News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uusi äänestäjä perussuomalaisille

Started by Pentecost, 22.06.2017, 11:16:45

Previous topic - Next topic

Aiotko äänestää perussuomalaisia uusissa vaaleissa?

Kyllä. Olen uusi äänestäjä.
13 (9.4%)
Kyllä. Olen äänestänyt ennenkin.
114 (82.6%)
En.
1 (0.7%)
Ehkä.
7 (5.1%)
En osaa sanoa.
3 (2.2%)

Total Members Voted: 138

Pentecost

Olen vuosikaudet seurannut politiikkaa enkä äänestänyt, koska sopivaa vaihtoehtoa ei ole ollut. Timo Soinin takia en pystynyt äänestämään perussuomalaisia ja vielä vähemmän, kun Soini myi persujen persut ministeripaikkansa eteen.

Nyt olen ajatellut seuraavissa vaaleissa äänestää perussuomalaisia. En sen takia, että olisin jokin natsi tai vihaisin ulkomaalaisia. Koen ainoastaan, että Suomella ja suomalaisilla tulee olla etusija maassaan sanoa mitä haluavat ja miten haluavat yhteisiä asioita ajettevan.

Olen työskennellyt ulkomailla ja sen havainnon olen tehnyt, että pumpulissa kasvaneet hyvinvointivaltion asukkaat kuvittelevat muiden maiden asukkaiden olevan samanlaisia hyväntahtoisia ja kilttejä ihmisiä kuin suomalaiset. Asia nyt vaan on niin, että kovassa maailmassa se oma etu tulee ensin ja sitten vasta muut, jos silloinkaan.

Halla-aho on mielestäni looginen ihminen ajatellessaan maailman mittakaavassa pienen joukon, suomalaisten etua. Sitä ei kukaan muu ajattele nyt eikä tulavaisuudessakaan.

Minulla on ulkomainen puoliso ja hänen yksi alaikäinen lapsensa. Toivon, että perussuomalaiset takaisivat oman maan kansalaisten puolisoille entistä suuremman mahdollisuuden elää yhdessä eikä kansalaisten perheitä rikottaisi sen takia, että taloudellisesti toisinaan menee huonosti. Tämä olisi mielestäni sitä oikeaa integroitumista. Itse olen elänyt yhdessä vaimoni kanssa jo 12 vuoden ajan ja meillä on ollut omat haasteemme "integroitumisessa" ainakin alkuaikoina, mutta monta vuotta on jo mennyt onnellisesti alun hankaluuksien jälkeen.

Uskon, ettei kukaan perussuomalaisissa vastusta kansalaisten ratkaisuja ulkomaisen puolison valinnassa. Sen sijaan tämä nykyinen "maahanmuutto" syö kaikki nekin resurssit, jotka ovat sitten poissa tavallisilta kansalaisilta.

Laitoin tähän äänestyksen kysyäkseni, onko joku muu ajatellut ensimmäistä kertaa äänestää perussuomalaisia, kuten itse olen ajatellut tehdä. Itse olen päätynyt tähän vaihtoehtoon, koska mikään muu puolue ei tunnu kuuntelevan omia äänestäjiään.

Seuraavissa vaaleissa nähdään!
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

pienivalkeapupu

En osaa sanoa. Mutta jos menen äänestämään, äänestän perussuomalaisia. Helpoksi on valinta / valinnat minun(kin) kohdaltani tehty.
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Kivikova

Jäsen 11352 äänestää jatkossakin.  ;)
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

Mehud

Olen äänestänyt Perussuomalaisia, mutta nyt tuli vasta varsinainen syy äänestää Perussuomalaisia.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Tavan

Quote from: Pentecost on 22.06.2017, 11:16:45

Uskon, ettei kukaan perussuomalaisissa vastusta kansalaisten ratkaisuja ulkomaisen puolison valinnassa.

