News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Puolustustahtokysely - oletko valmis taistelemaan maasi puolesta?

Started by Lalli IsoTalo, 06.08.2017, 13:19:43

Previous topic - Next topic

Oletko valmis taistelemaan maasi puolesta, jos Suomeen hyökätään?

Totta kai, tarvittaessa käyn vaikka yhden miehen sissisotaa omalla varustuksellani!
38 (17.6%)
Kyllä, armeijassa, kun käsky käy.
29 (13.4%)
En osaa sanoa juuri nyt. Riippuu vähän vihollisestakin.
11 (5.1%)
Ehkä, mutta eipä kyllä paljon huvittaisi puolustaa mokuttajia ja matuja, jos suoraan sanotaan.
76 (35.2%)
En. Jos sota puhkeaa, muutan ulkomaille.
10 (4.6%)
En. Sukupuoleni on mies.
11 (5.1%)
Olen nainen, enkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti.
6 (2.8%)
Olen nainen, enkä ole käynyt armeijaa, mutta voisin lähteä rintamalle sotimaan koulutusjakson jälkeen.
2 (0.9%)
En. Sukupuoleni on nainen.
0 (0%)
Muu, mikä?
8 (3.7%)
Olen mies, enkä ole käynyt armeijaa. Voisin toimia lottatyyppisesti.
5 (2.3%)
Olen liian vanha sotimaan.
19 (8.8%)
Olen liian nuori sotimaan.
1 (0.5%)

Total Members Voted: 216

Shemeikka

Apråpo maanpuolustus, kirjoitin joitakin aikoja sitten ulkomaalaisista Suomen tukena sodan ynnä kriisien aikana.

QuoteTULEVAN SODAN ULKOMAALAISET VETERAANIT

Maailma on uhkaavampi kuin vielä muutama vuosi sitten; islamilaisen terrorismin lisäksi viime vuosina on rakennettu vastakkainasettelua Venäjän ja Lännen välille. Ehkä aiheesta, ehkä siksi että Kylmän sodan päätyttyä 1990-luvun alussa, sotateollisuus tarvitsi uuden vihollisen Neuvostoliiton tilalle pitääkseen tilauskirjat täynnä ja erheellisesti valitsi islamismin. Noin 20 vuotta myöhemmin on käymässä selväksi että islamilaiset terroristit ovatkin turhan kova luu voitettavaksi ja uhreiksi valikoituu kuka tahansa; vaikkapa länsimaisen sotateollisuuden kihot. Nyt on ruoria käännetty taas vanhan tutun vihollisen; Neuvostoliiton perillisen Venäjän suuntaan. Suurvaltojen vastakkainasettelussa piilevät isot ja helpot rahat; molemmilla on teknologinen sodankäyntitapa eli kilpavarustelu on tulossa takaisin ja koska molemmilla puolilla on ydinaseita, sotaan varustaudutaan jatkuvasti mutta Kauhun tasapaino molemmin puolisesta ydintuhosta ehkä estänee sodan oikeasti syttymästä.

Olen miettinyt Suomea, suomalaisia ja Suomessa asuvia ulkomaalaisia mahdollisesti alkavassa sodassa. Suomen kansalaisilla on velvollisuus puolustaa Suomea, mutta entäpä maahantulleet? Useilla on sotakokemusta ja ovat asevelvollisiässä, mutta käykö niin että Suomen miehet lähtevät rintamalle ja maahantulijat jäävät kotirintamalle nostamaan notkumaan Taikaseinälle suomalaisten taistellessa ja kuollessa?

Halusin tietää mitä Puolustusvoimat on suunnitellut Suomessa maleskelevien ulkomaalaisten kohdalle sodan syttyessä ja kysyin asiaa Pääesikunnalta.

Tarkkoja tietoja minulle ei kerrottu; nehän ollevat salaisuuksia, mutta sain tietää sotatilaa koskevat lainkohdat koskien velvollisuutta maanpuolustukseen.

