News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-12-13 Halla-aho palaa kotimaan politiikkaan

Started by Nuivanlinna, 14.12.2016, 00:35:26

Previous topic - Next topic

Jari Leino

Haluaisin vielä tähän väliin kertoa, miten ylpeä olen siitä, että pääsin Muutospuolueen puheenjohtajana tekemään yhteistyötä Muutoksen eduskuntaryhmän kansanedustaja James Hirvisaaren ja monen muun hienon ihmisen kanssa.

Pidän oman poliittisen urani suurimpana saavutuksena sitä, että minun pj-kaudellani täysin paskan äänimäärän edellisissä eduskuntavaaleissa saanut Muutos oli kaikesta huolimatta eduskunnan päättävissä pöydissä mukana vaikuttamassa. (Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa vain 7 504 ääntä eli 0,26 %. Milloinkaan ennen Suomen historiassa neljäsosaprosenttipuolue ei ole päässyt tekemään lakialoitteita eduskunnassa. Itse tulin puheenjohtajaksi vasta 2014).

Upein "edes yritetty" yritys oli lakiesitys kansanäänestyksen järjestämisestä EU-erosta.

https://www.eduskunta.fi/FI/Vaski/sivut/trip.aspx?triptype=ValtiopaivaAsiakirjat&docid=la+18/2014

QuoteLA 18/2014 vp - James Hirvisaari /m11 ym.

Laki kansanäänestyksen järjestämisestä Suomen eroamisesta Euroopan unionin jäsenyydestä

ALOITTEEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ

Lakialoitteessa ehdotetaan säädettäväksi laki kansanäänestyksestä, jonka aiheena on Suomen eroaminen Euroopan unionista. Perustuslain mukaan äänestys on neuvoa-antava. Äänestys toimitettaisiin eduskuntavaalien 2015 yhteydessä.

Tämän lakialoitteen allekirjoittivat:

Helsingissä 25 päivänä huhtikuuta 2014

James Hirvisaari /m11
    Olli Immonen /ps
    Teuvo Hakkarainen /ps
    Markus Mustajärvi /vr
    Pertti Virtanen /ps
    Jyrki Yrttiaho /vr
    Vesa-Matti Saarakkala /ps
    Jussi Halla-aho /ps
    Juho Eerola /ps

Toivon, että vielä joskus joku näistä rohkeista kansanedustajista tekee vielä uudestaan lakialoitteen Suomen eroamisesta EU:sta. Ja toivon todella, että se menee läpi. Olen itse valmis tukemaan tätä asiaa kaikin tavoin, ihan riippumatta siitä, kuka sen aloitteen tekee.

elven archer

Quote from: Jari Leino on 08.03.2017, 01:49:16
Tämä oli se "edes yritetty" -osasto.  :)
Sinähän noita saavuttamattomuuksia aloit riepotella, mutta sitten tarjosit tuollaista yritystä oman porukkasi saavutukseksi, joten äläpä yritä kääntää asiaa ihan nurin niskoin.

Ja yrityksillä on eroa. Yksi mies vs. yhden miehen menetyksen jälkeen vielä 3. isoin hallituspuolue, jos nyt oikein paikkamäärät muistan. Kummalla on paremmat edellytykset ihan oikeastikin vaikuttaa asioihin? Ja kun se teidän yksi mieskin meni sinne eduskuntaan tuon mainitun puolueen riveistä, niin siinähän ollaan niin, ettei hymiökään asiaa muuta.

Eli Jussi Halla-aho oli sinun mielestäsi "älytön" laittaessaan nimensä noiden lakialoitteiden alle? :)
En ole sanonut ketään älyttömäksi, vaan suunnitelmaa älyttömäksi. Ja kyllä, typerää oli moista aloitetta ajaa silloin ja typerää se olisi vielä nytkin, koska aika ei vieläkään ole kypsä millekään fixitille. Jos tuollaisen äänestyksen saa kasaan ja häviää, niin Suomi ei taatusti poistu EU:sta ennen kuin EU:n rippeetkin lakkaavat olemasta. Typerää moisen ajaminen on ihan tukijan nimestä huolimatta. Onneksi EU-myönteiset pitivät koko yritystä niin vitsinä, että eivät oikeasti tarttuneet ideaan. Yllä lukeva voi yllättää sinut, koska tunnut puhuvan Halla-ahoa nyt tukevista jonain fanipoikina, mutta kuten jo sanoin, niin siitä ei välttämättä ole jokaisen kohdalla kyse.

Minun mielestäni on tärkeätä edesyrittää tuoda yhteiskunnalliseen keskusteluun sellaisia asioita, joista eliitti haluaa vaieta.
Keskusteluun niitä kannattaa tuoda, mutta ei hävittävään äänestykseen. Jos EU-fanaatikoilla olisi pelisilmää tai he ymmärtäisivät tulossa olevan uhan, niin he tarjoaisivat sen äänestyksen ja vieläpä mahdollisimman pian, koska myöhemmin he häviäisivät sen. Jos se pidettäisiin nyt, niin siihen voisi vedota, että vasta äänestimme, joten ei äänestetä uudelleen enää. Ja perustelu olisi kaiken huipuksi täysin pätevä pitkän aikaa monen monituiset vuodet. Ei olisikaan oikein uusia äänestystä, koska eihän tässä mikään EU sentään haluta olla.

