News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman presidenttikysely 2018

Started by Micke90, 05.12.2017, 14:19:20

Previous topic - Next topic

Ketä ehdokasta äänestät presidentinvaaleissa 2018?

Paavo Väyrynen
40 (12.4%)
Laura Huhtasaari
245 (75.9%)
Sauli Niinistö
14 (4.3%)
Pekka Haavisto
4 (1.2%)
Matti Vanhanen
0 (0%)
Nils Torvalds
6 (1.9%)
Merja Kyllönen
3 (0.9%)
Tuula Haatainen
2 (0.6%)
En äänestä/en ole äänioikeutettu
9 (2.8%)

Total Members Voted: 323

Voting closed: 28.01.2018, 14:19:20

Micke90

Ensimmäinen virallinen Homma-kysely aiheesta.

Alaric

Micke90 oli heti kärppänä paikalla tekemässä äänestystä, hyvä :) Säästyipä sekin vaiva.

Mielenkiintoista nähdä miten hompanssien äänet Huhtasaaren ja Väyrysen välillä jakaantuvat. Itse äänestän Lauraa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Micke90

Lähes kaikki Homma-kyselyt ovat minun käsialaani.  ;D

Risto A.

Laura Huhtasaari.

Jos jätetään huomioimatta, että Laura on älykäs, viiltävän älykäs toisinaan, niin pelkästään hänen olemus on maailmalla sellainen käyntikortti, mitä ei rahalla saa. Laura vetoaa miehiin (oli nämä bolsuja tai konservatiiveja) ja mieleltään terveisiin naisiin. Mieleltään terveitä naisia ei ole suhteellisesti ottaen paljoa maailmassa, mutta ne harvat pyörittää de facto maailmaa (useinmiten epäsuoraan "mahtimiesten" taustalla. Melania Trump vaikuttaa Donaldiin, olkaa siitä 100% varmoja).
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

guest8096

^ On hyvä hyvä huomata, että miehiä ja naisia ei sinänsä voi erottaa toisistaan, vaan miesten tekemien päätösten taustalla vaikuttavat ne naiset joiden kanssa he ovat tekemisissä, etenkin puoliso, ja päinvastoin.

Risto A.

Quote from: Frida Hotell on 05.12.2017, 17:42:27
^ On hyvä hyvä huomata, että miehiä ja naisia ei sinänsä voi erottaa toisistaan, vaan miesten tekemien päätösten taustalla vaikuttavat ne naiset joiden kanssa he ovat tekemisissä, etenkin puoliso, ja päinvastoin.

Ilman muuta.

Monen historiallisen suuren soturin taustalla, aikoina jolloin sotiin lähdettiin "ruhtinaan" oikkujen takia, oli halu näyttää naisille. Joko sen takia, että saa enemmän naisia, tai, kostaakseen jollekin naiselle petetyksi tuleminen, tai, että "suuren soturin" vaimo halusi näyttää mahtiaan.

Hell hath no fury like woman scorned

terrakotta

Laura Huhtasaari ehdottomasti. Laurassa kyllä tökkii kreationismi ja jostain syystä tyyli puhua (äänenpainot, ei sanavalinnat). Kun puheen sisältö ja mielipiteet ovat kuitenkin sitä mitä ovat, ei valinta ole loppupeleissä vaikea. Kaikissa muissa ehdokkaissa kun tökkii jokin paljon suurempi (=mielipiteet tai/ja puheiden ja tekojen ristiriidat).

Vaniljaihminen

Tökkiköön kreationismi. Eihän Tuomas Enbuske turhaan olekaan sitä sanaa jo lausunut 34,735 kertaa. Kaikki muut ehdokkaat uskonevat sitten molekyylien sattumanvaraiseen järjestäytymiseen pelkällä todennäköisyysperiaatteella. Kukaan ei ole ilmoittautunut kuitenkaan avoimen kysymyksen kannattajaksi - vielä ehtii kyllä.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Risto A.

Uohtakaa jo se kreationismi.

Tyrmistyksen taustalla on jotain aivan ihmeellistä. Jokainen tietää puhuneensa henkimaailman asioista jossain vaiheessa nuotion äärellä. Se ei tarkoita mitään muuta kuin, että Laura on normaali ihminen, jos hänellä on oma käsitys maailmasta ja henkimaailmasta.

Itselleni se on päivänselvää, että jokainen rationaalinen ihminen tulee jossain vaiheessa vakuuttuneeksi siitä, että täydellinen symmetria ja harmonia ei ole sattuma. Harmonia ja sattuma ovat täydelliset vastakohdat. Sitä voi laittaa vaikka minkä kvanttitietokoneen generoimaan randomina "informaatiota" eikä se tule kehittämään edes DOSsia miljardeissa vuosissa. Sattumateoriaan uskovaiset ei tajua mitä sattuma edes on. Sattuma on Deus ex machina, "kone", joka laitettiin keskiaikaisissa teattereissa selittämään outoja juonenkäänteitä.

Maailmassa on älyä, evidenttisesti.

Maailmankaikkeudessa on siis älyä.

Me emme ymmärrä maailmankaikkeutta. Maailmankaikkeus ymmärtää meidät.

Itse olen sitä mieltä, että sekä evoluutio että älyllinen suunnittelu ovat samaan aikaan väittäminä tosia. Se vaan, että se äly mikä tämän kaiken olisi laittanut liikkelle, osoittautuu tässä premississä sellaiseksi, että se 1) kykenee luomaan kokonaisuuksia, jotka ovat 100% self sustainning, 2) joiden aikajanat ovat miljardeissa vuosissa, 3) suunnittelija itse ei perustu DNA rakenteeseen (koodin suunnittelija ei itse voi perustua suunnittelemaansa koodiin).

Eino P. Keravalta

Ei minua Huhtasaaren kreationismi häiritse: tuskin hän tässä nyt on maailmaa luomassa vaan pyrkimässä vain presidentiksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Risto A.

Quote from: Eino P. Keravalta on 05.12.2017, 18:28:13
Ei minua Huhtasaaren kreationismi häiritse: tuskin hän tässä nyt on maailmaa luomassa vaan pyrkimässä vain presidentiksi.

Nimenomaan, vain presidentiksi.

Uskomus siitä, että kansanedustaja, ministeri tai presidentti olisi yli-ihmisiä heti sen jälkeen, kun virka on saatu, on pahimman luokan hihhulismia.

Vaniljaihminen

Quote from: Risto A. on 05.12.2017, 18:29:54

Nimenomaan, vain presidentiksi.

Hai! Presidentiksi, ei tarjahaloseksi.

guest8096

Eikö se kannattaisi samalla luoda sellainen maailma, jossa itse on presidenttinä :)

Brandis

Tietenkin Lauraa. Hänen saamansa kannatus pitää sisällään tärkeän signaaliarvon.

Eino P. Keravalta

Quote from: Frida Hotell on 05.12.2017, 18:36:06

Eikö se kannattaisi samalla luoda sellainen maailma, jossa itse on presidenttinä :)

No ei siinä ole Jumalakaan onnistunut.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Oi Laura Laura, olet juuri sellainen, jota olen toivonut..

ikuturso

Urho Kekkosta äänestäisin, mutta ei ole ehdolla.

Siksi Laura Huhtasaari.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Puuha-Pepe

guest8096

Oi Laura sua kaipaan :)

Einopee<-- tämä sisältää salaisen koodatun viestin ;)

MW

Laura. Koska haluan lähettää Kylläiselle ja kaltaisilleen viestin, eikä Saulin koirien kanssa haukkuminen oikein nappaa.

Micke90

Pate, koska hän ei ole enää Kepun riveissä.

Puuha-Pepe

Quote from: Micke90 on 06.12.2017, 06:52:16
Pate, koska hän ei ole enää Kepun riveissä.

Hienosti Paavo kerää kannatusta hommalaisten keskuudessa.   8) 8) 8)

Micke90

Noinkin moni aikoo äänestää.  :o

hulaq

15 Väykky-fania. Ollaanko me kulisseissa toimiva juntta-tiimi taas kun pave edes sai äänet kokoon? Missä on isot hehkutetut otsikot asiasta?
Iudex illius ero

Vaniljaihminen

Enemmän Paavo saa ääniä kuin Matti. Kikkelis kokkelis, mitäs läksi niin.

Quote from: Eino P. Keravalta on 05.12.2017, 19:05:02
Oi Laura Laura, olet juuri sellainen, jota olen toivonut..

Kauko ei taida juuri tällä hetkellä esittää kyseistä vakionumeroaan,  hän lienee piiloutunut nykyisen ryhmänsä rivijäseneksi.

pneuma

Quote from: hulaq on 06.12.2017, 16:11:05
15 Väykky-fania. Ollaanko me kulisseissa toimiva juntta-tiimi taas kun pave edes sai äänet kokoon? Missä on isot hehkutetut otsikot asiasta?

Ai ai kun ei ihan vielä riitä, kyllä niitä pitäisi olla se 20, niin johan alkaisivat mullistukset Suomen poliittisessa kentässä... Toistaiseksi viiltävimmän analyysin Väyrysen mahdollisuuksista ja presidenttiehdokkaaksi pääsystä tarjoaa muuten tämä Hikinewsin artikkeli (Väyrysen presidenttiyden tiellä enää vain Etelän Media) Mm.

"Myös Väyrysen erehdyttävästi lupaukselta kuulostava uhkaus poliittisen uran loppumisesta, jos kortteja ei ala näkyä, saattoi säikyttää erinäiset demokratiaan karnevalistisesti suhtautuvat kansanosat, joille Väyrysen itsekritiikitön pään seinään lyöminen on jo usean sukupolven ajan tarjonnut halpaa hupia, kirjoittamaan kortteja." ;D

Kiitos muuten Mickelle ahkerasta ajankohtaisten kyselyiden laatimisesta.
Lista punaisen kortin saaneista nimimerkeistä: mannym

Kyklooppi

Mutta jos se Haavisto tällä kertaa löisi salen finaalissa?
Ihmisjäte.

Supernuiva

Quote from: Kyklooppi on 07.12.2017, 00:26:08
Mutta jos se Haavisto tällä kertaa löisi salen finaalissa?

Eppäillä soppii.

Toivottavasti toinen kierros tulee, eiväthän suomalaiset ole sentään niin hulluja, että äänestäisivät Tavjalle hävinneen Saulin ensimmäisellä kierroksella presidentiksi?

Micke90

Tein äänestyksen samana päivänä, kun Pate ilmoitti saaneensa korttinsa kokoon.

https://yle.fi/uutiset/3-9963325

QuotePresidentinvaaliehdokkuutta tavoitellut europarlamentaarikko Paavo Väyrynen kertoo saaneensa kannattajakortit täyteen. Hän kertoi asiasta tiedotustilaisuudessa.

Väyrynen sanoo Yle uutisten haastattelussa, että kannattajakortteja on koossa "reilusti yli 20 000". Tarkkaa määrää Väyrynen ei paljasta.

– Kortteja kerätään vielä viikon verran ja ne toimitetaan 11.12.