News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Nettiarvostelut ovat osoittautuneet erittäin tehokkaiksi. Jos uberilla on vähänkin samanlainen palvelu kuin pizzaonlinella, niin nopeasti karsiutuvat huonot toimijat joukosta. Ei sitä paljon 1-2 tähden arvioilla pidetä toimintaa yllä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Maastamuuttaja on 27.04.2016, 18:39:01
Jos haluaa ongelmattoman kyydin voi tilata taksikeskuksesta "suomenkielisen kuljettajan". Suomessa kun elämme, tämä mahdollisuus eliminoitaneen piakkoin.

Jos palvelulle on kysyntää, niin tietenkin se toimii jatkossakin. Nythän pelätään ennen kaikkea sitä, ettei kysyntää tulisi enää olemaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: nollatoleranssi on 28.04.2016, 08:53:27
Nettiarvostelut ovat osoittautuneet erittäin tehokkaiksi. Jos uberilla on vähänkin samanlainen palvelu kuin pizzaonlinella, niin nopeasti karsiutuvat huonot toimijat joukosta. Ei sitä paljon 1-2 tähden arvioilla pidetä toimintaa yllä.

Jep, valvonta vain ulkoistetaan asiakkaille, niin se myös toimii tehokkaasti.
Viranomaisvalvonta kuulostaa hyvältä, mutta todellisuudessa maksaa sikana, on tehotonta ja kun joku kusettaa oikein kunnolla, niin eivät kuitenkaan voi sille yhtään mitään. Jostain käsittämättömästä syystä.


Uuno Nuivanen

Quote from: Raksa_Mies on 27.04.2016, 20:43:35
Quote from: Uuno Nuivanen on 27.04.2016, 18:23:16
Itse asiassa Tallinnassa viime käymäni perusteella homma on ihan ookoo, kunhan valitsee jonkun muutamasta rehelliseksi tiedetystä taksifirmasta.

Mitä ne muuten on niin tiedän kun meen kuukauden päästä,

En nyt ole mikään asiantuntija, mutta nuo nyt ainakin:

http://tallinnaa.com/taksilla-tallinnassa/

Tuolla muidenkin hintoja. Kannattaahan sitä taksamittaria aina itsekin silmäillä. Tuhannen jurrissa jos on niin yhden auton Igorit varmaan kusettavat.

http://tallinnaa.com/kaikkien-tallinnan-taksifirmojen-hinnat/

Rubiikinkuutio

Quote from: nollatoleranssi on 28.04.2016, 08:53:27
Nettiarvostelut ovat osoittautuneet erittäin tehokkaiksi. Jos uberilla on vähänkin samanlainen palvelu kuin pizzaonlinella, niin nopeasti karsiutuvat huonot toimijat joukosta. Ei sitä paljon 1-2 tähden arvioilla pidetä toimintaa yllä.

Voin vahvistaa tämän. Nimenomaan Uber on monssa paikassa parempi vaihtoehto ei hinnan, vaan palvelun tason vuoksi. Kuskien arvosanat ovat elintärkeitä kuskeille itselleen ja arvostelu kyydistä tulee tehtyä lähes automaattisesti, kun ohjelma sitä pyytää.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

AkseliMaki

Uber ei ratkaise mielestäni mitään paljon. Jos taksialan suojelu loppuu niin luulisin että taksidata pystyisi välittämään kyytejä 20% alhaisemmalla välityspalkkiolla. Lainsäädäntöön Uberillä ei ole vaikutusvaltaa.

20% jostain vähäisestä nettipalvelusta on ihan posketon hinta.

Uber pakottaa huonot kuljettajat pois koska eivät saa asiakkaita? Se pätee vain sellaiseen tilanteeseen jolloin on tarpeeksi kuljettajia tarjolla. Jos taksia saisi ajaa lähes kuka tahansa, niin tilanne olisi ihan eri.
Väkisinkin olisi aikoja jolloin kyytien kysyntä hipoo tai ylittää tarjonnan.

Ymmärtääkseni tää Uber kannattaa yhtä kommunismin peruspilaria, että huono ja hyvä saa saman verran. Silloin kun kysyntää on enemmän, olisi luonnollista että paremmat kuljettajat haluaisivat enemmän, koska he yksinkertaisesti voisivat sen saada. Tietysti uber voisi muuttua monipuolisemmaksi mutta vaikea nähdä halua siihen.




Mun mielestä on luonnollista että persut vastustaa tälläistä. Mitä sitten taksialaan suoraan ja epäsuoraan kytköksissä olevat äänestäisi, SDP:tä, keskustaa vai kokoomusta? Joko persuja tai keskustaa. Ja tälläisissä asioissa persut ja keskusta ovat hyvin samaa mieltä, ei ei ei.


Kaikkein parasta tietysti on, "vastustaa" ja olla mukana tekemissä sitä mitä vastustaa. Politiikassa voi antaa muiden tehdä mitä he tekevät, ja samalla ilmoittaa tuleville äänestäjille vastustavansa suunnattomasti taksialan vapauttamista.

Rubiikinkuutio

Quote from: AkseliMaki on 28.04.2016, 16:05:20

Uber pakottaa huonot kuljettajat pois koska eivät saa asiakkaita? Se pätee vain sellaiseen tilanteeseen jolloin on tarpeeksi kuljettajia tarjolla. Jos taksia saisi ajaa lähes kuka tahansa, niin tilanne olisi ihan eri.

Jos kyytejä on vähän saatavilla, niin Uber nostaa hintoja, joka siis palkitsee kuljettajia ajamaan silloin. Toki jos moni kuljettaja innostuu ajamaan silloin, niin hinnat taas laskevat. Eli kysyntä/tarjonta etsii sitä sopivaa hintaa siinä.

Quote
Ymmärtääkseni tää Uber kannattaa yhtä kommunismin peruspilaria, että huono ja hyvä saa saman verran.

Ei suinkaan. Siellä on eritasoista palvelua saatavilla.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Riukulehto

QuoteKäyttäkää enemmän taksia

KOTIMAA 28.4.  05.45

Pirkko Arstila

Rakas, hyvä, kiltti hallitus, älkää tuhotko meidän hyvää taksijärjestelmäämme. Se on Euroopan paras systeemi. Taksien Pisa.
Me suomalaiset luotamme taksiin kuin poliisiin, saunaan ja sisuun. Palatessani ulkomailta Helsinki-Vantaan-kentälle huokaan onnesta saadessani lysähtää kotimaani taksin takapenkille, sulkea silmäni ja tietää olevani turvallisissa käsissä.

Auto kehrää kuin iso kissa, se on siisti ja tuoksuu (useimmiten) hyvältä. Minua ei huijata eikä puijata, ajeluteta kiertoteitä, viedä väärään osoitteeseen, ryöstetä, raiskata tai heitetä tielle. Jos auto joutuisi onnettomuuteen, niin sen vakuutus turvaa minutkin.

Olen lähettänyt taksilla yksin lapsenlapsia ja nykyään myös lapsenlapsenlapseni määränpäähän tietäen, että perille pääsevät. Taksi on kuljettanut paketteja, tavaroita, kirjeitä ja hakenut pizzaa.

Maalla ei ilman taksia pärjätä. Se on tukipylväs. Pelastava enkeli, lääkäri, kätilö, huoltomies, ensiapu, posti ja sosiaalihoitaja. Koululaisten, vanhojen ja sairaiden paras ystävä. Saattohoitaja.

Muualla on toisin. Tukholmassa olen ryöstettävä saalis. Taksitolpalla kuljettajien joukko tarjoaa kyytejään kuin basaarissa. Ei minulla ole aikaa seistä kilpailuttamassa hintoja ja tuntea itseni aina petetyksi.

Tukholman ystävät varoittavat valinnoista. Katso firmaa ja oveen merkittyä taksaa. Älä koskaan ota ensimmäistä tarjolla olevaa, muuten voit joutua maksamaan vertavuotavia summia. Sellaistako meininkiä meillekin haluatte?

Usein ulkomailla kuljettajat eivät osaa kunnolla lukea osoitteita. Meillä pitää olla tutkinto. Jos periaatteessa jokainen ajokortin omistava voi leikkiä taksia, niin missä on turvallisuus ja kuluttajan suoja?

Luovuin omasta autosta, sillä taksilla ajaminen on helpompaa ja halvempaa. Ydinkeskustassa oma auto on kallis riesa.

Hyvä, viisas Anne Berner, käyttäkää enemmän taksia. Lähettäkää sillä postia, ottakaa taksi lennosta vain kättä nostamalla kuin filmitähdet New Yorkissa. Antakaa katseenne levätä kuljettajan luotettavassa, jämäkässä niskassa ja seuratkaa taksamittaria. Se ei Suomessa petä koskaan.

Rakas, rohkea Timo Soini, pitäkää puolenne. Älkää antako suomalaisen taksisysteemin muuttua tuhannen tuskan sopaksi.
http://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/kayttakaa-enemman-taksia/
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Kari Kinnunen

Paha sanoa miten käy. Vaan eiköhän ihan perinteisetkin mittarit Rommeleineen markkinansa löydä. Känniset köyhät ajelee uubereilla. Pirkkoarstilat tilaavat aluetaksilta auton kuten ennenkin.

Itte olen aina sopinut paluun saman mittarin kanssa jolla olen mennytkin. Maksaa tietysti vähän mutta eipä tarvi värjötellä jonossa.

Artisti


sivullinen.

Quote
Lännen Media: Taksikuskeista yhä huutava pula – yläikärajan poisto ei helpottanut tilannetta

Taksiliiton laskelmien mukaan Suomessa löytyisi töitä heti noin tuhannelle taksinkuljettajalle. [...]

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lannen-media-taksikuskeista-yha-huutava-pula-ylaikarajan-poisto-ei-helpottanut-tilannetta/5878640

Työvoimapulapropaganda on yhtä väsynyt kuin Hitler-kortti. Sosialismin romahdus on tätä. Kun tosiasioita ei uskalleta uutisoida, on keksittävä mielipideuutisia, jotka näyttäisivät maan olevan hyvässä kunnossa ja joita on vaikea todistaa suuntaan tai toiseen. Rakennusliiton johtajien mielestä rakennusmiehistä on tässä maassa hirveä pula. Taksiliiton johtajien mielestä taksikuskeista on tässä maassa hirveä pula. Kortistossa olevien rakennusmiesten ja autonkuljettajien mielestä on kiva, että heistä on hirveä pula, mutta vielä kivempaa olisi, jos olisi töitä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Rubiikinkuutio

Quote from: Artisti on 08.05.2016, 12:17:50
Nyt tuli hyvä kimppakyytisovellus:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001174371.html

Tämän tyylinen ratkaisu olisi mennen tullen toimivampi kuin uber.

Miten tuo liittyy Uberin toimintaan millään tavalla? Tuon ajatuksen voisi toki teoriassa sisällyttää Uberiin. Jopa niin, että jokainen kyytiläinen maksaa itse sen osuutensa suoraan.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Kari Kinnunen

Mikähän siinä on vaikea ymmärtää, että yuperi on ihan ok, KUNHAN yyperikuskilta löytyy henkilöliikennelupa autolta ja kuljettajalta henkilöauton ammattiajolupa. Näillä edellytyksillä sen kun antaa mennä vaan.

Leso

Quote from: Kari Kinnunen on 10.05.2016, 14:47:22
Mikähän siinä on vaikea ymmärtää, että yuperi on ihan ok, KUNHAN yyperikuskilta löytyy henkilöliikennelupa autolta ja kuljettajalta henkilöauton ammattiajolupa. Näillä edellytyksillä sen kun antaa mennä vaan.

Noitten vaatiminen vesittää koko yyberin ytimen. Joten on vaikea ymmärtää.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

sivullinen.

Quote from: Kari Kinnunen on 10.05.2016, 14:47:22
Mikähän siinä on vaikea ymmärtää, että yuperi on ihan ok, KUNHAN yyperikuskilta löytyy henkilöliikennelupa autolta ja kuljettajalta henkilöauton ammattiajolupa. Näillä edellytyksillä sen kun antaa mennä vaan.

Ensinnäkin molemmat kyseiset luvat on jo moneen kertaan todettu olevan mahdollista hankkia ainoastaan poliittisella korruptiolla; osaamisella ei ole niiden hankkimisessa mitään tekemistä. Siten ne ovat korruption lähde ja pitäisi poistaa. Ilman korruption kitkemistä ei missään muutoksessa ole mitään järkeä.

Toiseksi en usko kyseisten lupien riittävän alkuunkaan. Taksi tai Uber-taksi ei saa ottaa kyytejä kuin omalta lupa-alueelta. Siten ei pelkkä lupa riitä, vaan se pitää olla tietylle paikkakunnalle oleva lupa. Koska Suomessa Uber yrittää toimia vain Helsingissä, ja Helsingissä ei lupia saa mitenkään ilman korruptiota, ja halukkaita ajajia jopa tavalliselle taksille olisi sadoittain, ei Uber voi käytännössä toimia mitenkään. Sen lisäksi on uskoakseni suunnaton määrä vaatimuksia autolle taksamittareista ja vammaisten apuominaisuuksista auton tavaratilan kokoon ja rekisterimerkintöihin.

Täysin korruptoitunut taksijärjestelmämme ei todellakaan ole maailman paras; se on lähempänä maailman huonointa. Silti se toimii sen verran siedettävästi, eikä edes ole yhteiskunnan kannalta kriittinen, ettei sen korjaaminen pitäisi olla korkealla millään asialistalla. Sen kanssa askartelu on samanlaista tyhjäntoimittamista kuin kauppojen aukiolon vapauttaminen.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Leso

Olenko siis ymmärtänyt väärin?
"Yyberi ei saa ottaa kyytejä kuin omalta toimialueeltaan"?

Niin siis mitä?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

sivullinen.

^ Taksiluvan haltija ei saa ottaa kyytejä kuin sen kunnan alueelta, josta lupa on saatu. Edes vantaalainen taksiluvan haltija ei saa ajaa Uber-taksia Helsingissä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

yks vaan

Eli Helsingistä kun on keikka lentokentälle, takaisinpäin pitää ajaa tyhjänä? Loistava järjestelmä. Pientä ympäristönäkökulmaakin voi miettiä
Kuka syrjisi minua?

JoKaGO

Quote from: sivullinen. on 10.05.2016, 20:50:51
^ Taksiluvan haltija ei saa ottaa kyytejä kuin sen kunnan alueelta, josta lupa on saatu.

Nyt kyllä kirjoitat muunneltua totuutta.

Quote from: yks vaan on 10.05.2016, 22:15:32
Eli Helsingistä kun on keikka lentokentälle, takaisinpäin pitää ajaa tyhjänä? Loistava järjestelmä. Pientä ympäristönäkökulmaakin voi miettiä

Jos/kun otan Tampereelta taksin Hikivantaalle, niin tämä taksi saa ottaa kyydin Hikivantaalta Helsinkiin, Espooseen tai vaikkapa Kauniaisiin. Täysin laillista.
Myös, jos landelta taksi tuo matkustajia Helsinkiin pikkujouluaikaan, taksi voi jäädä ottamaan kyytejä pääkaupunkiseudun alueella.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kari Kinnunen

Paitsi että kyydit pitää olla takaisin Manseen. Manselainen juntti ei saa, eikä halua jäädä leikkimään tsadin rikshaa.

Tämä ymmärtääkseni. Otan asiasta tarkempaa selkoa vielä.

Leso

Niinkö eikö muka ole niin, että tilaat yyberin, ja saat kyydin, ja se siitä, paitsi halvempi hinta?

Ei tartte lupia, ei ajoneuvostatuksia, ei mtn.
Siitä vaan netistä halvalla joku ihan rändömi kuski.
Joku tavan audoilija, joka on hollilla ja jota kiinnostaa.

Eli olen näköjään ymmärtänyt ihan väärin tän yyberin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Sydämistynyt

Quote from: Leso on 10.05.2016, 23:35:19
Niinkö eikö muka ole niin, että tilaat yyberin, ja saat kyydin, ja se siitä, paitsi halvempi hinta?

Ei tartte lupia, ei ajoneuvostatuksia, ei mtn.
Siitä vaan netistä halvalla joku ihan rändömi kuski.
Joku tavan audoilija, joka on hollilla ja jota kiinnostaa.

Eli olen näköjään ymmärtänyt ihan väärin tän yyberin.

Sitä saa, mitä tilaa.

Artisti

Quote from: Rubiikinkuutio on 10.05.2016, 11:33:33
Quote from: Artisti on 08.05.2016, 12:17:50
Nyt tuli hyvä kimppakyytisovellus:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001174371.html

Tämän tyylinen ratkaisu olisi mennen tullen toimivampi kuin uber.

Miten tuo liittyy Uberin toimintaan millään tavalla? Tuon ajatuksen voisi toki teoriassa sisällyttää Uberiin. Jopa niin, että jokainen kyytiläinen maksaa itse sen osuutensa suoraan.

Uberissa asiakasta kiinnostaa halpuus - ei laatu. Tässä olisi molempiin avain plus ekologisuus.

Ei Uberille!

sivullinen.

Quote from: Kari Kinnunen on 10.05.2016, 23:08:18
Paitsi että kyydit pitää olla takaisin Manseen. Manselainen juntti ei saa, eikä halua jäädä leikkimään tsadin rikshaa.

Tämä ymmärtääkseni. Otan asiasta tarkempaa selkoa vielä.

Näin se minun tietääksenikin on.

Määränpäästä on tietyissä tilanteissa luvallista ottaa kyytiin asiakkaita. Tolpalle ei silti saa jää notkumaan tai edes tuntikausiksi paluukyytiä odottelemaan. Eikä puhelimella voi tietenkään ketään tilata, koska Helsingin taksi ei välitä Tampereen taksin autoja ja harva osaa soittaa Tampereen taksille kysellen, onko teillä yhtään autoja sattumalta Helsingissä tyhjillään. Vantaalle voi mahdollisesti tilata taksin Helsingistä, jos määränpää on Helsingissä. Mutta jos Vantaalle -- vaikka lentokentän läheisyyteen taksitolpalta hieman syrjään -- tilaa taksin Helsingin taksikeskuksesta, ja haluaa kyydin Espooseen, ollaan taksikeskuksessa aika vaikeana selittämässä, ettei tällä kertaa tule tästä numerosta palvelua. Syy on, että säännökset ja korruptio kieltää sellaisen, mutta sitä on taksiakaipaavalle tallaajalle noloa lähteä selittelemään.

Ympäristöystävällisyys ei taksikartellissa ole koskaan ollut korkealle arvostettu asia. Tavalliset autot eivät saa tyhjäkäyntiä käydä muutamaa minuuttia kauempaa, mutta taksiautot voivat olla tyhjäkäynnillä tuntikausia tolpilla. Se ei Vihreitä haittaa, koska he ovat suurimpia taksien käyttäjiä, eivätkä he muutenkaan ole hirveän kiinnostuneita ympäristöasioista. Kuten jo aiemmin mainitsin taksitolpat ovat itsessään historiallinen jäänne ajasta ennen kännykkää, ja niitä ei olisi mitään syytä enää olla tiettyjä suosittuja paikkoja lukuunottamatta -- eikä olisikaan markkintalouteen perustuvassa järjestelmässä --. Markkinatalousmaassa taksi soitettaisiin puhelimella tai tilattaisiin älypuhelinsovelluksella siihen paikkaan, missä nyt seistään, eikä kenenkään olisi tarvetta tolpalla autoa tyhjäkäyttää. Tämä olisi nykyaikaa -- ja se on lähes täsmälleen sitä, mitä Uber tekee --.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Kari Kinnunen

Olen Sivullisen kanssa samaa mieltä. Velvollisuus tolpilla ei ole tätä päivää. Juurikin näin, että auto tilataan sovelluksella kun sitä tarvitaan ja samalla sovitaan hinta.

Leso

Ei ole tätäpäivää.

Ne, joilla on rahaa, ei välttämättä käytä sovelluksia.

Ne, joilla ei todellakaan ole rahaa, käyttää sovelluksia.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kyklooppi

Voi että kun pian vapautuisi terveydenhoitokin yyberille, ei mitään lupia saati koulutusta, Laiho tulee kotikäynnille ja halavalla.
Antaa markkinoiden säädellä, kyllä kilpailu asettaa nämäkin palvelut kohilleen kunhan annetaan kaikille vapaus toimia.
Ihmisjäte.

JoKaGO

Quote from: Kyklooppi on 11.05.2016, 01:30:14
Voi että kun pian vapautuisi terveydenhoitokin yyberille, ei mitään lupia saati koulutusta, Laiho tulee kotikäynnille ja halavalla.
Antaa markkinoiden säädellä, kyllä kilpailu asettaa nämäkin palvelut kohilleen kunhan annetaan kaikille vapaus toimia.

Laiholla taisi olla hoitovirheitä selvästi vähemmän, kuin "oikeilla" lääkäreillä keskimäärin. Mummot tosin arvasivat Laihon olevan valelääkäri, pakko, kun se kuunteli potilaitaan  ;D

Anteeksi off-topic.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kyklooppi

Sitäpä, kyllä vapaa markkinatalous toimii siellä sun täällä.Sääntely veks!
Ihmisjäte.

nollatoleranssi

Quote from: Kyklooppi on 11.05.2016, 01:30:14
Voi että kun pian vapautuisi terveydenhoitokin yyberille, ei mitään lupia saati koulutusta, Laiho tulee kotikäynnille ja halavalla.
Antaa markkinoiden säädellä, kyllä kilpailu asettaa nämäkin palvelut kohilleen kunhan annetaan kaikille vapaus toimia.

Nykyisin on kaikenlaisia homeopaattihoitoja tarjolla, jotka toimivat tuolla periaatteella. Autojen ajaminen tosin onnistuu keneltä tahansa kortin haltijalta, mutta lääketieteenopintoja ei ole useampikaan suorittanut.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/