News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-08-28 Vihreä Lanka: Soini ei usko Muutos-puolueen uhkaavan persuja

Started by Axel Cardan, 28.08.2009, 09:05:55

Previous topic - Next topic

Eversti Nuiva

"Sivistyneistön puolue" "Junteille on jo Perussuomalaiset" .... säälittävää ylimielisyyttä, melkein mieluummin sit äänestää Juntteja.

M.K.Korpela

Näyttää siltä että on parasta kierrättää postaus 11.7 :

Quote from: M.K.KorpelaTänä keväänä Soini myös osoitti olevansa tosiaankin pelkkä populisti - PerSujen vakiintuminen Tanskan Kansanpuolueen tavoin ei välttämättä tule onnistumaan juuri Soinin takia. Pia Kjaersgaard ei samalla tavoin "omista" DF:ää , ja puolueessa voi nousta uusia nimiä.

JH-A:n ehdokkuuden Soini tyrmäsi lähinnä oman narsisminsa takia. Tuskin JH-A olisi äänissä Soinia voittanut , mutta uskoakseni Jussin äänisaalis olisi noussut 50-60 000. Soini on PerSujen numero ykkönen , mutta Soini ei halunnut yhtä selkeää ja poliittisesti omilla jaloillaan seisovaa kakkosta. Tämä on syy , miksi Soini antoi periksi niin helposti poliittisen korrektiuden painostukselle. Soini oikeastaan antoi periksi RKP:lle ihan mielellään. Kokonaan toinen asia sitten on , että Soini ei ole esimerkiksi islamisaation suhteen päiväntasalla.

Kaikesta tästä on seurauksena , että PS tulee olemaan maahanmuuttokriittisille vain vähän ärhäkämpi keskustapuolue , ja Soini itse vesittää puolueen siinä määrin että PS:stä tulee sitten loppujen lopuksi maahanmuuttokritiikin kannalta vain vähän suurisuisempi keskustapuolue. Epäilen hieman , että Suomessa ei taida ehtiä nousta todellista maahanmuuttokriittistä puoluetta ollenkaan ja että keskustelu avautuu Tanskan , Norjan ja Ruotsin vastaavien puolueiden ansiosta. Ja jos näin käy , PS vesittyy ensin 5-6 % puolueeksi ja lopulta palaa sinne parin prosentin pintaan. Soini saisi tällöin 2015 tai 2019 komentaa PS:n kahta kansanedustajaansa miten huvittaa.

Loppujen lopuksi - kuinka kauan nuivaantunut kokkari tai nuivaantunut demari katselisi PS:n touhuja ilman nuivuutta ?
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

JM-K

Quote from: JuraNovitCuria on 28.08.2009, 15:19:34
Quote from: turha jätkä on 28.08.2009, 15:00:01
Quote from: JuraNovitCuria on 28.08.2009, 14:57:50
Ehdottaisinkin Muutos 2011 -puolueen "tunnuslauseeksi":

Puolue niille, jotka eivät tyydy ainoastaan hauskoihin letkautuksiin vaan vaativat muutosta suomalaiseen konsensuspolitiikkaan

Tuolta pohjalta olisi varmasti hyvä rakentaa asiallisia suhteita persuihin päin.

Tämä ilmeisesti tarkoitti asiallisia suhteita Soiniin päin? Tuskin välejä rikotaan persujen maahanmuuttokriittisiin sillä, että arvostellaan persujen ja muiden puolueiden politiikkaa. Täytyy olla realisti sen suhteen, että Perussuomalaiset eivät tulevissa vaaleissa tule suostumaan Muutoksen kanssa vaaliliittoon. Ennemmin meidän kannattaa tällä hetkellä huolehtia hyvistä väleistä toisen nousevan puolueen, piraattipuolueen, suuntaan, jos teknistä vaaliliittoa mietitään.

Nyt kun Muutos laittaa painetta Perussuomalaisten suuntaan, sillä toivottavasti on vaikutusta maahanmuuttokriittisyyden kannalta myönteisesti. Uskon, että myös Soini alkaa vähitellen suhtautumaan suopeammin maahanmuuttokriittisyyteen, koska ei halua niitä ääniä menettää kilpailijan laariin.

