News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kansalaisaloite: Kumotaan hallituksen esitys työttömien kyykyttämiseksi

Started by Micke90, 26.12.2017, 18:06:57

Previous topic - Next topic

Oma elämäntilanteesi:

Työelämässä tai yrittäjänä
186 (62.6%)
Työttömänä
48 (16.2%)
Opiskelijana
15 (5.1%)
Kotiäitinä tai -isänä
3 (1%)
Vanhuuseläkkeellä
20 (6.7%)
Työkyvyttömyyseläkkeellä/kuntoutustuella/sairauspäivärahalla
13 (4.4%)
Armeijassa/siviilipalveluksessa
0 (0%)
Omaishoitajana
2 (0.7%)
Muuten työelämän ulkopuolella
10 (3.4%)

Total Members Voted: 297

Voting closed: 21.06.2018, 22:20:03

Mr.Reese

Kävin allekirjoittamassa, samalla näppärästi huntupakolle myös ääni.

Noinkohan työkkärin täti suostuu laittamaan samalle cv-kurssille joka 3kk välein? Töitä ne ei kyllä tarjoa ja jos tuuppaavat jonnekin "työkokeiluun", niin toivottavasti firmalla on vakuutukset kunnossa. Olen maailman pahin nakkisormi.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Hakkapeliitta

Tämän päivän aikana allekirjoituksia on kertynyt 20000 median hyvällä avustuksella. Itse olen allekirjoittanut ja suosittelen muitakin.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Micke90

Quote from: Tabula Rasa on 28.12.2017, 15:08:44
Kahdeksas päivä menossa ja 41 500 nimeä kerätty. Ei tainnut olla edes homolailla näin nopeasti nousevaa kannatusta?

Oli sillä rapiat 105 000 kannattajaa ensimmäisenä päivänä.

Mika

Iltalehden idioottitoimittaja ei näköjään tajua ollenkaan, attä "aktiivimallissa" suututtaa nimenomaan sen älyllinen epärehellisyys.  Olisi paljon kunnioitettavampaa sanoa suoraan, että kyseessä on nimenoman työttömyysturvan leikkaus, eikä edes odotuksena ole, että työttömyyden iso kuva muuttuisi mihinkään suuntaan.  Leikkauksella toki saattaa jäädä valtion kassaan enemmän rahaa, jolla voidaan sitten ottaa esim. lisää kehitysmaalaisia elinikäiseen täysihoitoon.

Olin ennen hyvin skeptinen salaliittoteorioiden suhteen, mutta nyt meininki alkaa olla jo niin mieletöntä, että on pakko alkaa uskoa Sorosin ja eurokommunistien leiristä lähtöisin olevaan suunnitelmaan Euroopan ja eurooppalaisen elämänmuodon tuhoamiseksi.     
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Ari-Lee

Quote from: Olipakerranelämä on 28.12.2017, 13:50:52
Quote from: Ulvokki on 28.12.2017, 12:50:57

QuoteNäkökulma: Aktiivimallin vastustus kertoo henkisestä ilmastosta - onko Suomen työttömät hemmoteltu pilalle?
Torstai 28.12.2017 klo 10.35   
Aktiivimallin arvostelussa unohtuu moni asia, kirjoittaa Iltalehden Mika Koskinen.

Unohtuu sellainenkin seikka, että työttömyysturva on Suomessa jo nyt vastikkeellinen etu. Se tarkoittaa TE-palveluiden määritelmän mukaan esimerkiksi sitä, että työttömän pitää olla valmis ottamaan vastaan työtä tai koulutusta, jota hänelle tarjotaan.   

Työttömän tehtävänä on hakea töitä. Siitä hänelle maksetaan korvaus, joka tulee pääasiassa veronmaksajien yhteisestä pussista.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201712282200631509_pi.shtml

Tuohan on ihan ok, eli jos työtön saa työttömyyskorvausta esim. 40 euroa päivä ja se maksetaan kuntien verorahoilla, työttömälle voi oma kotikunta järjestää kuntaa hyödyllistävää tekemistä esim.3- tunniksi päivässä, tai vaihtoehtoisesti kokopäiväistä tekemistä n. 680 euron edestä, joka summa työttömälle jää verojen ja muiden maksujen jälkeen.

