News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Murmelivaltio

Started by Risto A., 04.06.2016, 13:56:41

Previous topic - Next topic

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 14:02:38

Hmm herra kokoomusnilkki voisi vääntää rautalangasta sen että milla lailla olisi kommunismia jos jokainen lassila& tikanojan lattianmoppaajakin saisi ottaa kymppidonan pääomatuloja.

Mun mielestä saisi ottaa enemmän.

Kommunistista hevonpaskaa on väittää, että rikkaat ei maksa mitään. Kun huomautetaan, että kyllä maksaa kuukaudessa enemmän kuin duunari elämänsä aikana, sitten vedotaan prosentteihin. Tämä. On kommunistista paskanjauhamista.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 14:03:42
Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 13:59:49
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 13:58:25
Ja se olisi laakista murmelivaltion loppu, jos ajettaisiin tällainen laki että jokainen saisi ottaa kymppidonan pääomatuloja verovapaasti. tai yleensäkin sellaisen summan, joka nostaisi merkittävästi elintasoa.

Minua ei haittaisi yhtään "murmelivaltion loppu". Sen tilalle tulisi jotain paljon parempaa.

No mistä vitusta sitten johtuu että kokoomusnilkit vastustaa tätä kynsin ja hampain.

Vastustaa mitä?

Että duunari ei saisi ottaa sijoituksistaan tai omistuksistaan samalla tavalla kuin kaikki muutkin rikkaat siat? Onkohan oraakkelilla nyt kolmas silmä ihan kokonaan auki?

AJIH

On tämä omituista. Minä kun olen elänyt siinä luulossa, että ongelma olisi se, että maahan hankitaan ulkomaalaisia, jotta virkamiehet saisivat töitä, jotta Suomeen tulisi värikästä värinää ja jotta yritykset saisivat halpaa työvoimaa. Mutta nyt näyttääkin siltä, että ongelma onkin tavallinen ihminen, joka haluaisi elää rauhassa omaa elämäänsä rauhallisessa maassaan maailman pohjoisessa nurkassa. Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?
Apud judicem imperatoremque historiae.
Kaikessa: määrä ja laatu

Vapaa liikkuvuus koskee myös rikollisia.

Kaivopuiston henkirikos 5.7.2020: https://hommaforum.org/index.php/topic,131004.0.html
Ks. myös Uusi Lahti 8.3.2017.

Leso

Quote from: Olli_Johannes on 05.06.2016, 13:27:57Monissa yhteiskunnalle välttämättömissä töissä on ylitarjontaa sen suorittamiseen kykenevistä henkilöistä. Jos töiden hinta määräytyisi tässä tilanteessa vain kysynnän mukaan se asettuisi lopulta työvoiman ylitarjonnan vuoksi tasolle jolla työntekijät pysyisivät juuri ja juuri hengissä. Koska useimmat ihmiset haluavat tehdä elämässä muutakin kuin vain pysyä hengissä, olisi edessä omaisuuden uusjako vähemmän liberaaleilla keinoilla.

On vain kolme vaihtoehtoa: joko olen ymmärtänyt täysin, en ole ymmärtänyt en puoliksikaan, tai en ole ymmärtänyt ketjua alkuunkaan.

Eikös tuo ole koko murmelivaltion ydinajatus, tuo lihavoimani?
"Useimmat ihmiset haluavat tehdä elämässä muutakin kuin vain pysyä hengissä."

Miksi? Miksi ihmisen pitäisi haluta tehdä muuta kuin pysyä hengissä ja elättää jalkikasvunsa?

Ehhei, kun siinä on se "muutakin".
Se "muutakin" tarkoittaa kaikkea kivaa ja laadukasta elintasoa, omaisuutta ja zumba-tunteja.

Mutku se pitäis saada niinku tikkua ristiin laittamatta.
Jos peruselätät itsesi ja perheesi, niin se ei riitä kun pitäis saada kaikkea.

Miksi? Jos et ole tarpeeksi nokkela, niin jäät peruselämiseen.
Mutku ei, niitten nokkelien pitäis taata myös vähemmän nokkelille samat jutut kuin mitä varten itse ovat mahdollisesti raataneet niska limassa ja syöneet vuosikaudet vain kaurapuuroa.

