News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ylinopeussakot naurettavia

Started by Artisti, 23.04.2016, 11:21:58

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

#30
Quote from: taannehtiva seuralainen on 23.04.2016, 14:31:50
Quote from: dothefake
...Piiskurin tulee olla kamppailulajien ammattilainen, ja hänen tulee lyödä pakaroille täydellä voimalla. Kepin päätä ei ole pyöristetty, vaan se on suorakulmainen. Yleensä kolmas isku repii pakaroiden ihon rikki.
Kyllä tähän tarkoitukseen on suunniteltava tarkasti speksattu piiskauskone, että kaikki saavat juuri samanlaisen piiskauksen.
Vältytään lisäksi piiskurin ammattiin hakeutuneiden tahattomilta erektioilta julkisessa tilaisuudessa.

Komppaan. Ainoastaan automatisoitu ja digitalisoitu kidutus on tasa-arvoista.

------------

Ehdottaisin, että liikennesakot osoitettaisiin suoraan liikenteessä vammautuneille uhreille ja kuolleiden omaisille.

Tuolla liikenteessä on sellaisiakin, ketkä ajelevat kortitta ylinopeuksia päivittäin ja saavat sakkoja tuon tuosta. Yhtään ainoaa sakkoa nuo eivät maksele. Se kansanosa ajelee myös kännissä, ammuskelee ihmisiä kuoliaaksi ja käyvät kaupoissa noutamassa tuotteita, mitä eivät maksa. Mitä näille autoseurueille ja karaokekansanosalle tulisi tehdä?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

dothefake

Quote from: taannehtiva seuralainen on 23.04.2016, 14:31:50
Quote from: dothefake
...Piiskurin tulee olla kamppailulajien ammattilainen, ja hänen tulee lyödä pakaroille täydellä voimalla. Kepin päätä ei ole pyöristetty, vaan se on suorakulmainen. Yleensä kolmas isku repii pakaroiden ihon rikki.
Kyllä tähän tarkoitukseen on suunniteltava tarkasti speksattu piiskauskone, että kaikki saavat juuri samanlaisen piiskauksen.
Vältytään lisäksi piiskurin ammattiin hakeutuneiden tahattomilta erektioilta julkisessa tilaisuudessa.
Pitää ostaa sellainen konevitsa. Eikös niitä valmista joku kirkko?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jääpää

Lainaus jäsen Ari-Lee:
QuoteMitä näille autoseurueille ja karaokekansanosalle tulisi tehdä?
Piiskaus ja boot camp karaoke?
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Ari-Lee

Kuulemani mukaan telkänpöntöt asennetaan kohta Iisalmi - Kajaani välille. Se väli on ajalta Kekkonen, Chryslerin takapenkki ja kossu. Yhtään ohituskaistaa välillä ei ole eikä ole tulossa. Ja kuitenkin 5-tie ainoa väylä etelä-pohjois akselilla. Sitä kapeaa ränniä on pelko housussa ajettava. Pinnoite on rikki ja sitä on korjattu niin paljon, ettei ole muuta kuin paikkaa paikan vieressä ja päällä. Pinnoite on hyvä Iisalmen puolella. Se pinnoitteen ero on silminnähtävissä juuri Kajaanin ja Iisalmen rajalla.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Faidros.

#34
Faidroksella on ehkä Suomen matalimmat ylinopeussakot. 84 km/h, 80 km/h.n nopeusrajoitoksella? Pudasjärveltä Ouluun prätkällä sunnuntairuuhkassa, ilman  ohituksia jonossa vuonna 1989. :facepalm:
Samana vuonna tuli nopeussakkoja vielä kolme lisää, mutta nimismies tajusi tilanteen, eikä kuivuttanut korttia, kun nopeudet oli vain alle 15 km/h yli sallitun.
Säilytin 4km/hsakkolapun. ;D

