News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Tuet pois järjestöiltä

Started by Atte Saarela, 30.06.2017, 11:58:04

Previous topic - Next topic

Atte Saarela

Viime aikoina on puhuttu somalijärjestöille annetusta rahallisesta tuesta jonka leikkaaminen on ollut täysin järkevää.

Suomessa jaetaan muutenkin paljon julkista rahaa kaikenlaisille järjestöille, mitä olisi syytä pohtia tarkemmin.

Onko järkevämpää rahankäyttöä syytää rahaa kaikenmaailman puuhasteluun, jos samaan aikaan otetaan lisää velkaa jota olisi hyvä jossain vaiheessa ruveta lyhentämään.

Tere Sammallahti on sitä mieltä, että kaikenlaisen järjestöjen tukemisen voisi lopettaa, poislukien nuorison harrastustoiminta.

https://www.youtube.com/watch?v=RB6OW1Bwjwg

Olen aika lailla samaa mieltä, tosin en tiedä olisiko käytännössä helppoa rajata vedenpitävästi mikä sitten kuuluu nuorison harrastustoiminnan piiriin ja mikä ei .. Voi olla että olisi käytännössä järkevämpää lopettaa kaikki julkisen sektorin tuki joka menee järjestötoimintaan. Ihmiset voivat kyllä maksaa itsekin kaikenlaisesta harrastustoiminnasta, tai sitten järjestöt voivat kerätä rahaa lahjoituksilla.

Mielestäni RAY:n tuotot voisi ohjata valtion budjettiin, tai sitten lakkauttaa RAY kokonaan.

Mielestäni voisi harkita jos tästä tekisi jonkun kirjauksen puolueohjelmaan tms.. Persut ovat nykyään enemmän oikeisto kuin vasemmistopuolue, ja tämä olisi hyvää oikeistolaista politiikkaa..

Se johtaisi siihen että yhteiskunnassa rahankäyttö ylipäänsä tehostuisi, ja julkista rahaa käytettäisiin siellä missä sitä oikeasti tarvitaan. Keskimäärin tästä olisi hyötyä useimmille suomalaisille.

Profit

Kokoomuksen maahanmuuttopolitiikka pilaa kuitenkin Kokoomuksen uskottavuuden oikeistopuolueena.

Atte Saarela

Quote from: Profit on 30.06.2017, 12:03:04
Kokoomuksen maahanmuuttopolitiikka pilaa kuitenkin Kokoomuksen uskottavuuden oikeistopuolueena.
Aivan, me tarvitsemme puolueen joka on järkevällä tavalla oikeistolainen, ilman että ajaa kuitenkaan hyvinvointivaltion alasajoa. Perussuomalaisista voisi tulla sellainen puolue joka Kokoomuksen pitäisi olla, mutta ei ole.

Profit

Quote from: Atte Saarela on 30.06.2017, 12:06:58
ilman että ajaa kuitenkaan hyvinvointivaltion alasajoa.

Tai isoja tulonsiirtoja maahanmuuttobisnekseen sekä EU-sosialismia.

Sitruunamelissa

Quote from: Atte Saarela on 30.06.2017, 11:58:04
Tere Sammallahti on sitä mieltä, että kaikenlaisen järjestöjen tukemisen voisi lopettaa, poislukien nuorison harrastustoiminta.
Itse sekä laventaisin että kaventaisin ylläolevaa seuraavasti: järjestöjen tukemisen voisi lopettaa, poislukien lasten, nuorten ja nuorten aikuisten liikunnallinen harrastustoiminta.

Eli harrastustoiminta ei voisi olla ihan mitä tahansa, ja myös nuorille aikuisille (25-vuotiaaksi asti) kohdennettua toimintaa pitäisi tukea, vaikka sitten vähän pienemmällä tuella kuin lasten ja nuorten liikuntaa.

Lisäksi mitään syrjiviä "me vaan omassa etnisessä porukassa keskenään" -toimintoja ei pitäisi tukea.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Ink Visitor

Quote from: Profit on 30.06.2017, 12:03:04
Kokoomuksen politiikka pilaa kuitenkin Kokoomuksen uskottavuuden oikeistopuolueena.

Hiukan korjasin lausettasi vastaamaan todellisuutta...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Atte Saarela

Quote from: Ulvokki on 30.06.2017, 12:39:55
Kyllä tukia, mutta siten että ne kohdistuvat hankkeisiin joita on kaikkien mahdollista käyttää. Jos on tarvetta etnisyyden vuoksi pitää kerhohuonetta, ryhmä voi kolehdilla sen kustantaa itse.
Julkisen sektorin ei kuitenkaan tulisi ilman erittäin hyvää syytä jakaa rahaa minnekään, varsinkin jos toiminnan hyötyä ja tuloksellisuutta on vaikea mitata ja valvoa.

Kaikenlainen kerhotoiminta olisi tehokkaampaa järjestää siten, että jos vaikka joku porukka kokee saavansa kerhotoiminnasta hyötyä, voisi sitten itse kerätä jäsenmaksuja ja vuokrata sen kerhotilan jostain.

Julkisesti kustannetut resurssit jäävät aivan liian usein vajaakäytölle, kuten esimerkiksi kerhotila jota sitten käytetään vaikka kerran pari viikossa. Kokonaishyvinvoinnin kannalta nämä rahat olisi parempi käyttää jossain muualla.

Näkkileipä

Järjestöjen tukirahat pitäisi olla vain valtion lainarahoja ja järjestöjen pitäisi ehdottomasti maksaa tukirahat takaisin valtiolle, kun/jos järjestö on saatu toimimaan.