Vaan ällös peljästy! Murmelivaltio pitää huolen siitä, että saat sen -- muilta.
Koska murmelivaltion etu on ottaa ja sitten antaa eteenpäin.
Koska onhan se nyt oikeus ja kohtuus...  :roll:
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Fakta on se että rikkaat selviävät tosi pienillä veroilla jos haluavat. Tämä ei ole kokoomusnilkeille ongelma.
Toinen fakta on se että köyhät maksavat huikeasti isommalla prosentilla aina pääomaveroja, ja  tämä ei ole kellekkään ongelma.
ja kolmas fakta on se että ainoa kilpailukykyä tehostava keino jonka kokoomusnillki osaa on se että kuritetaan köyhää, ja tämä taas on köyhälle ongelma, joten äänestetään demareita.
Turha itkeä tilanteesta joka on omalla typeryydellä itse  aiheutettu. tai voihan sitä itkeä, mutta mikään ei muutu. Voisikohan toimia joskus järkevästi, jotta tulisi muutosta parempaan.

Risto A.

Quote from: AJIH on 05.06.2016, 14:14:56
On tämä omituista. Minä kun olen elänyt siinä luulossa, että ongelma olisi se, että maahan hankitaan ulkomaalaisia, jotta virkamiehet saisivat töitä, jotta Suomeen tulisi värikästä värinää ja jotta yritykset saisivat halpaa työvoimaa. Mutta nyt näyttääkin siltä, että ongelma onkin tavallinen ihminen, joka haluaisi elää rauhassa omaa elämäänsä rauhallisessa maassaan maailman pohjoisessa nurkassa. Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?

En tietenkään aio sanoa, mitä tästä pitäisi ajatella, mutta voin suositella sitä, että havaitsee ongelmia olevan enemmän kuin yksi. Idealistinen maahanmuutto on selkeästi ongelma. Sitten meillä on massiivisen byrokratian ongelma. Sitten, mitä tämä avaus käsittelee on suomalaisten ihmisten aivovamma suhteessa varallisuuteen. Aloituksessa on omasta mielestäni ihan hyvin jäsennelty tämän ongelman premissit.

Nämä kolme nyt jäsentelemääni ongelmaa korreloi muuten keskenään, jokaisen näistä ruokkiessa kahta muuta ja lisäten näihin jokaiseen enemmän momentumia.

Kari Kinnunen

Riston kanssa samaa mieltä siitä, että aikapalkkaus on aika huono systeemi. Tosin monessa työssä ainoa käyttökelpoinen. Taitaa suurin osa duuneista olla sellaisia joissa yksilön tuottoa on vaikea mitata.

Itse taas en ole tuntipalkkaa tainnut saada koskaan. Tupannut olemaan jokin €/km taikka prosenttia auton tuotosta. Mielestäni oikein hyvä systeemi. Vastaavanlainen palkkaus on mittarikuskeilla. Aivan sama mitä TES nimisessä vitsikirjassa lukee.

Toki katselen asiaa vain oman alani kannalta. Tehdas- taikka konttoriduunista minulla on hyvin puutteellinen näkemys.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Se mistä tämä aivovamma vaurastumiseen johtuu niin on jäänyt huomioitta. Fakta on se että tavallisen palkkatyöläisen on melko vaikeaa nostaa pääomatuloilla omaa elintasoa. Ja jos ei ole parempaa tarjolla niin keskitytään heikennysten torjuntaan.

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 14:16:54
Fakta on se että rikkaat selviävät tosi pienillä veroilla jos haluavat. Tämä ei ole kokoomusnilkeille ongelma.

Jos reaalinen vero, minkä nämä maksavat kuukaudessa on kymmenissä miljoonissa yhdellä Vesa Keskisellä (minkä tämän firma generoi) -  SE EI ole yhteismitallinen tavallisen duunarin maksamien verojen kanssa. Nämä ei ole vertailukelpoisia.

