News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Puolustustahtokysely - oletko valmis taistelemaan maasi puolesta?

Started by Lalli IsoTalo, 06.08.2017, 13:19:43

Previous topic - Next topic

Oletko valmis taistelemaan maasi puolesta, jos Suomeen hyökätään?

Totta kai, tarvittaessa käyn vaikka yhden miehen sissisotaa omalla varustuksellani!
38 (17.6%)
Kyllä, armeijassa, kun käsky käy.
29 (13.4%)
En osaa sanoa juuri nyt. Riippuu vähän vihollisestakin.
11 (5.1%)
Ehkä, mutta eipä kyllä paljon huvittaisi puolustaa mokuttajia ja matuja, jos suoraan sanotaan.
76 (35.2%)
En. Jos sota puhkeaa, muutan ulkomaille.
10 (4.6%)
En. Sukupuoleni on mies.
11 (5.1%)
Olen nainen, enkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti.
6 (2.8%)
Olen nainen, enkä ole käynyt armeijaa, mutta voisin lähteä rintamalle sotimaan koulutusjakson jälkeen.
2 (0.9%)
En. Sukupuoleni on nainen.
0 (0%)
Muu, mikä?
8 (3.7%)
Olen mies, enkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti.
5 (2.3%)
Olen liian vanha sotimaan.
19 (8.8%)
Olen liian nuori sotimaan.
1 (0.5%)

Total Members Voted: 216

Lalli IsoTalo

Lähdetkö jos kutsu käy?

Alla on lueteltu puolustahto eri maissa, ja Suomessa se on korkein.

Quote from: http://brilliantmaps.com/europe-fight-war/Percentage of Europeans Who Are Willing To Fight A War For Their Country

From high to low, these are the percentages by country:
74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands
The results are from a 2015 WIN/Gallup International global survey.
http://gallup-international.bg/en/Publications/2015/220-WIN-Gallup-International%E2%80%99s-global-survey-shows-three-in-five-willing-to-fight-for-their-country
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Hamsteri

Suvakkeja, kerjäläisiä ja kansainvaeltajia vastaan taistelen. Muita valkoisia esim venäläisiä en ammu.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Faidros.

Terveys alkaa olla siinä mallissa, että enää yhteen itsemuhaiskuun olisi aineksia.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

QuoteOlen nainen, ehkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti.

Hirveää sukupuolirajoittunutta lottaamista. Miksei mieskin voisi toimia lottatyyppisesti. Munkin paisto ja kahvikupposen myynti sekä tiskaus sujuu ihan yhtä hyvin mieheltä kuin naiselta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Lalli IsoTalo

Quote from: siviilitarkkailija on 06.08.2017, 13:34:29

Hirveää sukupuolirajoittunutta lottaamista. Miksei mieskin voisi toimia lottatyyppisesti. Munkin paisto ja kahvikupposen myynti sekä tiskaus sujuu ihan yhtä hyvin mieheltä kuin naiselta.

Lisätty vaihtoehto "Olen mies, ehkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti.".
— Missä N, siellä R

Faidros.

Quote from: Hamsteri on 06.08.2017, 13:25:39
Suvakkeja, kerjäläisiä ja kansainvaeltajia vastaan taistelen. Muita valkoisia esim venäläisiä en ammu.

Vaikka ne ampuisi ensin?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Hamsteri

Quote from: Faidros. on 06.08.2017, 13:38:17
Quote from: Hamsteri on 06.08.2017, 13:25:39

Vaikka ne ampuisi ensin?

Väistän juuri kun kansainvaeltaja tai suvakki on takana.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

junakohtaus

Vastasin muu, mikä. Olen liian vanha, paksu ja sivari olemaan mitään muuta kuin tiellä siellä missä luotien laulelo soi, mutta kuvittelen että osaan näistä propagandahommista yhtä ja toista. Varmaan jonnekin perustetaan spurdospärdöpataljoona tekemään pilkkaavia meemikuvia vihollisesta.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Pullervo

Melkein kuin kaksi kolme marjaa (nämä ja tuo aloituksen kuva). Paitsi tuo Ruotsi, jossa puolustustahtokyselyyn vastanneet ovat jääneet sinne 1809-sodan poteroihin kyhjöttämään.

rakas toveri

Tässä on rajoittunut valinnat kun jaetaan kahteen sukupuoleen. Eikä ole valintoja että on liian nuori tai vanha.
pt ohjattu välttämään liikaa uutisten seurantaa, poliittista keskustelua ja hommafoorumia

Eino P. Keravalta

Suomen nykyisen hallituksen puolesta en ammu edes ritsalla, mutta läheisiäni puolustan kaikin keinoin ja uhreja laskematta.

:)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Micke90

Ruotsalaisista vain niukka enemmistö olisi valmis puolustamaan mokuhelvettiään.

Kauko-Aatos

Hep, olen juu.
Reservin upseeri, joka olisi vielä kykenevä johtamaan jotain sivusta-alueen siltavartiota tai teloituskomennuskuntaa.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

Vaniljaihminen

Kun vastaa että "Ehkä muttei mokuttajia.." niin tilanne  lienee vähän sama kuin äärivasemmistolaisella talvisodan aikoihin. Isoisäni oli silloin demari, joka muitta mutkitta lähti kumpaankin sotaan.

Heh, onko nuivien riveissä tulevien aikojen Väinö Linna?
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Lalli IsoTalo

Quote from: rakas toveri on 06.08.2017, 13:47:40
Tässä on rajoittunut valinnat kun jaetaan kahteen sukupuoleen. Eikä ole valintoja että on liian nuori tai vanha.
Ei ole tilaa 34 sukupuolelle. Lisäsin ikähommat.
— Missä N, siellä R

Pölhökustaa

"Minä rakastan tätä maata" ei ole ainoastaan presidenttiehdokas Niinistölle sallittu toteamus, ja sen johdosta tietenkin menisin maata puolustamaan, jos käsky kävisi. Todennäköisesti peloissani ja kaikkea muuta kuin innoissani, mutta olisi mahdoton ajatus "muuttaa ulkomaille" jos Suomessa puhkeaisi sota, eli siis jos Venäjä päättäisi hyökätä Suomeen.

En ymmärrä mitä matuilla ja mokuttajilla on tämän kanssa tekemistä, yhtälailla mokuttajatkin riviin kutsutaan.

Mutta täytyy toivoa että tällaista tilannetta ei koskaan tule.   ;D

Micke90

guest8096

Eihän hallitus edes halua, että maata puolustetaan. Rajojen pitää kuulemma olla auki.

Kulttuurirealisti

Lähtisin toki puolustamaan läheisiä, kylän miehiä ja oikeamielisiä kansalaisia. Muita tulisi puolustettua siinä samassa rytäkässä.

Hyökkäyssotaan en lähtisi, vaan venkuloisin vapautuksen palveluksesta tai pakenisin ulkomaille.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Shemeikka

Eikös Hommailu ja kämyily ole myös Suomen puolustamista? Pienimuotoista ja toistaiseksi vaaratonta mutta työtä Suomen puolesta.

Sotatilanteessa tekisin mitä pystyisin; entisenä metallimiehenä ehkä joku jopi sotateollisuudesta löytyisi, mutta mutta ihan raakasti sanottuna kun minun ikäiseni ja kuntoiseni mies kutsuttaisiin rintamalle, tilanne on jo niin huono että olisi turha lähteä itseään tapattamaan. Jos eivät parikymppiset tee ihantaloita, niin tuskin viisikymppiseltäkään onnistuu.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

esben

Joskus aiemmin olisin vastannut epäröimättä, että kyllä, olen valmis. Mutta viime vuosina on alkanut yhä enemmän nakertaa, että julistetaan jatkuvasti "ei mitään suomalaisuutta oikeasti ole", suomalainen kulttuuri ja kansa ollaan käytännössä valmiita tuhoamaan haittamaatanmuutolla, perinteisiä isänmaallisia arvoja vaalivia ja ensisijaisesti Suomen etua ajavia haukutaan natseiksi ja rasisteiksi jne. Ja enemmistön tuki tuntuu vaalien äänestystuloksista päätellen tällä ajattelulla olevan, tai ainakaan enemmistön mielestä asialla ei ole mitään väliä. Jos näin jatkuu, niin mitä käytännössä puolustaisin ja miksi? Pitäkööt tunkkinsa, minä yritän siinä tapauksessa huolehtia parhaani mukaan vain itsestäni ja läheisistäni. Vielä ei ole kuitenkaan kamelin selkä katkennut ja mielessä elää toivo, että josko sittenkin voisi vielä kelkka kääntyä ja olisi hiljainen enemmistö joka heräisi ja muuttaisi tämän maan suunnan. Eli jos nyt liikekannallepano tulisi ja olisin puolustusvoimille käyttökelpoinen, niin lähtisin silti yhä.

Mielenkiintoinen ja myös pelottava seikka tuossa kartassa on muiden maiden prosentit. Esim. EU:n isot maat Saksa, Ranska, Espanja, Italia. Jos vain tuon verran kiinnostaisi puolustaa omaa maata, niin kuinkahan paljon nappaisi auttaa jos Suomessa alkaisi rähinä?

Lalli IsoTalo

Reservin moottorialiupseerina voisin toimia pääministerin audikuskina.
— Missä N, siellä R

Micke90

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.08.2017, 13:59:27
Reservin moottorialiupseerina voisin toimia pääministerin audikuskina.

Tai voisit kuskata ulkoministeri Soinin hillotolppineen rajalle. Karkotusmääräyksen kera.

ciller.bläk

Karmean alhaiset prosentit. Jo Suomen osalta laittaa miettimään, että joka neljännellä vastaantulijalla on kieroutunut itsekäs maailmankuva.
Kill your god. Kill your TV.

Skeptikko

Ikäänsä tai kuntoonsa vetoavien kannattaa muistaa, etteivät kaikki tehtävät ole fyysisesti kovin raskaita. Ainakin kuusikymppisiin sotilaisiin törmää niin länsimaiden kuin muiden maiden joukoissa ja harvoin ehkä vanhempiinkin:

ISIS: Meet the veteran 62-year-old sniper who has killed 173 Islamic State terrorists in Iraq
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/veteran-62-year-old-sniper-7571829

"I'm relaxed, my mind is relaxed," Abu continues. "Last time they gave me a month off and after 12 days I came back."

Many Iraqi veterans chose to fight against ISIS in Syria, but returned to Iraq after the terror group took over Mosul.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lalli IsoTalo

Tein kuvan aiheesta "Percentage of Europeans Who Are Willing To Fight A War For Their Country".
— Missä N, siellä R

Eisernes Kreuz

Olen sitä ikäluokkaa, että jos minua tarvitaan avuksi etulinjan rähinöihin, tilanteen täytyy olla jo melkoisen kehno.

Maanpuolustustahtoa toki löytyy.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Raksa_Mies

Quote from: siviilitarkkailija on 06.08.2017, 13:34:29

"Olen mies, ehkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti."  ;D Mikä mies se sellainen on? Mikään mies tommonen ole.

ciller.bläk

Tahto on nimenomaan se juttu tässä. Ymmärrän kyllä, että ajatus pelottaa ja saattaisin ihan hyvin itsekin mennä lukkoon tositilanteessa. Näkyneekö tämänkaltaiset ajatukset sitten kyselyn lopputuloksessa, vai nakkaako porukka tosiaan ###kaakaan omasta maastaan, mene ja tiedä.
Kill your god. Kill your TV.