Perustuslain mukaan jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan maanpuolustukseen ja avustamaan siinä sen mukaan mitä laissa määrätään. Asevelvollislain mukaan jokainen 18-60 vuotias Suomen kansalainen on asevelvollinen, ellei toisin säädetä. Asevelvollisuuteen kuuluu varusmiespalvelus, kertausharjoitus, ylimääräinen palvelus, liikekannallepanon aikainen palvelus sekä osallistuminen kutsuntaan ja palveluskelpoisuuden tarkastukseen. Asevelvolliset Suomen kansalaiset ovat joko palveluksessa, reservissä tai varareservissä eli muinaisessa nostoväessä.

18-30 vuotiaat Suomen kansalaiset naiset voivat olla asepalveluksessa vapaaehtoiselta pohjalta.

Mutta entäpä ne ulkomaalaiset? Suomen kansalaisuuden saaneista ulkomaalaista sanotaan asevelvollisuuslaissa, että heidät vapautetaan rauhan aikana varusmiespalveluksesta mikäli he ovat kotimaassaan suorittaneet rauhanaikaista varusmiespalvelusta vähintään neljä kuukautta.

Sellaiset Suomen kansalaiset, joilla on myös jonkin ulkomaan kansalaisuus ja ovat asuneet viimeiset seitsemän vuotta Suomen ulkomailla, ei ole velvollisuutta osallistua varusmiespalvelukseen tai kutsuntoihin ja he voivat saada vapautuksen palveluksesta rauhan aikana, mikäli siteet ovat vahvemmat ulkomaille kuin Suomeen.

Maataan voi palvella monella tavalla, ja asepalvelus on vain yksi. Työvelvoite on toinen, ja siinä päästään käsiksi Suomen ulkomaalaisiin.

Poikkeusoloissa; eli hyökkäyksen tai sen uhan, näitten jälkitilan, väestön toimeentulon, maan talouselämän vaarantumisen, suuronnettomuuden ja sen jälkitilassa sekä tartuntataudin uhatessa, kaikki Suomessa asuvat 18-68 vuotiaat ovat työvelvollisia tekemään valtion määrittelemää työtä yhteiskunnan hyväksi. Tämä koskee siis myös maahantulleita ulkomaan kansalaisia.

Lyhyesti sanottuna ylläoleva, Pääesikunnan kirjeestä tulkatut tiedot tarkoittavat, että Suomessa asuvalla ulkomaan kansalaisella ei ole ase- tai maanpuolustusvelvoitetta, mutta poikkeusoloissa eli myös sodan aikana heillä on velvollisuus osallistua työntekoon Suomen tueksi.

Pientä mietintää voi aiheuttaa valmiuslain kirjain; siinä sanotaan tarkasti ottaen mm. että "Suomeen kohdistuva hyökkäys, sen uhka tai välitön jälkitila"  ovat poikkeusoloja, jotka aiheuttavat ase- tai työvelvoitteen. Entäpä jos Suomi esim NATOn tai Terrorismin vastaisen sodan liittouman mukana osallistuisi hyökkääjänä sotaan toista valtiota vastaan?

http://asfalttikukka.blogspot.fi/search?updated-max=2016-07-28T19:20:00%2B02:00&max-results=7&start=98&by-date=false
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

pienivalkeapupu

Mielenterveysongelmani saattaisivat nousta ongelmaksi. Mokuttajien ja palleroiden eteen vääntäisin vain haisevat ripulipaskat  >:(
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Tappivanukas

Pidän varmana ettei seuraava sota ala vieraan vallan aggressiolla, vaan sillä että "hallitus" yrittää luovuttaa Suomen elintärkeitä etuja pois, omasta halustaan ja ilman taistelua. Sitähän tämä on ollut jo vuosia.

Vieras valta saattaa kyllä pyrkiä tulemaan "hallituksemme" avuksi, ehkä jopa sen kutsumana.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Ugle Byggle

Res vääpeli ja erikoiskoulutettu. Vaikka kunto ei ole 20-v. tasolla (nyt 40-v.), niin kyllä maanpuolustustahto & isänmaanrakkaus on sillä tolalla, että periksi en anna.

Helppo olisi minunkin täältä häipyä korkeakoulutettuna ja hyvän pohjakassan omaavana ammattilaisena, mutta yksinkertaisesti ei.

Tämä oli minulle itse asiassa hyvin helppo kysely vastata, ei tarvinnut miettiä vaihtoehtoja.
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

sivullinen.

Hyvin vaikea sanoa yhtään mitään. Tilanne on aina niin ainutlaatuinen. Esimerkiksi Ukrainassa oli ensin venäläismielinen valtiojohto, sitten tuli vallankaappaus ja lopuksi sisällissota. Sisällissodassa Venäjä ja Eurostoliitto taistelevat vallasta uhrien ollessa ukrainalaisia. Kenen puolella Ukrainassa pitäisi sotia, jos rakastaisi maatansa ja kansaansa? Vielä tarkemmin esitettynä Kiovassa Janukovitsin ollessa vallassa maanpuolustushalu tarkoitti täysin vastakkaisen puolen kannattamista kuin vallankaappauksen jälkeen; kiihkeimmät tunnetut maanpuolustushaluiset janukovitsilaiset ovat siellä todennäköisesti tällä hetkellä vangittuina maanpetturuudesta.

Minusta maanpuolustustahto tämän johdosta tarkoittaa ainoastaan tahtoa pysyä omassa kotimaassaan ja asuma-alueilla tuli vastaan mitä tahansa, ja näiden asuma-alueiden puolustamista vieraita vaikutteita vastaan. Aseiden kalistelu on usein siltä kannalta haitallista; aseilla tapetaan asujamistoa eikä auteta sitä. Varsinkin ulkomaalaisen tai ulkomailta käskynsä saavan kenraalin joukoissa taistelu on aina maanpetturuutta eikä maanpuolustusta; riippumatta siitä, mitä kenraali väittää sen olevan, ja mitä aatteita kenraali edustaa. Minä en nykyisten Suomen kenraalien käskystä mihinkään hyökkäisi. Maan rajoja heidän pyynnöstään voisin suojella. Tässä maassa aioin asua ja elää riippumatta sodista ja vaikeista ajoista, ja tätä maata, tämän maan kansaa, kulttuuria ja lippua aioin puolustaa henkeen ja vereen.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Man in a Suit

Maani puolesta olisin valmis taistelemaan koska tahansa. Nyt on kuitenkin käynyt niin että kun muutin 2000-luvun alussa pois maasta 10 vuodeksi, joku teki salaa vaihtarit ja sillä paikalla missä minun maani sijaitsi, on nyt ihan absurdi mesta jonka puolesta en taistelisi pätkääkään.

Jos joku tietää missä se minun vanha kotimaani on, kertokoon viipymättä. Lähden heti puolustamaan sitä.
Sen nimi oli Suomi ja se oli maailman hienoin, tasa-arvoisin, turvallisin ja mukavin paikka asua ja olla. 
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

ikuturso

Olen joskus kuvitellut itseni pakkasyössä kirkontorniin tarkka-ammuntakivääri kouraan katsellen kylälle tulevan tieuran suuntaan. Singonruokaa olisin, joo, mutta jos sitä ennen saisi vähän jarrutettua...

Tosin pitäisi varmaan taas aloittaa ammuntaharrastus, taikka minustakaan ei siellä olisi mitään hyötyä.

Toinen paikka mihin olen kuvitellut itseni kriisissä olisi joku lähipuolustuslinjan bunkkeri.

Hidastaminen ja harvennus. Sillä pyrkisin suojelemaan läheisiäni.

Puunkaatohommat ja kaivinkoneen käyttö olisivat kivoja taitoja opetella myös. Linnoitteiden teko sopisi tällaiselle lapsena hiekkalaatikolla kävyin tai kivin käydyistä sotaleikeistä tykänneelle insignöörille. Neljällä kepillä ohjattavaa jotain 70-luvun Poclain kaivinkonetta olen nuorna miesnä ajanut, joten näiden nykyisten joystick-ohjainten käyttöön pitäisi hieman totutella. Päivässä oppinee...

Maastoauto minulla jo on.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: Man in a Suit on 06.08.2017, 15:16:38

Jos joku tietää missä se minun vanha kotimaani on, kertokoon viipymättä. Lähden heti puolustamaan sitä.
Sen nimi oli Suomi ja se oli maailman hienoin, tasa-arvoisin, turvallisin ja mukavin paikka asua ja olla.

Vielä muutama vuosi sitten se sijaitsi kehä kolmosesta pohjoiseen. Nyt sen maan eteläraja alkaa olla jo jossain kainuussa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Tabula Rasa

Kainuussa, tuskin. Kotkasta itään tr eestä pohjoiseen muutaman huuhaayliopistopaikkakunnan kiertäen. Alempaakin  löytynee tahtoa vvaikka mädättäjiä onkin paljon.

