News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään

Started by törö, 19.06.2017, 12:17:04

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Quote from: Nikolas Ojala on 03.05.2019, 21:14:14
Ari Jalonen sankarillisesti pelastaa Sinisen tulevaisuuden.

• Laakso, Antti: Ari Jalonen ehdolle sinisten puheenjohtajaksi. Yle Uutiset, 2019-05-03.
Jalonen fuusioi uuvatit kokoomukseen.. jos kokoomus huolii.
Jalonenhan loikkasi uuvattein sitten kokoomuksen listalle ja nyt ehdolla uuvattien puheenjohtajaksi. Uskoisin että valinta on yksimielinen ja tulee valituksi ilman äänestystä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ItikanPieru

Quote from: Eisernes Kreuz on 03.05.2019, 18:17:46
Juttelin vappuna parin kunnallisuuvatin kanssa puolueen tilanteesta. Herrat sanoivat vasta nyt uskovansa, että ei sinttipuolueella ole enää tulevaisuutta. Eduskuntavaaleja ennen molemmat olivat vielä ihan varmoja, että puolue saa läpi useita ehdokkaita, ja varsinkin kaikki julkisuudessa tunnetut nimet Uudeltamaalta. Omasta jatkostaan eivät vielä osanneet (tai halunneet) sanoa enempää.

Kaikki kunnallisuuvatit eivät usko vieläkään. Täällä meillä päin ollaan varmoja siitä, että kunhan vaan saadaan puoluetta ja sen agendaa tunnetuksi kansan keskuudessa, niin kannatus lähtee nousuun, puolueelle on selvä tilaus, hiljaa hyvä tulee...jne jne

antero

Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Supernuiva

Quote from: antero on 03.05.2019, 23:12:18
Kuinka monta henkilöä on varmoja?

Koko Suomen tasolla varmasti lähes jokainen, joka äänesti 2019 eduskuntavaaleissa uuvatteja.

Äänet olivat varmasti aatteellisia, sillä en usko uuvattien saaneen juuri keneltäkään protestiääniä tai "akuankka-ääniä".

DuPont

Quote from: jänkäkurppa on 03.05.2019, 20:35:24
Sampo Terho jättää sinisten puheenjohtajuuden: "Vetäydyn päivänpolitiikasta"

Ministeri ei aio myöskään asettua ehdolle eurovaaleissa.

Näin Sampo Terho ja Sinisten vetovastuun ottava Tiina Ahva kommentoivat puolueen tulevaisuutta vaalitappion jälkeen.

Eduskuntavaaleissa alle yhden prosentin kannatukseen yltäneen, perussuomalaisista loikanneen sininen tulevaisuus -puolueen puheenjohtaja Sampo Terho ei aio asettua enää ehdolle jatkamaan tehtävässään kesäkuun puoluekokouksessa.
...
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1ae61478-4a2f-4207-9a81-406534d9a94e

Jos kyse olisi melkein kenestä tahansa muusta kuin uuvateista, sääliksi kävisi. Sampo on luhistumaisillaan, Tiina A. yrittää esittää urheaa ja vetää etukäteen suunnitellun nauhoituksen. Haastattelun perusteella uuvateilla ei ole eurovaalien osalta mitenkään odotuksia, jonkinlaisena tähtäimenä on seuraava puoluekokous, ja ehkä kunnanvaltuutetut kitkuttelevat pari vuotta jonka jälkeen game over.

Pettäjän tie on tuskainen, käy harhaan.
Toivottavasti saa töitä, kunhan ei mitään vaikutusvaltaista virkaa...

Swen OF Sweden

Quote from: DuPont on 03.05.2019, 23:25:55

Miksi toivoisi hänelle minkäänlaista ansiotyötä?
Kyllä minä toivon vilpittömästi kaikkille muille työttömille ensin työtä, kuin Sampolle!
Kuka muuten palkkaisi tuollaisen petturin mihinkään työhön?
Kyllä minä toivon ennemmin vankilasta vapautuville ja pitkäaikaistyöttömille työtä kuin tuolaiselle valehtelijalle.
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

koojii

Quote from: Lahti-Saloranta on 03.05.2019, 21:20:52
Quote from: Nikolas Ojala on 03.05.2019, 21:14:14
Ari Jalonen sankarillisesti pelastaa Sinisen tulevaisuuden.

