News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kuinka moni on allekirjoittanut "Kumotaan HE 124/2017 vp" kansalaisaloitteen?

Started by Mehud, 31.12.2017, 11:08:51

Previous topic - Next topic

Oletko jo allekirjoittanut kyseisen kansalaisaloitteen?

Kyllä olen.
En ole vielä, mutta tulen allekirjoittamaan.
En aio allekirjoittaa aloitetta.

Redya

Perusongelma ratkeaisi melko helposti vuokrasääntelyllä, jonka tuomaa mahdollista asuntopulaa helpottamaan pitäisi lisäksi säätää Suomen kansalaisten olevan etusijalla vuokra-asuntojonoissa. Tietenkään käytännössä näin ei missään nimessä voisi menetellä.

Lalli IsoTalo

Quote from: Veturihenkilö on 31.12.2017, 15:58:35
Tilanne on kuitenkin pohjimmiltaan se, että osa ihmisistä elää muiden ihmisten kustannuksella. Ihmettelen, että niiden, jotka pakkomaksavat toisten elämisen, pitäisi tuntea syyllisyyttä arvostellessaan asioiden tilaa.

"Hyvä" hallinto on aina ollut sitä, että otetaan rahaa yhdeltä ryhmältä, ja siirretään sitä toiselle, milloin milläkin perusteella. Tällaisen systeemin jatkamisen puolesta me äänestäjät olemme äänestäneet (niin kauan kuin äänestystä on harrastettu). Jos jostain kannattaisi tuntea syyllisyyttä, niin siitä.

Mutta siitäkään ei kannatta tuntea syyllisyyttä, koska äänestämällä voisi vaikuttaa asioihin, se olisi laitonta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

En ehtinyt kun meni jo viiskyt tonttua rikki. Ei tarvitse vaivautua, koska lain mukaan sen käsittely eduskunnassa on sama, allekirjoittaako tuon 50 000 vai 500 000 ihmistä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

dothefake

Quote from: simppali on 31.12.2017, 17:43:19
Tiedän/tunnen erään ammattialan, jossa on jatkuva resurssipula,,ammattinimikkeenä olkoon ikävä työ, oman henkeen mahdollisesti kulminoituva teko, lasten uhkailuun liittyvä kokoaikainen miettiminen..missä amatissa voi tämmöistä kokea?
Hoitaja lastentarhassa?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Pro Patria Finlandia

Quote from: dothefake on 31.12.2017, 18:44:24
Tiedän/tunnen erään ammattialan, jossa on jatkuva resurssipula,,ammattinimikkeenä olkoon ikävä työ, oman henkeen mahdollisesti kulminoituva teko, lasten uhkailuun liittyvä kokoaikainen miettiminen..missä amatissa voi tämmöistä kokea?
Hoitaja lastentarhassa?

Vai olisiko perskoulun opettaja? Ainakin ne minun tuntemani opettajat ovat totaalisen väsyneitä ja haluttomia työhönsä ja pohtivat alanvaihtoa.

Jotta en profiloituisi täällä joksikin "elämäntapatyöttömäksi", niin kerronpa senkin, että tänäänkin lähetin yhden työhakemuksen. Edellisten kahden kuukauden aikana olen hakenut 12 avointa työpaikkaa ja niiden lisäksi olen lähettänyt lähes yhtä paljon avoimia hakemuksia alani yrityksiin ja myös rekrytointifirmoihin. Tuloksena 0 haastattelukutsua, mutta hakeminen jatkuu.

Micke90

Quote from: Pro Patria Finlandia on 31.12.2017, 19:03:19
Jotta en profiloituisi täällä joksikin "elämäntapatyöttömäksi", niin kerronpa senkin, että tänäänkin lähetin yhden työhakemuksen. Edellisten kahden kuukauden aikana olen hakenut 12 avointa työpaikkaa ja niiden lisäksi olen lähettänyt lähes yhtä paljon avoimia hakemuksia alani yrityksiin ja myös rekrytointifirmoihin. Tuloksena 0 haastattelukutsua, mutta hakeminen jatkuu.