Mitä omaan puoleen tulee niin puolustan suomenmielisiä ihmisiä kaikin keinoin. Suomalaisvihamielistä saastaa en pätkän vertaa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

-PPT-

Jos Suomessa olisi ollut v1917 kansanäänestys itsenäisyydestä niin kenties itsenäisyys olisi voittanut mutta marginaalilla 55-45. Ei sen suuremmalla. Toisin kuin esim Norjassa jossa kansanäänestyksessä itsenäisyydestä tulos oli 99-1.

Suomessa on aina ollut niitä jotka hyötyvät siitä että joku toinen käskee. Sen huomaa nykyisestä EU-politiikastakin.

Selkäranka

Vastasin "Ehkä, mutta eipä kyllä paljon huvittaisi puolustaa mokuttajia ja matuja, jos suoraan sanotaan."
Toisaalta kuten joku mainitsikin, yhtälailla mokuttajatkin kutsutaan isänmaata puolustamaan.

Olen saanut koulutuksen iskeä siinä vaiheessa kun vihollistankit ovat vielä lavetilla tai vihollisen nukkuessa ym. kataluuksia, jotka syövät vihollisen taistelumoraalia.

On selvää, että venäläiset tulisivat läpi. Mutta ilmaiseksi se ei heille todellakaan tulisi.
Armeija-aikaisen kouluttajani mukaan hyökkäysjoukossa tarvitsee olla kolminkertainen määrä sotilaita eli tässä tapauksessa n. miljoona sotilasta ja totesi ettei Suomeen ole "taloudellista" hyökätä. Tähän uskon itsekin. Siitä syystä maanpuolustustahto ja yleinen asevelvollisuus ovat tärkeitä asioita.

guest14935

QuoteOlen liian nuori sotimaan.
Valitsin ton koska puhuivat vaihtoehdot armeijasta. Vielä olen jokseenkin kunnossa, kuolon paikka toivottavasti vasta mahdollisimman myöhään.
Pikkolojoukkoihin en lähtisi.

Tabula Rasa

Quote from: Vapautus on 06.08.2017, 15:50:06
Quote from: Tappivanukas on 06.08.2017, 14:22:34
Jos/kun ammunta alkaa, suvakkien ja muiden tuholaisten eliminointi lasketaan maan puolustamiseksi. Joten kyllä, mukana ollaan.

Ihmisten eliminointi heidän ajatustensa ja uskomusten pohjalta on totalitarismia. Kansan pahimpia vihollisia ovat he, jotka vaativat kaikilta samanmielisyyttä eliminoinnin uhalla.

Mitenkä olisi sellainen vaihtoehto, että puolustetaan toisen oikeutta olla eri mieltä ilman pelkoa väkivallasta?

Kun meille ei anneta vaihtoehtoa elää tavallamme, miksi niiden joiden valitsema politiikka on johtanut elämisen mahdottomuuteen tulisi sallia jatkaa linjaansa?

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Shemeikka

Maanpuolustuksesta puhuttaessa kannattaa pitää mielessä raaka totuus: puolustustahto ei ole sama kuin puolustuskyky.

Nude but not naked

Pöllämystynyt

Luulen, että yleisestä ja foorumilaistenkin puolustustahdosta voidaan muodostaa hyvinkin erilaisia kuvia riippuen siitä, mitä "maallamme" tarkoitetaan. Suurin osa varmaan voisi lähteä puolustamaan demokraattista, laillista, vapaata ja itsenäistä Suomea, jota vastaan tälläkin hetkellä hyökkää vihamielinen, totalitaristinen vallankaappaajien joukko. Harvempi taas puolustaisi vallananastajien puoli- tai näennäislaillista valtakoneistoa ja sen toteuttamia ihmisyyden, demokratian, naisten ja lasten vastaisia vakavia rikoksia.

