News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Huume- ja päihdepolitiikka (yhdistetty)

Started by Peltirumpu, 12.01.2009, 18:41:06

Previous topic - Next topic

Jos äänestät perussuomalaisia, kannatatko kannabiksen laillistamista?

Joo
121 (52.8%)
Ei
108 (47.2%)

Total Members Voted: 229

Jesse-Aatu

Musta tää mitä sanon kertoo yhtä paljon teistä keskustelijoista täällä kuin nykyisestä päihdepolitiikasta, mutta oon aika vakuuttunut että jos monien (ehkä paria tyyppiä viimeiseltä muutamalta sivulta lukuunottamatta) teidän mielipiteet olisivat ajamassa päihdepolitiikkaa, olisi se paljon paremmassa jamassa.  ;)
"Vanhemmat epäröivät. Voisin kuvitella, että mieli käy kamppailua lapsia pelottavan hahmon ja suvaitsevaisuuden välillä."
- Täyshunnutettu HS-toimittaja

Bill Milton Hicks Friedman

45 kg hassista paljastui tullin läpivalaisukoneen ansiosta. 165kg hassista löytyi myöhemmin ja 50 kiloa kukkaa.

QuoteTakavarikoitu huumelasti oli tulossa Suomeen Hollannista. Tulli olettaa, että lastin määränpää oli Pietari ja Venäjän markkinat.

Takavarikon jälkeen aloitetussa esitutkinnassa paljastui vieläkin suurempi huumelasti, kun Hollannista löytyi 165 kiloa hasista ja 50 kiloa marihuanaa. Lisäksi viranomaiset takavarikoivat 138 000 euroa käteisenä.

Huumeita yritettiin tuoda Suomeen Hollannin rekisterissä olevassa ajoneuvoyhdistelmässä.

Tulliylitarkastaja Tero Virtasen sanoo, että huumeiden salakuljetus on järjestäytynyttä, ammattimaista toimintaa, jossa laillisia kuljetuksia käytetään usein peitetoimina.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tullin+l%C3%A4pivalaisukone+paljasti+45+kilon+huumelastin+kukkalastin+seasta/1135261093841

Boldaukset allekirjoittaneen.

Huumeita tuodaan laillisesti tuhansia litroja päivässä Virosta. Miksi nämä Hollannista tuodut vähemmän haitalliset kannabis-huumeet ovat laittomia ja miksi Virosta tuotu enemmän haitallinen alkoholi-huume on laillista?

Millä logiikalla?
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Näkymätön

Quote from: Jaakko Sivonen on 19.10.2010, 00:26:48
Quote from: LambOfGod on 19.10.2010, 00:14:47
Kuka on vaatinut kovien huumeiden laillistamista? (poislukien etanoli, joka on jo laillista)

Edit: Ymmärtänet varmaan laillistamisen ja dekriminalisoinnin eron?

Esimerkiksi:

Quote from: Näkymätön on 15.02.2010, 19:33:27
Perustelkaa minulle, miksi kaikkia huumeita ei tulisi laillistaa.
Jos se on jollekin yhäkin epäselvää, niin laillistaminen tarkoittaa päihdeaineiden kontrolliin ottamista - säännöstelyä - valvottua päihteiden valmistus- ja levitysprosessia. Tämä ei ole ongelmaton ratkaisu, mutta se on takuuvarmasti parempi kuin nykytilanne, jossa huumeet ovat järjestäytyneen rikollisuuden käsissä.

Kieltolaki tukee järjestäytyneen rikollisuuden toimintaa ja moninkertaistaa huumeista aiheutuvat ongelmat.

LambOfGod, minusta vaikuttaa siltä, että kaikista vaarallisimpien (addiktoivimpien) huumeiden säännöstely (=laillistaminen) olisi ihan erityisen tärkeää. Juuri niissä laittomuus tuntuu moninkertaistavan ongelmia eniten, esimerkiksi siksi, että laittomista päihteistä riippuvaiset käyttäjät joutuvat käyttöään rahoittaakseen haalimaan lisää potentiaalisia asiakkaita, joista on toki edullista pyrkiä tekemään mahdollisimman riippuvaisia myös. Laillistamisen myötä, esimerkiksi Sveitsin ja Tanskan heroiininjako-ohjelmien kaltaisin menetelmin, käyttäjät eivät joutuisi rahoittamaan käyttöään rikoksilla.

Päihdepolitiikkaan liittyen, YLE esitti tossa juuri National Geographicin erinomaisen, sekä myönteisiä että nurjakoita puolia esittelevän LSD-dokumentin. Sen voi katsoa täältä.

kertsu59

Quote from: Mittakaavaedut on 22.10.2010, 16:56:02
45 kg hassista paljastui tullin läpivalaisukoneen ansiosta. 165kg hassista löytyi myöhemmin ja 50 kiloa kukkaa.

QuoteTakavarikoitu huumelasti oli tulossa Suomeen Hollannista. Tulli olettaa, että lastin määränpää oli Pietari ja Venäjän markkinat.

Takavarikon jälkeen aloitetussa esitutkinnassa paljastui vieläkin suurempi huumelasti, kun Hollannista löytyi 165 kiloa hasista ja 50 kiloa marihuanaa. Lisäksi viranomaiset takavarikoivat 138 000 euroa käteisenä.

Huumeita yritettiin tuoda Suomeen Hollannin rekisterissä olevassa ajoneuvoyhdistelmässä.

Tulliylitarkastaja Tero Virtasen sanoo, että huumeiden salakuljetus on järjestäytynyttä, ammattimaista toimintaa, jossa laillisia kuljetuksia käytetään usein peitetoimina.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tullin+l%C3%A4pivalaisukone+paljasti+45+kilon+huumelastin+kukkalastin+seasta/1135261093841

Boldaukset allekirjoittaneen.

Huumeita tuodaan laillisesti tuhansia litroja päivässä Virosta. Miksi nämä Hollannista tuodut vähemmän haitalliset kannabis-huumeet ovat laittomia ja miksi Virosta tuotu enemmän haitallinen alkoholi-huume on laillista?

Millä logiikalla?
Milläkö logiikalla? En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan että poltampa yhden lehden maria noin nauttiakseni sen mausta,itse nautin silloin tällöin lasin vanhaa mallasviskiä sormenleveyden verran,siis nautin sen mausta en pyri huumaamaan itseäni. Siinä se "pieni" ero ;)
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Quote from: kertsu59 on 23.10.2010, 22:15:28

Millä logiikalla?

Milläkö logiikalla? En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan että poltampa yhden lehden maria noin nauttiakseni sen mausta,itse nautin silloin tällöin lasin vanhaa mallasviskiä sormenleveyden verran,siis nautin sen mausta en pyri huumaamaan itseäni. Siinä se "pieni" ero ;)

Eli mielestäsi kenenkään ei tulisi nauttia päihteitä päihtyäkseen, vaan ainoastaan esimerkiksi maun tai hajun vuoksi.

Sinulle ilmeisesti siis kelpaisi seuraava päihde:

"itse nautin silloin tällöin lasin 98-oktaanista bensiiniä sormenleveyden verran,siis nautin sen hajusta en pyri huumaamaan itseäni. Siinä se "pieni" ero ;)."
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

kertsu59

Quote from: Mittakaavaedut on 24.10.2010, 00:38:13

Millä logiikalla?

Eli mielestäsi kenenkään ei tulisi nauttia päihteitä päihtyäkseen, vaan ainoastaan esimerkiksi maun tai hajun vuoksi.

"itse nautin silloin tällöin lasin 98-oktaanista bensiiniä sormenleveyden verran,siis nautin sen hajusta en pyri huumaamaan itseäni. Siinä se "pieni" ero ;)."
Ei kelpaa minulle,mutta toki itse voit nauttia bensiinin hajusta jos siltä tuntuu,ymmärsinkö oikein vertaatko mallasviskiä bensiiniin????
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Quote from: kertsu59 on 24.10.2010, 11:05:18

Ei kelpaa minulle,mutta toki itse voit nauttia bensiinin hajusta jos siltä tuntuu,ymmärsinkö oikein vertaatko mallasviskiä bensiiniin????

Vertaan lähinnä logiikkaa logiikkaan.

Eli olet kuitenkin sitä mieltä, että toiset ihmiset saavat nauttia päihteistä ml. päihtymystarkoituksessa, vaikka itse pääosin juot viskiä sen maun vuoksi?

Se, että itse nautit mallasviskin mausta ei siis ole peruste kieltää alkoholin humalahakuista juomista tai kannabiksen päihtymystavoitteista nauttimista muilta?

kertsu59

Quote from: Mittakaavaedut on 24.10.2010, 11:37:22
Quote from: kertsu59 on 24.10.2010, 11:05:18

Vertaan lähinnä logiikkaa logiikkaan.

Eli olet kuitenkin sitä mieltä, että toiset ihmiset saavat nauttia päihteistä ml. päihtymystarkoituksessa, vaikka itse pääosin juot viskiä sen maun vuoksi?

Se, että itse nautit mallasviskin mausta ei siis ole peruste kieltää alkoholin humalahakuista juomista tai kannabiksen päihtymystavoitteista nauttimista muilta?
Huumeitahan otetaan pelkästään niiden huumaavien ominaisuuksien vuoksi,mutta alkoholi ei ole pelkästään huumaava vaan myös mitä suuremmassa määrin nautintoaine esim hyvät viskit konjakit viinit ynnä muut.

Phantasticum

Quote from: kertsu59 on 24.10.2010, 12:29:08
Huumeitahan otetaan pelkästään niiden huumaavien ominaisuuksien vuoksi,mutta alkoholi ei ole pelkästään huumaava vaan myös mitä suuremmassa määrin nautintoaine esim hyvät viskit konjakit viinit ynnä muut.

Itsepetosta.

Quote from: Phantasticum on 24.10.2010, 13:08:22

Itsepetosta.

Ei välttämättä.

Itse suosin kyseistä mallia, jossa ensimmäinen ja toinen viinipullollinen ovat jotain hyvää viiniä, jonka jälkeen alkoholin vaikutuksesta johtuen ei ole niin merkitsevää, että mitä juo. Ns. susikännejä pyrin nykyään välttämään eikä niitä juuri ole esiintynytkään.

Toisinaan viinin maistelu jää 1 tai 2 lasiin. Toisinaan seura kuitenkin vie mukanaan siihen perinteisen suomalaisen valkoviinin (kossu) juomiseen.

En näe kuitenkaan siinä mitään ongelmaa, että joku haluaa vetää nappeja ja tanssia teknomusiikin tahdissa koko yön - kunhan se on riittävän turvallista kaikille.

Sitäpaitsi onhan makuaistiakin miellyttävä maku huumaava. Liikalihavuushan hyvin usein perustuu siihen, että ihmiset ovat sokeririippuvaisia jne.

Jesse-Aatu

Koetko tämän olevan hyvä peruste laillisuudelle?
"Vanhemmat epäröivät. Voisin kuvitella, että mieli käy kamppailua lapsia pelottavan hahmon ja suvaitsevaisuuden välillä."

Phantasticum

Quote from: Mittakaavaedut on 24.10.2010, 13:19:26
Quote from: Phantasticum on 24.10.2010, 13:08:22

Itsepetosta.

Ei välttämättä.

Itse suosin kyseistä mallia, jossa ensimmäinen ja toinen viinipullollinen ovat jotain hyvää viiniä, jonka jälkeen alkoholin vaikutuksesta johtuen ei ole niin merkitsevää, että mitä juo.

Ensimmäinen ja toinen viinipullo. Jos juomat sisältävät alkoholia, ne päihdyttävät silti, vaikka juomien nauttija väittäisi nauttivansa niitä vain maun vuoksi. Täydellistä itsepetosta siis.

Kokeile seuraavalla kerralla Muumi-limujen erilaisia makuja. Suosittelen testaamaa myös Smurffia ja Herra Hakkaraisia. Ehkä Smurffi on viipyilevämpi ja aavistuksen hedelmäinen.

Ai joo. Meinasi unohtua. Muista myös oikeaoppinen lutkutus, lasinpyöritys sekä haistelu.

Veli Karimies

Mikäs noitten ykkösoluitten kanssa sitten on?

Jesse-Aatu

En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan että poltampa yhden lehden maria noin nauttiakseni sen mausta[...]

Minäpä tiedän hlön jolla oli tapana polttaa alalehteä (= osaa joka ei varsinaisesti huumaa) jokaisessa tupakassaan.

Quote from: Phantasticum on 24.10.2010, 15:03:06

Ensimmäinen ja toinen viinipullo. Jos juomat sisältävät alkoholia, ne päihdyttävät silti, vaikka juomien nauttija väittäisi nauttivansa niitä vain maun vuoksi. Täydellistä itsepetosta siis.

Ei se mitään itsepetosta ole, että nauttii sekä mausta että päihdyttävästä vaikutuksesta tai vain toisesta.

En väittänyt, että nautin alkoholia pelkästään maun vuoksi, mutta maku on ensimmäisen ja toisen viinipullon aikana toki suuremmassa roolissa kuin päihtyminen. Jos hyvää viiniä ei siis ole saatavilla, niin jätän ennemmin avaamatta pullon huonoa viiniä. Maku siis on minulle katalyytti humalahakuiselle juomiselle.

Ymmärrän kuitenkin ihmisiä, jotka esimerkiksi nauttivat vain sen 12cl viiniä esim 2 tunnin ruokailusession aikana, jolloin päihtymistä ei esiinny. Ymmärrän kuitenkin myös ihmisiä, jotka haluavat vetää pään täyteen esimerkiksi kossusta tai kannabiksesta tai vaikkapa ekstaasista, koska onhan se heidän oma asiansa miten vapaa-aikansa viettävät.

Kuka minä olen päättämään/arvostelemaan miten ihmisten tulee elämäänsä elää.

kertsu59

Quote from: Jesse-Aatu on 24.10.2010, 14:45:14

Koen,varmaan melkein kaikkia nautintoaineita voi käyttää väärin.

LambOfGod

Itse pidän tiettyjen indica- ja hybridilajikkeiden mausta, kun löytää oikeenn pehmeänmakuisen lajikkeen, ei siihen tahdo sotkeä mitään sekaa (röökiä/muuta yrttiä). Myös suippumadonlakit on tosi hyviä kun ne kerää siististi ja vielä huuhtaisee kotona.

Lisäkysymys: Kuinka moni oikeasti polttaa tupakkaa maun vuoksi?
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

LambOfGod

Quote from: kertsu59 on 24.10.2010, 20:41:42

Täysin samaa mieltä. Jokaista huumetta voi käyttää oikein ja jokaista voi myös käyttää väärin.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Näkymätön

YK:n asiantuntija peräänkuuluttaa muutosta maailmanlaajuisessa huumekontrollipolitiikassa
http://transform-drugs.blogspot.com/2010/10/un-expert-calls-for-fundamental-shift.html

Recommendations:

Member States should:

* Ensure that all harm-reduction measures (as itemized by UNAIDS) and drug-dependence treatment services, particularly opioid substitution therapy, are available to people who use drugs, in particular those among incarcerated populations.
* Decriminalize or de-penalize possession and use of drugs.
* Repeal or substantially reform laws and policies inhibiting the delivery of essential health services to drug users, and review law enforcement initiatives around drug control to ensure compliance with human rights obligations.
* Amend laws, regulations and policies to increase access to controlled essential medicines.

The United Nations drug control bodies should:

* Integrate human rights into the response to drug control in laws, policies and programmes.
* Encourage greater communication and dialogue between United Nations entities with an interest in the impact of drug use and markets, and drug control policies and programmes.
* Consider creation of a permanent mechanism, such as an independent commission, through which international human rights actors can contribute to the creation of international drug policy, and monitor national implementation, with the need to protect the health and human rights of drug users and the communities they live in as its primary objective.
* Formulate guidelines that provide direction to relevant actors on taking a human rights-based approach to drug control, and devise and promulgate rights-based indicators concerning drug control and the right to health.
* Consider creation of an alternative drug regulatory framework in the long term, based on a model such as the Framework Convention on Tobacco Control.

mikkoellila

Ior Bockin tarina

Helmikuu 1984. Goa. Iorin ystävät saapuvat ensiluokkaisen kaman kanssa, tuoretta ruohoa Keralasta, Etelä-Intiasta. Ja jengi polttaa... ja polttaa... käytännöllisesti katsoen vuorokauden ympäri, ja Ior vajoaa yhä syvemmälle, hän seuraa katseellaan kirkasta tähteä taivaalla, hän käy läpi traumaattisen ajanjakson, muutoksen, joka ei toisten mielestä ollut etukäteen suunniteltu.
     Ja kun hän on valmis - 24. helmikuuta - hän ei ole enää Ior Svedlin.
     Hän on Ior Bock.
     Hän on Valittu.
     Ja molemmat saagat julistavat kuorossa: Siitä lähtien mikään ei ollut kuin ennen.
     Never look back.
     Sillä hän ei enää koskaan katsonut taaksepäin.
     Runsaan kuukauden kuluttua Ior sai sähkeen Helsingistä. Hän luki sen ja huusi ääneen:
     - The queen of Hell-sinki has died.
     Ior oli yksin. Äiti oli kuollut.
     Kun Ior palasi Suomeen hän oli vakuuttunut siitä, että maailman lehdistö olisi häntä vastassa lentokentällä haastatellakseen häntä Bockin saagasta. Ja olihan paikalla valokuvaaja - noloa kyllä, hän oli paikalla ottamassa mainoskuvia Finnairin uusista lentokoneista.
     Mutta Ior puhui ja puhui ja puhui samalla kun kaikki hänen vanhat suomalaiset ystävänsä mykistyivät:
     "Hänelle oli mahdotonta puhua järkeä... Hän puhui vain kierrellen... Häneen ei saanut yhteyttä... Häntä oli mahdotonta saada käsittämään, että hän puhui pötyä..."
     Häntä ei haluttu enää edes Suomenlinnaan. Iorin kertomukset olivat suistuneet raiteiltaan ja muuttuneet aivan liian mielikuvituksellisiksi, johtajat totesivat - ja lehtien yleisönosastot täyttyivät närkästyneistä kirjoituksista. Kansa halusi Iorin takaisin!
     - Mutta oli selvää, että hänen piti saada potkut. Emmehän me voi pitää töissä ihmistä, joka puhuu silkkaa palturia, Iorin silloinen työkaveri kertoo.
     Kaikkien hämmästykseksi Ior keräsi joka tapauksessa nopeasti ympärilleen uskollisen joukon ihailijoita, jotka Bockin saaga vei mennessään. Hieman ilkeästi on todettu, että kaikki heistä olivat nuorempia, eivätkä he tienneet mitään historiasta tai arkeologiasta.
     - Muistan, kun kysyin Iorilta, miksi helvetissä hänen pitäisi alkaa kaivaa kalliota, ja hän katsoi anteeksipyytävästi minua ja sanoi "tunnethan sinä minut", kertoo hänen lapsuudenystävänsä, joka kuten kaikki muutkin vanhat ystävät, on sitä mieltä, että Ior yksinkertaisesti kaivoi maata jalkojensa alta. Hän kehitti niin mielikuvituksellisen jutun, oman Tolkien-saagansa, ettei hän enää päässyt irti siitä menettämättä kasvojaan. Ainoa keino päästä eteenpäin oli keksiä vielä mielikuvituksellisempia tarinoita.
     - Opetuslapsilleen hänestä tuli aikuinen Peppi Pitkätossu. Pepin kanssa kaikki oli yhtäkkiä sallittua ja mahdollista. He saivat räjäytellä kalliota, leikkiä hauskoja sanaleikkejä ja polttaa ruohoa, eräs ystävä kertoo ja nauraa hekottelee.
     Iorin vanhimmille ystäville on tyypillistä, että he pudistelevat ärtyneinä päätään kaikelle "hänen hölynpölylleen". Heille Bockin saagan Ior on aivan toinen henkilö kuin kiinnostava ja puolihullu Holger/Bror/Ior Svedlin, jonka he tunsivat ja jonka he yhä katsovat tuntevansa. Nykyään Ior ei puhu vanhimpien ystäviensä kanssa lainkaan Bockin saagasta.
     Entäpä Sipoon naapurit? Vaikka siellä nopeasti kyllästyttiinkin kohuun, toi Bockin saaga mukanaan joka tapauksessa yhden hyvän asian. Yhtäkkiä laituri täyttyi alastomista ja ruskettuneista kansainvälisistä tytöistä.

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Jesse-Aatu

Oliks toi Ior Bockin tarina offtopic vai mikä linkki siinä oli aiheeseen?

Jesse-Aatu

Quote from: kertsu59 on 24.10.2010, 20:41:42

Alkoholin kieltolain aikaan ei ollut pahemmin nautiskelijoita ja ennen pilven kieltolakia oli mm. hasissalonkeja jossa nautiskeltiin hasista yläluokkalaiseen malliin. Olisiko sitten tämä hyvä perustelu laillistaa hasis? Entä jos jotain uutta testikemikaalia voisi nautiskella makunsa vuoksi?

mikkoellila

Quote from: Jesse-Aatu on 25.10.2010, 14:38:45

Se oli tarina huumehörhöistä, joten sikäli se liittyi aiheeseen.

Holger Svedlin, a.k.a. Ior Bock, joutui viime viikonloppuna intialaisten huumehörhökaveriensa puukottamaksi. Svedlin/Bock oli ollut halvaantunut vuodesta 1999 asti jouduttuaan silloinkin jonkun huumehörhökaverinsa puukottamaksi.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Jesse-Aatu

Quote from: mikkoellila on 25.10.2010, 14:52:49

Holger Svedlin, a.k.a. Ior Bock, joutui viime viikonloppuna intialaisten huumehörhökaveriensa puukottamaksi. Svedlin/Bock oli ollut halvaantunut vuodesta 1999 asti jouduttuaan silloinkin jonkun huumehörhökaverinsa puukottamaksi.

Mitä kantaa sä uskot ton tekstisi painottavan?

mikkoellila

Quote from: Jesse-Aatu on 25.10.2010, 14:54:30

En ota tässä yhteydessä kantaa huumeiden laillisuuteen. Mainitsin Ior Bockin vain esimerkkinä tunnetusta huumehörhöstä. Myös hänen joutumisensa huumehörhökaveriensa murhaamaksi on esimerkki siitä, että huumehörhöpiireissä ei kannata hengailla.

Tämä pätee senkin jälkeen, kun kannabis tms. aineet laillistetaan.

Quote from: mikkoellila on 25.10.2010, 14:58:37

En ota tässä yhteydessä kantaa huumeiden laillisuuteen. Mainitsin Ior Bockin vain esimerkkinä tunnetusta huumehörhöstä. Myös hänen joutumisensa huumehörhökaveriensa murhaamaksi on esimerkki siitä, että huumehörhöpiireissä ei kannata hengailla.

Toinen hyvä esimerkki tunnetusta huumehörhöstä on Matti Nykänen. Hänenkään seurassaan ei kannata hengata, jos ei ole seiska -lehden toimittaja ja valmis ottamaan iskun puukosta.

Jesse-Aatu

Tiesitkö, että laittomassa kannabiksessa korkeiden THC-pitoisuuksien takia on vähemmän kannabidiolia, joka on omiaan ehkäisemään psykoosia? Laillinen, säännöstelty kannabis voisi siis olla turvallisempaa tältäkin kannalta samalla tavalla kun nykyään ei tarvitse ostaa trokareilta viinaa kännätäkseen vaan voi nauttia miedompia (ja siten turvallisempia) oluita. Olvihan ylpeänä mainostaa sitä seikkaa, että se luotiin vähentämään alkoholismia.

hattiwatti

Myös Bockin elämässä sinällään tapahtui tragedia kun aiemmin hyvin arvostettu ja kunnioitettu historiaa elävöittävä suomenlinnan opas vajosi enenevissä määrin kohti kannabispsykooseja ja lahkonjohtajuutta, jonka takia kaverille oli annettava kenkää kun oppaan tarinat alkoivat olla aina vaan enemmän mielikuvitusta kuin historiallista todellisuutta.

Bockin loppu oli vain päätepiste prosessille.

Mies onnistui kuitenkin olemaan jonkun sortin idoli monille seuraajilleen. Näistä tunnetuimpia oli Kingston Wallin laulaja joka sitten hyppäsi Töölön kirkon tornista alas.

Quote from: Jesse-Aatu on 25.10.2010, 15:07:03

Tiesitkö, että laittomassa kannabiksessa korkeiden THC-pitoisuuksien takia on vähemmän kannabidiolia, joka on omiaan ehkäisemään psykoosia? Laillinen, säännöstelty kannabis voisi siis olla turvallisempaa tältäkin kannalta...

Tuolle voisit tietenkin esittää vaikkapa pari luotettavaa lähdemateriaalia. Luotettava tarkoittaa samaa kuin poliittisesti riippumaton.

Tuollaiset väitteet vain heikentävät luottamusta, jos niille ei esitä kunnollisia perusteluja.

mikkoellila

Quote from: hattiwatti on 25.10.2010, 15:08:04
Myös Bockin elämässä sinällään tapahtui tragedia kun aiemmin hyvin arvostettu ja kunnioitettu historiaa elävöittävä suomenlinnan opas vajosi enenevissä määrin kohti kannabispsykooseja ja lahkonjohtajuutta, jonka takia kaverille oli annettava kenkää kun oppaan tarinat alkoivat olla aina vaan enemmän mielikuvitusta kuin historiallista todellisuutta.

Bockin loppu oli vain päätepiste prosessille.

Mies onnistui kuitenkin olemaan jonkun sortin idoli monille seuraajilleen. Näistä tunnetuimpia oli Kingston Wallin laulaja joka sitten hyppäsi Töölön kirkon tornista alas.

Myös esim. jooganopettajat Juha Javanainen ja Petri Räisänen hurahtivat Bockin juttuihin:

QuoteKun maat Sipoossa huutokaupattiin, tekivät Juha Javanainen sekä Petri Räisänen nopean päätöksen ja ostivat muun muassa temppelitontin runsaalla 300 000 markalla. Javanainen ja Räisänen pyörittävät Helsingin Astanga Joogakoulua. Koulun chattisivulla jotkut ovat kyselleet, miten on mahdollista, että koulu korottaa hintojaan ja pyytää talkooapua oppilailtaan, kun se samaan aikaan sijoittaa suuria summia Lemminkäisen temppeliin.
    "Lemminkäisen temppeli edustaa meille henkistä pääomaa ja suomalaista perus(kallio)arvoa, mutta joillakin tällainen henkinen taso meni pahasti yli ymmärryksen", Javanainen kuittasi tuolloin.
    Tavatessani hänet hän toteaa, että temppelille on tapahtunut hyvin vähän kolmen vuoden aikana, "vesilukko on paikoillaan" (= kuoppa on täynnä vettä), mutta kunhan rahoitus vain saadaan kuntoon, on ensi kesänä mahdollista jatkaa kaivauksia. Kalliosta on olemassa hyviä tutkakuvia, jotka osoittavat, että kalliossa on jotain, Javanainen sanoo. Hän on täysin vakuuttunut siitä, että temppeli on olemassa.
    - Olen tutkinut perheen historiaa, joka osoittaa, miten määrätietoisesti ja johdonmukaisesti suku on pyrkinyt viemään perhesaagaa eteenpäin. Me suomalaiset uskomme aina, ettei meillä ole mitään annettavaa maailmalle. Mutta jos saaga osoittautuu todeksi, se antaisi meille vahvemman itsetunnon kulttuurikansana, Javanainen jatkaa toiveikkaana.