News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

JHa ja loikkarit (jos..)

Started by Laskentanuiva, 09.06.2017, 09:23:40

Previous topic - Next topic

JiM

Älkääs nyt kuulkaas.. Terhon maineen voisi vielä pelastaa vaikka se että tämä kaikki olisikin ystävien Jussin ja Terhon mielettömän mieletön suunnitelma pelastaa Suomi tämän hallituksen maanpetoksilta sopivassa vaiheessa?..

Niin ja Kike tulee vielä takaisin kunhan tajuaa miten häntä huijattiin..

Ant.v2

Quote from: Tavan on 17.06.2017, 22:49:35
Ymmärtääkseni juutalaisvastaisuus on kovassa nosteessa Amerikassa, ovat lanseeranneet uuden termin "counter-semitism". Ja puhuvat, että antisemitisteiksi kutsutaan ihmisiä, joista juutalaiset eivät pidä.

Luultavasti tämäkin trendi leviää somen kautta Suomeen ja pelkäämpä, että juutalaisvastaista öyhötystä on tulossa paljon lisää. Miten nuivan skenen tulisi varautua tähän?

Suomessa on vähän reilu tuhat juutalaista. Tästä syystä juutalaiset eivät ole koskaan olleet Suomessa mikään keskustelunaihe hyvässä tai pahassa. Ja tuskin ovat jatkossakaan.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)

Kapseli

Quote from: VilleJ on 17.06.2017, 23:00:07
Quote from: MattiN on 17.06.2017, 22:51:50
Quote from: Hankala Tapaus on 17.06.2017, 22:43:00
Jos taas aikomus on jäädä marginaaliseksi ilmiöksi, ei kun kaikki öyhöttäjät vaan mukaan kuvioon. Ja sen tuloksena vuoden 2019 eduskuntavaaleissa Uuvatit jatkavat siitä, mihin persut jäivät. Tämä tapahtuu siksi, että porukka on onnistunut todistamaan käytöksellään tällä hetkellä vielä valheelliset väittämät tosiksi.

Niinpä. Tässäkin ketjussa jo haaveiltiin kaikenlaisten tunnettujen öyhöjen tuomisesta puolueeseen. Se on itsemurha..

Olen eri mieltä. Kaikki teeskentely ja mielistely ärsyttää ihmisiä. Kun taas kansanomaisuus tuo äänestäjiä. Hakkaraisiin ihmiset pystyvät samaistumaan, joten heitä ne äänestää.

Tämä uusi perussuomalaiset ei lähde kasvamaan, jos Soinin aikainen omien puukottaminen jatkuu. Jos annetaan ihmisten olla omia itsejään ja ilmaista itseään vapaasti, niin silloin nousee myös kannatus. En tietenkään tarkoita että mitä tahansa tulisi hyväksyä. Mutta en myöskään ala määrittelemään mitä termejä toinen saa käyttää.
Minun mielestäni puolueen pitää painottaa edustajille ja jäsenille tiettyjä raameja, joiden puitteissa edellyttää hyvää käytöstä. Liekö tällaista harrastetaan muissa puolueissa, koska aika vähän sieltä nousee omiin muroihin kusijoita, jotka aiheuttavat iltisotsikoita harkitsemattomilla ulostuloillaan, joita sitten puheenjohtaja joutuu jälkikäteen kommentoimaan.

Se ei mielestäni tarkoita kuitenkaan edustajien kahlitsemista omista mielipiteistään.

toumasho

Quote from: Rosebud on 17.06.2017, 22:53:52

Kike vastasi myös omaan kysymykseensä. Taisi olla sellaista "kiitos tosi paljon palautteesta!" (siis niitä: "ROTTA!"), jotain uhriutumista ja muuta lässytystä. Ei siis minkäänlaista katumusta, anteeksipyytelyä tai viitteitä paluusta.