Piraattipuolueen poikien kanssa olisi kyllä mukava vaihtaa pari sanaa vaikkapa kahvikupposen ääressä. Puolueen vastaavat mestarit voisivat ottaa minuun yhteyttä: [email protected]. Kiitos!

LW

Ihmiset näyttävät täälläkin reagoivan paljon vihaisemmin siihen, että "omilta" tulee puukkoa selkään, kuin selvien vastustajien paljon rankempiin hyökkäyksiin. Taustalla tuntuu olevan jonkinlainen oletus siitä, että poliittisten liittolaisten pitäisi olla jotain kavereita ja tsempata toisiaan kaikessa, tai ainakin jättää nälviminen sikseen. Vaan eihän se niin mene. Ei politiikassa mitään kavereita ole, ja joistain asioista pitkälti samaa mieltä oleminen ei tarkoita sitä, että kaikesta oltaisiin.

Kannattaa pitää mielessä, että kaikista vioista ja puutteistaan huolimatta Soini on Perussuomalaisineen tämän hetken vaikutusvaltaisin nuivahtava voima eduskunnassa, ja jos Muutos ajaa siitä ohi 2011, minä lupaan liittyä naamarajan seuraan nudistiselle pyöräretkelle. Kävi miten kävi, persut ovat kuitenkin luonnollisin yhteistyökumppani joutsenille, ja välejä siihen suuntaan ei todellakaan ole viisasta torpedoida asiattomalla nälvimisellä. Tietysti on valitettavaa, että Soini on välillä sellaiseen alentunut, mutta hänellä nyt on tosiaan paljon muitakin päämääriä kuin tämä maahanmuuttokysymys, ja niitä voi olla vähän vaikeampi ajaa, jos ei tee ainakin symbolista pesäeroa "propellipäihin".
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

reino

Quote from: IDA on 28.08.2009, 13:45:11
Quote from: naamaraja on 28.08.2009, 13:22:56
Soini on täysin oikeassa kai sen nyt voi tunnustaa kaikkia? jos Muutos puolue saa yhtäkään edustajaa ensi vaaleissa niin lupaan pyöräillä alasti helsingistä tampereelle  :D

Tämä muistetaan. Homman rutinoitunut huoltoauto seuraa matkaa kameroiden kera ja filmi julkaistaan HommaTV:ssä  :)

Verimitta 2011.

khi hi hi...

rankka

Quote from: naamaraja on 28.08.2009, 13:22:56
Soini on täysin oikeassa kai sen nyt voi tunnustaa kaikkia? jos Muutos puolue saa yhtäkään edustajaa ensi vaaleissa niin lupaan pyöräillä alasti helsingistä tampereelle  :D
Yhteystiedot voi laittaa privalla. Katsotaan onko sinusta lunastamaan lupauksesi.

Bambuilija

Quote from: Axel Cardan on 28.08.2009, 09:05:55

"Kun tiedän hankkeen puuhamiehen, sekä minä että Suomen kansa voi olla levollisin mielin.

Täällähän on luettu tuo aivan väärinpäin, tuohan oli aivan selvä kehu! Soinikin voi olla levollisin mielin Brysselissä kun tietää että muut laittavat Suomessa asiat kuntoon! ;D

Äänestäjä

Quote from: stjohan on 28.08.2009, 13:10:05
Palstan huolestuneiden perussuomalaisten tulee muistaa, että uusi puolue tulee viemään hyvin paljon myös muilta puolueilta ääniä kuin Perussuomalaisilta. Itse olen tähän mennessä äänestänyt Kokoomusta. Aina.

En missään vaiheessa ole kuvitellut voivani äänestää Perussuomalaisia muun kuin Halla-ahon ajatusten ja persoonan vuoksi. Tätä tuskin tarvinnee enää miettiäkään. Aion äänestää uutta puoluetta senkin uhalla, että hallituspohja vaihtuu. Maahanmuuttotietoisuus painaa nyt vaa'ssa kaikkein eniten.