Ei tuo riitä, kun pitää olla 4 tuntia aktiivista työnhakua päivässä. Tuet pois!  >:(

Luotsi

Quote from: ikuturso on 31.12.2017, 18:43:58
En ehtinyt kun meni jo viiskyt tonttua rikki. Ei tarvitse vaivautua, koska lain mukaan sen käsittely eduskunnassa on sama, allekirjoittaako tuon 50 000 vai 500 000 ihmistä.

-i-

Ennätyskannatus kuitenkin toisi huomattavaa julkisuutta. Josta kansanedustajat elävät. Jotka asiasta eduskunnassa päättävät.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Pro Patria Finlandia

Quote from: Micke90 on 31.12.2017, 19:12:07

Ei tuo riitä, kun pitää olla 4 tuntia aktiivista työnhakua päivässä. Tuet pois!  >:(

Heh, ei vaan 8 tuntia! ;) Ymmärtääkseni työn hakeminen ei kuitenkaan riitä aktiivimallissa, vaan pitää olla vähintään 18 tuntia palkkatyötä tai 5 päivää palkatonta orjatyötä.

Tässä vaiheessa en hae mitä tahansa työtä, vaan sellaista johon osaamiseni kohdistuu ja joka samalla myös vahvistaisi osaamistani ja ammattitaitoani uudella urallani (joka toivottavasti aukeaa). Tosin tänään alennuin hakemaan paikkaa, joka on alle osaamistasoni. Se on kuitenkin samalla alalla ja 7 kk määräaikainen, joten ajattelin kokeilla. Parempi sekin kuin ei mitään.

newspeak

Quote from: Luotsi on 31.12.2017, 19:15:15
Ennätyskannatus kuitenkin toisi huomattavaa julkisuutta. Josta kansanedustajat elävät. Jotka asiasta eduskunnassa päättävät.

Aloite lienee nyt kaikkien aikojen 3. suosituin. Ennätykseen tarvittaisin vielä 77 700 allekirjoitusta. Sitten työttömät sortavat homoja.

Alaric

Allekirjoitin aloitteen, kun nimiä oli noin 10 000 kasassa. Tuskin vaikuttaa mihinkään, mutta annoinpa silti tukeni. Olen itse työelämässä.

Aktiivimalli vaikuttaa lähinnä kyykytykseltä, kun se työttömän oma aktiivisuus ei välttämättä riitä, jos ei esim. satu pääsemään niille "työllisyyttä tukeville kursseille" yms. Samaan aikaan työllisyyspalveluja ja muita tukitoimintoja karsitaan noin 100 miljoonalla eurolla. Ei mitään järkeä.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Mika

Quote from: Alaric on 31.12.2017, 20:55:28
Allekirjoitin aloitteen, kun nimiä oli noin 10 000 kasassa. Tuskin vaikuttaa mihinkään, mutta annoinpa silti tukeni. Olen itse työelämässä.

Aktiivimalli vaikuttaa lähinnä kyykytykseltä, kun se työttömän oma aktiivisuus ei välttämättä riitä, jos ei esim. satu pääsemään niille "työllisyyttä tukeville kursseille" yms. Samaan aikaan työllisyyspalveluja ja muita tukitoimintoja karsitaan noin 100 miljoonalla eurolla. Ei mitään järkeä.

Sama syy allekirjoitukselle, vaikka työttömyys ei minuakaan juuri nyt omakohtaisesti kosketa.  Tiedän kyllä silti, millainen tilanne Suomen työmarkkinoilla on.  Esim. vastaavaa ikärasismia ei varmaan ole missään muualla.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Tabula Rasa

Quote from: dothefake on 31.12.2017, 18:44:24
Hoitaja lastentarhassa?

Vai olisiko perskoulun opettaja? Ainakin ne minun tuntemani opettajat ovat totaalisen väsyneitä ja haluttomia työhönsä ja pohtivat alanvaihtoa.

Itse soitin Vartiaiselle ja yritin sekä puhelinmyyntiä aloittaa sekä töitä kysyä, muttei hän puhu nimimerkkien kanssa. Kyseinen lähetys renderöityy ja tulee varmaan tubeen katsottavaksi tämän illan aikana: https://www.youtube.com/watch?v=xqkv1no1I6E
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

guest14935

Quote from: Ulvokki on 31.12.2017, 21:27:09
On järjetöntä kuvitella että kiristämällä työttömiä se vaikuttaisi jotenkin maahanmuuttoon. Maahanmuuttajille on räätälöity aivan oma kotuttamislainsäädäntö ja maahanmuuttajalla on oikeus valita asuinpaikkansa toisin kuin nyt näyttää olevan työttömällä.
Maahanmuuttajathan ovat juuri mallikansalaisia, muuttavat helsinkiin kuten ministeri tahtoo työttömien tekevän, elikkäs sinne töitten luo.
Sillä ei liene merkitystä asiassa ole ettei hyvin useilla suomalaisilla sinne ole varaakaan muuttaa.  ;D Ja matujen työnä enempi ehkä se ostarin pystyssä pito kuin jokin ikävämpi alkuasukkaille kuuluva.

ratlike

Quote from: Redya on 31.12.2017, 18:42:09
Perusongelma ratkeaisi melko helposti vuokrasääntelyllä, jonka tuomaa mahdollista asuntopulaa helpottamaan pitäisi lisäksi säätää Suomen kansalaisten olevan etusijalla vuokra-asuntojonoissa. Tietenkään käytännössä näin ei missään nimessä voisi menetellä.

Vuokrasääntelyssäkin on omat ongelmansa, kuten asuntojen huollon vähentäminen ja uusien asuntojen rakentaminen.
Ruplarahoitteinen ja mahorkanhajuinen.

Luotsi

Ei kai tässä nyt mistään järjestä ole missään vaiheessa kyse ollutkaan, vaan juhanavartiaisten perverssistä nautinnosta.

Paju

Quote from: Pro Patria Finlandia on 31.12.2017, 16:33:23
Yksi iso ja merkittävä asia on myös se, että nämä palkattomat orjatyöt eivät tuo yhtään oikeaa työpaikkaa lisää, vaan paremminkin vähentävät niitä. Ei tarvitse palkata oikeaa työntekijää, kun joku ilmainen työkokeilija hoitaa sen homman. Monet yritykset toimivat niin, että niillä on aina joku työharjoittelija tai työkokeilija ja kun heidän työjaksonsa päättyy otetaan seuraava. 

Aikaisempi työnantajani teki tätä. Meillä oli sekä palkattomia harjoittelijoita että työtön tukityöllistetty tms. He tekivät helpot rutiinit, joiden tekemiseen olisi muuten palkattu työsuhteisia tes-minimillä.

Härskiksi meni, kun olin lähdössä toisiin hommiin ja tarvitsin seuraajan. Työtehtävät olivat vakituisia, suhteellisen vastuullisia ja tuottivat hyvin, palkka tes:n mukainen.

Irtisanomisajalla esimies keksi, että voisin kouluttaa yhden palkattomista harjoittelijoista seuraajakseni. Ei siinä mitään, hyvä juttu. Mutta sitten esimies alkoi pohdiskella ääneen, että kun tämä oli otettu taloon harjoitteluun, niin ei palkkaa kai tarvitse maksaa, vaikka siirtyy oikeisiin töihin. En tiedä, miten asia ratkaistiin.

Joku Roti

Quote from: Mika on 31.12.2017, 21:04:34

Sama syy allekirjoitukselle, vaikka työttömyys ei minuakaan juuri nyt omakohtaisesti kosketa.  Tiedän kyllä silti, millainen tilanne Suomen työmarkkinoilla on.  Esim. vastaavaa ikärasismia ei varmaan ole missään muualla.

Samoilla linjoilla mennään. Yrityspuolen edustajana en näe mitään yhtälöä kyseisen lain ja työpaikkojen lisääntymisen kanssa. Enkä myöskään ole havainnut nykyisessä hallituspolitiikassa minkäänlaisia muitakaan aktiivisia toimia työpaikkojen lisäämiseksi, joten katson tämän aloitteen toimivan epäluottamuslauseena koko työllisyyspolitiikkaa vastaan. Jos en kannattaisi tätä aloitetta, hyväksyisin Sipilän hallituksen vatuloinnit ja Vartiaisen älyttömyydet. 
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

Paju

Varsinainen asia jäi edellisestä viestistä: en todennäköisesti allekirjoita.

Sinänsä kannatettava aloite: aktiivimallin perustelut ovat epärehelliset (Soininvaara kirjoittaa mm. tästä), työtöntä rankaistaan ansiotta, eivät työpaikat kurssittamalla lisäänny sekä monet muut ketjussa jo mainitut syyt. Lähipiirissäkin on työtön, johon aktiivisuusvaatimus osuu.

Miksen kuitenkaan allekirjoita? Syyt ovat kieltämättä hölmöt. Ensinnä olen kännykän varassa, enkä jaksa alkaa säätää. Toiseksi en yleensä osallistu tällaisiin. Olen myös pessimistinen lopputuloksen suhteen. Arvostan kyllä, että lukemattomat ihmiset pyrkivät muuttamaan lakia.

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Paju

Quote from: dothefake on 31.12.2017, 23:41:50
Paju, kiitän silti ajatuksesta.

Ei pelkkä ajatus kauheasti taida lämmittää. Jos 50 000:n raja olisi saavuttamatta, saattaisin allekirjoittaa. Tätäkin ketjua lukiessa tulee mieleen, että pitäisi ehkä kantaa kortensa kekoon.

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Redya

Quote from: Tabula Rasa on 31.12.2017, 17:02:45

http://www.kela.fi/tyottomyysetuuden-verotus

Työttömyysetuus on veronalaista tuloa, josta tehdään 20 %:n ennakonpidätys.
Vaikka työttömyysetuus on pienempi kuin palkka, ennakonpidätysprosentti ei välttämättä pienene. Tämä johtuu siitä, että tuesta ei voi tehdä verotuksessa samoja vähennyksiä kuin palkkatulosta.

Enkä tiedä myöskään ketään kelle nuo rajat tai harkinnanvaraiset olisivat joustaneet. Matuille ehkä, niistä on näyttöä paperillakin, mutta kantiksille ei juurikaan.

Yhteiskunta maksaa siitä ettei ole mahdollistanut kyseisen henkilön työllistymistä. Jos yksilö ei työllisty, voi ongelma hyvin olla yksilössä. Jos satojatuhansia ei työllisty, on talousrakenteessa vikaa ja silloin syypäänä ovat ne jotka sitä ohjaavat ja rakentavat.
...

Tunnustan tietämättömyyteni. Olen ollut sen tiedon varassa, että asumismenojen enimmäismäärä joustaisi kautta linjan yleisen asumistuen piirissä olevilla. Näin ei ilmeisestikään ole, vaan olen ollut väärässä käsityksessä. Työttömien osalta en ainakaan nyt löydä sitä kohtaa, jossa tästä joustamisesta mainittaisiin. Sen sijaan perustoimeentulotuessa näin tapahtuu. Eli asumismenojen enimmäismäärässä joustetaan, mikäli on esimerkiksi osoittaa kyvyttömyys löytää halvempaa asuntoa, Kelan sivulta:

QuoteKela voi hyväksyä menot edelleen todellisen suuruisena, jos esimerkiksi paikkakunnalta ei ole toimittamiesi selvitysten perusteella tarjolla asuntoa, jonka asumismenot ovat kohtuulliset.

Jos tosiaankin näin on, että työtön (=oletettavasti töihin haluava) käytännössä saa huonompaa yleistä asumistukea kuin toimeentulotuella oleva (=oletettavasti ei työhaluinen), niin onhan se vääryyttä.

Ari-Lee

Quotetoimeentulotuella oleva (=oletettavasti ei työhaluinen)

Tuokin epälooginen päätelmä vaatii tarkistusta. Useimmilla ei ole henkilökohtaista puskurirahastoa työttömäksi joutuessaan.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Luotsi

Quote from: Paju on 31.12.2017, 23:40:26
Varsinainen asia jäi edellisestä viestistä: en todennäköisesti allekirjoita.

Sinänsä kannatettava aloite: aktiivimallin perustelut ovat epärehelliset (Soininvaara kirjoittaa mm. tästä), työtöntä rankaistaan ansiotta, eivät työpaikat kurssittamalla lisäänny sekä monet muut ketjussa jo mainitut syyt. Lähipiirissäkin on työtön, johon aktiivisuusvaatimus osuu.

Miksen kuitenkaan allekirjoita? Syyt ovat kieltämättä hölmöt. Ensinnä olen kännykän varassa, enkä jaksa alkaa säätää. Toiseksi en yleensä osallistu tällaisiin. Olen myös pessimistinen lopputuloksen suhteen.

Laiskuus on yhtä pätevä peruste kuin väkivalta ratkaisumalli, IMHO. Uudenvuodenterkut Mestarille!

guest14935

2558 eilen mikä ihan hyvä juhlapäivän määrä. Toivon mukaan edelleen lehdet tuosta kertoo.

Ari-Lee

Quote from: Alligaattori on 01.01.2018, 01:33:47
2558 eilen mikä ihan hyvä juhlapäivän määrä. Toivon mukaan edelleen lehdet tuosta kertoo.

Syyslehdet lakaistuessaan kertoo leposesongista.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

newspeak

En edelleenkään koe olevani heikko-osaisten, köyhien ja orpojen kiduttaja, vaikka en aloitetta aiokaan allekirjoittaa.

Pohdiskelin tuota allekirjoitusten kertymistä ja väistämätöntä innostuksen laskua. Uutisia varmaan aiheen ympäriltä tulee lähiaikoina, kunhan byrokraattien krapula helpottaa ja arki jatkuu. Sikäli uutisointi varmaan ylläpitää innostusta aloitteen allekirjoittamiseen ja eduskunnan palaaminen lomiltaan helmikuun alussa varmasti herättelee kuihtunutta innostusta uudelleen. En pitäisi 100 000 allekirjoituksen rajan rikkoutumista ainakin jossain vaiheessa mahdottomana.

Tabula Rasa

Quote from: Redya on 01.01.2018, 01:02:41
Jos tosiaankin näin on, että työtön (=oletettavasti töihin haluava) käytännössä saa huonompaa yleistä asumistukea kuin toimeentulotuella oleva (=oletettavasti ei työhaluinen), niin onhan se vääryyttä.

Työtön saa kaikkia tukia huonommin kuin sosiaalituen varassa oleva. Käytännössä jokainen peruspäivärahan varassa oleva joutuu hakemaan lisäksi sosiaaliturvaa koska pelkkä peruspäiväraha ei riitä toimeentulominimiin. Työttömyysturva 518e + asumistuki x% vuokrasta, vuokran omavastuun jälkeen jää käteen käytännössä aina vähemmän kuin sen toimeentulotuen maksaman minimin verran. Tuo toimeentulotukiminimiin nostava osuus tuesta pitää hakea toimeentulotukena. Eli suomeksi, työttömyysturva ei riitä yksinään kenellekään työttömälle jolla ei ole huomattavia ansiosidonnaisia.

