News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-10-05 Kansanedustaja Veronika Honkasalon kootut mielensäpahoittamiset

Started by Parzival, 06.10.2016, 03:19:03

Previous topic - Next topic

beetleking22

Vaikka tämä olisikin joku rasisti tapaus, niin tälläisiä ainenkin minun kannalta ei ole tapahtunut ikinä. Mä näytän hiekkaneekeriltä, mutta kohtelua on aina ollut normaalia. Ehkä minä olen onnekas tai niin helvetin komea kundi, että ihan heterotkinin ovat kiinostuneet minusta.

writer

Quote from: Aeon on 06.10.2016, 23:05:17
Joo, näin pk-seudulla ollessa miten tarkastajat tarkastivat kantisten liput, mutta vieressä seisovalta romanikerjäläismummolta ei tikettiä kysytty. Olisi varmaan pitänyt huutaa rasismia, koska kantiksia syrjitään.

Mitä tarkastamiseen yksittäisiltä henkilöiltä / seurueilta tulee, ammattilaisilla on varmasti silmää, jolla bongaavat tiketittä matkustavia, mutta harvoin näkee, että näin toimisivat. Siis lipunmyyjät. Yleensä tarkastetaan kaikilta, tai ei ollenkaan.

edit: tuo edellä mainittu käytäntö pitäisi olla Honkasalollekin tuttua, mutta suvaitsevaisuuskiimassa päätti tarttua oljenkorteen, kun haistoi tilaisuuden

Olisit vaatinut että romanikerjäläismummolta tarkastetaan myös lippu ja jos ei ole lippua niin vaaditaan henkilöllisyystodistus jonka perusteella kirjoitetaan tarkastusmaksu.
Jos ei ole henkilöllisyystodistusta (tai suomalaista henkilötunnusta jonka perusteella voidaan tsekata rekisteristä tiedot ilman henkilötodistustakin) niin mummo poliisin kyytiin ja poliisi selvittää asemalla henkilöllisyyden.

Näin suomalaisten kanssa toimitaan.

Kyseiset tarkastajat joiden toimintaa todistit SYRJIVÄT toiminnallaan jokaista junassa ollutta suomalaista.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

ämpee

Quote from: Juffe on 06.10.2016, 23:46:15

Honkasalo siis hyökkäsi julkisesti työtään tekevää henkilöä vastaan puhtaasti ennakkoluulojensa perusteella.  Voiko tätä muuten tulkita?

Voisihan sitä tulkita asemansa nuppiin kajahtaneena kusipäisyytenä, tai peräti geneettisenä ominaisuutena, jota tosin ei pidä ottaa faktana.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Samuel Kielosto

Quote from: Iku-routa on 06.10.2016, 21:41:31
Sitä tässä olen miettinyt, että mistä se Honkasalo edes tiesi, että ne oli irakilaisia?

Katsoi rodullistavalla katseella.  :P
Nuivuus on rikkaus.

ämpee

Quote from: Samuel Kielosto on 07.10.2016, 00:14:15
Quote from: Iku-routa on 06.10.2016, 21:41:31
Sitä tässä olen miettinyt, että mistä se Honkasalo edes tiesi, että ne oli irakilaisia?

Katsoi rodullistavalla katseella.  :P

Ettei vaan olisi etnisesti profiloinut, helkkarin piilorassissti !! >:(
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

CaptainNuiva

Quote from: Juffe on 06.10.2016, 23:46:15
Quote from: Titus on 06.10.2016, 21:34:01
bittiavaruus kutsui alkuperäistä uutista, ja pienen pieni päivityskin tuli:

Veronika Honkasalo
1 min ·
Poistin juuri julkaisun koskien tapahtumia eilisessä VR:n lähijunassa, sillä kommenttiketju ei pysynyt enää asiallisuuden rajoissa.
Kritiikkiä saa esittää, kovaakin, mutta rajansa kaikella. Tulkintani tilanteesta oli virheellinen, VR:n tallenteiden mukaan konduktööri
oli tarkistanut muidenkin kuin ulkomaalaistaustaisten miesten matkaliput. Koin kuitenkin tilanteen, kohtelun ja asiakaspalvelun
epäasiallisena ja halusin puuttua siihen. Korrektia olisi ollut tämän jälkeen antaa suoraan palaute VR:lle ja pohtia tarkoin ulostuloa.
Olen omasta puolestani tapahtumasta ja omasta ylireagoimisestani pahoillani. Selvitän tilannetta parhaillaan VR:n johtotason
kanssa ja välitän pahoitteluni myös konduktöörille.

Honkasalo siis hyökkäsi julkisesti työtään tekevää henkilöä vastaan puhtaasti ennakkoluulojensa perusteella.  Voiko tätä muuten tulkita? Konnarilla ehkä oli Honkasalon asiasta kysyessä mahdollisuus korjata virhetulkinta sanomalla "tarkastin kyllä muidenkin lippuja", mutta toisaalta emme voi varmuudella tietää, miten keskustelu tarkkaan ottaen eteni kun meillä on vain Honkasalon raportoimat muistikuvat.

Taitaakin olla melkoinen narsisti tämä Honkasalo, tuossa suoraan vierittää oman typerän käytöksensä ja ennakkoluulojensa syyn VR:lle jonka ulostuloa olisi ollut syytä "tarkoin pohtia" ja nyt selvittää tilannetta VR:n "johtotason" kanssa?
No just joo....
Voi hyvää päivää sentään mikä tyyppi.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

beetleking22

Quote from: yks vaan on 06.10.2016, 21:40:52
Elämä on helpompaa kun maksaa lippunsa. Minulla ei ole ikinä ollut ongelmia HSL:n liikenteessä eikä muuallakaan.

Lippu= ei caustia, ei hässäkkää

JOo mutta huudetaanko ihmisille normaalisti kovaan ääneen kun jäävät kiini?

ämpee

Quote from: CaptainNuiva on 07.10.2016, 00:23:36
Taitaakin olla melkoinen narsisti tämä Honkasalo, tuossa suoraan vierittää oman typerän käytöksensä ja ennakkoluulojensa syyn VR:lle jonka ulostuloa olisi ollut syytä "tarkoin pohtia" ja nyt selvittää tilannetta VR:n "johtotason" kanssa?
No just joo....
Voi hyvää päivää sentään mikä tyyppi.

Vasemmistoliitto pahemmin duunareitten kanssa tilanteita selvittele.

writer

Quote from: Beenari on 06.10.2016, 22:57:12
Quote from: caprifolium on 06.10.2016, 22:46:53
Seuraava profilointikausti on varmaan sellainen, kun kaupan kassa kysyy henkkareita irakilaistaustaiselta olutta ostettaessa.

Eikös ne semmoista yrittänyt Nihtisillassa saada aikaiseksi? iPakolaiselle ei myyty tupakkia koska ei omannut virallista henkilöllisyystodistusta. Ainoa etäisesti henkilökorttia muistuttava oli lähinnä Kuona Oy:n henkilökortti...

Tässä kyseinen uutinen MVlehden toimesta:

http://mvlehti.net/2016/09/03/ulkoasianministerion-vastuuvirkamies-s-marketin-myyja-on-rasistinen-persereika/

Soinin alainen virkamies ulkoministeriöstä haukkui kyseisen s-marketin myyjän raistiseksi persereiäksi.

Kyseinen Timo Soinin alainen virkamies vastaa ulkoministeriön osalta vastuuvirkamiehenä pakolais-, turvapaikka- ja maahanmuuttoasioista.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

ämpee

Quote from: beetleking22 on 07.10.2016, 00:27:58
Elämä on helpompaa kun maksaa lippunsa. Minulla ei ole ikinä ollut ongelmia HSL:n liikenteessä eikä muuallakaan.

Olitko paikalla, vai uskotko Honkasaloon edelleen ??

beetleking22

Quote from: ämpee on 07.10.2016, 00:44:13

Olitko paikalla, vai uskotko Honkasaloon edelleen ??

No se myönsi rehellisesti tehneensä virheen ja hän alunperin kiihtyi siitä, koska se konduktööri huusi näille mamuille..

dothefake

Surullista, hiljaisille ja nöyrille mamuille huudettiin. Pyydän anteeksi koko Suomen puolesta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

beetleking22

Quote from: dothefake on 07.10.2016, 01:07:06
Surullista, hiljaisille ja nöyrille mamuille huudettiin. Pttdän anteeksi koko Suomen puolesta.

Arvostan tätä kovasti...  mutta iha  muistutukseksi   älä unohda, että suomessa tehdään rasisti rikoksia ihan oikeesti. Toivottavasti se ei ole teidän mielestänne Ok, koska ihan normaali työssäkäyvä veron maksava Mamu voi joutua uhriksi.

valla_valla

Suomessa ei tehdä mitään rasistisia rikoksia. Tai siis tehdään; Otanmäki, Puotila, Tapanila...

Afrikkalaiset ja arabiinot ovat pahimpia rasisteja mitä maailmassa on ja ovat myös sivistymättömiä ihmisiä. Sivistyneet ihmiset eivät käyttäydy kuten arabit ja afrikaanot.

dothefake

Minulla on sellainen käsitys, ettet ole oikea mamu. Kirjoitusvirheesi eivät ole johdonmukaisia. Vaikkei osaisi suomen kieltä kunnolla, niin välilyönnit lienee kaikissa kielissä tulevat automaattisesti oikein.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

internetsi

Quote from: beetleking22 on 07.10.2016, 01:07:57
Surullista, hiljaisille ja nöyrille mamuille huudettiin. Pttdän anteeksi koko Suomen puolesta.

Arvostan tätä kovasti...  mutta iha  muistutukseksi   älä unohda, että suomessa tehdään rasisti rikoksia ihan oikeesti. Toivottavasti se ei ole teidän mielestänne Ok, koska ihan normaali työssäkäyvä veron maksava Mamu voi joutua uhriksi.
Pahimmat rasistit ovat matut itse. He ovat epäiltynä eli tekijöinä rasistisissa rikoksissa 2,5 kertaa useammin kuin suhteessa kantaväestö. Tähän päälle vielä ne jutut, mitkä olisi rikoksia jos perustuslain yhdenvertaisuutta noudatettaisiin, kuten vaikka suomalaisia vastaan kiihottaminen, johon ei matujen ollessa tekijöinä puututa lainkaan. Joten voitte aloittaa sen rasismin kitkemisen pahimmista rasisteista eli matuista.
Lohjan persut

Beenari

Hmmm... rassataanpas aivosoluja hieman. Rasistinen rikos? Viimeinen minkä muistan taisi olla romaanin suorittama kantasuomalaisen puukotus. Siis semmoinen rikos missä ihan oikeasti rikoksen vaikutin oli rasistinen suhtautuminen toiseen henkilöön. Sitä edellinen.... mikäs se oli sen joensuulaisen koripalloilijan nimi mitä skinit kiusasi 90-luvun lopussa?

Nämä kaksi tapausta ovat ainoat mieleentulevat rasistiset rikokset Suomessa missä rikollinen teko on kohdistunut ihan normaali työssäkäyvä veron maksava määritelmääsi. Ja tuo joensuulainen koripalloilija siis ainoa mamu noista kahdesta tapauksesta.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

vihapuhegeneraattori

Quote from: Puhdas sielu on 06.10.2016, 07:36:40
Honkasalo on väärässä. Jokainen ei voi vapaasti matkustaa junassa, kun pitäisi ostaa se lippu. Se maksullinen lippu rajoittaa huomattavasti kansalaisen vapauksia.

Eikö junassa löytynyt yhtään rehellistä periaatteen miestä, joka olisi sanonut Honkasalolle,
että lopeta tämä rasistinen käytös?

Täysin samaa mieltä. Nyt herätys Suomen miehet! Monella munaa ei riitä miekkariin asti koska työpaikka muka olis katkolla. Ja ei ole, mulla on turvaluokitukset ja muut kunnossa vaikka olen ns. "toisinajattelija", joten järjestelmä ei ole läpimätä. Se on vain niin mätä kuin me annamme sen olla.

Nyt olisi jopa niiden jotka eivät uskaltaudu miekkariin alkaa puhumaan asioista ja puuttumaan keskusteluihin jos niissä esitetään jotain edes suvakkien hörhöilyyn viittaavaakaan. Yksittäiset suuret teot eivät voita sotaa, mutta suuret määrät yksittäisiä tekoja voittavat. Nyt on kyse siitä kumpi puoli tekee yksittäisiä tekoja enemmän.

Veronika laittoi scoreboardille 1-0.

Pankaa paremmaksi, älkääkä vaan haukkuko Veronikaa joka ajaa omaa asiaansa niin hyvin kuin osaa :)
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

beetleking22

Quote from: valla_valla on 07.10.2016, 01:27:07
Suomessa ei tehdä mitään rasistisia rikoksia. Tai siis tehdään; Otanmäki, Puotila, Tapanila...

Afrikkalaiset ja arabiinot ovat pahimpia rasisteja mitä maailmassa on ja ovat myös sivistymättömiä ihmisiä. Sivistyneet ihmiset eivät käyttäydy kuten arabit ja afrikaanot.

Sulla ois ollut hyvä pointti jos motivaationa olisi ollut rasismi.

valla_valla

Quote from: beetleking22 on 07.10.2016, 01:44:19
Quote from: valla_valla on 07.10.2016, 01:27:07

Sulla ois ollut hyvä pointti jos motivaationa olisi ollut rasismi.

Niin sullakin, jos rasistisia rikoksia tapahtuisi.

beetleking22

Quote from: internetsi on 07.10.2016, 01:31:31

Pahimmat rasistit ovat matut itse. He ovat epäiltynä eli tekijöinä rasistisissa rikoksissa 2,5 kertaa useammin kuin suhteessa kantaväestö. Tähän päälle vielä ne jutut, mitkä olisi rikoksia jos perustuslain yhdenvertaisuutta noudatettaisiin, kuten vaikka suomalaisia vastaan kiihottaminen, johon ei matujen ollessa tekijöinä puututa lainkaan. Joten voitte aloittaa sen rasismin kitkemisen pahimmista rasisteista eli matuista.

Tottakai se luku on suurempi jos tuohon on laskettu ihan kaikki maahanmuuttaja ryhmät yhteen.. Euroopalaiset, Amerikkalaiset, Virolaiset, Venäläiset..  jne.. Mutta minä olen siis tietenkin kaikkia rasisteja vastaan oli kyseessä Suomalainen uhrina tai mamu...

beetleking22

Quote from: valla_valla on 07.10.2016, 01:46:28
Naps
Niin sullakin, jos rasistisia rikoksia tapahtuisi.

Kyllä niitä tapahtuu Rikostilastojen mukaan.

vihapuhegeneraattori

Quote from: td on 06.10.2016, 12:09:50
Quotekonduktööri huusi kovaan ääneen Pukinmäen kohdalla, että miesten on poistuttava junasta. Tässä vaiheessa puutuin peliin.

Jos Honkasalo olisi malttanut olla vauhkoontumatta ja olla keskeyttämättä konduktöörin työntekoa, olisiko muidenkin lippuja tarkastettu? Jokuhan on aina ensimmäinen keneltä lippu katsotaan. Valituksen olisi voinut tehdä myöhemmin mikäli aihetta olisi ollut.

Kai tuosta Honkasalolle jonkinlainen rangaistus tulee.
Quote[...] tai yrittää estää järjestystä ylläpitävää henkilöä suorittamasta hänelle kuuluvaa tehtävää tai tahallaan muuten vaikeuttaa sanotun tehtävän suorittamista.[...]Rangaistuksena järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Ainakin viimeaikaiseen MV tuomioon vedoten voisin ehdottaa Veronikan ottamista tutkintavankeuteen ainakin tilanteen selvittämisen ajaksi. Ja määrättäväksi mielentilatutkimukseen, ei niin että vihjaisin mitään *KRHKHULLULEHMÄKRHÖHÖM!!!" sori.. flunssaa...

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

daggis

Vuosien varrella monesti olen nähnyt ja kuullut esim. VR:n lähiliikenteessä konnarin huutavan valkoihoiselle matkustajalle tämän alkaessa venkoilla jäätyään kiinni liputta matkustamisesta. Ja monesti olen nähnyt ettei neekeriltä tai arabilta edes lippua kysytä, kai konnarit pelkäävät rasismiulinan alkamista. Juuri näin kävi tässä Honkasalon kommentoimassa tapauksessa, hirveä ulina.

l'uomo normale

Quote from: Kansalainen kaksi on 06.10.2016, 18:31:02
Luojan kiitos firma on ohjeistanut että omaa nimeä ei saa antaa vaan valitukset pitää tehdä aikataulun perusteella. Jos nimi olisi tiedossa kaveri olisi lynkattu konkreettisesti, nytkin siellä keskustelussa joku kundi kaipasi nimeä juuri tässä tarkoituksessa. Nimeään ei nimenomaan pidä viljellä nykyään missään tai muuten suvakkien kosto tavoittaa lapset ja isoäiditkin kun he kuvittelevat sinun tehneet jotain.

Ennen vanhaan konduktööreilla taisi olla sukunimi pikku kyltissä takinrinnuksessa. Ainakin kaukojunissa lipuntarkastuksen yhteydessä panin merkille kauan sitten. Sukunimet alkavat kadota näkyviltä, kun ollaan niin sinut kaikkien kanssa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

writer

Quote from: daggis on 07.10.2016, 03:47:55

Vuosien varrella monesti olen nähnyt ja kuullut esim. VR:n lähiliikenteessä konnarin huutavan valkoihoiselle matkustajalle tämän alkaessa venkoilla jäätyään kiinni liputta matkustamisesta. Ja monesti olen nähnyt ettei neekeriltä tai arabilta edes lippua kysytä, kai konnarit pelkäävät rasismiulinan alkamista. Juuri näin kävi tässä Honkasalon kommentoimassa tapauksessa, hirveä ulina.

Jos näkee että mustaihoiselta tai irakilaiselta tai romanian kerjäläiseltä ei kysytä lippua mutta sinulta kysytään niin kannattaa valittaa konduktöörille että liput pitää kysyä kaikilta (jos siis joukko tarkastajia liikkeellä) muutenhan onduktöörit syrjivät suomalaisia.

daggis

Quote from: writer on 07.10.2016, 04:08:40
(napsu)

Jos näkee että mustaihoiselta tai irakilaiselta tai romanian kerjäläiseltä ei kysytä lippua mutta sinulta kysytään niin kannattaa valittaa konduktöörille että liput pitää kysyä kaikilta (jos siis joukko tarkastajia liikkeellä) muutenhan onduktöörit syrjivät suomalaisia.
[/quote]Ja he vastasivat osaavansa hoitaa työnsä, että minun tulee vain huolehtia omasta lipustani ja sellainen minulla toki aina oli. Näistä jutuista on aikaa, ei ole enää tarvetta matkustaa pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä kuten joskus nuorempana. Näitä juttuja oli nimenomaan öisin, T-junissa. Ja tavallaan ymmärsin niitä konnareita, jos matu esittää ymmärtämätöntä tai on sellainen, niin mitä siinä voi tehdä?

Roope2

Muija yritti kerätä helppoja poliittisia pisteitä. Iski kätensä paskaan. Nyt yrittää peitellä mokaansa sotkemalla VR:n johtoa kuvioihin.

Kun tämä on parasta kontributiota tohtoritasoiselta päättäjältä, niin ei ole ihme, että julkinen taloutemme on nykytilassa.

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

kummastelija

Honkasalo:
QuoteKritiikkiä saa esittää, kovaakin, mutta rajansa kaikella.

Puhuuko se ny itse antamastaan valehteluun pohjautuneesta rasistikritiikistä työtään tehneelle konnarille, vai jostain aivan muusta?

Honkasalo on viimeinen ihminen muita opastamaan asiallisuudesta. piip Järkyttävä tapaus.

Jk: mutta rajansa kaikella. Niin etenkin matuilla Suomeen. Ne saa ämmät hysteeriseen kiimaan ja järjettömiin purkauksiin.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Arto Tuhkamuna

En ole ehkä ikinä ymmärtänyt, miksi etninen profilointi on maailman pahin asia.

Miksi kaikkien muiden ominaisuuksien mukaan voi profiloida, mutta ei etnisyyden mukaan?