Hienoa että aktivoidut, tervetuloa messiin! Yllä olevasta tosin rohkenen olla skeptinen. Arvelen, että pelko naisten menettämisestä ulkomaalaisille on hyvin merkittävä motiivi mamukritiikkiin ja persujen tukemiseen. Oman reviirin ja "meidän naisten" varjeleminen tunkeilijoilta on syväkoodattu miehiseen olemukseen.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

norske

Alettuani lukemaan ketjun aloitusta, melkein tuli mieleen että en minä muistaakseni tällaista ole kirjoittanut. Tuo siksi että suurin osa tekstistä osuu melko hyvin itseeni. En ole ääestänyt varmaankaan yli 20 vuoteen, kun ei ole tullut oltua maisemissa ja aina ne matkat lähetystöihin ovat melkoisen pitkiä. Tulevilla kierroksilla en anna sen haitata, vaan varmasti äänestän 'uusia' Persuja, niin kauan kuin H-A linja pitää.
Tuleva Perussuomalainen, sopi tai ei

Laura Huhtasaaresta Suomen seuraava ja samalla ensimmäinen NAISPRESIDENTTI !

Micke90

Voin jatkaa Perussuomalaisten äänestämistä Jussi Halla-ahon valinnan jälkeen, ja käyttää puolueesta myös sen oikeaa nimeä. Aiemmin puhuin Persuista.

Sibis

"Minulla on ulkomainen puoliso ja hänen yksi alaikäinen lapsensa. Toivon, että perussuomalaiset takaisivat oman maan kansalaisten puolisoille entistä suuremman mahdollisuuden elää yhdessä eikä kansalaisten perheitä rikottaisi [/u]sen takia, että taloudellisesti toisinaan menee huonosti. Tämä olisi mielestäni sitä oikeaa integroitumista. Itse olen elänyt yhdessä vaimoni kanssa jo 12 vuoden ajan ja meillä on ollut omat haasteemme "integroitumisessa" ainakin alkuaikoina, mutta monta vuotta on jo mennyt onnellisesti alun hankaluuksien jälkeen.

Uskon, ettei kukaan perussuomalaisissa vastusta kansalaisten ratkaisuja ulkomaisen puolison valinnassa"

Tässä pukkaa settiä mitä en ymmärrä?
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

ejmantyla

^
Juu. Onhan noita kansalaisia,jotka ovat syntyneet somaliassa tai jossain. Sitten hakevat kotimaastaan serkun puolisoksi.

Aldo

Oon äänestänyt ennenkin, mutta nyt tietää että ääni menee tasan tarkkaan sinne minne sen haluaakin menevän.

Interpres

Samantapainen tilanne on minullakin kuin aloittajalla. Olen ollut jo pitkään hyvin kiinnostunut politiikasta, mutta en ole äänestänyt kuin kerran, koska en ole tiennyt ketä tai mitä puoluetta äänestää. Sen ainokaisen ääneni annoin silloin V-M Saarakkalalle. En vieläkään tiedä mitä puoluetta alkaisin kannattaa, koska yksikään ei vastaa täysin poliittisia näkemyksiäni, mutta seuraavissa eduskuntavaaleissa aion kyllä äänestää perussuomalaisia. Se on osittain protestiääni, jolla haluan osoittaa tukea väärin kohdellulle puolueelle ja sen uudelle johdolle, mutta tällä hetkellä tuntuu myös rehellisesti siltä, että perussuomalaisten ajama politiikka on joissain tärkeissä asioissa lähimpänä omaa kantaani (erityisesti maahanmuutto- ja EU-asioissa).

Minunkin puolisoni on ulkomaalainen. Hommaa pitkää seuranneena en kyllä elättele harhakuvaa siitä, että asia olisi ok useimpien hommalaisten mielestä. Haluan siitä huolimatta osallistua keskusteluun, koska minusta on hyvä ihan kaikkien osapuolten kannalta, että myös monikulttuurisessa perheessä/miljöössä elävät henkilöt kertoisivat avoimesti mitä se käytännössä on ja osoittaisivat, että ihminen voi olla kansallismielinen ja vastustaa monikulttuurisuuden tarkoituksellista lisäämistä olematta kuitenkaan vähimmässäkään määrin rasistinen. Kun omat lapseni ovat kahta kansaa, niin kuinka ihmeessä voisin olla rasisti? Olen sen sijaan realisti. Näistä asioista pitää voida keskustella kiihkoilematta suuntaan tai toiseen.
Lue enemmän, niin luulet vähemmän.

