News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ylinopeussakot naurettavia

Started by Artisti, 23.04.2016, 11:21:58

Previous topic - Next topic

aethanol

Quote from: Arvoton on 29.08.2016, 14:19:11
Sukupuolenkorjauksetkin kustantaa valtio. Riittääkö sata tonnia/sukupuolensa tajunnut?

Piti ihan tarkistaa, niin se näyttää olevan. No voihan helvetti. Ja 100 000 € ei välttämättä riitä, on sen verran pitkä ja moniportainen prosessi.


Ari-Lee

Tässä maassa on muitakin rikollisia kuin autoilijoita. Miksi eivät ala kurmoottamaan niitä?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

aethanol

Quote from: Ari-Lee on 29.08.2016, 14:30:10
Tässä maassa on muitakin rikollisia kuin autoilijoita. Miksi eivät ala kurmoottamaan niitä?

Rikolliset on yleensä niin köyhiä että ei niiltä mitään rahaa saa vaikka sakottaskin.

Ari-Lee

Ei köyhyys ole mikään peruste jatkaa rötöstelyä ja yhteiskunnan tehtävä on rangaista rötöstelijöitä. Kun tahallisesti rappeutettu perusta on korjattu korjaantuu muita lieveilmiöitä. Valtion talouden korjaamiseen tästä ei kuitenkaan koskaan ole. Aina menee tappiolla.

Otan esimerkiksi nyt pimenevän syksyn valottomat polkupyöräilijät. Sakko tulee oli köyhä eli ei.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

aethanol

Quote from: Ari-Lee on 29.08.2016, 15:06:43
Otan esimerkiksi nyt pimenevän syksyn valottomat polkupyöräilijät. Sakko tulee oli köyhä eli ei.

Niin mutta kuka sen maksaa? Köyhä ei Suomessa omilla rahoillaan toimeen tule joten sakottamalla köyhää siirrät vain rahaa yhdeltä julkiselta momentilta toiselle. Viimeistään harkinnanvaraisina avustuksina köyhä saa omansa takaisin. Nollasummapeli.

no future

Sakkoja ei kyllä mikään harkinnanvarainen korvaa. Köyhä köyhäilee kuukauden vähän enemmän tai päästää sakon ulosottoon. Sieltä sitten peritään kaikki mitä irti saadaan.

JoKaGO

Quote from: AkseliMaki on 28.04.2016, 10:22:44
Nopeus on ylivoimaisesti suurin tekijä kun puhutaan onnettomuuksista tilastollisesti.

Kyllä. Auton lähteminen "lapasesta" on juuri liian suuren nopeuden seuraus. Mutta muuten "nopeus tappaa" on VMP. Ei mulla muuta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

MW


Kapseli

Quote from: MW on 29.08.2016, 20:39:40
http://yle.fi/uutiset/liikenteen_rikesakkotuotto_jaa_kauas_hallituksen_ynnaamasta__autoilijat_muuttivat_ajamistaan/9127759

Aina vaan lisää ullatuksia.
Tuossa uutisessa spekuloidaan, miten saataisiin sakkotulot taas ylös. Lasketaan rikesakkoraja 1km/h. Koko uutisessa ei missään vaiheessa oltu hyvällä mielellä siitä, että kaasujalka on keventynyt. Nostakaa nyt vaikka sitä ajoneuvoveroa niin menee vähemmän pelleilyksi tämä touhu.

Vesa Heimo

Quote from: Kapseli on 29.08.2016, 20:42:45Nostakaa nyt vaikka sitä ajoneuvoveroa niin menee vähemmän pelleilyksi tämä touhu.

Ennemmin nostetaan sitä polttoaineveroa, silloin maksetaan todellisesta käytöstä eikä uuden, turvallisen ja vähäpäästöisen auton seisottamisesta pienillä kilometreillä.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

MW

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 20:52:36
Quote from: Kapseli on 29.08.2016, 20:42:45Nostakaa nyt vaikka sitä ajoneuvoveroa niin menee vähemmän pelleilyksi tämä touhu.

Ennemmin nostetaan sitä polttoaineveroa, silloin maksetaan todellisesta käytöstä eikä uuden, turvallisen ja vähäpäästöisen auton seisottamisesta pienillä kilometreillä.

Jospa ei nostettaisi. Laitetaan matut kotio, ja niiden imettäjät myös.

