News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Masentunut mamu

Started by beetleking22, 25.10.2017, 19:22:13

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Oikeastaan perusvirhe on valittaa milloin mistäkin. En tiedä johtuuko suomalaisuudesta vai mistä, mutta aika monia suomalaisia ärsyttää mikä tahansa valitus. Eniten kunnioitusta tuntuvat saavan sellaiset persoonat, jotka eivät valita, vaan tekevät ja sanovat rehellisesti asioista.

Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Faidros.

Toivotan mitä lämpimimmin jäsen @beetleking22 tervetulleeksi saitille, sillä edustat sitä näkökulmaa mitä mielestäni täällä kaivataan.
Älä jää "seinäruusuksi", vaan ole aktiivinen täällä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Siili

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 23:32:13
En ole siis vakavasti masentunut. Mua vain masentaa miten huono Suomen maahanmuutto politiikka on. Olisi kivempi elää yhteiskunnassa jossa maahanmuutto ei ole iso ongelma eikä siihen keskitytä 24 tuntia mediassa kaiken maailman kriisien ja terroristi iskujen sekä rikollisuuden takia.

Olen samaa mieltä.  Olisi paljon kivempaa jos olisi paljon kivempaa!

Minusta kertoo yhteiskunnan kehittyneisyydestä se, että ongelmista keskustellaan, eikä epämukavia aiheita siivota maton alle. 

Tuollaiset asiat kasvattavat varmasti rasismia.

Enpä tiedä.  Julkisen keskustelun tukahduttaminen erilaisella säännöksillä saattaa vähentää näkyvää rasismia, mutta ikävien mamu-uutisten panttaaminen asennekasvatustarkoituksessa ennemminkin lisää ennakkoluuloisia arvauksia, mikä on omiaan lietsomaan rasismia korvien välissä, vaikkei sitä rangaistusten pelossa julkisesti sanottaisikaan.   

dothefake

Quote from: Faidros. on 26.10.2017, 08:44:09
Toivotan mitä lämpimimmin jäsen @beetleking22 tervetulleeksi saitille, sillä edustat sitä näkökulmaa mitä mielestäni täällä kaivataan.
Älä jää "seinäruusuksi", vaan ole aktiivinen täällä.
Hän ei ole uusi, vaan hänellä on noin vuoden katkos kirjoittelussa. Missä lie ollut.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Joutilas

Muutamia ajatuksia:

• Ensinnäkin pisteet hyvästä avauksesta Beetlekingille.
  • Sellainen kysymys heräsi, että jos käyt duunissa, puhut suomea ja asut täällä, niin miksi koet ettet ole integroitunut? Mitä muuta tarvitaan?
  • Integroitumisessa yksi asia on mielestäni yli kaiken: se sopeutuuko maahanmuuttaja suomalaisiin arvoihin. Naïvina esimerkkinä, jos joku pakottaa vaimonsa/tyttärensä kaapuun, ei saa minulta minkäänlaista sympatiaa/hyväksyntää.
  • Itse kannatan hallittua väestön vähenemistä. Joku aiemmin sanoikin, että on sopeuduttava ja saada homma toimimaan pienemmällä porukalla.
  • Roskalehdissähän on ollut kohuotsikoita, että "automaatio tekee nämä kaikki työt turhaksi". Jutut on kesäharjoittelijoiden tekemiä, mutta niissä on pieni perä.
  • Ai niin, piti sanoa, että suomalaisiakaan masentuneita ei hoideta. Hoitomuoto on: resepti kouraan ja kaveri himaan. 2000-luvulla rahat ollaan käytetty muuhun.

duc

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:22:13
- - Vaikka maksan veroja ja elän Suomessa maassa maan tavalla. Tunnen silti olevani kakkos luokan kansalainen jossain määrin vaikka en edes koe sitä. Se ajatus, että näitä tiettyjä maahanmuuttaja ryhmiä  on mahdotonta kotouttaa on tosi karu realisuus jossa en haluisi elää.  Sanotaan, että Suomi pääsee yli pakolais kriisistä. - -
Ryhmät sopeutuvat suomalaiseen kulttuuriin huonosti jos ollenkaan, yksilöt sen sijaan sopeutuvat, jos tahtoa on, kuten sinulla lienee. Itse asiassa kaoottinen mamu-politiikka iskee pahiten juuri kaltaisiisi, ja tavallaan nuiva liike on puolellasi vaikka se käsittämättömältä kuulostanee. Mitä enemmän mamut noudattavat Suomen lakia ja suomalaisia tapoja sitä paremman kuvan kantaväestö heistä saa. Se taas korreloinee myönteisesti suoraan kantisten toimiin mamuja kohtaan.

Nykytilanne on paha kaikille kansanryhmille lisäten pahaa mieltä ja ennakkoluuloja ja ajaen väestöä niin kantiksia kun mamuja yhä riitaisemmiksi ja kauemmas toisistaan. Turvattomuus lisääntyy, eikä se ole kenenkään etu.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Teaparty

Muutama elämänohje jäsen beetleking22:lle

1. Paranna kirjallista kielitaitoasi. Tuollaisella tekstillä et pääse urallasi eteenpäin.
2. Kiellä puolisoasi käyttämästä huivia julkisesti. Huivilla julistaa itsensä suomalaisten ulkopuolelle
3. Hankkiudu suomalaisiin miesporukoihin ja opettele olemaan mies. Arabimiehet näyttävät naurettavilta hinttareilta suomalaisten hiljaisen enemmistön silmissä.

Teaparty

Jatkan vielä postaustani.

Täysin tyhjätaskuina tulevat kielitaidottomat mamut joutuvat heti alusta aivan väärään seuraan. Ympärillä hääräävät suomalaiset hyysääjät ovat yhteiskunnan luusereita, jotka ilman hyysättäviään vetäisivät valkkaria ja pillereitä sossun kustantamassa itsariluukussaan. Seura tekee kaltaisekseen ja hyysäriporukka yksinkertaisesti opettaa mamuille omaa luuserielämäntyyliään.

Kouluissa mamulapsilta ei vaadita tarpeeksi. Esim. jäsen beetleking22:n kirjoitustaito ei suomalaislapsella riittäisi ysiluokan läpäisyyn. Jos kielitaito ei ole kunnossa, toisen asteen opinnot voi unohtaa - puhumattakaan korkeakouluista. Pelkällä peruskoulun päästötodistuksella ei Suomessa yksinkertaisesti selviä työelämässä eläkeikään asti.

Kukaan ei kerro näitä faktoja, vaan tarjoaa selitysmalliksi rasismia. Rasismin syyttäminen ei auta ketään. Jos tyhjätaskulle sanotaan, että tyhjätaskuus johtuu ihonväristä, niin minkäs teet.
Ei ihonväriään voi muuttaa. Parempi olisi kertoa tyhjätaskulle ohjeet, joilla pääsee kunnollisiin töihin ja voi täyttää taskunsa.

Monikulttuurista jauhaminen on kaikkien kusettamista - etenkin mamujen. Vaikka valtamedia hehkuttaa, kuinka monikulttuurinen Suomi 'jo' on, se ei ole todellisuutta. Niin kauan kun ei sulaudu käytöksellään joukkoon, voi unohtaa 'integraation' ja varautua olemaan loppuelämänsä sossun elätti ja pätkätyöläinen.

Beetleking22:ta haluaisin kannustaa kielitaidon parantamisessa. Matka ei ole enää pitkä. Yhdyssanat täytyy laittaa ensimmäisenä kuntoon ja vaatia itseltään aina huolellista kirjoittamista. Vähitellen hyvästä kirjakielestä tulee rutiini, joka ei vaadi ylimäärästä ponnistelua.

Tämä siis pitkään ulkomailla mamuna asuneelta toiselle kaikella ystävyydellä

hulaq

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:22:13
Eikä mikään puolue ole onnistunut tekemään asialle mitään.

Puolue ei kotouta eikä liity siihen mielestäni juuri millään tavalla

QuoteVaikka maksan veroja ja elän Suomessa maassa maan tavalla. Tunnen silti olevani kakkos luokan kansalainen jossain määrin vaikka en edes koe sitä. Se ajatus, että näitä tiettyjä maahanmuuttaja ryhmiä  on mahdotonta kotouttaa on tosi karu realisuus jossa en haluisi elää. 

Massojen kulttuuri. Tulijan täytyy tehdä aika iso käännös lähi-idän maista oikeasti sopeutuakseen tänne. Kieli, kulttuuri, töihin ja sitä rataa. Ei tuota politiikalla tehdä vaan niiden tulijoiden ajatusmaailman ja kulttuurin käännytyksellä, mikä lähtee heistä itsestään.

Eipä taida nykyisten lähi-idän maiden ihmiset paljoa antaa paskan vertaa arvoa muulle kuin kela-goldille kun tullaan 10+ turvallisen maan läpi elelemään meikäläisten verovaroilla. Politiikalla voi ainoastaan tiukentaa rajavalvontaa ja vähentää tukiaisia, mitä meidän lammaspartio ei saa tietenkään aikaiseksi, koska ihmisarvot ja blaablaa diibadaaba.

Oravanpyörä on valmis ja me maksamme koko lystin. Stna.
Iudex illius ero

guest8096

Quote from: siviilitarkkailija on 25.10.2017, 23:22:11
Maahanmuutto on pelkästään mielenterveydelle sellainen haaste että sitä pitää pohtia aidosti ja tosissaan. Moni suomalainen paikkakunta on täynnä sivistymättömiä tai ainakin helvetin huonosti käyttäytyviä ihmisiä niin että sellainen voi masentaa pahasti hyvin sosiaalisesta tai toisenlaisesta tapakulttuurista tulevat. Ikävä sanoa mutta sellainen on Suomi eikä muuksi muutu. Siksi kun tapaa mukavan ihmisen kuten hompanssin, siitä kannattaa pitää kiinni.

Kyllä! Olen huomannut, että Suomessa on kokonaisia kaupunkeja, joissa suurin osa ihmisistä on äärimmäisen v-maisia toisia kohtaan, eivätkä he itse tunnu huomaavan siinä mitään ihmeellistä. Ei kai sitä sitten huomaa, kun on ikänsä sellaisessa kasvanut.

Gleb

Jotenkin tuntuu, että ketjussa meni aloittajan oleellinen sanoma ohi. Itse tulkitsin, että aloittaja avautuu siitä että on melko yhdentekevää miten maahantulija yksilönä kotoutuu, jos sattuu kuulumaan ryhmään, jota pidetään yleisesti (ja usein tilastollisestikin perustellusti) menoeränä. Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.

Ketä tästä sitten voi syyttää (koska syyllinenhän pitää aina saada teurastettavaksi)? Tietenkin maahantulijan omaa ryhmää, joka on omalla toiminnallaan edesauttanut (perusteltujenkin) ennakkoluulojen kehittymistä, mutta yhtä lailla voimme syyttää kotimaista Peraa ja Pirreä, jotka eivät osaa hahmottaa maailmaa yksilöiden, vaan yleistysten kautta. He muistuttavat jatkuvasti myös hyvin kotoutuneita omasta viiteryhmästään ja syyllistävät näitä turuilla ja toreilla siitä että ovat pelkkiä loisia. Ainoa syytön on maahantulija, joka tekee aidosti voitavansa niin itsensä kuin valtionkin hyväksi.

Hakkapeliitta

Jos haluat kysyä asioita perussuomalaisilta itseltään, voit vaikka lähettää jollekin kansanedustajalle sähköpostin. Ehkä Halla-aholta ei kannata kysyä, koska hänellä on taatusti paljon kiireitä, mutta rivikansanedustaja luultavasti vastaa sinulle takaisin. Tai ainakin minulle on aina vastannut. Toki täälläkin on joitain perussuomalaisten kansanedustajia...