• Laakso, Antti: Ari Jalonen ehdolle sinisten puheenjohtajaksi. Yle Uutiset, 2019-05-03.
Jalonen fuusioi uuvatit kokoomukseen.. jos kokoomus huolii.
Jalonenhan loikkasi uuvattein sitten kokoomuksen listalle ja nyt ehdolla uuvattien puheenjohtajaksi. Uskoisin että valinta on yksimielinen ja tulee valituksi ilman äänestystä.

Jalonen on uuvattiuden aatelia. Ensin loikkasi perussuomalaisista uuvattien Siniseen tulevaisuuteen ja sitten vaalien alla loikkasi Kokoomuksen jäsenksi ja kertoi että jos tulee valituksi liittyvänsä uuvattien eduskuntaryhmään.

Tuskin uuvattien puheenjohtajaksi on tunkua kun suunnilleen kaikki uuvatit ovat jätteneet jo uppoavan laivan ja jäljellä olevatkin taitavat miettiä lähinnä vähiten häpeällistä tapaa poistua uuvateista.

Olisihan se mielenkiintoista nähdä vaikka "skriimiä" uuvattien puoluekokouksesta kesäkuussa niin näkisi mimmoista rupelihattua siellä pyörii ja näkyykö epämääräisiä käsimerkkejä.

Kim Evil-666

"Vetäydyn päivänpolitiikasta" on melko epärehellinen luonnehdinta ihmiseltä, joka itse asiassa sai kansalaisilta potkut tarpeettomana natkuna, joka pyyhki demokratialla persettä ja kusi entisten "ystäviensä" niskaan.

Terhon ansioihin viimeisten parin vuoden osalta on kuulunut lisäksi silkka valehtelu ja ultimaalinen opportunismi. Sininen tulevaisuus on lähinnä kuin politiikan syöpä. Onneksi sädehoito (kansalaisten minimaalinen, lähes olematon into äänestää heitä) toi toivotun tuloksen taudin paranemisen osalta.

Soinista sen verran, että kirjoituksistaan päätellen iso vetelä alkaa olla aivan loppu. Peppukipuun hupenee ilmeisesti viimeisetkin voimat. Poliittisella maratonilla Soinin matka katkesi Suomen kannalta kreivin aikaan.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

antero

Quote from: Supernuiva on 03.05.2019, 23:18:44

Koko Suomen tasolla varmasti lähes jokainen, joka äänesti 2019 eduskuntavaaleissa uuvatteja.

Äänet olivat varmasti aatteellisia, sillä en usko uuvattien saaneen juuri keneltäkään protestiääniä tai "akuankka-ääniä".
Osa on herännyt vaalitulokseen, ja osa on herännyt siihen että pikkuhiljaa kaikki lähtee uuvateista.
Eli veikkaisin että äänestäneistä on jo ehkä puolet jättäneet uppoavan laivan.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Impivaaran tiikeri

Timo Minä Minä Minä Soini ryhtyy populismin tutkijaksi.

QuotePopulismi on nyt muotia ja menestystuote joka puolella Eurooppaa. Mitä se on? Miksi se menestyy? Miten se kesytetään? Kuka on populisti? Trump? Keitä he ovat ja mitä tahtovat?

Sitä ajattelin tutkia seuraavaksi. Minulle on tarjottu mahdollisuutta selvittää asiaa perusteellisesti ja ajattelen tästä asiasta myötämielisesti. Pitää vaan raapaista nimi paperiin ja panna parastani. Populismi kun ei ole mihinkään katoamassa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/puheenaiheet/vieraskolumnit/artikkeli-1.421001

Syämmistynyt

Quote from: Impivaaran tiikeri on 04.05.2019, 00:11:42

QuotePopulismi on nyt muotia ja menestystuote joka puolella Eurooppaa. Mitä se on? Miksi se menestyy? Miten se kesytetään? Kuka on populisti? Trump? Keitä he ovat ja mitä tahtovat?

Sitä ajattelin tutkia seuraavaksi. Minulle on tarjottu mahdollisuutta selvittää asiaa perusteellisesti ja ajattelen tästä asiasta myötämielisesti. Pitää vaan raapaista nimi paperiin ja panna parastani. Populismi kun ei ole mihinkään katoamassa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/puheenaiheet/vieraskolumnit/artikkeli-1.421001

Populismilla on alalajina pölhöpopulismi.  Hän varmaankin erikoistuu siihen, kun on alan asiantuntija ja yksi alan perustajista Suomessa.

