News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Presidentinvaalit 2018 (vaalituloksia kommentoidaan täällä)

Started by Kuningasweecee, 19.08.2016, 12:04:40

Previous topic - Next topic

Pullervo

Presidenttiehdokas Merja Kyllönen laulaa ilosanomaansa.

Quote from: presidenttiehdokas Merja KyllönenFasismin syleilyssä, hellässä hyväilyssä... Hitlerinkin hekumassa hetken lämmin syli...

[tweet]932583546086141953[/tweet]

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3808532-kyllonen-avasi-kampanjan-rapilla-ja-vaatimuksella-vuoropuhelusta-jatkuvan-vihapuheen-tilalle

Micke90

Peltipaita

Vanhanen - Koko Maailman Presidentti
QuoteKeskustan presidenttiehdokas Matti Vanhanen kaipaa aktiivisempaa otetta Suomen ulkopolitiikkaan. Hän haastaa presidentti Sauli Niinistöä.

– Mihin haluan muutosta, on Suomen ulkopolitiikan kapea-alaisuus. Emme saa käpertyä ulkopolitiikassa Itämeren alueen tilanteen reaktiiviseksi toimijaksi, vaan Suomen ulkopolitiikkaan on palautettava koko maailma, Vanhanen julisti linjapuheessaan.

Vanhasen mukaan ulkopolitiikkaa on tehtävä etunojassa, ennaltaehkäisemistä painottaen.

– Kekkosen aikana kasvatimme kansainvälistä liikkumatilaamme ja pieni maa löysi tapansa toimia globaalisti. Ahtisaaren panos aktiivisena rauhanvälittäjänä oli esimerkillinen. Tarja Halonen toi etenkin naisten ja tyttöjen aseman omantunnonkin äänenä esille maailmanlaajuisesti. Meillä on hyvä perinne olemassa, Vanhanen kehuu entisiä presidenttejä.

Vanhanen listaa kansainvälisemmän ulkopolitiikan kohteita: ilmastonmuutoksen torjuminen, demokratiakehityksen ja ihmisoikeuksien edistäminen, ruokaturva, pakolaisuuden juurisyihin puuttuminen, terrorismin ennaltaehkäisy, ydinsulkusopimus, Lähi-idän politiikka, Afrikka, rauhanvälitys.

– Tarvitsemme presidentin, jolla on aito kiinnostus ja tahto pitää näitä asioita esillä tavatessaan muiden valtioiden päättäjiä ja edistää ratkaisuja, joilla päästään toivottuihin tuloksiin, Vanhanen korostaa.

Vanhasen mielestä rauhanvälitys on todella tärkeä osa tämän päivän lukuisten konfliktien liennyttämistä.

– Emme voi saada tuloksia aikaan, jos pelkäämme epäonnistumista, emmekä edes yritä. Suomi tarvitsee rohkeampaa etunojaa laajan turvallisuuden kysymyksissä, Vanhanen huomauttaa.

https://yle.fi/uutiset/3-9948390

Nyt tuli muille ehdokkaille märkä rätti Matti Vanhasen suunnalta. Syntyykö vielä kova kilpailu siitä kuka on paras laittamaan ulkomaiden asiat kuntoon?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

JDwg

Quote from: Peltipaita on 25.11.2017, 14:54:42
Vanhanen - Koko Maailman Presidentti
QuoteVanhanen listaa kansainvälisemmän ulkopolitiikan kohteita: ilmastonmuutoksen torjuminen, demokratiakehityksen ja ihmisoikeuksien edistäminen, ruokaturva, pakolaisuuden juurisyihin puuttuminen, terrorismin ennaltaehkäisy, ydinsulkusopimus, Lähi-idän politiikka, Afrikka, rauhanvälitys.
https://yle.fi/uutiset/3-9948390

Jos on Matin vanhaa kirjoitusta uskominen, niin ei Vanhaselle demokratian kehittyminen Baltian maissa 80-luvulla sopinut
https://web.archive.org/web/20071012121601/http://kavkaz.fi/vanhanen.html
http://alussaonsana.fi/julkaisut/olli-heikkila/
Offtopic kyssäri tietoviisaille: Onko kellään tietoa miten tuo Ollin juttu aikoinaan meni? Usuttiko Vanhanen ihan oikeasti poliisin ja syyttäjän muiluttamaan ollia?
Talouselämä 11.5.2013:
Terrorismiin liittyvien riskihenkilöiden kasvu johtuu Supon mukaan maahanmuutosta, ghettoutumisesta, toisen mamusukupolven ongelmien syvenemisestä,Suomessa oleskelevien henkilöiden radikalisoitumisesta sekä konfliktialueilla väkivaltaiseen toimintaan osallistuvien henkilöiden palaamisesta Suomeen

Micke90

Väyryspate on sittenkin saamassa tarvittavat kortit kasaan.

https://iltalehti.fi/politiikka/201711252200560192_pi.shtml

QuotePaavo Väyrysen presidenttikampanja nosteessa: 15000 kannattajan raja menossa rikki

Europarlamentaarikko Paavo Väyrysen kampanja päästä presidenttiehdokkaaksi on nosteessa. Tänä viikonloppuna menee 15 000 kannattajakortin raja rikki.

Paavo Väyrysen kampanja on saanut ihan uutta tuulta purjeisiinsa isojen lehtikampanjoiden myötä. Kannattajakortteja on jaettu mainoksina muun muassa Maaseudun Tulevaisuudessa ja sama jatkuu monien kaupunkien ilmaisjakelulehdissä.

Väyrynen pyrkii perustettavan kansanliikkeen ehdokkaaksi. Kampanjassa ovat vahvasti mukana myös Väyrysen perustaman Kansalaispuolueen (Kapu) aktiivit. Kapun puheenjohtaja Sami Kilpeläinen arvioi, että viimeisen kahden viikon aikana kannattajakortteja on saatu kasaan yli 5000 kappaletta.

Aikaa 20 000 nimen rajan saavuttamiseen on vielä reilut kaksi viikkoa. Tällä tahdilla Väyrynen voi hyvinkin nousta presidenttiehdokkaaksi.

- Meillä on vahva luotto siihen, että saamme nimet kasaan. Kansa on nyt herännyt asiaan. Esimerkiksi viime viikolla Seinäjoen markkinoilla ihmiset jonottivat täyttämään kannattajakortin, Kilpeläinen sanoo.

(...)

Lainaus lisätty.

Echidna

^
Quote from: Iltalehti
Kansalaispuolueen puheenjohtaja Sami Kilpeläinen arvioi, että viimeisen kahden viikon aikana kannattajakortteja on saatu kasaan yli 5000 kappaletta.

Melkoinen vauhti, sinisellä tulevaisuudellahan meni 5000 korttiin puoli vuotta.

Lahti-Saloranta

Quote from: Micke90 on 26.11.2017, 09:24:14
Väyryspate on sittenkin saamassa tarvittavat kortit kasaan.

https://m.iltalehti.fi/politiikka/201711252200560192_pi.shtml
Hieno juttu jos Paavo saisi kortit kasaan. Vaikka en Paavoa äänestäkkään niin hän olisi verraton lisä vaalitenteissä. Vielä kun Paavo peittoaisi Vanhasen niin se olisi piikki uuniperunan pyllyssä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Faidros.

^Ainoa hyvä puoli Paten ehdokkuudessa olisi just tuo Matti "anteeks" Vanhasen nöyryyttäminen. Muuten Pate oli takinkäännön suomenennätysmies, ennenkuin Soini porukoineen veti uusille metrilukemille.
Jos tiitisenlista julkaistaan, niin Väykkä löytyy myös sieltä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Micke90

https://m.iltalehti.fi/politiikka/201711262200560247_pi.shtml

QuoteVäyrysen mukaan kaikki hyötyvät, kun hänet valitaan seuraavaksi Suomen Tasavallan presidentiksi.

- Ennen muuta tietysti koko Suomen kansa, kun Suomi palaa Paasikiven, Kekkosen ja Koiviston ulkopoliittisella linjalle ja sisäpolitiikan suunta muuttuu.

- Mutta jotkut hyötyvät toisia enemmän. Jos minut valitaan, Mikko Kärnä saa pitää paikkansa eduskunnassa. Helsingin kaupunginvaltuustossa minun paikkani perivät kristillisdemokraatit.

- Suomalaisten kirjahyllyissä olevien mukien ja kirjojen arvo nousee. Niin, ja keskustan puoluejohdon tahto toteutuu, kun minä joudun eroamaan keskustan jäsenyydestä. Miettikääpä näitä.

Alan pitää Paten tyylistä.  :D

Rippeet

Oletteko käyneet HS vaalikoneessa ottamassa selvää kuka olisi suosikkisi. Tein 3 kertaa ja vastasin kysymyksiin hieman toisin, yllätyksenä tuli että vaalikone on jo asemoinut muut ehdokkaat vasemmistoliberaaleiksi, kun Laura vasemmistokonservatiiviksi ja minä kökötin yksinäni oikeistossa.

Kysymyksetkin oli taattua punavihreää: mites homot?, entäs ilmasto, no entäs venäjä ja nato jne.

Ehkä tuon vaalikoneen tarkoitus onkin näyttää: "Katso kuinka muut ovat vasemmisto, mutta sinä olet yksinäsi oikeistossa....hyi hyi kuinka paha ihminen olet.

Olisikin hyvä tietää, onko muut ehdokkaat itse käyneet kokeilemassa vaalikonetta. Saisi hiukan uudenlaista perspektiiviä, kuka kuuluu mihin tuossa janassa.

Profit

Alaric

Hesarin testin mukaan kaikki muut ehdokkaat Lauraa lukuunottamatta tosiaan kuuluvat nelikentässä vasemmistoliberaaliin neljännekseen (Sale siinä rajoilla) ja Laura on yksin sitten konservatiivipuolella vasemmalla. Kaikki ehdokkaat ovat siis testin mukaan vasemmalla puolen pystyakselia :P

Itse pääsin nippa nappa oikeisto/konservatiivi -neljännekseen Huhtasaaren ollessa sopivin ehdokas 63 %:lla. Eli eipä natsaa kovin hyvin kukaan, mutta tietyistä tärkeistä jutuista varmaan ollaan Huhtasaaren kanssa about samaa mieltä. Muilla sitten alle 50 %, Kyllösellä 35 %.

Muissa nelikenttätesteissä olen nykyään yleensä semisti enemmän konservatiivipuolella, joskus ehkä hieman vähemmän oikealla.

Testi: https://www.vaalikone.fi/presidentti2018/
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Golimar

Quote from: Profit on 28.11.2017, 20:49:54
HS-vaalikone oli kyllä koominen.

Suomessa olen Pravdan mukaan nippanappa vasemmistolainen ja USA:ssa maltillinen oikeistolainen, luulen että Pravdan vaalikone on säädetty hyvin tarkasti.

QuoteYou are 74% conservative and 26% liberal, you are a Moderate Conservative!

Your views fall right-of-center, and while not fully reactionary, you are definitely a conservative. You believe in a balanced budget, a free market, a strong military, and border policies to keep us safe both at home and abroad. On wedge issues like abortion and gay marriage you may differ from your more conservative counterparts, but make no mistake: a red stripe surely runs down your back.

http://brainfall.com/quizzes/how-conservative-liberal-are-you/#SJ8gq7ogz

sattuma

Koska ehdokaan pitää miellyttää äänestäjiä lupaamalla etuuksia ja olemalla yhtämieltä äänestäjien toivetynnyrin kanssa, niin valtaosa ehdokkaista on tuossa vasemmito-liberaalilaatikossa.

Näin myös kaikissa muissa vaaleissa, jossa tuo nelikenttälaatikko on.

Itse olen aina sijoittunut vasemmisto-konservatiivilaatikkoon.

Ehkä Saksan Bismarck oli aikanaan samassa laatikossa. Pidetään isällisesti heikoista huolta, mutta ei sallita vapaata kasvatusta.

Pullervo

Hesarin vaalikone ja kaikkiin kysymyksiin kokeeksi vastaus EOS - en osaa sanoa. Silloin Sauli ja minä olemme kuin kaksi marjaa tuossa vierekkäin, noin keskimäärin. Kertooko se minusta vai Saulista enemmän? Vai Hesarin vaalikoneesta?

Ainoa arvo tuolla "vaalikoneella" on propaganda-arvo eli se, kuinka suureksi Huhtasaaren ja muiden ehdokkaiden väli on nelikentässä saatu venytettyä. Olisivat nyt samalla painottaneet vastauksia siten, että Laura olisi yksin tuolla oikeasssa yläkulmassa... Kun vastasin totuudenmukaisesti, niin Lauraahan se minulle ehdotti, vaikka muutamastakin asiasta olimme aivan päinvastaista mieltä.

Toni R Jyväskylästä

QuoteHuhtasaari ei usko evoluutioteoriaan.

Tämä olennainen asia oli ilmeisesti aivan pakko mainita. Kukaan ehdokkaista ei luultavasti usko Allahiin, senkin voisi ilmoittaa.

Martin

No Niinistöhän ohittaa kysymykset ja peesailee yleistä mielipidettä niin sopii hyvin tuohon keskellä EOS kohtaan.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

MW

Quote from: Sibis on 28.11.2017, 21:26:05
Laura, ........Masa ja Sale.

Vikana Merja.

Joko Kylläinen tai "konetuliase" Torvalds häviää massiivisesti, toivottavasti molemmat. Saavat sitten verrata omaa erinomaisuuttaan Huhtasaareen.

MW

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 28.11.2017, 21:55:09
QuoteHuhtasaari ei usko evoluutioteoriaan.

Tämä olennainen asia oli ilmeisesti aivan pakko mainita. Kukaan ehdokkaista ei luultavasti usko Allahiin, senkin voisi ilmoittaa.

Ehdottomasti tulisi irtisanoutua allahista, ja samojen terroritekojen yhteydessä huudetusta akbarista.

Vai haluatteko pilvenpiirtäjien romahtavan, tuhansin kuolonuhrein? Tai naisten tulevan puukotetuksista ostellessaan lanttua Turun torilla?

Supernuiva

Laura on ehdokkaani - myös HS:n vaalikoneen tuloksen mukaan.

Evoluutioteoriaan uskominen tai uskomattomuus on lopulta politiikassa täysin yhdentekevää. Tuolla ei ole juuri mitään vaikutusta ulko- tai sisäpolitiikkaan. Evoluutioteorian suurin puute on siinä, että miksi ihminen ei ole muuttunut juuri lainkaan dokumentoituna aikana. Tieteen mukaan ihmisen ruoansulatusjärjestelmä on edelleen "luolahenkilöajassa", vaikka evoluutioteorian mukaan sen olisi pitänyt muuttua ruokavalion muuttuessa. Sukupolvia on jo ollut välissä niin paljon, että muutosta pitäisi näkyä.

Nuiva kansalainen

Quote from: Pullervo on 28.11.2017, 21:37:44
Hesarin vaalikone ja kaikkiin kysymyksiin kokeeksi vastaus EOS - en osaa sanoa. Silloin Sauli ja minä olemme kuin kaksi marjaa tuossa vierekkäin, noin keskimäärin. Kertooko se minusta vai Saulista enemmän? Vai Hesarin vaalikoneesta?

Ainoa arvo tuolla "vaalikoneella" on propaganda-arvo eli se, kuinka suureksi Huhtasaaren ja muiden ehdokkaiden väli on nelikentässä saatu venytettyä. Olisivat nyt samalla painottaneet vastauksia siten, että Laura olisi yksin tuolla oikeasssa yläkulmassa... Kun vastasin totuudenmukaisesti, niin Lauraahan se minulle ehdotti, vaikka muutamastakin asiasta olimme aivan päinvastaista mieltä.

Kertoo juuri siitä, mistä jo aiemmin kirjoitin. Nynnystöllä ei ole mitään mielipidettä mihinkään. Pelkkää tyhjää puhuva pää koko mies(?).
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Rippeet

Kokoomuksen edustajatkin jo ihmettelevät. Itse olin ihan yksinäni oikealla, ja olen tullut siihen tulokseen että vaalikone on tehty punavihreä aatetta varten.

https://www.facebook.com/terhi.koulumies?pnref=lhc.friends

DuPont

Itse sain Lauralle 83%:n yhteensopivuuden. No, mikäs siinä, kun olen jo aiemmin päättänyt äänestää Lauraa.

Näyttää kovasti kartan mukaan olevan ainoa "erilainen" ehdokas, esim. konservatiivi, vaikka ehkä mielestäni hieman liian vasemmistolaisesti ajatteleva.

Skeptikko

Quote from: Rippeet on 28.11.2017, 20:33:04
Oletteko käyneet HS vaalikoneessa ottamassa selvää kuka olisi suosikkisi. Tein 3 kertaa ja vastasin kysymyksiin hieman toisin, yllätyksenä tuli että vaalikone on jo asemoinut muut ehdokkaat vasemmistoliberaaleiksi, kun Laura vasemmistokonservatiiviksi ja minä kökötin yksinäni oikeistossa.

Sain itse ykköseksi 70 prosentin sopivuudella Laura Huhtasaaren ja kakkoseksi 56 prosentin sopivuudella Nils Torvaldsin. Huonoiten sopiva oli Merja Kyllönen 40 prosentilla. Olin siitä vähän yllättynyt, että Sauli ei saanut paljoakaan parempaa tulosta kuin Tuula, vaikka Tuula on Merjan ohella toinen, jota en kyllä oikein missään oloissa voisi ajatella äänestäväni.

Kysyin parilta anti-nuivalta homotuttavaltani heidän tuloksia. Myös kummallakin heistä Merja oli viimeisenä vaihtoehtona:

Ensimmäinen heistä sanoi saaneensa "valitettavasti" ykköseksi Torvaldsin, mutta  lisäsi, että: "En silti ajattele äänestää Keskuskomitean miestä, joka nyt kuuluu apartheid-puolueeseen, vaikka hän nyt onkin omaksunut jopa noin hyviä
mielipiteitä." Jaetulla kakkossijalla hänellä puolestaan oli Haavisto ja Haatainen ja sen jälkeen kolmannella sijalla Niinistö.

Toisella heistä puolestaan ykkösenä oli Niinistö, sitten Torvalds ja Haatainen.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Rippeet

Quote from: Skeptikko on 29.11.2017, 00:07:12
Quote from: Rippeet on 28.11.2017, 20:33:04

Sain itse ykköseksi 70 prosentin sopivuudella Laura Huhtasaaren ja kakkoseksi 56 prosentin sopivuudella Nils Torvaldsin. Huonoiten sopiva oli Merja Kyllönen 40 prosentilla. Olin siitä vähän yllättynyt, että Sauli ei saanut paljoakaan parempaa tulosta kuin Tuula, vaikka Tuula on Merjan ohella toinen, jota en kyllä oikein missään oloissa voisi ajatella äänestäväni.

Suurinpiirtein oli noin minullakin. Onkohan Laura tehnyt tuon testin, olisi hauska tietää onko sijoitus oikein ja tietenkin muidenkin ehdokkaiden osalta.

Micke90

Yritin vastata Hyysärin vaalikoneeseen mahdollisimman vihervasemmistolaisesti ja sain tulokseksi Pekka Haaviston, vaikka odotin Haataista tai Kyllöstä. Omana itsenäni vastatessani sain Huhtasaaren.

-PPT-

Huhtasaari, Niinistö ja Vanhanen tulivat itselläni kärjessä. Viimeiseksi jäi Haavisto.

Kysymykset olivat vähän sellaisia että yhteenkään en vastannut että täysin eri tai samaa mieltä.

Skeptikko

Quote from: Micke90 on 29.11.2017, 00:33:43
Yritin vastata Hyysärin vaalikoneeseen mahdollisimman vihervasemmistolaisesti ja sain tulokseksi Pekka Haaviston, vaikka odotin Haataista tai Kyllöstä. Omana itsenäni vastatessani sain Huhtasaaren.

Saa nähdä millainen tulos vaaleissa tulee Kyllöselle. Jotenkin tulee se vaikutelma, että hän olisi ainakin vaalikoneessa suunnilleen kaikilla hännänhuippuna...

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Micke90

Quote from: Skeptikko on 29.11.2017, 00:37:33
Saa nähdä millainen tulos vaaleissa tulee Kyllöselle. Jotenkin tulee se vaikutelma, että hän olisi ainakin vaalikoneessa suunnilleen kaikilla hännänhuippuna...

Haavisto edustaa Kyllösen ja Haataisen arvomaailmaa, mutta on älykkyysosamäärältään moninkertainen.