JoKaGO

Quote from: MW on 29.08.2016, 21:02:41
Jospa ei nostettaisi. Laitetaan matut kotio, ja niiden imettäjät myös.

Tämä. Ja kansalaispalkka.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kokoliha

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 20:52:36
Ennemmin nostetaan sitä polttoaineveroa, silloin maksetaan todellisesta käytöstä eikä uuden, turvallisen ja vähäpäästöisen auton seisottamisesta pienillä kilometreillä.

Eli rankaistaan kaltaisiani, jotka ottavat vastaan työtä kaukaakin ja ajavat (tällä hetkellä 240 km/päivä) työmatkaa 14 vuotta vanhalla (koska uuteen ei ole varaa, olipa vero mikä hyvänsä), mutta hyvässä kunnossa pitämälläni dieselillä. Jatkuva muutto työn perässä kun ei ole jälkikasvuakaan ajatellen vaihtoehto.

Ja vaikka uuteen joskus olisikin varaa ja työmatkaa olisi vain 10 km, niin ainakin itselleni rahoille on parempaakin käyttöä kuin hankkia uusi auto pihalle seisotettavaksi.

Nopeusrajoituksista puhuttaessa, ajan motarilla vakkari päällä yleensä n. 125 km/h GPS:n mukaan. Ehkäpä voisi nostaa hiukan.
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/poliisi-kertoo-nain-paljon-nyt-saa-ajaa-ylinopeutta-ilman-sakkoja/

MW

Neljäkymmentä vuotta sitten maailma tuskin oli vähemmän väkivaltainen paikka kuin nyt. Nyt vaan jotkut idiootit ovat keksineet, että oman olohuoneensa hajottaville ideologisille idiooteille ja samojen alueiden opportunisteille  pitää automaagisesti tarjota ylöspito loppuelämäkseen maissa, jossa moiseen typeryyteen ei ole sorruttu, hetkeen.

Vesa Heimo

#164
Quote from: Kokoliha on 29.08.2016, 21:10:34

Eli rankaistaan kaltaisiani, jotka ottavat vastaan työtä kaukaakin ja ajavat (tällä hetkellä 240 km/päivä) työmatkaa 14 vuotta vanhalla (koska uuteen ei ole varaa, olipa vero mikä hyvänsä), mutta hyvässä kunnossa pitämälläni dieselillä. Jatkuva muutto työn perässä kun ei ole jälkikasvuakaan ajatellen vaihtoehto.

Sä saat noilla ajoilla jo täydet verovähennykset. Ohi aiheenhan tämä vähän on, mutta mielestäni on ylivoimaisesti järkevintä ottaa liikenteen verot kulutuksesta ja täysin typerää auton hankintahinnoista. Myöskin kaikki käyttövoimamaksut sun muut ovat täysin turhia kun yhdellä liikkeellä (polttoainevero) voi hoitaa koko homman niin että ne jotka ajaa niin maksaa eikä periä veroja kymmenellä eri tavalla autoilusta.

Mitä taasen ylinopeussakkoihin tulee, niin kyllähän nuo kännyköissä olevat gps:t ja autojen vakionopeussäätimet käytännössä tarkoittavat sitä että puolivahingossa ylinopeutta ajavien määrä tuskin kasvaa lähitulevaisuudessa.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

MW

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 21:19:02
***
ä (polttoainevero) voi hoitaa koko homman niin että ne jotka ajaa niin maksaa eikä periä veroja kymmenellä eri tavalla autoilusta.

Mitä taasen ylinopeussakkoihin tulee, niin kyllähän nuo kännyköissä olevat gps:t ja autojen vakionopeussäätimet käytännössä tarkoittavat sitä että puolivahingossa ylinopeutta ajavien määrä tuskin kasvaa lähitulevaisuudessa.

Miksi ajamisesta tulee mielestäsi maksaa veroa?

Vesa Heimo

#166
Quote from: MW on 29.08.2016, 21:22:31

Miksi ajamisesta tulee mielestäsi maksaa veroa?

Koska jostain se otetaan, niin se on edelleen reiluinta maksaa käytön mukaan huomioiden ympäristökuormitus, eli verottaa polttoainetta. Pienempi kulutus on silloin pienemmät kulut ja samalla pienempi ympäristökuorma. En näe mitään järkeä siinä että itse auton seisomisesta pihassa pitää maksaa mitään veroluonteisia/kausimaksuja.

Nuo Co2 huijauksetkin ovat luokkaa "aivan sama" kun auto kuluttaa sen mitä todellisuudessa kuluttaa ja maksu päästöistä menee käytetyn polttoaineen mukana eikä sillä mitä testioptimointikikoilla ollaan numeroiksi saatu.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

MW

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 21:28:33 [Expand]
Quote from: MW on 29.08.2016, 21:22:31

Miksi ajamisesta tulee mielestäsi maksaa veroa?

Koska jostain se otetaan, niin se on edelleen reiluinta maksaa käytön mukaan huomioiden ympäristökuormitus, eli verottaa polttoainetta. Pienempi kulutus on silloin pienemmät kulut ja samalla pienempi ympäristökuorma. En näe mitään järkeä siinä että itse auton seisomisesta pihassa pitää maksaa mitään veroluonteisia/kausimaksuja.

Nuo Co2 huijauksetkin ovat luokkaa "aivan sama" kun auto kuluttaa sen mitä todellisuudessa kuluttaa ja maksu päästöistä menee käytetyn polttoaineen mukana eikä sillä mitä testioptimointikikoilla ollaan numeroiksi saatu.

Eikö silloin olisi reilua luopua ostamisen ja omistamisen verotuksesta kokonaan? Miten se ympäristöä kuormittaa, jos ostan ja omistan ajoneuvon, ajamatta metriäkään? Valmistuksessa ehkä omansa, mutta tuskin puolta hankintahinnasta.

Ahneutta, ahneutta vain. Ajoneuvoveroista tie-infran kunnossapitoon palautuu vain murto-osa.

Vesa Heimo

Quote from: MW on 29.08.2016, 21:37:17

Eikö silloin olisi reilua luopua ostamisen ja omistamisen verotuksesta kokonaan? Miten se ympäristöä kuormittaa, jos ostan ja omistan ajoneuvon, ajamatta metriäkään?

No tarkalleenottaen juuri noinhan minä sanoin.

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

JoKaGO

Quote from: MW on 29.08.2016, 21:37:17
Eikö silloin olisi reilua luopua ostamisen ja omistamisen verotuksesta kokonaan? Miten se ympäristöä kuormittaa, jos ostan ja omistan ajoneuvon, ajamatta metriäkään? Valmistuksessa ehkä omansa, mutta tuskin puolta hankintahinnasta.

Ahneutta, ahneutta vain. Ajoneuvoveroista tie-infran kunnossapitoon palautuu vain murto-osa.

Tämä. 70-luvun saippualaatikko-Lada tai Warre, joilla ajetaan tuhat kilomeriä vuodessa, saastuttavat vähemmän, kuin huippumoderni hybridi, jolla ajetaan 50000 km vuodessa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

MW

#170
Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 21:40:13
Quote from: MW on 29.08.2016, 21:37:17

Eikö silloin olisi reilua luopua ostamisen ja omistamisen verotuksesta kokonaan? Miten se ympäristöä kuormittaa, jos ostan ja omistan ajoneuvon, ajamatta metriäkään?

No tarkalleenottaen juuri noinhan minä sanoin.

No niin taisit kyllä sanoa.  ;D

EDIT: ollut joskus harrasteajoneuvoja, ja lievää ärtymystä varsinkin omistamisen verotuksesta.

Yhteisöjäävi

Vahvistan, että omakin kaasujalkani on keventynyt sakkojen korotusten seurauksena. Tuntuisi näet sietämättömältä kaiken jo olemassa olevan liikenteeseen kohdistuvan pakollisen verokuorman lisäksi joutua kantamaan syyllisyyttä siitä, että jalan huonon kontrollin vuoksi tulisin vieläpä lisärahoittaneeksi käynnissä olevaa Suomen tuhoamis- ja hajottamisoperaatiota.

Tehän ette jumalavita tuhoa maatani omilla rahoillani, mietin mielessäni ja köröttelen alinopeutta.

JoKaGO

Quote from: Unlucky Luke on 29.08.2016, 21:50:38
Tehän ette jumalavita tuhoa maatani omilla rahoillani, mietin mielessäni ja köröttelen alinopeutta.

KIIIITOOS!  :facepalm:

Ajaisit mieluummin rajoituksen verran + 5 km/h mittarisi mukaan, niin kaikilla olisi kivempaa!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Yhteisöjäävi

Quote from: JoKaGO on 29.08.2016, 21:59:49
Quote from: Unlucky Luke on 29.08.2016, 21:50:38
Tehän ette jumalavita tuhoa maatani omilla rahoillani, mietin mielessäni ja köröttelen alinopeutta.

KIIIITOOS!  :facepalm:

Ajaisit mieluummin rajoituksen verran + 5 km/h mittarisi mukaan, niin kaikilla olisi kivempaa!

Jep. Tarkoitin alinopeutta suhteessa tuohon mistä sakotetaan. Minun vanhassa mutta luotettavassa autossani ei ole vakionopeudensäädintä, ja varmuuden vuoksi ajan mieluummin liian hiljaa kuin liian lujaa. Olen kyllä pannut merkille, että kaikkia tämä ei miellytä. Kuitenkin turvallisuussyyt ja perheeni rahapolitiikka puoltavat mainitun ajotavan valintaa.  :)

Pärmi

Milloin alkaa tehoratsiat (polku)pyöräilijöiden päättömyyksien kitkemiseksi? Kameratolpat ja kahdenkympin nopeusrajoitukset puistoalueille. On niin päätöntä menoa vanhusten ja pikkulasten seassa ketjupolttajilla.

stefani

Ajatelkaa miten ihmisoikeuksia loukkaava koko ajokortti on. Ensiksi kansalainen on syyllinen siihen, ettei osaa ajaa autoa, ja sitten hänen itse on todistettava kykynsä ajaa autolla, eli todistettava syyttömyytensä kykenemättömyyteen ajaa. Missä ovat oikeusvaltion periaatteet?

Kokoliha

#176
Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 21:19:02Sä saat noilla ajoilla jo täydet verovähennykset.
Jep, tosin laiha lohtu ja saisin ne jo paljon vähemmilläkin kilsoilla. Maksimivähennyksen ja samalla km-korvauksen määriä pitäisi nostaa ja reilusti jos pa-veroa nostetaan; työssä käymistä ei saa rankaista tippaakaan nykyistä enemmän. Ns. hupia kun en ajele . Pakko myöntää, että perseestähän tämä on ja varsinkin talvikeleillä alkaa jo väsyä. Tekisi mieli jäädä vaan kotiin, mutta jonkun se on maksettava Yleverot, yliopistojen naistutkimus, rhc-/vokkinaisten sydänkäpypo(i)kien iPhonelaskut & merkkifarkut jne. Niin, ja Soinin & co palkkiot, toki.

Edit:
Quote from: jostwix on 29.08.2016, 22:17:08
Ajatelkaa miten ihmisoikeuksia loukkaava koko ajokortti on. Ensiksi kansalainen on syyllinen siihen, ettei osaa ajaa autoa, ja sitten hänen itse on todistettava kykynsä ajaa autolla, eli todistettava syyttömyytensä kykenemättömyyteen ajaa. Missä ovat oikeusvaltion periaatteet?
Huikeaa läppää! Vaikka hymiöitä ei ollutkaan (en itsekään moisia juuri harrasta), niin kirjoittaja huomioiden (anteeksi) on pakko varmistaa, että olihan tämä sarkasmia? Olihan?


Vesa Heimo

#177
Quote from: Kokoliha on 29.08.2016, 22:31:57
Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 21:19:02Sä saat noilla ajoilla jo täydet verovähennykset.
Jep, tosin laiha lohtu ja saisin ne jo paljon vähemmilläkin kilsoilla.

Poikkeuksia löytyy vaikka mihin, mutta ei valtio voi joka ikistä ihmistä subventoida niin että työmatkoista ei tule kuluja. Noilla kilometreillä maksanet pienikulutuksisella dieselillä n. 3000€ vuodessa polttoaineesta ja saat vähentää palkkatulojen verotuksesta 7000€ osuuden. Tuloistasi sitten riippuu paljonko tuosta jää "omaa maksettavaa". Todennäköisesti alle puolet, joka on jo ihan kohtuullinen ja tavanomainen työmatkakustannus.

Sitäkin voi sitten optimoida mm. muuttamalla niin että molempien perheen työssäkäyvien matka on sellainen että veroetu maksimoidaan tai menemällä töihin lähemmäs vaikka pienemmällä palkalla- käteenjäävä summahan on silloin helposti sama. Tai jos olet arvokas työntekijä, niin pyydä pomolta palkankorotus että jatkat ajelua.

Mutta en tosiaankaan kannata mitään sosialistin paratiisia jossa töihin meneminenkin maksetaan valtion toimesta.

Ja kun tästä kuitenkin alkaa kitinä siitä että ei niitä töitä niin vaan ole eikä muuttaminen ole helppoa, niin toistan itseäni ihan varmuuden vuoksi;

Ei sellaisessa sossuilussa ole mitään tolkkua että töihin meneminen maksetaan valtion toimesta.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

ApinA

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 23:01:57 [Expand]
Quote from: Kokoliha on 29.08.2016, 22:31:57
Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 21:19:02Sä saat noilla ajoilla jo täydet verovähennykset.
Jep, tosin laiha lohtu ja saisin ne jo paljon vähemmilläkin kilsoilla.

Poikkeuksia löytyy vaikka mihin, mutta ei valtio voi joka ikistä ihmistä subventoida niin että työmatkoista ei tule kuluja. Noilla kilometreillä maksanet pienikulutuksisella dieselillä n. 3000€ vuodessa polttoaineesta ja saat vähentää palkkatulojen verotuksesta 7000€ osuuden. Tuloistasi sitten riippuu paljonko tuosta jää "omaa maksettavaa". Todennäköisesti alle puolet, joka on jo ihan kohtuullinen ja tavanomainen työmatkakustannus.

Sitäkin voi sitten optimoida mm. muuttamalla niin että molempien perheen työssäkäyvien matka on sellainen että veroetu maksimoidaan tai menemällä töihin lähemmäs vaikka pienemmällä palkalla- käteenjäävä summahan on silloin helposti sama. Tai jos olet arvokas työntekijä, niin pyydä pomolta palkankorotus että jatkat ajelua.

Mutta en tosiaankaan kannata mitään sosialistin paratiisia jossa töihin meneminenkin maksetaan valtion toimesta.

Ja kun tästä kuitenkin alkaa kitinä siitä että ei niitä töitä niin vaan ole eikä muuttaminen ole helppoa, niin toistan itseäni ihan varmuuden vuoksi;

Ei sellaisessa sossuilussa ole mitään tolkkua että töihin meneminen maksetaan valtion toimesta.

Sehän vasta sossuilua on, että ensin verotetaan töihin menemisestä ja sitten palautetaan osa. Joku roti verotuksessa pitäisi olla. Varsinkin, kun ei sitä polttoainetta monikaan kauheesti ylimääräistä polta.

Kokoliha

#179
Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 23:01:57Poikkeuksia löytyy vaikka mihin, mutta ei valtio voi joka ikistä ihmistä subventoida niin että työmatkoista ei tule kuluja.
Kuka sellaista on esittänyt?

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 23:01:57Mutta en tosiaankaan kannata mitään sosialistin paratiisia jossa töihin meneminenkin maksetaan valtion toimesta.
Kuka sellaista on kannattanut? Sosialisti voit olla ihan itse

Quote from: Vesa Heimo on 29.08.2016, 23:01:57Ei sellaisessa sossuilussa ole mitään tolkkua että töihin meneminen maksetaan valtion toimesta.
Kuka sellaista on esittänyt?

Opettele lukemaan.

1) Sinä esitit, että polttoaineveroa pitää nostaa ja autojen hintaa halventaa
2) Minä vastasin, että
    a) se rankaisee etenkin niitä, jotka käyvät kaukanakin töissä, kuten minua ja
    b) jos pa-veroa korotetaan nykyisestä, niin töissä käymistä ei pidä rankaista nykyistä enempää, vaan asia on tällöin kompensoitava.

Tämän paksumpaa rautalankaa en jaksa vääntää. Ja jos asia huolettaa, niin voin kertoa, että verovähennyksistä huolimatta ei tuolla työmatkaamisella tienaamaan todellakaan pääse.

Ja toki se pa-veron korotus kertautuu sitten mm. kuljetusalalle ja sitä kautta kaikkiin kustannuksiin, mutta ei mennä nyt siihen. Jänkkäämistä siitäkin tulisi.


Edit:
Quote from: MW on 29.08.2016, 21:45:12
ollut joskus harrasteajoneuvoja, ja lievää ärtymystä varsinkin omistamisen verotuksesta.
Harrasteajoneuvon voi laittaa esim. talveksi seisontaan. On minullakin sellainen edelleen; otan sen liikenteeseen nykyään muutamaksi viikoksi, että saan katsastettua ja uudet bensat tankkiin. Museorekkariin se menee kunhan kiireiltäni joudan.