Uuno Nuivanen

Quote from: Interpres on 23.06.2017, 22:21:01
Minunkin puolisoni on ulkomaalainen. Hommaa pitkää seuranneena en kyllä elättele harhakuvaa siitä, että asia olisi ok useimpien hommalaisten mielestä.

Älä höpötä. Asia on ok 100% hommalaisten mielestä. Saarakkalan äänestäminen sen sijaan oli pöyristyttävä virhe, mutta mistä sitä olisi voinut tietää?  :-\

pingviini

Quote from: Uuno Nuivanen on 23.06.2017, 22:26:43
Älä höpötä. Asia on ok 100% hommalaisten mielestä.

Ei hän mitään höpötä. Vaimollani ja lapsellani on sekä suomen että venäjän kansalaisuus. Vaimoni on jo pitkään puhunut että haluaisi meidän liittyvän perussuomalaisten jäseneksi, mutta minä olen toppuutellut. Syystä että olen vuosien varrella törmännyt aika ankaraankin venäläisvastaisuuteen tällä foorumilla. Joten on turha elvistellä että asia on 100% ok hommalaisten mielestä. Sitä odotellessa

Uuno Nuivanen

Ei sinä ole mitään elvistelyä. Muijasi on venäläinen, so what? Ei kai se tee hänestä stalinistia tai putinistia? Sellaiselle voisi löytyä vastusta. Taidat trollata?

pingviini

Quote from: Uuno Nuivanen on 23.06.2017, 22:38:16
Ei sinä ole mitään elvistelyä. Muijasi on venäläinen, so what? Ei kai se tee hänestä stalinistia tai putinistia? Sellaiselle voisi löytyä vastusta. Taidat trollata?

En minä mitään trollaa, kyllä täällä on löytynyt vastustusta ihan perusvenäläisiäkin kohtaan

Dangr

Muistaakseni Hommalla oli aikoinaan kysely ulkomaalaisista puolisoista. Aika monelta sellainen löytyi.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

J. Lannan haamu

Quote from: Tavan on 22.06.2017, 15:54:02
Quote from: Pentecost on 22.06.2017, 11:16:45

Uskon, ettei kukaan perussuomalaisissa vastusta kansalaisten ratkaisuja ulkomaisen puolison valinnassa.

Hienoa että aktivoidut, tervetuloa messiin! Yllä olevasta tosin rohkenen olla skeptinen. Arvelen, että pelko naisten menettämisestä ulkomaalaisille on hyvin merkittävä motiivi mamukritiikkiin ja persujen tukemiseen. Oman reviirin ja "meidän naisten" varjeleminen tunkeilijoilta on syväkoodattu miehiseen olemukseen.

Nää on äärimmäisen mielenkiintoisia asioita ja riippuu minkä verran pistää merkitystä millekin asialle. Sitä jos mainitsee jollekin 14 vuotiaalle hipsterinpuolikkaalle jotain heidän naisista ja meidän naisista niin aika syvältä saa tosiaan etsiä sitä 'in-group' vs. 'out-group' käyttäytymistä. Ja kyllä tuntuu olevan aika iso osa porukasta ketä ei kiinnosta tällaiset asiat minkään vertaa. Mutta ymmärrän mitä meinaat ja ajattelen lähtökohtaisesti samoin. Toinen mikä on yhtä jännä on se, että minkä kulttuurin kanssa kokee eniten samankaltaisuutta. Joku etelä-eurooppalainen usein on tosi erilainen, mutta olen huomannut että jonkun verran ranskalaiset on suomalaisten miesten kanssa. Tai että siitä lähtee suht. helposti menee. Tämäkin tosin usein on siten että suomalainen mies on vähintään hyvintoimeentuleva, hahaha. Meneekö yksiin nuivan miehen kanssa, tuskin koskaan! Mutta sitten taas itä-eurooppalaiset tuntuvat monet olevan lähempänä meikäläisiä ajatusten ja arvojen kanssa kuin monet suomalaiset.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

norske

Quote from: Micke90 on 22.06.2017, 16:19:24
Voin jatkaa Perussuomalaisten äänestämistä Jussi Halla-ahon valinnan jälkeen, ja käyttää puolueesta myös sen oikeaa nimeä. Aiemmin puhuin Persuista.

Yksi syy persu -sanan käyttöön on varmaan monella muullakin kuin minulla ollut se, että pirun pitkä sana tuo Perussuomalaiset. PS, PS-puolue, tai vaikkapa PSry voisivat olla vaihtoehtoja.

norske

Quote from: Dangr on 24.06.2017, 10:53:12
Muistaakseni Hommalla oli aikoinaan kysely ulkomaalaisista puolisoista. Aika monelta sellainen löytyi.

HEP  8)

Meitäkin on varmaan paljon, jotka ovat olleet suuren osan elämästään ulkomailla töiden takia tai muista syistä kuten allekirjoittanutkin ja katson kyllä melko kohtuuttomaksi kenenkään odottavan että olisin yksin itseni kanssa aikaa viettänyt kotimaista neitsyttä odotellen.

Tuolla monien tykkäämässä taikkulassakin tuli joku vuosi vietettyä ja olenkin monasti kehoittanut suomalaisia miehiä rohkeasti vaan hakemaan naista esim. juuri noista Kaakkois-Aasian maista, tai muualtakin.

Kuinka paljon on Suomessa esim. niitä miespuolisia, jotka pikkukylästä lähtöisinä ovat aikanaan menneet naimisiin sen tytön/naisen kanssa, joka jo alaluokilla kiinnosti. Kun sitten syystä tai toisesta sukset ovat menneet ristiin, niin sen narun hakemisen tilalle löytyy kyllä parempiakin vaihtoehtoja.

Ja pitäisi aina mustaa se, että tällä pallolla on reilusti 3500.000.000 naista, joten takuulla löytyy uusi .. ja hetken päästä jo itsekseen ihmettelee että mitä helv... minä sen vanhan rotkon kanssa niinkin kauan elämääni tuhlasin.

Uuno Nuivanen

Quote from: norske on 24.06.2017, 11:22:07

Yksi syy persu -sanan käyttöön on varmaan monella muullakin kuin minulla ollut se, että pirun pitkä sana tuo Perussuomalaiset. PS, PS-puolue, tai vaikkapa PSry voisivat olla vaihtoehtoja.

Hölmöä oli edes kuvitella, että kansan suussa "Perussuomalaiset" nimi olisi lyhyemmin mitään muuta kuin 'Persut'.

PS, Pesu yms., pyh. Kieli taivuttaa sen persuksi ja sillä hyvä. Jopa persut puhuvat nykyään Persuista, eikä nimi pahenna.  ;)

norske

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.06.2017, 14:24:33
Quote from: norske on 24.06.2017, 11:22:07

Hölmöä oli edes kuvitella, että kansan suussa "Perussuomalaiset" nimi olisi lyhyemmin mitään muuta kuin 'Persut'.

PS, Pesu yms., pyh. Kieli taivuttaa sen persuksi ja sillä hyvä. Jopa persut puhuvat nykyään Persuista, eikä nimi pahenna.  ;)

Niin, minä kylläkin tarkoitin kirjoitettua nimeä Perussuomalaisista, joka ei varmaan kenenkään mielestä ole liian pitkä sanottavaksi. Ja ei, nimi ei pahenna.

Mandula

Jos olisin natsi, kommunisti, mokuttaja tai rasisti, äänestäisin jotakin vihavihervasemmistolaista eduskunnassa nyt istuvaa puoluetta.
Nyt, kun en ole mitään edellä mainituista, ei jäljelle jää kuin Perussuomalaiset.

Eli kyllä, aion äänestää jatkossakin PS:ää.
Klamydia - Suomi on sun

Nuiva kansalainen

Siellä on JHa nyt puikoissa, joten ehdottomasti aion äänestää.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015