News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2016-03-16 YLE: Jessikka Aro - zuurnalistipalkinto

Started by Gunnar Hymén, 16.03.2016, 09:25:35

Previous topic - Next topic

Kauko-Aatos

Toimittaja Aro ravistelee siinä internetin aluskasvillisuutta.
Kohta tröllit heräävät ja sitten taas maalitetaan, uhriudutaan ja matkustellaan ulkomaille turvaan.
Tämä on Aron ydinbisnestä.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

Oppilas

Quote from: Lasse on 25.11.2019, 14:11:14
Quote from: Jouko Piho on 24.11.2019, 19:15:38
Jessikka Aron kohdalla MV-lehti tarttui hänen Hyvinkään käräjäoikeudessa v. 2004 saamaansa 300 euron huumetuomioon v. 2002 tapahtuneesta amfetamiinin käytöstä ja otsikoi räväkästi "Jessikka Aro on tuomittu huumerikollinen."

Ms. Aron kuulustelupöytäkirjojen perusteella pelkän käytön lisäksi ainetta myös myytiin, esim juuri vieroituksesta päässeelle hepatiittipotilaalle.
Kauppatarvikkeita kuljetettiin henkilöautoa huumattuna ohjaten.

Jostain syystä näistä vakavammista rikoksista ei nostettu syytettä. Myöskin tavaran toimittaja jäi pimentoon, ja on siis J:n osalta vapaalla jalalla jatkamaan myrkynlykkäystään.

Nyt on kyllä pakko vähän avautua... älkööt kanssakeskustelijani loukkaantuko, vaan lukekaa viesti loppuun saakka ja tuumailaa tykönänne, miten asia mielestänne on.

Aron toiminta, jonka olet jostakin kautta julkaistun esitutkintapöytäkirjan lehdiltä lukenut ja tänne tuonut riepoteltavaksi, kuulostaa täsmälleen siltä, mitä "rivikäyttäjä" päihdemaailmassa tekee. Pienimuotoista myyntiä rahoittaakseen omaa käyttöään. Myöskään huumaantuneena ajo ei ole ennenkuulumatonta käyttäjien keskuudessa.

Olen itse nähnyt aika tavalla päihdemaailman toimintaa ja toimijoita, joten olen alun alkaenkin ihmetellyt, miksi yksi entinen käyttäjä nostetaan koko maailman mollattavaksi ja tikun nokkaan.

Aro on ollut pikkutekijä omine pienine rötöksineen, mutta tämänkin foorumin keskusteluissa on selvästi noitavainon meininki. (Mikä oli tämän lainaamani viestin tarkoitus? Lyödä lyötyä, vai jatkaa henkilön maineen tahraamista?)

Riitelemään en tästä lähde, en tule sormella osoittamaan yhtäkään kommenttia tai viestiä, jonka vuoksi olen tätä asiaa jo toista vuotta pitänyt sisälläni ja pohtinut, josko ikinä edes tällaista viestiä tulen kirjoittamaan. On kuitenkin aika paksua, kuinka Perussuomaisten rivijäsenistönkin suusta kuulee todella erikoisia lausuntoja "isänmaallisuuden" nimissä. :-\

PS. En yhtään ihmettele, jos Aro tosiaan on laskenut myös tämän foorumin Putinin trollien kokoontumispaikaksi... sen verran kritiikittömästi tätä Venäjän narratiivia täällä osa keskustelijoista pyrkii tuomaan esille.

Sitä en tiedä, kuka on oikeasti näitä trolleja, enkä edes arvailemaan lähde. Olen tässä vuosien varrella joitakin kertoja huomannut täällä kommentteja, joissa kaikuu itämainen tulkinta Suomen asemaan, toimintaan yms.

:-X

ApuaHommmaan

Quote from: Oppilas on 25.11.2019, 21:50:47Olen itse nähnyt aika tavalla päihdemaailman toimintaa ja toimijoita, joten olen alun alkaenkin ihmetellyt, miksi yksi entinen käyttäjä nostetaan koko maailman mollattavaksi ja tikun nokkaan.

Siksi että tämä yksi entinen käyttäjä pyysi kaikkia ilmiantamaan hänelle ja YLE:lle trollit. Joka on suoraa vainoa ihmisiä kohtaan. Käyttää suuren joukkotiedotusvälineen muskeleita vainoamaan yksittäisiä ihmisiä usein vailla kunnon perusteluja.

Sitten metsä vastasi Aron huutoon.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Lalli IsoTalo

Quote from: Oppilas on 25.11.2019, 21:50:47
Nyt on kyllä pakko vähän avautua... älkööt kanssakeskustelijani loukkaantuko, vaan lukekaa viesti loppuun saakka ja tuumailaa tykönänne, miten asia mielestänne on.

Hommalla on suht' hyvä sananvapaus, ja tänne mahtuu monenlaisia mielipiteitä, ei tosin ihan kaikista asioista (kuten uskonto, koska sen on totettu tuottavan tolkuttomasti extratyötä ylläpidolle).

Täällä saa olla vapaasti eri mieltä kuin joku toinen, tai jotkut toiset, ilman että muut kirjoittajat pahemmin vetävät herneen nenään.  :)

Täällä siedetään (tolerate) vääriäkin mielipiteitä!  ;D

Aron toiminta ... kuulostaa täsmälleen siltä, mitä "rivikäyttäjä" päihdemaailmassa tekee. Pienimuotoista myyntiä rahoittaakseen omaa käyttöään. Myöskään huumaantuneena ajo ei ole ennenkuulumatonta käyttäjien keskuudessa.

Itse en ehkä puolustaisi huumeiden myyntiä ja/tai huumaantuneena ajamista sillä perusteella, että sitähän ne narkkarit tekevät.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lasse

Olen itse nähnyt aika tavalla päihdemaailman toimintaa ja toimijoita
.............
Aro on ollut pikkutekijä omine pienine rötöksineen, mutta tämänkin foorumin keskusteluissa on selvästi noitavainon meininki. (Mikä oli tämän lainaamani viestin tarkoitus? Lyödä lyötyä, vai jatkaa henkilön maineen tahraamista?)

Onneksi olkoon, itse olen keskiolutkoalitiossa ollut vain käyttäjien puolella, mutta joskus on käynyt mielessä pienpanimon perustaminen.

Viestin tarkoitus oli Jouko Pihon haltioituneen kirja-arvion Aron narkkarikuvailun tarkentaminen pelkästä käyttäjästä lähemmäs todellisuutta. Ei muuta.

Sirpa Pietikäisen pikku rattijuoppoilu, alle kymmenen metriä parkkipaikalla, on ikuinen naureskelun aihe. Kyllä jonkun itseään toimittelijana pitävän piripsykoosien kritiikki on omasta mielestäni ihan yhtä legitiimiä yhteiskunnallista keskustelua.

(Tämä on toistaiseksi olevinaan vapaa maa, voit olla tykkäämättä, ei se ole minulta pois.)

NOVUS ORDO HOMMARUM

Siili

Olen tässä vuosien varrella joitakin kertoja huomannut täällä kommentteja, joissa kaikuu itämainen tulkinta Suomen asemaan, toimintaan yms.

Jaa.  Entä sitten?  Mitä asialle pitäisi mielestäsi tehdä? 

Lasse

Quote from: Siili on 25.11.2019, 22:12:49
Olen tässä vuosien varrella joitakin kertoja huomannut täällä kommentteja, joissa kaikuu itämainen tulkinta Suomen asemaan, toimintaan yms.

Liittyä Natoon ja myydä Suomen pohjavedet Coca-Colalle?
NOVUS ORDO HOMMARUM

Oppilas

Siksi että tämä yksi entinen käyttäjä pyysi kaikkia ilmiantamaan hänelle ja YLE:lle trollit. Joka on suoraa vainoa ihmisiä kohtaan. Käyttää suuren joukkotiedotusvälineen muskeleita vainoamaan yksittäisiä ihmisiä usein vailla kunnon perusteluja.

Sitten metsä vastasi Aron huutoon.

Aro on tutkiva journalisti, joka toki tutkii asioita ennen kuin nostaa ne julkisuuteen. Ettei tässä vaan pelätty, että hän onnistuu paljastamaan näitä epävirallisia asiamiehiä, joita siis "vainoaa" kun oikeasti paljastaa näiden "oikean karvan"

Tuollainen tietopyyntö ei ole kenenkään vainoamista. Aro halusi selvittää, kuinka monella ihmisellä on epäilyksiä vaikuttamisyrityksistä. Siitä alkoi massiivinen vainokampanja. Pelkästään kampanjan laajuus ja jatkuvuus kertoo siitä, että hämärissä varjoissa viihtyvät trollit ovat masinoineet tätä jo kauan.

Kaikki eivät ole edes Venäjän palkkalistoilla, saati edes tiedä ajavansa trollien asiaa.

Hassua on, että täällä nyökytellään hyväksyvästi kun sanon, että islamia edistävät länsimaiset naiset ovat hyödyllisiä idiootteja, mutta samalla tavalla kukaan ei tunnu ymmärtävän, että voisi itse toimia samalla tavalla. Asia vaan ei ole islamin edistäminen vaan Venäjän narratiivien pönkittäminen lännessä.

EU:n hajoamiseen tähtäävää "kansalaisaktivismia" ohjaillaan. Juuri Kataloniassa jäi kiinni venäläinen agentti, joka oli siellä lietsomassa katalaaneja. Samalla tavalla Venäjä pyrkii hyödyntämään suomalaisia aktivisteja. Esimerkkinä nyt vaikka "Suomen kansa ensin", jossa aika avoimesti kuuluu myös Venäjän ihailu yms. "Miekkari" nimettiin "Suomi-Maidaniksi", jossa pyrittiin uhriutumaan, kun viranomaiset kohtelevat NIIN huonosti "isänmaallisia".

Tarkoituksena oli lietsoa epäluottamusta Suomen viranomaisia kohtaan ja nostaa tästä pienestä kansanliikkeestä ihmisiä puolueeksi rekisteröitymällä eduskuntaan. Samoin suomalaisten luottamusta EU:n suuntaan pyritään murentamaan.

Samalla tavalla kaikissa muissa maissa Euroopassa on viitteitä aktiivien ohjailusta. Entisen itäblokin maiden alueella tämä Venäjään lähentyminen on selkeämpää, mutta siellä on pohjana aika suuri venäläinen tai venäläismielinen vähemmistö.

ApuaHommmaan

Quote from: Oppilas on 25.11.2019, 22:24:08Aro on tutkiva journalisti, joka toki tutkii asioita ennen kuin nostaa ne julkisuuteen.

Eikä ole. Aro on propagandisti. Esimerkkinä vaikkapa ihan Trump twiitit. Tai performanssit ties missä kirjajulkaistuksissa.

En oikein ymmärrä miksi kukaan ottaa Aron vakavasti. Ihan sillä samalla puolella Venäjä harrastaa informaatiovaikutusta kun kuitenkin on myös uskottavampia toimijoita.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Lalli IsoTalo

Quote from: Oppilas on 25.11.2019, 22:24:08
Aro on tutkiva journalisti, joka toki tutkii asioita ennen kuin nostaa ne julkisuuteen. Ettei tässä vaan pelätty, että hän onnistuu paljastamaan näitä epävirallisia asiamiehiä, joita siis "vainoaa" kun oikeasti paljastaa näiden "oikean karvan"

Tuollainen tietopyyntö ei ole kenenkään vainoamista. Aro halusi selvittää, kuinka monella ihmisellä on epäilyksiä vaikuttamisyrityksistä. Siitä alkoi massiivinen vainokampanja. Pelkästään kampanjan laajuus ja jatkuvuus kertoo siitä, että hämärissä varjoissa viihtyvät trollit ovat masinoineet tätä jo kauan.

Se olisi hienoa, jos Aro löisi todisteet pöytään Hommalla pyörivistä ruplavetoisesta mielipidevaikuttajista, joista täällä ei vielä tiedetä. Meitä kiinnostaisi tietää, aidosti.

Mutta että monellako on EPÄILYKSIÄ vaikutusyrityksistä? EPÄILYKSIÄ? Tässä kaivataan kovia todisteita, ei kolmansien osapuolien epäilyksiä. Jos Aron kirjassa on todisteita Hommalla pyörivistä ruplatrolleista, olisi kiinnostunut kuulemaan ne. Kirjaa en aio lukea.
— Missä N, siellä R

Oppilas

Quote from: Lasse on 25.11.2019, 22:12:35
Olen itse nähnyt aika tavalla päihdemaailman toimintaa ja toimijoita
.............

