News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Uuno Nuivanen

Quote from: ApuaHommmaan on 09.07.2019, 12:49:24
Olisi hyvä tehdä syväanalyysi taksiuudistuksen voittajista. Epäilen vahvasti, että sieltä jotenkin löytyisi Bernerin suvun businekset, tai SEB pankki.

Kai siinä oli ajatus luoda moniosaamattomille matuille edes yksi mahdollinen ammatti, mutta ei sekään sitten oikein toiminut...

Kari Kinnunen

On tähän uudistukseen tyytyväisiäkin. Löytyvät tuolta lbertaristien porukasta. Kertoo kyllä jotakin ko. poppoon ajatusmaailmasta.

Onhan tämä nyt kuitenkin hyvin kokoomuslaista/stubbilaista politiikkaa vapauttaa kaikki. Ei sen ny niin väliä jos samalla menee hyvin toiminut järjestelmä. Mutta loppuupahan sosialisimi, niikerta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Kari Kinnunen on 30.06.2019, 20:57:47
Perneröinti olisi levitessään kaikille toimialoilla muuttanut huomattavasti yhteiskuntaa. Sääntelyt pois ihan joka paikasta. Nykyisten näyttöjen perusteella libertaristit voivat miettiä idean loistavuutta.

Libertarismi ei tarkoita berneröintiä eli villiä länttä/itää, mutta se on ot taksikeskustelun kannalta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kari Kinnunen

OT hyvinkin.

Mutta tämä mittari hässäkkä on esimerkki siitä, miten asiat menee kiireellä persielleen. Tämäkin olisi voinut onnistua ihan kivuttomasti kun olisi annettu markknoille aikaa sopeutua muuttuvaan tilanteeseen. Ikäänkuin keitetty taksisammakko hitaasti.

Oltaisiin ehkä vätytty nykyisenlaiselta arabibasaarityyppiseltä taksitouhulta. Joka ei varmasti näytä hyvältä noin matkailu mielessä.
Saattaa Suomalaisen mittarin maine maailmalla muuttua.

l'uomo normale

Quote from: sattuma on 09.07.2019, 12:13:08
Quote from: Titus on 09.07.2019, 11:56:44
HS kirjoittaa ison jutun pohtimatta mistä saattaisi johtua tai mikä on muuttunut... :

Tilanne kuumentuu Helsingin taksitolpilla: Taksinkuljettajat uhkailleet alaikäisiä kesäoppaita
Taksi Helsingin mukaan yksi väitetysti alaikäisiä uhkailleista kuljettajista edustaa taksipalvelu Menevää. Menevän kuljettaja kiistää tapahtuneen.


Seuraava askel lienee taksiyhtiökohtaiset taksitolpat.

Viking Linella on Turussa taksiyhtiökohtainen tolppa.
Tosin myös siellä oli hässäkkää kuten video todisti.

Monikulttuuri tuo toisaalta myös raavaille ja rumille kantasuomalaisille äijille sellaisia työtilaisuuksia, jotka muuten menisivät hennoille näteille tytöille.. Nuoren miehen kannattaa harkita toisiko intensiivinen kuntosaliharjoittelu leivän todennäköisemmin kuin kouluttautuminen. Turvataksioppaita ja turvamyyjiä ja muita turvapalvelijoita tarvittaneen tulevaisuudessa lisää.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Mr.Reese

Käsittämätöntä, että kukaan muu kuin hc-suvaitsevainen istuutuu moniosaajan kyytiin. Kun kerran nyt ei tartte edes ottaa sitä jonon ensimmäistä.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kni

Quote from: HS:n uutinenTAKSI HELSINGIN mukaan yksi väitetysti alaikäisiä uhkailleista kuljettajista edustaa taksipalvelu Menevää. Tilanteen kerrotaan tapahtuneen Katajanokalla.

Juuri lähipäivinä katselin jossakin, missä oli paljon takseja, että kaikki Menevän kuljettajat olivat n€ek€reitä. Olikohan se sattumaa vai onko tuo joku mamuorientoitunut firma, johto on kuitenkin ihan suomalainen.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

l'uomo normale

Quote from: Tuomionenkeli on 09.07.2019, 15:42:13
Quote from: Mr.Reese on 09.07.2019, 15:19:21
Käsittämätöntä, että kukaan muu kuin hc-suvaitsevainen istuutuu moniosaajan kyytiin. Kun kerran nyt ei tartte edes ottaa sitä jonon ensimmäistä.
Minä istuin, jopa kahdesti.

Haltialaan minut kuskasi afgaani ja Haltialasta pois somali.

Minä olen ottanut  kaukomatun kuljettaman taksin eurooppalaisenoloisen kuljettaman sijasta pari kertaa, kun niissä oli selvästi hinnat sivuikkunassa esillä. Jos tummennettujen lasien läpi näkyy jotain valkoista ihoa, se voi olla joku itä-Euroopan vahvistus, tai vaikka ei olisikaan, en halua kysyä kyytimaksusta kysymään missään vaiheessa. Välillä en ole katsonut hintaa mutta samaa luokkaa on ollut. Jos on päiväsaikaan liikkeellä selvinpäin ja jotenkin normaalinoloinen taksi, en vielä ole osannut odottaa ongelmia.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Titus

Quote from: l'uomo normale on 09.07.2019, 14:15:29
Turvataksioppaita ja turvamyyjiä ja muita turvapalvelijoita tarvittaneen tulevaisuudessa lisää.

Kun moku etenee, niin nämäkin on moniosaajien hommia. kts vaikkapa ulkomailla käydessä (esim usa/saksa) ketkä ovat vartijoita ja yleisoppaita.
that's a bingo!

Beef Supreme

Quote from: Titus on 09.07.2019, 16:47:59
Quote from: l'uomo normale on 09.07.2019, 14:15:29
Turvataksioppaita ja turvamyyjiä ja muita turvapalvelijoita tarvittaneen tulevaisuudessa lisää.

Kun moku etenee, niin nämäkin on moniosaajien hommia. kts vaikkapa ulkomailla käydessä (esim usa/saksa) ketkä ovat vartijoita ja yleisoppaita.

Kirjallisuudessa erot tunnetaan nimellä morlokit ja eloit.

Jorma M.

Quote from: ApuaHommmaan on 09.07.2019, 12:49:24
Olisi hyvä tehdä syväanalyysi taksiuudistuksen voittajista. Epäilen vahvasti, että sieltä jotenkin löytyisi Bernerin suvun businekset, tai SEB pankki.

Satavarmaa on, että siitä hyötyivät Kansallinen kokoomuspuolue sekä sen monituiset taustayhteisöt ja sidosryhmät.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Viimeinen suomalainen

Quote from: ApuaHommmaan on 09.07.2019, 12:49:24
Olisi hyvä tehdä syväanalyysi taksiuudistuksen voittajista. Epäilen vahvasti, että sieltä jotenkin löytyisi Bernerin suvun businekset, tai SEB pankki.


Mittarivalmistaja Semel pomppaa esiin lähes joka kerta, kun yhteiskunnan kukkaronnyörejä raotetaan liikenneministeriön toimesta. Olivat lähellä jo saada sopimuksen 3,5 miljoonan gps-seurantalaitteen asentamisesta jokaiseen suomalaiseen autoon. Lohdutuspalkintona ovat osakkaina Kilpailuviraston tutkinnan alla olevassa Kela-kyytien välityskeskuksessa Pro-keskus oy, joka välittää puolen Suomen kelakyydit. Arvaatte varmaan, minkämerkkisiin mittareihin ja vain niihin...

PS. Näitä Semeleitä ei sitten edes myydä autoilijoille vaan vuokrataan min. 24 kk sopimuksella hirmuiseen hintaan
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

törö

^ Tuo on varmaan joku lestojen salaliitto, koska jäljet johtavat hämäräperäiseen firmaan, josta ei löydy oikeastaan mitään tietoa.


QuoteKey Executives for KG Knutsson AB

KG Knutsson AB does not have any Key Executives recorded.


https://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=5928120


QuoteHistoria

Företaget grundades 1946 av ingenjör Knut Göran Knutsson. KGK verkar i hela Skandinavien med en rad välkända varumärken i sortimentet och säljer i huvudsak produkter via ett återförsäljarnät där merparten[förtydliga] av butikerna inom distributionskedjan Autoexperten ingår i KGK-koncernen.
Företaget
KGK-koncernen med moderbolaget KGK Holding AB består av ett antal dotterbolag med totalt cirka 881 anställda och cirka 3,1 miljarder i omsättning (2011-12-31). Huvudkontoret är placerat i Sollentuna kommun.

https://sv.wikipedia.org/wiki/KGK

Titus

Quote from: Waldseemüller on 09.07.2019, 23:59:13
Kirjallisuudessa erot tunnetaan nimellä morlokit ja eloit.

Näinpä, ewokkeja tilattiin ja örkkejä saatiin.

;D

Eilen pikku kantamuksen kanssa oli tarkoitus ottaa taksi tolpalta, pelkkiä mulkoilevia afrokuskeja jonossa kuka minkäkin yhtiön autossa.
En jaksanut jäädä ihmettelemään hintoja jne tai halunnut kannattaa yrityksiä jotka näitä palkkaavat.

Menin metrolla ja spåralla.

( toisaalta voisi ottaa tavaksi, että ottaa aina jonosta toisen tai kolmannen auton ihan vaan huvikseen jotta matut mätkivät toisiaan turpaan kun pinna kiristyy  ;D )
that's a bingo!

matti

Eilen illalla Oulun vilkkaimmalla taksitolpalla ei ollut yhtäkään oikeaa taksia, vain taksikuvuttomia vanhoja Poloja, Corollia ja Accordeja, kaikissa kulttuurisesti rikkaampi kuski.

Palasin kotiin tavoistani poiketen bussilla.

l'uomo normale

Asema-aukion taksitolppa Helsingissä on voittopuolisesti tummenmnanväristaustaisten taksikuskien käyttämä, mutta raiteitten suuntaan Holiday Inn hotellin edessä takseissa istuu asiakkaita odottamassa pääasiallisesti pohjoisenhavumetsävyöhykkeeneurooppalaisenoloisia kuljettajia. Mistä tämä johtuu, en osaa arvata.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Viimeinen suomalainen

Quote from: törö on 10.07.2019, 10:57:50
^ Tuo on varmaan joku lestojen salaliitto, koska jäljet johtavat hämäräperäiseen firmaan, josta ei löydy oikeastaan mitään tietoa.


QuoteKey Executives for KG Knutsson AB

KG Knutsson AB does not have any Key Executives recorded.


https://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=5928120


QuoteHistoria

Företaget grundades 1946 av ingenjör Knut Göran Knutsson. KGK verkar i hela Skandinavien med en rad välkända varumärken i sortimentet och säljer i huvudsak produkter via ett återförsäljarnät där merparten[förtydliga] av butikerna inom distributionskedjan Autoexperten ingår i KGK-koncernen.
Företaget
KGK-koncernen med moderbolaget KGK Holding AB består av ett antal dotterbolag med totalt cirka 881 anställda och cirka 3,1 miljarder i omsättning (2011-12-31). Huvudkontoret är placerat i Sollentuna kommun.

https://sv.wikipedia.org/wiki/KGK

Bernerillä oli muistaakseni oli kytkös Semeliin, jonka vuoksi autoilijoiden gps-kyttäys laitettiin hetkeksi piiloon...mutta joka hallitus sen aina vaan kaivaa esille. Tuskinpa sekään oli sattumaa, että Sipilä ajoi ensi töikseen läpi hallintarekusterilain muutoksen, ettei yritysten omistajuuksia voi seurata!!

Kuka omistaa Semelin? Kuka voitelee liikenneministeriötä?  Missä on MOT ja muut - ai niin, eihän muita ole.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Fiftari

QuoteTaksiyrittäjillä uusi kiistan aihe: Festivaalin tolppa vain kahden firman käytössä – Järjestäjä: Makkaramyyjänkin kanssa voi tehdä sopimuksen

Taksiliiton mukaan "näin markkinatalous toimii".

Taksialalle näyttää syntyvän yhä uusia kiistoja viimevuotisen taksiuudistuksen jälkimainingeissa.

Osaa taksiyrittäjistä kismittää, että jotkin festivaalit rajaavat omat taksitolppansa vain tietyille yrittäjille.

Vantaalla järjestettävän Tikkurila-festivaalin väliaikaisella taksitolpalla on saanut päivystää vain kaksi firmaa: Taksi Helsinki ja Lähitaksi.

Taksiyrittäjä Juhani Reinilehto kertoo, että asiasta on käyty keskustelua taksiyrittäjien sisäisissä Facebook-ryhmissä.

Hän pitää käytäntöä syrjivänä. Hän uskoo sen luovan eripuraa taksialalle: ikään kuin uusiin yrittäjiin ei luotettaisi.

Reinilehdon mukaan hankalaksi tilanteen tekee se, että kyseessä on kaupungilta vuokrattu maa.

– Kun myydään kaupungin mailla olevaa tilaa jollekin tapahtumajärjestäjälle, niin olisiko syytä tehdä jopa tarjouskilpailu? Taksipaikan myymisessä lienee kymmenientuhansien eurojen bisneksestä ellei enemmästäkin, hän pohtii.

Hän itse on kokenut taksikuski, joka on lähtenyt sittemmin itse yrittäjäksi.

Järjestäjä: "Yksityistilaisuuden järjestäjällä oikeus tehdä sopimuksia"
Lauantaina päättyvän Tikkurila-festivaalin omistaa nykyään Nelonen Media Live, mutta sen järjestelyistä vastaa vielä tänä vuonna tapahtuman oma organisaatio.

Tikkurila-festivaalin tiedottaja Tomi Lindblom sanoo, ettei asiassa ole mitään poikkeuksellista.

– Kyse on tapahtuma-alueesta, jonka järjestäjä on kaupungilta vuokrannut. Tapahtuman järjestäjä voi tehdä erilaisia alisopimuksia tapahtuma-alueella. Sopimus voidaan tehdä myös vaikka makkaramyyjän tai ilmapallon myyjän kanssa. Ne kenen kanssa on tehty sopimus, saavat tapahtuma-alueella toimia.

Jos sopimuksia ei tehtäisi, yhtäkkiä voisi olla tilanne, että tapahtumassa olisi kymmenittäin eri kauppiaita, Lindblom vertaa.

Mutta kuinka reilu käytäntö on?

– Se on reilu niitä kohtaan, joilta palvelu on tilattu. Se nyt on satuttu tilaamaan Taksi Helsingiltä ja Lähitaksilta. Se keneltä palvelu on tilattu, asian myös hoitaa, Lindblom sanoo.

– Yksityistilaisuuden järjestäjällä on oikeus tehdä erilaisia sopimuksia. Ovatko ne sitten jonkun mielestä hyviä vai huonoja, se on jokaisen mielipide. Jonkun mielestä voi olla väärin, että tapahtumaan pitää ostaa lippu, jonkun mielestä tapahtuma alkaa väärään aikaan, jonkun mielestä on väärin, että siellä ovat nämä kaksi firmaa.

Lindblom korostaa, että kyse on festivaalia varten perustetusta väliaikaisesta taksitolpasta eikä alueella ole vakituista taksitolppaa.

– Jotta asiaan saataisiin jonkinlainen järjestys eikä alueella olisi kymmeniä autoja ympäri teiden varsia ja jalkakäytäviä, päätettiin tilata väliaikainen taksitolppa ja ottaa siihen kahden vakiintuneen taksiyrityksen autot.

.....

Taksiliitto: Näin markkinatalous toimii
Taksiliiton hallituksen puheenjohtaja Kai Andersson ei tunne tapauksia, mutta kertoo, että kyseessä kuulostaa olevan aivan normaali käytäntö.

Tapahtuman järjestäjällä on hänen mukaansa oikeus tehdä sopimuksia taksiyrittäjien kanssa ja perustaa tätä varten väliaikainen taksitolppa.

– Näinhän markkinatalous toimii, Frankfurtista tavoitettu Andersson sanoo.

Taksiliiton mukaan ilmiö on sikäli uusi, että taksikilpailun vapautumisen myötä yrittäjiä on enemmän.

Liiton mukaan asiaa ei voida tarkastella reiluuden näkökulmasta, vaan kyse on yksinkertaisesti markkinatalouden toimintalogiikasta.

Vähän samankaltainen tilanne on liiton mukaan esimerkiksi Helsinki-Vantaan lentokentällä, jossa valtaosa kaistoista on varattu tietyille taksiyrittäjille.
YLE

Typistin juttua vähän...

Mutta mikä itku tuo kaupungin maa juttu oikein on? Jos se kerran vuokrataan jollekulle niin on se taho haltija sen aikaa kun vuokrasoppari on voimassa ja silloin se taho tekee mitä tekee... Tässä tapauksessa pyrkii tarjoamaan parasta palvelua omasta mielestään niiltä tahoilta joilta sitä saa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Roope

QuoteSomaliliiton hallituksen jäsen, yrittäjä Abdullahi Yalahow Abdi sanoo, että hyvänkin koulutodistuksen saaneille somalinuorille suositellaan helposti ammatteja, joihin suomalaisia on aiempaa vaikeampi saada töihin.

Yalahow Abdin mukaan paljon parjattu taksiuudistus antoi noin 200–300 somalinuorelle mahdollisuuden uuteen ammattiin.
Kansan Uutiset: Somalinuoret nähtävä yksilöinä –Työllistymisen solmukohtia puitiin Porissa 18.7.2019

Ja sen kyllä huomaa. Pari päivää sitten sain neuvoa somalitaksille koko matkan kääntymiset, kun ei osannut syöttää osoitetta järjestelmään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Golimar

Quote..................Kokoomusnuorten vt. puheenjohtaja Ali-Reza Abdali on tyytyväinen taksiuudistukseen.

Taksiuudistus on herättänyt paljon kritiikkiä. Ali-Reza Abdalin mukaan sen voittajia ovat ennen kaikkea asiakkaat.

– Uudistuksen jälkeen takseja on ollut ruuhka-aikoina merkittävästi paremmin saatavilla kuin ennen uudistusta. Taksiuudistuksen myötä taksijonoissa jonottavat asiakkaiden sijaan asiakkaista kilpailevat taksit, hän sanoo.

– Kilpailu asiakkaista näkyy taksimatkojen aiempaa alhaisemmissa hinnoissa useilla matkoilla erityisesti pääkaupunkiseudulla, jossa taksitoimijoita on useita, Abdali lisää.

Asiakkaiden rooli taksimarkkinoilla on korostunut aiempaan nähden. Asiakas voi nykyisin vapaasti valita miltä toimijalta palvelun ostaa ja mihin hintaan – kuten vaikkapa ruokakaupassa.

Abdalin mukaan tämä voi ymmärrettävästi herättää ensi alkuun asiakkaissa epävarmuutta ja huolia. Markkinoiden avaaminen on myös mahdollistanut uudenlaiset ja useille vieraammat liikkumisen innovaatiot, kuten Uberin.......................

https://www.verkkouutiset.fi/knl-uudistuksen-myota-jonottavat-asiakkaiden-sijasta-taksit/

Taxi helsinki   01.07.2019

خلاف حول قائمة انتظار سيارات الأجرة يتحول إلى فوضى ومشاجرة في هلسنكي

https://www.nsfwyoutube.com/watch?v=sVTer2cihBA

Golimar

Quote...............Tässä on hyvä ystäväni joka meni taxilla kotiin. Tämä taxikuski rupee haukkumaan "rasisti" vaikka haluaa oman rahansa takaisin mitä ollaan sovittu ja matkan rahamäärästä.
Tässä vaiheessa nämä värilliset ihmiset voisivat miettiä kuka tässä on rasisti ?
Olemme Suomessa. Ja meidän maan tavalla ja periaatteella mennään.

TEIDÄN PITÄISI KÄYTTÄYTYÄ MEIDÄN MAAN MUKAISESTI!!

Missä rasisti? Te olette meitä suomalaisia kohtaa rasisteja !
Ette osaa kunnioittaa ja arvostaa meidän maata ja arvoja !

SAA JAKAA!

https://www.facebook.com/Lindamari87/posts/1331002640398956?sfnsw=cl

matti

Quote from: Golimar on 16.08.2019, 13:01:20
Quote...............Tässä on hyvä ystäväni joka meni taxilla kotiin. Tämä taxikuski rupee haukkumaan "rasisti" vaikka haluaa oman rahansa takaisin mitä ollaan sovittu ja matkan rahamäärästä.
Tässä vaiheessa nämä värilliset ihmiset voisivat miettiä kuka tässä on rasisti ?
Olemme Suomessa. Ja meidän maan tavalla ja periaatteella mennään.

TEIDÄN PITÄISI KÄYTTÄYTYÄ MEIDÄN MAAN MUKAISESTI!!

Missä rasisti? Te olette meitä suomalaisia kohtaa rasisteja !
Ette osaa kunnioittaa ja arvostaa meidän maata ja arvoja !

SAA JAKAA!

https://www.facebook.com/Lindamari87/posts/1331002640398956?sfnsw=cl

Miten nämä tämmösiä sattumuksia jakavat ihmiset on aina luku- ja kirjoitustaidottomia elämänkalluja? Jos tämä juttu olisi kirjoitettu edes auttavasti ymmärrettävään muotoon, se saisi paljon enemmän huomiota.

Lasse

Quote from: matti on 16.08.2019, 13:32:24
Miten nämä tämmösiä sattumuksia jakavat ihmiset on aina luku- ja kirjoitustaidottomia elämänkalluja? Jos tämä juttu olisi kirjoitettu edes auttavasti ymmärrettävään muotoon, se saisi paljon enemmän huomiota.

[tweet]1162273497092984832[/tweet]

Jakoja tulille...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Golimar

Quote from: matti on 16.08.2019, 13:32:24

Miten nämä tämmösiä sattumuksia jakavat ihmiset on aina luku- ja kirjoitustaidottomia elämänkalluja? Jos tämä juttu olisi kirjoitettu edes auttavasti ymmärrettävään muotoon, se saisi paljon enemmän huomiota.

Huono kirjallinen ulosanti ei ole sama asia kuin luku- ja kirjoitustaidottomuus, se on enemmänkin harjoituksen ja mielenkiinnon puutetta kirjalliseen ilmaisuun mikä on nykyään valitettavan yleistä. Toisekseen on luultavaa että alemmat sosioekonomiset ryhmät kohtaavat monikulttuuria lieveilmiöineen huomattavasti enemmän kuin kultalusikkaporukka.

Uuno Nuivanen

Tarinan opetus on, että kun somalikuskin kanssa sopii kyydin hinnan Bernerin basaarioppien mukaisesti, se voi perillä olla silti mitä vain. Ja jos ei maksa ylihintaa, on rasisti. Varmaan ensimmäinen poka joka kotoutuneelle pisti hanttiin asiasta.

Mr.Reese

No jos on varaa käyttää taksia, niin ei ole ihan persaukisimpia. Tuossakin unohtui "uhrilta", että taksiuudistus antaa mahdollisuuden valita kyytinsä. Jos tykkää riskeistä ja jännityksestä, niin toki sitten valitsee edelleen sen Abdin.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Supernuiva

Quote from: Mr.Reese on 16.08.2019, 14:35:04
No jos on varaa käyttää taksia, niin ei ole ihan persaukisimpia.

Riippuu tilanteesta. Monikulttuurisessa maailmassa on joskus pakko ajaa taksilla, koska turvallisuussyistä kadulla ei voi yöaikaan kävellä. On jopa pienipalkkaisia ihmisiä, jotka joutuvat kulkemaan töistä kotiin keskellä pimeintä yötä taksilla, sillä muutakaan vaihtoehtoa ei heillä ole.

Alabama

Ei liity suoraan teemaan, mutta en kuitenkaan nähnyt aiheelliseksi tehdä sille ihan omaa ketjua:

Opaskoiria apunaan käyttävät vammaiset ei Itävallan Tirolin Innsbruckissa välttämättä saa taksikyytiä, ei edes siinä tapauksessa, että koira on omassa kuljetuskopassa. Vammainen tilasi taksin jo edellisenä iltana hakemaan hänet Innsbruckin lentokentältä, mukanaan beagle-jack russel-terrieri kuljetuskopassa. Taksikeskuksesta ilmoitettiin, että he eivät voi taata taksin saapumista, sillä suurin osa taksikuskeista ei suostu uskonnollisista syistä ottamaan koiria kuljetettavakseen (koiraa pidetään saastaisena). Innsbruckin taksikuskeista on 80% maahanmuuttajataustaisia.

https://www.tt.com/panorama/gesellschaft/15929619/mitnahme-von-hunden-in-innsbrucker-taxis-bleibt-ein-aufreger?sfns=mo
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Fiftari

^Ja sitten kun vetää ässän hihasta ja sanoo ettei halua muslimikuskia niin onkin rasisti.

Jos taksifirma toteaisi että uskonnollisiin syihin vedoten emme voi palvella muslimeja niin siitä nousisi aivan saamarinmoinen haloo.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Riukulehto

Quotesomalitaustainen kuski ei ollut ymmärtänyt kunnolla suomea, ei osannut kirjoittaa osoitetta navigaattoriin (asiakas oli joutunut neuvomaan) eikä myöskään perillä antaa rahaa takaisin ("otta itse")!

Vielä: ovat jääneet kiinni käytännöstä, jossa yksi suvun miehistä suorittaa taksikokeen ja luvalla ajavat taksia sitten myös velipojat.

Ei ihme, että asiakkaat haluavat suomalaisen kuskin.
https://www.facebook.com/sanna.paasikivi.7/posts/2591984914197716
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014