Laillisuuden ja ihmisoikeuksien puolustajina meidän tulisi aina pitää "maanamme" sitä, mikä on sitä laillisesti, moraalisesti ja tosiasiallisesti: nimittäin laillista ja demokraattista suomalaista yhteiskuntaa, jossa Suomen kansa demokraattisin keinoin päättää omista asioistaan. Tällä hetkellä tosiasiallinen maamme on murennettu ja alistettu totalitarismin, suomalaisvihan ja väestönvaihdon alle, ja siitä on jäljellä vain rippeitä, periaatteita ja haaveita, mutta nämä rippeet, periaatteet ja haaveet ovat silti maamme ihan oikeasti ja sananmukaisesti. Nämä ovat se, mitä on yhteiskuntatasolla jäljellä demokraattisesta, laillisesta Suomesta. Lisäksi Suomeen kuuluu toki myös maaperä, luonto, infrastruktuuri, historia, kulttuuri ja kansa. Jos kyselyssä ei erikseen täsmennetä, että "maallamme" tarkoitetaan laittoman, rasistisen, totalitaristisen, genosidaalisen valtiokoneiston puolustamista, täytyy "maamme" tulkita sananmukaiseksi lailliseksi Suomen yhteiskunnaksi, ja sen puolustaminen rikollisen vallananastajan ja väestönsiirtäjän vastustamiseksi.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

guest14935

Quote from: Hohtava Mamma on 06.08.2017, 16:13:01
Suomessa on 900 000 sotilaskoulutettua, monen ikäistä ja kuntoista mutta tarvittaessa äärimmäisen vittumaista taistelijaa. Minusta tässä ei ole mitään epäselvää.

Siis te lapset ja vanhukset,
ja te äidit ja morsiamet,
niin kauan teillä on suojattu lies
kun on pystyssä yksikin mies.

Tuotanoin, näistä luvuista en tiedä kun mitä sitten lasketaan mutta kyllä pikkolojoukoissa useampi on käynyt.
Moni vanhus on paremmassa kunnossa kuin nuoret. Ja osuukin paremmin. (Itse näin keski-ikäisenä en ole oikein taistelukunnossa, mutta tarpeen vaatiessa voisin nuorempia opastaa, taikka vanhempia ja kivääreitäkin olisi muutama käyttöön antaa.)
https://www.youtube.com/watch?v=-m4tALfqyME
Jääkärimarssi.
Voittamaton viha tulisi vain kohdistaa oikein. Venäjä ei ole vihollinen eikä Trump, vaikka media yrittääkin valehdella kansalle.
Ulkomaan kansallismieliset eivät ole vastaan toisia kansallismielisiä, päinvastoin. Erikseen sitten on suvakit. Kansallismielinen kunnioittaa ja palvelee maata vaihtaessaankin maataan, siinä missä suvakki on vastaan maata kuin maata, ihmistä kuin ihmistä.
QuoteSyvä iskumme on, viha voittamaton,
meil' armoa ei kotimaata.
Koko onnemme kalpamme kärjessä on,
ei rintamme heltyä saata.
Sotahuutomme hurmaten maalle soi,
mi katkovi kahleitansa.
Ei ennen uhmamme uupua voi,
kuin vapaa on Suomen kansa.
Ei ennen uhmamme uupua voi,
kuin vapaa on Suomen kansa.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
me jääkärit uskoimme yhä.
Oli rinnassa yö, tuhat tuskaa,
vaan yks' aatos ylpeä, pyhä:
Me nousemme kostona Kullervon,
soma on sodan kohtalot koittaa.
Satu uusi nyt Suomesta syntyvä on,
se kasvaa, se ryntää, se voittaa.
Satu uusi nyt Suomesta syntyvä on,
se kasvaa, se ryntää, se voittaa.

Häme, Karjala, Vienan rannat ja maa,
yks' suuri on Suomen valta.
Sen aatetta ei väkivoimat saa
pois Pohjolan taivaan alta.
Sen leijonalippua jääkärien
käsivarret jäntevät kantaa,
yli pauhun kenttien hurmeisten
päin nousevan Suomen rantaa.
yli pauhun kenttien hurmeisten
päin nousevan Suomen rantaa.

Pyhä Olavi

Kyllä, jos isä ja isoisät pystyivät puolustamaan tätä maata, miksi en minäkin. En ole reservinupseeri turhan vuoksi.

Kim Evil-666

Olen valmis puolustamaan maatani heti, kun maani osoittaa olevansa puolustamisen arvoinen. Nykyinen rajat auki-politiikka, joka ottaa käskynsä EU:lta ja joka sahaa jatkuvasti omaa oksaansa, omien kansalaistensa "päänmenoksi", ei näitä arvoja mielestäni täytä.

Minun maani on suomalaisten Suomi, joka pitää huolta omista kansalaisistaan kaiken muun edellä, sekä omista rajoistaan. Kun Suomi palaa suomalaisten edunvalvontajärjestöksi, olen valmis sitä puolustamaan. Muussa tapauksessa puolustan vain lähipiiriäni. Nykyisen kaltainen moku-Suomi on itsenäisen Suomen irvikuva. Toivotaan, että Suomi muuttuu jatkossa puolustamisen arvoiseksi maaksi, sellaiseksi, joka se oli vuosia sitten. Silloin Suomea yhdisti rakkaus isänmaahan, poliittisista erimielisyyksistä huolimatta. Moku-Suomi on väylä kohti staniaa. Sellaista on vaikea nähdä puolustavansa.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Arvoton

Mielenkiintoinen kolumni tänään (itse törmäsin siihen tänään) Luukkaselta Venäjän mahtisotaharkoista ESS:ssa aihetta sivuten.

Mä olen oikeasti funtsaillut, että milloin tää EU:n ja Suomen sekoilu, afrikkalaistaminen ja etenkin islamisointi etenee siihen pisteeseen, että hyppään Bätmänin kelkkaan. -ttu, jos maassa ei voi elää, nii mikä neuvoksi?

Ilmeinen asia on, että osa venäläisistä suhtautuu myös suomalaisiin epäluuloisesti tai vähintään nuivasti. Ihan mahdollista jossain vaiheessa sekin, että suomalaisille käy Venäjällä samalla tavalla kuin 30-luvun loppupuolella. Vielä niin ei kävisi, mutta myöhemmistä meiningeistä ei voi sanoa.

Pro Patria Finlandia

Tämä on asia, jota olen viime vuosina miettinyt paljonkin ja jossain vaiheessa olen harkinnut jälki-sivariuttakin, koska tämä maa ei ole enää se maa, jota välttämättä haluaisin puolustaa. Tai siis tätä maata, sen luontoa, vanhaa kulttuuria ja vanhoja aitoja suomalaisia ihmisiä haluaisin kyllä puolustaa, mutta en ehkä tätä sen nykyistä vallitsevaa kansaa, hallintoa ja heidän nykyisiä aatteitaan ja arvojaan.

Mokuttaja-Vihreä ja suomalaisuutta vihaava EU-Suomi ei ole enää ehkä puolustamisen arvoinen. Paitsi tietysti sodassa muslimeja vastaan.

Olen aikanaan vannonut uskollisuudenvalan itsenäiselle Suomelle, mutta koen ettei sekään vala pidä enää paikkaansa, koska Suomi menetti itsenäisyyden -95.

Pullervo

Tottakai lähtisin Suomen kansan, kielen, kulttuurin ja elinehtojen puolesta miinoja polkemaan, mutta kun ne mentiin jo hävittämään, ettei vihollinen potkaise kipeästi varvastaan niihin.

-Suomen pojat. Tappakaa suvaitsevaiset upseerinne ja tulkaa tänne.
-Suvaitsevaiset on jo aikoja sitten tapettu. Nyt on globalistit menossa.

Eli internationalisti-globalistieliitin ja selkäänpuukottavan viidennen kolonnan puolesta nihkeämmin.

Tosiasiallinen Nuiva

Kaikenlaisia tissiposkia täälläkin vilisee. Maanpuolustus ei ole mikään vapaa-ehtoinen tai ehdollinen asia. Se on velvollisuus, jolla ansaitaan oikeus Suomen kansalaisuuteen ja oikeuteen asua maassa myös rauhan aikana. Jos tarjoilu ei maistu, niin olkaa hyvä ja poistukaa heti huomenna.
Non poteris veritatem

Shemeikka

Äänestys jatkuu, mutta vain neljä reilusta sadasta äänestäneestä lähtisi ulkomaille sodan syttyessä. Pidän tätä myönteisenä prosenttina.

Pakoa olen miettinyt omalta osaltani; olen myös Ruotsin kansalainen, joten Ruotsiin pääsy olisi vaihtoehto. Olen asiaa miettinyt, mutta sodankin aikana jäisin Suomeen, tekisin mitä pystyisin ja jos hommaa ei löydy, niin piilopirtti jostain korvesta. Siis Suomen sisällä. Rauhan tultua tulisin sitten rakentamaan maata kykyjeni mukaan. Sotaveteraanit ansaitsevat arvostuksen mutta mielestäni myös ne, jotka rakensivat Suomesta pohjoismaisen hyvinvointivaltion sotien jälkeen. Osa oli rintamaveteraaneja ja osa siviiliveteraaneja. Taistelun jälkeen tosi kamppailu vasta alkaakin.

Lapseni tosin saattaisin lähettää Ruotsiin tai muualle turvaan. Toivottavasti tilanteen iskiessä päälle olen sen verran mies, etten tee kuin irakilaiset ja lähde itse turvaan valittamaan ruuasta, ja jättäisin lapseni ynnä muut läheiseni Suomeen.

Nude but not naked

Tabula Rasa

Olisiko tosiasiallinen nuiva puolustanut ow kuusisen °°suomea°° jos historia olisi mennyt toisin? Tai muutakaan yhteiskuntaa joka tarjoaa vain vvittuilua, syyllistämistä ja kaiken muun ohi oman kansan kohottamista? Tissiposki aisuri sellainen joka lähtee puolustamaan äitien ja lasten raiskaajia.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Tabula Rasa on 06.08.2017, 17:24:45
Olisiko tosiasiallinen nuiva puolustanut ow kuusisen °°suomea°° jos historia olisi mennyt toisin? Tai muutakaan yhteiskuntaa joka tarjoaa vain vvittuilua, syyllistämistä ja kaiken muun ohi oman kansan kohottamista? Tissiposki aisuri sellainen joka lähtee puolustamaan äitien ja lasten raiskaajia.

Mutta kun historia ei mennyt toisin. Kuusinen ei saanut vallattua Suomea, koska miehet taistelivat vastaan. Silloinkin oli muutama "Ei minun Suomeni" länkyttäjää, jotka kieltäytyivät omilla tekosyillään. Ne pistettiin vankilaan tai montun reunalle. Sama kohtalo kuuluu niillekin pettureille, jotka täällä tekevät sitä samaa, mitä kommarit aikanaan.
Non poteris veritatem

Tavan

Jos ylipäällikkö on Huhtasaari ja sodanajan johtaja pääministeri Halla-aho, niin sodin kyllä. Jos taas sotaa johtaa nykyinen tai nykyisen kaltainen kööri niin mietin kahteen kertaan.

Ruotsalaisten verrattain korkeaa puolustustahtoa minä kovasti ihmettelen. Ehkä siellä on asiat kuitenkin paremmin kuin hommaa lukemalla luulisi?
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Pentecost

Vastasin: "Ehkä, mutta eipä kyllä paljon huvittaisi puolustaa mokuttajia ja matuja, jos suoraan sanotaan."

Olen pahasti astmaattinen eikä minusta olisi mihinkään metsään rämpimään. Keuhkokuume seuraisi välittömästi. Saatan toisinaan sairastua keuhkoputkentulehdukseen hiukka viileämmällä kesäsäällä, joten oma sotimiseni sijoittuisi enempi taustan palveluihin ja muuhun vastaavaan.

Mitä sitten puolustaisimme? EUta vaikkapa suomalaisia terroristeja (AKA isänmaallisia) vastaan? Ei kiitos. Tai EUta vaikka Venäjää vastaan? Ei kiitos. Riippuu aika paljon, millaisessa tilanteessa ollaan. Nykyinen hallitus on sellainen, etten ihmettelisi vaikka omat kansalaiset olisivat sen mielestä uhka omalle politbyroomeiningille.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

-PPT-

Täyttä bullshittiähän tämä tällaiset kyselyt ovat sillä tositilanteessa ei paljon kysellä halukkuutta; jos sotiminen olisi alaisten halukkuudesta kiinni niin taitaisi jäädä sodat sotimatta.