Deputy M

Juu ja eikos se Timbe ole saanut maisterin paperit tutkiessaan yliopistolla populismia ja kansanjoukkoihin vaikuttamista. :o
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

IDA

Quote from: Deputy M on 04.05.2019, 00:37:02
QuoteJuu ja eikos se Timbe ole saanut maisterin paperit tutkiessaan yliopistolla populismia ja kansanjoukkoihin vaikuttamista. :o

Soini voisi tehdä väitöskirjan. Esimerkiksi Lasse Lehtisen väitöskirjan tieteellisistä ansioista voi olla mitä mieltä haluaa, mutta kirjana se on mielenkiintoinen ja hyvä. Joku vastaava veto "populismista" pientalonpoikien puolueen perustamisesta lähtien olisi hieno teko.
qui non est mecum adversum me est

MW

Quote from: Swen OF Sweden on 03.05.2019, 23:43:42
Quote from: DuPont on 03.05.2019, 23:25:55

Miksi toivoisi hänelle minkäänlaista ansiotyötä?
Kyllä minä toivon vilpittömästi kaikkille muille työttömille ensin työtä, kuin Sampolle!
Kuka muuten palkkaisi tuollaisen petturin mihinkään työhön?
Kyllä minä toivon ennemmin vankilasta vapautuville ja pitkäaikaistyöttömille työtä kuin tuolaiselle valehtelijalle.

Työtön puoluejohtaja? Avoimet vakanssit voi olla vähissä?

No, onhan Sampolla ihan oikeaa koulutustakin, mutta ei järkeä.

Nuivanlinna

Sampo voisi ottaa taiteilijanimen ja alkaa kirjailijaksi.

Sampo Syväkurkku; Sininen hetki suomalaisessa politiikassa. Esikoiskirjailijan hyytävä tragikomedia joka perustuu tositapahtumiin.
Nyt Isänpäivälahjaksi, vain 24.90.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

MW

Quote from: Kim Evil-666 on 03.05.2019, 23:56:32
"Vetäydyn päivänpolitiikasta" on melko epärehellinen luonnehdinta ihmiseltä, joka ***

"Käyn mutustelemaan sitä, mitä ehdin varastamaan tähän mennessä".

Varkaus on takinkääntäjän "ura".

törö

Juu ja eikos se Timbe ole saanut maisterin paperit tutkiessaan yliopistolla populismia ja kansanjoukkoihin vaikuttamista. :o

Populismissa on tällainen kamikaze- suuntaus, jonka Soini varmasti tuntee.

Mieluummin sen kannattaisi valita se ala, jonka se hallitsee, eli turhan tyypin menestyminen politiikassa. Moni haluaa tietää kuinka puolueelle saadaan kannatusta houkuttelemalla mukaan sellaisia henkilöitä, joilla sitä on, ja mistä lähes kirjoitustaidoton mies saa apua puheiden ja kirjojen kirjoittamiseen. Juonittelemista varten pitää löytää joku Jusulan tapainen tyyppi ja asiasisältökin pitää osata valita lehtien yleisönosastoilta ja Twitteristä.

Soini tietää nämä jutut ja osaa kertoa senkin, että kuinka tämmöinen tyyppi voi olla toimivinaan ministerinä teettämällä melkein kaiken muilla.

-PPT-

Tällä foorumilla on naureskeltu idealle että käyttökelpoinen puolue ainakin yksien vaalien ajaksi eteenpäin tulisi kaapata ja siitä tehdä jokin täysin kämy HC natsipuolue jonka rinnalla alkaisi persut näyttämään salonkikelpoisilta.

Loistava idea! Tosin, se natsipuoluekin saisi vaaleissa suuremman kannatuksen kuin tämä hillotolppapuolue.

törö

^ Natsit eivät ole innostuneet ajatuksesta, niin että pitää varmaan alkaa yllyttää anarkisteja. Olisi se komeaa jos Varisverkostolla olisi oma puolue.

tunnus1

(Vanha uutinen) Näkökulma: Sinisten suurin ongelma on latteuksilla huijaava puheenjohtaja Sampo Terho. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201712182200612012 (18.12.2017)

Quote"Luotamme suomalaiseen ihmiseen." Okei... "Emme rakenna vastakkainasetteluja vaan ratkaisuja." Hyvä. "Meidän ainoa eturyhmämme on Suomen kansa." Jesh! "Siniset tuovat toivoa kaoottisen maailman keskelle." No nyt! "Olemme puolue, joka puhuu suoraan." Wau! "Me uudistamme, mutta inhimillisesti." Kaboow!!!!

Toki poliitikkojen puheet ovat aina täynnä kliseisiä latteuksia ja valheellisia lupauksia, mutta kulttuuriministeri Sampo Terhon ensimmäinen puhe sininen tulevaisuus -puolueen kaikkien aikojen ensimmäisenä vastavalittuna puheenjohtajana on yksi poliittisen maailmanhistorian ankeimmista kokoelmista laittoman latteita poliittisia kliseitä.

Ja kun Terho julistaa sinisten olevan "puolue ilman valtapeliä, puolue ilman politikointia", sille eivät naura edes naurismaan legendaariset aidatkaan, sillä sen ei ole hauskaa, vaan ankeaa valehtelua, kun miettii minkälaista valtapeliä ja politikointia Terho ja siniset ovat juuri harrastaneet säilyttääkseen ministerisalkkunsa ja perustaakseen oman puolueen.

Sama pätee Terhon lupaukseen, että "sininen tulevaisuus asettaa aina yleisen edun puoluepolitiikan edelle". Yksi sana Terholle: aktiivimalli.

(...)

Olkoon miten vanha uutinen vain, mutta lainaus tulee laittaa näkyviin klikkisutenöörinä toimimisen sijaan.
ylös sano mummo lumessa

ItikanPieru

Quote from: ItikanPieru on 03.05.2019, 22:32:18
Täällä meillä päin ollaan varmoja siitä

Siis piiri- ja paikallisuuvattien johto, ei toki äänestäjät. Muutama henkilö. ;D

törö

Se näkyy kehuvan nyt tieteellisiä ansioitaan, niin että se voi olla ihan tosissaan. Väitöskirja valmistuu jo ehkä ennen juhannusta.

Quote"Olen ollut populismin kanssa tekemisissä sekä teoriassa että käytännössä neljä vuosikymmentä. Yliopistossa tein pro gradu -työni, Populismi – politiikkaa ja poltinmerkki: SMP:n roolinmuutos, parissa kuukaudessa. Niin suuri oli nuoren miehen into tutkia ja tonkia sekä löytää oikeutusta omalle poliittiselle toiminnalle myös valtiotieteellisestä vinkkelistä", Soini kirjoittaa MT:n vieraskolumnissa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.421565

Tragedian synty

Arvasin jo vuosia sitten, että poliittisen uransa jälkeen Soini väittelee tohtoriksi tutkimalla populismia eli tarkemmin sanoen itseään. Sitten hänestä tulee suomalaisen politiikan aina äänessä oleva kommentaattori, joka pääsee ilmaisemaan kaunaansa Halla-ahoa kohtaan korkeasti oppineen asiantuntijan roolissa, jonka mediat tietenkin suovat hänelle ilomielin. Aina, kun Perussuomalaiset tekevät jotain tai ovat tekemättä, Soini kutsutaan kommentoimaan, ja hän sanoo: "Minä olen väitellyt tohtoriksi tutkimalla populismia. Maailmassa ei ole asian läheisemmin ja henkilökohtaisemmin tuntevaa henkilöä. Ja nyt kaikki viittaa siihen, että Halla-aho on tehnyt ratkaisevan virheen ja hänen epäasiantuntevasti johtamansa ja vääryydellä kaappaamansa puolue romahtaa! Vihan päälle rakennettu ei ole pysyvää! Sitä paitsi hän vain seisoo jättiläisen hartioilla!"
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Sakari

Soini tosiaan koittaa liimautua kiinni persuihin vaikka sitä lähti (jumalan kiitos) itse ovet paukkuen marionettinsä / kaappaussuunnitelmansa hävittyä pj vaalit 2017.
Ooh lalaa...

törö

^^ Ehkä tuon asiantuntemuksen kysyntää rajoittaa kuitenkin se, ettei Soini ymmärrä politiikasta edes alkeita. Missään muussa puolueessa ei haalita väkeä mukaan kaksin käsin siinä uskossa, ettei puolueen linjaa kuitenkaan tarvitse muuttaa sen takia, että puheenjohtaja luulee olevansa elinikäinen diktaattori, joka voi tarvittaessa vaikka panna juoksupojan tuuraamaan itseään, koska ajatus on täysin järjetön.

Soinin puuhia tutkimalla voi oppia paljon kaikkea hyödyllistä, mutta muiden pitää tehdä se tutkimustyö.

sattuma

Quote from: törö on 04.05.2019, 07:58:06

Se näkyy kehuvan nyt tieteellisiä ansioitaan, niin että se voi olla ihan tosissaan. Väitöskirja valmistuu jo ehkä ennen juhannusta.

Quote"Olen ollut populismin kanssa tekemisissä sekä teoriassa että käytännössä neljä vuosikymmentä. Yliopistossa tein pro gradu -työni, Populismi – politiikkaa ja poltinmerkki: SMP:n roolinmuutos, parissa kuukaudessa. Niin suuri oli nuoren miehen into tutkia ja tonkia sekä löytää oikeutusta omalle poliittiselle toiminnalle myös valtiotieteellisestä vinkkelistä", Soini kirjoittaa MT:n vieraskolumnissa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.421565

Populismista on Suomessa kirjoitettu niin paljon, ettei Soini tule saamaan teemasta mitään uutta irti.

Mielestäni paras suomalainen kirja teemasta on

Media & populismi - Työkaluja kriittiseen journalismiin
Niemi, Mari K.; Houni, Topi

Tässä kirjassa kerrotaan, mitä populismi on ja kuinka se on haastanut journalismia. Ketkä saivat julkisuudessa äänen, kun Suomeen saapui ennätysmäärä turvapaikanhakijoita? Kuinka populistit hallitsevat skandaalijulkisuuttaan? Mitä toimittajat ajattelevat populisteista? Harvinaiset haastattelut valottavat myös vastamedioiden tekijöiden ajatuksia.

https://vastapaino.fi/sivu/tuote/media-populismi/2314502

Hommafoorumilla on kirjasta oma ketjunsa.

Kirjajulkkari "Media ja populismi. Työkaluja kriittiseen journalismiin"
« : 21.05.2018, 18:28:47 »
LikeLainaus
Tänään julkaistiin populistien ja median skitsoisaa suhdetta ruotiva "Media ja populismi. Työkaluja kriittiseen journalismiin"-kirja. SU:ssa julkkarin ensimmäinen puolisko.

https://www.suomenuutiset.fi/uutuuskirjassa-syyniin-joutuivatkin-populistien-sijaan-toimittajat-katso-video-julkistustilaisuudesta/

https://hommaforum.org/index.php?topic=125878.0

Nikolas

Quote from: sattuma on 04.05.2019, 09:48:03

Populismista on Suomessa kirjoitettu niin paljon, ettei Soini tule saamaan teemasta mitään uutta irti.

Voi siitä silti kirjoittaa. Eri asia sitten kannattaako sitä kirjaa ostaa.

sattuma

Quote from: Nikolas Ojala on 04.05.2019, 10:29:14

Voi siitä silti kirjoittaa. Eri asia sitten kannattaako sitä kirjaa ostaa.

Soini antaa kolumnissa ymmärtää, että rahoitus olisi olemassa.
Odottaa mielenkiinnolla onko joku säätiö luvannut apurahat.
Itse olen skeptinen. Tarina on samaa tasoa kuin jutut Soinin siirtymisestä töihin ulkomaille.
Soinilla oli kavereita, kun Soinista oli hyötyä oppositiojohtajana tai ulkoministerinä.
Nyt kaverit sekä selkääntaputtajat ovat kadonneet.

"Populismi on nyt muotia ja menestystuote joka puolella Eurooppaa. Mitä se on? Miksi se menestyy? Miten se kesytetään? Kuka on populisti? Trump? Keitä he ovat ja mitä tahtovat?

Sitä ajattelin tutkia seuraavaksi. Minulle on tarjottu mahdollisuutta selvittää asiaa perusteellisesti ja ajattelen tästä asiasta myötämielisesti. Pitää vaan raapaista nimi paperiin ja panna parastani. Populismi kun ei ole mihinkään katoamassa."

Uuno Nuivanen

Jospa persusäätiön rahoista hilloa tolpan nokkaan? Ehkä säännöt sallivat tällaisen soopan rahoituksen.

Lahti-Saloranta

Ei sen mitään tarviksekkaan saada irti, the säätiön rahoitus riittää.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista