News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

No jo on taas työllisyysohjelma.

Started by Hämeenlinnan Oraakkeli, 12.04.2016, 14:18:59

Previous topic - Next topic

Jaska Pankkaaja

Lesolla on selvästi huono aamu  ;D

Mulla sentään lievä työmatkoihin kuuluva krapulakin vihmoo ja pitkä päivä edessä, silti olen sovinnollinen  :flowerhat:
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Kari Kinnunen

Quote from: Leso on 14.04.2016, 06:42:07
Eikä ole. Vitun miukumaukut. Tehkööt ite, kerran osaavatten niin vitusti paremmin.

Noh, sama kääntäen. Jos kioskin pitäminen on niin kovin ahistavaa, niin eikun palkkatöihin.

Ei minua anakaan kukaan pakottanut aikoinaan alkamaan yrittäjäksi. Kyllä kyseessä oli aito hinku.

Hyvällä maineella saa muuten hyviä tekijöitä taloonsa. Vittuilemalla saa vittupäitä ja ilmaisharjoittelulla nollatuloksen tekijöitä. Näin se vain menee.

Juu ja kyllä. Palkan pitää olla työnantajan ja -tekijän välinen asia.

Leso

Quote from: Jaska Pankkaaja on 14.04.2016, 06:45:58
Lesolla on selvästi huono aamu  ;D

Mulla sentään lievä työmatkoihin kuuluva krapulakin vihmoo ja pitkä päivä edessä, silti olen sovinnollinen  :flowerhat:

Asenneongelmainen. Työt tehhään vaikka miten vituttais ja päätä särkis, eikä mutkutteluja. Prkl.
Mitään vitun siltittelyjä. Miukumaukun tekosyitä. Sovitellaan niinku ei ikinä.

Hyvää työpäivää, Jaska Pankkaaja. :)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Leso

Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2016, 06:52:44--- Hyvällä maineella saa muuten hyviä tekijöitä taloonsa. Vittuilemalla saa vittupäitä ja ilmaisharjoittelulla nollatuloksen tekijöitä. Näin se vain menee. ---

Elä ihmeessä! Kun oikein ihkaoikesti palkatut on varkaita (todisteet on) ja tekee ihan omin päin yrityksen puolesta alennusjutskia, niin siinä vaiheessa hennoo Lesoltakin lähteä kuule lapaset käsistä.

Ihan oikeesti, tästä paskasta työläisten kanssa on ihan vitun heikot jäät aloittaa minun kanssa.

Työedut oli kuitenkin veronalaista tuloa, vaan olin hyshys.
Vittu kun ne ei sitäkään tajunneet, vaikka muuten osattiin tavata ammattiliiton peedeeäffää.
Niin muuten osasin minäkin. On aivan selvää, että miksi kumpi oli kampi.

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Kari Kinnunen

Quote from: Leso on 14.04.2016, 06:59:58
Elä ihmeessä! Kun oikein ihkaoikesti palkatut on varkaita (todisteet on) ja tekee ihan omin päin yrityksen puolesta alennusjutskia, niin siinä vaiheessa hennoo Lesoltakin lähteä kuule lapaset käsistä.

OK.

En minä ala vääntämään. Duunareita kuten muitakin ihmisiä on erilaisia. Ja tiedänhän minä, että meidänkin alalla on näitä maanantaiflunssan potijoita.

Leso

Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2016, 07:14:09[...] Duunareita kuten muitakin ihmisiä on erilaisia. [...]

Vitut on. Duunari saa palkkaa siitä, että osoitetut työt tehhään. Ei oo vaikeeta tämäkään.

onni4me

Täytyy sanoa, että Leso kuulostaa juuri sellaiselta työnantajalta, jolle EI olisi ilo työskennellä. Itse olen kohdellut aina palkattua työvoimaa kunnioituksella ja yrittänyt toisinaan maksaa hiukka ylimääräsitäkin. Toisinaan uudet työntekijät ovat olleet hyviä, toisinaan sitten eivät, mutta tärkeintä on ilmapiiri.

Jos tämä palsta alkaa toimia jonain varaventtiilinä omien frustraatioiden ja pahan olon purkamiseen, niin kannattaisi ehkä hakautua ammattilaisen pakeille hakemaan elämäänsä tasapainoa.

Tässä on kysymys koko yhteiskuntaan vaikuttavasta ilmapiiristä, missä ollaan luomassa paarialuokkaa työmarkkinoille. Kannattaa olla varovainen mitä haluaa, sen nimittäin voi saada.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Mika

Matujen työllistämiseksi tästä voi olla hyötyäkin. Jokainen voi kuvitella millainen ulina ja somemyllytys alkaa, jos Abdullahia pidetään työnäytekokeilussa vaikka pari kuukautta, eikä se sitten johdakaan työllistymiseen.  Työnantajalla on melkoinen paine työllistää työnäytekokeiluun ottamansa matu. 

Suomalaisten osalta voidaan tietysti menetellä niin härskisti kuin halutaan. Ilmaistyöjakson lopussa kädenpuristus ja kiitos hyvin tehdystä työstä. Ja sitten uusi hyväksikäytettävä sisään jatkamaan siitä, mihin edellinen jäi.  Business as usual.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Lasse

Quote from: Mika on 14.04.2016, 11:40:17
Suomalaisten osalta voidaan tietysti menetellä niin härskisti kuin halutaan. Ilmaistyöjakson lopussa kädenpuristus ja kiitos hyvin tehdystä työstä.

Muistatko vielä, miltä jäätelö maistuu?

Ketonen & Myllyrinne - Koodaaja
https://www.youtube.com/watch?v=7ulmRexchC4
NOVUS ORDO HOMMARUM

ämpee

Quote from: Mika on 14.04.2016, 11:40:17
Matujen työllistämiseksi tästä voi olla hyötyäkin. Jokainen voi kuvitella millainen ulina ja somemyllytys alkaa, jos Abdullahia pidetään työnäytekokeilussa vaikka pari kuukautta, eikä se sitten johdakaan työllistymiseen.  Työnantajalla on melkoinen paine työllistää työnäytekokeiluun ottamansa matu. 

Veikkaan vajakkien hyysäyskoneiston myrkyttäneen tilanteen niin pahasti ettei Abdullah kelpaa enää edes ilmaiseksi.
Potenttiaalinen mahdollisuus joutua rassissmi/viha-syytteisiin, pelkästään vaatimalla samaa kuin kaikilta toisiltakin, on liian suuri.
Liiketoimintaan ei mahdu toiseustoteemeja, ainakaan kannattavaan liiketoimintaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2016, 03:01:16
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 14.04.2016, 02:57:29
En voi ymmärtää sitä että yrittäjät eivät vastusta tätä käytäntöä.

Kyllä tämä jonkin SOL siivouksen tms. kustannuksia alentaa.

Ja miksei kuljetuksessakin. Nyt liikaa Matti-Eskoa kuunnelleet juuri kurssilta tulleet poikaset voidaan laittaa ilmatteeks rattiin. Ja nämä vieläpä mielellään lähtevät kuhan pääsee rekkoo ajamaan.

Ja kukakohan jonnekkin sol siivoukseen menee siivoamaan.

dothefake

Meinaatko, että ne Sol-pukuiset henkilöt kaupoissa ovat itse teettäneet pukunsa ja huvikseen näyttelevät siivoojia?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 14.04.2016, 13:17:51
Meinaatko, että ne Sol-pukuiset henkilöt kaupoissa ovat itse teettäneet pukunsa ja huvikseen näyttelevät siivoojia?

no vittu ilmaiseksi.

dothefake

Ehkä he saavat olutta talon puolesta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jorma M.

Suomi voisi harkita seuraavaa:

- julkiselta sektorilta lopetetaan kaikki toiminta joka on tekemisissä työllisyyden, työttömyyden, korvauksien yms kanssa. Poikkeuksen muodostaa valvontaan sekä oikeus- poliisi- ja vankeinhoitolaitokseen liittyvät virat. 

- työttömyyskorvauksia maksetaan vain omien vapaaehtoisten etukäteisvakuutusten nojalla ja asiaan liittyvää paperisotaa ja valvontaa harjoitetaan vain siis yksityisellä sektorilla

- kaikilta työnantajilta lopetetaan heti kaikki yhteiskunnalta saatavat tuet, verohelpotukset jne.

- rajat kiinni, Suomi ulos Eurosta ja EU:sta, ulkomaiden kansalaisilta kielletään työnteko Suomessa ja suomalaisissa työpaikoissa.

"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Raksa_Mies

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 14.04.2016, 13:15:23
Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2016, 03:01:16
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 14.04.2016, 02:57:29
En voi ymmärtää sitä että yrittäjät eivät vastusta tätä käytäntöä.

Kyllä tämä jonkin SOL siivouksen tms. kustannuksia alentaa.

Ja miksei kuljetuksessakin. Nyt liikaa Matti-Eskoa kuunnelleet juuri kurssilta tulleet poikaset voidaan laittaa ilmatteeks rattiin. Ja nämä vieläpä mielellään lähtevät kuhan pääsee rekkoo ajamaan.

Aika moni tuntus menevän. Tervetuloa Jani todellisuuteen.

Kari Kinnunen

Hmm, työkokeiljat ja työnäyttelijät?

Kyllä sinnekin varmaan porukkaa menee koska muuten karenssi.

Odottelen muuten mielenkiinnolla aikoja, että tissibaarit palaavat ja tyttöjä uhataan karenssilla ei tissit paljaana tarjoilu kiinnosta.

-90 luvulla taisi ainakin Mansessa olla asiasta pienimuotoista äläkkää.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2016, 14:03:50

Hmm, työkokeiljat ja työnäyttelijät?

Kyllä sinnekin varmaan porukkaa menee koska muuten karenssi.

Odottelen muuten mielenkiinnolla aikoja, että tissibaarit palaavat ja tyttöjä uhataan karenssilla ei tissit paljaana tarjoilu kiinnosta.

-90 luvulla taisi ainakin Mansessa olla asiasta pienimuotoista äläkkää.

No tuskin ja jos on oikeasti vapaaehtoinen niin ei ainakaan mene. Ja kuka muka tekisi ilmaiseksi sellaista jälkeä että se kelpaisi asiakkaalle.

Larva

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 14.04.2016, 15:30:43Ja kuka muka tekisi ilmaiseksi sellaista jälkeä että se kelpaisi asiakkaalle.
Sellainen (kuten minä aikoinani), joka odottaa saavansa palkkatöitä työkokeilun jälkeen... ja huomaakin sitten olleensa vain yksi niistä sadasta työkokeilijasta loppumattomassa jonossa.  :-X
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Tabula Rasa

Quote from: Tuulenhenki on 14.04.2016, 19:25:50
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 14.04.2016, 15:30:43Ja kuka muka tekisi ilmaiseksi sellaista jälkeä että se kelpaisi asiakkaalle.
Sellainen (kuten minä aikoinani), joka odottaa saavansa palkkatöitä työkokeilun jälkeen... ja huomaakin sitten olleensa vain yksi niistä sadasta työkokeilijasta loppumattomassa jonossa.  :-X

Tai minä harjoitteluissani. Samoja töitä mitä firmassa muutkin tekevät tehny ja sitten kuukaudet täynnä niin ei olekaan töitä. Kymmenen kerran jälkeen sitä ehkä oppii että töitä on loputtomasti, palkanmaksajia ei niinkään. Mun ilmaisharjoittelut on harjoiteltu. Kun kerran pystyn hommiin siinä missä muutkin työssäolevat niin se on maksettava palkka siitä työstä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kari Kinnunen

Sellainen (kuten minä aikoinani), joka odottaa saavansa palkkatöitä työkokeilun jälkeen...

Itse asiassa sellainen tekee kovastikin duunia ja joustaa miellyttääkseen työnantaajaa. Juurikin sen palkkatyön eli toimeentulon toivossa.

Tainnut vain kovin moni pettyä tässä.

l'uomo normale

Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2016, 19:31:22
Sellainen (kuten minä aikoinani), joka odottaa saavansa palkkatöitä työkokeilun jälkeen...

Itse asiassa sellainen tekee kovastikin duunia ja joustaa miellyttääkseen työnantaajaa. Juurikin sen palkkatyön eli toimeentulon toivossa.

Tainnut vain kovin moni pettyä tässä.

Parin-kolmen julkisen puolen työkokeilun jälkeen olen saanut pätkän palkattua. Kannattaa olla odottamatta mitään, niin saattaa yllättyä positiivisesti. Uraa en kuitenkaan yhdessäkään niissä jaksanut luoda.

Julkisella puolella on usein ollut sellainen hyvä ja kiltti tapa antaa työkokeilijalle pikku työllistämistuki- tai ihan oikea työ-pätkä sen työkokeilun jälkeen.

Humanistinen yliopistokoulutus kannattaa. :)
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kaarin M

MITVIT??? A-studiossa keskustelemassa pelastakaa Suomi- teemalla mm. Risto J Penttilä ja yhtäkkiä ruutuun alkaa tulvia kansalaisia syyllistäviä kommentteja "vihapuheesta". Jäi työmarkkinat ja yhteiskunnan tila toissijaiseksi kun alettiin paasaamaan rasismista...
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

Pärmi

Quote from: Kaarin M on 14.04.2016, 21:40:14
MITVIT??? A-studiossa keskustelemassa pelastakaa Suomi- teemalla mm. Risto J Penttilä ja yhtäkkiä ruutuun alkaa tulvia kansalaisia syyllistäviä kommentteja "vihapuheesta". Jäi työmarkkinat ja yhteiskunnan tila toissijaiseksi kun alettiin paasaamaan rasismista...

Olemme Suomessa, ei siinä muuta.

Teepannu

Näistä työharjoitteluista, tai mitä ovatkaan, jossa valtio maksaa työläiselle muutaman euron korvauksen työttömyyskorvauksen päälle.

Tiedän että spr on innokkaasti käyttänyt kirpputoreillaan tätä ilmaistyövoimamahdollisuutta. Työläisiä kierrätetään ilman aikomustakaan työllistää ketään. Toki joillekin pahasti syrjäytyneelle pitkäaikaistyöttömälle tällaisesta voi olla apuakin mutta minusta toiminta on kuitenkin spr:lle pelkästään oman edun tavoittelua.

Saakohan näistä "työllistäjistä" tilastoja mistään?
Sisäministeriö huomio! Minulla ei ole mitään motiivia palvella minkään valtion tai muun tahon etuja. Kaikki mielipiteeni ovat omiani. Ilmoitattehan kun hallituksemme poistaa mielipideoikeuden kansalaisiltaan.

b_kansalainen

http://sannavauranoja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/215444-karavaani-kulkee-ja-koirat-haukkuu
Quote from: Sanna VauranojaTosin, en ainakaan itse palkkaisi jatkossa ketään, joka ei olisi ilmaista työnäytettä työttömyysjaksolla tehnyt. Kertoo nimittäin kaiken tarpeellisen asenteesta.
Porvarin asenne tuli ainakin selväksi.

Quote from: Sanna VauranojaFacebook vinkuu punaisena, että 3-4 kuukauden ilmainen työjakso. Siis anteeksi mikä ilmainen? Ymmärtääkseni yhteiskunta maksaa 60-70 prosentin ansiosidonnaisen.
Ao. start-up yrittäjä on myös vähän yksinkertainen, eikä tiedä, että ansiosidonnaisen maksaa pääosin työttömyyskassa. Puhumattakaan siitä, kuinka vähän pitkäaikaistyöttömälle korvataan ansion menetyksestä.

l'uomo normale

Quote from: Kari Kinnunen on 13.04.2016, 16:14:55
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 13.04.2016, 16:04:19
Miten ihmeessä ministeri voi edes ehdottaa jotain näin typerää.

Olen edelleen sitä mieltä, että jollain aikavälillä tarkoitus on saada duunareiden palkkataso itäisen euroopan tasolle.

Onnistuvatko edes siihen suuntaan muuten kuin vähäisessä määrin salamitaktiikalla ulkoistamalla ja halpuuttamalla suorittavia töitä? Todellinen muutos taitaa tulla vasta kreikkalaistyyppisrn romahduksen kautta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Roope

Quote from: Kaarin M on 14.04.2016, 21:40:14

Samaisessa ohjelmassa (38:00-) SAK:n erikoistutkija Tapio Bergholm hehkutti Ruotsin politiikkaa korostaen, että "Ruotsissa maahanmuuttajien työllisyysaste on parempi kuin joillain Suomen alueilla kantasuomalaisten työllisyysaste".

Ei ole mielekästä verrata Ruotsin maahanmuuttajien ja jonkin tietyn työttömyydestä kärsivän Suomen alueen työllisyysastetta muka osoituksena Ruotsin politiikan tuloksellisuudesta. Parempi mittari on se, että Ruotsissa kantaväestön ja ulkomailla syntyneiden työllisyysasteen ero on OECD-maiden suurin. Lisäksi Ruotsin maahanmuuttajien työllisyysaste on matalampi kuin Suomen maahanmuuttajien työllisyysaste, vaikka muuten Ruotsin työllisyysaste on selvästi korkeampi kuin Suomen. Euroopan ulkopuolella syntyneiden työllisyysaste on vielä merkittävästi maahanmuuttajien keskiarvon alapuolella, A-studiossa käsitellyistä turvapaikanhakijoista ja pakolaisista puhumattakaan.

Ruotsissa syntyneiden työllisyysaste oli vuonna 2014 n. 80 %, ulkomailla syntyneillä n. 64 % ja Euroopan ulkopuolella syntyneillä n. 57 %. Suomen matalimman työllisyysasteen maakunnassa Kainuussa työllisyysaste oli samana vuonna 61,1 prosenttia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

N. A. Saramo

Quote from: b_kansalainen on 15.04.2016, 20:29:37
http://sannavauranoja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/215444-karavaani-kulkee-ja-koirat-haukkuu
Quote from: Sanna VauranojaFacebook vinkuu punaisena, että 3-4 kuukauden ilmainen työjakso. Siis anteeksi mikä ilmainen? Ymmärtääkseni yhteiskunta maksaa 60-70 prosentin ansiosidonnaisen.
Ao. start-up yrittäjä on myös vähän yksinkertainen, eikä tiedä, että ansiosidonnaisen maksaa pääosin työttömyyskassa. Puhumattakaan siitä, kuinka vähän pitkäaikaistyöttömälle korvataan ansion menetyksestä.

Työttömyyskassan jäsenmaksuilla katetaan 5,5 % ansiosidonnaisesta päivärahasta. Perusturvaosuuden maksaa valtio ja kolmas rahanlähde on työttömyysvakuutusmaksut, jotka ovat veroluonteisia maksuja. Ks. Kelan katsaus, sivu 19. Työttömyyskassa hoitaa tilisiirron, jolla ansiosidonnainen tulee työttömän tilille, mutta 94,5-prosenttisesti tuki ei ole kassan maksamaa.