Monet ovat luetelleet Perussuomalaisten hyvinä puolina EU-vastaisuuden ja vasemmalle kääntyvän talospolitiikan. Minulle nämä eivät ole hyviä puolia. Kannatan euroa, Natoa ja suhteellisen liberaalia talouspolitiikkaa. Tämän vuoksi en ole koskaan tuntenut Perussuomalaisiin erityistä vetoa.

Uuden puolueen ei todellakaan kannattaisi mainostaa itseään mitenkään ensisijaisesti Perussuomalaisten kilpailijana, vaan pyrkiä saamaan ääniä nimenomaan keskustan, kokoomuksen, vihreiden ja SDP:n laarista. Jos kortit pelataan oikein, on näitä ääniä tulossa paljon. Tuo äänestäjäjoukko on lukumäärällisesti aika helevetin paljon suurempi kuin perussuomalaisten äänestäjäkunta.

Antaa persujen pitää SMP-retoriikkansa ja sen äänestäjäkunnan, johon ko. retoriikka vetoaa. Energiaa on turha käyttää yhtään sen enempää perussuomalaisten tai Soinin haukkumiseen. Keskitytään nyt vaan omiin hommiimme ja omiin teemoihimme. Mikään muita puolueita vastaan suunnattu räksytyskampanja ei johda mihinkään. Katsokaa vaikka sossuja vuoden 2007 vaaleissa!

Oma agenda, omat tavoitteet ja sisäinen yhtenäisyys ovat avain tavotteiden saavuttamiseen seuraavia eduskuntavaaleja ajatellen. Annetaan sen Soinin ja niiden Persujen olla rauhassa, niin ei Jessen kumppaneineen tarvitse nostattaa verenpainettaan.  ;)

stjohan on ennenkin kirjoitellut tekstiä, jonka voisin allekirjoittaa lähes sellaisenaan.

Itselläni Kokoomus on kaikista puolueista läheisin ja sitä olen useimmiten äänestänyt. Viimeksi äänestin pitkin hampain Sampo Terhoa, HUOLIMATTA siitä että hän oli Perussuomalaisten ehdokas.

Muutoksen osalta erittäin suuri äänisaalis olisi saatavissa nukkuvien puolueesta.

Seuraavaksi suurin äänestäjäryhmä tulisi muiden puolueiden liikkuvista äänestäjistä. Johtuen Perussuomalaisten toistaiseksi vielä pienestä osuudesta kaikista äänistä, heiltä liikkuvien äänestäjien osuus ei ole niin merkittävä kuin moni täällä ehkä kokee. Toki sieltäkin tullee ehdokkaita ja ääniä.

Muutoksen ja Perussuomalaisten äänestäjäkunta on pitkälti erilainen, kuten Soini itsekin todisteli. Soinia äänestävät ne peräkamarin pojat ja EU:n vastustajat. Jos Soini itsekin toteaa näin, niin silloinhan Muutos ei ole Perussuomalaisilta pois ollenkaan. (Tosin varauksella kaikki Vihreän Langan lainaukset.) Jos näin, niin kenenkään on turha riidellä yhtään mistään.

Jokainen kiistely Perussuomalaisten kanssa vie huomiota pois oleellisesta.

Jokainen kiistely Perussuomalaisten kanssa profiloi uuden puolueen myös täysin väärään kokoluokkaan ja kategoriaan. On paljon järkevämpää profiloitua nykyisen menon vastavoimaksi, kuin Perussuomalaisten vastavoimaksi tai kilpailijaksi.

Tämä on mielestäni viesti, jota jokaisen Muutoksessa toimivan ja Muutoksen puolesta puhuhan kannattaisi pitää kirkkaana mielessä.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Äänestäjä

Quote from: JM-K on 28.08.2009, 14:42:47
Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka media käsittelee totuutta

Vihreä lanka: "Kun tiedän hankkeen puuhamiehen, sekä minä että Suomen kansa voi olla levollisin mielin. Ja eiväthän nämä suurimmat vouhkaajat ole koskaan olleetkaan meidän jäseniämme", Timo Soini kommentoi Brysselistä.

Ja näin sanoo Soini itse omassa plokissaan:

"Olen erittäin tyytyväinen, jos ns. Muutospuolue, jota tamperelainen puuhamies Juha Mäki-Ketelä vie eteenpäin, rekisteröidään puolueeksi (...) Minulla ei ole mitään tarvetta haukkua uutta tulokasta(...)"

Siinäs näitte, ei mitään tarvetta haukkua ketään. Minä uskon Timo Soinia. Ketä te uskotte?

Erittäin hyvä pointti - asia jota jo hieman itsekin tuolla aiemmin epäilin.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Tommi Korhonen

LW puhuu viisauden sanoja.
Mielestäni Soini on tässä nyt selkeästi kieltänyt maahanmuuttokriittiset. En tiedä miksi, koska PS:llä ei kyllä oikein todellista omaa linjaansakaan ole, ja heidän äänensä ovat nyt olleet enemmänkin protestiääniä sille ainoalle protestiääniä vastaanottavalle. Mutta nyt Soini hylkii niitäkin.
Hän kuvittelee ilmeisesti kannatuksensa johtuvan SMP:n ajoilta, eikä tajua että kyseessä on vastareaktio konsensuspolitiikalle.

Tässä on siis todellista saumaa joutsenpuolueelle (ja piraateille). Mutta silti LW on oikeassa että myös tuollaisessa pelissä tarvitaan kavereita, ja PS on sitä meille lähimpänä. KD myös. Sitä ei kannata hukata vain sen takia että potuttaa tai että tekee mieli sanoa pahasti.

Mieltä saa toki olla, mutta ei kannata sen pahan mielen takia heittää kirvestä kaivoon. Sithän se nähdään pitkällä aikavälillä että mihin kukin asettuu.

LW: en minäkään, eikä kai kovin monikaan, usko että Muutos ottaisi heti ekasta kerrasta PS:n paikan, ei sellaiseen ole tarvettakaan. Mutta kyllä joutsenpuolueella voisi hyvin olla mahdollisuuksia paikkaan tai pakkoihin. Kyllä nuivia sen verran on, ja meno potuttaa ja hämmästyttää edelleenkin. Lähdetkö silloinkin pyöräilmään jos paikkoja tulee, vaikka vähemmän kuin PS:lle? ;-)
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

turkkalo

Quote from: JM-K on 28.08.2009, 14:42:47
Siinäs näitte, ei mitään tarvetta haukkua ketään. Minä uskon Timo Soinia. Ketä te uskotte?

Minä uskon Soinin sanoneen kaiken sen mitä Vihreä Lanka suoraan siteeraa, ellei Soini sitä yksiselitteisesti kiistä.

Professori

Jos oikeasti on aikomus saada joku muutos politiikkaan, pitäisi kaikki voimat keskittää kohti varsinaisia konsensuspuolueita. Nyt ollaan ilmeisesti kokemuksen puutteesta menty median kehittämään retkuun, jonka seurauksena on syntymässä yleinen käsitys siitä että muutos kilpailisi vain ja ainoastaan PerSun kanssa (eli olisi jonkinlainen sekundaPerSu; kuka sellaista äänestäisi???).

JMK:n on syytä nopeasti - ei vaan välittömästi - korjata virhe, ja antaa julkisuuteen lausunto, jossa kertoo muutoksen hakevan ääniä kaikilta puolueilta (+ nukkuvilta), ja että ainakin ensi vaiheissa luonnollisimmalta yhteiskumppanilta maahanmuuttoasioissa vaikuttaa PerSu-puolue ja talouspolitiikassa esimerkiksi Kokoomus. Jos median tavoite leimata Muutos ja PerSu mielletään toistensa kilpailijoiksi, on asema marginaalissa varmistettu.

Nyt on jo KIIRE!
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

henkka

Yhteenvetona voisi sanoa, että kukaan ei toivo välirikkoa PS:ään, mutta meidän tulee olla erillään Soinin mielipiteistä. Kuiteskaan välejä polttamatta. Yhteistyöllä saavutetaan enemmän kuin kavereiden kanssa riitelemällä.

Parasta olisi vaaliteknisistä syistä olla vaaliliitossa PS:n kanssa seuraavissa vaaleissa. Silloin äänet eivät menisi hukkaan.

P

Quote from: Ink Visitor on 28.08.2009, 13:18:47
Quote from: stjohan on 28.08.2009, 13:10:05
Palstan huolestuneiden perussuomalaisten tulee muistaa, että uusi puolue tulee viemään hyvin paljon myös muilta puolueilta ääniä kuin Perussuomalaisilta. Itse olen tähän mennessä äänestänyt Kokoomusta. Aina.

En missään vaiheessa ole kuvitellut voivani äänestää Perussuomalaisia muun kuin Halla-ahon ajatusten ja persoonan vuoksi. Tätä tuskin tarvinnee enää miettiäkään. Aion äänestää uutta puoluetta senkin uhalla, että hallituspohja vaihtuu. Maahanmuuttotietoisuus painaa nyt vaa'ssa kaikkein eniten.

Monet ovat luetelleet Perussuomalaisten hyvinä puolina EU-vastaisuuden ja vasemmalle kääntyvän talospolitiikan. Minulle nämä eivät ole hyviä puolia. Kannatan euroa, Natoa ja suhteellisen liberaalia talouspolitiikkaa. Tämän vuoksi en ole koskaan tuntenut Perussuomalaisiin erityistä vetoa.

Juuri näin! Olen ollut Kokoomuksen jäsen vuosien ajan, mutta se tulee päättymään.
Nyt on tarjolla ihan oikea vaihtoehto sille kaikelle hötölle mitä nykypolitiikka käytännössä on.

Jep entinen kokoomuksen äänestäjä täälläkin.  Tai kerran äänestin sossua - Ahtisaarta presidentiksi. Muuten äänet ovat menneet kokoomuksen laariin aikaisemmin.

Persut pelkällä eu-kriittisyydellä eivät todelakaan tule saamaan jatkossa ääntäni. Minä kun en ole hirveän EU-kriittinen. Myös persujen talouspolitiikkalinjaukset ovat liikaa vasemmalta kumpujen yöstä. Ja kaltaisiani/amme on paljon?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Nikopol

2011 - veri mitataan! Otetaanko senkka ja kolesterolit kans? Ovatko kaikki näytteenottajat ammattinyrkkeilijöitä, eli otetaanko näyte nenästä? Soini seisoo sanojensa takana mutta näkyy silti selvästi. Tarvitaan isompia sanoja!

Koska on hauska käydä Soinin kimppuun kuin Lefa limppuun, solvaan vielä että "murtumattoman peruslinjan" peräänkuuluttaminen toisilta on vähän koomista, kun noin isoksi poliitikoksi pääsee ihan ilman substanssiakin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

JT

Olen toki valmis vaikka ehdokkaaksi  :)
Minusta Soinin ja hommalaisten ero on selkeästi siinä, että Soinille puolueen menestys on se ykkösasia, kun taas hommalaisille tärkein on asia, eli homma. Homman ajaminen ja edistäminen on tärkeämpää kuin mikään muu, ja näinhän se homma etenee ja politiikka nuivistuu, kun aidosti nuiva vaihtoehto hyppää estradille. Muiden on pakko reagoida. Ihan sama onko eduskunnassa myöhemmin 2 vai 10 vai 20 aidosti nuivaa, kun olisi ensin edes se yksi.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Jahmar Ainokitsas

Quote from: JT on 28.08.2009, 16:50:10
Minusta Soinin ja hommalaisten ero on selkeästi siinä...

Ylipäätään, ei kandee kiimaantua nyt liikaa puhumaan Hommalaisten puolesta. Vai ookkos sää saanut monopolin tehrä nii? ;)

Ja itse sun ehokkuudesta; maybe tai nippa nappa suosittelen, kun tarkastelen sitä sinun US:n bloggausten valossa. Mutta hej, tää o vaan mun mielipide.

Teemu Lahtinen

Minusta Soinin ja hommalaisten ero on selkeästi siinä, että Soinille puolueen menestys on se ykkösasia, kun taas hommalaisille tärkein on asia, eli homma. Homman ajaminen ja edistäminen on tärkeämpää kuin mikään muu, ja näinhän se homma etenee ja politiikka nuivistuu, kun aidosti nuiva vaihtoehto hyppää estradille. Muiden on pakko reagoida. Ihan sama onko eduskunnassa myöhemmin 2 vai 10 vai 20 aidosti nuivaa, kun olisi ensin edes se yksi.

Jepjep, noinhan se menee. Toki pj:n pitää ajatellakin puolueensa asiaa, aivan kuten yhtiön toimitusjohtajan yhtiönsä asiaa. Muuten käy kalpaten.

reino

Olen toki valmis vaikka ehdokkaaksi  :)

Peruslinjamme olkoon murtumaton!!

Eiku muutosvoimamme olkoon voittamaton!!

Nuivanlinna

HäSan keskusteluista lainattua:

Göran kirjoitti

:Uusi maahanmuuttokriittinen puolue Muutos 2011 tulee jyräämään kukkahatut seuraavissa
Eduskuntavaaleissa
.

Johon nimimerkki lammilainen vastaa:

Käytännössä tuollainen puoluehanke tulee merkitsemään sitä, että monikultturismin kritiikki hajoaa.
Nyt Persuilla 5 paikkaa.

Oman visioni mukaan tämä vaikuttaa siten että
Persujen ja tämän muutospuolueen (sana muutos varmaan monenkin korvaan tympivä?) yhteenlaskettu paikka määrä on 4.
-Uudellamaalla Soini vetää perässän yhden edustajan.
-Vaasan piirissä Vistbacka.
-Helsingissä Halla-aho menee läpi oli kummassa puolueessa hyvänsä.
-Pirkanmaalla muutospuolue hajottaa rivit ja persujen edustaja putoaa paikka menee vihreille tai kepulle!

Eli muutospoppoo saa sen aikaiseksi että eduskunnassa on uksi mokuttamiseen nuivasti suhtautuva vähemmän kun ilman riitelyä mokukriittisiä olisi edeskunnassa voinut olla jopa 10!

4Merkittävä
Mitätön

En suuria odottele enää minäkään Homman onnistumisesta. Oma visioni oli että Homma vahvistuisi jokaisessa olevassa puolueessa, persuissa sille oli parhaiten kasvupohjaa. Nyt muiden puolueiden ei tarvitse nuivistua kun äänten menettämisen pelko lykkääntyy 2019 vaaleihin!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kim Evil-666

Uskoisin Soinin näyttävän vihreää valoa Halla-aholle.Se toisi Persuille lisä-arvoa ja todennäköisesti myös kannatusta.Halla-aho olisi niin halutessaan myös Muutos 2011 ryhmän ykköstykki.
  Jos Halla-aho saa luvan,tai luvan saadessaan päättää asettua Persujen ehdokkaaksi,olisi se myös aikamoinen isku ns.kilpailevalle ryhmälle.
  Uskoisin Soinin ryhmineen ajattelevan asiaa myös tältä kantilta.Jos Halla-aholla on käytettävinään kumpikin vaihtoehto,tullee päätös olemaan vaikea.Tulen ainakin itse seisomaan Halla-ahon takana,on päätös kumpi tahansa.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

maahanmuuttaja

Quote from: Lasisti on 28.08.2009, 12:18:50
Ei, ei ja ei!

Media koittaa ajaa muutospuoluelaiset ja persut paskanheittokilpailuun toisiaan vastaan, ja täällä ollaan aivan täysillä mukana. Olisi aika ottaa järki käteen ja lopettaa tämä alkuunsa!

Vai luuleeko joku, että tällainen kinastelu auttaa yhtään mitään?
Samaa mieltä.

Pihvi

"Kyllä täältä pääsee pois, mutta ei enää takaisin sisälle. Ovi käy vain yhteen suuntaan."

Hyvä homma että on oikein mustaa valkoisella, että ei pääse myöhemmin unohtumaan, jos vaikkapa rupeaisi kaduttamaan omat möläytykset tjs..

Hippo

Quote from: Teemu Lahtinen on 28.08.2009, 17:13:20
Minusta Soinin ja hommalaisten ero on selkeästi siinä, että Soinille puolueen menestys on se ykkösasia, kun taas hommalaisille tärkein on asia, eli homma.

Jepjep, noinhan se menee. Toki pj:n pitää ajatellakin puolueensa asiaa, aivan kuten yhtiön toimitusjohtajan yhtiönsä asiaa. Muuten käy kalpaten.

Soinille puolue on selkeästi muuttunut itsetarkoitukseksi. Miehen lausunnot ja äänenpainot kertovat tästä selkeää kieltään.

Kuka edes tietää mikä Perussuomalaisten syvin filosofia on? Jos se ei ole suomalaisten etujen ajaminen niin Soini voi pitää puoleensa.

Lasisti

Quote from: maahanmuuttaja on 28.08.2009, 18:18:09
Quote from: Lasisti on 28.08.2009, 12:18:50
Ei, ei ja ei!

Media koittaa ajaa muutospuoluelaiset ja persut paskanheittokilpailuun toisiaan vastaan, ja täällä ollaan aivan täysillä mukana. Olisi aika ottaa järki käteen ja lopettaa tämä alkuunsa!

Vai luuleeko joku, että tällainen kinastelu auttaa yhtään mitään?
Samaa mieltä.

Soinin blogista ja Juha Mäki-Ketelän viimeisistä kommenteista päätellen rauha näyttää sentään palanneen. Toivottavasti se myös säilyy :)

Manneri

Se on mielestäni huvittavaa, että suurimmat Soinin inhoavat henkilöt, tuhlaavat aikaansa etsimällä henkilöstä kokoajan lisää vikoja. Normaalisti tämä käytöntö olisi normi, mutta tässä tilanteessa, jossa on kiistely ja loanheitto vain haittaavat kumpaakin osapuolta. (voiko loanheitosta, joskus suuremmin hyötyä on eri asia).

Joillekin kirjoittajille pääargumentiksi keskusteluun on tullut Soinin ja persujen puoluetoimistoväen mollaaminen.

Muutos 2011 on loistava asia, kun ja jos puheet eivät roisku yliäyräiden. Mäki-Kepulaan, luotan ja uskon siitä on jo kovasti näyttöä. Suurimpaan osaan en.

Jotkut ovat myös saanneet lisäpontta ja lyönneet jo toistuvasti kiilaa mahdollisille puolueiden välisille suhteille. Perussuomalaiset ovat, kuitenkin idealogialtaan lähinnä muutos 2011.

Ammadeus

Quote from: reino on 28.08.2009, 17:23:38
Olen toki valmis vaikka ehdokkaaksi  :)

Peruslinjamme olkoon murtumaton!!

Eiku muutosvoimamme olkoon voittamaton!!

Syvä iskumme on...

hxv

Quote from: JM-K on 28.08.2009, 11:19:16
Säästän Hxv:n ja muutaman muun vaivan:

Ei ole mitään järkeä perustaa uutta (jo ensi metreillä tuhoon tuomittua) puoluetta. Nyt kaikkien maahanmuuttokriittisten pitäisi yhteistuumin rakentaa jo olemassa olevaa maahanmuuttokriittistä puoluetta eli Perussuomalaisia entistä vahvemmaksi. Blaa blaa blaa blaa blaa blaa (näiden tilalle voit laittaa jotain ennakoitavissa olevia ylisanoja ja muuta huuhaata).

ja minulle tulee viestejä, että miksi hyökkään persuja vastaan. Kukahan se nyt nillittää?

Oliko ne sinun YLE:n esittämät lausunnot vääristeltyjä? Soinin plokista en ainakaan huomannut mitään hyökkäystä muutospuoluetta vastaan. Olenko missannut jotain? En ole taas kerinnyt kaikkia säikeitä lukea.

Ammadeus

Huono viikko Timpulalla,Millwall hävisi niin stadionilla kuin Green streetillä
ja nyt vielä Sika- vetelä hajottaa puolueen,aikka paha.
Toivottavasti ei syö suruunsa liikaa,kottikärryillä on nolo kuljettaa mahaa pitkin rysselin käytäviä.
Tyhmä minä,menköön kännin piikiin,Suomen kansa ymmärtää.

Jaakko Sivonen

Quote from: Kim il-66 on 28.08.2009, 18:14:58Tulen ainakin itse seisomaan Halla-ahon takana,on päätös kumpi tahansa.

Minä myös.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium