että toivotaan valtaan ne perinteiset vastuuta pakenevat vaalilupailijat ja sitten raivotaan kaikille kuinka huonoja kansalaisia ovat, jos eivät näe teatteria mielekkäänä ja jättävät äänestämättä. Käyttäen senkin energian johonkin mielekkäämpään.

Don Nachos

Suomalaisilla on äänestämisen prioriteetit muutenkin päälaellaan.

Se kuka patsastelee presidenttinä ei vaikuta yksittäisen kansalaisen elämään yhtään mitenkään. Silti presidentinvaaleissa on korkein äänestysprosentti.

Kunnallisvaaleissa taas valitaan ne jotka vaikuttaa päivittäiseen elämään, mutta äänestysprosentti on pienempi.

Niinpä sanon että, äänestääkö vai ei presidentinvaaleissa on ihan se ja sama. Kunhan käyttää äänensä oikeissa vaaleissa.

En osaa päättää kumpaa äänestän presidentinvaaleissa, Aku Ankkaa vai Kirkkovenettä. Molemmilla on mahdollisuus toiselle kierrokselle.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Uuno Nuivanen

Oot kova jätkä, jos kerrot, mitä puoluetta äänestät 2019. Tää on vähän niin kuin esivaali. Oman puoluekantani jo tiedätkin.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 00:01:28
Örk-örk-örääkkelit ei vaan hiffaa kuinka tää juttu lopultakin toimii. En äänestä - en liity. Mitä sitä muuta turhia funtsimaan kuin omaa erinomaisuuttaan.

@Micke90 poikaseni, liity Persuihin ja äänestä niitä! Kun neuvoa kerran kaipasit. Ei siinä enää enempää voi hävitä.  8)

Itse olen puolueen jäsen ja kunnallisvaaliehdokas kasissa edellisissä. Joten haista ite. Miksi pitäisi äänestää kun esimerkiksi persuille tuntuu olevan yks hailee onko kannatus 2,5 vaiko 25% yksikköä. Ehkä se roima vaalitappio herättäisi kun muuten ei tunnu tapahtuvan mitään. Miksi kansanedustajia pitäisi palkita huonosta työstä.

Uuno Nuivanen

^ Jabban persut möhlivät, koska pelkäsivät harjaa, ja pettivät kaikki, myös sinut. Nyt on toivottavasti uudet kuviot. Etkö halua uskoa siihen?  ???

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 00:23:03
^ Jabban persut möhlivät, koska pelkäsivät harjaa, ja pettivät kaikki, myös sinut. Nyt on toivottavasti uudet kuviot. Etkö halua uskoa siihen?  ???
Jos on uudet kuviot niin missä näkyy? Kaikesta tärkeästä ollaan hiljaa. Arvaappa kaksi kertaa tuleeko vaaleissa selkään tällä lailla.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 00:12:00
Tuossa on Nikolaksella pointti. Notkutaan Suomen suurimmalla (ja median reaktioista päätellen myös merkittävimmällä) POLIITTISELLA foorumilla uhoamassa, että minä en ainakaan äänestä. Funtsikaa, mä näen komedian ainekset, ehkä kaikki eivät.  :P
Mä taas näen siinä farssin mitä persut ovat olleet viime vaalien jälkeen myös Jussin johdossa.

Nikolas

Quote from: ApuaHommmaan on 13.01.2018, 00:12:31

Eikö tuollainen ajattelu ole nimenomaan sitä vastuun pakoilua?

Ei ole. Mikään ei estä äänestäjää tekemästä jotain muuta yhteiskunnallisesti merkittävää äänestämisen lisäksi. Ei ole kyseessä joko tai -tilanne.

ApuaHommmaan

Quote from: Nikolas Ojala on 13.01.2018, 00:31:24
Quote from: ApuaHommmaan on 13.01.2018, 00:12:31

Eikö tuollainen ajattelu ole nimenomaan sitä vastuun pakoilua?

Ei ole. Mikään ei estä äänestäjää tekemästä jotain muuta yhteiskunnallisesti merkittävää äänestämisen lisäksi. Ei ole kyseessä joko tai -tilanne.

Tuosta olen kyllä ihan samaa mieltä.

Sinänsä mielestäni puoluenörtit ovat kutakuinkin samanlaisia, kuin muidenkin alojen vastaavat. Ongelma tulee siitä, että tietää asiasta ja on kiinnostunut, jolloin hyvin helposti ei havannoi sitä että lähes kaikki äänestää stubbeja siltä pohjalta, että ne kävi Putouksessa.

Uuno Nuivanen

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 13.01.2018, 00:25:44
Jos on uudet kuviot niin missä näkyy? Kaikesta tärkeästä ollaan hiljaa. Arvaappa kaksi kertaa tuleeko vaaleissa selkään tällä lailla.

Tossa sä oot oikeassa siinä, että Jussi on ainoa, joka saa naaman ja kommentin lehteen.

Ne ottivat vaarin neuvostani  :-[ että miksiköhän eivät yritä vaieta meitä kuoliaaksi, kun kaustien kehittäminen ei johtanut toivottuun.

Se toimii, ja juuri niin olisi itse toiminut vihollisen konsensuspuolella.

Ymmärrän kun olet katkera siitä, että kaksissa kunnallisvaaleissa et tullut valituksi. Vitun tyhmiä äänestäjiä.

Sinähän olet ihan pahimman luokan vennamolainen tai uuvatti nyt! En äänestä, kun persut on paska. Et anna enää tilaisuutta kun et päässyt valtuustoon. Mutta kun SE oli eri puolue.  :facepalm:

Et sä kyllä pääse siinä uudemmassakaan mallissa kv-läpi.  ;) Live and ride on!

Mehud

Minua ei ärsytä nukkuvien syyllistäminen vaaleissa, vaan heidän äänestämättömyytensä vaaleissa.

Äänestämättömän kansalaisen ei pitäisi saada työttömyyskorvauksia tai muitakaan yhteiskunnan tukia.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 00:46:20
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 13.01.2018, 00:25:44

Tossa sä oot oikeassa siinä, että Jussi on ainoa, joka saa naaman ja kommentin lehteen.

Ne ottivat vaarin neuvostani  :-[ että miksiköhän eivät yritä vaieta meitä kuoliaaksi, kun kaustien kehittäminen ei johtanut toivottuun.

Se toimii, ja juuri niin olisi itse toiminut vihollisen konsensuspuolella.

Ymmärrän kun olet katkera siitä, että kaksissa kunnallisvaaleissa et tullut valituksi. Vitun tyhmiä äänestäjiä.

Sinähän olet ihan pahimman luokan vennamolainen tai uuvatti nyt! En äänestä, kun persut on paska. Et anna enää tilaisuutta kun et päässyt valtuustoon. Mutta kun SE oli eri puolue.  :facepalm:

Et sä kyllä pääse siinä uudemmassakaan mallissa kv-läpi.  ;) Live and ride on!

No olipas tyhmä kirjoitus kaikinpuolin ja joka kohdalta.

A Aikana jolloin suurin osa media-ajasta käytetään netissä on turha vinkua kun ei saa naamaa lehteen.

B Itselleni yksi hailee tulenko valituksi mutta sitä en palkitse että mitään ei tehdä palkkansa eteen. Mistä edes pieraisit noin tyhmän kommentin? Olisinko muka voinut potkia persujen täysiin veteliin ja lötköihin kansanedustajiin eloa valtuustosta?

C Niin kauan kun persut ovat paskaa kukaan muukaan ei äänestä, Jos olet huomannut että kannatus on laskussa ja leikkaa uuvattien kanssa ennen vaaleja nykymenolla.

Ja se että persut eivät saa naamaansa lehteen on täysin munattomien kansanedustajien vika eikä toimittajien. Persukansanedustajilla on hyvä liksa ja puolueella miljoonien tulot vuodessa. Näillä resursseilla kannatus tulisi olla yli 10% ja suuntaus nouseva.

Uuno Nuivanen

Miksi sä pullistelet täällä sillä, että en äänestä? Pisteitä, mistä?

Minäkin äänestin ja tulin petetyksi siinä kuin sinäkin valtakunnanpolitiikassa. Kunnallusvaalit hävisit (2x) ehkä siksi, että vaikutat vähän tyhmältä, tai et ollut tarpeeksi tunnettu. Luultavasti vähän molempia. Kerro nyt vain miksi notkut poliittisella foorumilla julistamassa että en äänestä? Minusta asialla on jonkinlaista kansatieteellistä mielenkiintoa.

snap

Itse olen jättänyt äänestämättä silloin kun en ole tiennyt ehdokkaista mitään. Miksi olisi pitänyt äänestää arvalla valittua numeroa? Mitä sillä muka saavutettaisiin? Olen silloin todennut, että parempi jättää äänestäminen niille, jotka tietävät edes jotain ehdokkaista.

Uuno Nuivanen

Quote from: snap on 13.01.2018, 01:08:50
Itse olen jättänyt äänestämättä silloin kun en ole tiennyt ehdokkaista mitään. Miksi olisi pitänyt äänestää arvalla valittua numeroa? Mitä sillä muka saavutettaisiin? Olen silloin todennut, että parempi jättää äänestäminen niille, jotka tietävät edes jotain ehdokkaista.

Tiukan puoluekurin järjestelmässä äänestetään ensisijaisesti puoluetta.  :(  Toisaalta, nythän se on helppoa, kun on vain Persut ja Muut.  :'(  muut ovat kaikki samaa mieltä, me olemme eri mieltä - paitsi silloin, jos yleinen mielipide ja Meidän pelätty menestys saattaa ne oikeaan suuntaan.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 01:08:31

Minäkin äänestin ja tulin petetyksi siinä kuin sinäkin valtakunnanpolitiikassa. Kunnallusvaalit hävisit (2x) ehkä siksi, että vaikutat vähän tyhmältä, tai et ollut tarpeeksi tunnettu. Luultavasti vähän molempia. Kerro nyt vain miksi notkut poliittisella foorumilla julistamassa että en äänestä? Minusta asialla on jonkinlaista kansatieteellistä mielenkiintoa.
Ite muka vaikutat viisaalta kun kuvittelet että kusettajat ja nahjukset saavat vaaleissa automaattisesti ääniä. Itsesi kaltaiselle narsistille voi tulla yllätyksenä että oma ego ei ole sijalla yksi. Kuten mestari on todennut että persuja äänestetään niin kauan kuin ovat vaihtoehto ja kansanedustajia ei tule palkita paskasta työstä. Persukansanedustajat ovat menettäneet paljon ääniä myös kesän hajoamisen jälkeen ja menettävät jatkossakin jos tahti ei muutu. Miksi pitäisi politiikkaan keskittyvällä palstalla kehua kun sokeakin näkee että persujen työ on ollut luokatonta ja se näkyy koko ajan laskevana kannatuksena.
Tuleeko muka yllätyksenä se että persut voivat kilpailla uuvattien kanssa samoista sijoista.
Eikö pikemminkin pitäisi ihmetellä että miksi persukansanedustajia ja niitä ehdokkaita jotka ovat lähellä läpipääsyä ei kiinnosta nykyinen tila (esim Heikki Luoto)

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 01:14:31
Quote from: snap on 13.01.2018, 01:08:50

Tiukan puoluekurin järjestelmässä äänestetään ensisijaisesti puoluetta.  :(  Toisaalta, nythän se on helppoa, kun on vain Persut ja Muut.  :'(  muut ovat kaikki samaa mieltä, me olemme eri mieltä - paitsi silloin, jos yleinen mielipide ja Meidän pelätty menestys saattaa ne oikeaan suuntaan.

Maahanmuuttoa ja EU:ta lukuunottamatta persut eivät ole mitään mieltä mistään.

Mehud

Kansalainen joka valitsee äänestys ehdokkaansa henkilön takia, eikä puolueen takia, on lähes kykenemätön äänestämään. Jokainen normaali äänestys kykyinen äänestää puoluetta ja vasta sen sisällä henkilöä.

Pelkästään henkilöä äänestävät ovat huijattuja omasta tahdostaan.

Ihminen joka valitsee äänestättävänsä vaalikoneen kautta on henkilö, jolta pitäisi evätä äänioikeus! Näin karrikoidusti esitettynä!

Jos minä haluan puolustaa homojen oikeuksia pitkällä tähtäimellä, niin äänestän Perussuomalaisia. Jos jos minulle riittäisi lyhyt tähtäin ja perspanot, niin äänestäisin Vihreitä tai Kokoomusta.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Uuno Nuivanen

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 13.01.2018, 01:21:40
Ite muka vaikutat viisaalta kun kuvittelet että kusettajat ja nahjukset saavat vaaleissa automaattisesti ääniä. Itsesi kaltaiselle narsistille voi tulla yllätyksenä että oma ego ei ole sijalla yksi. Kuten mestari on todennut että persuja äänestetään niin kauan kuin ovat vaihtoehto ja kansanedustajia ei tule palkita paskasta työstä. Persukansanedustajat ovat menettäneet paljon ääniä myös kesän hajoamisen jälkeen ja menettävät jatkossakin jos tahti ei muutu. Miksi pitäisi politiikkaan keskittyvällä palstall a kehua kun sokeakin näkee että persujen työ on ollut luokatonta ja se näkyy koko ajan laskevana kannatuksena.
Huoh, okei. Lyhensin lainausta vähän, mutta ei tuo mulle selvitä, että miksi et äänestä persuja? Siis Jussin persuja? Pakko niiden jäljelle jääneiden on olla kunnollisia, tai ainakin toimia kuten kuuluu. ja vielä mestarikulttilainen olet. Minä en ole, mutta päätin tukea hänen pyrkimyksiään ryhdistää tuo puolue sellaiseksi jota voi äänestää. Tipautan kirjeen laatikkoon kylällä käydessäni.

Selitä nyt niin, että kaikki tajuavat, että miksi et enää ikinä äänestä persuja. Tämän lukee muutkin kuin minä.  ???

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 01:31:54
Ite muka vaikutat viisaalta kun kuvittelet että kusettajat ja nahjukset saavat vaaleissa automaattisesti ääniä. Itsesi kaltaiselle narsistille voi tulla yllätyksenä että oma ego ei ole sijalla yksi. Kuten mestari on todennut että persuja äänestetään niin kauan kuin ovat vaihtoehto ja kansanedustajia ei tule palkita paskasta työstä. Persukansanedustajat ovat menettäneet paljon ääniä myös kesän hajoamisen jälkeen ja menettävät jatkossakin jos tahti ei muutu. Miksi pitäisi politiikkaan keskittyvällä palstall a kehua kun sokeakin näkee että persujen työ on ollut luokatonta ja se näkyy koko ajan laskevana kannatuksena.
Huoh, okei. Lyhensin lainausta vähän, mutta ei tuo mulle selvitä, että miksi et äänestä persuja? Siis Jussin persuja? Pakko niiden jäljelle jääneiden on olla kunnollisia, tai ainakin toimia kuten kuuluu. ja vielä mestarikulttilainen olet. Minä en ole, mutta päätin tukea hänen pyrkimyksiään ryhdistää tuo puolue sellaiseksi jota voi äänestää. Tipautan kirjeen laatikkoon kylällä käydessäni.

Selitä nyt niin, että kaikki tajuavat, että miksi et enää ikinä äänestä persuja. Tämän lukee muutkin kuin minä.  ???

Nyt taidat olla liian kännissä. En ole missään kohdassa sanonut että en äänestä persuja. Persuja ei ole tällä hetkellä äänestämässä kuin 8% Suomalaisit ja sillä ei vaikutet ja suuntaus on laskeva. Syy sille että persut ovat täysin vihjeettömiä ja munattomia toimimaan.

Ja korjaa kysymystä malliin että miksi äänestäjät eivät tällä hetkellä äänestä persuja.
Miksi et enää ikinä äänestä persuja on selkeästi väärä kysymys.

Jorma M.

Oraakkeli lienee nauttinut keittoa.

Arvostan raivareita, vieraantumista ja leiriytymistä, mutta nyt Oraakkelin pitäisi kertoa jokin asiavirhe mitä persut tekee tai muut ei tee.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Mehud

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 13.01.2018, 01:38:10
Quote from: Uuno Nuivanen on 13.01.2018, 01:31:54

Nyt taidat olla liian kännissä. En ole missään kohdassa sanonut että en äänestä persuja. Persuja ei ole tällä hetkellä äänestämässä kuin 8% Suomalaisit ja sillä ei vaikutet ja suuntaus on laskeva. Syy sille että persut ovat täysin vihjeettömiä ja munattomia toimimaan.

Ja korjaa kysymystä malliin että miksi äänestäjät eivät tällä hetkellä äänestä persuja.
Miksi et enää ikinä äänestä persuja on selkeästi väärä kysymys.

Yksi mahdollinen hyvä syy sille, miksi äänestäjät eivät äänestä Persuja, on se että ei ole vaaleja nyt missä äänestää heitä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jorma M. on 13.01.2018, 01:40:48

Arvostan raivareita, vieraantumista ja leiriytymistä, mutta nyt Oraakkelin pitäisi kertoa jokin asiavirhe mitä persut tekee tai muut ei tee.

No se asiavirhe on kun persut ei tee mitään. 20 milliä rahaa ja 17 kansanedustaja ja tuhansittain jäseniä ja saldona täysi hiljaisuus.

Uuno Nuivanen

Minä olen kyllä kännissä, mutta Örääkkeli on väärässä. Huomenna minä olen selvä, muta Örääkkeli on edelleen väärässä.  :)

Mehud

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 13.01.2018, 01:46:16
Quote from: Jorma M. on 13.01.2018, 01:40:48

No se asiavirhe on kun persut ei tee mitään. 20 milliä rahaa ja 17 kansanedustaja ja tuhansittain jäseniä ja saldona täysi hiljaisuus.

Vai, onko kysymys media hiljaisuudesta?