News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

HU: Malmin lentokentästä uhanalainen kulttuuriperintökohde

Started by Faidros., 16.03.2016, 14:57:14

Previous topic - Next topic

Merja

Taidat olla niitä tyyppejä jotka eivät tiedä missä menee helsingin raja ja mitkä alueet on helsingin kaupungin omistuksessa kun sun mielestä täällä on tontteja ihan hitosti mille rakentaa.Malmin sulkeminen taitaa myös lisätä työmatkaa tunneilla?.Tosta pajunen jutusta ei googlella löytynyt kuin jotain nwo juttuja

Jos et osaa hakea taustoja ja ottaa isoja kokonaisuuksia haltuusi niin sille en voi sitten mitään. Google on ainoastaan niin fiksu kuin käyttäjänsä. Taidat olla aikamoinen "sokea Reetta", jos et ole edes koskaan kuullut tai lukenut Nova -kytköksistä.

Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on keisari.

Melbac

Quote from: Merja on 28.02.2017, 08:08:02
Taidat olla niitä tyyppejä jotka eivät tiedä missä menee helsingin raja ja mitkä alueet on helsingin kaupungin omistuksessa kun sun mielestä täällä on tontteja ihan hitosti mille rakentaa.Malmin sulkeminen taitaa myös lisätä työmatkaa tunneilla?.Tosta pajunen jutusta ei googlella löytynyt kuin jotain nwo juttuja

Jos et osaa hakea taustoja ja ottaa isoja kokonaisuuksia haltuusi niin sille en voi sitten mitään. Google on ainoastaan niin fiksu kuin käyttäjänsä. Taidat olla aikamoinen "sokea Reetta", jos et ole edes koskaan kuullut tai lukenut Nova -kytköksistä.

Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on keisari.
joops.Tämä forumi taitaa olla vähän väärä foorumi noille salaliittoteorioille.. :D

Merja



joops.Tämä forumi taitaa olla vähän väärä foorumi noille salaliittoteorioille..


Mode voi siivota jos on tarpeen. "Salaliittoteoriasta" ei tarvitse enää jankata, "Melbac" ota asioista selvää ja palaa sitten asiaan. Kaikella ystävyydellä.


Malla

Quote from: Penan kaveri Eki on 27.02.2017, 16:20:47
Kaupungin teettämän "Helsingin hiljaiset alueet"-selvityksestä ilmenee, että Malmin asukkaat arvostavat lentokenttää ja sen ympäristöä yhtenä Helsingin hiljaisista alueista. Lahdentien jatkuva kohina koettiin lentokenttää häiritsevämpänä.

Lentokentän läheisyydessä parikymmentä vuotta asuneena allekirjoitan tämän. Enkä ymmärrä, miten kaavaillun asuntoalueen väistämättä mukanaan tuoma liikenne hiljentäisi aluetta. Luultavasti muutamia teitäkin pitäisi leventää (ainakin se kentän ja Falkullan välissä kulkeva tie oli talvikeleillä täysin tukossa, myös julkiselta liikenteeltä.)

Uuno Nuivanen

Quote from: Merja on 28.02.2017, 08:36:30


joops.Tämä forumi taitaa olla vähän väärä foorumi noille salaliittoteorioille..


Mode voi siivota jos on tarpeen. "Salaliittoteoriasta" ei tarvitse enää jankata, "Melbac" ota asioista selvää ja palaa sitten asiaan. Kaikella ystävyydellä.

Käytä Merja tuota 'Lainaus'-tägiä, nappula viestikentän oikeassa yläkulmassa. On siten selkeämpää, ja siihen on totuttu.   ;)


Merja


Kerttu Täti

Quote from: Penan kaveri Eki on 27.02.2017, 16:20:47
Kaupungin teettämän "Helsingin hiljaiset alueet"-selvityksestä ilmenee, että Malmin asukkaat arvostavat lentokenttää ja sen ympäristöä yhtenä Helsingin hiljaisista alueista. Lahdentien jatkuva kohina koettiin lentokenttää häiritsevämpänä.