QuoteToinen fakta on se että köyhät maksavat huikeasti isommalla prosentilla aina pääomaveroja, ja  tämä ei ole kellekkään ongelma.
ja kolmas fakta on se että ainoa kilpailukykyä tehostava keino jonka kokoomusnillki osaa on se että kuritetaan köyhää, ja tämä taas on köyhälle ongelma, joten äänestetään demareita.
Turha itkeä tilanteesta joka on omalla typeryydellä itse  aiheutettu. tai voihan sitä itkeä, mutta mikään ei muutu. Voisikohan toimia joskus järkevästi, jotta tulisi muutosta parempaan.

Itseasiassa, minä en tiedä miten nuo pääomaveroprossat menee. Viimeksi kun katsoin, ne heittää volttia miten sattuu eri luvuissa. Niissä ei ainakaan silloin ollut mitään tolkkua, kun viimeksi niitä katselin. Syytön minä niihin olen.

Jos kansa äänestää vielä demareita, yrittäjät poistuu maasta. Sen jälkeen, köyhät saisi todenteolla nähdä ja kokea, miltä byrokraattinen hyvinvointi todellisuudessa tuntuu. Se olisi hyvä läksy. Niin kauan, kun täällä on Vesa Keskisiä, sosialistit voi kuvitella olevansa jotain hyvinvoinnin luojia, mitä ne ei koskaan tietenkään ole. Tämä tulisi selväksi ainoastaan sillä tavalla, että yrittäjät poistuisi maasta. Olisi läksy, mikä ei ihan heti unohtuisi.

Elina Lepomäki, on ainoa ketä Kokoomuksessa arvostan, on tekemässä suomalaisille palvelusta. Elinakin voisi olla missä tahansa muualla kuin Suomessa, tekemässä sellaista uraa mistä sinä et voi edes unta nähdä. Silti, tämä on tässä maassa, sun kaltaisten ihmisten syljettävänä. Jos Elinaa ei valita Kokoomuksen puheenjohtajaksi, tiedän varmasti, että olen tästä maasta ulkona a.s.a.p.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Nämä muutan pois itkut ovat äärettömän pöljiä. Ja silti kukaan ei edes vahingossakaan pohdi sitä vaihtoehtoa entäs jos laskettaisiin pääomatulon veroraja kymppidonaan kaikilta.

Kari Kinnunen

Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 14:33:00
Jos Elinaa ei valita Kokoomuksen puheenjohtajaksi, tiedän varmasti, että olen tästä maasta ulkona a.s.a.p.

No jaa.

Jälkiviisaus on parasta viisautta. Jos olisin ollut nokkela ja ymmärtänyt miten kehitys menee, niin olisin kioskin liputtanut vaikka Viroon jo kymmenen vuotta sitten.

Nuivanlinna

Onko tällainen Murmelivaltion vastakohta toteutunut täydellisesti missään muualla kuin Somaliassa?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Nuivanlinna on 05.06.2016, 14:39:18
Onko tällainen Murmelivaltion vastakohta toteutunut täydellisesti missään muualla kuin Somaliassa?
Olisikohan Sveitsi hyvä esimerkki.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Jotenkin tässä ketjusa on paljon samaa kuin näissä mikropuolueiden sekoilukerhoissa.
Ei tarjota kansalle parempaa, vaan tarjotaan paskempaa, ja sen jälkeen ihmetellään kun kukaan ei tartu syöttiin. Ja itketään sitä kun näin käy eikä tajuta että se on itsestään selvyys.

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 14:37:01
Ja silti kukaan ei edes vahingossakaan pohdi sitä vaihtoehtoa entäs jos laskettaisiin pääomatulon veroraja kymppidonaan kaikilta.

Koko veropohja pitäisi rakentaa kokonaan uudelleen. Täysin uusilla premisseillä.

Toistan tässä saman, minkä olen varmaan sullekin jo kertonut moneen kertaan, että minua ei haittaa ajatus varakkaista duunareista. Markkinatalous ei luo köyhyyttä tai köyhiä. Kapitalismi ei luo köyhiä, koska niitä on niin kivaa kyykyttää. Miksi ihmeessä se kapitalismi niin tekisi? Mitä köyhille voi myydä?