Lisää monimutkaistuu kun toimeentulominimi on laskettu niin että se ei riitä sähköön, veteen, lääkkeisiin, hoitoon jne jotka sosiaalituki korvaa, mutta työttömyystuen saaja ei näitä etuuksia saa. Noiden arvo on useita satoja euroja kuukaudessa ja ne muodostavat sen osuuden tuesta joka on osa kannustinloukkua. Lisäksi toimeentulotuella on tiukemman säännöt jolloin tienaaminen on käytännössä mahdotonta. 70e/kk tienesti tarkoittaa käytännössä että yhden illan voi tehdä töitä kuussa ilman että menetät 100% tuloista vähenneinä tukina. Jos tienaat joitain satasia, poistuu tuo sosiaaliturvan osuus tuesta ensimmäisenä ja tuloksena on että menetät noiden sosiaalituesta korvattavien menetyksen myötä paljon enemmän kuin mitä 300 tai ehdotetun 500e suojaosuudesta jää käytännössä käteen. Kolmas kannustinloukon kynnys tulee juuri tuon suojaosuuden jälkeen kun tuet tippuvat euro eurosta sinne normaaliin palkkaan asti. Sosiaaliturvasta käteenjäävä on se about 500e/kk+ sähkö, vesi, hoito, asunto jonka rahallinen arvo on asunnon vuokrasta riippuen tuhannen euron molemmin puolin. Helsingissä toki enemmän. Pointti on siinä että tienataksesi vaikka 1400e/kk bruton tulee olla niin suuri että sitä vaatimalla saa syyllistyslehdistön kiljumaan 2000e/kk tahtovista työttömistä. Laskin joskus että 2600/kk brutto jatkuvasta työstä on minimi jolla työtön saa mitään lisäarvoa verrattuna aikansa hintaan. Tai 4000e/kk lyhyemmillä työjaksoilla koska tuo jyvitetään usealle kuukausille tuloksi.

Järjestelmä on todella perverssi, mutta vähiten siihen voi vaikuttaa työtön joten työttömien potkiminen saa minut näkemään uuvattia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

guest14935

Quote from: newspeak on 01.01.2018, 01:48:58
En edelleenkään koe olevani heikko-osaisten, köyhien ja orpojen kiduttaja, vaikka en aloitetta aiokaan allekirjoittaa.

Pohdiskelin tuota allekirjoitusten kertymistä ja väistämätöntä innostuksen laskua. Uutisia varmaan aiheen ympäriltä tulee lähiaikoina, kunhan byrokraattien krapula helpottaa ja arki jatkuu. Sikäli uutisointi varmaan ylläpitää innostusta aloitteen allekirjoittamiseen ja eduskunnan palaaminen lomiltaan helmikuun alussa varmasti herättelee kuihtunutta innostusta uudelleen. En pitäisi 100 000 allekirjoituksen rajan rikkoutumista ainakin jossain vaiheessa mahdottomana.
Eiköhän tuo rikkoudu. Lehdillä ei ole syytä pimittää tätä enää kun kuitenkin meni "läpi." Ja ehkä jo sovittu demarit hallitukseen, ratsastamalla sillä että muka eivät tahtoisi suomalaisia työttömiä hirteen.

Katselin eri aloitteita ja niitten äänimääriä. Homoliittoaloite sai heti eka päivänä melkoisen määrän.
Mikä pikkasia epäilyksiä herättää kyllä.
Jotkut aloitteet sitten saaneet useamman piikin, kertoneeko lehtien artikkeleista vaiko mistä.

flammee

En allekirjoita.

Ainahan sellaset porkkana-ideat kuulostavat paremmalta kuin kyykyttäminen ja kepittäminen, mutta ei se välttämättä käytännössä olekkaan hyvä idea. Jos nyt vaikka tuista ei leikattaisikaan niin paljoa, kun pääsee johonkin pienemmän palkan duuniin, niin tällöin kaikille pienipalkkaisille pitäisi alkaa maksamaan tukia.. Voi hyvinkin olla että näitä pienipalkkaisia, jotka eivät nosta mitään tukia, on tällä hetkellä paljon enemmän kuin niitä jotka taktikoi tuen suhteen eivätkä ota töitä vastaan. Joten enemmän keppiä niille, jotka nostavat mieluummin tukia kuin tienaavat saman tekemällä töitä.