Lentokoneet lentävät Malmilta Myllypuron länsireunan ja/tai Latokartanon asuinalueiden yli kohden etelää. Usein matalalla, museokoneet tutisten. Pultti irti, kone putoaa pientalojen päälle. Tai helikoperit helisyttävät ikkunalaseja. Malmilaisten haastattelu ei riitä.


Quote from: Penan kaveri Eki on 27.02.2017, 16:20:47
Kaupungin teettämässä rakennettavuusselvityksessä todetaan että paalutusta tarvii tehdä yli miljoonalla 60-70 cm:n paaluilla metrin välein!

On olemassa riski että paalutuksessa pilataan naapurissa oleva Tattarisuon I-luokan pohjavesialue, joka myös on osaa Helsingin kriisiajan vesivarantoa. Uudenmaan ELY-keskus on jo ilmoittanut kaupungille että ovat tästä huolissaan ja aikovat seurata tilannetta... Voi olla että tuhannen paalun jälkeen alue jää silleensä.

Tämä rakennettavuus ja siitä aiheutuvat kustannukset on syytä tutkia tarkkaan. Tosin Helsingissä on muitakin haasteellisia paikkoja, joissa paalutukseen joudutaan. Ja on jo jouduttu. Pikku-Huopalahti jne. Eräs uusista kaavailluista niistä lienee yleiskaavassa kerrostaloraknetamiseen osoistettu Viikin peltoalue Viikintien pohjoispuolella. Sitä muuten ei näytä kukaan puolustavan, vaikka kyseessä on Malmin lentokentästä poiketen ei kymmenten- vaan satojen vuosien ihmistyön kulttuurihistorian omaava kulttuurimaisemakokonaisuus, jolla myös luontoarvot Natura-alueen reunavyöhykkeenä ovat merkittävät. Todella ainutlaatuinen alue Helsigin vanhimpia kulttuuriympäristöjä, satoja vuosia vanha maisemallisesti arvokas avoin viljelylaakso aiotaan täyttää 5-6 kerroksisella kerrostalorakentamisella.


Uuno Nuivanen

#158
Ei muuta kuin turisteja viemään biotooppina ainutlaatuista peltoaluetta katsomaan. Varmaan häkeltyvät onnesta.

Nyt lopetan periaatteellisista syistä toimivan tuhoajan kanssa väittelyn. Malmin kenttä on tuhottava, syillä ei ole merkitystä. Over and out.

Jack

Tästä asiasta on kirjoitettu paljon, eikä minulla taida olla mitään uutta lisättävää paitsi oman mielipiteeni kertominen, mikä nyt ei taida ketään kiinnostaa.

Minun mielestäni Malmin kenttä pitäisi säilyttää. Tärkein peruste on kentän historiallisuus ja alkuperäisyys. Se on tavallaan museoesine lentolikenteen alkuajoilta. Eihän käyttökelpoisia 1930-luvun lentokoneitakaan romuteta siksi, että saataisiin hangaariin tilaa uusille koneille.

Jostakin syystä on niin, ja aina on ollut niin, että vanhat asiat hävitetään säälimättömästi viimeistä yksilöä myöten, ja sitten vasta tajutaan niiden arvo ja haikaillaan niiden perään. Nykyisin monet surevat sitä, että Helsingissä hävitettiin 1960-luvun betonirakennusvimmassa paljon arvorakennuksia, joiden tuhoaminen nyt ei tulisi enää kyseeseen. Samalla kun 1960-luvun helsinkiläisten päättäjien lyhytnäköisyyttä päivitellään, ummistetaan silmät siltä, että nykyiset helsinkiläiset päättäjät ovat tekemässä samaa. Malmin kentän tuho tullaan tajuamaan vasta sitten, kun sen tilalla taloja ja katuja ja muistokyltti, jossa lukee, että tässä sijaitsi kiitorata. "Suojeltu" entisen lentokentän terminaalirakennus jonakin kaupunkilaisten puuhakeskuksena asuinalueen keskellä on tuossa vaiheessa pelkästään irvokas muisto siitä, mitä on tullut tehtyä. Taas kerran.

Malmin lentokentän historiallisuus ja sen ymmärtäminen, ettei lajissaan viimeistä ja ainutlaatuista tulisi tuhota, on syy siihen, miksi kannatan kentän säilyttämistä. Olen kuitenkin varma, että sitä ei tulla säilyttämään, koska sen tuhoamisesta on tehty arvovaltakysymys.

Miten paljon tuhoa maailmassa onkaan saatu aikaan arvovallan säilyttämiseksi.

Faidros.

Quote from: Kerttu Täti on 28.02.2017, 09:17:19
^ Lentokenttätoiminta voidaan korvata, ainutlaatuista peltoaluetta biotooppina ei.

Mikäs muu sen ainutlaatuisen peltoalueen on sinne luonut kuin lentokenttä?

Lisäys. Aamulla Radio Suomessa naistoimittaja kertoi haastatelleensa rakennusliikkeiden edustajia jotka valittivat ettei vuokra-asuntohelvettien läheltä kannata edes ostaa maata, sillä miksi rakentaa asuntoja myymättöminä seisomaan? Kukaan ei osta.
Eli maata helsingissä on rakennettavaksi, mutta alueilla jotka monikulttuurius on saastuttanut.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Mr.Reese

Eikun täyteen moduuliasuntoja. Fägersjön mallin mukaisia, viihtyisiä.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kerttu Täti

Quote from: Uuno Nuivanen on 28.02.2017, 09:21:22
Ei muuta kuin turisteja viemään biotooppina ainutlaatuista peltoaluetta katsomaan. Varmaan häkeltyvät onnesta.

Nyt lopetan periaatteellisista syistä toimivan tuhoajan kanssa väittelyn. Malmin kenttä on tuhottava, syillä ei ole merkitystä. Over and out.

Minulla ei ole mitään periaattellisia syitä, kyse on kaupungin kokonaisuudesta. Vanhankaupunginlahden Natura-alue on jo nyt turistikohde, vastaavaa lintubongarien paratiisia ja luontoreservaattia tuskin on monissa pääakaupungeissa maailmassa. Kyse on myös yliopiston koetilasta ja satakuntavuotta harjoitetusta koeviljelystä pelloilla - vaikuttanut luontoympäristöön. Yliopisto viljelee peltoja edelleen ja niillä on rikas eläimistö kauriista mäyriin ja kettuihin, niiden lintujen lisäksi.

Kyse on maisematilasta, joka on vähin erin raivattu suo+kuokka menetelmin satojen vuosien saatossa - siltä osin ollaan suomalaisuuden ytimessä, keskellä pääkaupunkia. Mitenkään väheksymättä Malmin lentokenttää, mutta siinä kyse on kansainvälisen kulttuurin, internationalismin kosketuksesta, sekä tekniikan, toiminnan että päärakennuksen arkkitehtuurin (kansainvälinen funktionalismi) muodossa. Näin kun nationalistisia arvoja kannattavalla sivustolla asiasta puhutaan.

Quote from: Faidros. on 28.02.2017, 09:23:44
Mikäs muu sen ainutlaatuisen peltoalueen on sinne luonut kuin lentokenttä?
Peltoalue oli Viikin kruununtilan pelto satoja vuosia ennen kuin lentokenttä oli syntynytkään.

Faidros.

^Ja lentokenttä muistuttaa mielestäsi vähemmän peltoa kuin kerrostaloghetto?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kerttu Täti

^ pelto ei ole Malmin lentokentän alueella. Malmin lentokentän säästäminen aiheuttaa lisäpaineita Viikin peltojen rakentamiselle.Näistä kahdesta minusta Viikin alue on maisemaltaan, luonnonaevoiltaan ja kulttuurihistorialtaan enemmän säilyttämisen arvoinen, se tuo edelleen lisäarvoa kaupunkilaisille virkistusalueena. Yliopiston koetilana ainutlaatuinen.

Mitä rakennusliikkeisiin tulee niin ne rakentavat kun näkevät tuottoa. Omistusasuntoja juuri valmistunut Myllypuroon, Vuosaareen ... radiossa tietenkin agendana ojaa myös politiikkaa.

Vörå

Miten ihmeessa joku kiitotie on kulttuurihistoriallisesti arvokas? Hieno terminaalirakennushan tullaan säilyttämään. En nyt sinänsä omaa vahvoja kantoja puoleen tai toiseen, mutta en tajua tätä argumenttia - järjellisempää olisi puolustaa harrastelijalentoilua kuin jotain museovirasto-linjaa.

Faidros.

Quote from: Kerttu Täti on 28.02.2017, 10:02:30
^ pelto ei ole Malmin lentokentän alueella. Malmin lentokentän säästäminen aiheuttaa lisäpaineita Viikin peltojen rakentamiselle.Näistä kahdesta minusta Viikin alue on maisemaltaan, luonnonaevoiltaan ja kulttuurihistorialtaan enemmän säilyttämisen arvoinen, se tuo edelleen lisäarvoa kaupungille.

Mitä rakennusliikkeisiin tulee niin ne rakentavat kun näkevät tuottoa. Omistusasuntoja juuri valmistunut Myllypuroon, Vuosaareen ... radiossa tietenkin agendana ojaa myös politiikkaa.

Kuten lisäsin tuonne aikaisempaan kommenttiini, rakennusmaasta ei ole Helsingissä pulaa vaan kukaan grynderi ei halua ostaa maata rakennettavaksi matuhelvettien liepeiltä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Penan kaveri Eki

#167
Quote from: Vöyri on 28.02.2017, 10:07:39
Miten ihmeessa joku kiitotie on kulttuurihistoriallisesti arvokas?

Voi mennä saivarteluksi jos ei ymmärrä rakennushistorian päälle, mutta kiitotiet rakennettiin betoniplatoista. Ainoita maailmassa jäljellä.

Vuoden 2009 RKY-inventoinnissa Museovirasto tarkensi kuvauksen niin, että alueeseen kuuluu rakennukset kiitoteineen. Kaupunki vastusti silloin tämän lisäyksen. Nyt kaupunki vähät välittää tosta RKY-luokituksesta ja aikoo suunnitelaman mukaan nostattaa maapinnan kahdella kolmella metrillä.

Olen melko varma että kaupungin suunnitelmat tyssää jo heti hallinto-oikeudessa. Tähän kun löytyy KHO:n ennakkopäätös (Paimiolaakson pellot), että RKY-alueelle ei voi rakentaa, niin että alueen ominaispiirre muuttuisi.


Edit: siis KHO:n
"They were some bad people... I say hombres."

Kerttu Täti

Quote from: Faidros. on 28.02.2017, 10:09:53
Kuten lisäsin tuonne aikaisempaan kommenttiini, rakennusmaasta ei ole Helsingissä pulaa vaan kukaan grynderi ei halua ostaa maata rakennettavaksi matuhelvettien liepeiltä.

Yksi radiossa haastateltu grynderi ei ole kaikki grynderit. Tällä hetkellä rakennusalalla on töitä ja osa lyhytnäköisistä poimii rusinoita - jos poimii eikä radiossa pyri esimerkiksi ajamaan itseään hyödyttävää, so. ainoastaan kovanrahan asuntotuotantoa palvelevaa kaavoittamista. Tottakai rakennusliike varmaan ottaisi mieluummin tontin Kaivopuistosta kuin Malmilta, tämä on ihan selvä. Eli siitä vaan ajamaan Kaivopuiston kaavoittamista rakennusliikkeiden tarpeisiin.

multa tulille

#169
Quote from: Kerttu Täti on 28.02.2017, 09:12:15

Todella ainutlaatuinen alue Helsigin vanhimpia kulttuuriympäristöjä, satoja vuosia vanha maisemallisesti arvokas avoin viljelylaakso aiotaan täyttää 5-6 kerroksisella kerrostalorakentamisella.