Oma vastaus kysymykseesi: Suomen pitäisi luopua suurimmalta osin kotouttamisesta sekä monikulttuuri-ideologiasta. Monikulttuuri-ideologialla tarkoitan sitä, että aina koululaitoksista ja mediasta virkamiehiin ja kansanedustajiin, vähemmistöjä pyritään nostamaan jalustalle ja kannustetaan heitä säilyttämään omat tapansa. Jokainen voi tietysti vapaassa maassa päättää miten pukeutuu tai mihin satuolentoon uskoo, mutta valtion pitäisi kannustaa maahanmuuttajia sulautumaan väestöön, ei toisinpäin. Tämän lisäksi valtio tukee valtavasti mm. erilaisia somalijärjestöjä ja vastaavia joilta pitäisi leikata tuet pois, koska ne todellisuudessa vain lisäävät segregaatiota. Tämän lisäksi tarvitaan riittävän tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa jotta vähemmistöt eivät pääsisi kasvamaan liian suuriksi.

PS: Voit ihan huoletta kertoa omat taustasi. Kun et sitä halunnut kertoa, oletusarvo on, että vanhempasi ovat jostain päin Afrikkaa tai Lähi-itää. Eikä täällä kukaan siihen liittyen uskaltaisi sanoa sinulle mitään törkeää, koska siitä saisi aika äkkiä menolipun banaanisaarille. :)
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Siili

Quote from: Gleb on 26.10.2017, 12:17:19
Jotenkin tuntuu, että ketjussa meni aloittajan oleellinen sanoma ohi. Itse tulkitsin, että aloittaja avautuu siitä että on melko yhdentekevää miten maahantulija yksilönä kotoutuu, jos sattuu kuulumaan ryhmään, jota pidetään yleisesti (ja usein tilastollisestikin perustellusti) menoeränä. Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.

Minusta jäsen beetleking22 hallitsee suomen kielen riittävän hyvin, että hän kykenee kertomaan tuntemuksensa ihan itse, eikä tarvitse mitään isällisiä kantisten tulkintoja sen tueksi.  Ainakin minua vittuttaisi melkoisesti, jos joku (hyvääkin tarkoittava) besserwisser tulisi tulkitsemaan viestejäni kertoen muille, mitä viestini "oikeasti" piti sisällään.  Harva lapsi kirjoittaa tänne.

Ketä tästä sitten voi syyttää (koska syyllinenhän pitää aina saada teurastettavaksi)? Tietenkin maahantulijan omaa ryhmää, joka on omalla toiminnallaan edesauttanut (perusteltujenkin) ennakkoluulojen kehittymistä, mutta yhtä lailla voimme syyttää kotimaista Peraa ja Pirreä, jotka eivät osaa hahmottaa maailmaa yksilöiden, vaan yleistysten kautta. He muistuttavat jatkuvasti myös hyvin kotoutuneita omasta viiteryhmästään ja syyllistävät näitä turuilla ja toreilla siitä että ovat pelkkiä loisia. Ainoa syytön on maahantulija, joka tekee aidosti voitavansa niin itsensä kuin valtionkin hyväksi.

Kiitos tästäkin saarnasta.  Kadehdin korkeamman tason tietoisuuttasi.

Teaparty

Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.

Höpöhöpö. Kaikilla meillä on ristimme. Selitysmallisi ei ole rakentava. Suomalaiset eivät ole rasisteja ja vaikka olisivatkin, niin minkä irakilainen sille voi? Loogisin valinta on opetella osaksi suomalaista yhteisöä sen sijaan, että viettää vuosikymmeniä kitisemässä todellisesta tai kuvitellusta syrjinnästä. Elämä on sen verran lyhyt, ettei muun maailman muuttumista mieleisekseen kannata jäädä venailemaan.

Ja jos haluaa elää beduiinikulttuurissa, niin kaikin mokomin tervemenoa.

Kim Evil-666

Onpas taas masentava ketju. Matujen/mamujen vuodatuksia & aikaansaannoksia on viimeisten vuosien aikana kasautunut jo sellaisissa määrin koko Suomen ja Euroopan maaperällä, että kanta-asukkaiden keskuudessa masennus lienee alati kasvava ongelma.

Kansallisvaltiot tiukoine rajavalvontoineen, olisivat paras tae sille, ettei eri Euroopan maiden masennustilastot jatkaisi kasvuaan.

Kun kolmansien maiden haittamaahanmuuttoa edistetään eri puoleille Eurooppaa, siitä ei hyvää seuraa. Suurimmaksi osaksi tulijat ovat sellaisia, joilla ei ole mitään edellytyksiä elää Euroopassa eurooppalaisen tapakulttuurin ja sivistyshistorian mukaisesti. Koko matuprojekti on Euroopan hajottamista ja tuottaa pitkällä aikavälillä maanosan, jossa masennus on arkipäivää lähes kaikkien kohdalla.

Matujen ja mamujen kotipesät kuntoon. Se on ainoa toimiva ratkaisu. Kansainvaellukset on varmin tapa tappaa kaikki historian saatossa rakennettu kulttuurinen ja muu hyvä.

Aloittajaa kehoitan ottamaan yhteyttä Simon Eloon ja Siniseen tulevaisuuteen. He ovat kovaan ääneen ihmisen asialla.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Gleb

Quote from: Siili on 26.10.2017, 12:34:28
Minusta jäsen beetleking22 hallitsee suomen kielen riittävän hyvin, että hän kykenee kertomaan tuntemuksensa ihan itse, eikä tarvitse mitään isällisiä kantisten tulkintoja sen tueksi.

Oleellisen sanoman ohi menemiseenhän ei suinkaan tarvita kielellisiä haasteita, kuten täällä voi todistaa säännöllisesti.

QuoteKiitos tästäkin saarnasta.  Kadehdin korkeamman tason tietoisuuttasi.

Ole hyvä.

Siili

Quote from: Gleb on 26.10.2017, 12:44:20
Oleellisen sanoman ohi menemiseenhän ei suinkaan tarvita kielellisiä haasteita, kuten täällä voi todistaa säännöllisesti.

Miten ihmeessä pärjäsimme tällä foorumilla, ennen kuin meillä oli joukossamme asiat aina oikeasti ymmärtävää Glebiä?    ;D

Gleb

Quote from: Teaparty on 26.10.2017, 12:40:51
Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.

Höpöhöpö. Kaikilla meillä on ristimme. Selitysmallisi ei ole rakentava.

Ja "kaikilla miellä on ristimme, joten mitä sitten jos muilla on moninkerroin raskaampi risti" on sitten rakentava selitysmalli? Todellisuudessa halpa kuittauksesi on ehkäpä epärakentavin mahdollinen suhtautumismalli minkä tähän voi keksiä. Siinä pyyhitään olankohautuksella iso nippu ihan oikeita ongelmia maton alle ja halutaan uskoa, ettei niitä ole.

QuoteSuomalaiset eivät ole rasisteja ja vaikka olisivatkin, niin minkä irakilainen sille voi? Loogisin valinta on opetella osaksi suomalaista yhteisöä sen sijaan, että viettää vuosikymmeniä kitisemässä todellisesta tai kuvitellusta syrjinnästä. Elämä on sen verran lyhyt, ettei muun maailman muuttumista mieleisekseen kannata jäädä venailemaan.

Näissä kannattaisi aina ottaa huomioon, että vaikka kertoja kertoo asioista omista lähtökohdistaan, ilmiö koskettaa muitakin ja kertojan yksi motiivi on usein avata ongelmaa myös muiden hyödyksi. Tuleviakin sukupolvia ajatellen.

Elämä on tosiaan liian lyhyt odotteluun, mutta siitähän tässä ei tainnut olla taas kyse pienimmässäkään määrin.

nutsy

... Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.
...

Valkoisen miehen taakka on raskas.
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

Gleb

Quote from: nutsy on 26.10.2017, 13:08:23
... Yksilö kantaa ryhmänsä taakkaa riippumatta siitä, mitä itse tekee. Taakka on henkisesti äärimmäisen raskas kannettava ja sitä joutuu kantamaan usein koko elämänsä.
...

Ai. Ei minulle vain ole koskaan ollut.

Siili

Quote from: Gleb on 26.10.2017, 12:57:49
Quote from: Teaparty on 26.10.2017, 12:40:51

Höpöhöpö. Kaikilla meillä on ristimme. Selitysmallisi ei ole rakentava.

Ja "kaikilla miellä on ristimme, joten mitä sitten jos muilla on moninkerroin raskaampi risti" on sitten rakentava selitysmalli? Todellisuudessa halpa kuittauksesi on ehkäpä epärakentavin mahdollinen suhtautumismalli minkä tähän voi keksiä. Siinä pyyhitään olankohautuksella iso nippu ihan oikeita ongelmia maton alle ja halutaan uskoa, ettei niitä ole.

Jos moite kohdistetaan yksilöön joka sen lukee, on edes periaatteessa vaikuttamisen mahdollisuus.

Jonkun (todellisen tai kuvitellun) kollektiivin (todellisen tai kuvitellun) tilan taivastelu sitä vastoin ei taatusti saa aikaan mitään, paitsi korkeintaan sanojalle "sainpas sanottua"-euforian.  Valtaosa sinun kontribuutioistasi on ollut tällaista saarnaamista.

beetleking22

Quote from: Teaparty on 26.10.2017, 10:25:15
Muutama elämänohje jäsen beetleking22:lle

1. Paranna kirjallista kielitaitoasi. Tuollaisella tekstillä et pääse urallasi eteenpäin.
2. Kiellä puolisoasi käyttämästä huivia julkisesti. Huivilla julistaa itsensä suomalaisten ulkopuolelle
3. Hankkiudu suomalaisiin miesporukoihin ja opettele olemaan mies. Arabimiehet näyttävät naurettavilta hinttareilta suomalaisten hiljaisen enemmistön silmissä.

1. Kirjoitan tänne chattaily mielessä, en tiennyt, että täällä vaaditaan parasta äidinkieltä. :P
2. Ensinnäkin olen sinkku ja mä en ole muslimi enään. Äiti ja veli on.
3. Tuota mä olen tehny siitä lähtien kun täällä Suomessa olen ollut, mutta tulen kaikkien kanssa toimeen. :P

Gleb

Quote from: Siili on 26.10.2017, 13:09:40
Jonkun (todellisen tai kuvitellun) kollektiivin (todellisen tai kuvitellun) tilan taivastelu sitä vastoin ei taatusti saa aikaan mitään, paitsi korkeintaan sanojalle "sainpas sanottua"-euforian.

Ok. Ehkä emme sitten enää näe täällä esimerkiksi somaleiden tilan taivastelua?

Eiköhän se, Siili hyvä, mene niin, että jos maahanmuuttajista voidaan puhua kollektiivina, myös nuivasta skenestä ja hommalaisista voidaan puhua kollektiivina. Vaikka se sinua nyt näyttää muumittavan niin maan hemulisti.

beetleking22

Quote from: Siili on 26.10.2017, 08:54:12
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 23:32:13
En ole siis vakavasti masentunut. Mua vain masentaa miten huono Suomen maahanmuutto politiikka on. Olisi kivempi elää yhteiskunnassa jossa maahanmuutto ei ole iso ongelma eikä siihen keskitytä 24 tuntia mediassa kaiken maailman kriisien ja terroristi iskujen sekä rikollisuuden takia.

Olen samaa mieltä.  Olisi paljon kivempaa jos olisi paljon kivempaa!

Minusta kertoo yhteiskunnan kehittyneisyydestä se, että ongelmista keskustellaan, eikä epämukavia aiheita siivota maton alle. 

Tuollaiset asiat kasvattavat varmasti rasismia.

Enpä tiedä.  Julkisen keskustelun tukahduttaminen erilaisella säännöksillä saattaa vähentää näkyvää rasismia, mutta ikävien mamu-uutisten panttaaminen asennekasvatustarkoituksessa ennemminkin lisää ennakkoluuloisia arvauksia, mikä on omiaan lietsomaan rasismia korvien välissä, vaikkei sitä rangaistusten pelossa julkisesti sanottaisikaan.   

Se kasvattaa sillä tavalla rasismia, että ei uskolleta puhua avoimesti maahanmuuton ongelmista. Jos ollaan vain hiljaa, niin ei tapahdu mitään muutoksia jotka parantaisivat mamujen ja Suomalaisten väliä.  Esim pakolaispolitiikka. Pitää tapahtua jotain kauhee ennen kuin aletaan reagoimaan.

Micke90

Quote from: Teaparty on 26.10.2017, 10:25:15
Arabimiehet näyttävät naurettavilta hinttareilta suomalaisten hiljaisen enemmistön silmissä.

Saat Allahin kirouksen yllesi tuon lausunnon jälkeen.  ;D

dothefake

Gleb, etkö osaa lukea, hänhän sanoi olevansa irakilainen.

QuoteEikä meidän vastuu kotouttaminen kaltaisiani ole näköjään toiminut vieläkään.

Tuossa on suomenkielisisiä sanoja, mutta siitä ei saa mitään selvää. Se haittaa chattailua. Ei tänne kirjakieltä tarvitse kirjoittaa, mutta olisi kiva kun edes tarkoitus selviäisi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Faidros.

Quote from: Gleb on 26.10.2017, 13:09:15
Quote from: nutsy on 26.10.2017, 13:08:23
...

Ai. Ei minulle vain ole koskaan ollut.

Sä et olekaan Valkoinen Mies.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Siili

Quote from: Gleb on 26.10.2017, 13:19:57
Quote from: Siili on 26.10.2017, 13:09:40
Jonkun (todellisen tai kuvitellun) kollektiivin (todellisen tai kuvitellun) tilan taivastelu sitä vastoin ei taatusti saa aikaan mitään, paitsi korkeintaan sanojalle "sainpas sanottua"-euforian.

Ok. Ehkä emme sitten enää näe täällä esimerkiksi somaleiden tilan taivastelua?

Kyllä minusta mistä tahansa aiheettomasta yleistämisestä passaa kirjoittajia huomauttaa, jos näkee siihen aihetta.  Huomautus kannattaa kuitenkin kohdistaa kirjoittajaan, jos tarkoitus todellakin on vaikuttaa siihen, että häiritseviä kirjoituksia on vähemmän.  Niinpä nämä sanat ovat kohdistettu suoraan sinuun:  yleistävät saarnasi ovat perseestä.

Eiköhän se, Siili hyvä, mene niin, että jos maahanmuuttajista voidaan puhua kollektiivina, myös nuivasta skenestä ja hommalaisista voidaan puhua kollektiivina.

Se, että jotain voi tehdä, ei tarkoita sitä, että tämä tekeminen olisi fiksua.

Malla

Quote from: dothefake on 26.10.2017, 14:07:33

QuoteEikä meidän vastuu kotouttaminen kaltaisiani ole näköjään toiminut vieläkään.

Tuossa on suomenkielisisiä sanoja, mutta siitä ei saa mitään selvää. Se haittaa chattailua. Ei tänne kirjakieltä tarvitse kirjoittaa, mutta olisi kiva kun edes tarkoitus selviäisi.

Olen kuulemma joskus aika hyvä tulkkaamaan epäselviäkin viestejä, mutta tuo dothefaken lainaama ei avautunut. Paitsi ehkä siltä osin, että kotouttaminen ei ole onnistunut. Kenen vika ja kenen vastuu, se on epäselvää.

Gleb

Quote from: Siili on 26.10.2017, 14:24:55Kyllä minusta mistä tahansa aiheettomasta yleistämisestä passaa kirjoittajia huomauttaa, jos näkee siihen aihetta.  Huomautus kannattaa kuitenkin kohdistaa kirjoittajaan, jos tarkoitus todellakin on vaikuttaa siihen, että häiritseviä kirjoituksia on vähemmän.  Niinpä nämä sanat ovat kohdistettu suoraan sinuun:  yleistävät saarnasi ovat perseestä.

Ehkä saarnani ovat perseestä vain siksi, että ne kolahtavat maaliinsa. Yhtä kaikki, niitä on luvassa jatkossakin riippumatta siitä mitä mieltä olet niistä. Kiitos kuitenkin palautteesta. :)

Quote from: Siili
Eiköhän se, Siili hyvä, mene niin, että jos maahanmuuttajista voidaan puhua kollektiivina, myös nuivasta skenestä ja hommalaisista voidaan puhua kollektiivina.

Se, että jotain voi tehdä, ei tarkoita sitä, että tämä tekeminen olisi fiksua.

Niin. Eihän se maahantulijoiden kollektiivinen osoittelu ja yleistäminen ole välttämättä aina fiksua, mutta oletko huomannut että se olisi estänyt jengiä täällä osoittelemasta ja yleistämästä?