News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-08-08 Perussuomalainen: Ehdokasseulasta tulee tiukka

Started by JM-K, 08.08.2009, 00:40:48

Previous topic - Next topic

rapa-nuiv

Quote from: Del on 11.08.2009, 13:37:31

Vaikka uuden puolueen startti olisi kuinka upea, esimerkiksi niin upea että 2011 ek vaaleissa puolue saisi ehdokkaan läpi, mikä olisi jo historiallinen temppu uudelta yrittäjältä,

Eikö Penttilä ja Tarkka menneet nusuista ensimmäisellä ja ainoalla kertaa läpi.

Quote from: Del on 11.08.2009, 13:37:31

niin edelleen se ainoa vaikuttava voima on PS puolue.

Viiden hengen eduskuntaryhmästäkin osa on sitoutumattomia. Vaikuttavuus ja voimuus on vähän niin ja näin. Persuissa roikkumisen syy on ollut vaalimatematiikka ( =Soinin imu )ja valmiin kenttäorganisaation hyväksikäyttö.

Quote from: Äänestäjä on 11.08.2009, 14:44:50

Keitä oli viime eduskuntavaaleissa Perusstuslaillisten listalla Helsingissä?

Viimeinen POP:n ehdokas, jota itse äänestin oli Panu Toivonen 1991 vaaleissa.
(Yleensä en viitsi urputtaa kirjoitusvirheistä, mutta tämä ei ollut tässä ketjussa ensimmäinen kerta kun vanhan puolueeni nimeä väärinkäytettiin )
Jaxuhali !

Lemmy

Quote from: Olli Immonen
Vai käykö Soini sotaa joitakin näkymättömiä uusnatseja ja rasisteja vastaan?

Näkeekö perussuomalaiset yleisemminkin pikku-ukkoja?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Olli Immonen

Quote from: Lemmy on 11.08.2009, 17:16:51
Quote from: Olli Immonen
Vai käykö Soini sotaa joitakin näkymättömiä uusnatseja ja rasisteja vastaan?

Näkeekö perussuomalaiset yleisemminkin pikku-ukkoja?

Miten niin? Ei ainakaan yleisesti kenttäväki.

Edit: Jokaisesta perussuomalaisesta en voi tietenkään mennä takuuseen.

Äänestäjä

Quote from: rapa-nuiv on 11.08.2009, 17:08:35

Keitä oli viime eduskuntavaaleissa Perusstuslaillisten listalla Helsingissä?

Viimeinen POP:n ehdokas, jota itse äänestin oli Panu Toivonen 1991 vaaleissa.
(Yleensä en viitsi urputtaa kirjoitusvirheistä, mutta tämä ei ollut tässä ketjussa ensimmäinen kerta kun vanhan puolueeni nimeä väärinkäytettiin )

;D

Ihan hyvä kuitti. Otetaan nöyränä vastaan. Tuo ei mene edes näppisvirheen piikkiin, vaan nyt ovat jotkut freudilaiset voimat olleet vallallaan.

Uudistetaan kysymys:

Keitä oli Perussuomalaisten listoilla viime eduskuntavaleissa Helsingissä? Halla-aho taisi olla sitoutumattomana. Entä ketä muita? Mikä oli äänisaalis Halla-aho / muut?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Äänestäjä

Quote from: Olli Immonen on 11.08.2009, 17:05:14
Quote from: James Hirvisaari on 11.08.2009, 16:34:40
Quote from: Axel Cardan on 11.08.2009, 16:26:56
Sanopa, James, kenet Soini aikoo karkoittaa perussuomalaisten kaukalolta?

Varmaankin ainakin kaikki uusnatsit ja rasistit. Ja niin pitääkin tehdä. Ongelma on vain siinä, että sellaisiin en ainakaan itse vielä ole näissä piireissä törmännyt.

Minulla sama. En ole törmännyt perussuomalaisissa uusnatseihin tai rasisteihin (yhtä urjalaista lukuun ottamatta) ja voin perussuomalaisten pitkäaikaisena aktiivina sanoa tuntevani puolueen kenttää melko laajasti. Pakostakin tässä tulee mieleen, kohdistuuko Soinin kritiikki hommalaisiin. Vai käykö Soini sotaa joitakin näkymättömiä uusnatseja ja rasisteja vastaan?

Jos Soini näkee olemattomia pikku-ukkoja, niin pitäisikö olla huolissaan siitä, jos hänen varassaan on Suomen maahanmuuttopolitiikan vastustaminen?

Jos Soini ei näe olemattomia pikku-ukkoja, mutta silti harrastaa julkisesti jotain outoa ajojahtia, niin pitäisikö olla huolissaan siitä, jos hänen varassaan on Suomen maahanmuuttopolitiikan vastustaminen?

Vai mistä näissä epäselvissä lausunnoissa tiukasta ehdokasasettelusta ja karsinnasta on kyse?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

JM-K

Quote from: Olli Immonen on 11.08.2009, 15:11:35
Ei kai tässä ole tarkoitus, että Halla-aho olisi ainoa joutsenpuolueen listalla Helsingissä?

Minua kiinnostaisi tietää, kuinka moni esimerkiksi täällä Hommalla kirjoittelevista (anonyymeistä tai nimellisistä) olisi valmis lähtemään ehdolle uuden puolueen listalle vuoden 2011 eduskuntavaaleissa. Uusi puolue kun tarvitsee taustatiimin ja äänestäjien lisäksi myös paljon niitä varsinaisia ehdokkaita, jotka omalla naamallaan ja nimellään laittavat itsensä likoon.

Ai niin, meinas unohtua: mitens Olli olisi, jos lähtisit sinä Joutsenpuolueen ehdokkaaksi sinne Ouluun?

Teemu Lahtinen

Quote from: Pekka walden on 11.08.2009, 12:30:47
Olen samaa mieltä Eerikäisen kanssa. Nuivat halutaan hiljentää, kuten on käynyt näiden nöyrien sisulaispoikienkin päästyään valtuustoon. Eipä näy pojat olevan enää sisun nokkamiehinäkään.
Taitaa aika monella nuivalla mennä oman uran edistäminen maahanmuuttokritiikin edelle?

Paitsi kymmenen vuotta Sisun johdossa marinoituneena ajattelin tehdä tilaa uusille voimille, niin myös Suomen Sisun jäsenistöstä kuului viestiä puolueettoman järjestöjohdon perään.

Ja mitä sitten on tehty, voi lukea mm. eilisestä Espoon kaupunginhallituksen pöytäkirjasta: http://www.espoo.fi/asiakirja.asp?path=1;31;37423;37424;37425&id=9DDC7BE5E71DDCC8C225760E0041A1C3&kanta=kunnari\\intrakun_e.nsf

Ja tuolta PDF "Lautakuntien lausunnot".

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 12:09:05
Quote from: Jussi Halla-aho on 11.08.2009, 11:14:28
[folio]

5) Pähkinänkuoressa: Nuivia savustetaan epämääräisin vihjailuin, jotta he lähtisivät itse, koska puolue haluaa heistä eroon, mutta ei oman uskottavuutensa vuoksi voi ilman perusteita antaa monoa. Jos nuivat lähtevät oma-aloitteisesti, puoluejohtoa ei voida syyttää selkäänpuukottamisesta.

Jääkö sinne sitten enää ketään, jos nuivat lähtevät? Joka tapauksessa tekee rumaa jälkeä kannattajaprosenteille tuommoinen touhotus.

Itse uskoisin että persusista tulee kepuihin pettyneiden puolue.

Pekka walden

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.08.2009, 18:58:13
Quote from: Pekka walden on 11.08.2009, 12:30:47
Olen samaa mieltä Eerikäisen kanssa. Nuivat halutaan hiljentää, kuten on käynyt näiden nöyrien sisulaispoikienkin päästyään valtuustoon. Eipä näy pojat olevan enää sisun nokkamiehinäkään.
Taitaa aika monella nuivalla mennä oman uran edistäminen maahanmuuttokritiikin edelle?

Paitsi kymmenen vuotta Sisun johdossa marinoituneena ajattelin tehdä tilaa uusille voimille, niin myös Suomen Sisun jäsenistöstä kuului viestiä puolueettoman järjestöjohdon perään.

Ja mitä sitten on tehty, voi lukea mm. eilisestä Espoon kaupunginhallituksen pöytäkirjasta: http://www.espoo.fi/asiakirja.asp?path=1;31;37423;37424;37425&id=9DDC7BE5E71DDCC8C225760E0041A1C3&kanta=kunnari\\intrakun_e.nsf

Ja tuolta PDF "Lautakuntien lausunnot".
Tuli luettua ja hyvin näyttää Lahtinen asiaa hoitaneen. Ei auttaisi näköjään kirjoitella, jos ei ole asioista perillä.
Taitaa olla melkoista tuulimyllyjä vastaan taistelua maahanmuuttoriitikon ura espoon valtuustossa?

Sivusta seuraaja

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 12:22:59
Quote from: Sivusta seuraaja on 10.08.2009, 21:37:01
QuoteNäytöt ovat jääneet niin pieniksi taitavasta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi profiloitumisesta huolimatta

Ainakin tällä hetkellä entisestäänkin paisuva vaalirahoituskakku tulee lisäämään Perussuomalaisten kannatusta.

Niin tai sitten ei: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/08/929819

Pari nopeaa kommenttia:

En oikein näe mitään syytä, miksi edellä mainitun uutisen sisältö heikentäisi Perussuomalaisten kannatusta.

Ehdotettu on jo Halla-ahon omaa listaa Helsingissä; OK, minun mielestäni läpipääsy olisi jopa mahdollista, mutta mitkä olisivat yhden miehen eduskuntaryhmä Halla-ahon vaikutusmahdollisuudet eduskunnassa?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: James Hirvisaari on 11.08.2009, 16:17:27
Quote from: Olli Immonen on 11.08.2009, 15:11:35
Minua kiinnostaisi tietää, kuinka moni esimerkiksi täällä Hommalla kirjoittelevista (anonyymeistä tai nimellisistä) olisi valmis lähtemään ehdolle uuden puolueen listalle vuoden 2011 eduskuntavaaleissa.

Minun kohdallani sellainen tulisi kysymykseen ainoastaan siinä tapauksessa, että PS:n linjassa tapahtuisi selkeä maahanmuuttokriittisten toimijoiden torjunta. Olen kuitenkin tietoinen siitä, että vaikka puolueen johto on ollut asian suhteen varsin vaisu, rivijäsenistö on ilahduttavan laajalti selkeästi nuivaa.

Itselleni tärkein motiivi toimintaan on maahanmuuton kritiikki, mutta yleispolitiikan kannalta olen selkeästi soinilainen. Puolueen menestys jatkossa on satavarma, jos ymmärretään edetä laajalla rintamalla. Mutta jos nyt sitten kuitenkin kävisi niin, että linjamuutos tulee ja ehdokkailta esimerkiksi kiellettäisiin maahanmuuttokriittinen teema, asiaa pitäisi punnita uudelleen. Se olisi tosi omituista, sillä puolueen menestys nojaa soinilaisuuden rinnalla osaltaan myös maahanmuuttopolitiikan kritiikkiin. Pärjäsiväthän julkisesti maahanmuuttokriittiset ehdokkaat erinomaisesti viime kunnallisvaaleissa.

Tällä hetkellä en näe viitteitä linjanmuutoksesta. Jussistakin oli varsin positiivinen juttu viime Perussuomalainen-lehdessä. Itseäni ei ole sorsittu, vaikka olen välillä rajustikin ilmaissut kritiikkini puoluejohtoa kohtaan. Suomen Sisun jäsenyys voi vastustajan epäreilun mustamaalauksen takia aiheuttaa epäluuloja, mutta pian ihmiset ymmärtävät, että Sisua voi verrata vaikkapa Kalevalaisiin naisiin:

http://www.kalevalaistennaistenliitto.fi/

Ei tavallinen suomalainen ihminen, ei duunari eikä dirika, halua elätikseen ylimielisiä elintasopakolaisia, se on satavarmaa. Ei myöskään ympäristöönsä mitään uskonnollisia uhkatekijöitä. Tieto lisääntyy, ja kansalla on valta. Kansan äänelle on vain saatava väylä. Arvostaisin johtojoukkojen antamaa selkeää pasuunan ääntä, mutta ymmärrän, että se voisi olla strateginen virhe.

Loppujen lopuksi tärkeää on kuitenkin vain se, että maahanmuuttokriittinen rintama säilyy yhtenäisenä. Jos edellä kuvatut ikävät skenaariot ja spekulaatiot toteutuvat, on mahdollista, että tapahtuu laajaa siirtymistä JM-K:n joukkoihin, erityisesti jos JH-a on mukana. Itse olen aina avoimesti sanonut olevani siellä, missä on maahanmuuttokriittinen liike. Ja minä toivon, että se on edelleen PS.

Uuden puolueen keihäänkärjeksi tulee nostaa tuo suora demokratia, ja heti ensi metreillä tulisi tämä ottaa käyttöön. Jos persujen junttipolitiikkaa höystettynä nuiviudella vertaa uuden puolueen Suoraan demokratiaan höystettynä nuiviudella niin persut jäävät kakkoseksi. Suora demokratia hakkaa mennen tullen Soinilaisuuden jos vain muistetaan pitää suora demokratia mielessä ja ihan alkuvaiheessa annetaan suoran demokratian vaikutusmahdollisuuksista kansalle näyttöä niin pystymme olermaan uskottava puolue. Miettikääpä ite kumpi uppoaa paremmin kansaan Soinin tyhjänpäiväsyydet vai suora demokratia.

JM-K

Quote from: Sivusta seuraaja on 11.08.2009, 19:47:54
QuoteNäytöt ovat jääneet niin pieniksi taitavasta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi profiloitumisesta huolimatta

Ainakin tällä hetkellä entisestäänkin paisuva vaalirahoituskakku tulee lisäämään Perussuomalaisten kannatusta.

Niin tai sitten ei: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/08/929819

En oikein näe mitään syytä, miksi edellä mainitun uutisen sisältö heikentäisi Perussuomalaisten kannatusta.

En toki väitä että se heikentäisi persujen kannatusta, mutta jotenkin kuulostaa ristiriitaiselta olettaa, että muiden puolueiden ottamat lahjukset heikentävät niiden asemaa ja pönkittävät persujen asemaa, vaikka persutkin vastaavia lahjuksia ovat näemmä ottaneet.

JM-K

Osakesäästäjä kirjoitti: "Uuden puolueen keihäänkärjeksi tulee nostaa tuo suora demokratia, ja heti ensi metreillä tulisi tämä ottaa käyttöön. Jos persujen junttipolitiikkaa höystettynä nuiviudella vertaa uuden puolueen Suoraan demokratiaan höystettynä nuiviudella niin persut jäävät kakkoseksi. Suora demokratia hakkaa mennen tullen Soinilaisuuden jos vain muistetaan pitää suora demokratia mielessä ja ihan alkuvaiheessa annetaan suoran demokratian vaikutusmahdollisuuksista kansalle näyttöä niin pystymme olermaan uskottava puolue. Miettikääpä ite kumpi uppoaa paremmin kansaan Soinin tyhjänpäiväsyydet vai suora demokratia".

Juuri tässä puolueohjelmaa viimeistelen. Suora demokratia on uuden puolueen keihäänkärki. Se on ollut sitä alusta asti ja tulee olemaan jatkossakin.

Sivusta seuraaja

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 20:32:49

En toki väitä että se heikentäisi persujen kannatusta, mutta jotenkin kuulostaa ristiriitaiselta olettaa, että muiden puolueiden ottamat lahjukset heikentävät niiden asemaa ja pönkittävät persujen asemaa, vaikka persutkin vastaavia lahjuksia ovat näemmä ottaneet.

Vastaavia lahjuksia?

Jiri Keronen

Quote from: Jussi Halla-aho on 10.08.2009, 12:21:10
Sen sijaan, että minulta tivataan sitoutumista tai selkeää kannanottoa JM-K:n puolueeseen, kehottaisin tiedustelemaan esim. Lohelalta, Niemiseltä, Keroselta, Lahtiselta, Immoselta, Eerolalta, Wonterghemiltä ja muilta nuivilta PS-toimijoilta, ovatko he valmiita vaihtamaan putiikkia. Elleivät kaikki (tai ainakin suurin osa) vaihda leiriä, yksittäisten henkilöiden (kuten minun) ei yksinkertaisesti kannata.

Tuo on täysin ymmärrettävää.

Jotta ihmisten ei tarvitse kysyä minulta tästä asiasta, aion kertoa sen tässä näin:
Lähetin minuutti sitten eroanomukseni perussuomalaisten puoluetoimistoon. Aion auttaa Mäki Juha-Ketelää rakentamaan kakkajoutsenta ja olen valmis lähtemään puolueen listoille ehdokkaaksi vuoden 2011 eduskuntavaaleissa.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

JM-K

Quote from: Jiri Keronen on 11.08.2009, 22:31:29
Sen sijaan, että minulta tivataan sitoutumista tai selkeää kannanottoa JM-K:n puolueeseen, kehottaisin tiedustelemaan esim. Lohelalta, Niemiseltä, Keroselta, Lahtiselta, Immoselta, Eerolalta, Wonterghemiltä ja muilta nuivilta PS-toimijoilta, ovatko he valmiita vaihtamaan putiikkia. Elleivät kaikki (tai ainakin suurin osa) vaihda leiriä, yksittäisten henkilöiden (kuten minun) ei yksinkertaisesti kannata.

Jotta ihmisten ei tarvitse kysyä minulta tästä asiasta, aion kertoa sen tässä näin:
Lähetin minuutti sitten eroanomukseni perussuomalaisten puoluetoimistoon. Aion auttaa Mäki Juha-Ketelää rakentamaan kakkajoutsenta ja olen valmis lähtemään puolueen listoille ehdokkaaksi vuoden 2011 eduskuntavaaleissa.

Arvostan rohkeuttasi. Tervetuloa messiin!

hxv

Tuohan oli hyvä taktinen veto ;)

En tiedä, kuinka impulsiivinen ihminen Keronen on, mutta haistaisin hieman Juhan ja Jirin välistä kommunikointia tässä välissä.

Kannattaisi ehkäpä myös Sannalle ilmoittaa maahanmuuttokriittisen siiven joukkopakoa persuista 8)

Ammadeus

Jumankekka,jätkät hajottaa mamukriittistä rintamaa!

JM-K

Quote from: hxv on 11.08.2009, 23:09:31

En tiedä, kuinka impulsiivinen ihminen Keronen on, mutta haistaisin hieman Juhan ja Jirin välistä kommunikointia tässä välissä.

Kannattaisi ehkäpä myös Sannalle ilmoittaa maahanmuuttokriittisen siiven joukkopakoa persuista 8)

Sanna? Ukkola? Medialle menee kyllä aikanaan asianmukaiset lehdistötiedotteet. Myös Sanna Ukkolalle.

maahanmuuttaja

Quote from: Orpakytsä on 11.08.2009, 11:41:27
2. Ei varmaankaan kannata pienellä palkalla palkata epäpätevää porukkaa. Palkkiot 2-3 kertaisiksi, niin hakijoiden laatu paranisi. Ei silti, olen vakuuttunut sinunkin kutsumuksestasi.

Haluat vielä pahempia opportunisteja eduskuntaan?

Maxwell Smart

Quote from: Ammadeus on 11.08.2009, 23:11:26

JM-K:han on Suomen virallinen valtakunnanhajoittaja! ;D

herra 4x

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 10:50:17
Quote from: Äänestäjä on 11.08.2009, 09:45:25
* Näkisin myös hyvänä, jos Halla-aho joko pyytäisi Perussuomalaisilta julkisen tuen osoituksen (ja mahdollisesti myös lupauksen eduskuntavaalipaikasta) jo nyt, tai sitten liittyisi jo tässä vaiheessa uuden puolueen riveihin. Mielestäni ajanpeluu hyödyttää vain ja ainoastaan vastapuolia.

Tässäpä mitä mainioin idea!

Soitanpa tässä joku päivä Jussille, ja pyydän häntä pyytämään Soinilta / persujen johdolta ylipäätään selvän, suomenkielisen vastauksen kysymykseen: "Onko Jussi Halla-aho niin halutessaan satavarmasti persujen ehdokkaana vuoden 2011 vaaleissa. Kyllä vai ei?".

Sitten kenenkään ei tarvitse enää spekuloida.

Sarkasmi on vaikea laji, koska se ymmärretään aina väärin.

Esimerkiksi minä ymmärsin tuon kommenttisi faktana, en sarkasmina. Ja totean että soita vaan ja pyydä ja jää odottamaan vastausta. Voi olla että kestää.

Sarkasmia ei kannata käyttää, etenkään kun on perustamassa puoluetta tosimielellä.

Kommenttejani ei tule ottaa vittuiluina, sillä nähdäkseni uusi puolue on Suomen viimeinen mahdollisuus. Mutta tuudittaudun siihen että sekin oljenkorsi kyrvähtää, niin kuin kaikki positiivinen. Tässä tapauksessa mäenpäävinkkeihin, lehtovideofanittamiseen ja johonkin vitun suoraan demokratiaan, joka on agendassa kuulemma asia numero yksi.
Rakkaudesta lajiin.

Ernst

Quote from: Ammadeus on 11.08.2009, 23:11:26

Minä perun aikomukseni liittyä PS:iin! Rintama persujen eteen työnnetyissä asemissa rakoilee pahasti  :)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

herra 4x

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 23:00:43
Quote from: Jiri Keronen on 11.08.2009, 22:31:29

Arvostan rohkeuttasi. Tervetuloa messiin!

Samat sanat. En ymmärrä Halliksen logiikkaa nyt. Mies tekee päätökset itse kun mies tekee päätökset. Ei siinä loheloilta kysellä. Ja toisaalta ymmärrän. Ps-puolue on tällä hetkellä ainoa toivo. Ja jokaisella Suomen tulevaisuudesta kiinnostuneella on melkein jänskäpaskat housuissa sen suhteen että mitä se iso Timppa seuraavaksi sanoo, ollaanko me maahanmuuttorealisteja vai ei. Saanks mä sanoo näin vai heittääkö se mut sivuraiteelle kun tarttis saaha ne kaksi ministeripaikkaa. Että toinen esittää ja toinen kannattaa. Koska vähempi ei riitä (en ole itse keksinyt tätä, olen lukenut Timoa). Ainoa vakavasti otettava (no lähes) kansanedustaja Ps-puolueesta on Timppa. Loput on eri sortin kansantaiteilijoita. Järkiporukan tunku on valtava, mikä sinänsä on positiivista (Halla-aho, Terho, Lahtinen, Saarakkala jne. jne.) Iso Timppa sanoo miten tehdään ja nähtäväksi jää jääkö nousu SMP-tyylisesti minäTimppaminäumpikujaan.
Rakkaudesta lajiin.

herra 4x

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 23:17:46
Quote from: hxv on 11.08.2009, 23:09:31

Sanna? Ukkola? Medialle menee kyllä aikanaan asianmukaiset lehdistötiedotteet. Myös Sanna Ukkolalle.

Aivan varmasti.

Lainaus käyttäjältä: JM-K - 15.07.2009, 11:58:02
"No mitäpä sanotte sitten tästä: henkilökohtaisten kokemusteni mukaan Sanna on ihan asiallisen oloinen toimittaja."
Rakkaudesta lajiin.

herra 4x

Quote from: JM-K on 11.08.2009, 20:34:05

Juuri tässä puolueohjelmaa viimeistelen. Suora demokratia on uuden puolueen keihäänkärki. Se on ollut sitä alusta asti ja tulee olemaan jatkossakin.

Sen keihäänkärki on on 3D-reaalimaailmassa kaareutunut puolueen omaan puohon. Kuvitelma siitä että Suomessa siirrytään viikkoäänestysrumbaan on samalta suunnalta.
Rakkaudesta lajiin.

kertsu59

Olipa hyvä uutinen heti aamusta,Keronen tulee joutsenpuolueen ehdokkaaksi.Hän kirjoittaa minusta erttäin viisaasti blogissaan politiikon tehtävistä ja urasta yleensä. "Tiedän, että perussuomalaisissa pysyminen olisi varmasti fiksuin veto "henkilökohtaisen poliittisen uran" kannalta. Suurin osa Suomen (ja mahdollisesti koko maailman) ongelmista kuitenkin johtuu nimenomaan siitä, että politiikasta tulee ihmisille ura. Politiikan ei tulisi olla koskaan ammatti, vaan yhteisten asioiden hoitamista kutsumuksesta ja velvollisuudesta. Poliitikon tehtävänä on ratkaista ongelmia. Siinä vaiheessa, kun ongelmat on ratkaistu, poliitikosta tulee tarpeeton. Poliitikon tehtävänä on siis tehdä itsensä tarpeettomaksi, eikä se sovi yhteen sen kanssa, että pyritään pyörimään mahdollisimman pitkään ja korkealla vallankahvassa. Valta ei kuulu poliitikoille, vaan ihmisille" Mitäpä sanotte,herättää ainakin minussa positiivisia ajatuksia.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

JM-K

Quote from: Sivusta seuraaja on 11.08.2009, 21:14:57

Vastaavia lahjuksia?

Timo Soini: "Kohu paljasti poliittisen korruption".

Aamulehti maanantaina 10.8.2009

JM-K

Quote from: herra 4x on 11.08.2009, 23:56:43
Quote from: JM-K on 11.08.2009, 10:50:17
Quote from: Äänestäjä on 11.08.2009, 09:45:25
* Näkisin myös hyvänä, jos Halla-aho joko pyytäisi Perussuomalaisilta julkisen tuen osoituksen (ja mahdollisesti myös lupauksen eduskuntavaalipaikasta) jo nyt, tai sitten liittyisi jo tässä vaiheessa uuden puolueen riveihin. Mielestäni ajanpeluu hyödyttää vain ja ainoastaan vastapuolia.

Tässäpä mitä mainioin idea!

Soitanpa tässä joku päivä Jussille, ja pyydän häntä pyytämään Soinilta / persujen johdolta ylipäätään selvän, suomenkielisen vastauksen kysymykseen: "Onko Jussi Halla-aho niin halutessaan satavarmasti persujen ehdokkaana vuoden 2011 vaaleissa. Kyllä vai ei?".

Sitten kenenkään ei tarvitse enää spekuloida.

Sarkasmi on vaikea laji, koska se ymmärretään aina väärin.

Esimerkiksi minä ymmärsin tuon kommenttisi faktana, en sarkasmina. Ja totean että soita vaan ja pyydä ja jää odottamaan vastausta. Voi olla että kestää.

Sarkasmia ei kannata käyttää, etenkään kun on perustamassa puoluetta tosimielellä.

Kommenttejani ei tule ottaa vittuiluina, sillä nähdäkseni uusi puolue on Suomen viimeinen mahdollisuus. Mutta tuudittaudun siihen että sekin oljenkorsi kyrvähtää, niin kuin kaikki positiivinen. Tässä tapauksessa mäenpäävinkkeihin, lehtovideofanittamiseen ja johonkin vitun suoraan demokratiaan, joka on agendassa kuulemma asia numero yksi.

Kommenttini oli fakta, ei sarkasmia. Olen menossa lauantaina 22.8. Helsinkiin tapaamaan erinäisiä henkilöitä. Laitoin eilen Jussille viestiä ja tiedustelin hänen aikatauluaan. Jos aikataulut sopii, yritetään järjestää tapaaminen. Tässä tapaamisessa pyydän suoraan häntä kysymään Timo Soinilta, miten em. asian kanssa. on. Pyydän Jussia myös julkistamaan Soinin vastauksen / vastaamatta jättämisen. Se on sitten Jussin asia, miten hän toimii.

En minä sinun kommenttejasi v*ttuiluna ota. Siihen, että meikä ottaa jonkun asiaan muumeiluna tarvitaan paljon muutakin, kuin anonyymejä kommentteja Hommafoorumilla, Suoli24:lla, propellipääksi nimittelyä telkkarissa jne. Anna palaa vaan, jos siltä tuntuu, että se helpottaa!

Jep, suora demokratia on agendassa numero yksi. Sinun mielestäsi se on näemmä aivan turhaa ja kakkaa. Mitä sinun mielestäsi pitäisi laittaa listan kärkeen? Ulkomaalaiset pois maasta? Holocaust käyntiin? Keskitysleirejä Suomeen?

Jos mielesi tekee öyhöttää, niin eikun pistät sen oman puolueesi pystyyn tai soitat sinne persujen puoluetoimistolle, että nyt kovat piippuun ja kaduille. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Ei sinun tarvitse meikäläisten messiin lähteä.

Sivusta seuraaja

Quote from: JM-K on 12.08.2009, 07:40:22
Quote from: Sivusta seuraaja on 11.08.2009, 21:14:57

Vastaavia lahjuksia?

Timo Soini: "Kohu paljasti poliittisen korruption".

Aamulehti maanantaina 10.8.2009

Onko Perussuomalaisten saamat tuet (jotka esimerkiksi tuossa linkin uutisessa mainitaan) täysin vertailukelpoisia esimerkiksi valtionyhtiöiltä ja AY-järjestöiltä menneiltä tuilta ns. suurille puolueille?