News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Veneet, moottoripyörät ja mönkijät verolle (yhdistetty)

Started by B52, 01.09.2016, 22:39:24

Previous topic - Next topic

dothefake

Quote from: Machine Head on 11.02.2017, 19:37:07
Quote from: dothefake on 10.02.2017, 18:44:33
Kohta tulee panovero ja sitten olet sinäkin kusessa.

Entä jos ei seiso?
Asiakkaalla on todistusvelvollisuus. Verotoimiston hehkeimmät natut tarkistavat.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ari-Lee

Quote from: dothefake on 10.02.2017, 18:44:33
Kohta tulee panovero ja sitten olet sinäkin kusessa.

En voi tietää olisiko kuka ja missä, mutta eihän tuo olisi mithää kun vain kondomeihin säädetään niin korkea vero, että huvikseen köyriminen loppuu siihen ja alkaa lisääntyminen.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Quote from: dothefake on 11.02.2017, 20:21:49
Sori, luulin tämän olevan veroeskustelu.

Kyllä, olet aivan oikeassa. Kyse ei edes ole moottoripyöristä eikä veneistä vaan verottamisesta, verosääntelystä ja siitä kuinka sääntelyllä saadaan annettua signaalit käyttäytymiseen.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kulttuurirealisti

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.02.2017, 19:47:28
Quote from: Machine Head on 11.02.2017, 19:37:07
Quote from: dothefake on 10.02.2017, 18:44:33
Kohta tulee panovero
Entä jos ei seiso?
Tai jos ei ole mitään pantavaa?

Viittaan Yle-veroon; on aivan samantekevää onko pantavaa ja seisooko, maksuun menee silti.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Uuno Nuivanen

Jos ja kun tämä idioottivero ei mene läpi, Kepun kosto on kauhea. Voimme luottaa myös siihen, että Jabban Hallituspersut komppaavat, mikä ikinä se sitten onkn.

Kulttuurirealisti

Hjallis ei tykkää.

QuoteKansanedustaja, liikemies ja myös purjehtijana tunnettu Harry "Hjallis" Harkimo (kok.) vaatii hallitusta perumaan moottoripyörä- ja veneveron. Harkimon mukaan nämä verot eivät tule tuottamaan mitään, vaan synnyttävät vain uutta byrokratiaa.

–Jos mp-vero perutaan on peruttava myös venevero, se on varma. Mitä järkeä on verottaa kaikkia pikkuveneitäkin, ei mitään, hän toteaa Twitterissä.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/214335-hjallis-harkimo-avautuu-veneverosta-mita-jarkea-ei-mitaan?ref=suosituimmat
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

l'uomo normale

Quote from: Kulttuurirealisti on 12.02.2017, 08:42:24
Hjallis ei tykkää.

Quote

–Jos mp-vero perutaan on peruttava myös venevero, se on varma. Mitä järkeä on verottaa kaikkia pikkuveneitäkin, ei mitään, hän toteaa Twitterissä.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/214335-hjallis-harkimo-avautuu-veneverosta-mita-jarkea-ei-mitaan?ref=suosituimmat

Olisiko "herrojen huvikuunari"-veron peruminen liian suuri nöyryytys Soinille? Onko tarvetta pitää yllä köyhimpien puolueen mainetta?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

multa tulille

Ihmettelin aluksi että kun tähän on kerätty verotettavaksi sellaisia paremman väen harrastusvälineitä, niin ettei miksi siihen ole otettu hevosia. Mitä nyt joitakuita hevosjuttuja on kantautunut korviini, niin mp- ja veneväki on keppikerjäläisiä hevosmiehiin verrattuna. Hevosista on Hipposella tarkat rekisterit. Niitä on muuten nyt Suomessa 74 200 erilaista kaakkia joten veropohjaakin on.

Sitten valkeni. Älkää muuten luulko että oivallukseni on se, että eräs Espoolainen hillotolppaa nuoleva mieshenkilö on hevosen omistaja. Ei.

Syyt ovat pidemmällä mutta kehitys on jo nyt nähtävissä. Virheitten vaikutus kasrvaa räjähdysmäisesti. Kun öljyn käyttö kielletään ympäristösyistä , tulee Suomalian autokannasta ympäristöjätettä. Ja päin vastoin kuin vuosina 39-46, puukaasuttimia (häkäpönttöjä) ei,ympristösyistä, enää sallita. Harvat maasa olevat sähköautot otetään erillisen YMPO.n (ympäristöpoliisi) käyttöön, voivat tosin lainailla niitä polpolle.

Kakki muu tieliikenne hoituu hevosilla. Ja jotta sitä kantaa olisi riittävästi, ei nykyistä hevoskantaa saa mikään uhata. Ensimmäinen tavoite on sama kuin v 1950, jolloin hevosia oli 408 00 (henkilöautoja vastaavasti samana vuonna vain n 25 000 kpl, ja silloinkin pärjättiin). Mahanmuuttaneilta moniosaajilta saa varmasti tietoa eliöiden liisääntymisen lisäämisestä, jolloin hevoskantaa saadaan hyvinkin pian kasvatettua Tulevaisuuden Suomalian tarpeisiin. Ruuhkat vesilläkin vähenevät kun öljy loppuu, ei siellä enää sen jäkeen kukaan souda.Luonto ja merimetsot valtaavat saariston.

Uuno Nuivanen

Kameli voisi olla hyvä juhta näille pitkille etäisyyksille. Onhan autiomaassakin yöllä kylmä, ehkä nuo pärjäisivät Hölmölän lakeuksillakin? Kuskejakin olisi maassa kymmenin tuhansin nyt työttömänä.   ???

ikuturso

Quote from: Uuno Nuivanen on 12.02.2017, 11:36:32
Kameli voisi olla hyvä juhta näille pitkille etäisyyksille. Onhan autiomaassakin yöllä kylmä, ehkä nuo pärjäisivät Hölmölän lakeuksillakin? Kuskejakin olisi maassa kymmenin tuhansin nyt työttömänä.   ???

Onhan kameleissakin niitä rotujayksilöitä, joilla on turkiskaulus jo tehtaalta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ämpee

Quote from: l'uomo normale on 12.02.2017, 08:52:15
Quote from: Kulttuurirealisti on 12.02.2017, 08:42:24
Hjallis ei tykkää.

Quote

–Jos mp-vero perutaan on peruttava myös venevero, se on varma. Mitä järkeä on verottaa kaikkia pikkuveneitäkin, ei mitään, hän toteaa Twitterissä.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/214335-hjallis-harkimo-avautuu-veneverosta-mita-jarkea-ei-mitaan?ref=suosituimmat

Olisiko "herrojen huvikuunari"-veron peruminen liian suuri nöyryytys Soinille? Onko tarvetta pitää yllä köyhimpien puolueen mainetta?

Jos nämä verot edes kohdistuisivat "herrojen huvikuunareihin", tai "juppien koottereihin", niin niillä voisi olla jonkinlaista mainosarvoa, mutta kun nämä verot näyttävät kohdistuvan duunareitten kalastuspaatteihin ja harrastemopoihin, niin mainosarvoa toki on ja rajusti, mutta pelkästään negatiivista.
Jälleen perussuomalaisten idioottimaisuutta on edes esittää mitään tälläistä harkitsemattomuutta, ja sitten jäädä radiohiljaisuudessa ihmettelemään mitä tuleman pitää.

Tässä nähtävästi on toimittu hetken päähänpistosta, ja päähänpiston saaneen selkä ei taivu myöntämään virhettään, pitää nähtävästi saada kunnolla kuonoonsa eikä todennäköisesti sittenkään myönnetä mitään.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

multa tulille

Quote from: ämpee on 12.02.2017, 11:45:23
Tässä nähtävästi on toimittu hetken päähänpistosta, ja päähänpiston saaneen selkä ei taivu myöntämään virhettään, pitää nähtävästi saada kunnolla kuonoonsa eikä todennäköisesti sittenkään myönnetä mitään.

Koko tämän sirkuksenhan mahdollisti vajaat 10 vuotta sitten tehty valtion venerekisteri, jossa alaraja oli 5,5 metriä pituutta konetehossa yli 20 hv konevoimaa. Sitä silloin perustettaessa olivat perusteet niin läpinäkyviä, että veneverohan se siellä jo silloin pilkisti... Noh, nyt sitten on tullut sen verran tolkkua että nostettu alarajoja, mutta mitä tässä katselin paria venerekisteriä, niin kaavialtu 9 metirä tuo hyvin suuren osa näistä kuluisista "huvikuunaireista" ja 50 hv valtaosan moottoriveneistä maksumiehiksi, mitta silti varmaan tullaan sanomaan, "että varakkailtahan tässä vähän  vähän otetaan, onhan niillä varaa (kun on Suomellakin)"

Oli tossa tämän Heinäluoman (sdp  paheksuvia kommentteja verosta. Olikohan saanut Helsingin Pyysaaresta (Helsingin työväen pursiseura) kommentteja vai tekikö vaan  opposiotsiinipoltiikkaa ?  Mitä HTPS:n venekantaa olen katsellut, niin osuu vero sinnekkin ....

ikuturso

Quote from: ämpee on 12.02.2017, 11:45:23Tässä nähtävästi on toimittu hetken päähänpistosta, ja päähänpiston saaneen selkä ei taivu myöntämään virhettään, pitää nähtävästi saada kunnolla kuonoonsa eikä todennäköisesti sittenkään myönnetä mitään.

Jos mietin koko vene- ja moottoripyöräveroa:
PS kosiskeli äänestäjiä viime eduskuntavaaleissa autoveron asteittaisella keventämisellä. PS ajatteli, että huvijahtien omistajat eivät kuulu heidän äänestäjäkuntaansa, joten autoveron keventämisen kompensoimiseksi laitetaan huviveneet verolle. Tätä veroa oli mietitty jo etukäteen ja siitä kertoo mm. se, että vero on porrastettu eri moottoritehojen tms. suhteen.

Hallitusneuvotteluissa jostain putkahti mukaan moottoripyörävero, joka PS:n oli pakko niellä saadakseen veneveronsa läpi. Siitä, että mp-vero tuli mukaan vasta hallitusneuvotteluissa kielii veron huono valmistelu. Kertamaksu, suunnilleen YLE-veron suuruinen ja kaikille sama. Veroa ei porrastettu mp:n koon, tehon, teho-painosuhteen eikä hintaluokan suhteen. Perusteltiin "koska autoillakin on", mutta ei tajuttu, että vero pitäisi olla käyttöön - eikä omistukseen sidottu, kuten autoillakin.

Moottoripyörävero siis hässittiin kasaan täysin valmistelematta vain koska venevero, ja tämä näkyy lopputuloksessa: Molemmat tulevat kaatumaan (onneksi). Jos MP-verossa olisi ollut vaikka kolme hintaluokkaa ja se olisi katkennut kun mp poistetaan liikennekäytöstä, mitään todellisia perusteita veron kaatamiseen ei meillä motoristeilla olisi ollut, vaan tässä itkettäisiin krokodiilin kyyneliä ja maksettaisiin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ämpee

Tuossa linkissä on meikäläisen "huvikuunarin" kanssa samanlainen vene:
https://www.nettivene.com/moottorivene/tg/579929

Oma vene on rekisteröity 5-henkilölle, pituus 5,60m leveys 2,12m, koneena 2-tahti Johnsson 70hv, vuosimalli 1998.
Veneessä ei ole makuupaikkoja eikä mukavuuksia, mutta kalastamiseen se on onnen omiaan.
Silakkaa tuleekin litkattua ainakin keväisin kun ei ole niin tolkuttoman kylmä.
Lohtakin on veneessä nähty, mutta ainoastaan eväsleipien välissä.

Siinä sitä verotettavaa kuunaria.


Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Raksa_Mies

Kertokaas joku tietämättömälle paljon tuo mp-vero tulisi olemaan?

dothefake

Nyt vetää vähän hiljaiseksi, ei ole kyllä keskustelua seurattu. On tainnut olla valua.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Luotsi

Quote from: Raksa_Mies on 13.02.2017, 00:39:41
Kertokaas joku tietämättömälle paljon tuo mp-vero tulisi olemaan?

150 €/vuosi/mopo. Josta min puolet menisi keräyskuluihin & valvontaan. Nettotuotto valtiolle luokkaa huimat 10...20 M€ vuosittain, ehkäpä. Eli luokkaa 0,03% verokertymästä.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Jack

Tämä ei ole ehdotus, mutta jos kerran halutaan verottaa luksusta, eivätkö luksusautot ole sitä. Itse ajelen tonnin maksaneilla vanhuksilla, joten minulle kaikki on luksusta, mutta jos nyt vähän nostetaan, niin ehkä jostakin 30 tonnista voitaisiin aloittaa. Mitä kalliimpi auto, sitä suurempi vero. Veroa maksettaisiin alenevasti esimerkiksi ensimmäiset viisi vuotta. Sen jälkeen auto olisi jo niin vanha, että se siirtyisi normaalien käyttömaksujen piiriin. Tämä ei siis ole ehdotus vaan pelkkää spekulaatiota siitä, miten luksusta voitaisiin verottaa.

Nykyinen uuden auton hintaan lisättävä vero toimii edellä kuvatulla tavalla. Se vain peritään kertarysäyksellä.

En ymmärrä, mikä hinku hallituksella on alentaa uusista autoista perittävää veroa. On puhuttu, että autokannan keski-ikä pitää saada nykyistä nuoremmaksi. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Mitä muutakaan se voisi tarkoittaa kuin autojen käyttöiän lyhentämistä.

1950-luvulla autojen ostamista säännösteltiin, ja ostamiseen tarvittiin lupa. Valtio halusi valuutan säilyvän Suomessa eikä ajautuvan ulkomaisten autotehtaiden kassoihin. Ovatko talouden periaatteet muuttuneet, vai mistä on kyse, kun nyt valtio tekee kaikkensa, että suomalaiset lihottaisivat ulkomaisten autotehtaiden taseita. Jos tämä on tavoitteena, ehkä autojen ruostesuojaus ja huollot pitäisi kieltää. Näin saataisiin autot romuttamoihin entistä nuorempina, jolloin autokannan keski-ikä laskisi edelleenkin. Ja Suomen talous kukoistaisi?

Jääpää

Jos Suomen talousajattelussa käytettäisiin pätkäkin järkeä, meillä olisi oma "Kansanauto".
Sen ei tarvis olla mikään Trabantti, mutta nykyaikaistettu Saab99/Volvo240 tasonen koppa, johon olisi tarjolla sähkö/bensa/nakumoottorit moduulina, herkut olisi tasoa ikkunassa veivit, mutta k a i k k i olisi suunniteltu t o i m i m a a n ja k e s t ä m ä ä n pakkasessa, olemaan ruostumatta tai kesimättä viikossa. Siltarautaa, pesu, huolto yms. ystävällistä, j ä r k e v ä t kotelot ja liitokset..
Ihan vastoin tietysti osta/käytä/heitäpois, eli sitä "parempaa" talousoppia, mutta onko tuon ylihintaisen(ja yliverotetun) ulkomaan rihkaman ostamisessa, puunaamisessa ja korjaamisessa mitään järkeä?
Roskatavaraa merkityksettömillä teknisillä "innovaatioilla" ..telkkari kojelaudassa ja peräpään puuterointipeilikuppiteline askelmoottorilla henkilökohtaisiin asetuksiin..ttu!
Ja joo joo markkinat, mutta jos ei tehtäskään autotehdasta?
Siis tehtäisiin, kun semmonen jo on, mutta sitten kun ne "markkinat" on kyllästyneet, tuotanto pudotetaan ylläpidon tasolle, eli niitä "rikkumattomia" varaosia ja uusia koppia on saatavilla, mutta se on vaikka jonkun maajussin sivubisnes vääntää vasenta etulokaria, ammattikalastaja tekee oikeaa, talkkari kasaa vaihdeaskia...vaikka siellä "tehtaalla", kun se kokoonpano ja logistiikka on jossain hoidettava, mutta puoli hallia voisi olla vaikka salaatin kasvattamona, kun moni ennen tuotantotahdista johtuva työ olisi ulkona ihmisten oikeitten töitten vieressä.
Pakkotahtia, logistiikkaa ja laatuvaatimuksia olisi tietenkin, mutta sivu/osapäivä hommaa aika paljon, kun uusia autoja menisi "kyllästymisen" jälkeen ..2000kpl/v?
Tietenkin, sitten tulisi joku Vihrää ja kehittäisi moottorivaihtoehdon, joka toimisi tuulivoimalla, niin
takuusti v..ks menis mun utopia ja Suomi olis yks ankee, savuinen,saastuttava autotehdas.. Luonto kuollut, mineraalikraateria kaikki tunturit..kauhu!
Mutta noin muuten oon aina tykänny ajatuksesta. Ja sais niitä stanukoppia tuunata, muutaman turhan
(Trafin hyväksymän!) jengan vois lisätä sopiviin paikkoihin vannepäristintä ja huulikiiltotelinettä varten.
Ratamoottorit sais ostaa/vuokrata ja sitten radalla heivata pölhöilyn ajaksi paikoilleen, muuten siistit kaukomaksimiohjatut perusmoottorit nokalla. Police Speciaalit sitten erikseen, partiokohtaisilla säädöillä olisi varmaan hyvä; oikeille poliiseille kunnon rassit ja päällystölle..no ainakin Tasa-arvovaltuutetulle Max. 3km/h huiput+2km Emergency Pursuit Kickdown Overdrive kiireellisiin oikeusmurhiin.
Nykyisten kaltaisten poliitikkojen autoihin työsuhde-etuna kukkalaudat, kivijalka, viemäröinti ja tontti
Ven..Ruotsista.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Jaska Pankkaaja

Quote from: Jääpää on 13.02.2017, 05:30:03".
Sen ei tarvis olla mikään Trabantti, mutta nykyaikaistettu Saab99/Volvo240 tasonen koppa, johon olisi tarjolla sähkö/bensa/nakumoottorit moduulina, herkut olisi tasoa ikkunassa veivit, mutta k a i k k i olisi suunniteltu t o i m i m a a n ja k e s t ä m ä ä n pakkasessa, olemaan ruostumatta tai kesimättä viikossa. Siltarautaa, pesu, huolto yms. ystävällistä, j ä r k e v ä t kotelot ja liitokset..

Monta kertaa miettinyt samaa. Korin ei toki tarvitsisi olla museoluokan 99 tai 240 vaan esim katumaasturin tai crossoverin tyyppinen järkevän kokoinen ja hieman suuremmalla maavaralla oleva luukkuperä. Ehkä pituuksiakin voisi olla kaksi.. Muotoiluunkin voisi vähän satsata; tyylikäs ja aikaa kestävä, suunnittelijoita kyllä löytyy..

Tekniikka moottorineen ja alustoineen  voisi olla läheistä sukua jollekin avolavalle esim. HiLuxille ja juuri mainittu todella simppeli varustelu, toki ABSit ja airbagit. Ja vaihtoehtona 2 ja 4 veto.

Suomen oloissa olisi ehkä hieman rouheampi dieselmoottori paras, turpeestahan tuota löpöä saisi vaikka vientiin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Jaska Pankkaaja

^Ei mulla ole ideologisesti mitään hybridejäkään vastaan mutta kun Suomesta puuttuu ne kaupungit.. Ruuhkiakaan ei olisi kun kaadettaisiin 90% liikennevalotolpista ja korvattaisiin kiertoliittymillä ja rampeilla. Se pieni säästö minkä hybridi tuottaa, ehkä jossain Helsingissä, neutraloituu korkeampina valmistus ja huoltokustannuksina. Täällä maalla hybridi ei säästä mitään.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

2nd_generation_refugee

Muistetaan nyt sitten kuitenkin tulevissa vaaleissa, että Perussuomalaiset olivat vene- ja moottoripyöräveron takana ja kannattamassa niitä. Jabba tuli noin puolen vuoden jälkeen selittelemään mitä juppikootteri tarkoitti, mukamas. Höpö höpö höö.
Toinen asia ovat nämä sähköautot, jotka vaarantavat polttoaineveron vaikutukset.
Sähköautoja on tehty ja myyty nyt yli sadan vuoden ajan, meillä Suomessa rekisterissä alle 1000 (tuhat) kappaletta.
Tekniikan maailma koeajoi pari numeroa sitten tulevan kansanauton Teslan. Ehkäpä Pöpilän ja Pernerin perheissä niitä ostetaan useampiakin, mutta se hinta 157000 saattaa ehkä vaikuttaa muiden ostamisintoon.
Mutta Persut olivat verojen takana, ei äänestetä heitä enää.
"Suomalaisuus on hyvä kulttuuri suomalaisille"
Ei evakko vaan Karjalan pakolainen, vrt. Palestiinian pakolainen.

Uuno Nuivanen

Quote from: ämpee on 12.02.2017, 14:20:11
Tuossa linkissä on meikäläisen "huvikuunarin" kanssa samanlainen vene:
https://www.nettivene.com/moottorivene/tg/579929

Oma vene on rekisteröity 5-henkilölle, pituus 5,60m leveys 2,12m, koneena 2-tahti Johnsson 70hv, vuosimalli 1998.
Veneessä ei ole makuupaikkoja eikä mukavuuksia, mutta kalastamiseen se on onnen omiaan.
Silakkaa tuleekin litkattua ainakin keväisin kun ei ole niin tolkuttoman kylmä.
Lohtakin on veneessä nähty, mutta ainoastaan eväsleipien välissä.

Siinä sitä verotettavaa kuunaria.

No mutta eikö tunnu pollealta, kun sinut on ylennetty herraksi, mahtavan huvikuunarisi ansiosta?


Faidros.

Quote from: Jaska Pankkaaja on 13.02.2017, 06:39:21
Quote from: Jääpää on 13.02.2017, 05:30:03".
Sen ei tarvis olla mikään Trabantti, mutta nykyaikaistettu Saab99/Volvo240 tasonen koppa, johon olisi tarjolla sähkö/bensa/nakumoottorit moduulina, herkut olisi tasoa ikkunassa veivit, mutta k a i k k i olisi suunniteltu t o i m i m a a n ja k e s t ä m ä ä n pakkasessa, olemaan ruostumatta tai kesimättä viikossa. Siltarautaa, pesu, huolto yms. ystävällistä, j ä r k e v ä t kotelot ja liitokset..

Monta kertaa miettinyt samaa. Korin ei toki tarvitsisi olla museoluokan 99 tai 240 vaan esim katumaasturin tai crossoverin tyyppinen järkevän kokoinen ja hieman suuremmalla maavaralla oleva luukkuperä. Ehkä pituuksiakin voisi olla kaksi.. Muotoiluunkin voisi vähän satsata; tyylikäs ja aikaa kestävä, suunnittelijoita kyllä löytyy..

Tekniikka moottorineen ja alustoineen  voisi olla läheistä sukua jollekin avolavalle esim. HiLuxille ja juuri mainittu todella simppeli varustelu, toki ABSit ja airbagit. Ja vaihtoehtona 2 ja 4 veto.

Suomen oloissa olisi ehkä hieman rouheampi dieselmoottori paras, turpeestahan tuota löpöä saisi vaikka vientiin.

Kukaan ei ostaisi mitään yksinkertaista autoa Suomessa. Kaikki hilavitkuttimet, kaksoiskytkimet ja 7-vaihteinen automaattiloota...jne pitää olla. Lisäksi mitä enemmän elektroniikkaa, niin sitä parempi. Sähköt ja hybridit on vielä aivan kilpailukyvyttömiä vielä vuosikymmenet, kun auton kuin auton(vanhankin) saa kulkemaan bio-/maakaasulla parilla tonnilla ja laitteiston voi siirtää seraavaan autoon jos sylinterimäärä on sama.
Ihmiset ei osta uutta autoa liikkuakseen, vaan "pukeutuakseen" ja imagosyistä.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kulttuurirealisti

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.02.2017, 12:04:07
http://blogit.iltalehti.fi/perttu-hillman/2017/02/12/moottoripyoravero-on-poliittinen-munaus/

Artikkelista:
QuoteMutta ennen kaikkea veron kaataa moottoripyöräväen vastustus ja harrastajajärjestöjen huolellisesti laatimat perustelut veron haitallisista vaikutuksista valtiontalouteen. Prätkäväen yhteisöllisyys ja tarmokkuus muodostivat perustellun kansalaisvastarinnan ja se on päätymässä oikeudenmukaiseen tulokseen.

Veron tuottovaikutus olisi kaiken järjen mukaan pitänyt osata laskea valtiovarainministeriössä. Ei kai veropäätökset voi olla tempoilevaa valtapolitiikkaa.

Kantaako VVMinisteriö vastuun? No ei tietenkään.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Archaeopteryx

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.02.2017, 11:31:27

No mutta eikö tunnu pollealta, kun sinut on ylennetty herraksi, mahtavan huvikuunarisi ansiosta?

Kyä jos minulla olisi tuollainen botski, en muuta tekisi kuin löisin paatin kotikaupungin laiturin kylkeen, keimailisin kannella ylävartalo paljaana kipparinlakki päässä sekä valkoiset purjehduskengät ja vaaleanpunaiset sortsit jalassa. Välillä huutelisin reteästi että köyhät kyykkyyn, herrat tuloo! Aijai mitä elämää. Virveliä heittelisin aina yösyömmellä, kun aurinko ei mene kesällä lainkaan mailleen.

dothefake

Panetko siihen virveliin jonkun narun vai sukellatko sen aina heiton jälkeen ylös?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Archaeopteryx

Quote from: dothefake on 13.02.2017, 14:38:25
Panetko siihen virveliin jonkun narun vai sukellatko sen aina heiton jälkeen ylös?
Palkkaisin mustan miehen sukeltelemaan, kun ei herran sovi töitä tehdä.