Asiat tulevat yhteiskunnalliseen keskusteluun sitä kautta, että edes yksi kansanedustaja uskaltaa ottaa asian puheeksi, sitten toinen jne. kunnes eduskunnan enemmistö on sitä mieltä.
Someaikana keskustelu ei ole kansanedustajien aloitteista kiinni, vaan päinvastoin he seuraavat muualla esitettyjä asioita.

Käsittääkseni EU-ero on tällä hetkellä Jussin oma tavoite. Onko Jussi sinun mielestäsi "älytön" ajatellessaan noin? Vai saako hän ajatella, mutta ei saisi edesyrittää TEHDÄ mitään, koska vielä se ei ole realistista?
EU-ero on hyvä idea, mutta EU-myönteisten voittoon päättyvä kansanäänestys erosta on älytön idea syistä, joista tuskin tarvitsee ääneen sanoa. Haitallisten asioiden tekeminen ei muutu hyväksi sillä, että kyse olisi yrityksestä. En minäkään polttopuita pilkkoessani lyö varpaaseen tyytyväisenä, että tulihan yritettyä. Jos on niin heikko päivä, niin odotan mieluummin parempaa ja tartun toimeen vasta sitten, kun ei voi tulla moisia vahinkoja. Ja lisäänpä vielä, että persujen äänestäminen ei ollut vastaavan tuhoisa idea, koska ei ollut parempia vaihtoehtoja. Ilman sitä sinne olisi mennyt vihreitä tai sdp:tä tai vastaavia vieläkin pahemman tuhon tekijöitä.

elven archer

Quote from: Jari Leino on 08.03.2017, 02:10:59
Haluaisin vielä tähän väliin kertoa, miten ylpeä olen siitä, että pääsin Muutospuolueen puheenjohtajana tekemään yhteistyötä Muutoksen eduskuntaryhmän kansanedustaja James Hirvisaaren ja monen muun hienon ihmisen kanssa.
Tunnut olevan, mutta muille asetat paljon kovempia kriteerejä. Vaadit muilta tulosta. Se minua tässä hieman häiritsee, kun kovasanaisesti esität käytännössä, että teidän touhunne olisi ollut parempi vaihtoehto, vaikka te ette hallituksessa varmasti olisi olleet, ettekä siten päättämässä yhtään mistään.

Pidän oman poliittisen urani suurimpana saavutuksena sitä, että minun pj-kaudellani täysin paskan äänimäärän edellisissä eduskuntavaaleissa saanut Muutos oli kaikesta huolimatta eduskunnan päättävissä pöydissä mukana vaikuttamassa.
Kiitos persujen listan. Ja tuo ylpeys lakialoitteista samaan aikaan, kun ammut täysilaidallisia siitä, että persut eivät onnistuneet vetämään omaa linjaansa maahanmuutossa. Tuo häiritsee minua. Jos haukkuisit tasapuolisesti kaikkia, niin se olisi ihan ok, mutta nyt nostat omaa häntääsi tuossa samalla, joten sitä ajattelua en niele. Yrität nytkin painaa ainoaa realistista mahdollisuutta oikeasti vaikuttaa alas, koska sinulla on niin kova tarve nostaa sitä omaa häntääsi. Tai siltä se ainakin vaikuttaa minun silmiini. En tiedä, miksi sitä teet.

b_kansalainen

Vesa-Matti Saarakkala /ps
Valtionhoitaja Saarakkala jo eilen ilmoitti, että euro-krittittisyys on vain hokkus-pokkusta. Persuista on uutettu pois jo kaikki mikä heissä joskus oli. Halla-aho tuskin on poikkeus.

Leino jauhaa menneitä. Sillä ei voiteta tulevaisuutta.

b_kansalainen

Tap-tap-tap. Se on hyvä nostaa omaa häntää kun kukaan muukaan ei sitä ole tekemässä. Jos identifioit itsesi persuista lahjana pudonneeseen James Hirvisaareen, niin muu Suomi ei enää ihmettele, mihin Muutos kaatui. Sinulle persut valinnut Halla-aho oli "kakka" ja persuista erotettu Hirvisaari oli "nami". Makunsa kullakin.

Kaiken pelastava Halla-aho meni persuihin ja Muutos hyytyi sinuun. Nytkö Halla-aho viimein pelastaa kaiken ja sinutkin?

Minäkin olisin pelastanut Suomen, jos Halla-aho olisi vain valinnut oikein. Ja meitä on monta.

Kulttuurirealisti

Quote from: Blanc73 on 07.03.2017, 08:54:47
Quoteprofessori Kimmo Grönlund...

Taasko tuo aukoo päätään? Suvakkiproffa Grönlundilla on jäänyt joku pysyvä aivosähkövaurio Halla-ahon sanomisista?

Heikki Porkka kirjoittelee OM:ssa, että Grönlund aloitti sen Immosen "kohu"kirjoituksen pöyristelyn myös. Se sitten johti Unelma-miekkariin ja vihapuhehössötykseen. Mies taitaa olla joku maksettu kansankiihottaja.

Itse olin jo unohtanut keitä tuohon liittyi.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

James Hirvisaari

Quote from: Jari Leino on 07.03.2017, 23:08:49
Niinkin yksinkertainen ja nerokas termi kuin "haittamaahanmuutto" on mielestäni melko uusi tulokas suomen kielessä. Tietääkö kukaan, kuka otti sen käyttöön tuossa nimenomaisessa muodossa ensimmäisenä?

Luulen, että se olin minä, lokakuussa 2013.

QuoteMeidän vastuullamme on varjella Suomen kansaa ja valvoa, ettei ääriaineksia pääse maahamme vääräntyyppisen maahanmuuton seurauksena. Varsinkin työperättömän haittamaahanmuuton mukana tulee helposti yhteiskuntaamme sopeutumatonta ainesta. Länsimaista vapautta ja moniarvoisuutta ja ihmisoikeuksia korostava Suomi ei saa mennä sellaisen takia pilalle. Liian usein monikulttuurisuus tarkoittaa eristäytyviä rinnakkaiskulttuureja, jotka synnyttävät yleistä turvattomuutta ja vaarallisia jännitteitä etnisten ja uskonnollisten ryhmien välille. Sellaiselle kehitykselle ei saa antaa yhtään tilaa. Meidän suomalaisten on pidettävä lujasti kiinni omista arvoistamme.

https://jameshirvisaari.wordpress.com/2013/10/31/10-kristinusko-islam-ja-suomi/

EDIT: Siis ainakin aktiiviseen uuskäyttöön sen olen olettanut:

https://jameshirvisaari.wordpress.com/?s=haittamaahanmuu
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Roope

Quote from: James Hirvisaari on 08.03.2017, 10:16:14
Luulen, että se olin minä, lokakuussa 2013.

Quotehaittamaahanmuutto

4.12.2011

Sellainen maahanmuutto(politiikka), joka on haitallista vastaanottavalle yhteiskunnalle. Haittoja ovat esimerkiksi lisääntynyt rikollisuus ja taloudellisen huoltosuhteen heikkeneminen.
Urbaani sanakirja

Quote from: acc on 17.12.2009, 15:58:47
Onko sana "haittamaahanmuutto" mainittu.

Sanoilla voidaan ottaa keskustelua haltuun. Tässä ehdotuksia:
- maahanmuuttorasite
- kulttuuririkos
- sopeutumisrajoitteinen
- loukkaantumishakuinen
- etuoikeushakuinen
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jari Leino

Quote from: b_kansalainen on 08.03.2017, 03:03:48
Kaiken pelastava Halla-aho meni persuihin ja Muutos hyytyi sinuun. Nytkö Halla-aho viimein pelastaa kaiken ja sinutkin?

Minä kun luulin, että Muutos hyytyi siihen, että se ei saanut tarpeeksi ääniä äänestäjiltä.

Miksi teillä muuten on niin kova tarve keskustella Halla-aho-ketjussa minusta ja Muutoksesta? Siksikö, että Halla-ahon ja persujen tekemättömyyksiin liittyvät faktat ovat hieman liian kipeitä? :)

Muutos ei saanut ääniä, joten se hyytyi. PS sai monta jytkyllistä ääniä, mutta ei onnistunut saamaan oikeastaan mitään tavoitteitaan läpi maahanmuuttoon ja "eu-kriittisyyteen" liittyen.

Pahinta on minun mielestäni se, että PS ei oikeasti näytä edes yrittävän. Ymmärrän sen, että kaikki lakialoitteet yms. eivät mene läpi, mutta kun niitä ei uskalleta edes tehdä.

Äskettäin jollain kyselytunnilla Eerola tms. kysyi, että miksi hallitusohjelman kirjauksia maahanmuuttopolitiikan osalta ei ole noudatettu. Risikko vastasi siihen avoimesti ja rehellisesti, että teitä persuja on kusetettu eikä niitä kirjauksia ole tarkoituskaan toteuttaa imekää parsaa lällällää.

Persut olivat hetken pöyristyneitä mutta tyytyivät saamaansa vastaukseen.

Minä en ole ikinä odottanut Halla-ahon pelastavan yhtään mitään. Päinvastoin, olen yrittänyt alusta asti taistella Mestari-kulttia vastaan tekemällä sen naurunalaiseksi. Mutta te menitte ja otitte sen Mestari-läpän ihan tosissaan.

Nyt monet tuntuvat odottavan, että Halla-ahon mahdollinen valinta pj:ksi pelastaa kaiken. Minä olen sanonut, että käytännössä siinä on niin monta estettä tiellä, että ei kannata ihmeitä odottaa. Siksi te nyt kiukuttelette minulle niin kovasti.

Uimakoulutettava

Quote from: Jari Leino on 08.03.2017, 01:38:26
Jos Jussi ei asetu ehdolle, se ei oikeasti ole minun vikani.

Olisi se.

Jari Leinon kivattoman vihapuheen takia Halla-aho ei koskaan kotoutunut puheenjohtajaksi, vaan syrjäytyi ja pakeni keittämään kaalikeittoa ja laatimaan Suomi-muinaiskirkkoslaavi -sanakirjaa.

Jari Leinon kivattoman vihapuheen takia + 30 000 evakkopoikaa ei koskaan kotoutunut Ruotsin ahmoja ja susia viliseviin metsiin, vaan pakeni suomalaisten varusmiesten turviin Jussi Niinistön tehdessä kunniakkaasti kunniaa.

Jari Leino, opettele olemaan kiva. Ota oppia Tapaseuran Vuoden käyttäytyjästä, Eduskunnan puhehenkilö Maria Lohelasta.

Maria Lohela
6. maaliskuuta kello 20:04

Kaikki asiat eivät suinkaan ole pelin politiikkaa, vaikka joskus siltä tuntuisi. Vein silti oman pelaamiseni aivan uudelle tasolle, kun olen nyt jo useamman tunnin käyttänyt Horizon Zero Dawnin parissa. Eihän tätä malttaisi käsistään laskea. On nätti silmälle, toteutukselle, kontrolleille ja vaikka mille. Joudun etsimällä etsimään virheitä. Tässäpä oiva pelisuositus pleikkarin omistajille.

https://www.facebook.com/maria.lohela/posts/10155193847529180?pnref=story

Maria Lohela
5. maaliskuuta kello 9:10

Ilman Timo Soinia ja Perussuomalaisia en olisi sitä mitä nyt olen. Ilman Timo Soinia ja Perussuomalaisia en olisi saanut kasvaa, kehittyä ja oppia ihmisenä siten kuin nyt olen.
Tästä mahdollisuudesta olen ikuisesti kiitollinen.

https://www.facebook.com/maria.lohela/posts/10155189502814180?pnref=story
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Jari Leino

Termistä haittamaahanmuutto löytyy tosiaan jonkin verran esiintymiä varhaiselta ajalta, mutta itse en ainakaan muista, että kukaan olisi sitä kovin aktiivisesti käyttänyt, paitsi ihan viime vuosina.

Terminä "haittamaahanmuuton vastustaja" on erinomaisen hyvä ja täsmällinen, toisin kuin vastapuolen aikoinaan kehittämä "maahanmuuttokriittinen". Siksi haittamaahanmuuton vastustamista kannattaisi enemmänkin viljellä.

Mutta sorry off-topic ja takaisin ketjun aiheeseen eli Halla-ahoon. :)

Jari Leino

Halla-aho auttoi "imussaan" useita "nuivia" persuja pääsemään eduskuntaan ja Pyrsseliin.

Soini osoittautui kuitenkin ylivoimaiseksi pelimieheksi, sillä hän osti heti pois molemmat Nuivan manifestin allekirjoittajanaiset, jotka pääsivät eduskuntaan suurelta osin Halla-ahon tuen ansiosta.

Maria Lohela on tosiaan loistava esimerkki siitä, miten tehokasta ihmisen ostaminen suojatyöpaikkaa tai palkkiovirkaa tarjoamalla on. Palkkioviran saanut ihminen kokee ihan aidosti olevansa loppuelämänsä kiitollinen viran antajalle ja kannattaa tätä uskollisesti loppuun asti.

QuoteMaria Lohela
5. maaliskuuta kello 9:10

Ilman Timo Soinia ja Perussuomalaisia en olisi sitä mitä nyt olen. Ilman Timo Soinia ja Perussuomalaisia en olisi saanut kasvaa, kehittyä ja oppia ihmisenä siten kuin nyt olen.
Tästä mahdollisuudesta olen ikuisesti kiitollinen.

Kyllä pelimies on pelimies! Ja peli on vielä kesken, joten älkää yhtään aliarvioiko Soinia.

J. Lannan haamu

Laitan tämän seuraavan kysymykseni myös tähän ketjuun, jos täältä saisi koboltinkovia vastauksia äärimmäisen tärkeään aiheeseen:

"Minua askarruttaa asia, johon todella haluan teidän kaikkien näkemyksen. Tällä nimittäin on jonkun verran tekemistä tulevaisuuden kanssa:

Minkä takia Halla-aho ei ole sanonut tai kirjoittanut mitään viimeisen 4 vuoden aikana? En voi tuota kysymystä enää paremmin sanoa ja tiedän että jokainen teistä varmasti ymmärtää mitä tarkoitan.

- Vaikka itse ei pystyisi vaikuttamaan tekojen puolesta, niin miksei hän ole tehnyt selontekoa/ja tilanteesta, missä mennään ja miksi mennään?

- Onko mitään todisteita, että Halla-aho olisi edes yrittänyt saada aikaan mitään maahanmuuttoon tai monikulturismiin liittyen?

- Miksi Halla-aho ei ole liittoutunut muiden suomalaisten nuivien edustajien ja ennen kaikkea eurooppalaisen identitaarisen skenen kanssa?

Ennen kun noihin ja muutamaan muuhun kysymykseen saadaan vastaus, minun ääneni Jyväskylässä menee ihan muille miehille.

Nyt pinnistäkää kaikki älyn ja voiman rippeet ja keksikää edes jotain. Sillä näitä asioita minä olen pohtinut enkä ole saanut vastauksia."
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Kulttuurirealisti

Quote from: Jari Leino on 08.03.2017, 12:29:16
Äskettäin jollain kyselytunnilla Eerola tms. kysyi, että miksi hallitusohjelman kirjauksia maahanmuuttopolitiikan osalta ei ole noudatettu. Risikko vastasi siihen avoimesti ja rehellisesti, että teitä persuja on kusetettu eikä niitä kirjauksia ole tarkoituskaan toteuttaa imekää parsaa lällällää.

Kiinnostaisi nähdä tämä, osaatko antaa vinkkiä miten sen löytäisi?
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Riukulehto

Quote from: Kulttuurirealisti on 08.03.2017, 12:49:04

Kiinnostaisi nähdä tämä, osaatko antaa vinkkiä miten sen löytäisi?
http://hommaforum.org/index.php/topic,108694.msg2560349.html#msg2560349
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

elven archer

Miksi teillä muuten on niin kova tarve keskustella Halla-aho-ketjussa minusta ja Muutoksesta? Siksikö, että Halla-ahon ja persujen tekemättömyyksiin liittyvät faktat ovat hieman liian kipeitä? :)
Sinä itse nostit itsesi ja tekemisesi esiin ks. alla oleva lainauskin. Haukuit Halla-ahon, kun hän ei tajunnut lähteä sinun kelkkaasi. Siten asetit ne kaksi tietä vertailun kohteeksi.

Ja nyt sinä soitat poskeasi unohtaen sen, että persuja on lyöty tällä palstalla ja kovaa ja aiheesta vuoden päivät. Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut, koska taas näkyy mahdollisuus, jonka sivuuttaminen olisi hulluutta. Voi olla, että sekin epäonnistuu, mutta tilaisuus saada maahanmuuttokritiikki yhden isoimmista puolueista ykkösagendaksi on liian hyvä sivuutettavaksi. Paitsi sinun strategioissasi. Sinä mieluummin heittelisit niitä käpyjä toisten niskaan. En tiedä, miksi. En tiedä, mitä se auttaisi mihinkään, paitsi että ehkä se saisi itse heittelijän tuntemaan tyydytystä ja ehkä itsensä tärkeäksikin.

Jossain vaiheessa tuli risteys, ja Jussi lähti paksun sedän perässä lavealle tielle, koska paksun sedän myyntipuheet houkuttelivat häntä kovin.

Minä yritin sanoa, että älä Jussi mene, pysytään tällä kaidalla ja kivisellä tiellä ja heitellään täältä käpyjä paksun sedän niskaan, kyllä sillä on varmasti vaikutusta.

elven archer

Quote from: J. Lannan haamu on 08.03.2017, 12:48:19
"Minkä takia Halla-aho ei ole sanonut tai kirjoittanut mitään viimeisen 4 vuoden aikana? En voi tuota kysymystä enää paremmin sanoa ja tiedän että jokainen teistä varmasti ymmärtää mitä tarkoitan."
On sanonut paljonkin. Harmi, jos kysymystä ei voi paremmin muotoilla, koska ei voi puolustaa lähtökohtaa, jota ei pidä totena.

Faidros.

Halla-aho alkaa aikast' kovilla tykeillä! 8)
www.uusisuomi.fi/kotimaa/216001-perussuomalaisten-jussi-halla-aho-unkarin-kauhistuttaneesta-konttilinjauksesta
Jussi ehdotti samaa jo syksyllä 2015 Tornioon! 8)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Lalli IsoTalo

Quote from: Faidros. on 08.03.2017, 14:18:12
www.uusisuomi.fi/kotimaa/216001-perussuomalaisten-jussi-halla-aho-unkarin-kauhistuttaneesta-konttilinjauksesta

QuotePerussuomalainen europarlamentaarikko Jussi Halla-aho kommentoi Unkarin kohua herättänyttä päätöstä sulkea kaikki turvapaikanhakijat konttileireille odottamaan hakemustensa käsittelyä. Halla-aho sanoo Facebookissa, että ehdotti samaa Tornioon jo syksyllä 2015.

–Ehdotin syksyllä 2015 prikulleen samaa Tornioon. Se ei kuulemma olisi käynyt, koska Suomi olisi saanut potkut EU:sta ja YK:sta, ja taivaalta olisi satanut salpietaria. Saa nähdä, nielaiseeko maa Unkarin, Halla-aho sivaltaa.

QuoteUnkarin uudet lait mahdollistavat sekä Unkarissa jo olevien että maahan saapuvien turvapaikanhakijoiden sijoittamisen konttileireille, kertoi muun muassa Euractiv. Unkarin pääministeri Viktor Orbán perusteli päätöstä terrorismilla ja kutsui maahanmuuttoa "terrorismin Troijalaiseksi hevoseksi" Budapestissa tilaisuudessa, jossa 450 uutta rajavartijaa vannoi virkavalansa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Uimakoulutettava

Quote from: J. Lannan haamu on 08.03.2017, 12:48:19

Minkä takia Halla-aho ei ole sanonut tai kirjoittanut mitään viimeisen 4 vuoden aikana?

- Miksi Halla-aho ei ole liittoutunut muiden suomalaisten nuivien edustajien ja ennen kaikkea eurooppalaisen identitaarisen skenen kanssa?

Kyllä yritti paluuta Scriptan mieheksi lausumalla hallituksen epäonnistuneen surkeasti - sitten kääntyi takki Hesarissa heti ja arvosanaksi hallitukselle surullisenkuuluisa kasipallo.

Sitä ne pelimerkit Soinin salkussa ja hallitussuomalaisuudessa teettävät.

Halla-aho on tavoitellut vihaisen miehen statuksen sijasta salonkikelpoisuuden menestystarinaa. Sen tien päässä ovat Lohela ja Saarakkala. Heille kuuluisi oikeastaan jokin mitali häpeämättömyydestä. Veikkaan vihreää oksaa.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

elven archer

Muistan ehdotuksen. Se, että uskaltaa tuoda sen nyt uudelleen esiin, on hieno enne! Sampo Terho ei tuollaista uskaltaisi esittää, vaikka ajattelisikin. Ehkä ei edes ajattele.

elven archer

Quote from: Uimakoulutettava on 08.03.2017, 14:55:32
Kyllä yritti paluuta Scriptan mieheksi lausumalla hallituksen epäonnistuneen surkeasti - sitten kääntyi takki Hesarissa heti ja arvosanaksi hallitukselle surullisenkuuluisa kasipallo.
Siltoja polttamalla ei pääse puolueen johtoon. Tätä moni ei suostu näköjään hyväksymään. Omansa haukkumalla kerrasta toiseen ei saa niiden omien luottamusta. Ideaalisessa maailmassa ehkä niin voisi tapahtua, mutta antakaa nyt jotain armoa ihmiselle, joka joutuu toimimaan oikeasti noiden tyyppien kanssa. Ei hän voi jatkuvasti vain haukkua ja vetää mattoa oman puolueensa johdon alta. Ei sitä keneltäkään muulta edes odoteta. Ei muissa puolueissa ole ihmisiä, joiden kannattajat odottaisivat tuollaista jatkuvasti ja armotta.

Jos tuo tie vie puolueen johtoon, niin se on ollut oikea tie. Se on ollut tie valtaan. Sitten punnitaan mies, mutta vielä ei oikeasti kannata kivittää toista tuolla tavoin.

Phantasticum

Quote from: Uimakoulutettava on 08.03.2017, 12:31:24
Jari Leino, opettele olemaan kiva. Ota oppia Tapaseuran Vuoden käyttäytyjästä, Eduskunnan puhehenkilö Maria Lohelasta.

https://www.facebook.com/maria.lohela/posts/10155189502814180?pnref=story

Avataanpa sitten kaapin ovi myös tämän ehdokkaan kohdalla. Luottamus meni jo vuonna 2011 ennen eduskuntavaaleja, kun Lohela ei ajanpuutteen vuoksi ehtinyt vastaamaan Homman vaalikoneeseen (linkki). Vuoden 2015 vaaleissa hän kehtasi vielä tulla pyytämään ker(j)äämään hommalaisilta vaalirahaa. Nyt näyttää, että tunnus on poistettu vuoden 2019 vaaleja ajatellen, mutta olisin voinut lyödä vaikka vetoa, ettei hän täällä olisi muutenkaan naamaansa näyttänyt.

Hyväksyin tietenkin sen, että Lohela valitsi puhemiehen tehtävät tavallisen riviedustajan sijaan, koska jokainen kynnelle kykenevä olisi tehnyt näin, mutta paheksuin sitä, että myös hän irtisanoutui maahanmuuttokriittisistä kirjoituksistaan Elina Lepomäen tavoin. Muistutettakoon tässä yhteydessä sekin, että Lohela oli yksi Nuivan Vaalimanifestin allekirjoittajista.

Voi tietysti olla, että Lohela saa olla kiitollinen Timo Soinille ja että ilman Perussuomalaisia hän ei olisi saanut kasvaa, kehittyä ja oppia ihmisenä siten kuin hän nyt on. Miksi minulle yhtäkkiä tupsahti mieleen Pohjois-Korea? Kyllä Lohelan pitäisi olla kiitollinen myös Jussi Halla-aholle, jonka suosituslistalle hän pääsi.

Toivottavasti en itse koskaan alennu samalle tasolle, jos joskus vaihdan leiriä.

Jari Leino

Quote from: elven archer on 08.03.2017, 16:07:01
Muistan ehdotuksen. Se, että uskaltaa tuoda sen nyt uudelleen esiin, on hieno enne! Sampo Terho ei tuollaista uskaltaisi esittää, vaikka ajattelisikin. Ehkä ei edes ajattele.

Miksi Jussi ei "uskaltaisi" tuoda nyt esille tätä ihan hyvää ehdotustaan?

Eihän siihen kukaan reagoinut oikein mitenkään silloinkaan, kun hän toi sen esille ensimmäisen kerran. Lehdet eivät jaksaneet edes kunnolla pöyristellä keskitysleirivertauksia, kukaan suvaitseva poliitikko ei tainnut vaivautua kommentoimaan ja "kohu" oli ohi parissa päivässä.

Oli kyllä Jussin poliittisen uran vaisuin kausti. ;)

Miksi valtamedian ja muiden puolueiden reaktio sitten oli niin vaisu? No, siksi, että kaikki tiesivät, että Jussi Halla-ahon poliittinen painoarvo ja vaikutusvalta siinä tilanteessa oli nolla.

Kukaan edes hänen oman puolueensa eduskuntaryhmässä ei korvaansa lotkauttanut Jussin ehdotukselle (joka siis oli aivan erinomainen), puhumattakaan siitä, että PS-ministerit olisivat ottaneet ehdotuksen esille hallituksessa ja ryhtyneet toteuttamaan sitä.

Puolustusministeri Jussi Niinistö olisi voinut lähettää Tornioon majoituskontteja, pioneereja ja natolankaa, sen sijaan että lähetti varusmiehiä kantamaan tulijoiden laukkuja.

Äänestäkää toki persujen pj-vaalissa ihan ketä haluatte, mutta miettikää ohikiitävän sekunnin ajan sitäkin vaihtoehtoa, että Tornion raja ei ehkä jatkossakaan mene kiinni Jussin ehdotuksesta, vaan vasta sitten, kun sinne menee riittävän monta suomalaista sulkemaan sen.

AJIH

Quote from: b_kansalainen on 07.03.2017, 23:36:08
Quote from: AJIH on 06.03.2017, 23:42:08
Halla-aho on siis samalla älykkö ja snobi, puiseva ja kansankiihottaja – tuohon pystyy vain hyvin harva.
Valitettavasti hänessä ei vaan ole minkäänlaista johtaja-ainesta eli sitä mitä nyt tarvittaisiin.

Mitä ihmeen johtaja-ainesta? Minä en oikeasti tiedä mistä nyt puhutaan? Nimittäin, jos olisi kuka tahansa muu mies kerännyt vastaavan joukon ympärilleen tai taustakseen kuin nuivat, niin häntä pidettäisiin ilmeisenä johtaja-aineksena.

Korkeintaan voisin ajatella, että johtaja-aineksen puuttuminen viittaa siihen, että Halla-aho ei ole viestinyt kannattajiensa kanssa tarpeeksi viimeaikoina. Jos tätä nyt joku hänen avustajansa lukee niin: Facebook ei riitä!
Apud judicem imperatoremque historiae.
Kaikessa: määrä ja laatu

Vapaa liikkuvuus koskee myös rikollisia.

Kaivopuiston henkirikos 5.7.2020: https://hommaforum.org/index.php/topic,131004.0.html
Ks. myös Uusi Lahti 8.3.2017.

elven archer

Quote from: Jari Leino on 08.03.2017, 20:30:30
Äänestäkää toki persujen pj-vaalissa ihan ketä haluatte, mutta miettikää ohikiitävän sekunnin ajan sitäkin vaihtoehtoa, että Tornion raja ei ehkä jatkossakaan mene kiinni Jussin ehdotuksesta, vaan vasta sitten, kun sinne menee riittävän monta suomalaista sulkemaan sen.
Eli onko sinun tarjoamasi ratkaisuehdotus siis ns. ulkoparlamentaarinen vaikuttaminen?

f-35fan

@Jari Leino
Vaikutat haamupuolueen haamupuuheenjohtajalta jolla on haamuvaihtoehto.

Siitä huolimatta että näet kaikkea huonoa Jussissa on etujesi mukaista ryhmittyä tukemaan häntä Pj:ksi.
Tämä sekä henkilökohtaisesti että ideologisesti.

Jos Jussi on sitä miksi hänet maalat niin sittenhän Sinulla olisi tuhannen taalan paikka nousta kalifiksi kalifin paikalle. Toisin sanoen potkaista pj vaalin jälkeen "kyvytön" pois nuivien johtajan paikalta. 

Nyt kannattaisi keskittyä tulevaan taisteluun eikä kaivella omaa napaansa!

Jari Leino

Uskon, että ns. ulkoparlamentaarista vaikuttamista tarvitaan vähintäänkin parlamentaarisen tueksi.

Ei tämä enää äänestämällä ratkea.

Quote from: AJIH on 08.03.2017, 20:40:01
Mitä ihmeen johtaja-ainesta? Minä en oikeasti tiedä mistä nyt puhutaan? Nimittäin, jos olisi kuka tahansa muu mies kerännyt vastaavan joukon ympärilleen tai taustakseen kuin nuivat, niin häntä pidettäisiin ilmeisenä johtaja-aineksena.

Korkeintaan voisin ajatella, että johtaja-aineksen puuttuminen viittaa siihen, että Halla-aho ei ole viestinyt kannattajiensa kanssa tarpeeksi viimeaikoina. Jos tätä nyt joku hänen avustajansa lukee niin: Facebook ei riitä!

Mitä ihmettä?!

Eivätkö sarkastiset Facebook-kommentit riitä meppitason mieheltä?

Üllatus.

Kyllähän Jussi ennen vanhaan kävi täälläkin ihan joka vaalien alla sanomassa kannattajilleen, että muistakaa äänestää persuja.

Jos - siis jos - Halla-aholla olisi todellakin ollut se paljon puhuttu falangi, eli ryhmä nuivia kansanedustajia, jotka tuntevat toisensa, luottavat toisiinsa ja ovat sitoutuneet toimimaan yhtenä ryhmänä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi, hän olisi voinut toimia vaikkapa Tornion parakkikaustin suhteen ihan eri tavalla.

Falangi olisi alkanut rummuttaa Halla-ahon ehdotusta eduskunnassa. Joka päivä olisi eri kansanedustajalta tullut puhe, kirjallinen kysymys, lakialoite, bloggaus jne. aiheesta. Tornion parakkikylää olisi rummutettu joka mediassa. PS-lehti olisi tehnyt aiheesta juttuja ja youtubevideoita ja haastatteluja.

Falangi olisi myös joko kulissien takana tai tarvittaessa julkisesti pistänyt painetta Soiniin ja hallitukseen: jos parakkeja ei tule, falangi perustaa oman eduskuntaryhmänsä ja saattaa kaataa hallituksen.

Viikon mediarummutuksen jälkeen Halla-aho olisi voinut mennä itse Tornioon seisomaan siihen sillalle ja sanoa, että jos hallitus ei laita rajaa kiinni, niin hän laittaa. Ja kehottanut kaikkia suomalaisia tulemaan ihmismuuriksi Tornioon.

Ainakin minä olisin mennyt.

elven archer

Quote from: Phantasticum on 08.03.2017, 18:29:08
Hyväksyin tietenkin sen, että Lohela valitsi puhemiehen tehtävät tavallisen riviedustajan sijaan, koska jokainen kynnelle kykenevä olisi tehnyt näin, mutta paheksuin sitä, että myös hän irtisanoutui maahanmuuttokriittisistä kirjoituksistaan Elina Lepomäen tavoin. Muistutettakoon tässä yhteydessä sekin, että Lohela oli yksi Nuivan Vaalimanifestin allekirjoittajista.
Minusta Lohela on alusta asti vaikuttanut puhtaalta poliittiselta opportunistilta. En tiedä, miksi, mutta jotenkin edes naama ei ole herättänyt minussa luottamusta.

Ant.v2

Quote from: Jari Leino on 08.03.2017, 20:30:30

Jos se jollain menee kiinni, se menee sillä, että hallitus sen sulkee.

Turha odottaa, että Suomen kansa herää ja menee miljoonapäisenä sen sulkemaan. Mutta se voi olla mahdollista, että suuri joukko ihmisiä menee sentään äänestyskopille saakka ja äänestää puoluetta, joka ja jonka puheenjohtaja aikoo panna maahanmuuttopolitiikan kuntoon.

JOS Halla-aho valitaan persujen johtoon ja JOS Halla-aho voittaa vaalit, on Suomessa ainakin yksi puolue, joka ajaa johtajaa myöden järkevää maahanmuuttopolitiikkaa. Eri asia sitten on äänestävätkö kansalaiset sen riittävään valtaan, mutta jos eivät, on turha olettaa mitään suurta marssia rajalle, joka on monille tuhat kertaa kauampana kuin äänestyskoppi.

Terhon reaktion valitettavasti jo näimme. Häntä ei 30 000 maahantunkeutujaa ja heidän perässään saapuvat perheet sen vertaa hetkauttanut, että asialle olisi tarvinnut edes ehdottaa ratkaisua.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)