Täysin toinen asia on velvoittaa työtön tekemään kokopäivätyötä yksityiselle firmalle 40- euron päiväpalkalla, joka tosin on ollut yleisenä käytäntönä jo vuosia (lainaus vanhasen vuosien takaiseta lausumasta, en muista asiayhteyttä).

Juuri näin. Kunta ei kyllä ole ollut työttömiä työllistämässä, vaikka kunta maksaa 70% pitkäaikaistyöttömän työmarkkinatuesta. Siellä koetaan olevan jotenkin ylemmällä portaalla aivan kuin eliittiä Jumalan armosta. Kyllä itse ainakin tekisin duunia kunnalle päivärahaa vastaan. Sitten kenties saisimme kuntatyöläisten palkat romahtamaan kun huomaisivat kuinka he eivät olekaan korvaamattomia työssään.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Hämeenlinnan Oraakkeli

Itse olen ollut jossain huuhaa työllistämisjutussa joulukuun. Saan 9€ päivä kun käyn neljän tunnin ajan surffaamassa netissä ja kahvitauoilla. Tänään päivän duuni oli pihan hiekoitus ja kahvitaukoa sekä netissä surffaamista.
Onko porukka hieman pöljää kun ei tajua että tällainen touhu on yksiselitteisesti vitun typerää ja rahan tuhlaamista.

Ja onko Halla-Ahon johtamat persut avaamassa omalla pölkkypäisyydellään ja typeryydellään ovet massiiviselle matuvuörylle :facepalm:

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: diipadaapa on 26.12.2017, 21:23:07
Oliko se viiden päivän työt tai kurssit 3kuukauden aikana, onko paha..?

Maksaa vitusti ja ei mitään hyötyä.

Micke90

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 28.12.2017, 15:51:34
Itse olen ollut jossain huuhaa työllistämisjutussa joulukuun. Saan 9€ päivä kun käyn neljän tunnin ajan surffaamassa netissä ja kahvitauoilla. Tänään päivän duuni oli pihan hiekoitus ja kahvitaukoa sekä netissä surffaamista.
Onko porukka hieman pöljää kun ei tajua että tällainen touhu on yksiselitteisesti vitun typerää ja rahan tuhlaamista.

Itse olin 18-vuotiaana työllistymiskurssilla, jonka osallistujista puolet oli matuja ja virjailija lässytti, kuinka tällä hetkellä työmarkkinat vetävät kuulemma hyvin. Loppuajan opettelimme CV:n tekoa ja HSL:n reittioppaan käyttöä.

Ari-Lee

Tälle päivälle sain puhelinsoiton TE-virkailijalta. Asia oli nimenomaan tämä aktiivimalli ja mitä sen eteen voi tehdä. Kevyin on mennä yhteiskunnan rahoittamille himmeliyhtiöille asiakkaaksi. Yhä enemmän pumpataan rahaa sellaisiin kuin Arffman consulting, VMP, joku kolmas minkä nimeä en tähän nyt muista. Ne yhtiöt konsultoivat työttömille erilaisia mahdollisuuksia. Työttömälle se himmelöinti ei maksa rahaa. Yhteiskunnalle kyllä. Asiakkuus niissä on riittävä tähän aktiivimalliin. Yhtään työpaikkaa ei tullut lisää paitsi niihin "hei me tienaamme näil'" sakkiin. He joutuvat tietysti palkkaamaan lisää väkeä ajan oloon.

Sanoin kyllä virkailijalle, että se aktiivimalli on kauheaa kuraa ja se tulee kaatumaan yleiseen vastustukseen. Vaikka olkoonkin se tällä hetkellä voimassa. Lisäsin vielä, että leikkaus on sitä luokkaa, että yksin elävä työtön voi nukkuakin yhden päivän yli jokainen kuukausi ja se on sillä kuitattu.

Lopuksi ääneen ihmettelin sitä kun työnantajia ei ole yritettykään aktivoida täsmennetyin verohelpotuksin.

Virkailija heitti ilmaan äänestyskopissa vaikuttamisen. Yhdyin siihen täysin.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Mika

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 28.12.2017, 15:53:57

Hyöty lienee siinä, että toimenpiteiden kohteena olevaa työtöntä alkaa vituttaa entistä enemmän, ja hän yrittää taas ainakin hetken päästä kokonaan irti TE-keskuksen "palveluista".

diipadaapa

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 28.12.2017, 15:53:57

Siis kurssit maksaa vitusti, muutaman päivä työskentely 3kuukauden aikana tuskin maksaa yhteiskunalle.

Ongelma asiassa on, että vaikka uusi laki toimii joidenkin työttömien kohdalla kannusteena, niin monille tämä ei ole muuta kuin rangaistus ja sosiaalituen leikkaus.
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Henry69

Ja onko Halla-Ahon johtamat persut avaamassa omalla pölkkypäisyydellään ja typeryydellään ovet massiiviselle matuvuörylle :facepalm:

Se on jo hyvä tuuri jos vuodenvaihteen jälkeen pääsee työkkärin 5 päivän huuhaa kurssille.

Jorma M.

Joka ikinen ko. aloitteen allekirjoituskannatus on pieni vastaisku Sipilälle, Orpolle, Soinille, Suomen Vastuumedialle, EU:lle, Bilderbergille ja Sorosille. Hienoa!

Aloitetta vastaan pitäisi järjestää myös aggressiivinen ja militantti mielenosoitus eduskunnan eteen.

Tässä ei ole enää kyse pelkästään idioottimaisen ja nöyryyttävän hankkeen vastustamisesta vaan myös tilaisuudesta iskeä tätä Vastuullista ja Isänmaan asialla olevaa verenimijälaumaa vastaan.

Suomen Vastuutahot tarvitsisivat osakseen ankaraa vastarintaa.

ps. Iltalehden Mika Koskiselle pitäisi tapahtua jotain valaisevaa
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Totti

Quote from: Micke90 on 26.12.2017, 18:06:57

Perustelut

HE 124/2017 vp:n nojalla maksettavaa työttömyysturvaa leikataan aina kun työnhakijan ponnistukset oman työllisyytensä edistämiseksi eivät ole tuottaneet tuloksia.

Työnhakija ei kuitenkaan päätä rekrytointiprosessin tuloksista, vaan työnantaja niistä päättää, joten on kohtuutonta rangaista työnhakijaa siitä, että työnantajan rekrytointivalinta ei ole osunut häneen.

Kansalaisaloitteiden erikoismiehenä nostin tämän aloitteen esiin, koska se näyttää keräävän mukavasti nimiä. 9000 tuli täyteen.

Sen verran tätä kansalaisaloitetta on pakko kritisoida, että asioiden vääristely ja härski liioittelu (boldaus) ei oikein edistä itse asiaa. Missään ei olla vaadittu, että työttömyystuen ehto olisi työn saanti kuten tässä epäsuorasti väitetään. Ei sellaisessa ole edes mitään järkeä.

Kansalaisaloitteiden ongelma yleensäkin on, että niitä kirjoitetaan asian vierestä tunnekuohuissaan ikään kun aloitteentekijän valituskirjeenä. Käytännössä aloitteet ovat niin levällään ettei niitä edes voisi hyväksyä eduskunnassa.

Itse asiasta olen sitä mieltä, että tämä työttömien "aktivoituminen" on vedetty liian pitkälle. Alunperinkin lähdettiin rankaisulinjalle ja mielikuva laista on, että sen kirjoittaja on yrittänyt kurittaa työttömiä pelkkää vitutustaan.

On totta, että työttömyyskorvauksia myös väärinkäytetään. Eli on olemassa paljon elämäntapatyöttömiä, jotka katsovat oikeudekseen elää muiden rahoilla. Tämä on kuitenkin selvä vähemmistö työttömistä.

Suomen byrokraateilla on kuitenkin aina ollut periaatteena, että vähemmistön syntien takia kuritetaan koko kansa kun porsaanreikiä halutaan tukkia viimeistä pientä neulanpistoa myöten. Laista tulee sen takia usein ylilyöntejä, jotka sotkevat ihmisten elämän kohtuuttomasti. Näin on käynyt tässäkin tapauksessa.

Työttömiä olisi voinut aktivoida myös porkkanoilla. Käytännössä erinäisillä palkkioilla, jolla muistetaan heidät, jotka ovat esim. tietyn työttömyysajan jälkeen hankkineet itselleen duunin. Malleja tähän on monenlaisia ja olisi täysin mahdollista luoda järjestelmä, jossa vältetään tukiloukut samalla kun kannustetaan ihmisiä elättämään itsensä.

