News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2017-05-06 YLE TV1 Ykkösaamu Halla-aho haastattelussa

Started by MiljonääriPlayboy, 06.05.2017, 10:47:35

Previous topic - Next topic

Ernst

Quote from: Firtu Fakkari on 08.05.2017, 11:54:15
Quote from: Muuttohaukka on 07.05.2017, 20:26:08
Jussi H-a on niin suvereeni omissa mielipiteissään. Pidän ja arvostan hänen pienen hymynkareen takaa antamia monitahoisia vastauksia.

J H-a on aivan eri tasoa kuin Soini et co.
Kas, kun kaikki hänen äänestäjänsä eivät muinaiskirkkoslavisteja, joiden hattuhyllystä löytyisi lyyralla varustettu silkkipytty. Mielestäni Halla-ahonkin tulisi laskeutua norsunluutornistaan tavallisen paskaväen rinnalle, jota hän haluaa niin kovasti edustaa, muuten seurauksena on vain (sinivalkoinen) "stubbilaisuus".

Mutta se on vain minun mielipide...

Minun mielipiteeni on se, että tohtori saa esiintyä omalla tavallaan. Ja jos sivistyssanatuttaa, anti tulla. Parempi niin päin, kuin soinilaisittain yrittää olla niin kansanmiestä ja maisterisjätkää.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Hakkapeliitta

Quote from: Firtu Fakkari on 08.05.2017, 11:54:15
Totta, mutta olen huomannut, että Halla-ahollakin on poliitikolle ominaisesti suuria vaikeuksia antaa selkeitä kyllä tai ei -vastauksia. Silloin tällöin Halla-aho lipsahtaa jopa ärsyttävyyden puolelle, kun yksinkertaiseen kysymykseen ei saa lyhyttä ja selkeää vastausta, vaan tuloksena on epämääräisen rönsyilevä sekasotku maustettuna sivistyssanoin, joita Halla-aho muutenkin käyttää mielestäni aivan liikaa. Kas, kun kaikki hänen äänestäjänsä eivät muinaiskirkkoslavisteja, joiden hattuhyllystä löytyisi lyyralla varustettu silkkipytty. Mielestäni Halla-ahonkin tulisi laskeutua norsunluutornistaan tavallisen paskaväen rinnalle, jota hän haluaa niin kovasti edustaa, muuten seurauksena on vain (sinivalkoinen) "stubbilaisuus".
Tässä tuleekin esiin se, että Halla-Aho ei missään nimessä ole populisti. Ei kaikkiin asioihin ole yksinkertaisia vastauksia. Hän sanoo oman mielipiteen asioista, eikä pyri vaikuttamaan mihinkään äänestäjäryhmiin. Jos siitä pitää, silloin hänestä pitää. Jos ei, niin sitten ei.

Itse olen näiden viimeaikojen haastatteluiden perusteella alkanut tykkäämään hänestä entistä enemmän. Monista asioista hänen mielipiteensä ovat tismalleen samoja mitä olen itse niistä aikaisemminkin ajatellut. Huom. En ole lukenut skriptaa juuri ollenkaan. Hänkin selvästi näkee, että politiikka on peliä, ja jos halutaan saada politiikassa jotain aikaan, on pelattava peliä taktisesti vastustajaa paremmin. Huutamalla muslimit ulos, ei saa mitään aikaan.

Sellainen huomio kuitenkin Halla-Ahosta, että hänen maahanmuuttokritiikki ei tunnu pohjautuvan hirveästi kansallismieliseen ajatteluun, vaan kylmästi talousasiohin ja rikollistilastoihin yms. Terholta tuli hyvä kommentti hänelle tuossa lauantain vaalipaneelissa, missä hän JH-A sanoi, että maahanmuutto oli menestystarina yhdysvalloille, koska kontrolli oli tiukkaa. Terho vastasi tähän, että se oli taloudellinen menestystarina, mutta katastrofi alkuperäisväestölle.

Toisekseen olen hieman huolissani hänen talouspoliittisista näkemyksistään. En usko, että perussuomalaisten politiikka hirveän paljon oikeammalle siirtyy hänen valinnastaan huolimatta. Kuitenkin hänen omien sanojensa mukaisesti "Se miltä asiat näyttävät on tärkeää", ja pelkään, että monen silmissä näyttäisi siltä, että PS siirtyisi entistä enemmän köyhien kyykyttämispuolueeksi.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.