Tapa millä voi välttää joutumasta sotimaan sen puolesta minkä puolesta ei halua sotia on jollain lailla antaa vaikutelma täydellisestä epäluotettavuudesta. Näinhän oli v1939 kun monia kommunisteja ei huolittu rintamalle koska heihin ei yksinkertaisesti luotettu.

Tosin, en osaa sanoa millä tavalla tuollaisen vaikutelman epäluotettavuudesta nykytilanteessa pystyisi itsestänsä antamaan.

Suurempi syy miksi v1939 monet välttyivät rintamalta oli kuitenkin monien heikko kunto, joka johtui aliravitsemuksesta. Tuohon aikaanhan suuri osa Suomesta oli rutiköyhää seutua ja vaikka suoranaista nälänhätää ei sentään enää ollut 1800-l tyyliin mutta ravinto oli heikkoa ja yksipuolista mikä sitten johti aliravitsemukseen.

Pentecost

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 06.08.2017, 17:17:21
Kaikenlaisia tissiposkia täälläkin vilisee. Maanpuolustus ei ole mikään vapaa-ehtoinen tai ehdollinen asia. Se on velvollisuus, jolla ansaitaan oikeus Suomen kansalaisuuteen ja oikeuteen asua maassa myös rauhan aikana. Jos tarjoilu ei maistu, niin olkaa hyvä ja poistukaa heti huomenna.

Tälläinen asenne on aika syvältä. Ensinnäkin asevelvollisuus ei ole mitään muuta kuin sukupuolen perusteella tapahtuvaa orjuuttamista. Samalla opitaan palvomaan käskyjä, mikä varmaan sopii nuorten muokkausta osaaville johtajillemme.

Toisekseen, en ole pyytänyt tänne syntyä ja olen siksi vapaa päättämään ihan itse valinnoistani kiitos vaan. Totalitaristiselle haiskahtava asenteesi sopisi todella hyvin EUrostoliittoon. Hehän haluavat suojella EUta ja sen politbyroota hintaan mihin hyvänsä. Itse en moista monsteria halua olla puolustamassa, joten pidän oikeuteni valita omat taisteluni ja tapani vaikuttaa.

EUsta on kovaa vauhtia tulossa Neuvostoliitto 2.0, jossa oli neuvostoarmeija, mutta hyvin huono moraali. Huono moraali johtui eri etnisten ryhmien kädenväännöstä. Kaikki kun klikkiytyivät oman ryhmänsä jäsenen kanssa. Erikoisjoukot, joita nähtiin marssimassa Kremlin edessä koulutettiin hyvin, mutta muuten neuvostoarmeija oli suuri vitsi. Tositoimiin siitä ei ollut. Esimerkkinä vaikkapa Afganistan.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Pentecost on 06.08.2017, 17:39:59
Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 06.08.2017, 17:17:21

Tälläinen asenne on aika syvältä. Ensinnäkin asevelvollisuus ei ole mitään muuta kuin sukupuolen perusteella tapahtuvaa orjuuttamista. Samalla opitaan palvomaan käskyjä, mikä varmaan sopii nuorten muokkausta osaaville johtajillemme.

Toisekseen, en ole pyytänyt tänne syntyä ja olen siksi vapaa päättämään ihan itse valinnoistani kiitos vaan. Totalitaristiselle haiskahtava asenteesi sopisi todella hyvin EUrostoliittoon. Hehän haluavat suojella EUta ja sen politbyroota hintaan mihin hyvänsä. Itse en moista monsteria halua olla puolustamassa, joten pidän oikeuteni valita omat taisteluni ja tapani vaikuttaa.

EUsta on kovaa vauhtia tulossa Neuvostoliitto 2.0, jossa oli neuvostoarmeija, mutta hyvin huono moraali. Huono moraali johtui eri etnisten ryhmien kädenväännöstä. Kaikki kun klikkiytyivät oman ryhmänsä jäsenen kanssa. Erikoisjoukot, joita nähtiin marssimassa Kremlin edessä koulutettiin hyvin, mutta muuten neuvostoarmeija oli suuri vitsi. Tositoimiin siitä ei ollut. Esimerkkinä vaikkapa Afganistan.

Jos et ole valmis puolustamaan maatasi ja kansaasi, niin et edes ansaitse kutsua itseäsi suomalaiseksi.

Noi säälittävät sukupuoliselitykset eivät ole miehen puhetta.
Non poteris veritatem