Toisaalta tämä työttömyys on kaksisuuntainen tie. Ei riitä, että työttömiä "aktivoidaan" jos työpaikkoja on liian vähän. Herääkin kysymys, mitä hallitus aikoo tehdä uusien työpaikkojen luomiseksi, jotta olisi jotain duunia jota ottaa vastaan?!

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Mika

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2017, 16:02:32
Tälle päivälle sain puhelinsoiton TE-virkailijalta. Asia oli nimenomaan tämä aktiivimalli ja mitä sen eteen voi tehdä. Kevyin on mennä yhteiskunnan rahoittamille himmeliyhtiöille asiakkaaksi. Yhä enemmän pumpataan rahaa sellaisiin kuin Arffman consulting, VMP, joku kolmas minkä nimeä en tähän nyt muista.

Uskaltaisin lyödä aika paljon vetoa siitä, että noiden yhtiöiden omistajatahoissa on paljon ihmisiä, joilla on tiiviitä kytköksiä ainakin Kokoomukseen ja Kepuun...   

Tabula Rasa

Quote from: Micke90 on 28.12.2017, 15:59:12

Itse olin 18-vuotiaana työllistymiskurssilla, jonka osallistujista puolet oli matuja ja virjailija lässytti, kuinka tällä hetkellä työmarkkinat vetävät kuulemma hyvin. Loppuajan opettelimme CV:n tekoa ja HSL:n reittioppaan käyttöä.

Tulee mieleen yksi niistä joihin olen karenssin uhalla pakotettu. Eli valtion varoilla palkatun yksityisen firman tyypin istumassa vahtimassa että työttömät soittavat läpi yrityksiä päästäkseen ilmaisharjoitteluun. Tuo oli sitä työkokemusta lisäävää joka ilmaistöissä kolmelle eri työnantajalle näkyi lähinnä vittuiluna tekijää kohtaan. Joka päivä ajoissa, tein kaikki mitä pyydettiin jne, mutta piti sitten ottaa kuusivuotias sivullinen työnantajan toimesta osoittamaan kuinka hänkin tekee kaiken paljon paremmin kuin täysi-ikäinen ilmaistyötön. Eikä ole ainoa paikka jossa tätä kohtelua harjoitetaan. Se että useampikaan työ ei elätä on fakta joka johtuu nimenomaan palkkojen polkemisesta jossa matuvyöry on yksi keinoista. Kymmenen vuotta ja erinäisiä kymmeniä töitä ja satoja ellei tuhansia hommia hakeneena sanon ''työllistäjille'' että suksikaa helvettiin minun suomeani pilaamasta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ari-Lee

Quote from: Mika on 28.12.2017, 16:18:47
Tälle päivälle sain puhelinsoiton TE-virkailijalta. Asia oli nimenomaan tämä aktiivimalli ja mitä sen eteen voi tehdä. Kevyin on mennä yhteiskunnan rahoittamille himmeliyhtiöille asiakkaaksi. Yhä enemmän pumpataan rahaa sellaisiin kuin Arffman consulting, VMP, joku kolmas minkä nimeä en tähän nyt muista.

Uskaltaisin lyödä aika paljon vetoa siitä, että noiden yhtiöiden omistajatahoissa on paljon ihmisiä, joilla on tiiviitä kytköksiä ainakin Kokoomukseen ja Kepuun...

Hatullisesta ihan mitä tahansa. Tämä on suomalaista korruptiota parhaimmillaan. Lanseeraan uuden sanan tähän: Surruptio.

Pentecost

Quote from: Jorma M. on 28.12.2017, 16:10:08
ps. Iltalehden Mika Koskiselle pitäisi tapahtua jotain valaisevaa

Tuo Koskinen voisi mennä länkyttämään samaa vaikka ryhmälle suomalaisia työttömiä (suomalaisia, koska henki todennäköisesti säilyisi).

Ennen vanhaan ei oikein päin näköä tapahtuva v*ttuilu taannut hyviä lopputuloksia. Nykyään ollaan ilmeisesti päätetty iskeä päätä seinään oikein kunnolla. Vinkki: Se seinä ei anna periksi...
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

theOwl

Pakkohan tämä oli itsekin käydä allekirjoittamassa, vaikkei aloite mitenkään optimaalisesti muotoiltu olekaan. Näpäytys hallitukselle joka tapauksessa.
Everybody rise!

Sitruunamelissa

Allekirjoitettu, vaikka tuskin se mitään muuttaa. Ei nykyinen arvopohja-ihmisläheinen hallitus tällaisia mielipiteitä kuuntele. Mutta tulipahan kuitenkin annettua palautetta tässä muodossa. Toivottavasti 50 000 tulee vielä tämän vuoden puolella täyteen, 46 144 tällä hetkellä.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Micke90

Pääsenköhän näillä näkymin allekirjoittamaan jo ennen klo 17?  8)

Jorma M.

Quote from: hulaq on 28.12.2017, 09:00:42
En tiijä, mutta tässä on parikin tuttua viimeisen 6-8kk aikana saanut töitä, toinen 58v ja toinen 61v. Ei minun mielestä niiden työikäisten (alle 63v) pidä himassa istua ja odotella sitä ilmaista rahaa. Jos ei työnhaku maistu niin sitten ei nosta rahaa. Pitäkööt mielen virkeänä sillä, että hakevat töitä ja pysyvät sosiaalisina sitten vaikka työkkärin luukulla.

Monestihan se on, että pienillä paikkakunnilla ei sitä työtä saa, mutta miksi niille pitää istumisesta maksaa?

Siis jos hakee töitä eikä saa, niin olet sitä mieltä että kyseessä on "ettei työnhaku maistu?"
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Nuivanlinna

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2017, 16:20:48

Hatullisesta ihan mitä tahansa. Tämä on suomalaista korruptiota parhaimmillaan. Lanseeraan uuden sanan tähän: Surruptio.

Finruptio voisi lähteä paremmin lentoon?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Olipakerranelämä

"  Sitten kenties saisimme kuntatyöläisten palkat romahtamaan kun huomaisivat kuinka he eivät olekaan korvaamattomia työssään " .

Niiden kuntatyöläisten , jotka työskentelevät mm. koulujen, päiväkotien tai vanhainkotien ns. aputyöntekijöinä ( keittiöhenkilökunta yms.), palkat ovat kyllä jo valmiiksi pohjalukemissa ja pienenivätkin, kun päiviin lisättiin puoli tuntia (pekkaset pois) hallituksemme päätöksellä.

Kun päiviä pidennettiin, esimiesasemassa olevia ilmeisesti ? kehoitettiin lisäämään myös työtehtäviä alaisilleen, jotta mm. siivoajien virkoja ei enää tarvittaisi.

Korvaamattomia kuntatyöläiset toki eivät ole, koska vuokrafirmojen työläisillä teetetään yhä enenevässä määrin mm. sijaisuuksia ja kun kuntatyöntekijät on ajettu loppuun niin fyysisesti, kuin henkisestikin, tilalle ei palkata uusia vaan  vuokrafimat tulevat valtaamaan alan like huoltoyritykset: Kohta joka korttelinpätkät käydään mm. auraamassa eri huolto- vuokrayhtiön toimesta ja asujat saavat rämpiä miten/kuten aurausvallien yli, koska kenellekään ei kuulu jälkien/seurausten korjaaminen...jos nyt joku ei sitten keksi perustaa ns. putsausvuokrafirmaa, joka paikkaa joka alojen hutilointien seuraukset  :o

Toisaalta taitaa käydä niin ja on jo käynytkin, että loppuun ajetut, irtisanotut tai irtisanoutuneet kuntatyöntekijät velvoitetaan ottamaan vastaan samat työt, joissa ovat aiemminkin jo olleet, mutta vuokrafirman alaisena ja huomattavasti pienemmällä ansiotasolla, jotta firmojen johtotason palkkakehitys voi jatkaa tasaista kasvuaan...

Minkähänlaiset koulutusvaatimukset kunnat asettavat vuokratöiden hoitamiseen vai seurataanko tuota lainkaan?
Tulipa mieleen vuosien takainen konsulttiyritys, joka koulutti lähihoitajia, vaikka kouluttajina ei ollut ainoatakaan opettajakoulutuksen saanutta, vaan kouluttaja- nimikkeellä toimivia eri alojen entisiä ja konkurssin tehneitä yrittäjiä, jotka tosin silloin ja ilmeisesti vielä tänäkin päivänä kertovat opiskelevansa työn ohessa alan ammattitutkintoa...

Tabula Rasa

Njooh, täälläpäin servica huolehtii melko paljon julkisista rakennuksista. Ja mitä sitä seuraillut niin homma on ollut että ensin potkitaan porukkaa pihalle ''tehokkuuden'' ja ''säästöjen'' nimissä, sitten valitetaan julkisesti lehdissä kun hommat ei hoidu ja esitellään jotain täysin todellisuuspakoista laskelmaa jossa yksityistämisestä tulee niin pirun kannattavaa, toisin kuin nykyiset vähän toista tonnia täydestä kuukaudesta tienaavat huoltoporukat jotka tuntevat paikat ja rutiinit vuosikymmenien kokemuksella ja pitäneet hommat pyörimässä hyvin ennen muutoksia kun taas niin ehdottoman kannattavaksi muodostuu palkata nollaosaamisella ja kokemuksella olevia tilalle niin pienin minimipalkoin että sosiaalituet menevät niiden ohi ja jotka eivät ensimmäisen puolen vuoden aikana edes löydä oikeita paikkoja julkisten rakennusten huoltotilasokkeloissa ja jotka potkitaan pihalle kuitenkin niin nopeasti halvempien tieltä että eivät siitäkään osaamisesta mitään hyödy.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

ämpee

Taitaa tulla se 50.000 allekirjoitusta täyteen ennen kuin Suomi-Tanska lätkämatsi alkaa.
Kerrankin kiitokset medialle mainonnasta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Jepulis

... Arffman consulting, VMP,...Ne yhtiöt konsultoivat työttömille erilaisia mahdollisuuksia. ...

Sanoin kyllä virkailijalle, että se aktiivimalli on kauheaa kuraa ja se tulee kaatumaan yleiseen
Lopuksi ääneen ihmettelin sitä kun työnantajia ei ole yritettykään aktivoida täsmennetyin verohelpotuksin.

Duunit pitäisi olla rehellisen tuottavuuden parissa. On selvää, tietyille poliitikkojen kaverifirmoille on pedattu tähän "aktivointiin" loistavia bisnesmahdollisuuksia mutta mitään hyötyä kansalle ja työttömille siitä ei ole.

Jos multa kysyttäisiin mitä yritykset noin yleensä sitten haluaa ottaakseen töihin ihmisiä, niin vastaus on tasapuoliset ennustettavat olosuhteet ja näin periferiassa kun ollaan, lisäksi energian, liikkumisen ja senkaltaisen pitää maksaa suurpiirtein ei mitään - jolla pääsis keskieuroopassa vasta tasoihin. Siellähän energia on kallista mutta pitää nyt muistaa mihin meillä energiaa tarvitaan enste. Sitte kun firmat pärjää itekseen, on kaikille töitä ja ei tartte aktiivimallia. Mut multa ei kysytä, joten valtiolliset himmeliyhtiöt jatkaa kuppausta ja tällä mennään.

Ps. Lisäksi yritystuet voi poistaa suurpiirtein kaikki. Joskin, ei niitä versioita, jotka ei oo oikeasti tukea kuin asiaa pähkivien virkamiesten ja ahneiden viherpoliitikkojen aivoissa. Esim. Sähköveron palautus ei ole tuki vaan tapa olla siirtämättä tuotantoa Kiinaan. Toki sen voi poistaa - ja siirtää sitten ne firmat Kiinaan tms. Saadaan lisähommia poliitikkojen työllisyyskurssifirmoille.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

newspeak

Sellainen sivuhuomio, että aiheena oleva kansalaisaloite lienee ainoa laatuaan Suomen historiassa, kun tarvittava kannatus on kertynyt ensimmäisten päivien aikana, kuten nyt on käynyt. Yleensä kannatuspiikit ovat syntyneet myöhemmin.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Micke90

Quote from: Micke90 on 28.12.2017, 16:27:51
Pääsenköhän näillä näkymin allekirjoittamaan jo ennen klo 17?  8)

En päässyt, vaan meni muutaman minuutin yli.  :'( Olin kuitenkin 50 008. allekirjoittaja.