News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Halla-aho vai Huhtasaari? Kummasta PS:n presidenttiehdokas?

Started by Lalli IsoTalo, 05.07.2017, 12:35:34

Previous topic - Next topic

Halla-aho vai Huhtasaari? Kummasta PS:n presidenttiehdokas?

Halla-aho
55 (29.3%)
Huhtasaari
108 (57.4%)
Joku muu persuista, kuka?
17 (9%)
Persut eivät tarvitse omaa presidenttiehdokasta, koska ...
7 (3.7%)
PS:n ehdokkaaksi joku muu kuin persu, kuka?
1 (0.5%)

Total Members Voted: 188

IDA

Quote from: newspeak on 10.07.2017, 02:28:57
Soinin johtajuusajasta pitäisi varmaan miinustaa vähintään vuosi, sillä jos Soini olisi oikeasti johtanut puoluetta, puoluekokouksessa olisi valittu johtajiksi täysin eri henkilöt.

Itse olen aika yllättynyt siitä kuinka pihalla Soini kentän tunnoista oli. Puheenjohtavaaleissa äänestivät nimenomaan pitkäaikaiset puolueen jäsenet. Uusia jäseniä oli paikalla loppujen lopuksi aika vähän. Ennen kokousta veikkasin, että jos Soini olisi itse lähtenyt kisaan, niin hän olisi ollut täysin tasoissa Halla-ahon kanssa. Nyt jälkikäteen näyttää selvältä, että Jussin oliso voittanut senkin vaalin 60/40.

En mielelläni laskisi Jussia presindentivaaleihin, koska pieni mahdollisuus voittoon on olemassa. Puolueelle se olisi huono asia. Vaikka kuinka miettii niin Laura Huhtasaarta parempaa ehdokasta ei tule mieleen. Arto Luukkanen tai Leena Meri?

Yksi asia minkä tekisin, jos olisin itse juonittelemassa näitä: Kysyisin Eero Heinäluomalta lähtisikö hän persujen ja demareiden yhteiseksi ehdokkaaksi. Heinäluoma käsittääkseni on kuitenkin aika tannerilainen demari ja ihan edustava tyyppi.
qui non est mecum adversum me est

newspeak

Quote from: Alaric on 09.07.2017, 14:53:39
Ok, käsitin sitten näköjään viestisi väärin, kun se vaikutti hieman irralliselta ketjun muihin viesteihin nähden. Pahoittelut.

Eipä tuossa mitään. Hyvä että täällä on aktiivisia moderaattoreita. Muutenhan tästä paikasta tulisi järkyttävä törkylaari, kuten monista muistakin keskustelupalstoista.

Hankala Tapaus

Quote from: IDA on 10.07.2017, 02:41:32
Itse olen aika yllättynyt siitä kuinka pihalla Soini kentän tunnoista oli....

Jos Soini olisi ollut pihalla kentän tunnoista, loikkausta ja hallituskoplausta ei olisi päässyt tapahtumaan näin nopeasti.

Soini on tiennyt pitkään, missä mennään. Hänen henkilökohtainen hyvänsä vain oli niin tärkeää, että tällainen temppu piti tehdä. Toki tämä on suunnitelman B tai C vaihtoehto, joten ihan kaikkea ei osannut ennustaa Soinikaan.

Nuivanlinna

...En mielelläni laskisi Jussia presindentivaaleihin, koska pieni mahdollisuus voittoon on olemassa. Puolueelle se olisi huono asia. Vaikka kuinka miettii niin Laura Huhtasaarta parempaa ehdokasta ei tule mieleen.... ...

Nyt keksin, mennään mäyräkoiran itsetunnolla pressanvaaleihin, laitetaan kaksi ehdokasta.
Sittenhän nähdään kumpi saa toisella kierroksella enemmän ääniä, Jussi vai Laura!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

IDA

Quote from: Hankala Tapaus on 10.07.2017, 02:50:23
Soini on tiennyt pitkään, missä mennään. Hänen henkilökohtainen hyvänsä vain oli niin tärkeää, että tällainen temppu piti tehdä. Toki tämä on suunnitelman B tai C vaihtoehto, joten ihan kaikkea ei osannut ennustaa Soinikaan.

No joo. Hän on sitten tiennyt, että hänellä ei kentällä ole varsinaista kannatusta.

Itse asiassa Seinäjoelta eteenpäin tilanne on ollut Jyväskylään asti se, että Soinia ei ollut mitään järkeä haastaa tai vaihtaa, koska vaaleja voitettiin koko ajan. Kenttä on loppujen lopuksi ollut aika pragmaattinen ja järkevä kuten oli Jyväskylässäkin vaikka pakko myöntää, että puolueen pelastuminen oli tsäkää. Kukaan ei osannut odottaa sitä, että uuvatit olivat valmistautuneet kaappaamaan puolueen, jos Niinistö onnistuu pitämään paikkansa.

newspeak

Itse olen aika yllättynyt siitä kuinka pihalla Soini kentän tunnoista oli. Puheenjohtavaaleissa äänestivät nimenomaan pitkäaikaiset puolueen jäsenet. Uusia jäseniä oli paikalla loppujen lopuksi aika vähän. Ennen kokousta veikkasin, että jos Soini olisi itse lähtenyt kisaan, niin hän olisi ollut täysin tasoissa Halla-ahon kanssa. Nyt jälkikäteen näyttää selvältä, että Jussin oliso voittanut senkin vaalin 60/40.

En mielelläni laskisi Jussia presindentivaaleihin, koska pieni mahdollisuus voittoon on olemassa. Puolueelle se olisi huono asia. Vaikka kuinka miettii niin Laura Huhtasaarta parempaa ehdokasta ei tule mieleen. Arto Luukkanen tai Leena Meri?

Yksi asia minkä tekisin, jos olisin itse juonittelemassa näitä: Kysyisin Eero Heinäluomalta lähtisikö hän persujen ja demareiden yhteiseksi ehdokkaaksi. Heinäluoma käsittääkseni on kuitenkin aika tannerilainen demari ja ihan edustava tyyppi.

Oma näkemys on, että Soini on aina halunnut pelata Halla-ahon pois pelistä tavalla tai toisella. Ehkä kyse on suosiokilpailusta. "Peruspomo"-kirjaa lukiessa ihmettelin, kuka hemmetti kirjoittaa toisista ihmisistä tuolla tavalla, jos kyse ei ole sisäpiirivitsistä. Saattoihan Halla-ahon asettuminen ehdolle vaikuttaakin Soinin lähtöpäätökseen, mutta olisi siinä taustalla varmasti paljon omiakin asioita. Olen aina miettynyt tämän siten, että Soini lähtee sitten kun haluaa. Niinhän siinä kävi. Valitettavaa, että tässä kävi näin, kun olisi voinut lähteä voittajana ja kaikki mahdollisuudet oli tarjolla.

Presidentinvaalien osalta tärkeintä lienee puolueen mainostaminen. Tässä vaiheessa lienee tärkeintä, että mahdolliset ehdokkaat itse ymmärtävät, mitä presidenttiys saattaa merkitä. Huhtasaari olisi ehdokkaaksi oma suosikkini näin sitoutumattomana, vaikka Halla-ahon ehdokkuudella olisi myöskin ne omat etunsa. Ensinnäkin ihmiset saisivat taas äänestää Halla-ahoa Helsingin ulkopuolella.

Don Heinäluoma? Ammattiliittojen ryyppypiirien kanssa on helpompiakin tapoja tehdä tuttavuutta kuin presidenttiehdokkaaksi kysyminen. Nykydemareiden kanssa ei olla tekemässä kauppoja Väinö Tannerin vaan Otto Ville Kuusisen kanssa.

Hankala Tapaus

Quote from: IDA on 10.07.2017, 03:02:26
...Kukaan ei osannut odottaa sitä, että uuvatit olivat valmistautuneet kaappaamaan puolueen..

Tälläkin foorumilla on rupateltu kaikenlaisista mahdollisista koirankujeista. Oli ilmiselvää, että Soini tekee kaikkensa saadakseen nukkehallitsijan valtaan. Hän tiesi hyvin, että äänestäjät ovat maahanmuuttokriittisiä ja loi siksi valemaahanmuuttokriittisiä broilereita. Vain se oli epäselvää, kuka oli broileri ja kuka Soinin katteetonta toivoa.

Kyllä monet ovat osanneet odottaa melkein mitä tahansa. Petoksen itsetuhoista, halveksittavaa järjettömyyttä ei koko mitassaan arvannut odottaa kukaan muu kuin sen suunnittelijat.

Ei sitä silti varsinaisena kaappausyrityksenä voi pitää. Pikemminkin suunnittelivat puhdistusta. Täytyy muistaa että Soini piti puoluetta omana työkalunaan. Hillotolppa ei ole koskaan ollut politiikka, tai puolue itse. Vain se, mitä politiikalla ja puolueella voi saada.

2015 vaalien jälkeen ei ollut käytettävissä enää tekosyitä siihen, että äänestäjien toivoma politiikka ei toteudu. Siihen asti saattoi aina vedota niihin muihin perkeleisiin. Soini yliarvioi kuitenkin suosionsa ja valehtelutaitonsa. Hän aivan oikeasti ajatteli, että tämä on nuivien ovela juoni, pienen vähemmistön taktinen veto. Juuri samanlainen temppu, jolla hän itse on hallinnut enemmistöä koko uransa ajan. Hän oikeasti kuvitteli, että äänestäjien enemmistö lähtee loikkariehdokkaiden mukaan. Siinä oli varmaan se suurin virhearvio.

Persujen äänestäjiä on vuosien varrella opetettu ajattelemaan ihan toisella tavalla. He tiesivät mm sen että ensin äänestetään puoluetta ja sitten siellä sopivaa ehdokasta. Persuilla on varsin ainutlaatuinen äänestäjäkunta verrattuna muihin suuriin puolueisiin. Millä muulla porukalla on ylipäätään minkäänlaista nettikeskustelua politiikasta? Kun äänestäjät viimein oppivat vaikuttamaan myös puolueen sisällä, peli alkoi olla pelattu. Useammassakin paikassa pitkin nettiä alkoi muodostumaan juttuporukoita, jotka puhuivat Soinin siivoamisesta ulos. Varhaisimmat merkit sellaisesta ovat vuodelta 2014. Kun kuhina yltyi ja yltyi saaden lopulta tunnistettavan muodon ja todella paljon voimaa taakseen, oli aika yrittää viimeistä, epätoivoista temppua.

Soini ei myöskään ymmärtänyt sitä, että tämä puhdistusoperaatio olisi vienyt äänestäjät. Kato ei olisi ollut aivan nin kauhea kuin nyt, mutta paluu parin edustajan puolueeksi olisi ollut edessä. Joku olisi saanut pidettyä muutaman kymmenentuhatta maahanmuuttokriittistäkin toivossa ilman tätä pelleilyä.

Kun kokonaistilanne pari kuukautta ennen Jyväskylää selvisi, alkoi poltetun maan taktiikan suunnittelu. Kun Soinin hillotolppa jäi kokonaan saamatta, persuista ei pidä olla hyötyä kellekään. Äänestäjät ovat olleet kaikkein viimeisimpänä Soinin mielessä ja niin tässäkin yhteydessä. Soini oikeasti kuvitteli, että persut tuhoutuvat kertakaikkiaan ja se oli tämän viimeisen erän ainoa tarkoitus. Täydellinen tuho.

Sekin meni pieleen. En usko että Soini edelleenkään ymmärtää, mitä äänestäjät hänestä ajattelevat. Hänelle elämä on huijausta. Nopeita voittoja yksinkertaisia jymäyttämällä.

Valehteleminen on helppoa. Vaikka onkin onnistunut jymäyttämään satojatuhansia ihmisiä, Soini ei ole niin älykäs kuin kuvitellaan. Hänessä on sellaista ovelaa röyhkeyttä. Sellaista, joka syntyy siitä että pitää itseään muita nokkelampana. Jos ihmisillä ei olisi toivoa paremmasta ja halua uskoa sitä mitä heille sanotaan, Soinit eivät ikinä pääsisi maailmassa valtaan.

Tänään Soineja on politiikka puolillaan.

Ellei jopa melkein täynnä.

IDA

Quote from: Hankala Tapaus on 10.07.2017, 03:44:55
Soini ei ole niin älykäs kuin kuvitellaan.

Itse en koskaan ole pitänyt Soinia erityisen älykkäänä. Osittain juuri sen takia tämä olikin itselleni yllätys. Feikkiyden olen aavistanut, mutta en uskonut sitä näin täydelliseksi.

Itse asiassa Saarakkalakin taisi aavistaa tämän silloin, kun protestoi Soinin presidenttiehdokkuutta vastaan. Asetti PS presidenttiehokkaan tai ei, niin ainakaan Sinisellä tulevaisuudella ei ole asettaa sinne ketään.

Hankala Tapaus

Quote from: IDA on 10.07.2017, 04:07:13
...Asetti PS presidenttiehokkaan tai ei, niin ainakaan Sinisellä tulevaisuudella ei ole asettaa sinne ketään.

Uuvateilla on Soini ;D

En lähtisi näihin presidentinvaaleihin mitenkään kovin suurella panostuksella, jos saisin päättää asiasta. Saattaisin jopa tietyissa olosuhteissa pitää hyvänä ratkaisuna Niinistön taakse lähtemistä.

Ne ovat sellaiset olosuhteet, jotka saa aikaan neuvottelemalla ja toimittamalla ko neuvottelun jälkeen eräänlaisen ulostulon.

Pölhökustaa

Toki Halla-aho tai Huhtasaari olisivat kumpainenkin oikein hyvä veto vaaliväittelyihin, ja nimenomaan de-demonisoimaan a) itseään persoonina, b) tuomaan julki suurelle yleisölle mitä maahanmuuttokriittisyys on (vs. jatkuva rasisti-kortti) ja c) ylipäänsä uus-persujen profiilinnostoon.

Halla-aho olisi näistä kahdesta sisällöllisesti parempi, koska hänellä on niin vakuuttavan jääkylmä logiikka ja sanankäyttö, eikä jää koskaan kiinni virheistä ja pystyy osoittamaan aukot vastapuolen logiikassa. Halliksen ainoa synti ja mistä häneen voi väittelyissä tarttua on mielipiteet ja niiden vääryys (vs. oikeamieliset mielipiteet)

Huhtasaari olisi taas raikas ja energinen, aloitteellisempikin ehkä, mutta mielestäni hänellä ei ole samaa vakuuttavuutta kuin halliksella.

Siinä missä Hallis joutuisi taas vastaamaan miljoonannen kerran tuomioonsa ja tilille vanhoista blogikirjoituksistaan, Huhtasaari saisi perustella luomisteorian ja evoluution eroja... :roll: :(

Presidentiksi silti toivon ja kannatan Sauli Niinistöä. Nuivuus ja maahanmuuttokriittisyys on toki tärkeää, mutta laajemmin katsottuna pidän tärkeänä sitä että Niinistöllä on tällä hetkellä maailmanpolitiikassa melkoinen verkosto. Häntä käyvät Suomessa tapaamassa niin Venäjän kuin Kiinan presidentit, ja kulissien takana Niinistö on varmaankin Suomen yleistä painoarvoa kymmenkertaisesti tärkeämpi tekijä - osin sattumien ja ehkä osin oman aloitteellisuuden vuoksi. On Suomelle erittäin suureksi eduksi olla EU:n, Venäjän ja Kiinan suhteita hyvin tunteva voiteluaine, välittäjän, keskustelijan ja tärkeiden tietojen saajan asemassa. Se voi kummasti auttaa monessa muussakin asiassa, oli kyseessä sitten EU:n lääkeviraston uudelleensijoitus Lontoosta Helsinkiin, tai kiinalaisten investointeja Suomeen...  ;-)

June

Laura presidentiksi ja Jussi pääministeriksi. Tätä tavoitellaan.
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

Kim Evil-666

Quote from: Hankala Tapaus on 10.07.2017, 03:44:55
Tänään Soineja on politiikka puolillaan.

Ellei jopa melkein täynnä.

On tänään, niin oli eilenkin. On aina ollut.

Ei ihminen voi mitään luonnolleen. Ihminen ei ole lähtökohtaisesti hyvä, se on lähtökohtaisesti sekä hyvä, että paha, sanoisin 50/50. Politiikka tuo ihmisistä usein esiin "pahimman". Valta turmelee, sanotaan. Politiikka on valtapeliä mitä suurimmissa määrin, jossa moraalirajat venyvät ja paukkuvat, joskus repeävät liitoksistaan kokonaan.

Paradoksi tulee siinä, kun nämä itseriittoiset, itse itsensä muiden yläpuolelle ylentäneet kokevat tekevänsä muille hyvää, pyrkiessään tekemään itselleen hyvää. Pahimmilla tuo pyrkimys kohdistuu vain omaan itseensä.

Nykyään Suomi on "kansainvälinen". Suomen kohdalla tuo kansainvälisyys tarkoittaa lähinnä EU:n juoksupojan roolia, mikä tarkoittaa sitä, että lähes kaikki on myytävänä, myös oma nahka.

Soini oli oikeassa hokemassaan; "Missä EU, siellä ongelma". Oman lihansa heikkous johti siihen, että mainittu ongelma ahmaisi Soinin kitusiinsa lihoineen päivineen. Ongelmasta tulikin ratkaisu 50/50.

Poliittinen hyvyys suhteessa kansalaisiin vaatii sotilaallista itsekuria, eikä sekään vielä mitään takaa. On myös oltava periaatteita, joista ei tingitä. Poliittiset kompromissit ovat omiaan syömään näitä periaatteita mukamas yhteisen hyvän nimissä. Politiikka on alusta tehdä "hyvää". Se on myös aitiopaikka tehdä "pahaa" 50/50.

EU lisää absoluuttisesti "pahan" määrää, lopulta sillä tulee olemaan tuhoisat seuraukset.

Toivon, että JH-a valjastaa itsensä pääministerikisaan tehdäkseen hyvää. Huhtasaari voi markkinoida tätä hyvää presidenttiehdokkaana parhaansa mukaan.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Jääpää

Quote from: Hankala Tapaus on 10.07.2017, 04:28:23
Quote from: IDA on 10.07.2017, 04:07:13
...Asetti PS presidenttiehokkaan tai ei, niin ainakaan Sinisellä tulevaisuudella ei ole asettaa sinne ketään.

Uuvateilla on Soini ;D

En lähtisi näihin presidentinvaaleihin mitenkään kovin suurella panostuksella, jos saisin päättää asiasta. Saattaisin jopa tietyissa olosuhteissa pitää hyvänä ratkaisuna Niinistön taakse lähtemistä.

Ne ovat sellaiset olosuhteet, jotka saa aikaan neuvottelemalla ja toimittamalla ko neuvottelun jälkeen eräänlaisen ulostulon.

Olisiko ensimmäinen kerta, kun p r e s i d e n t t i ehdokas häviää Aku Ankalle ja kirkkoveneelle?

Muuten like, mutta Sauli Niinistö on silmissäni eeuutohtorikätilö, joka ei vain kuvainnollisesti, vaan myös konkreettisesti, ampui omaa homoaan päähän. Paska marionetti.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Riukulehto

Halla-aholta jymy-yllätys presidenttikisaan: Ehdokkaasta valmis esitys – "Teen sen 4. elokuuta"

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho kertoo Uudelle Suomelle, että perussuomalaiset hyvin todennäköisesti asettaa oman presidenttiehdokkaan. Halla-aholla on asiasta valmiina esitys, joka on syntynyt puoluekentän selvästä viestistä.

Halla-ahon mukaan kanta on muuttunut sitten kesäkuun puoluekokouksen, jolloin hän itse vielä pohti mahdollisuutta asettua istuvan presidentin taakse ja ilmoitti jyrkästi, ettei itse lähde ehdolle.

–Meillä on puolueessa, sekä jäsenistön keskuudessa että puoluejohdossa, muuttunut siltä osin kanta, että me emme missään tapauksessa asetu kannattamaan istuvaa presidenttiä ja kyllä pidän hyvin todennäköisenä, että asetamme oman ehdokkaan, Halla-aho sanoo Uudelle Suomelle.
Loput linkistä https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/225671-halla-aholta-jymy-yllatys-presidenttikisaan-ehdokkaasta-valmis-esitys-teen-sen-4
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Micke90

Quote from: Nuivanlinna on 10.07.2017, 02:03:36
Jos Halla-aho valittaisiin presidentiksi, niin Soini todennäköisemmin hehkuttaisi sitä, että Jussi ei pärjännyt puheenjohtajan tehtävässä vuottakaan, kun Minä sentään johdin puoluetta yli kaksikymmentä vuotta!

Johon Halla-aho vastaisi: "Minä sentään pääsin presidentiksi, kun taas sinä sait tyytyä mitättömään 9 %:n kannatukseen."

Uuno83

Tuosta Uuden Suomen jutusta voi päätellä että Jussi asettuu itse ehdolle 4 elokuuta.

Siinä sanotaan että kentältä on tullut selkeä viesti kuka pitää asettaa ehdolle.

Sieltä ei ole voinut tulla selvää viestiä siitä että varapuheenjohtaja olisi parempi ehdokas.

Java

Quote from: Uuno83 on 20.07.2017, 15:27:48
Tuosta Uuden Suomen jutusta voi päätellä että Jussi asettuu itse ehdolle 4 elokuuta.

Siinä sanotaan että kentältä on tullut selkeä viesti kuka pitää asettaa ehdolle.

Sieltä ei ole voinut tulla selvää viestiä siitä että varapuheenjohtaja olisi parempi ehdokas.
Samaa mietin, taitaa Jussi itse asettua ehdokkaaksi..
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Maastamuuttaja

Jos Jussi tekee esityksen, ei näytä hyvälle, että ehdottaisi itseään. No, ehkäpä varapj. esittää? Tai sitten ei, jossa tapauksessa veikkaan, että Jussi ehdottaa Lauraa.

Uuno Nuivanen

Kyllähän sinne kärkihahmo laitetaan, eli Jussi. Näkyvyys taataan tällä tavalla, muuten media voi yrittää haudata Perussuomalaiset vaikenemalla. Valituksi tulemisesta ei ole pelkoa, mutta olisihan se mojovaa kepittää joku demaritantoista tai Anteeksi-Vanhanen. Lupaan äänestää ja agiteerata, jos ja kun H-a asettuu ehdolle.   :)

Lalli IsoTalo

Quote from: Uuno Nuivanen on 20.07.2017, 16:17:55
Lupaan äänestää ja agiteerata, jos ja kun H-a asettuu ehdolle.   :)

Valitettavasti Jussia voi äänestää vain Suomessa.  >:(
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Micke90

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.07.2017, 16:19:59
Valitettavasti Jussia voi äänestää vain Suomessa.  >:(

Ja vain Suomen presidentiksi.

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Faidros.

Jymy-yllätys ei voi olla muuta kuin Hakkarainen, ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kummastelija

Presidentinvaaleihin tulee lähteä kovimmalla kärjellä. Se on selvä että presidentiksi valitaan Niinistö. Kyse on: kuinka selvästi.

Presidentinvaalit antavat Halla-aholle erinomaisen tilaisuuden tuoda selkeästi omia näkemyksiään koko kansalle. Mikäli Halla-aho valitaan ehdokkaaksi, on hänellä mahdollisuus päästä kakkossijalle, mikä olisi jytkyjen jytky.

Miksi kakkossija? No siksi että useimmissa muissa puolueissa kannattajien äänet jakautuvat puolueen oman ehdokkaan ja Niinistön välille.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Uuno83

Niinistö ja muut Halla-ahon vastaehdokkaat  kuuluu kakki tähän Orvon ja Eu:n arvot jakamaan porukkaan. Ne on helppo murskata.

He kannattavat kaikki pakolaisten laajamittaista ottamista eurooppaan, vaikka se on todella epähumaani tapa käyttää heikoimpien avustamiseen tarkoitettuja rahoja. Sitä suositaan ainoastaan sen tarjoaman tekopyhän näkyvyyden takia.

Yksi pakolainen maksaa karkeasti saman mitä pitkäaikaistyötön eli miljoona euroa. Yhden hinnalla saa siis 40 000 kehitysmaan tytölle koulutarvikkeet. Se että tänne otetaan turvallisesta Kabulista nuori mies syrjäytymään lähiöön, ei ole taas kenenkään etu. Vähiten hänen itsensä.

Toimintaa voi verrata siihen että Suomen köyhiä autettaisiin antamalla muutamalle kymmenelle auto. Se ei ole humaania, koska samalla rahalla olisi voinut auttaa monia heistä työllistymään. Autolla köyhä taas ei tee mitään, kun ei ole rahaa ajokorttiin tai bensaan.

Muutama kymmen on oikea suhdeluku verrattuna maailman köyhiin, sillä pakolaiset ei todellakaan lopu, vaikka niitä otettaisiin euroopan väkiluvun verran.

Halla-aho voi helposti näyttää omaavansa ylivoimaisesti humaaneimman arvopohjan tekopyhien jeesustelijoiden keskellä.

Maastamuuttaja

Odotan mielenkiinnolla Halla-ahon ja Niinistön väittelyä puolueettomana esiintyvän YLE:n ohjelmissa.

Supernuiva

Quote from: kummastelija on 20.07.2017, 17:33:19
Presidentinvaaleihin tulee lähteä kovimmalla kärjellä. Se on selvä että presidentiksi valitaan Niinistö. Kyse on: kuinka selvästi.

Vaikea sanoa. Toki Sauli II on todennäköinen erityisesti silloin, jos hän on toisella kierroksella. Kokoomuslaiset äänestänevät Saulia jo ensimmäisellä, mutta vasemmistolaiset, vihreät, EU-kriitikot (ehkä heitä on kuitenkin näissä vaaleissa alle 10 %), persut ja keskustalaiset äänestänevät ensimmäisellä kierroksella omaa ehdokastaan. Tuo muille ensimmäisen kierroksen ehdokkaille menevä potti on oletusarvoisesti niin suuri, ettei voittajaa saada yhdellä kierroksella.

Voisiko olla mahdollista, että toisella kierroksella olisikin Haaviston lisäksi joku muu? Jopa vain muutama prosenttiyksikkö voi olla ratkaiseva, jos äänet jakautuisivat useiden tasavahvojen ehdokkaiden kesken. Toisaalta Sauli saanee ensimmäisellä ehkä noin 30 %, joten se riittänee automaattisesti toiselle kierrokselle.

Voisiko televisio tai some tehdä nyt presidentin jostain toisesta kuin Niinistöstä? Sen muistan edellisistä vaaleista, että Saulin esiintyminen television vaalitenteissä ei ollut parasta mahdollista. Hän tuntui koko ajan ajattelevan sitä mitä hänen tulisi sanoa - sen sijaan että hän olisi sanonut mitä hän itse ajatteli kysyttävästä asiasta. Haavisto sanoi esimerkiksi ettei kerjäläisille tulisi antaa rahaa, mutta Sauli kehotti esimerkillään antamaan kerjäläisille rahaa.

newspeak

Haavisto on syytä poistaa pelistä jo nyt. Ääni Haavistolle on ääni hallitsemattomalle maahanmuutolle riippumatta hänen omista näkemyksistään.

Veturinainen

Ihmettelinkin jo uuvattikuvion yhteydessä, että onko Tom Packalen muka alkanut suoraselkäiseksi, mutta ei tarvinnut kauaa odottaa:

QuotePS:n Tom Packalén harkitsee vakavasti presidenttiehdokkuutta: "Poliisikokemukseni myötä tunnen ihmisten erilaiset elämätilanteet"

Toisen kauden kansanedustaja Tom Packalén (ps) ilmoittaa harkitsevansa vakavasti asettumista puolueensa presidenttiehdokkaaksi.

Packalén korostaa, että presidentin tärkein tehtävä on hoitaa ulkopolitiikkaa.

Helsinkiläinen Packalén kertoo saaneensa useita pyyntöjä ryhtyä ehdokkaaksi.

Hänen mukaansa perussuomalaisten täytyy asettaa vastaehdokas presidentti Sauli Niinistölle, jonka hän katsoo puuttuneen perussuomalaisten puheenjohtajavalintoihin.

- Puheet tehokkaasta katumisesta tiettyjen perussuomalaisten poliitikkojen yhteydessä ovat outoja. Niinistöstä on aivan viime aikoina tullut esiin täysin uusi puoli vallankäyttäjänä, Packalén sanoo.

Packalén korostaa, että presidentin tärkein tehtävä on hoitaa ulkopolitiikkaa.

- Suomen pitää ottaa suurempi rooli rauhanvälittäjänä ja sovittelijana. Suomella on hyvä maine, ja sotilaallisesti liittoutumattomana maana olemme luonteva toimija rauhanvälityksessä, Packalén sanoo.

Hän katsoo olevansa sopiva edustamaan koko kansaa.

- Laajan poliisikokemukseni myötä tunnen hyvin ihmisten erilaiset elämäntilanteet ja arjen.

Eduskunnassa Packalén on istunut pitkään muun muassa ulkoasiainvaliokunnassa. Ennen valintaansa kansanedustajaksi hän työskenteli komisariona Helsingin poliisilaitoksella.

Verkkojulkaisu Uusi Suomi kertoi eilen, että perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aholla on jo ehdotus puolueen presidenttiehdokkaaksi.

Perussuomalaiset käsittelee asiaa puoluehallituksessa 4. elokuuta.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201707212200277944_pi.shtml
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.