Ainoastaan byrokratia tarvitsee köyhyyttä ja ihan oikeata kurjuutta. Se on ainoa tapa, millä byrokratia voi "oikeuttaa" oman olemassaolonsa ja siten esiintyä "pelastajana". Jos duunarit on varakkaita, alimmallakin desiilillä olisi asiat kunnossa - kukaan ei kaipaisi vasemmiston idealisteja "korjaamaan asioita".

Byrokratia rakastaa köyhien kyykyttämistä. Se saa byrokraatin tuntemaan olevansa elossa. Kun ensin lyö köyhän kanveesiin, voidakseen nostaa tämän polvilleen ja sitten voikin jo vetää uuden heijarin keskelle naamataulua. Byrokratia rakastaa erityisesti rikkaiden yrittäjien kyykyttämistä, paitsi jos yrittäjä osaa voidella oikeita byrokraatteja ja pussata oikeita peräaukkoja.

Todellinen köyhän vihollinen on juuri se taho, jota köyhät palvoo kaikkein eniten. Niin surkeata kuin se onkin.

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 14:42:33
Jotenkin tässä ketjusa on paljon samaa kuin näissä mikropuolueiden sekoilukerhoissa.
Ei tarjota kansalle parempaa, vaan tarjotaan paskempaa, ja sen jälkeen ihmetellään kun kukaan ei tartu syöttiin. Ja itketään sitä kun näin käy eikä tajuta että se on itsestään selvyys.

Tämä ei onnistu missään puoluepalavereissa.

Teoreettisesti ajatellen, jos pystyisi murskaamaan marxistisen aivovamman kolmelta ihmiseltä, nämä alkaisi murskaamaan kolmelta muulta tapaamaltaan marxistilta. Kohtapuoliin, jos kaikki näistä olisi koko ajan menestyksekkäitä, marxismi olisi murskattu suomalaisten mielistä tuossa tuokiossa.

:)

Olli_Johannes

Quote from: Leso on 05.06.2016, 14:16:48
Quote from: Olli_Johannes on 05.06.2016, 13:27:57Monissa yhteiskunnalle välttämättömissä töissä on ylitarjontaa sen suorittamiseen kykenevistä henkilöistä. Jos töiden hinta määräytyisi tässä tilanteessa vain kysynnän mukaan se asettuisi lopulta työvoiman ylitarjonnan vuoksi tasolle jolla työntekijät pysyisivät juuri ja juuri hengissä. Koska useimmat ihmiset haluavat tehdä elämässä muutakin kuin vain pysyä hengissä, olisi edessä omaisuuden uusjako vähemmän liberaaleilla keinoilla.

On vain kolme vaihtoehtoa: joko olen ymmärtänyt täysin, en ole ymmärtänyt en puoliksikaan, tai en ole ymmärtänyt ketjua alkuunkaan.

Eikös tuo ole koko murmelivaltion ydinajatus, tuo lihavoimani?
"Useimmat ihmiset haluavat tehdä elämässä muutakin kuin vain pysyä hengissä."

Miksi? Miksi ihmisen pitäisi haluta tehdä muuta kuin pysyä hengissä ja elättää jalkikasvunsa?

Ehhei, kun siinä on se "muutakin".
Se "muutakin" tarkoittaa kaikkea kivaa ja laadukasta elintasoa, omaisuutta ja zumba-tunteja.

Mutku se pitäis saada niinku tikkua ristiin laittamatta.
Jos peruselätät itsesi ja perheesi, niin se ei riitä kun pitäis saada kaikkea.

Miksi? Jos et ole tarpeeksi nokkela, niin jäät peruselämiseen.
Mutku ei, niitten nokkelien pitäis taata myös vähemmän nokkelille samat jutut kuin mitä varten itse ovat mahdollisesti raataneet niska limassa ja syöneet vuosikaudet vain kaurapuuroa.