Pyydän saada huomauttaa jäsen Kerttu-tädille että ainoa huomionarvoinen asia koko Viikin suoran maisemasss on radan ja maantien leikkauksen vieressä oleva luolasto. Siellä toimi talvisodan aikana evakuoitu Kone ja Silta Oy/Maskin och Bro AB:n sytytintehdas, jossa sorvttiin ja kasattiin yötä päivää tykistön kranaatten sytyttimiä. Joiden valmistuskapsiteetistä ei oltu, monen muun asian tavoin oltu huolehdittu ajoissa. Koska jostain syystä siihen maailmanaikaan ilman passeja ja viisumeita maahantunkeutujia ei jostain syystä haluttu päästää maahan vaan heille haluttiin osoittaa (suht yksimielisesti) kaikin käytettäväissä olevin keinoin mitä mieltä asiasta oltiin.

Saattaa tämä jonkun mielestä mennä vähän kauas Malmin lentokentästä mutta perusteeni on, että jäsen Kerttu-täti aloitti ja pidän oikeutenani laajentaa hänen tietämystään alueesta, johon hän on muutenkin osoittanut mieleenkiintoa.

Ja mitä tulee sen Viikin aukean olemukseen, olen nähnyt sen aikana, jolloin siellä ei ollut kun pari isoa punaista latoa ja Uuden Porvoontien (ns. Viikin suoran) länsipäässä vanhan rusthollin pihapiiri. Nythän alueella on jo taloja vaikka kuinka.Teepäs Kerttu-täti päivittävä tiedusteluisku ja päivitä sen jälkeen tietosi.

multa tulille

Quote from: Kerttu Täti on 28.02.2017, 10:42:17
Tottakai rakennusliike varmaan ottaisi mieluummin tontin Kaivopuistosta kuin Malmilta, tämä on ihan selvä. Eli siitä vaan ajamaan Kaivopuiston kaavoittamista rakennusliikkeiden tarpeisiin.

Edit  boldaus täältä valkean ääreltä.

No nyt Sinä Kerttu-täti sen sanoin. Olen tässä jo vähän aikaa itsekseni pohtinut, mistä Helsingistä saadaan lisä rakennusmaata hetimalvatuille. Jos muutaman kymmenen pörräävän lentäjän mielen pahoitaminen on sallittua ja toivottavaa, pannaan sitten kaikki saman tien sieäksi., kyllä Afrikasta ja Välimeren vakutuspiiristä väkeä riittää ja joka yö ja varmaan joskus päivälläkin pojilla on tailaa runassa ja sen jälkeen on pullaa tulossa, joka voidaan ja vajaan kymmenen vuoden päästä ottaa tänne elinikäiseen täysihoitoon.

Jo aikaisemmin mainitun Kaivopuiston lisäksi tulee mieleen, Kaisaniemen puisto (siellähän sotaa pakenevat ovat jo käyneet tekemässä alustavia tiedusteluja). Mäntymäki on mitä oivallisin kohde, koav pohja sallii korkeatkin tornit. Lisäksi se pahoittaa näiden v 1918 punakapinallisten perinneyhdsityktsen jäsenten mielen, menköön vaikka Poriin harjoittamaan palvontamenojaan, siellä on tilaa... Hsperian puisto antaa mahdollisuuksia eleganttien modernien funkislammellien rakentamiseen, Eläintarhaan sopivat massiiviset muurimaiset tyrmätkodikkaat umpikorttelit ja sitä ei ole enää pitkää matkaa kekuspuistoon, jonka hyödyntämistä AnniSinnetännemäetkin ovat jo kaavailleet. Ja Keskuspuisto on siitä hyvä, että siitä pohjoiseen tilaa riittää Nuorgamiin asti, voi vaan olla että nämä tilantarvitsijat valittavat YK:n ihmisoikeusorganisaatiolle, jo kehä III:n korkeudella, että matkat diskoon on liian pitikä....

Kuten edellä olevasta käy ilmi,  rakennusmaan puute ei ole omgelma, puutetta voi olla jostain muusta.....


Kerttu Täti

Quote from: multa tulille on 28.02.2017, 11:05:50
Ja mitä tulee sen Viikin aukean olemukseen, olen nähnyt sen aikana, jolloin siellä ei ollut kun pari isoa punaista latoa ja Uuden Porvoontien (ns. Viikin suoran) länsipäässä vanhan rusthollin pihapiiri. Nythän alueella on jo taloja vaikka kuinka.Teepäs Kerttu-täti päivittävä tiedusteluisku ja päivitä sen jälkeen tietosi.
Sinne on noussut asuinrakentamista kyllä - eko- ja koerakentamisena siihen eteäisimpään osaan, koska muutoin ei varmaankaan olisi kelvannut luontoarvoiltaan arvokkaalle alueella. Rakentaminen ei kuitenkaan vielä katkaise viljelylaakson maisematilaa kuten yleiskaavassa osoitettu uusi, Patteripellon raitin ja Viikin tien väliin rakennettavat 5-6-kerroksisest korttelit tekisivät. Toistan: Maisematila kokonaisuutena on arvokas, peltoalueet säilyneine latoineen, yliopiston koeviljelmineen jatkuvat reunustaen Myllypuron länsireunan kallioita, juuri niitä joissa on niitä mainitsemiasi luolastoja. Lisäksi rakennusmaa lienee paalutettavaa ja pienilmastoltaan epäedullista, so. kosteaa ja kylmää sijaitessaan miltei merenpinnan tasossa.

Mitä arvoihin tulee, jäsen multa tulille, selvästi omat arvostuksesi ovat tekniikka-painotteisia, etkä vaikuta kovasti välittävän tyypillisempien suomalaisten kansallismaisemien agraarisperustaisista arvoista ja piirteistä.

Quote from: multa tulille on 28.02.2017, 11:37:30
No nyt Sinä Kerttu-täti sen sanoin. Olen tässä jo vähän aikaa itsekseni pohtinut, mistä Helsingistä saadaan lisä rakennusmaata
Ai mutta nyt sinä ymmärsit väärin. Kyse oli jsen Faidroksen väitteestä, että grynderit eivät halua ottaa rakennettavakseen vuokra-asuntojen läheistä maata, vana haluavat rakentaa kovanrahan asuntoja kovanrahanasuntojen viereen.

Sinällään olen kyllä kanssasi samaa mieltä: sekoittunut kaupunkirakenne on minunkin mielestäni hyvä tavoite, ja kaupungin vuokra-asuntoja tulisi nykyistä enemmän rakentaa täydennysrakentamisena  myös kaupungin läntisiin osiin.

Sakari

Näitä rakennus juttuja aina ihmettelen miten vaikeaa Suomeen on rakentaa. Täällä on rakentamatonta maata aivan helvetisti. Kyllä tänne mahtuu lentokenttiä ja asutuskeskuksia lisää. Nyt tulee tunne että malminkenttä on ainoa jäljellä oleva alue eteläsuomessa.
Ooh lalaa...

Jorma M.


No, kaiketi jäsen Merjan pelastustoimintaperustelut (jos pitävät paikkansa) hiukan käänsivät kantani kentälle myönteisemmäksi.

Ja tietysti, jos tulevasta alueesta on tulossa matuhelvetti, niin lentokenttä on sinänsä tietysti parempi.

Se vaan että kaikki Hgissä lienee nykyisin nollasummapeliä. Ellei matuille rakenneta uutta hyysäysaluetta niin sitten matut istutetaan ympäri kaupunkia. Eli toisaalta yhden matuhelvetin rakentaminen olisi hyvä juttu jos pakollinen lähtökohta on, että Kokoomus ja matuteollisuus anyway istuttavat matuja tulevan uuden Malmin alueen verran pitkin sellaista Helsinkiä joka on vielä asuinkelpoista. Vähemmän Rinkeby tekee vahinkoa niin että se on yksi erillinen alue jossain pöpelikössä kuin että samat matut isketään jo olemassa oleviin omistuspohjaisempiin kaupunginosiin.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Faidros.

Quote from: Kerttu Täti on 28.02.2017, 10:42:17
Yksi radiossa haastateltu grynderi ei ole kaikki grynderit. Tällä hetkellä rakennusalalla on töitä ja osa lyhytnäköisistä poimii rusinoita - jos poimii eikä radiossa pyri esimerkiksi ajamaan itseään hyödyttävää, so. ainoastaan kovanrahan asuntotuotantoa palvelevaa kaavoittamista. Tottakai rakennusliike varmaan ottaisi mieluummin tontin Kaivopuistosta kuin Malmilta, tämä on ihan selvä. Eli siitä vaan ajamaan Kaivopuiston kaavoittamista rakennusliikkeiden tarpeisiin.

Kerropas KT, miksi niitä rakennusmaita ei kukaan muukaan grynderi osta? Kyllä niillä muillakin on jokin syy jättää rakennusmaat ostamatta.
Kun et kuitenkaan ymmärrä markkinataloudesta mitään, niin vastaan itse.
Helsingissä on Kokoomuksen, Vihreiden ja Vasemmistoliiton epäpyhä allianssi, joka pitää rakennusmaiden hinnat taivaissa, oli ne todelliselta arvoltaan mitä tahansa, parhaana esimerkkinä matuhelvettien läheisyydessä olevat maat. Kukaan ei osta, koska lopputulos olisi - merkkinen.
Mutta tällä keinotekoisella rakennusmaan hintojen manipuloinnilla on se "hyvä" puoli, että sillä saadaan savustettua Helsingistä pois kaikki harrastetoiminta joka ei sovi vihervassari ideologiaan, tai kokoomuslaiseen voittojen maksimointiin vaikka nyhtämällä rahat kaikkien suomalaisten veronmaksajien taskusta. Tähän kuvioon sopii hyvin Malmin lentokentän tapaus.

Mitäs mieltä muuten KT on siitä, että kun Malmin kentälle rakennetaan matuhelvetti, sinne täytyy myös rakentaa aivan uudet ja mittavat liikenneyhteydet ym. infra. Siinä systeemissä asfaltoidaan takuuvarmasti ne mainitsemasi Viikin kartanon pellot. Nythän kentän alueelle ei tarvita yhtään enempää rakennettua tietä

Matuhelvetti Malmille on tulossa, sillä eihän kellään ole varaa ostaa noin helvetin vaikeaan paikkaan rakennettuja kämppiä. Niihin on varaa ainoastaan sillä kansanosalla, joiden kulut valde maksaa kyselemättä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-


Kerttu Täti

Kun asia-argumentit loppuvat niin satuilut ja henkilökohtaisuudet alkavat, jäsen Faidros ja jäsen Unto Nuivanen. Jos ette osaa esittää asiaanne asiallisesti asiaperusteluihin tukeutuen, keksimättä mielestänne hassunhauskoja, mutta todellisuudessa täysin omasta hatustanne vetämiänne urpouksia ikäänkuin oletuksina rakentamanne olkinuken nimityksellä Kerttu Täti ajattelusta, niin ihan turha toivo, että keskustelua olisi järkeä jatkaa. Miten on? Riittävätkö rahkeet?

Faidros, lue vaikka viimeisimmän Rakennuslehden artikkeli, joka koskee keskustan liikekiinteistöjen muuttamista asunnoiksi. Trendi on nyt keskustassa, jossa asunnoista saa korkeita hintoja - siihen on syynä monta seikkaa, suurimpana aaltoliike, joka välillä täyttää välillä tyhjentää keskustaa sen mukaan milloin keskusta-asuminen on muotia, milloin haitalliseksi koettua, vrt "nurmijärveistyminen".

Infrasta ja liikenneyhteyksistä esittämäsi oletukset ovat ihan päättömiä: ensinnäkin liikenteen suuntaviivat on esitetty yleiskaavassa, lentokentän asuinaluetta tulee palvelvelemaan raideliikenne sekä olemassaolevat Tattariharjun väylä Kehä I:n ja Suurpellontien välillä, liittymät Malminkaarelta ja Teerisuontieltä-Tullivuorentieltä. Toisekseen  Viikin pellot eivät Malmin asuinalueen liikenteen takia ole lainkaan uhattuna, sillä lentokenttäalue sijaitsee Kehä I:n ja Lahden väylän toisella puolella eikä liikenteen järjestämisessä lentokenttäaluelle sitä kautta olisi missään tapauksessa yhtään mitään järkeä.

Lentokenttäalueesta on tulossa asuinnmuodoltaan sekoittunut alue, aivan  kuten kaikista muistakin Helsingin alueista.

ISO

Totuus on vaan se, että kun matuja muuttaa alueelle, kantasuomalaiset alkaa muuttaa pois. Asuntojen hinnat laskee, asumisviihtyisyys häviää, ja asuinalue alkaa muuttua yleisilmeeltään kehitysmaalaiseksi, kouluissa tulee ongelmia, lapsia, ja aikuisiakin, pelottaa liikkua ulkona kun joka puolella on lorvivia maahanmuuttajaporukoita, jotka on vähintäänkin äänekkäitä, usein myös ahdistelevat ja energialtaan aggressiivisia.

Mitkään ponnistelut ei tuota tosiasiaa muuta miksikään, ei kotouttamiset eikä integroimiset, ainoa vaihtoehto on että tulijat omaksuu meidän kulttuurimme, ja sen vaatiminehan on suurinta syntiä.

Eli pahimpia maahanmuuttajien kotoutumisen estäjiä ovat rasismi-huutelijat ja monikulttuurisuuden silmittömät ihailijat.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

potta

Quote from: Merja on 28.02.2017, 07:51:45
Muuttaisiko ajatusmaailmaasi tilanne, jossa olet itse liikenneonnettomuudessa/sairauskohtauksen saaneena ja apu myöhästyy, koska helikopteri ei pääse paikalle?
muutto Malmin kentältä alkoi kai eilen. Tiedä sitten kummasta tukikohdasta tämänpäiväinen meripelastustehtävä Aurinkolahden kohdalla olevan avovesialueen reunalle lähti ja ehtikö ajoissa paikalle. Selvinnee uutisista myöhemmin, hälytys oli 13.54, mutta kopteri paikalla ilmassa ja ihmisiä jäällä vielä puoli kolmenkin jälkeen

Faidros.

Jäsen Kerttu Täti osoittaa yksilöidysti kommentit missä en pysynyt totuudessa, ja/tai varsinkaan "asiallisuudessa".
Pyydän sitten anteeksi, jos aihetta ilmenee, en näin kollektiivisesti sen vuoksi, että Kerttu Tätiä alkoi vain harmittamaan! ;D

KT. Linkkaa ne artikkelit tänne, jos kerran tiedät. Voidaan sitten tuumia yhdessä asioista.

Eli, jos on hyviä artikkeleita luettavaksi, tuo ne esiin julkisesti, äläkä velvoita jokaisen jäsenen kaivamaan niitä esiin yksityisesti. Vai onko ne sillai vähän hassuja viher-artikkeleita!? ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-