News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)

Started by Alaric, 15.04.2016, 19:00:47

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Alabama on 19.04.2016, 03:39:56
ps. eikö Suomessa ole enää muuta tuhottavaa kuin toimiva taksiliikenne?

On toki. Mihin ihmeeseen muuten mainitsemiasi apteekkeja tarvitaan? Kaippa ne lääkkeet voisi ostaa vaikka Lidlistä, kunhan pöljästä sääntelystä päästäisiin eroon.

ruikonperä

Kyllä monopolista voi puhua jos samalla vaivalla lupaan voisi päätyä apteekkariksi myymään laastaria.
En tarvitse mersua taksikseni, tarvitsen taksin mihinkä on varaa.

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Kari Kinnunen

Quote from: ruikonperä on 19.04.2016, 03:53:59
Kyllä monopolista voi puhua jos samalla vaivalla lupaan voisi päätyä apteekkariksi myymään laastaria.
En tarvitse mersua taksikseni, tarvitsen taksin mihinkä on varaa.

Äläpä murehdi.
Jos noi ehdotukset menee läpi, niin eiköhän markkinoille tule myöskin edullisia vaihtoehtoja.

Marius

Hallitus on avaamassa taksiliikenteen rikollisuudelle.

Aina verrataan Apteekkeihin, okei;

miksei kuka vaan saa myydä huumeita?

Miksei kuka vaan saa olla lääkäri, potilashan aina kuitenkin tietää parhaiten.

Miksei kuka vaan saa olla poliisi, asiakashan kuitenkin tietää aina parhaiten.

Miksei kuka vaan saa tehdä mitä huvittaa?

Miksi miesten hiustenleikkuu maksaa 30 euroa, vaikka voin mä sen tehdä itsekin?

Miksi mikään maksaa mitään?

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

ruikonperä

Quote from: Marius on 19.04.2016, 04:03:21
Hallitus on avaamassa taksiliikenteen rikollisuudelle.

Aina verrataan Apteekkeihin, okei;

miksei kuka vaan saa myydä huumeita?

Mömmöihin sama käytäntö kuin huoraamiseen? Ei se joka myy vaan se joka ostaa. Johdonmukaisuus tosin ei ole ollut lainsäätäjien vahvuusaluetta ennenkään.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Leso

Quote from: ruikonperä on 19.04.2016, 03:53:59Kyllä monopolista voi puhua jos samalla vaivalla lupaan voisi päätyä apteekkariksi myymään laastaria.
En tarvitse mersua taksikseni, tarvitsen taksin mihinkä on varaa.

Pihaan kaahaa Datsun 100A ja hinta on 200 eukkua, niin sitten sulla on varaa, vai?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kari Kinnunen

Niiku joku tällainen ekologinen ja edullinen ratkaisu

ruikonperä

Quote from: Leso on 19.04.2016, 04:16:50
Pihaan kaahaa Datsun 100A ja hinta on 200 eukkua, niin sitten sulla on varaa, vai?

Jebu, neuvottelun jälkeen maksan femman kuskille. Sinulta kyllä veloittaisin femman koska olet häilyvä persoona ajat ensimmäiseen seinään. :)
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Tasapainorealisti

Quote from: Leso on 19.04.2016, 04:16:50
Quote from: ruikonperä on 19.04.2016, 03:53:59Kyllä monopolista voi puhua jos samalla vaivalla lupaan voisi päätyä apteekkariksi myymään laastaria.
En tarvitse mersua taksikseni, tarvitsen taksin mihinkä on varaa.

Pihaan kaahaa Datsun 100A ja hinta on 200 eukkua, niin sitten sulla on varaa, vai?

Vaikka kuinka haluat uskoa, että se huonoin ja kallein palvelu mukamas jotenkin mystisesti voittaisi kilpailun avauduttua juuri taksialalla, niin aika epätodennäköisenä sitä kuitenkin voinee pitää.