Vaan ällös peljästy! Murmelivaltio pitää huolen siitä, että saat sen -- muilta.
Koska murmelivaltion etu on ottaa ja sitten antaa eteenpäin.
Koska onhan se nyt oikeus ja kohtuus...  :roll:

Niin, tuloerojen kasvaminen voi johtaa tilanteeseen jossa jälkikasvun kasvattaminen omilla tuloilla voi jo olla vaikeaa. Jos esim. siivoojan tai roskakuskin palkka riittää juuri ja juuri elämiseen voi hän kokea tuloeron 6000,- kuukaudessa tienaavaan konsulttiin ja monikulttuurisuuskoordinaattoriin epäoikeudenmukaiseksi. Voi myös oikeutetusti ajatella että yhteiskunta pystyisi pyörimään kohtuullisen kivuttomasti ilman nykyisiä konsulttiarmeijoita tai monikulttuurisuuskoordinaattoreita kuten Suomi 1980-luvulla. On myös yhteiskuntia joissa ainakaan yleisestä siisteydestä päätellen siivooja tai roskakuski eivät ole kovin yleisiä ammatteja. Ei kuitenkaan Länsi-Euroopassa.

Mikään yhteiskunta ei pysy pystyssä pelkästään "nokkelien" (paperitöitä tekevien?) työpanoksella, joten työstä saadut voitotkin jaetaan/ jaettiin kehittyneissä yhteiskunnissa kaikkien voiton tekoon osallistuneiden kesken. Tietysti on mahdollista haukkua duunareita, työttömiä, mikroyrittäjiä tai muita siitä ettei pelkkä ruokapalkka riitä korvaukseksi työnteosta, mutta tuloerojen kasvattaminen tai keskiluokan köyhdyttäminen ei silti lisää yhteiskunnallista vakautta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 14:49:44

Teoreettisesti ajatellen, jos pystyisi murskaamaan marxistisen aivovamman kolmelta ihmiseltä, nämä alkaisi murskaamaan kolmelta muulta tapaamaltaan marxistilta. Kohtapuoliin, jos kaikki näistä olisi koko ajan menestyksekkäitä, marxismi olisi murskattu suomalaisten mielistä tuossa tuokiossa.

Hohoijaa taas
Jos kokoomus ajaisi jokaiselle aluksi 3-6000€ verovapaita pääomatuloja niin se marxismi rupeaisi kummastikin murenemaan.

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 14:59:04
Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 14:49:44

Hohoijaa taas
Jos kokoomus ajaisi jokaiselle aluksi 3-6000€ verovapaita pääomatuloja niin se marxismi rupeaisi kummastikin murenemaan.

En ole eri mieltä. En tiedä mistä sait käsityksen, että olisin? Verovapaita pääomatuloja saisi olla mun puolesta olla vaikka miljoona euroa. Ihan siivoajasta lähtien. Sitä enemmän se generoisi yksityisellä puolella kaupankäyntiä. Kuten sanoin aiemmin, koko verotus pitäisi suunnitella uudelleen. Alusta loppuun, lopusta alkuun, alhaalta ylös ja ylhäältä alas.

Leso

Minusta tuntuu, että ajatellaan Olli_Johanneksen kanssa asiaa ihan eri näkökulmasta.
Silleen työn historian kannalta eri näkökulmista ainakin.

Miksi sun mielestä nokkelimpia on ne, jotka tekee immateriaalisia jutskia?
Tässähän mennään vääjäämättä kohti tilannetta, jossa "jopa siivoojan homma" on lottovoitto.
Ja kuten on tullut puheeksi, niin sitten on ylitarjontaa, viis veisataan siivurinpapereista, vaan otetaan töihin se, joka tekee parhaan tuloksen tehokkaimmin.
Tulos tai ulos. Virhe, ja ulos.

Enkä totisesti ymmärrä, mitä iloa olisi kansalaispalkasta.
Hennoo olla, että sitten nykyinen "kuuden tonnin palkkaero" kasvaisikin kymppitonnin eroksi.
Mitens sitten suu pantais?
Se kun ei se kansalaispalkka sitten riittäiskään "ihmisarvoiseen elämiseen".

Selittäkää mulle ihmeessä.

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Punaniska

Quote from: AJIH on 05.06.2016, 14:14:56

Pitäisi ajatella, että on olemassa Sveitsi, jossa kaikki on hyvin, vaikka kukaan ei vaivaudu perustelemaan miksi siellä on asiat hyvin. Tietämättömyyden suoma voittamaton itsevarmuus, nääs.

Nämä on näitä juhanavartiais -tyylisiä avautumisia, jossa parkua ei tarvitse perustella, koska murmelivaltio on se taikasana, mikä selittää kaiken.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Saturoitunut

Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 13:59:04

Vitut prosenteista. Puhutaan faktuaalisista euroista. Tuo kommunistinen hevonpaska saa loppua nyt tähän.

Hmm herra kokoomusnilkki voisi vääntää rautalangasta sen että milla lailla olisi kommunismia jos jokainen lassila& tikanojan lattianmoppaajakin saisi ottaa kymppidonan pääomatuloja.

Kuinka monella lattianmoppaajalla on kymppidonan pääomatulot?

Risto A.

Quote from: Punaniska on 05.06.2016, 15:10:45

Pitäisi ajatella, että on olemassa Sveitsi, jossa kaikki on hyvin, vaikka kukaan ei vaivaudu perustelemaan miksi siellä on asiat hyvin. Tietämättömyyden suoma voittamaton itsevarmuus, nääs.

Nämä on näitä juhanavartiais -tyylisiä avautumisia, jossa parkua ei tarvitse perustella, koska murmelivaltio on se taikasana, mikä selittää kaiken.

On sulle punaniska nämä asiat selitetty jo moneen kertaan. Selaa hieman taaksepäin tätä ketjua ja katso kohta #3 Machiavellin listassa eri ihmistyypeistä. Katso osuuko?

- Sveitsissä jokaisella kansalaisella on oltava sairasvakuutus. Varattomilla on valtion myöntämä sairasvakuutus, mikä pätee ihan yhtä hyvin kuin muidenkin vakuutukset. Terkkarit ja sairaalat ovat yksityisiä ja nämä kilpailee asiakkaista. Tämä tekee sen, että palvelun laatu on maailman korkein ja edullinen. Se on hyvä sairastaa Sveitsissä. Sairaanhoitajien alkupalkka on 3200 euroa kuussa, mikä nousee nopeasti 4200 euron keskipalkkaan kuussa. Huom. keskipalkka - nousua on vielä runsaasti. Työajat on oikein siedettävät eikä järjestelmä lepää koko painollaan sairaanhoitajien velvollisuudentunteen varassa, kuten sosialistisessa Suomessa. Hoitajat jaksaa hymyillä ja jutella potilaiden kanssa.
Jos Sveitsissä havaitaan tarve vaikkapa pallolaajennukselle, hoitoon mennään heti kun potilaalle sopii - ei silloin, kun sairaalalle sopii. Usein jo heti seuraavalla viikolla. Ajatus kuukausien tai vuosien jonoista pallolaajennukseen on täysin kaheli Sveitsiläisille.

- Kanadassa tavallisen keskiluokkaisen duunariperheen tavallinen asunto on isompi ja paremmin varusteltu, kuin Espoon Westendissä suomalaisella yläluokalla. Kanadalainen kaverini, kuka asui Suomessa ja Norjassa joitain vuosia sitten, totesi palattuaan Kanadaan, että "it's good to be back in a country where houses are like mansions".

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Saturoitunut on 05.06.2016, 15:11:33

Vitut prosenteista. Puhutaan faktuaalisista euroista. Tuo kommunistinen hevonpaska saa loppua nyt tähän.

Tuskin kellään koska sellaisista joutuu nykyän maksamaan niin sikana veroa että sellaisen hankkiminen on mahdotonta. Mutta olisiko tilanne tämä jos verouudistus tulisi.

Leso

Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 15:17:27
Quote from: Punaniska on 05.06.2016, 15:10:45Pitäisi ajatella, että on olemassa Sveitsi, jossa kaikki on hyvin, vaikka kukaan ei vaivaudu perustelemaan miksi siellä on asiat hyvin. Tietämättömyyden suoma voittamaton itsevarmuus, nääs.

On sulle punaniska nämä asiat selitetty jo moneen kertaan. Selaa hieman taaksepäin tätä ketjua ja katso kohta #3 Machiavellin listassa eri ihmistyypeistä. Katso osuuko? [...]

Eiköhän Punaniska tarkoittanut vastauksensa AJIH:lle sarkastisesti?

Risto A.

Quote from: Leso on 05.06.2016, 15:22:26
Quote from: Risto A. on 05.06.2016, 15:17:27
Quote from: Punaniska on 05.06.2016, 15:10:45Pitäisi ajatella, että on olemassa Sveitsi, jossa kaikki on hyvin, vaikka kukaan ei vaivaudu perustelemaan miksi siellä on asiat hyvin. Tietämättömyyden suoma voittamaton itsevarmuus, nääs.

On sulle punaniska nämä asiat selitetty jo moneen kertaan. Selaa hieman taaksepäin tätä ketjua ja katso kohta #3 Machiavellin listassa eri ihmistyypeistä. Katso osuuko? [...]

Eiköhän Punaniska tarkoittanut vastauksensa AJIH:lle sarkastisesti?

Nimimerkki punaniska on itselleni valitettavan tuttu tästä "sarkamistaan" mikä ei ihan osu maaliinsa näissä talousasioissa. Matuhommissa punaniskalta tulee kyllä ihan mainiota sarkasmia.

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 15:18:20

Tuskin kellään koska sellaisista joutuu nykyän maksamaan niin sikana veroa että sellaisen hankkiminen on mahdotonta. Mutta olisiko tilanne tämä jos verouudistus tulisi.

Suosittelen katsomaan vaikka Sveitsin verorakennetta. Se generoi koko ajan varakkaampaa kansaa. Sveitsiläiset pankit ei selitä varallisuuden kasvua sillä, että niissä on niin paljon rikollisten rahaa. Ei ne pankit sitä rahaa siellä ihmisille jakele, että se on sveitsiläisten ihan oman työn tulosta.

Kokonaisveroaste on jossain reilu 30% kieppeillä. Suomessa todellinen kokonaisveroaste on joku 85%.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Kokoomus Stubbeineen ja Kataisineen on yksi byrokratian edistäjistä Suomessa, mutta miksi Kokoomuksen yrittäjät ovat niin vitun pihalla koko ajan.
Luulisi että joku Eero Lehti tai  koukkuleukaharkimo tajuaisi että jokainen mökin mummokin pitäisi saada kansankapitalismiin mukaan.

Saturoitunut

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 15:18:20

Uskotko oikeasti, että pääomaveroja laskemalla lattianmoppaajat alkaisivat kerryttää satojentuhansien eurojen arvoista osakesalkkua itselleen, riskit huomioonottaen?

Risto A.

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 05.06.2016, 15:41:42
Kokoomus Stubbeineen ja Kataisineen on yksi byrokratian edistäjistä Suomessa, mutta miksi Kokoomuksen yrittäjät ovat niin vitun pihalla koko ajan.
Luulisi että joku Eero Lehti tai  koukkuleukaharkimo tajuaisi että jokainen mökin mummokin pitäisi saada kansankapitalismiin mukaan.

Ovat pihalla, koska ovat keskinkertaisia murmeleita, jotka ei voi sietää itseään parempia ihmisiä. Eero Lehti on pelattu sivuun, täsmälleen samasta syystä, miksi Elina Lepomäki mielestäni tulee viikon päästä dissatuksi. Pätevä ihminen on eksistentiaalinen uhka epäpätevälle. Siksi epäpätevät liittoutuu keskenään ja pysäyttävät pätevät ihmiset ennen kuin ne pääsee tekemään asioita ja nostamaan standardeja, joihin epäpätevät ei koskaan yllä. Jos yksikin pätevä ihminen pääsee ministeriksi, se asettaa riman niin korkealle, että epäpätevät katsovat, ettei heillä tule enää olemaan mitään saumaa päästä valtion ykköspaikoille.