Kuule, jos Kike loikkarina alkaa suunnittelemaan paluuta julkisesti, tai edes pahoittelee, niin iso S soittaa ja masinoi jokaisen itselleen uskollisen loikkarin soittopommittamaan hänet muusiksi. Tarvittaessa tulevat ovelle vartioimaan, että takaisinaivopesu -ohjelma saadaan käyntiin. Tämmöiset jutut on vaan pakko tehdä hiljaisuudessa ja yksin.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Tavan

Quote from: ApuaHommmaan on 17.06.2017, 22:58:36
Juutalaiset ovat Suomessa olleet aina niin pienen pieni vähemmistö, ettei heillä ole ollut käytännössä mitään vaikutusta maamme tilaan. Ei hyvässä, eikä huonossa.

Joo, mutta mehän apinoimme kaikki trendit sopivat se Suomen kontekstiin tai eivät. Esim joku post-koloniaalinen itseruoskinta, vaikka Suomi on itse ollut pelkkä siirtomaa.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Uuno Nuivanen

Quote11§ PUOLUENEUVOSTO

Puolueneuvostoon kuuluvat puoluevaltuuston jäsenten lisäksi puoluehallituksen puolueen jäseneksi hyväksymät kunnanvaltuutetut sekä ansioituneet, puoluekokouksen hyväksymät vaatimukset täyttävät puolueen jäsenet, jotka puolueneuvosto valitsee kokouksessaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan.

Puolueneuvoston puoluekokousten välisenä vuotena pidettävässä kokouksessa käsitellään ja päätetään puolueen ohjelmien muuttaminen tai uusien ohjelmien hyväksyminen sekä kuullaan selostus puolueen eduskuntaryhmän ja erityisjärjestöjen toiminnasta.

Vittu soikoon, en tajua tuosta mitään, ainakaan näin aavistuksen hönössä. Taidan olla liian tyhmä persuksi? En ehtinyt onneksi lähettää jäsenhakemusta.   :-X   :'(

VilleJ

Quote from: Kapseli on 17.06.2017, 23:05:01
Minun mielestäni puolueen pitää painottaa edustajille ja jäsenille tiettyjä raameja, joiden puitteissa edellyttää hyvää käytöstä. Liekö tällaista harrastetaan muissa puolueissa, koska aika vähän sieltä nousee omiin muroihin kusijoita, jotka aiheuttavat iltisotsikoita harkitsemattomilla ulostuloillaan, joita sitten puheenjohtaja joutuu jälkikäteen kommentoimaan.

Se ei mielestäni tarkoita kuitenkaan edustajien kahlitsemista omista mielipiteistään.

Iltisotsikoita aiheuttaa puheenjohtajan kommentointi näihin harkitsemattomiin ulostuloihin. Jos niihin ei lähdetä mukaan, ei niistä silloin kirjoitetakkaan. Jokaisesta persukaustista on tullut kausti, koska meidän omat on tehneet siittä kaustin. Omat on uhrannu omia median alttarille.

Jos toimittaja yrittää tehdä kaustia, siihen on vain kaksi järkevää tapaa reagoida. Joko puolustaa omia, tai jättää kokonaan kommentoimatta.

Pikkuvaimo

QuoteMinisteri Sampo Terho kertoo blogissaan saaneensa rankkaa palautetta: Haukuttiin muun muassa siaksi

No kyllä on saanut rankkaa palautetta ja mielestäni aivan ymmärrettävää. Katselin itse herran fb-seinää jälkeen loikkauksen ja siellä on tolkuttomasti samaa lajia:

"Äänestin sinua, senkin sika!!"
"Paskahousu, kadun että äänestin sinua!"
"Senkin mulkku miksi teit sen? Tähän asti olen äänestänyt sinua kaikissa vaaleissa, en äänestä enää!"

Jos tuollaisesta kehtaa mennä vinkumaan lehdistöön niin se on kyllä jo säälittävää. Äänestäjillä on mielestäni täysi oikeus olla vihaisia ja kertoa mielipiteensä, vaikka sitten karkeastikin. Tappouhkauksia en nähnyt yhtä ainutta. Kyllä se kaikki oli vain Terhon nähtäville purettua pettymystä ja turhautumista. Jos ei äänestäjiensä reaktioita kestä, ei ole kovin vahva poliitikon ura enää edessä.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Hankala Tapaus

.... Kaikki teeskentely ja mielistely ärsyttää ihmisiä. Kun taas kansanomaisuus tuo äänestäjiä. Hakkaraisiin...

Tämä ei ole koko tarina.

Hakkarainen tuo oman osansa äänestäjistä, mutta on vielä sen verran hyvän maun rajojen sisälä että ei karkoita ketään. Jos sen sijaan ruvetaan kaivelemaan kivien alta ja etsitään kaikki mahdolliset maahanmuuttoa vastustavat kaistapäät peliin, saadaan tuhat tai pari  idioottiäänestäjää ja menetetää sata- tai parisataatuhatta.

Se, mikä omaa silmää miellyttää, ei ole todellakaan koko totuus.

VilleJ

Quote from: Hankala Tapaus on 17.06.2017, 23:11:02
Se, mikä omaa silmää miellyttää, ei ole todellakaan koko totuus.

Ei niin, mutta se mitä minä sanon, on koko totuus.

toumasho

Nämä Terhon juutalaisjutut voi generoida kuka tahansa Perussuomalaisia vihaava tai halveksiva taho. Senkun tekee heitä-pois emailin, tai someprofiilin ja alkaa tykittää. Muistaa vaan signeerata jokaisen viestinsä "t. persut" tai "Perussuomalaisten äänestäjä vuodesta miekka ja kypärä" jne.

Miten Terho pystyisi mitenkään selvittämään, että ovatko rasististen  ja vihaviestien lähettäjät:

1) Halla-aholaisia
2) Rivipersuja
3) Kiljuskinejä
4) Vihreitä/Kokkareita/Kikkareita/Sossupossuja jne?

Ei mitenkään. Some tarjoaa loistavan kanavan somehäiriköintiin näissä tilanteissa siten, että uhri voi uhriutua ja kaikki laitetaan entisen puolueen jäsenten piikkiin.

Sampo: "Katsokaa nyt kuinka ne minua kiusaavat, nyt näette mitä kiljua juovia ja zyklon B:tä hengittäviä natseja ne ovat!"
Media: Iiiih! Oooh! <pikkuhousut märkinä>

Rosebud

Quote from: toumasho on 17.06.2017, 23:05:05
Kuule, jos Kike loikkarina alkaa suunnittelemaan paluuta julkisesti, tai edes pahoittelee, niin iso S soittaa ja masinoi jokaisen itselleen uskollisen loikkarin soittopommittamaan hänet muusiksi. Tarvittaessa tulevat ovelle vartioimaan, että takaisinaivopesu -ohjelma saadaan käyntiin. Tämmöiset jutut on vaan pakko tehdä hiljaisuudessa ja yksin.
Kiken julkinen Facebook ei ole "hiljaisuudessa ja yksin". Jos Kike olisi oikeasti loikkaamassa takaisin, emme nyt keskustelisi tästä, koska hän ei olisi esittänyt typerää kysymystään julkisesti. Kysymyksen ainoa motiivi oli kerätä sympatioita äänestäjiltä, ja sitä kautta osoittaa maailmalle, että oikein tuli tehtyä. No, vastaukset eivät olleet ihan toivottuja.

Tavis

Quote from: MattiN on 17.06.2017, 22:51:50
Quote from: Hankala Tapaus on 17.06.2017, 22:43:00
Jos taas aikomus on jäädä marginaaliseksi ilmiöksi, ei kun kaikki öyhöttäjät vaan mukaan kuvioon. Ja sen tuloksena vuoden 2019 eduskuntavaaleissa Uuvatit jatkavat siitä, mihin persut jäivät. Tämä tapahtuu siksi, että porukka on onnistunut todistamaan käytöksellään tällä hetkellä vielä valheelliset väittämät tosiksi.

Niinpä. Tässäkin ketjussa jo haaveiltiin kaikenlaisten tunnettujen öyhöjen tuomisesta puolueeseen. Se on itsemurha..

Olen eri mieltä. Kaikki teeskentely ja mielistely ärsyttää ihmisiä. Kun taas kansanomaisuus tuo äänestäjiä. Hakkaraisiin ihmiset pystyvät samaistumaan, joten heitä ne äänestää.

Tämä uusi perussuomalaiset ei lähde kasvamaan, jos Soinin aikainen omien puukottaminen jatkuu. Jos annetaan ihmisten olla omia itsejään ja ilmaista itseään vapaasti, niin silloin nousee myös kannatus. En tietenkään tarkoita että mitä tahansa tulisi hyväksyä. Mutta en myöskään ala määrittelemään mitä termejä toinen saa käyttää.

Sanoisin, että a) 'pyrkimys salonkikelpoiseen linjaan' vs b) 'johonkin öyhöttämisenkaltaiseen langenneiden nöyryyttäminen a-la Soini' on keinotekoinen dilemma. Vaihtoehtoa a) voi toteuttaa solidaarisemmillakin menetelmillä, kuin mitä Soini on harjoittanut. Entiselle puheenjohtajalle kun linjastaan poikkeavien 'harjaaminen' tuntuu tuottaneen jotain kieroitunutta tyydytystä. Mainitsin tästä puolisentoista vuotta sitten viestissä, joka toki kaiken mukaan lieni kaikesta huolimatta liian myötämielinen, mutta tältä osin nähdäkseni silti osuva:

Quote2) Nuivan siiven vähättelystä on tullut Soinille itseisarvo ja ylpeilyn aihe. Se, miten hän katsoo 'pitäneensä nuivat kurissa', ja miten häntä on tästä eri tahoilta selkään taputeltu, on tullut sellainen identiteetin jatke, että se toimii esteenä puolueen ja Suomen edun ajamiselle tilanteessa, jossa tämä edellyttäisi nuiville annettavia myönnytyksiä.

Sopivaa viestikuria on nähdäkseni Halla-ahonkin hyvä ylläpitää, mutta tätä voi toteuttaa ilman soinimaista sadismia, enkä todellakaan Halla-aholta tällaista myöskään odota.

Hankala Tapaus

Quote from: VilleJ on 17.06.2017, 23:14:16

Tokihan perustelet väittämäsi?

Persujen ei ainoastaan tarvitse saada vanhat kannattajansa palaamaan. Muuttaakseen maailmanmenoa pitää saada merkittävät määrät uusiakin kannattajia.

Suurin osa äänestäjistä vierastaa öyhöttäjiä. Kansanomaisuus on yksi asia, rähisevä, riitelevä moukka aivan toinen.

Eagle

Quote from: MattiN on 17.06.2017, 20:20:10
Miten ja missä Terhoa solvattiin kampanjan loppumetreillä?

Ainakin Terhon Facebookissa oli varsin roisia kommentointia. Terho itse sanoi, että joutui moderoimaan sisältöä vaalien aikana tämän vuoksi.

Tarkoitukseni ei tietystikään ollut hakea oikeutusta sille, mitä loikkarit ovat tehneet. Tosiasia kuitenkin on, että ihmiset yleisesti ottaen ovat herkkänahkaisia ja että loukattu omanarvontunto on usein jopa rahaa ja statusta suurempi vaikutin käyttäytymiselle. Luulen, että Terhon tapauksessa tällä oli merkitystä. 

Ennen kuin saan paskamyrskyn niskaani, niin kerrottakoon, että pidän loikkareiden toimintaa halveksuttavana. Erityisesti siitä syystä, että he ovat perustelleet loikkaamista täysin absurdilla valheellisella narratiivilla.   

Kukaan ei kuitenkaan hyödy, jos loikkareiden pilkkaamisesta tulee jonkinlainen pysyvä osa hommalaisuuden tai perussuomalaisuuden identiteettiä. On tietysti ymmärrettävää, että tapahtumien aikaan roiskuu rapatessa, mutta vakipilkkaaminen kertoo pilkkaajien omasta matalamielisyydestä. 

andrus

Vähän kevennystä la-iltaan  ;)

Teukka kirjoitti faceen näin:
QuoteTeuvo Hakkarainen
10. kesäkuuta kello 4:49 ·

Olen seurannut tarkasti puheenjohtajaehdokkaiden esiintymisiä ja kuunnellut heitä herkin korvin. Melkeinpä kallistuin jo Terhoa äänestämään, mutta Turunen ja Elovaara muuttivat mieleni. Koska Terholla on näin epäluotettavia kannattajaedustajia, äänestän Halla-ahoa.

Eli kirjoitus oli junttaporukan käsikirjoittama vedätys, koska "epävarman" Teukan äänimäärä kuitenkin massiivinen ja Halla-ahon piiloviesti "toisen varapuheenjohtajan jätän ns. herran haltuun" tarkoitti Teukkaa eli lasten kirjoista tuttua Herra Hakkaraista johon itse Kunnas otti aikoinaan kantaa http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102514632000_uu.shtml
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

toumasho

Quote from: Rosebud on 17.06.2017, 23:16:12
Kiken julkinen Facebook ei ole "hiljaisuudessa ja yksin". Jos Kike olisi oikeasti loikkaamassa takaisin, emme nyt keskustelisi tästä, koska hän ei olisi esittänyt typerää kysymystään julkisesti. Kysymyksen ainoa motiivi oli kerätä sympatioita äänestäjiltä, ja sitä kautta osoittaa maailmalle, että oikein tuli tehtyä. No, vastaukset eivät olleet ihan toivottuja.

Niin et sitten ota sitä vaihtoehtoa huomioon, että koko juttu olisi pienen ydinryhmän aikaansaannos, jossa Kike ei ole ollut mukana, vaan saatu FUD-tilannetta hyväksikäyttämällä mukaan? Minulle tuollainen kysymys näkyy juurikin tuollaisena "Jouduin tekemään päätöksen heti, koska vakuutuin Timon perusteluista niin hyvin Siiimonin samalla nyökytellessä ympäriparta-päätään hyväksyvästi".  Naisille on erittäin ominaista epävarmuus.  Kiken FB kysymys on minulle päivänselvä merkki siitä, että Kike ei ollut juonessa mukana kuin vasta aivan loppumetreillä.

Tavan

Quote from: Eagle on 17.06.2017, 23:19:23
Kukaan ei kuitenkaan hyödy, jos loikkareiden pilkkaamisesta tulee jonkinlainen pysyvä osa hommalaisuuden tai perussuomalaisuuden identiteettiä. On tietysti ymmärrettävää, että tapahtumien aikaan roiskuu rapatessa, mutta vakipilkkaaminen kertoo pilkkaajien omasta matalamielisyydestä.

Jos tämä episodi on jotain opettanut, on se politiikan raadollisuus ja raakuus. Tämä peli on niin julmaa, että ritarit syödään elävältä. Jos alamme hurskastelemaan ja pitämään yksipuolisesti kiinni jostain kohtuuden ja reilun pelin säännöistä, meidät tuhotaan olankohautuksella.

Ainoa syy miksi tämä tarina ei päättynyt katastrofiin, oli nuivien persujen säälimätön junttaaminen puoluekokouksessa. Soinilaisille ei annettu mitään armopaloja, minkä ansiosta nuiva liike pelastui. Jos siinä oltaisiin kohtuun nimissä annettu esmes Niinistölle varapuheenjohtajuus olisi tilanne nyt mahdollisesti epätoivoinen.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

qwerty

Tässä on sisäänrakennettuna oletuksena että kaikki "vihaviestit" ovat juuri niiden lähettämiä keiden oletat. Ei mene noin. Toinen viesti, ja toinen kerta kun opetat Hommalaisia oletuksen pohjalta. Tarjoat vahvaa uutta vaihtoehtoa palstalle heti alusta alkaen. Jotain todisteita pöytään ensi kerralla. Jookos vaan. Täällä mennään pääsääntöisesti, hurjalta kuulostavasti, faktat edellä.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Pikkuvaimo

Quote from: MattiN on 17.06.2017, 20:20:10
Miten ja missä Terhoa solvattiin kampanjan loppumetreillä?

Ainakin Terhon Facebookissa oli varsin roisia kommentointia. Terho itse sanoi, että joutui moderoimaan sisältöä vaalien aikana tämän vuoksi.

Tarkoitukseni ei tietystikään ollut hakea oikeutusta sille, mitä loikkarit ovat tehneet. Tosiasia kuitenkin on, että ihmiset yleisesti ottaen ovat herkkänahkaisia ja että loukattu omanarvontunto on usein jopa rahaa ja statusta suurempi vaikutin käyttäytymiselle. Luulen, että Terhon tapauksessa tällä oli merkitystä. 

Ennen kuin saan paskamyrskyn niskaani, niin kerrottakoon, että pidän loikkareiden toimintaa halveksuttavana. Erityisesti siitä syystä, että he ovat perustelleet loikkaamista täysin absurdilla valheellisella narratiivilla.   

Tarkoitatko siis, että tuon loikan jälkeen äänestäjät eivät olisi saaneet sanoa "senkin sika, petit minut, en äänestä sinua enää!"? Äänestäjiä on satoja. Et sinä eikä kukaan muukaan voi kontrolloida heidän reaktioitaan. Vaikka itse Halla-aho käskisi pettyneiden äänestäjien olla korrekteja ja sanoa Sampolle kiltisti vain "Olen pettynyt, en äänestä sinua enää", ei sellaista ihmettä tapahtuisi että kaikki vihainen puhe jonnekin katoaa. Kyse ei ole myöskään siitä, että perussuomalaisten äänestäjät olisivat jotenkin erityisen innostuneita nimittämään takinkääntäjiä paskahousuiksi, vaan kyllä se on ihan yleinen reaktio kaikilla ihmisillä. Kuvitelkaa vaikka että Touko Aalto loikkaisi nyt persuihin ja sanoisi tehneensä valinnan, jonka seurauksena omatunto on puhdas. Luuletko ettei HÄNEN seinänsä silloin täyttyisi vastaavasta vihaisten äänestäjien solvausryöpystä?

Tietysti poliitikoilta itseltään vaaditaan hyvää kieltä ja asiallisuutta. Jos perussuomalaiset kansanedustajat alkavat sanoa Terhoa ja muita uuvatteja paskahousuiksi, se on ihan eri juttu ja paljon paheksuttavampaa kuin pettyneen äänestäjän tunteenpurkaus Facebookissa. Olen itse niin vanhanaikainen, että en mennyt ilmaisemaan tuohtumustani Terholle, vaikka hän petti minutkin. Siis en nimittänyt paskahousuksi tai siaksi, mutta harkitsen vielä että lähettäisin hänelle kuitenkin viestin ja kertoisin korrektisti pettyneeni.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

VilleJ

Quote from: Hankala Tapaus on 17.06.2017, 23:18:37
Quote from: VilleJ on 17.06.2017, 23:14:16
Persujen ei ainoastaan tarvitse saada vanhat kannattajansa palaamaan. Muuttaakseen maailmanmenoa pitää saada merkittävät määrät uusiakin kannattajia.

Tähän päästään olemalla vaihtoehto.

norske

Quote from: toumasho on 17.06.2017, 23:24:43
Quote from: Rosebud on 17.06.2017, 23:16:12

Niin et sitten ota sitä vaihtoehtoa huomioon, että koko juttu olisi pienen ydinryhmän aikaansaannos, jossa Kike ei ole ollut mukana, vaan saatu FUD-tilannetta hyväksikäyttämällä mukaan? Minulle tuollainen kysymys näkyy juurikin tuollaisena "Jouduin tekemään päätöksen heti, koska vakuutuin Timon perusteluista niin hyvin Siiimonin samalla nyökytellessä ympäriparta-päätään hyväksyvästi".  Naisille on erittäin ominaista epävarmuus.  Kiken FB kysymys on minulle päivänselvä merkki siitä, että Kike ei ollut juonessa mukana kuin vasta aivan loppumetreillä.

Juuri vilkaisin sitä Kiken naamakirjapostausta ja kommentit olivat kyllä murskaavan tyrmääviä. Olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa, juuri noin siinä on käynyt.
Tuleva Perussuomalainen, sopi tai ei

Laura Huhtasaaresta Suomen seuraava ja samalla ensimmäinen NAISPRESIDENTTI !

Heikki Mannersuo

Kukaan ei kuitenkaan hyödy, jos loikkareiden pilkkaamisesta tulee jonkinlainen pysyvä osa hommalaisuuden tai perussuomalaisuuden identiteettiä.

Väärin, hallitus eturyhmineen hyötyy aivan helvetisti. Ja jos tässä jotain identiteettiä on havaittavissa, niin vallankahvaan tarttuneiden tollojen helposti valheiksi osoitettavia tarinoita, etten sanoisi jopa valheita ja erittäin heppoisesti perusteltuja päätöksiä ristiriitoineen. Jos vielä laitetaan vaakakuppiin Halla-ahon dehumanisointi tai loikkareiden ansiostaan saama huono kohtelu, niin Jussi on kyllä hypännyt minun silmissä todella korkealle olemalla pitkämielinen ja analyyttinen. Loikkarit eivät ansaitse ainuttakaan kehua.
Mielipiteet sisältävät ehdottoman vakavasti torjuttavaa asiaa. Ohita, jos mahdollista.

MattiN

Mitä nyt Terhon fb-seinää katsoo, niin ennen puoluekokousta sen kommenttien taso on ollut yleisesti aika matala. Sekalaista rajat kiinni -ölömölöä ja öyhäämistä. Ehkä se selittää osaltaan äänestystuloksenkin, kovin moni ajatteleva ihminen ei häntä seurannut tai uskonut.

Rosebud

Quote from: toumasho on 17.06.2017, 23:24:43
Jotenkin noin se varmasti menikin, mutta kuten sanoin, Kike on lammas, joka ei uskalla tehdä mitään ilman muuta laumaa. Jos muita lähtee, sitten ehkä Kikekin määkii perässä. Mutta yksin se pelkuri ei kyllä loikkaa takaisin. Voisin löydä tästä suuren summan vetoa.

Voin toki olla väärässäkin, eikä olisi ensimmäinen kerta. Katsotaan tilanne uudestaan parin viikon päästä, niin toinen meistä saa sanoa: "I told you so!".

Micke90

Quote from: MattiN on 17.06.2017, 23:32:52
Mitä nyt Terhon fb-seinää katsoo, niin ennen puoluekokousta sen kommenttien taso on ollut yleisesti aika matala. Sekalaista rajat kiinni -ölömölöä ja öyhäämistä. Ehkä se selittää osaltaan äänestystuloksenkin, kovin moni ajatteleva ihminen ei häntä seurannut tai uskonut.

Itsehän Terhi teki itsestään Soinin pikku sylikoiran ottamalla vastaan kulttuuriministerin hillotolpan, jonka ainoa tarkoitus oli vain Soinin oman hillotolpan jatkuvuuden turvaaminen.

koojii

Quote from: ApuaHommmaan on 17.06.2017, 22:58:36

Juutalaiset ovat Suomessa olleet aina niin pienen pieni vähemmistö, ettei heillä ole ollut käytännössä mitään vaikutusta maamme tilaan. Ei hyvässä, eikä huonossa.

Suomessa on muutamia juutalaisia hyvissä vaikutusvaltaisissa asemissa. Esimerkiksi puolanjuutalaisen taustan omaava Ben Zyskowicz. ( lähde taustalle https://fi.wikipedia.org/wiki/Ben_Zyskowicz )

Pakko nostaa rehellisesti hattua Ben Zyskowiczille. Vaikka poliittisesti olen itse monissa asioissa täysin päinvastaista mieltä hänen kanssaan, niin pakko myöntää että kyseessä on taitava poliitikko ja hyvä argumentoimaan ja muutenkin vaikuttaa asialliselta tyypiltä.

En kyllä itse pysty keksimään mitään negatiivista sanottavaa Suomen juutalaisesta vähemmistöstä.

Sen sijaan siitä Israelin Palestiinan miehityksestä en pysty mitään positiivista sanomaan. Suomen juutalaisella vähemmistöllä ei käsittääkseni ole minkäänlaista sananvaltaa sen asian suhteen.

Minulle itselleni olisi kyllä liian hapokasta jos esimerkiksi tällä palstalla alettaisiin arvostelemaan erittäin kriittiseen sävyyn kyseistä vähemmistöä. Sama koskee esimerkiksi saamelaista vähemmistöä Suomessa ja Suomen tataarien vähemmistöä.

En halua itse vähemmistöjä laittaa minkäänlaiseen arvojärjestykseen enkä toisaalta usko että ketään voisi vähempää kiinnostaa kuin tavallisen pottunokan "arvojärjestykset" eri vähemmistöille. Jos jostakin ryhmästä on ongelmaa,esimerkiksi rikollisuuden vuoksi, niin sitten minusta tulisi pyrkiä estämään kyseisen vähemmistön uusien jäsenten tulo Suomeen tai ainakin olla kannustamatta ja houkuttelematta tulemaan Suomeen kyseistä ryhmää.

qwerty

Quote from: MattiN on 17.06.2017, 23:32:52

Ehkä se luulee tehneensä hyvääkin hallituspolitiikkaa, ja odotti pelkästään vuolasta ylistystä. Sen takia on nyt ajatus hakusessa, että mitä minä muka olen tehnyt väärin. Miksi minua, joka olen vilpittömästi itseni uhrannut uuden ja uljaan liittovaltion palvelukseen, näin solvataan.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Eagle

Quote from: qwerty on 17.06.2017, 23:28:59

Tässä on sisäänrakennettuna oletuksena että kaikki "vihaviestit" ovat juuri niiden lähettämiä keiden oletat. Ei mene noin. Toinen viesti, ja toinen kerta kun opetat Hommalaisia oletuksen pohjalta. Tarjoat vahvaa uutta vaihtoehtoa palstalle heti alusta alkaen. Jotain todisteita pöytään ensi kerralla. Jookos vaan. Täällä mennään pääsääntöisesti, hurjalta kuulostavasti, faktat edellä.

En viittaa nyt mihinkään sähköposteihin mistä puhut (luin 5min sitten ko. posteista vasta täältä).

Puhun nyt siitä, miten foorumilla on kirjoitettu viime päivinä loikkareista. Pointti siis sama kuin Niikolla, että haukkumisen jatkamisesta ei hyödy kukaan. Katse kiekkoon ja lapa jäähän.

Nikolas

Quote from: VilleJ on 17.06.2017, 23:30:38

Tähän päästään olemalla vaihtoehto.

Olemalla todellinen vaihtoehto ja ainoa sellainen.

Nykyinen puolue puheenjohtajineen ja edustajineen sopii sellaiseen lokeroon, jossa on ollut tähän asti hiljaista.