Niin, se oli se vuosi jolloin ajoin prätkällä 40tkm. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Ari-Lee

Eiköhän tämä sssäästöjallitus kohta iske tienkäyttäjille ylinopeusveron. Kuitenkin jokainen joskus ylittää suurimman sallitun. Jokainen joka väittää olevansa syytön valehtelee.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

XXLowEnd

#36
Quote from: Artisti on 23.04.2016, 14:15:25
Quote from: XXLowEnd on 23.04.2016, 13:28:30
Nopeusrajoitusten nostamisesta haaveilevat tuntuvat usein unohtavan sekä raskaan kaluston, että hitaiden ajoneuvojen, ja rajoitusnopeuksiin kykenevien ajoneuvojen väliseen kasvavaan nopeuseroon liittyvät riskit.

Nämä rekat ovat yksi syy siihen, miksi talvella on pakko ajaa ylinopeutta, tulevat 80 km/h alueella aivan takapuskuriin roikkumaan. Roikkuvat perässä vielä 95 km/h nopeudessakin, pakko ajaa 97 km/h jotta saisi rekan pois puskurista. (Puhun siis teoriassa) Ei taida nopeudenrajoittimet näissä rekoissa ihan pelittää. Enkä päästä ohi, koska heti seuraavassa mäessä rekan nopeus tippuu 40 km/h. Jos rekat ajaisivatkin sitä sallittua 80 km/h mutta eivät aja. Rekkakuski laittaa tiiliskiven kaasupolkimelle ja ajaa jatkuvasti nopeudenrajoitinta vastaan.

Minkä takia sun pitää olla tieliikenteessä idiootti, jos joku muukin on? Ohittamisen estäjät vasta vaarallisia liikenteessä onkin. Suosittelisin myös tarkistamaan vaikka GPS:n avulla oman mittarisi paikkansa pitävyyden, sillä kotimaiset rekat ei yli 90 kulje alamäkiä lukuunottamatta. Toisissa rekoissa on alamäissäkin nopeutta hillitsevä automatiikka, jottei niissäkään nopeus nouse 90 yli.

Entäpä traktorit kesäaikaan, ja mopoautot ja muut hitaat ajoneuvot, joilla huippunopeudet pyörivät 30-60 välillä. Onko sulla siihen mielipidettä? 

Dredex

Quote from: J.M on 23.04.2016, 14:31:03
Suomessa raskaan kuorma-auton nopeusrajoitin on säädetty arvoon 88 tai 89 km/h, poislukien jotkut polttoainekuljetukset, joissa rajoitin on 82 km/h. Uskallan väittää, että selvästi suurimmassa osassa autoista nopeudenrajoitin pelittää.

Niin, mutta 80 km / h alueella pitäisi ajaa 80, ei esim. 82 tai 88 tai 89 km / h.

Ernst

#38
Quote from: dothefake on 23.04.2016, 14:51:12

Pitää ostaa sellainen konevitsa. Eikös niitä valmista joku kirkko?

Konevitsan kirkon kellojen soitto käypi rangaistuksesta ja ojennuksesta, juu!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Pärmi

Quote from: M on 23.04.2016, 16:49:39
Quote from: dothefake on 23.04.2016, 14:51:12

Pitää ostaa sellainen konevitsa. Eikös niitä valmista joku kirkko?

Konevitsan kirkon kellojen soitto käypi rangaistuksesta ja ojennuksesta, juu!

Kaahareille oma suojeluspyhimys? Valamossa tunnettiin aikanaan munkki Arseni Konevitsalainen.

Ari-Lee

Quote from: Pärmi on 23.04.2016, 17:09:35
Quote from: M on 23.04.2016, 16:49:39
Quote from: dothefake on 23.04.2016, 14:51:12

Pitää ostaa sellainen konevitsa. Eikös niitä valmista joku kirkko?

Konevitsan kirkon kellojen soitto käypi rangaistuksesta ja ojennuksesta, juu!

Kaahareille oma suojeluspyhimys? Valamossa tunnettiin aikanaan munkki Arseni Konevitsalainen.

Mercuriusta pitivät suojelijanaan viestinviejät, matkamiehet ja varkaat.
Olkoon sitten matkamieskaaharilla, verottajalla, varkaalla ja kauppiaalla sama pyhimys. Mercurius.

Toki Konevitsalainen käypi paremmin, nykyaikana, matkamies kaaharille.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kapseli

Ei tule hyvä siitä, että oikeudentuntoinen köyhä ajattelee rikkaalle langetettua sakkosummaa numeroina. Kuten monta kertaa on todettu, parin sadan euron sakko köyhälle saattaa aiheuttaa pahimmillaan talouden epätasapainon ja sen korjaaminen vie aikaa. Miksi köyhä ansaitsee ylinopeudesta tällaisen "kuolemantuomion", mutta on väärin jos rikas joutuisi kokemaan sen myös? Vaikka todellisuudessa tässä ketjussa mainittu 400K pistää Wahlroosia ainoastaan sylettämään, sillä senkin rahan olisi voinut laittaa osakkeisiin.

Vankeusrangaistukseen ei tätä tarvitse sekoittaa. Rangaistus on yleensä sama, eli vapauden menetys X vuoden ajan. Ei Vankeusrangaistuksia jaeta sillä oletuksella, että ihminen romuttuisi henkisesti. Se ei ole relevanttia, kenen pää kestää istua ja kenen ei.

Mitä tulee siihen, onko rikkaalla rahat kiinni jossain vai ei niin ei poliisit sakkoja kirjoittaessa kysele köyhältäkään viime vuoden ansioiden perään. Yleensä ne on suurimmaksi osaksi syöty. Siellä ne rahat on kiinni.

Dredex

Quote from: Kapseli on 23.04.2016, 18:12:03
Ei tule hyvä siitä, että oikeudentuntoinen köyhä ajattelee rikkaalle langetettua sakkosummaa - -

Mutta Wahlrooshan siis palkkaa kuljettajan. Missä ongelma?

dothefake

Konevitsa kaaharin suojeluspyhimyksenä pitäisi katseen nopeusmittarissa, sillä taatusti oikea vitsananto saisi Nallenkin ajamaan säädyllisesti. Ei siinä nyt tarvitse ihoa rikkoa, mutta muuten napakat iskut jäisivät kyllä mieleen. Iskujen määrä voisi olla yksi per km.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

taannehtiva seuralainen

Quote from: Ari-Lee

Ehdottaisin, että liikennesakot osoitettaisiin suoraan liikenteessä vammautuneille uhreille ja kuolleiden omaisille.

Tätä sietää miettiä. Sakotettavaa ei ottaisi niin paljon päähän, kun tajuaisi sakkomaksun osoitteen.
Mutta eihän tämä näin tule koskaan menemään. Sakkojen tarkoitus on nimenomaan kerätä miljoonat valtion kassaan liikenneturvallisuuden nimissä.

Lahti-Saloranta

Quote from: Artisti on 23.04.2016, 11:21:58
Kerrankin olen Wahlroosin kanssa jostain samaa mieltä:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/04/23/wahlroos-hjalliksessa-sakot-suomessa-absurdeja-en-voi-ajaa-autoa-itse/20164419/304?rss=t96

Rikoksen vakavuuden kannalta meidän ylinopeussakoissamme ei ole minkäänlaista järkeä. Jos Nalle ajaisi 30 km ylinopeutta ja saisi 20 päiväsakkoa, hänen tuloillaan se tekisi 400 000 euron sakot. Taitaa olla niin, että se omaisuus onkin lainsäätäjän mielestä se suurin rikos, eikä itse ylinopeus!

Kyllä se 400 000 on se ihan sama 400 000 tuhatta miljonäärillekin.
Minusta olisi oikeudenmukaista että saisi valita maksaako nuo 20 päiväsakkoa vai viettääkö 20 päivää linnassa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

dothefake

Sakko tuomitaan päiväsakkoina, joiden vähimmäismäärä on yksi ja enimmäismäärä 120.

Kun päiväsakko muutetaan vankeudeksi vankeusajan pituus määräytyy niin, että kolmea maksamatta olevaa päiväsakkoa vastaa yhden päivän vankeus. Uhkasakkoa muunnettaessa jokaista täyttä 30 euron määrää vastaa yhden päivän vankeus.

Muuntorangaistuksen pituus on vähintään neljä päivää ja enintään 60 päivää.  Sakkorangaistuksia yhdistettäessä rangaistus voi olla enintään 90 päivää.

Muuntorangaistusta ei saa määrätä ilman erityistä syytä, jos maksamatta olevia päiväsakkoja on vähemmän kuin 12 tai maksamattomien uhkasakkojen määrä on vähemmän kuin 120 euroa.

Maksamatonta rikesakkoa ei muunneta vankeudeksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 23.04.2016, 18:21:28
Konevitsa kaaharin suojeluspyhimyksenä pitäisi katseen nopeusmittarissa, sillä taatusti oikea vitsananto saisi Nallenkin ajamaan säädyllisesti. Ei siinä nyt tarvitse ihoa rikkoa, mutta muuten napakat iskut jäisivät kyllä mieleen. Iskujen määrä voisi olla yksi per km.

Nauttisi vainen....
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

J.M

Quote from: Dredex on 23.04.2016, 16:44:16
Quote from: J.M on 23.04.2016, 14:31:03
Suomessa raskaan kuorma-auton nopeusrajoitin on säädetty arvoon 88 tai 89 km/h, poislukien jotkut polttoainekuljetukset, joissa rajoitin on 82 km/h. Uskallan väittää, että selvästi suurimmassa osassa autoista nopeudenrajoitin pelittää.

Niin, mutta 80 km / h alueella pitäisi ajaa 80, ei esim. 82 tai 88 tai 89 km / h.

Juu, niinhän tuota pitäisi. Vaan meikäläinen vielä rekkahommissa ollessaan otti kyllä tiettyihin mäkiin vauhtia sen, mitä vehkeet kulkivat. Välittämättä nopeusrajoituksista. Koska vaihtoehtona olisi kenties koko tien tukkiminen vehkeet pitkin poikin tietä.

Perseessä roikkuminen ja muu perseily sitten asia erikseen. Ne eivät saa minulta sympatiaa. Pahimmat "vauhdintyöntäjät" jätän moikkaamatta tien päällä. Lapsellista, ehkä. Turhaa, ehkä. Se vaan on minun pikku protestini perseilijälle.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Kyklooppi

Rikollisia liikenteessä kohdellaan todellakin aivan liian silkkihansikkain. Koko omaisuus valtiolle tai jollekin monikansalliselle pernerin valitsemalle yhtiölle.
Tekijä gulakkiin pari kolkytvuotta pakkotyötä, eiköhän himmaa kaasujalkaa kummasti seikka on saletti.
Ihmisjäte.

Rasvari

Quote from: Artisti on 23.04.2016, 11:50:22
No nythän tilanne on se, että ruosteiset riisikupit menevät mersuni ohi vasemmalta ja oikealta huimaa ylinopeutta. Kun päiväsakon määrä on 6 euroa, ja mahdolliset sakotkin maksaa sossu (tai ainakin ottaa huomioon harkinnanvaraisessa tuessa), tai menevät ulosottoon muiden saatavien jatkoksi, niin ei tarvitse välittää nopeusrajoituksista. Katsokaa ketkä tuolla ylinopeutta ajavat!

Samaa mieltä. Nykyisestä sakkokäytännöstä kärsii eniten hyväpalkkainen duunari/yrittäjä ja uskoisin että heiltä suurin sakkokertymä kerätäänkin. Ökypankkiireita on Suomessa kourallinen ja heidän merkityksensä sakkokertymään on minimaalinen.

Sitä mukaa kuin tulotaso on kasvanut olen alkanut käyttää enemmän vakionopeudensäätimen ylärajoitinta vakionopeuden asettamisen sijasta. Mopon kanssa täytyy olla erityisen tarkkana, pienikin varomaton kiihdytys 60 kmh rajoitetulle tyhjälle pikkutielle voi tarkoittaa kortin lähtöä ja helvetinmoisia sakkoja, eikä nopeutta tarvitse olla kuin pienen hetken yli 90 kmh. Mainittakoon vielä että näillä pikkuteillä oli vielä muutamia vuosia sitten yleisesti 80 kmh rajoitukset.

Taajamissa isoja ylinopeuksia en hyväksy itsekään ollenkaan, niissä valvonnan tuleekin olla tiukkaa.

Pärmi

#51
Kun on jo niitä alkokemetrejä kytkettynä käynnistykseen, niin miten olisi opus-dei -reisipanta kaasujalan reiteen, piikkimallinen.

Edit.

Totti

Quote from: Artisti on 23.04.2016, 11:34:14
Näin juuri! Rangaistukset pitää mitata rikoksen mukaan, ei sen mukaan, kuinka perse kestää istumista/maksamista.

Olen eri mieltä.

Rangaistuksia voi jakaa joko absoluutista tai suhteellista skaalaa noudattaen.
Esimerkkinä vaikkapa kiinteä sakko vs. tulosidonnainen päivärahasakko.

Absoluuttisen skaalan ongelma on, että joillekin rangaistus olisi mitätön ja joillekin kohtuuton.

Jos esimerkiksi tietystä ylinopeudesta saisi aina 200 euroa sakkoa, se voisi olla kovin ankara rangaistus työttömälle, mutta se olisi mitätön miljonäärille.

Tästä synty tilanne, että miljonäärit eivät koe sakkoa muuna kun muodollisena rangaistuksena, eli laki tosiasiassa lakkaa olemasta heidän osalta. Vastaavasti työtön kokee lain olevan hyvin ankara ehkä sinänsä harmittomasta rikkeestä.

Tämä ongelma voidaan poistaa suhteellisella rangaistuksella, jossa rangaistus sidotaan siihen parametriin, josta rangaistus ulosmitataan.

Jos rangaistus on rahallinen (sakko), niin sitomalla se rangaistavan tuloihin, saadaan sama koettu ankaruus sekä työttömälle että miljonäärille. Ts. laki tosiasiassa kohtelee molempia yhdenvertaisesti ja se on myös molemmille tosiasiassa voimassa.

Jos taas rangaistus on jonkinlainen kuritus, vaikkapa raippa tai vankeus. Niin työtön ja miljonääri ovat samalla viivalla mitä tulee rangaistuksen ankaruuteen. 10 raipaniskuahan koskee molempiin yhtä paljon ja laki koettelee molempia samalla lailla. Tässä rangaistusmallissa suhteellisesta rangaistusasteikosta tulee myös absoluuttinen koska rangaistus ulosmitataan samasta parametrista (selkänahasta).

Tähän rangaistusten suhteellisuuteen liittyy mielenkiitoinen käänteinen ongelma, nimittäin ehdollinen rangaistus.

Ehdollinen rangaistus on jo ennestään rikolliselle olematon rangaistus. Miljonäärille se voi kuitenkin olla varsin rankka paikka koska siinä menee ehkä hyvä maine pilalle.

Ehdollinen rangaistus on siis eräänlainen absoluuttinen rangaistus, joka tosiasiassa kohtelee rangaistavia eri lailla riippuen heidän asemastaan.

Sen takia olen sitä mieltä, että ehdonalainen pitäisi lopettaa kokonaan ja rangaistus olisi aina sakko tai vankeus.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

dothefake

Jos maallikot pääsisivät määräämään rangaistuksia, niin maailma olisi islamimaitakin synkempi paikka.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

B52

Otetaan esimerkki, kolme rikesakkoa ylinopeudesta vuodessa, max ylitys 8kmh, 5 viikkoa kortti pois. Oikeudenmukaista?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

JoKaGO

Quote from: Kyklooppi on 24.04.2016, 00:22:46
Rikollisia liikenteessä kohdellaan todellakin aivan liian silkkihansikkain. Koko omaisuus valtiolle tai jollekin monikansalliselle pernerin valitsemalle yhtiölle.
Tekijä gulakkiin pari kolkytvuotta pakkotyötä, eiköhän himmaa kaasujalkaa kummasti seikka on saletti.

Kyllä näin on!

Mutta miksi ihmeessä USAssa, jossa sakko ylinopeudesta on yhtä suuri kaikille, kaikki kuitenkin noudattavat nopeusrajoituksia? No, mittarin mukaan 10 mailia tunnissa yli, mutta kuitenkin. Ei rikkaat porsastele liikenteessä. Eikä kukaan muukaan.
Itse sain pari kuukautta sitten sheriffiltä huomautuksen, kun tyhjällä tiellä polkaisin 72 mailia/h kun rajoitus oli 45 mailia/h. Roskaamisesta olisin saanut 1000 taalaa sakkoa, mikä näyttää olevan monessakin osavaltiossa sääntönä.

Minusta roskien ja tupakannatsojen yms. viskominen auton ikkunasta ulos pitäisi Suomessa aiheuttaa nuo Kykloopin mainitsemat sanktiot. Sen sijaan ylinopeudesta järkevämmät sakot kuin nykyään, ja korttia hyllylle kolmesta sakosta vuodessa ja viidestä kahdessa vuodessa. Se on kuitenkin se kovin isku "rikolliselle". Samoin yli 40 km/h ylinopeudesta voisi kortti lähteä, ohitustilanteessa kuitenkaan ei olisi "mitään rajaa".
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Dredex

#56
Yksi ongelma on sitten se, että rajoitukset ottavat huomioon huonot kelit ja hämäräsokeat vanhukset yöllä sateessa. Sitten kirkkaalla keskipäivällä nuori mies köröttelee samaa vauhtia kuin mainittu hämäräsokea vanhus yöllä sateella. Vauhti koetaan yleisesti nuorempien ja keski-ikäisten keskuudessa yksinkertaisesti liian hitaaksi. Ja poliisit tarkkailevat, ettei vain tule ajettua nopeammin, kuin hämäräsokea vanhus yöllä sateessa. Tästä poiketen on erilaisia kansallisia tekosyitä ajaa nopeampaa kuin esim. 80 km/h todellista nopeutta. On mittarivirhe ja on sakotusraja, jolloin periaatteessa pystyy ajamaan esim. 86 km/h. Silloinkin lienee hyvä himmailla poliisien kohdalla. Jos joku kuitenkin ajaa 80 km/h ja välillä jopa alle, sehän koetaan hyvinkin hitaana ajona, koska 86 km/h:kin koetaan hitaaksi ajoksi. Monet ajavatkin jopa noin 90 km/h (mistä ei välttämättä sakkoja edes tule) 80-alueella, ja ohitustilanteet vielä erikseen nopeammin, ja sitten vielä varsinaiset ylinopeutta ajavat, jotka painelevat noin 100 km/h.

Siellä täällä 60 km/h alueet ovat ylimitoitetun alhaisia ainakin hiljaisempana aikana. Esimerkiksi joku suora tien pätkä, jonka varrella on ehkä pari hiekkatieliittymää ja jossain vaiheessa risteys, on 60 km/h. Alue saattaa olla hyvinkin syrjäinen, missä ehkä on jonkin verran poikkiliikennettä tiettyinä vuorokauden aikoina arkipäivinä. Kuitenkin jos matkustaa alueen halki illalla, jolloin muuta liikennettä ei pahemmin ole, niin siinäpä köröttelet tyhjällä suoralla tiellä.

Ja sitten on sellaista, että voi olla kymmeniä kilometrejä pimeää tietä 80 km/h. Siellä voi olla myös pieniä poikkiliittymiä. Kun ajaa tällaista tietä huonolla kelillä pitkän aikaa ja sitten tullaan isommalle valaistulle päätielle, niin sillä isolla tiellä on myös 80 km/h vaikka näkyvyys on hyvä. Nämä eivät suhteudu toisiinsa hiljaisempana aikana, kun isommalla tielläkään ei ole muuta liikennettä.

Osa Suomen ns. pääteistä ei edes ole mitään kunnon pääteitä vaan normaaleja asfalttiteitä. Sitten niissä on lisäksi paljon kohtia, missä joutuu hidastamaan 60:een, jopa 50:een ja 40:een. On myös risteyksiä ja T-risteyksiä, että vauhti voi hidastua jopa 20:een tai pysähtyä vähäksi aikaa kokonaan. Muutenkin matkanteko junnaa, koska vähän väliä 100:n alue muuttuu 80:n alueeksi, sitten takaisin. Tai sitten jatkuu 80:nä, käy välillä 60:ssä, sitten tulee 80 ja taas 100, ja keskellä pitkää suoraa muuttuu 80:ksi valvontakameran kanssa.

Sibis

Doth: "Pitää ostaa sellainen konevitsa. Eikös niitä valmista joku kirkko?"

Nehän kehiteltiin ja kokeiltiin Pieksämäellä :roll:
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

ArtturiE

Maantienopeudet on asia erikseen, mutta taajaman merkin nähdessään, kuljettajan päässä pitäisi tapahtua jotakin, joka saa alentamaan nopeutta laillisiin rajoihin. 
Ihan omilla kotinurkilla on taajamamerkki, jonka kohdalla monilla kuskeilla ei päässä tapahdu minkäänlaista nopeutta alentavaa toimintaa.  Taajama 50 km/h alueella 70-80 km/h nopeus todella yleistä, kyseisellä osuudella monta kadun risteystä ja suojatie. Kukaan ei ole vielä kuollut, mutta lähellä on ollut. Kaupungin virkamiehiä asia ei kiinnosta, poliisi satunnaisesti jakelee pikavoittoja ja muutama korttikin laitettu hyllylle.  Meno jatkuu päivästä toiseen samanlaisena ja nyt kesäkautena kaksipyöräiset vastaavat nopeuspohjista, ennätys lienee yli 200km/h.  Että näin.

Saattaahan se olla, että kun ensimmäinen matu kuolee liikenneonnettomuuden uhrina tässä, silloin kaupungin isät ja äidit heräävät: tämä pitää laittaa kuntoon rahasta välittämättä!
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

RP

Kummallinen aloitus kun, jos ei missään muussa, niin ainakin ketjun aloituksen tapauksessa Suomen rangaistusjärjestelmä toimii. Sehän siis vähentää rikollisuutta, mikä pitäisi ollakin rangaistusten pääasiallinen funktio. Wahlroos julkisesti tunnustaa, että hän on lähes kykenemätön ajamaan liikennesääntöjen mukaisesti. Muutaman tonnin sakko haittaisi häntä yhtäplajon kuin liskaantunut kärpänen rekisterikilvessä toisia, mutta nykyinen sakotusjärjestelmä pitää jopa Wahlroosin kahaliemasta pois tieltä.

Toki saman vois varmaan saada aikaan  myös vankilatuomioilla, mutta ne tulisivat sekä valtiontaloudelle, että yhteiskunnalle muutenkin kalliiksi.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/