News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-10-26 Aminkeng Alemanji: Antirasistinen kasvatus Suomessa (väitöskirja)

Started by Roope, 26.10.2016, 20:48:43

Previous topic - Next topic

Sitruunamelissa

Quote from: Vredesbyrd on 13.11.2016, 12:02:12
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/en-ole-rasisti-koska-minulla-on-tummaihoinen-ystava/743457/

Alemanjin mukaan rasisminvastainen opetus tulisi tuoda kouluihin. Tämä taas edellyttäisi poliittista tahtoa.

- Rasismista olisi luonnollista puhua esimerkiksi holokaustia käsiteltäessä.
Juu, voitaisiin vaikka kysellä, että kuka luokassa on sitä mieltä, että holokaustia ei koskaan edes tapahtunut. Kyllähän sieltä saattaisi muutama rasistinen käsi ilmaan nousta...

QuoteHänen mukaansa kouluissa ja päiväkodeissa tulisi tehdä selväksi myös vanhemmille, ettei rasistinen käyttäytyminen ole hyväksyttävää.
Juu, mutta jos teet väärille vanhemmille selväksi, ettei heidän kullannuppunsa saa lyödä muita lapsia, niin se itsessään on rasismia.

QuoteHänen mukaansa rasismi ei johdu niinkään yksilöistä vaan ennen kaikkea rakenteista.
Niin, tarkoittaako rasistiset rakenteet mm. sosiaaliturvan harkinnanvaraisia osia. Eiku hei, se olikin positiivista syrjintää se!

Quote- Jos haet Googlesta esimerkiksi miehen, käden tai pään, hakukone antaa valkoisia ihmisiä, hän kertoo.
Tavalliset suomalaiset pystyvät vaikuttamaan Googlen hakutuloksiin... eiku eivät taida pystyä. Suomalaisten syytä silti. (Ehdotus: tummaihoiset voisivat tehdä itse ihan oman, menestyneen hakukoneen ja taistella sen avulla rasismia vastaan.)

Quote- On suuri haaste, etteivät ihmiset hyväksy sitä, että heidän sanomisensa tai tekonsa voivat olla rasistisia.
Eipä taida tutkija itsekään tunnistaa omaa rasismiaan. Mutta ei pidäkään, silloin kun oma leipä on kiinni kantaväestön syyllistämisestä.

Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Kari Kinnunen

Quote from: Elemosina on 13.11.2016, 12:27:35
Alkaa ihmetyttää tämä suomalaiskansallinen tapa syljeskellä eriväristen ihmisten päälle.
Onko se joku tietyissä kaupungeissa tai maakunnissa esiintyvä ilmiö.

Juu, samaa minäkin ihmettelen. Lisäksi hämmästyttää, että vain ihmisiä joiden alkuperämaan kulttuuriin kuuluu syljeskely, jotuvat rasistisen syljeskelyn uhriksi. Perin juurin mystinen ilmiö.

RP

Quotekoska sokea usko omaan erinomaisuuteen ei kannusta ottamaan mallia muulta

Kumma juttu. Yleensä nuo antirasistit jaksavat muistuttaa, että vain pieni pirstalen ihmiskunna tietämyksestä on kehitetty Suomessa. Tottahan se on. Niin yhteiskunnan instituutioista, kuin kaikista niistä tavaroista ja palveluista, edes siitä osuudesta, mikä on tuotettu Suomessa, on vain harva alunperin täällä kehitetty. Ehkä tätä kannattaisi kokeilla Afrikassakin?

Kamerunin talouskehitys siirtomaakauden jäkeisellä ajalla muutamin verrokein:
https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=log&ind_y=false&rdim=region&idim=country:CMR:CHN:KOR&ifdim=region&hl=en&dl=en&ind=false
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nationalisti

Quote- Jos haet Googlesta esimerkiksi miehen, käden tai pään, hakukone antaa valkoisia ihmisiä, hän kertoo.

Esimerkki siitä, että maailma on väärin. Jos valkoiset laittavat kuvia nettiin valkoisista on se väärin. Jos he esittävät ihmiset elokuvissaan ja taiteessaan oman viiteryhmänsä mukaisina on se rasismia. Kun muut ihmisryhmät tekevät samoin on se luonnollista ja voimaannuttavaa. Jos valkoisuus vituttaa niin suunnattomasti pitää muuttaa jonnekin, missä on vähemmän valkoisia. Mutta ei. Pakko muuttaa valkoiset maat ei-valkoisiksi, se on edistystä.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Kokoliha

Oli kenties onni onnettomuudessa, että piltille annettiin käteen Kamerunin lippu. Jos sen sijaan luokan puberteetti-ikää lähestyvät pojat heiluttaisivat joukolla Kenian lippuja, causti saatettaisiin kokea heteronormatiivis-patriarkaattisten valtarakenteiden uusintamisena ja misogyniana. Tyttöjen heiluttamana asia olisi tietenkin päin vastoin ja voimaannuttava ele. Molemmissa tapauksissa se voitaisiin tietysti tulkita myös joko tuen osoituksena Barack Obamalle tai sitten toisaalta pilttien piilovittuiluna jenkkien pressanvaalituloksesta.

Vaikea dilemma, joka ratkeaisi yksinkertaisimmin sillä, että aivan kaikki heiluttaisivat Suomen lippua, koska olemme Suomessa. Tässäkin olisi silti vaaramomenttinsa, koska ainakin Kuopiossa saattaa Suomen lipun heiluttamisesta saada nykyään poliisit peräänsä.

Edit:
Quote from: koli on 13.11.2016, 12:24:45Otetaan mallia Kenialta ja palautetaan somali"pakolaiset" takaisin Somaliaan.
Unohdin tämän. On siinä Kenian lipussa todellakin vaaransa.

Ullatusnillitus

Quote from: RP on 13.11.2016, 13:35:58
Quotekoska sokea usko omaan erinomaisuuteen ei kannusta ottamaan mallia muulta

Kumma juttu. Yleensä nuo antirasistit jaksavat muistuttaa, että vain pieni pirstalen ihmiskunna tietämyksestä on kehitetty Suomessa. Tottahan se on.

Onneksi Hyysärikin muistaa tämänpäiväisessä numerossaan muistuttaa, etteivät Trump, Putin tai Merkel ole suinkaan maailman suurimpia johtajia vaan ihan toiset merkkihenkilöt: Akhilesh Yadav, Xi Jinping, Le Luong Minh, Narenda Modi, Michel Terner, Li KeQiang, Joko Widodo ja Antonio Guterres.

Artisti

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.11.2016, 12:28:37
Minä laitoin kuvahakuun sanan 'neekeri' ja tuli vain mustien ihmisten kuvia.

Tai ei sentään: yhdessä oli Jörn Donner, mutta hänkin makasi mustan ihmisen päällä.

Miksi Donneria ei asetettu syytteeseen 15-vuotiaan hyväksikäytöstä?

Chew Bacca

Olen rasisti eikä minulla ole tummaihoisia ystäviä.

ArtturiE

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.11.2016, 12:28:37
Minä laitoin kuvahakuun sanan 'neekeri' ja tuli vain mustien ihmisten kuvia.

Tai ei sentään: yhdessä oli Jörn Donner, mutta hänkin makasi mustan ihmisen päällä.

Alaikäisiä mustia ei lasketa, vaikka jörkka laskisikin.

Olen minäkin kerran n******t n******ä.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Eino P. Keravalta

Minulla ei ole laisinkaan ystäviä.

Olen siis rasismista vapaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jack

Voisinko olla rasisti, ja voisiko minulla siitä huolimatta olla tummaihoinen ystävä, mikäli häntä ei haittaisi se, että olen rasisti? Eiväthän asiat aina ole "joko tai" vaan ne ovat monesti "sekä että". Voinhan olla kapitalisti, ja siitä huolimatta ystäviini voi kuulua kommunistejakin. Tiukan paikan tullen tällainen ystävyys tietysti joutuu koetukselle, mutta nykypäivän Suomessa ei ole niin tiukkoja paikkoja. Vuonna 1918 ehkä oli, mutta nyt on nyt, ja silloin oli silloin.

Rasismi ei ole kovin hyvässä maineessa, minkä mediaa seuraavat varmaan ovat huomanneet. Toisaalta käsite on vesittynyt niin, että Yhdysvaltojen tulevan presidentin voidaan sanoa esittäneen rasistisia mielipiteitä, ja silti häntä ei välttämättä pidetä pahana tyyppinä. Rasismista on tullut käsitteenä niin epämääräinen, että lähes minkä tahansa voi väittää olevan rasismia, vaikka alun perin käsitteellä on viitattu jollakin tavalla rotuun ja sen perusteella tapahtuvaan syrjimiseen.

Haluaisin tehdä eron ilkeän, pahantahtoisen ja aggressiivisen rasismin ja pelkästään ja periaatteiden tasolla ilmenevän "rasismin" välillä. Joku voi tietysti sanoa, että jälkimmäinen ei ole sen viattomampaa kuin edellinenkään, jonka kasvupohjan se muodostaa. Tästä syystä ei tulisi hyväksyä minkäänlaista rasistista ajattelua ja rasistisia mielipiteitä, esitettiinpä ne missä muodossa tahansa. Kaikki tällainen pitäisi kitkeä alkuunsa.

Sananvapautta arvostavana en tietenkään kannata mielipiteiden sensurointia ja tabujen luomista siitä, mitä yhteiskunnassa saa sanoa ja mitä ei. Osa omistakin mielipiteistäni jäisi kiellettyyn rasistiseen lokeroon. Minulle riittää itsesensuuri eli se, että en esitä osaa mielipiteistäni julkisesti esimerkiksi Facebookissa, jossa en yleensäkään ota kantaa asioihin, koska jokuhan voi aina olla eri mieltä. Jos on väiteltävä, teen sen mieluummin nimimerkillä jollakin muulla foorumilla.

Mitä mustat – valkoiset asetelmaan tulee, niin viimeaikaisten väestöennusteiden mukaan kilpailussa on vain yksi voittaja: Mustat! Valkoiset ovat jo nyt vähemmistö Nordkapin ja Cape Agulhasin (Afrikan mantereen eteläisin kärki) välisellä alueella. Vuonna 1900 valkoisten osuus oli vielä noin 75%. Tämän vuosisadan lopussa se tulee olemaan väestöennusteiden mukaan enää noin kymmenen prosenttia. Ja mikäli muuttoliike Afrikasta Eurooppaan jatkuu ja kasvaa, ja miksipä näin ei kävisi, valkoisten osuus ei tule olemaan edes kymmentä prosenttia, koska suuri osa eurooppalaisista on tuolloin mulatteja eli valkoisten ja mustien jälkeläisiä.

Jos esitetään kysymys, millainen Suomi on kahdensadan vuoden päästä, niin oikea vastaus voi olla, että Suomi on 50 miljoonan asukkaan maa, jonka asukkaista 10 % on valkoisia, 5 % aasialais-intialaisia, 30 % mulatteja ja 55 % mustia. Mikään maailman mahti ei pysty estämään sitä, etteikö Suomesta tule vääjäämättä seuraavien vuosisatojen aikana "neekerivaltio". Millä sijalla Suomi on tuolloin maailman bruttokansantuotetilastoissa, PISA-tilastoissa, lapsikuolleisuustilastoissa jne. sitä ei kannata edes miettiä.

An African Planet?

Is this the way our world ends?

Dan Roodt, American Renaissance, July 10, 2015

http://www.amren.com/features/2015/07/an-african-planet/

ArtturiE

Quote from: Frida Hotell on 13.11.2016, 12:56:23
Quote from: Noottikriisi on 13.11.2016, 12:20:28
Mikä estää afrikkalaisia perustamasta omaa "Boogle" hakukonetta josta löytyy mustia käsiä?

Muslimit voisivat myös suunnitella oman Koraaniin perustuvan hakukoneen.

Appsi, jolla kätevästi tarkistaa ettei jossakin ruuan valmistusaineessa ole käytetty sikaperäistä proteiinia tai esanssia. Käyttökohteita on lukemattomia.  Varmaan sellainen on jo tehty.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

maha54

Kalevan jutussa (23.9.2008) kerrotaan viikon Suomessa olleesta opiskelijasta ja nyt kahdeksan vuotta myöhemmin
väitteli (31.10.2016 Helsingin yliopiston käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa aiheesta "Is there such a thing...? - A study of antiracism education in Finland.").

Mitä ilmeisemmin veronmaksajien piikkiin käytetty kahdeksan vuotta täysin turhan väitöskirjan tekemimiseen vai kuvitteleekohan joku jossain, että tuosta on suomalaiselle yhteiskunnalle minkäänlaista hyötyä?

"DDR försvann inte - det flyttade bara lite norr ut." - laina tuntemattomalta ruotsalaiselta.

Eino P. Keravalta

Musta mies on tullut Suomeen.

Sitten hän on elänyt suomalaisten rahoilla, viettänyt ilmaista elämää. Ja keksinyt lopulta, että me olemme rasisteja.

Eihän siinä mitään, jokainen saa olla omaa mieltään. Mutta hulluinta on se, että me maksamme siitä, että meitä, maailman kilteintä ja hyväntahtoisinta kansaa, haukutaan.. koska joku tekisi tutkimuksen afrikkalaisten rasismista?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

nollatoleranssi

Suomessa on käyty rasismikeskustelua vuosikausia. Yleensä puhujina ovat jostakin syystä olleet "valkoiset naiset". Puhujat ovat usein korostaneet kuinka "Valkoisen miehen valta kokee kolauksen maahanmuuttajamiesten ja valkoisten naisten paremman menestymisen takia. Valkoinen mies kokee olonsa uhatuksi". Tyypillisesti nuo sanomiset kerrotaan innostuneena "Siitäs saatte!" asenteella. Mustien ja mamumiesten hyvyyttä useimmiten ylikorostetaan, ottamatta kantaa mihinkään negatiivisiin ilmiöihin.

Mistä asioista samat puhujat eivät koskaan puhu, niin liittyy mustiin naisiin ja mustien omiin syrjiviin asenteisiin toisiaan kohtaan. Mustilla naisilla ei ole keskustelussa mitään merkitystä. Suomeen tulleet maahanmuuttajatkin ovat kotoisin sellaisista kulttuureista ja maista, joissa he ovat lähteneet pakoon useimmiten toisiaan tai vastaavasti maan heikkoja oloja. Mustien oma rasistisuus toisiaan kohtaan on suurempi tabu kuin valkoisten "syrjivät katseet, kehonkieli ja sanat".

Toinen merkittävä seikka liittyy siihen, että valkoista miestä voidaan höykyttää noissa puheissa varsin armotta. Tarkoitus on tietysti pyrkiä vähentämään "valkoisen miehen valtaa" ja nostamaan naisen asemaa käyttäen keppihevosena mustaa miestä, mutta nuo puheet koskevat lähes poikkeuksetta "heikommassa asemassa olevia valkoisia miehiä", joiden tilanne voi olla muutenkin vaikeampi.

"Tietokoneet ja tilastot ovat rasisteja". Mamumiehet mielellään nostetaan ylitse ja ohi suomimiesten, mutta todellisuus voikin olla aivan toista. Suomen pakollinen ja laaja koulutuslaitos tarjoaa sen verran kovan etumatkan kaikille, että perusafrikkalaisella ja lähi-itäläisellä on sitä vaikeaa ohittaa. Monilla Suomeen tulleilla mamuillakin on ollut pelkästään kirjoittamisen ja lukemisen kanssa vaikeuksia. Samalla heidän ajatellaan menevän "heittämällä ohi valkoisen roskaväestön".
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Impi Waara

Monikulttuurikasvatus ja yleinen aiheesta mehkaaminen kasvattaa rasismia. Se suorastaan estää muualta tulleiden integroitumisen. Ennen mokutuksen hyökyaaltoa Suomi ei ollut läpeensä rasistinen maa, vaikka muualta muuttaneita oli jo silloin.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Nuivettunut Han-nenetsi

Quote from: tuo mies on 13.11.2016, 13:25:21
Alemanji korvaisi monikulttuuriset teemapäivät kouluissa ja päiväkodeissa nimenomaan rasisminvastaisilla teemapäivillä. Hänen viisivuotias tyttärensä oli tullut kotiin päiväkodin monikulttuurisuuspäivästä Kamerunin lipun kanssa. Tytär oli saanut edustaa maata, jossa hän oli viettänyt vain kuukauden elämästään.

Mikä Kamerunin lipussa vikana?

Jos se oli rasistisesti pelkkä menolippu...  :flowerhat:
Toksinen soijamaskuliini

Iku-routa

Minä hyljin koko alkuasetelmaa, siksi näihin on niin vaikea ottaa kantaa; Pitäisi hyväksyä perusoletukset, että asiasta voisi keskustella. Koko tutkimus vaikuttaa ihan copypastelta rapakon takaa. Siellä keskustellaan juuri näistä asioista. Suomen kohdalla vaikeuksia syyllistämiselle tuottaa ei-imperialistinen menneisyys maaorjuuksineen, mutta onneksi suomalaiset ovat enimmäkseen valkoihoisia, joten heidät voidaan assosioida ja he itsekin mielellään assosioivat itsensä "valkoihoisiksi".

Ongelmista tykkään ajatella, että todellinen motivaatio niitä selvittää on yleensä niillä, jotka niitä kokevat. Tässä nyt yritetään keinotekoisesti muuttaa niitä omia ongelmia sellaiseen muotoon, että ne muodostuvat ongelmaksi muille. Kun joku yrittää tehdä omista ongelmistaan sinun ongelmiasi, siihen ei kannata lähteä lainkaan mukaan.

Ja lopuksi, jos valkoinen mies kieltämässä rasistisuuttaan on naurettava, ei sen vähemmän naurettava ole musta mies vinkumassa siitä. Jos haluaa ajautua ongelmiin ja vieraannuttaa ihmisiä, suunta on erittäin hyvä.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

Nuivettunut Han-nenetsi

Toksinen soijamaskuliini

Pöllämystynyt

Quote from: Shemeikka on 13.11.2016, 13:07:43
Nuivien pitäisi lakata pelkäämästä rasistiksi nimittämistä, niin siitä menisi terä.
Ei rasisti-nimitystä tarvitse "pelätä", mutta se täytyy torjua, koska se on maahanmuuttomaltillisiin kohdistettuna törkeää valetta. Valetta ei koskaan tule hyväksyä. Valeet pitää haastaa rohkeasti ja suorin sanoin.

Nuivien täytyy kutsua rasisteja rasisteiksi, jolloin käy selväksi, että nuivat eivät niitä rasisteja ole. Samalla voidaan osoittaa todellinen rasismi siellä, missä sitä eniten on, muun muassa monikultturismissa.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Kyklooppi

Ihmisjäte.

Ullatusnillitus

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.11.2016, 14:45:03
Musta mies on tullut Suomeen.

Sitten hän on elänyt suomalaisten rahoilla, viettänyt ilmaista elämää. Ja keksinyt lopulta, että me olemme rasisteja.

Eihän siinä mitään, jokainen saa olla omaa mieltään. Mutta hulluinta on se, että me maksamme siitä, että meitä, maailman kilteintä ja hyväntahtoisinta kansaa, haukutaan.. koska joku tekisi tutkimuksen afrikkalaisten rasismista?

Merkillistä, että sellainen tutkimus puuttuu - myöntäisihän mikä tahansa afrikkalainen yliopisto ilomielin 8 vuoden rahoituksen suomalaistutkijalle, jonka agendana olisi sen osoittaminen, että afrikkalaiset ovat rasisteja.

nollatoleranssi

Quote from: Kyklooppi on 13.11.2016, 15:44:49
Kirjoittaja teitää mistä naruista vedellä  ;)

Näillä puheilla on valtavasti kysyntää Suomessa. Valtamedia suorastaan polvistuu vahvan sanoman edessä. Lännen media kertoo asioista sen mitä päätoimittaja haluaa kuulla.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Nationalisti

Quote from: Hän on 13.11.2016, 14:17:12

Olen rasisti ja minulla on tummaihoisia ystäviä. Hekin ovat rasisteja.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Ullatusnillitus

Quote from: maha54 on 13.11.2016, 14:31:29

Mitä ilmeisemmin veronmaksajien piikkiin käytetty kahdeksan vuotta täysin turhan väitöskirjan tekemimiseen vai kuvitteleekohan joku jossain, että tuosta on suomalaiselle yhteiskunnalle minkäänlaista hyötyä?

Suomen ei pidä olla itsekäs - tottakai tällainen huipputekijä on päästettävä Kameruniin kehittämään sikäläistä yhteiskuntaa. Kamerunissa on huutava pula väitelleistä, jotka ovat osoittaneet suomalaisten olevan rasisteja.

Ullatusnillitus

Quote from: Nationalisti on 13.11.2016, 16:01:56
Quote from: Hän on 13.11.2016, 14:17:12

Olen rasisti ja minulla on tummaihoisia ystäviä. Hekin ovat rasisteja.

Rasismi on kulttuurien rajat ylittävää rikkautta!

Brandis

Quote'Antirasismin kautta määriteltynä monikulttuurisuus ei ole samankaltaisuutta vaan jatkuvaa erilaisuutta, johon on suhtauduttava avarakatseisesti'

Tässä tulokulma aiheeseen sentään on realistinen; kyllä olemme erilaisia perustavaa laatua olevilla tavoilla, emme ole samankaltaisia ja monikulttuurisuus sekä yllättää että järkyttää sen osapuolia. Totta.

Miksi me tahtoisimme jatkuvasti yllättyä tai järkyttyä ja rakentaa yhteisöllinen arkemme näiden tunnetilojen ympärille? Vielä samanaikaisesti tietäen ja tunnustaen ennalta arvattavuuden luottamusta ja hyvinvointia lisäävä vaikutus yhteisön sisällä.

Ei ole reilua olettaa, että monikulttuurisuuden edessä yksilö tahtoo muuttaa elämäänsä arvaamattomampaan suuntaan ja vielä iloitsisi tästä mahdollisuudesta. Fiksu ihminen on tietoinen voimavarojensa rajallisuudesta, tietää miten suojata niitä ja ymmärtää, mistä hyvinvointinsa kumpuaa.

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.11.2016, 14:22:54

Kyllä se vain on pakko luopua ystävistä ettei kukaan luule rasistiksi.

foobar

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.11.2016, 14:22:54

Vaihtoehtoisesti voisit ylpeillä antirasisteille että kaikki kaverisi ovat tummaihoisia. (Nk. vakuumisti tosi väite.) Määrää ei tosin kannata mainita.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Outo olio

QuoteAlemanji korvaisi monikulttuuriset teemapäivät kouluissa ja päiväkodeissa nimenomaan rasisminvastaisilla teemapäivillä. Hänen viisivuotias tyttärensä oli tullut kotiin päiväkodin monikulttuurisuuspäivästä Kamerunin lipun kanssa. Tytär oli saanut edustaa maata, jossa hän oli viettänyt vain kuukauden elämästään.

Tämä antaa Alemanjin mielestä ongelmallisen viestin.

Nimenomaan, Aminkeng Atabong Alemanji on osin oikeassa. Monikulttuurissa yksilöt eivät ole yksilöitä vaan vain kollektiivien edustajia. Pientä variaatiota tulee intersektionalisuudesta, eli siitä että yksilö voi kuulua ja kuuluukin samanaikaisesti useisiin eri kollektiiveihin, mutta yhä silti hänet nähdään vain kollektiiviensa edustajana. Nollatutkijoille ominaiseen tapaan Alemanji ymmärtää ongelman väärin, ja ehdottaa ratkaisuksi ongelman korvaamista toisella ongelmalla. Antirasismikasvatus voisi olla hyödyllistä, jos se lähtisi yksilön näkökulmasta, mutta nyt se lähtee kollektiiveista ja on siis haitallista.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?