Onneksi olkoon, itse olen keskiolutkoalitiossa ollut vain käyttäjien puolella, mutta joskus on käynyt mielessä pienpanimon perustaminen.

Viestin tarkoitus oli Jouko Pihon haltioituneen kirja-arvion Aron narkkarikuvailun tarkentaminen pelkästä käyttäjästä lähemmäs todellisuutta. Ei muuta.

Sirpa Pietikäisen pikku rattijuoppoilu, alle kymmenen metriä parkkipaikalla, on ikuinen naureskelun aihe. Kyllä jonkun itseään toimittelijana pitävän piripsykoosien kritiikki on omasta mielestäni ihan yhtä legitiimiä yhteiskunnallista keskustelua.

(Tämä on toistaiseksi olevinaan vapaa maa, voit olla tykkäämättä, ei se ole minulta pois.)

Aro on tuon kertomasi perusteella yhä "pelkkä käyttäjä" ollut. Samoin hän on jo kauan ollut täysin nuhteeton. Toit tämän asian esille, kuin Aro olisi ollut (tai kenties on yhä) suuren luokan rikollinen noilla edellä mainituin perustein. En puolustele rikoksia, mutta toin vain esille, mihin kontekstiin kuvaillut asiat kuuluvat. Mitä tulee siihen, että häntä ei tuomittu noista asioista, niin näyttöä epäiltyyn rikokseen on vaikea jälkikäteen kerätä siten, että se riittää tuomioon käräjillä.

Suomi on edelleen kohtalaisen vapaa maa. Mutta tuollainen kommentti, jossa nostit Aron tekemisiä "framille" noin kielteiseen sävyyn, on juuri sellaista toimintaa, mistä Aro käy nyt oikeutta vainoajiaan vastaan. Vapaassa ja avoimessa yhteiskunnassa on toki sellainen huono puoli, että vihamieliset valtiolliset toimijat saavat myös tilaa liikkua.

Minulla itselläni ei ole tässä penniäkään kiinni, eikä minua liikuta kettujakaan, kuinka vähän sinua kiinnostaa mielipiteeni :)

Paheksut myös sitä, että Aro ei ole paljastanut huumeidensa alkuperää? Rivikäyttäjät eivät juurikaan puhu aineiden myyjistä, mikäli oikeasti haluavat irti kuvioista niin "tyylikkäästi" kuin mahdollista...

nollatoleranssi

Jouko Piho todistaa väkevästi ja aiheesta voi olla montaa mieltä.

Itse jaksoin nähdä Venäjän hirveyksiä toimittaja Anna Politkovskajan murhassa, Kasparovin kohtelussa ja Ukrainan sodassa. Nämä monet myöhemmät tarinat ovat olleet semmoisia, että en tiedä uskaltaisinko itse kertoa samoja väitteitä vakavalla naamalla.

Mitä tulee Suomessa tapahtuneisiin kaltoinkohteluihin niin onhan uskomatonta nähdä, miten pahoinpitelyn uhriksi joutunut kuvaaja viedään ainoastaan putkaan tai poliisin putkaan kuolee ihmisiä. Vitsitkin voivat johtaa tuomioon tai laulut. Ei tarvitse mennä Venäjälle.

Suhteellisesti nämä Suomen ongelmat ovat pieniä ja harvinaisia (eihän Suomessa saa yleensä kummoisia tuomioitakaan), mutta tilanne näyttää uskomattomammalta, mitä moni kuvitteli muutama vuosi sitten.

---

Olen ajatellut että en erikoisemmin muuten ota enää kantaa henkilö Aroon, vaan muihin aiheisiin. Tarkoitus on ollut koko ajan käyttää asiallista kieltä ja mielestäni minkäänlainen haukkuminen ei ole asiallista niin Aroon kuin muihinkaan henkilöihin liittyen, mitä on nähty tässä ja muissakin yhteyksissä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Oppilas

Quote from: Lalli IsoTalo on 25.11.2019, 22:33:21

Se olisi hienoa, jos Aro löisi todisteet pöytään Hommalla pyörivistä ruplavetoisesta mielipidevaikuttajista, joista täällä ei vielä tiedetä. Meitä kiinnostaisi tietää, aidosti.

Mutta että monellako on EPÄILYKSIÄ vaikutusyrityksistä? EPÄILYKSIÄ? Tässä kaivataan kovia todisteita, ei kolmansien osapuolien epäilyksiä. Jos Aron kirjassa on todisteita Hommalla pyörivistä ruplatrolleista, olisi kiinnostunut kuulemaan ne. Kirjaa en aio lukea.

Epäilyksiä pyydettiin, jotta asiasta voisi ottaa selvää. Tätä tutkivan journalismin perusajatusta alettiin kampittamaan oikein toden teolla. Kun toimittaja ei jättänyt aihetta rauhaan, alkoi henkilökohtaisuuksiin ja yksityiselämään ulottuva vaino.

Uuno Nuivanen

Quote from: Lalli IsoTalo on 25.11.2019, 22:33:21

Kyllä minä ainakin olen Putinin trolli kuten melkein kaikki muutkin täällä. Yksi asia tässä korpeaa; ruplia on tullut idästä junalasteittain, muttä ahneet moderaattorit ovat kääräisseet kaiken omiin liiveihinsä! Vaadin taas osuuttani venäläisestä rahoituksesta, varmaan taas turhaan.  >:(

Pullervo

Ketju kantaa Aron nimeä ja se on teema. Keskustelu voi kyllä kulkea eteenpäin ja tarkastella enemmän tätä päivää ja viime aikoja, eikä keskittyä johonkin vanhaan (henkilö)historiaan toistelemalla sitä muutaman sivun välein, koska selaamalla ketjua taaksepäin löytyy kyllä.

Jessikka Aro on toimittaja ja kirjailija, siten itse julkisuuden henkilö ja itse sinne halunnut, joten hänen julkista toimintaansa sopii tarkastella kriittisestikin, mutta aihetta voi käsitellä asiallisestikin, oli sitten puolesta, vastaan tai sekä-että.

Tarkoitus ei ole keskustella ensisijaisesti ja enemmälti toisista keskustelijoista. Muutama kommentti poistettu.

Oppilas

Jokaisen aidosti Suomesta huolissaan olevan ihmisen tulisi aina silloin tällöin pysähtyä miettimään, minkälaisilla teemoilla tästä maasta tehdään parempi paikka meille suomalaisille. Historian lukeminen ja ymmärtäminen olisi vähintäänkin tarpeellista, mikäli osallistuu esimerkiksi turvallisuuspoliittiseen keskusteluun.

Eurooppalainen rauhanprojekti; EU jakaa mielipiteitä, samoin NATO. Näistä aiheista kiinnostuneiden kannattaa itse ottaa selvää, mitä erilaisia vaikutuksia muun muassa näillä asioilla on suomalaisten ja eurooppalaisten elämään. Pelkästään internetin erilaisten palstojen ja MV- yms. palstojen varassa tietoja hakeva saa kovin yksipuolista tietoa aiheesta.

Keskusteluissa Perussuomalaisten jäsenistön kanssa muun muassa näistä aiheista, tulee häkellyttävän paljon suorastaan virheellistä tietoa totuutena esitettynä vastaan. Mikäli Perussuomalaiset pääsevät hallitusvastuuseen seuraavien eduskuntavaalien jälkeen, olisi suotavaa, että perusasiat muustakin kuin maahanmuuttopolitiikasta olisi ainakin kansanedustajaehdokkaille selvillä.

Eräässä PS:n vaalitilaisuudessa haastattelin kolmea kansanedustajaehdokasta, joilla ei ollut hajuakaan edellämainituista asioista. Osittain kommentit olivat suoraan MV-lehdestä. Ilmeisesti moni muukin haastatteli heitä tarkemmin, kun yksikään heistä ei tullut valituksi :)

Perussuomaiset puolueena alkaa jo kuulua suomalaiseen politiikan kenttään ja kaikilla päättäjien tasoilla olisi syytä olla ymmärrystä kokonaisuuksista. Enää ei voida vedota siihen, että nuorella puolueella ei ole ollut aikaa ja mahdollisuuksia haalia uskottavia ehdokkaita kuntien ja valtion päättäviin elimiin.

Lalli IsoTalo

Quote from: Oppilas on 26.11.2019, 00:05:44
Keskusteluissa Perussuomalaisten jäsenistön kanssa muun muassa näistä aiheista, tulee häkellyttävän paljon suorastaan virheellistä tietoa totuutena esitettynä vastaan.

Tästä kannattaisi reklamoida PS:n puoluetoimistoon.
— Missä N, siellä R

ämpee

Jokaisen aidosti Suomesta huolissaan olevan ihmisen tulisi aina silloin tällöin pysähtyä miettimään, minkälaisilla teemoilla tästä maasta tehdään parempi paikka meille suomalaisille. Historian lukeminen ja ymmärtäminen olisi vähintäänkin tarpeellista, mikäli osallistuu esimerkiksi turvallisuuspoliittiseen keskusteluun.

Jokaiselle aidosti Suomesta huolissaan olevalle ihmiselle on suorastaan helpotus, että netissä on kaarisateena lentäviä kirjoituksia joiden avulla voi tarkastella muita netissä lentäviä kirjoituksia ja päätellä itse mikä oli jekku.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

AcastusKolya

Eurooppalainen rauhanprojekti; EU jakaa mielipiteitä, samoin NATO. Näistä aiheista kiinnostuneiden kannattaa itse ottaa selvää, mitä erilaisia vaikutuksia muun muassa näillä asioilla on suomalaisten ja eurooppalaisten elämään. Pelkästään internetin erilaisten palstojen ja MV- yms. palstojen varassa tietoja hakeva saa kovin yksipuolista tietoa aiheesta.

Eurooppalainen rauhanprojekti? Ei herra jeesus! Tuohan on juuri sitä sylttyä, jota mm. muuan Merkel on suoltanut pitkään ja jonka nimissä Bryssel yrittää musertaa kansallisen itsemääräämisoikeuden. Jos pelkona on Venäjä ja nimenomaan Venäjän sotilaallinen toiminat, on tuo "euroopplaianen rauhanprojekti" karmein mahdollinen teko, sillä koko "eurooppalaisen rauhanprojektin" päämääränä on eurooppalaisten kansojen ja Euroopan maiden feminisointi, kuohinta  ja vässyköinti niin, että kansojen ja valtioiden sotilaallinen kyky ja ennenkaikkea halu sotilaallisen voiman käyttöön murennetaan. Ja sama vässyköinti keharimassoja kohtaan. "Eurooppalalainen rauhanprojekti"=Euroopan alasajo.
Pesunkestävä militaristivaskisti.

Beef Supreme

Quote from: Kauko-Aatos on 25.11.2019, 20:25:40
Toimittaja Aro ravistelee siinä internetin aluskasvillisuutta.
Kohta tröllit heräävät ja sitten taas maalitetaan, uhriudutaan ja matkustellaan ulkomaille turvaan.
Tämä on Aron ydinbisnestä.

Trollit ovat jo old hat. Todellinen kultasuoni on saada Maga-porukan vihat päälleen.

Jeessikka rakentelee amerikanuraa. 2020 tulee tuottamaan hyvää lypsykelpoista peppukipua vuosiksi.

Alaric

Näyttääkö tämä mielestänne EU/Varsovan liitto -ketjulta? Mitä tuolla otsikossa lukee?

Sitä minäkin (pari viestiä poistettu).

Jos jäsen Oppilas haluaa esim. ylistää EU:ta, niin on syytä etsiä sille sopivampi ketju tai vaikka tehdä uusi.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

nollatoleranssi

Quote from: Waldseemüller on 26.11.2019, 09:30:34
Trollit ovat jo old hat. Todellinen kultasuoni on saada Maga-porukan vihat päälleen.

Jeessikka rakentelee amerikanuraa.

Tuo on itseasiassa aivan totta. Tarkoituksena on julkaista englannin kielinen painos ja kierrellä puhetilaisuuksissa ympäriinsä ainakin Euroopassa. Yle on virallisesti työnantaja ja on kait osallistunut kuluihin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Lahti-Saloranta

Kävin Aron twitterissä missä vallitsee massiivinen someraivo Keskimäen tweetin vuoksi. Keskimäki tweettaa jotenkin näin
Jessikka Aron kannattaisi miettiä mahdollisen lapsensa selviytymismahdollisuuksia. Kerron niistä tarkemmin lähestymisoikeudenkäynnin suljetussa osiossa.
Se nähdään aivan kauheana uhkauksena ja vainoamisena meuhkaajina mm. Jyrki Kasvi ja Satu Hassi. Se uhkaus on että kertoo jotain käräjäsalissa. Rivien välistä lukien saa sen kuvan että Keskimäki uhkaa Jessikkan syntymätöntä lasta vaikka Aro ei vielä ole edes siunatussa tilassa. Vaikuttaa siltä että Aron tukijoukoilla ei ihan kaikki ole kotona.
Se oikeudenkäynti voi olla tosi mielenkiintoinen jos hakuperusteet lähestymiskiellolle on tuota tasoa vihakuvaamisineen ja vihahymyilyineen.
Aro on nelikymppinen entinen narkkari joka saa hedelmällisyyshoitoja lapsettomuuteen eli potentiaalinen riskisynnyttäjä monessakin mielessä. Minusta Keskimäen tweetti on paremminkin hyvin ystävällinen neuvo kuin poliisitutkintaa vaativa laiton uhkaus mitä Aron tukijoukot vaativat.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Lasse

Quote from: nollatoleranssi on 26.11.2019, 22:28:31
Quote from: Waldseemüller on 26.11.2019, 09:30:34

Jeessikka rakentelee amerikanuraa.

Tuo on itseasiassa aivan totta. Tarkoituksena on julkaista englannin kielinen painos ja kierrellä puhetilaisuuksissa ympäriinsä ainakin Euroopassa. Yle on virallisesti työnantaja ja on kait osallistunut kuluihin.

Joku muukin on tutkinut Pietarin hassujen koirakuvien kilikkihuorakomppaniaa a.k.a. Internet Research Agencya.

New Study: "Russian Trolls" Did Not "Sow Discord" - They Influenced No One
https://www.moonofalabama.org/2019/11/new-study-russian-trolls-did-not-sow-discord-they-influenced-no-one.html#more
The IRA hired people in Leningrad for little money and asked them to open accounts on U.S. social media. The virtual persona they created and ran were to attract as many persons to those accounts as possible. They did that by posting funny dog pictures or by taking strong political positions. They were 'influencers' who sold their customers' products to the people they attracted.

The sole purpose was the same as in any commercial media. Create content to attract 'eyeballs', then sell those eyeballs to advertisers.

Toivotan Jessin tulevalle kiertueelle "Good luck with all that", Seinfeldin ilmeellä...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lahti-Saloranta

Vedättiköhän Keskimäki tweetissään Aron tukijoukot someraivoon ja lynkkausmielialaan. Tiina paljasti että oikeudessa lääkäri tulee todistamaan että tuollainen vainoaminen ei ole raskauden aikana sikiön kehitykselle hyväksi. Satu Hassi piti tweettiä törkeänä ja Jyrki Ksvi taisi suositella rikosilmoitusta. Kaikkinensa tuo lähestymiskiellon hakeminen ei tainnut olla ihan viisasta. Käräjillä kun kuullaan Pipsa Aron maalittavan rauhallisesti lehtereillä Janitskinin oikeudenkäyntiä seuraavat Huuhtasen, Keskimäen ja Korhosen. Arohan haki lähestymiskieltoa myös 19.12 olevaan Janitskinin oikeudenkäyntiin. Se oli paha moka sillä Panu ja Tiina pääsevät haastamaan todistajiksi syyttäjän ja oikeuden puheenjohtajan. Pystyvät myös osoittamaan että olivat siellä tekemässä ihan oikeaa journalismia eivätkä vähääkään häirinneet oikeuden kulkua.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

räsänen

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.11.2019, 17:37:17
Kävin Aron twitterissä missä vallitsee massiivinen someraivo Keskimäen tweetin vuoksi. Keskimäki tweettaa jotenkin näin
Jessikka Aron kannattaisi miettiä mahdollisen lapsensa selviytymismahdollisuuksia. Kerron niistä tarkemmin lähestymisoikeudenkäynnin suljetussa osiossa.
Se nähdään aivan kauheana uhkauksena ja vainoamisena meuhkaajina mm. Jyrki Kasvi ja Satu Hassi. Se uhkaus on että kertoo jotain käräjäsalissa. Rivien välistä lukien saa sen kuvan että Keskimäki uhkaa Jessikkan syntymätöntä lasta vaikka Aro ei vielä ole edes siunatussa tilassa. Vaikuttaa siltä että Aron tukijoukoilla ei ihan kaikki ole kotona.
Se oikeudenkäynti voi olla tosi mielenkiintoinen jos hakuperusteet lähestymiskiellolle on tuota tasoa vihakuvaamisineen ja vihahymyilyineen.
Aro on nelikymppinen entinen narkkari joka saa hedelmällisyyshoitoja lapsettomuuteen eli potentiaalinen riskisynnyttäjä monessakin mielessä. Minusta Keskimäen tweetti on paremminkin hyvin ystävällinen neuvo kuin poliisitutkintaa vaativa laiton uhkaus mitä Aron tukijoukot vaativat.

Jyrki kasvikin on siis sitä mieltä että rangaistuksia on kovennettava niin että tuntuu, vai koskeeko tämä vaatimus vain tiettyä ihmisryhmää? Voi olla mutta enpä muista että olisin kuullut vihervasemmistolaisen poliitikon toivovan rangaistusten koventamista.

Quote from: Jyrki KasviJa jos ja kun tuosta tulisi tuomio laittomasta uhkauksesta, se olisi näiden ... omissa yhteisöissä vain sulka hattuun. Tuomioiden tulisi kirpaista enemmän kuin trolliyhteisön kehut. Sitä eivät usein pelkkiin satasiin jäävät sakot ja korvaukset tee.

Lahti-Saloranta

Olisikohan Jyrki Kasvi yhtä tyly neuvolan tädeille jotka kehottaisivat odottavia äitejä terveisiin elämäntapoikin. Keskimäki kyllä vedätti Aroa ja hänen tukijoitaan sillä ei hän muutoin moista tweettiä olisi kirjoittanut. Olisi luullut että Kasvilla ja Hassilla olisi ollut sen verran tajua että olisivat hoksanneet että ei kukaan järjissään oleva lähde toista uhkailemaan käräjien alla, ei varsinkaan kenenkään vielä alulle panematonta lasta.

Luka Mokonesi

Tästä jostain viimeisimmästä Jessikkan ketjusta poimittua.

[tweet]1199965217976918017[/tweet]

Tämäkin (Jarno) tyyppi vaikuttaa olevan vakavissaan tweettinsä kanssa.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

Lahti-Saloranta

Tosi outoa käytöstä Arolta twitterissä. Hyökkää reformistudion mainostajien kimppuun ja haukkuu Panun ja Tiinan extremistiksi juuri kun on hakemassa lähestymiskieltoa vainoamisesta.
Muuten tuon reformistudion lähetyksen seuraaminen on todella rasittavaa, päälle puhumista, joutavaa sönkötystä ja poukkoilua. On siellä toki joskus ihan asiaakin jos jaksaa katso muun sekoilun. Tuo oikeudenkäynti on kyllä seuraaisen arvoinen. Todistajina kun on ylen turvallisuuspäällikkö ja Jussi Parviainen Pipsa Aron lisäksi. Aron kirjakin taitaa olla yhtebä todisteena. Siinä on kertomuksia Aron kokemista vainoista, Molarin vihahymystä, Keskimäen ohi kävelemisestä jne.

Lahti-Saloranta

Quote from: Jorma M. on 28.11.2019, 23:15:08

Tää mielisairas Jessikka-oikeusprosessi sivujuonineen on niin täydellistä Suomi 2019 -dadaa, että pitää olla erittäin tosikko ellei tästä nauti. Kafkan Der Prozess jäänee toiseksi.
Täysin sekopäistä porukkaa noilla Aron sivuilla. Tulee mieleen tapetilla oleva Baltzarin palvonta, ei pienintäkään kritiikkiä, putinin trolleja kaikkialla. Jessikkan uhriutuminen on todella huvittavaa, ainut paikka missä häntä vainotaan on reformiistudion lähetykset joita ei kovin moni seuraa Jessikkan lisäksi. Jos rehellisiä ollaan niin Jessikkan seinällä todella vainotaan Panua ja Tiinaa.