JoKaGO

Quote from: sivullinen. on 19.04.2016, 02:47:12
Quote from: JoKaGO on 19.04.2016, 02:39:02
Komppaan. Nykyisille takseille on muutoksesta aiheutuneet turhiksi muuttuneet kustannukset hyvitettävä, tietenkin. Nuo kurssit siis, jollei niitä enää vaadittaisi.

Kannatatko myös paskakaivon rakentaneille rakennuskulujen täysimääräistä korvaamista valden rahoista nyt kun paskakaivolaki on haudattu?

En, vaan Vanhanen ja Lehtomäki ovat korvausvelvollisia. Nyppikööt sitten omansa puoluetoveriltaan Sipilältä, joka sillä bisneksellä löi rahoiksi.

Quote
Onko valde yleisemmin mielestäsi velvollinen korvaamaan kaikille uusista laeista syntyneet kulut?

No tällaisessa tapauksessa kyllä, kun yhdeltä valtiovallan suojeluksessa olleelta ryhmältä viedään elanto yks-kaks. Vastaava tulisi kysymykseen myös niille ravintoloille, jotka turhaan rakensivat tupakkakopit, jotka ovat kohta laittomia.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2016, 02:48:32
Quote from: JoKaGO on 19.04.2016, 02:35:39
Jossain peräkylissä on, muttei Helsingissä. Eikä Tampereella, Turussa, Oulussa tai Jyväskylässä.

Kyllä ainakin Mansessa painetta huomattaviin hinnankorotuksiin on.

Tuon minä uskon kyllä  :facepalm:  Siksi juuri olisinkin suostuvainen taksisysteemin  purkamiseen (jollei se ole kerran monopoli).
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Leso

En ala leikkimään yllättynyttä siksi, ettei taaskaan tajuta, mistä puhutaan.

Jos sulla ei ole varaa taksiin nyt, ei sulla ole varaa taksiin säännöstelyn poistuttuakaan. Piste.
Nyt voit tarvittaessa edes sinne-tänne-päin arvioida, paljonko kyyti maksaa.

Vaan omat valinnat jne. Vapaus ennen kaikkea.
Hinnoittelijan vapaus, ei kyytiläisen vapaus, huomatkaa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kari Kinnunen

Quote from: JoKaGO on 19.04.2016, 04:30:28
Tuon minä uskon kyllä  :facepalm:  Siksi juuri olisinkin suostuvainen taksisysteemin  purkamiseen (jollei se ole kerran monopoli).

Juurikin näin. Sääntelyn vuoksi hinnat eivät pääse määräytymään kustannustason ja toisaalta kysynnän ja tarjonnan mukaan. Sekin vielä kiusaa kun taksareilla se velvollisuus pitää autoa liikkeellä hiljaisenakin aikana.

Leso

Just nuin. Sitten muutama taksiyritys konkkaan niin jopa taas kansantalous kohisee ylepäin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kari Kinnunen

Quote from: Leso on 19.04.2016, 04:40:11
Just nuin. Sitten muutama taksiyritys konkkaan niin jopa taas kansantalous kohisee ylepäin.

On kyllä sikäli iso muutos, että jokunen konkurssi tulee varmasti. Alalle tulee myös toimijoita jotka lähtevät täydellisen tietämättömyyden antamalla itseluottamuksella yrittämään.

Näitäkin sitten kaatuilee ja luottotietoja tuhoutuu.

ruikonperä

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Leso

Konkkien myötä kyllä markkinoille tuupataan niin paljon hyväkuntoisia, siistejä mersuja, että sitten nekin, joilla ei ole varaa taksiin, voi ostaa oman automobiilin! Siis vähänpä loistava juttu!

Sitten kuis ois rahaa edes menoveteen, niin vittu ihan täydellistä.

Asioilla on aina valoisatkin puolensa.  :)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Leso

Quote from: Alabama on 19.04.2016, 04:56:24
Quote from: Marius on 19.04.2016, 04:47:42
Quote from: Alabama on 19.04.2016, 04:36:41Ei sitten millään. Ja jos pihaan ajaa Datsua 100 A niin ostan sen.
Parhautta, mutta paljonks jos pihaan tulee Lada 1200 S ?

Bensaletku edelleen puuttuu, mutta mitäs pienistä..
Ostan kirkuen riemusta, se on muuten keräilykappale.

Nyt te kyllä unohitte, että piti viiä mummo terkkariin kirkolle.

Mutta autokauppa kiivastuu.  :)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

ruikonperä

Quote from: Leso on 19.04.2016, 04:53:58
Konkkien myötä kyllä markkinoille tuupataan niin paljon hyväkuntoisia, siistejä mersuja, että sitten nekin, joilla ei ole varaa taksiin, voi ostaa oman automobiilin! Siis vähänpä loistava juttu!
Sitten kuis ois rahaa edes menoveteen, niin vittu ihan täydellistä.
Asioilla on aina valoisatkin puolensa.  :)

No vittu kun joku natsi on joskus päättänyt että autoa pitää ajaa selvinpäin.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Leso

Quote from: ruikonperä on 19.04.2016, 04:59:51No vittu kun joku natsi on joskus päättänyt että autoa pitää ajaa selvinpäin.

Ensin meni kirjastot, nyt menee taksit, sitten apteekit, sitten myö otetaan pois pilkunnulkuttamiset.  ;)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Marius

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Leso

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

ruikonperä

Julkinen ajoneuvo.. Joo ei tämä läppä tästä enää parane. Öitä kaikille.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Leso

Quote from: ruikonperä on 19.04.2016, 05:07:09Julkinen ajoneuvo.. Joo ei tämä läppä tästä enää parane. Öitä kaikille.

Joa oikein tarkasti katsoo, niin tämä ei ole Peräkammari ensinkään.  :)
Öitä!
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

nollatoleranssi

Mielestäni nimim. sivullinen toi tärkeimmän pointin keskusteluun eli pitäisikö valtionkin myydä 10-20€:n pizzoja ja hampurilaisia?

Silloin voitaisiin aihetta perustella samoilla teksteillä kuin nykyistä taksiliikennettä:
- Palvelu on parempaa.
- Jokainen tietää tuotteiden hinnan.
- Tuotteet ovat parempia.
- Tuotteita voidaan tarjota 24h/vrk
- Tuotteet eivät sisällä mitään ylimääräisiä aineita.
- Harmaa talous lisääntyy, jos ei ole valtion hampurilaismonopolia.
- Kaikki muut toimet ovat hampurilaisyrittäjän oman moraalin ja etiikan armoilla.
- Muista kilpailuttaa tilaamasi hampurilainen. Älä osta hampurilaista ennen sitä.
- Jos vapaa kilpailu sallitaan niin hampurilaiset voivat maksaa vaikkapa 100€/kpl.

Viitaten tähän viestiin:
https://www.facebook.com/ipadtaksi/posts/1146984162028854

Esimerkki olisi voinut olla parempikin, mutta käytännössä kaikki väitteet ovat yhtä päteviä valtion hampurilaismonopoliin kuin nykyiseen taksiliikenteen monopoliin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Sitäkin voi miettiä, että miksi taksiliikenteessä käytetään uusimpia mersuja? Pitäisikö ajoneuvon laadusta maksaa extraa?
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Artisti on 19.04.2016, 01:01:11
Suomen taksi on kohtuuhintainen palvelun laatuun ja todellisiin kustannuksiin nähden. Ja kyllä työmies on palkkansa ansainnut. Harva kaverini lähtisi minua kuskaamaan kaupungille sillä rahalla, minkä taksikuski kyydistä veloittaa. Pienet ovat taksarin katteet.

http://taksilaskuri.fi/

Tuolta jos kokeili muutamia hintoja. 3-4km:n matka maksoi n. 15€:a, 20km matka maksoi n. 40€:a. En nyt sanoisi kyseessä olevan kovin pienet hinnat, jos taksilla kulkisi edestakaisin. Väittäisin aika monen kaverin ajavan nuo matkat halvemmalla. Toki veroja ei silloin maksettaisi yms., mutta kyllä nuo hinnat epäilemättä pienentyisivät, jos taksiliikenteen sääntelyä vapautettaisiin.

Luotettavuuden takaisi nettipalveluissa oleva käyttäjien pisteytys, joka on osoittautunut toimivaksi muillakin aloilla.

Jos jollakin alueilla tarvittaisiin valtiollista ajotoimintaa, niin se voitaisiin järjestää kuntien toimesta. Vapaa kilpailu saattaisi nostaa myös uusia yrittäjiä alalle.

Kokonaisuutena ajatellen siis palvelut todennäköisesti paranisivat ja hinnat halpenisivat. Toisaalta nyky-yrittäjistä moni saattaisi laittaa hanskat tiskiin kun toiset tarjoaisivat palvelut halvemmalla.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Leso

Quote from: nollatoleranssi on 19.04.2016, 05:13:05Sitäkin voi miettiä, että miksi taksiliikenteessä käytetään uusimpia mersuja? Pitäisikö ajoneuvon laadusta maksaa extraa?

Sitäkin voisi miettiä, että minkä takia sen, jolla ei ole rahaa taksiin, pitäisi saada käyttää taksia.
Se, jolla on rahaa, vuokraa sen limusiinin kuskeineen.

Voisko mitenkään olla niin, että jos kerran palvelusta maksetaan, saadaan parasta?
Voisiko mitenkään olla niin, että tasainen, luotettava ja siisti kyyti saattaa tulla köyhällekin tarpeeseen?
Voisiko olla niin, että kun kuski nostaa laukun takakonttiin, saa olla varma siitä, että se on puhdas, eikä tartte tuhrata varttia siihen, että raivataan puolityhjät maalitonkat, tunkit ja sopivasti keulille vahingossa osuneet jänikset sivuun?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

nollatoleranssi

Quote from: Leso on 19.04.2016, 05:25:06
Quote from: nollatoleranssi on 19.04.2016, 05:13:05Sitäkin voi miettiä, että miksi taksiliikenteessä käytetään uusimpia mersuja? Pitäisikö ajoneuvon laadusta maksaa extraa?

Sitäkin voisi miettiä, että minkä takia sen, jolla ei ole rahaa taksiin, pitäisi saada käyttää taksia.
Se, jolla on rahaa, vuokraa sen limusiinin kuskeineen.

Voisko mitenkään olla niin, että jos kerran palvelusta maksetaan, saadaan parasta?
Voisiko mitenkään olla niin, että tasainen, luotettava ja siisti kyyti saattaa tulla köyhällekin tarpeeseen?
Voisiko olla niin, että kun kuski nostaa laukun takakonttiin, saa olla varma siitä, että se on puhdas, eikä tartte tuhrata varttia siihen, että raivataan puolityhjät maalitonkat, tunkit ja sopivasti keulille vahingossa osuneet jänikset sivuun?

Kuten varmasti itsekin huomaat, niin kaikki nuo väitteet tukevat markkinoiden vapauttamista. Valtion ei pitäisi päättää, että millä kulkupeleillä taksiyrittäjät ja kansalaiset ajelevat, vaan vapaa markkinatalous hoitaisi sen homman.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Jaska Pankkaaja

Jotenkin kuvaavaa että tämä aiheuttaa (muka?) hallituksessa kriisin perussuomalaisten vuoksi muttei kymmenet tuhannet matut  :facepalm: Itse asiaan sanoisin että jos uudistus hoidetaan fiksusti ei isommin kärsi kuin ne isännät jotka ovat ostaneet isolla rahalla sen luvan, toisaalta ei tästä nyt mikään taivaskaan aukene tai edes siirtyminen pois sosialismista.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy