News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-02-25 MTV: Stubbin lähtölaskenta päättynyt.

Started by Atte Saarela, 27.02.2016, 09:17:37

Previous topic - Next topic

JJohannes

Quote from: Atte Saarela on 27.02.2016, 10:00:43
Ja Lepomäki on ollut Liberan tutkimusjohtajana, minkä minä näen ansiona. Ja sinä voisit osoittaa yhdenkin lauseen jostain Liberan julkaisusta joka ei pidä paikkaansa, tai muuten en ota sinua vakavasti.

Lepomäki on KTM ja DI. Hänen opinnäytetyönsä ovat aiheista Forecasting the term structure of interest rates with an Error-Correction Neural Network ja Universal Data Access Control in Distributed Financial Information Systems. En ihan tarkalleen käsitä, miten tämäntyyppisiin aiheisiin perehtyminen pätevöittää yhteiskunnallispoliittisen think tankin "tutkimusjohtajaksi"? Kun tarkastelee Lepomäen vahvuusalueita yleisemmin niin saa käsityksen, että hän on toki pätevä insinööri ja rahoitusalan ammattilainen mutta poliittisen filosofian ja yhteiskuntatieteiden kysymysten suhteen hän on ihan tavallinen dilettantti. Toisin sanoen Liberan "tutkimusjohtajuus" ei ole mikään ansio vaan Lepomäelle myönnetty poliittinen palkinto, johon periaatteessa voisi olla oikeutettu kuka tahansa muukin harrastelijafilosofi, sinä tai minä, jos vaan poliittisen kortit on pelattu oikein.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Kameleontti

Quote from: xor_rox on 01.03.2016, 02:47:35
Quote from: Teaparty on 01.03.2016, 00:15:56
Olen ollut Lepomäen puolestapuhuja pitkään, mutta tämmöinen Pursiainen Liberassa herättää vakavia kysymyksiä.

Lepomäki nosti tv-katsojien karvat pystyyn muutama päivä sitten kutsumalla eläkeläisiä yhteiskunnan eläteiksi. Minusta se on hieman pateettista suhteessa siihen, millaisia elättejä kansanedustuslaitos tähän maahan parhaillaan tuottaa.

Tuota en ite ole nähnyt mutta eipä ole Ellukaan ääntä nostanut vastaan matutulvaa, joka pian voi pyyhkästä meitit maailmakartalta. Elinalla on paljon hyviä ajatuksia, ollut ainakin, mutta kauhean kylmä ihminen tuntuu olevan. Itsekin olen oikeelle kallellaan vahvasti mutta nykyisessä kauheaa tahtia muuttuvassa maailmassa, jossa työttömiks jää jo hirveetä tahtia useempia ja useempia niin en olekaan ihan niiiiiiiiiin oikeelle kallellaan. Peruspelisäännöissä mut sit tulee se hienoinen natsiosuus. Mut siitähän ei saa puhua, koska niin hillitön paheksunta, että antaa mennä ohi seuraavaan.

Kannatan sitä, että ihminen voi omalla työllään ja ahkeruudellaan ensinnäkin elää ja saada perheen (edes 1 lapsi) ja sitten ne loppu alkaa olla tappelua. Mut pellesirkusta ollaan kohtsill mennään.

Peltipaita

QuoteLepomäki nosti tv-katsojien karvat pystyyn muutama päivä sitten kutsumalla eläkeläisiä yhteiskunnan eläteiksi.

Mitähän eläkeläinen voisi tehdä että olisi mieliksi Lepomäelle? Mennä töihin? Tappaa itsensä?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

xor_rox

Se on Lepomäestä myönnettävä, että hän teki Liberan palveluksessa hyvää euro-vastaista työtä.

Atte Saarela

Quote from: xor_rox on 01.03.2016, 02:47:35
Quote from: Teaparty on 01.03.2016, 00:15:56
Olen ollut Lepomäen puolestapuhuja pitkään, mutta tämmöinen Pursiainen Liberassa herättää vakavia kysymyksiä.

Lepomäki nosti tv-katsojien karvat pystyyn muutama päivä sitten kutsumalla eläkeläisiä yhteiskunnan eläteiksi. Minusta se on hieman pateettista suhteessa siihen, millaisia elättejä kansanedustuslaitos tähän maahan parhaillaan tuottaa.
No, kansanedustajien palkat eivät ole kansantaloudellisesti kovin suuri ongelma, mutta eläkkeiden kustantaminen tulevaisuudessa on sitä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015072520085390_uu.shtml

Varmaankin kyseinen lause (en tiedä mikä se on) olisi kannattanut muotoilla ilman sanaa "elätti" jolla on negatiivinen konnotaatio. Mutta toisaalta sanavalintojen konnotaatiot ovat asia jossa helposti tapahtuu kämmejä.

On kuitenkin parempi että meillä on poliitikkoja jotka puhuvat tästä ongelmasta jo nyt, koska sen ratkaiseminen ei tule olemaan helppoa.

Atte Saarela

Quote from: JJohannes on 01.03.2016, 03:25:59
Quote from: Atte Saarela on 27.02.2016, 10:00:43
Ja Lepomäki on ollut Liberan tutkimusjohtajana, minkä minä näen ansiona. Ja sinä voisit osoittaa yhdenkin lauseen jostain Liberan julkaisusta joka ei pidä paikkaansa, tai muuten en ota sinua vakavasti.

Lepomäki on KTM ja DI. Hänen opinnäytetyönsä ovat aiheista Forecasting the term structure of interest rates with an Error-Correction Neural Network ja Universal Data Access Control in Distributed Financial Information Systems. En ihan tarkalleen käsitä, miten tämäntyyppisiin aiheisiin perehtyminen pätevöittää yhteiskunnallispoliittisen think tankin "tutkimusjohtajaksi"? Kun tarkastelee Lepomäen vahvuusalueita yleisemmin niin saa käsityksen, että hän on toki pätevä insinööri ja rahoitusalan ammattilainen mutta poliittisen filosofian ja yhteiskuntatieteiden kysymysten suhteen hän on ihan tavallinen dilettantti. Toisin sanoen Liberan "tutkimusjohtajuus" ei ole mikään ansio vaan Lepomäelle myönnetty poliittinen palkinto, johon periaatteessa voisi olla oikeutettu kuka tahansa muukin harrastelijafilosofi, sinä tai minä, jos vaan poliittisen kortit on pelattu oikein.
Asioita jotka tekevät ihmisestä hyvän poliitikon ei opita pelkästään kouluissa. Työ rahoitusalalla vaatii todella paljon kriittistä ajattelua, ja minusta ihminen joka pystyy tekemään tällaista duunia osaa useimpia ihmisiä paremmin myös esimerkiksi laatia lakeja joissa ei ole merkittäviä kämmejä. Tai jopa poistaa turhia lakeja, mikä on usein vielä vaikeampaa.

Ja poliittisesta filosofiasta sanoisin, että vaikka tällainen tieteenala on olemassa, niin mielestäni se ei tarjoa ratkaisuja Suomen nykyisiin ongelmiin eikä sen osaaminen ehkä ole kovin tärkeää poliitikolle.

Periaatteessa arvostan keskimääräistä diplomi-insinööriäkin politiikkona lähtökohtaisesti korkeammalle kuin keskimääräistä humanistia, koska insinööri joutuu koko ajan miettimään "Toimiiko tämä käytännössä". Sipiläkin olisi minusta oikein hyvä poliitikko jos hän vain olisi nuiva.

xor_rox

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 04:25:55Varmaankin kyseinen lause (en tiedä mikä se on) olisi kannattanut muotoilla ilman sanaa "elätti" jolla on negatiivinen konnotaatio. Mutta toisaalta sanavalintojen konnotaatiot ovat asia jossa helposti tapahtuu kämmejä.

On kuitenkin parempi että meillä on poliitikkoja jotka puhuvat tästä ongelmasta jo nyt, koska sen ratkaiseminen ei tule olemaan helppoa.

Kyllä minä ongelman tiedostan, mutta pateettisen tuosta lausumasta tekee se, mitä Lepomäen oma puolue Eduskunnassa parhaillaan tekee. Mitä siis erilaisiin elätteihin tulee.

Joka tapauksessa innostuin kovasti kuullessani Lepomäen letkauksesta, sillä kaikki, mikä nakertaa hyperfederalistisen maanpetturikokoomuksen kannatusta, otetaan ilolla vastaan!

Atte Saarela

Quote from: xor_rox on 01.03.2016, 04:39:32
Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 04:25:55Varmaankin kyseinen lause (en tiedä mikä se on) olisi kannattanut muotoilla ilman sanaa "elätti" jolla on negatiivinen konnotaatio. Mutta toisaalta sanavalintojen konnotaatiot ovat asia jossa helposti tapahtuu kämmejä.

Kyllä minä ongelman tiedostan, mutta pateettisen tuosta lausumasta tekee se, mitä Lepomäen oma puolue Eduskunnassa parhaillaan tekee. Mitä siis erilaisiin elätteihin tulee.

Joka tapauksessa innostuin kovasti kuullessani Lepomäen letkauksesta, sillä kaikki, mikä nakertaa hyperfederalistisen maanpetturikokoomuksen kannatusta, otetaan ilolla vastaan!
Voisin olla samaa mieltä jos meillä olisi todellinen vaihtoehto Kokoomukselle, mutta en ole varma ovatko persut enää sitä.

Kokoomus on kuitenkin nykyisellään demokraattisempi puolue kuin persut, koska Kokoomuksessa puheenjohtaja jopa vaihtuu välillä.

Ideaalisessa maailmassa haluaisin Suomidemokraatit seuraavissa vaaleissa eduskuntaan 30% kannatuksella, mutta eipä taida onnistua.

xor_rox

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 04:44:27
Voisin olla samaa mieltä jos meillä olisi todellinen vaihtoehto Kokoomukselle, mutta en ole varma ovatko persut enää sitä.

Kokoomus on kuitenkin nykyisellään demokraattisempi puolue kuin persut, koska Kokoomuksessa puheenjohtaja jopa vaihtuu välillä.

Ideaalisessa maailmassa haluaisin Suomidemokraatit seuraavissa vaaleissa eduskuntaan 30% kannatuksella, mutta eipä taida onnistua.

Minä taas näen, ettei kokoomusta huonompaa vaihtoehtoa ole olemassakaan. Transatlantistisen, hyperfederalistisen no-borders -puolueen menestys seuraavissa vaaleissa olisi pahinta, mitä Suomelle voisi kuunaan tapahtua.

Atte Saarela

Quote from: xor_rox on 01.03.2016, 04:59:11

Minä taas näen, ettei kokoomusta huonompaa vaihtoehtoa ole olemassakaan. Transatlantistisen, hyperfederalistisen no-borders -puolueen menestys seuraavissa vaaleissa olisi pahinta, mitä Suomelle voisi kuunaan tapahtua.
No, Natosta olemme eri mieltä, mutta ehkä siitä on jauhettu jo tarpeeksi.

Kokoomuksen mokutus ja euromyönteisyys on kieltämättä suuri mysteeri. Missä ovat kaikki järkevät ihmiset Suomessa? Ovatko he liittyneet persuihin Soinin valheellisten lupausten perässä? Kannattaisiko harkita uudestaan?

Minusta Lepomäen johtama Kokoomus olisi Suomen eduskuntapuoleista ylivoimaisesti paras, ja äänestäisin sitä varmasti.

xor_rox

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 05:05:28Kokoomuksen mokutus ja euromyönteisyys on kieltämättä suuri mysteeri.

No ei se ainakaan minulle mikään mysteeri ole. Kokoomus on läpeensä federalistinen puolue. Muut ovat pelkkiä perässähiihtäjiä siihen verrattuna.

Kyllä kokoomuslaiset tietävät, mihin järjetön maahanmuuttopolitiikka johtaa, mutta heidän visionaan on tehdä Euvostoliitosta jonkinlainen USA:n kaltainen supervalta ja hoodeiksi muuttuvat lähiöt ovat heille siinä kuviossa pelkkä kuriositeetti, joka ei heidän elämäänsä juuri vaikuta.

Monet kokoomuslaisista (mm. Stubb) ottaa oppinsa suoraan USA:sta ja jostain käsittämättömästä syystä tämä viehättää valtion virastoissa aikaansa kuluttavia jakkupukukalkkunoita. Tuottavaa työtä tekeviä tuo onneksi houkuttelee vähemmän ja vähemmän.

Onneksi Stubbin ja kumppanien visio on parhaillaan murenemassa joka sektorilla. Näin myös, mitä NATOon tulee.

Jaska Pankkaaja

^"Huvittavaa" asiassa on se että USAssa paskaa tosiaan pääsee pakoon , jos on rahaa. Suomessa paska on suolattu ympäriinsä PK seurua eikä ihmisillä ole oikein sitä rahaakaan.. Terveydenhoito, koulut , oma asuinympäristö, kaikki lahoavat mokuksi. Kyllä kelpaa valkoista linjaa myyvän merkonomi ja yAMK jakkukana ovat varmaan Voittajia, Kok kok.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

xor_rox

Quote from: Jaska Pankkaaja on 01.03.2016, 05:49:27
^"Huvittavaa" asiassa on se että USAssa paskaa tosiaan pääsee pakoon , jos on rahaa. Suomessa paska on suolattu ympäriinsä PK seurua eikä ihmisillä ole oikein sitä rahaakaan.. Terveydenhoito, koulut , oma asuinympäristö, kaikki lahoavat mokuksi. Kyllä kelpaa valkoista linjaa myyvän merkonomi ja yAMK jakkukana ovat varmaan Voittajia, Kok kok.

No kyllä! USA:n hoodit on vuosikymmenten aikana syntyneet ja niiden olemassa olo tiedetään ja niitä osataan myös välttää.

Meillä sen sijaan kokoomus kumppaneineen pudottelee VOKkeja pitkin poikin kaupunkeja ja hyviäkin lähiöitä, minkä tuloksena tullaan saaman silmitön määrä rikastuksia, jotka kohdistuvat täysin yllättäen ihmisiin, jotka eivät koskaan osanneet sitä odottaa. Lisäksi se matuaines, jota tänne parhaillaan tuodaan,  nousee moraalikäsityksissään ihan omalle levelille verrattuna USA:n hoodeissakin asuviin ihmisiin.

Atte Saarela

Quote from: xor_rox on 01.03.2016, 05:41:58
Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 05:05:28Kokoomuksen mokutus ja euromyönteisyys on kieltämättä suuri mysteeri.

No ei se ainakaan minulle mikään mysteeri ole. Kokoomus on läpeensä federalistinen puolue. Muut ovat pelkkiä perässähiihtäjiä siihen verrattuna.
Minä vaan ihmettelen missä ne tavalliset maahanmuuttokriittiset suomalaiset sitten ovat (joita galluppien mukaan on aika paljon) ..

Vihreissä ja vasemmistoliitossa eivät ainakaan. Kepussa ehkä jonkin verran nuivia, persuissa oma nuivasiipensä jolla ei ole tarpeeksi vaikutusvaltaa.

Koska Kokoomuksen pitäisi olla oikeistolaisin Suomen puolueista, merkittävän osan Suomen nuivista (joita galluppien mukaan on paljon) pitäisi olla siellä.

Onko Kokoomuksen puheenjohtajiksi vain valikoitunut keskimääräistä sekopäisempää porukkaa, koska muut kuin he eivät jaksa harrastaa puoluepoliittista kähmintää tarpeeksi kauan edetäkseen puheenjohtajiksi?

Oli miten oli, homma toimii toisinkin päin. Vaikka suurin osa suomalaisista ei ymmärtäisikään politiikasta paljon mitään, melko pieni joukko ihmisiä voisi kuitenkin periaatteessa "vallata" Kokoomuksen ja nostaa jonkun järkevän puheenjohtajaksi.

Muussa puolueessa kuin Kokoomuksessa tuollainen nuivamiehitys ei ehkä onnistuisi niin helposti, luulen että Kokoomuksen kentällä on kuitenkin suurempi kannatus nuiville ajatuksille kuin muissa eduskuntapuolueissa (paitsi tietysti persut)

mattima5

"Minä vaan ihmettelen missä ne tavalliset maahanmuuttokriittiset suomalaiset sitten ovat (joita galluppien mukaan on aika paljon) .."

Ne äänestää SDPtä, kepua, kokoomusta, persuja, mutta heidän äänet menee hukkaan maahanmuuttokritiikin suhteen.

Oikeistolaisuus on samaa kuin vasemmistolaisuus = mamutusta ja EUn kannatusta, globalisaatiota.

Persut on täydellinen pettymys, ei heistä ollut vastustamaan globalisaatiota ja EUta. Siperia opettaa sanoi Soini ja otti ministerinsalkun itselleen.

Kameleontti

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 05:05:28

Kokoomuksen mokutus ja euromyönteisyys on kieltämättä suuri mysteeri. Missä ovat kaikki järkevät ihmiset Suomessa? Ovatko he liittyneet persuihin Soinin valheellisten lupausten perässä? Kannattaisiko harkita uudestaan?

Kaikki puolueet ovat sitä samaa ja vapaa lehdistö  :flowerhat: mennyttä ja silläkin suurimmaksi osaksi sama omistaja, jotkut eivät vain halua hyvää...kansaa riistetään, meni liian hyvin ja kateus nousi... ihmiset laitettiin taistelemaan toisiaan vastaan (eurooppalaiset vs muslimit nyt???, köyhät ja keskiluokkaiset???)

Samaa sanomaa täynnä video youtubessa hakusanoilla "Mies joka taisteli pankkeja vastaan".

Jotkut ei tykkää esittäjästä mutta voiko väittää, etteikö sillonen sanoma ois kovin ajankohtainen nyt? Mun mielestä kovinkin lähellä ollaan. Ne, jotka ei siedä sanoman esittäjää niin ei tarvikaan. Ongelma ja tilanne on yhteneväinen mutta sitä ei ole mikään pakko ratkaista samoin kuin historiassa. Joka siis on voittajien kirjoittama...

Atte Saarelalle: mulla ja tutuilla on käsitys, että kokoomuksen sisälläkin ihmetellään tätä Stubbin linjaa, jolla ei ole mitään tekemistä vanhan kokoomuksen kanssa. Itse asiassa jo vuosia sitten mm. Wille Rydman tätä ihmetteli et mitä ihmettä kokkareissa tapahtuu... (Soisi tapahtuvan ihan helkkarin iso muutos ja potkia noi federalistit ulos!!!)

Stubb on samaa sakkia kuin Li Andersson ja toverit. Neukkulan jäljillä mennään ja siitä hyötyy ainoastaan ne, jotka kerkee ratsaille ajoissa.

Vladimir Bukovsky kertoo EU=USSR:

https://www.youtube.com/watch?v=m41Tdl5mvdg

Joskus mietin, et mahtaako tuo Stubb itekään tietää, mitä touhua ajaa? Mutta ilmeisen selvästi se ei ole monenkaan poliitikon tiedossa tai ovat aivan psykoja. Tuolla ajatuksella ajattelevia poliitikkoja meillä ei luulis olevan kovin montaa (Halonenkin on jo poissa kehistä, ainakin virallisista) mutta monikulttuurisuus on silti rikkaus ja EU on ja pysyy ja menee kohti liittovaltiota ja sitä kehitystä ei voi pysäyttää. Liittovaltio tulee tai rapautumiskehitys uhkaa.

Teija Tiilikainen (bilderberg) Ulkopoliittisesta instituutista :

http://demokraatti.fi/sdpn-taavitsainen-ei-innostu-pakotetusta-tuposta-oikeudenmukainen-tasapaino-puuttuu/

ja Barbara Spectre (nimi + multiculturalism ja youtube), joka on sitä mieltä, ettei Eurooppa enää selviä ilman multikultia. Nyt vaan pitää opetella ku ei oo aiemmin onnistunu vielä eikä opittu. Tuho se tulee muuten...

Suomi ei ole itsenäinen valtio vaan ohjastettu. Uhattu vai lahjottu? Mitään sinällään ihmeellistä ei enää tapahdu, kun tajuaa vaan sen, että me nyt vaan tehdään niinku herrat käskee. Sisäpolitiikassa voi vähän näön vuoks näperrellä. Mutta vuositolkulla on kiihdytetty kaasua kohti jyrkänteen reunaa. Kohta on menty yli ja hetki menee ennen ku alkaa se vapaa pudotus... hatuista kiinni!

Kuka uskoo vielä länsimaiseen demokratiaan? Äänestämällä saa itselle hyvän mielen hetkeksi, mutta asioita sillä ei juuri muuteta.

xor_rox

Suosittelen olemaan varovainen Rydmanin kanssa, sillä hän edustaa nimenomaan kokoomuksen vahvasti federalistista laitaa.

Siili

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 06:20:08
Muussa puolueessa kuin Kokoomuksessa tuollainen nuivamiehitys ei ehkä onnistuisi niin helposti, luulen että Kokoomuksen kentällä on kuitenkin suurempi kannatus nuiville ajatuksille kuin muissa eduskuntapuolueissa (paitsi tietysti persut)
Saahan sitä luulla (ja toivoa).  Luulo ei ole kuitenkaan tiedon väärti.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1445315634184

QuotePuolueiden kannattajista jyrkimmin turvapaikanhakijoihin asennoituvat perussuomalaiset. Jopa neljä viidestä perussuomalaisesta sanoo olevansa täysin samaa mieltä, että linjaa pitää tiukentaa. Demareista ja keskustasta näin ajattelee vajaa puolet, reilut 40 prosenttia, kokoomuksesta kolmannes.
Ymmärrän hyvin, että kun arvioi lempparipuolueen tekemisiä, arvioon projisoituu helposti omia toiveita, joilla ei ole mitään tekemistä puolueen todellisuuden  kanssa.  Esimerkkinä Ilkka Partasen ammoinen kirjoitus, jossa hän kirkkain silmin väittää, että Kokoomus on pohjimmiltaan pakkoruotsivastainen puolue:

http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/52477-miksi-kannattaa-aanestaa-kokoomuksen-ehdokkaita

Kameleontti

Quote from: xor_rox on 01.03.2016, 07:26:56
Suosittelen olemaan varovainen Rydmanin kanssa, sillä hän edustaa nimenomaan kokoomuksen vahvasti federalistista laitaa.

Itse en ole samassa vaalipiirissä mutta olen monista asioista ollut aikanaan samaa mieltä. Mutta olen myös huomannut, että ne poliitikot, joita voisin äänestää ees teoriassa alkaa olla aika vähissä. Vaalipiiri rajaa jo sit lisää.

Wille on mua muutamia vuosia nuorempi mutta fiksu. Mutta jostain syystä sekin on matuvastainen mutta liian monessa muussa sitten kuitenkin melkeensä ajaa sitä tahoa, joka tätä matutusta aiheuttaa. Joskus ei meinaa ymmärtää, että poliitikot, jotka tekee sitä työkseen ei tajua sen enempää mitä touhuavat. Liian ristiriitasta kannattamista ajatusten kanssa. Tai sit olen vaan sekasin ite. Olen vaan päättänyt et nykyisessä Suomessa on tärkeintä pitää oma päänsä   8)

Atte Saarela

Quote from: Siili on 01.03.2016, 07:39:19

QuotePuolueiden kannattajista jyrkimmin turvapaikanhakijoihin asennoituvat perussuomalaiset. Jopa neljä viidestä perussuomalaisesta sanoo olevansa täysin samaa mieltä, että linjaa pitää tiukentaa. Demareista ja keskustasta näin ajattelee vajaa puolet, reilut 40 prosenttia, kokoomuksesta kolmannes.
Ymmärrän hyvin, että kun arvioi lempparipuolueen tekemisiä, arvioon projisoituu helposti omia toiveita, joilla ei ole mitään tekemistä puolueen todellisuuden  kanssa.  Esimerkkinä Ilkka Partasen ammoinen kirjoitus, jossa hän kirkkain silmin väittää, että Kokoomus on pohjimmiltaan pakkoruotsivastainen puolue:

http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/52477-miksi-kannattaa-aanestaa-kokoomuksen-ehdokkaita
No, tuo oli kyllä yllätys, kiitos linkistä. Oletin että Kokoomus olisi nuivempi, koska esimerkiksi Kokoomuksen Verkkouutiset on puolueiden verkkolehdistä luultavasti nuivin Suomen Uutisten jälkeen.

Mutta demareiden johtamaa Suomea toivoisin silti vielä vähemmän, ja kepulaista aluepolitiikkaa en ainakaan halua, ainakin Sipilän johtamana kepun maahanmuuttopolitiikka on myös aika hirveää.

Oho

Quote from: Atte Saarela on 27.02.2016, 10:11:43

En ota sinua enää vakavasti, mutta kysynpä vielä, oletko sitä mieltä että "uraohjusten" piirteet kuten esimerkiksi älykkyys ja ahkeruus ovat olleet vahingollisia Suomelle ja demokratialle? Kuulostat melkein Vasemmistoliittolaiselta.

Mä en ole lainkaan vakuuttunut etenkäään poliittisten uraohjusten älykkyydestä. Ahkeruutta varmaan löytyy mutta kunnian- ja vallanhimoa sekä häikäilemättömyyttä sitäkin enemmän.

Yksi vallan paradokseista on sen taipumus kasaantua niille, joilla on heikoimmat edellytykset sitä käyttää vastuullisesti ja demokratia ei todellakaan ole mikään suoja vastuutonta vallankäyttöä vastaan.

Siili

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 08:42:35
Quote from: Siili on 01.03.2016, 07:39:19

No, tuo oli kyllä yllätys, kiitos linkistä. Oletin että Kokoomus olisi nuivempi, koska esimerkiksi Kokoomuksen Verkkouutiset on puolueiden verkkolehdistä luultavasti nuivin Suomen Uutisten jälkeen.

Ehkäpä kokoomusta äänestävät ovat mainituista puolueista vähiten tekemisissä suomalaisen reaalimonikulttuurin kanssa ja siksi eivät näe maahanmuuttoa samanlaisena uhkana henkilökohtaiselle elämänlaadulleen?

Jaska Pankkaaja

Quote from: Siili on 01.03.2016, 09:15:52
Ehkäpä kokoomusta äänestävät ovat mainituista puolueista vähiten tekemisissä suomalaisen reaalimonikulttuurin kanssa ja siksi eivät näe maahanmuuttoa samanlaisena uhkana henkilökohtaiselle elämänlaadulleen?

Kannattaa muistaa että suurin osa suomalaista on edelleen hyvin vähän tekemisissä sen "reaalimonikulttuurin" kanssa ja siksi Puolueen ja median kusetus toimii.. Esimerkiksi minä näen monikulttuuria lähinnä silloin kun paikallinen VOKki on tyhjennytty Prismaan ja kelagoldiset valitsevat tuotteita itselleen. Sinänsä toiminta, tai ihmisten väri ja käytös, ei häiritse yhtään minuakaan vaan ainoastaan ne kelagoldit. Suomalainen hoopootettu enemmistö sen sijaan pitää suomalaisten verovaroilla loisivia VOKkilaisia Paljon Parempina kun aiemmin kaupat täyttäneitä ja omilla rahoillaan asioivia itäturisteja. VOKkilaiset tuodaankin taxeilla ja busseilla eikä niillä ole niitä Land Cruisereita ja isoja mersuja joiden väliin sitten pitää äveriään kokoomuslaisen pysäköidä se vähän käytettynä ostettu pikku-KIA CEED tai työsuhde GOLF.  Ei tunnu KIAssa tai liisinki VWssä yhtään vauraalta kokkelilta ei kun toisella puolella on Porsche Cayanne ja toisella Tojon LC, kuskina vielä perunanenäinen lökäverkkarinahkatakkiherra jonka vieressä ylimeikattu maturemallinen ja punkero kaniturkkirouva (em. asiat alleviivaavat hölmömmällekin sitä ettei ole naapurin eliittiväki liikkeellä, ei muuta)  :'(
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Punaniska

Stubb puhuu höpöjä osa 1475, tai sitten meille ei ole kerrottu kaikkea  :flowerhat:

Lainaus Ilkka Suomisen ERP:n palkinnon onnittelupuheesta:

" Miettikääpä tilannetta, jos Suominen ei olisi koskaan sitä puhetta pitänyt ja Koiviston arvio, että kuuden vuoden sisällä haetaan EU-jäsenyyttä, ei olisi koskaan toteutunut. Suomi ei olisi EU:n jäsen eikä Naton jäsen, vaan olisimme sillä harmaalla vyöhykkeellä, jossa olimme kylmän sodan aikana. Olisi aika paljon turvattomampi olo, Stubb sanoi"

http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/ilkka%20suominen%20schuman%20palkinto-47307
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

JJohannes

Quote from: Atte Saarela on 01.03.2016, 04:31:39
Ja poliittisesta filosofiasta sanoisin, että vaikka tällainen tieteenala on olemassa, niin mielestäni se ei tarjoa ratkaisuja Suomen nykyisiin ongelmiin eikä sen osaaminen ehkä ole kovin tärkeää poliitikolle. Periaatteessa arvostan keskimääräistä diplomi-insinööriäkin politiikkona lähtökohtaisesti korkeammalle kuin keskimääräistä humanistia, koska insinööri joutuu koko ajan miettimään "Toimiiko tämä käytännössä". Sipiläkin olisi minusta oikein hyvä poliitikko jos hän vain olisi nuiva.

Itseasiassa asia on juuri päin vastoin. Nykyään Suomessa on monin paikoin vallalla "insinöörimäinen" päätöksentekotapa jossa kaikki päätöksenteon elementit on redusoitu tilastomuuttujiksi. Tästähän holtittomassa maahanmuutossakin on juuri kyse. Saivarrellaan, että joo, teoriassa ja tämän taloustieteellisen laskelman mukaan, että kyllä se BKT nousee. Yhä enenevissä määrin halutaan päätösten pohjautuvan "kovaan dataan" ja järkeen ja tilataan yhä enemmän konsultointeja ja auditointeja ja mittareita. Uskotaan niihin paperissa seisoviin numeroihin vankkumattomasti, koska ajatellaan, että numero ei valehtele, numero ei voi olla jotain siltä väliltä vaan se on juuri se. Ja siksi päätöksen voi pohjata numeroon.

Mielestäni tämä on aikamme ongelma, mutta en tiedä voiko sitä välttää mitenkään sillä se on niin pervasiivisesti pesiytynyt kaikkialle. "Insinöörimäisyys" on pikemminkin itse modernismiin kuuluva ilmiö. Jopa päätöksenteon ulkopuolella se näkyy. Jos vaikka lukee Hesarin (jonka poliittisista sympatioista täällä usein esitetään arvio "punavihermädätystä") humanistisen tai yhteiskuntatieteellisen alan tutkimusta käsitteleviä artikkeleita niin huomaa, että ne on poikkeuksetta kirjoitettu väärin. Ne käytännössä tekevät humanistisen ja yhteiskuntatieteellisen alan tuloksista comtelaisen positivistisen tulkinnan. Psykologian tulosten kohdalla toimittajat usein vetävät behavioristisia johtopäätöksiä. Jopa Hesarin punavihermädättäjä-toimittajat ovat pohjimmiltaan hylänneet postmodernismin ja julistavat ilolla, että ihminen ja yhteiskunta ovat huolella öljytty kone, joka toimii oikeita nappeja painamalla. Automaatti-ihminen tarvitsee vain oikean syötteen (uusin älykännykkä, cooli muotiblogi, Farangin popup-katukeittiö, hot-jooga) väärän syötteen (taiteet, tieteet, kulttuuri, uskonto) sijaan niin johan hän kiltisti Pavlovin koiran tavoin kierii, haukkuu, kuluttaa, tekee ylitöitä, innovoi, kouluttautuu, yrittää ja pöhisee positiivisesti.

Poliitikolle ei mikään olisi niin tärkeää kuin ripaus historiaa, filosofiaa, psykologiaa ja yhteiskuntatieteitä. Kauppatieteistäkin itseasiassa voisi olla hyötyä, jos niitä ei olisi nykymaailmassa redusoitu numeropeliksi.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Roope

Quote from: JJohannes on 01.03.2016, 12:30:07
Nykyään Suomessa on monin paikoin vallalla "insinöörimäinen" päätöksentekotapa jossa kaikki päätöksenteon elementit on redusoitu tilastomuuttujiksi. Tästähän holtittomassa maahanmuutossakin on juuri kyse. Saivarrellaan, että joo, teoriassa ja tämän taloustieteellisen laskelman mukaan, että kyllä se BKT nousee. Yhä enenevissä määrin halutaan päätösten pohjautuvan "kovaan dataan" ja järkeen ja tilataan yhä enemmän konsultointeja ja auditointeja ja mittareita. Uskotaan niihin paperissa seisoviin numeroihin vankkumattomasti, koska ajatellaan, että numero ei valehtele, numero ei voi olla jotain siltä väliltä vaan se on juuri se. Ja siksi päätöksen voi pohjata numeroon.

[...]

Poliitikolle ei mikään olisi niin tärkeää kuin ripaus historiaa, filosofiaa, psykologiaa ja yhteiskuntatieteitä. Kauppatieteistäkin itseasiassa voisi olla hyötyä, jos niitä ei olisi nykymaailmassa redusoitu numeropeliksi.

Ja kuten maahanmuutostakin näkyy, päätöksenteko ei itse asiassa perustu numeroihin ja järkeen, vaan sitä vain perustellaan numeroilla ja näennäisellä järjellä, käytännössä vaihtoehdottomuudella. Samaa agendaa voisi ajaa ja ajetaankin myös ripauksella historiaa, filosofiaa, psykologiaa ja yhteiskuntatieteitä, mutta erilaiset kielipelit eivät tee valinnoista yhtään sen paremmin perusteluja.

Etenkin suomalaisessa maahanmuuttokeskustelussa numeroihin ja järkeen vetoaminen on sentään avannut tilaisuuden esittää heppoisen propagandan vastapainoksi myös todelliset numerot ja todelliset syy-seuraussuhteet, kun taas esimerkiksi Ruotsissa numerot ovat olleet tabu, "rasistista matematiikkaa", kuten muistan siellä ilmaistun. Ruotsissa maahanmuuttopolitiikan kritiikkikin on pitänyt taipua tekemään ihmisoikeusliturgian kautta, mistä ei sitten tullut ajoissa mitään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Oho

Quote from: Roope on 01.03.2016, 13:07:38

Ja kuten maahanmuutostakin näkyy, päätöksenteko ei itse asiassa perustu numeroihin ja järkeen, vaan sitä vain perustellaan numeroilla ja näennäisellä järjellä, käytännössä vaihtoehdottomuudella. S

Niin no mulla on aika pitkään ollut sellainen olo, enkä suinkaan ole ainoa edes meikäläisen kotitaloudessa, että 'tutkimuksia' ja selvityksiä ei niinkään tehdä tai teetetä päätöksen teon tueksi vaan ennalta tehtyjen päätösten oikeellisuuden vahvistamiseksi. Siis tutkimukset ovat poliittista teatteria ja itsekustetusta, jossa tulokset ovat pitkälti etukäteen määrätty. Oisko se sitten jotain mega-normatiivista skeidaa.

P

Jep. Kokoomuksessa persuja lupaavampaa on myös se, että toisinajattelijoita ei harjata kyläkäräjillä Timpan toimesta median kuunnellessa ripitystä porstuassa. Siellä ymmärretään jopa Stubbin ollessa pj. käsite kaksilla rattailla ajo. Toki ääni koksuille menee nyt Stubbille ja muille eurobroilereille. Mutta, jos saavat aikaan siellä hegemonian muutoksen ja uuden johtoporukan, niin puolueella voi olla toivoa ja jotain Suomelle annettavaa? Mutta tämäkin on jos, jos.

Uusi uskottava puolue on vaikea saada pystyyn nopeasti. Tietysti jotain toivoa olisi, jos esim. nuiva laita persuista lohkeaisi puolueen perustaksi Soinin harjan ulottumattomiin. Mutta sekin on jossittelua. Tosin persuille tällä menolla tulee ensivaaleissa niin karu antijytky, että sielläkin todennäköisesti pj vaihtuu, mutta kääpiöpuolueella ei sitten ole enää vaikutusvaltaa, vaikka suunta muuttuisikin..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Oho on 01.03.2016, 08:42:58
Quote from: Atte Saarela on 27.02.2016, 10:11:43

En ota sinua enää vakavasti, mutta kysynpä vielä, oletko sitä mieltä että "uraohjusten" piirteet kuten esimerkiksi älykkyys ja ahkeruus ovat olleet vahingollisia Suomelle ja demokratialle? Kuulostat melkein Vasemmistoliittolaiselta.

Mä en ole lainkaan vakuuttunut etenkäään poliittisten uraohjusten älykkyydestä. Ahkeruutta varmaan löytyy mutta kunnian- ja vallanhimoa sekä häikäilemättömyyttä sitäkin enemmän.

Yksi vallan paradokseista on sen taipumus kasaantua niille, joilla on heikoimmat edellytykset sitä käyttää vastuullisesti ja demokratia ei todellakaan ole mikään suoja vastuutonta vallankäyttöä vastaan.

Mitenkäs se menikään se vanha saksalainen jaottelu upseerien luonteista ja moninaisuuksista.  Laiska ja älykäs oli paras. Ei tee mitään turhaa, ja tekee tarvcittavan, kun tarvitaan hyvin, jotta ei tarvitse tehdä samaa uudestaan.  Ahkera ja älykäs seuraava. Ongelmana on se että ahkera säätää liikaa kaikkea turhaa. Tyhmä ja laiska tuli sitten. Tyhmyys ei aiheuta hirveää haittaa, koska laiskana ei tee juuri mitään , eikä levitä tyhmiä päätöksiään kaikkialle.  Tyhmä ja ahkera oli huonoin vaihtoehto, kun sellainen levittää typerät päätöksensä laajalle. Jokainen voi pohtia tykömään, mihin kategoriaan vaikkapa A.Stubb sopisi?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Uimakoulutettava

Quote from: Jorma M. on 29.02.2016, 21:38:42

Stubb jatkoi kampanjaansa tänään:

...Mutta en myöskään usko, että reilut miljoona ihmistä – joista iso osa aidosti tarvitsee suojelua ja perusteetta tulleet pyritään palauttamaan takaisin – olisivat uhka Euroopan kulttuurille ja elämäntavalle. Päinvastoin: Jos onnistumme kotouttamisessa ja saamme uusille eurooppalaisille työtä, pitkällä tähtäimellä he vahvistavat Euroopan taloutta...

:D  :D  :D

Hieno pyrkimys ja aivan fantastinen "jos"!

Miten siis olisi 10 000 000 tai 100 000 000 tulijaa? Kai juridiikka aina pysyy lämminsydämisenä? Ei kai kukaan tunnustaudu vastuuttomaksi vihapuhelevaksi rasistiksi? :'( :flowerhat:

Maanlahjoittaja Sipilän "Monikulttuurisuuteen" sitoutunut hallitus elää valtiovarainministerin hurratessa Rikasta Unelmaa, Soini sanoo valtiomiesmäisesti "JAA!" ja saa jatkaa omaa Unelmaansa eli Audi-kyytiä ympäri maailmaa.

Ostamme lisävelalla jokaiselle turvaa ja hiusgeeliä hakevalle partalapselle miljoona Eurojackpot-kuponkia ja jos kaikki voittavat päävoiton, niin he ehkä maksavat osan veloistamme pois?

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen