News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Erkki Tuomioja avautuu "diplomaatin" tönimisestä --- ei olekaan yksittäistapaus?

Started by Gapeit, 07.02.2016, 10:13:36

Previous topic - Next topic

Gapeit

Raitsikalla matkustelevaa "diplomaattia" vähän tönittiin ja Erkki vetää vastuuseen koko Suomen. Miksei tämä ole yksittäistapaus? Miksi mamun tekemä alaikäisen pojan anaaliraiskaus on yksittäistapaus ja silloin ei saa syyllistää koko ryhmää? Uskomatonta kaksinaismoraalia Tuomiojalta. Vaikka ei kai tuo nyt yllätys häneltä olekaan.

Pistääpä muuten silmään tämä asia, jota vihervasurit usein ihmettelevät: Erkki on saanut vihaista palautetta omalla nimellään esiintyvältä kansalaiselta! Tämä pointti on usein esiintynyt vihervasemmistolaisten poliitikkojen ja Ylen toimittajien puheissa. "Että ihan omilla nimillä! Kauheaa! Milloin siitä tuli salonkikelpoista!??"

Erkki Tuomioja, sinulle on varattu paikka historian roskasäiliöön. Kiitos ja näkemiin.

Aysu Shakir, joka on suomalaisena diplomaattina töissä Strasburgissa, päivitti eilen facebookissa tällaisen kokemuksen:

"Uskomatonta. Tulin käymään Suomessa ja samantien vanhempi nainen tuli tönimään mua ratikkapysäkillä. On mua aiemminkin tönitty ja haukuttu ulkomaalaisvihamielisillä kommenteilla. Mut aina se yllättää ja järkyttää."

Nyt tänään hän jatkaa pohdintaa: "Eilinen kokemukseni sai minut pohtimaan... miten voi olla, että Suomessa, maassa, jossa olen syntynyt, käynyt kouluni, tehnyt töitä, ja jota nyt edustan diplomaattina.
Sain ala-asteella kuulla olevani "ählämsähläm", "mutakuono" ja "mustalainen", ylä-asteella taas "saatanan pakolainen". Välitunneilla minua tönittiin, lyötiin, potkittiin, lumipestiin ja poissuljettiin leikeistä.
Lukioikäisenä minulta kysyttiin käynkö lomilla Turkissa tappamassa kurdeja konekiväärillä.
Nuorena naisenalkuna sain kuulla seurustelukumppanini ystävältä olevani "alempiarvoisen rodun edustaja".
Ollessani töissä hotellin respassa on suomalainen asiakas kysynyt minulta, valitseeko isäni puolisoni.
Yökerhon naistenvessassa on minua kutsuttu "vitun pakolaiseksi".
Edessäni on matkittu islamilaisia rukousliikkeitä huutaen minulle "ählämsählämiä".
"Täähän on kuin Kongon torilla kun täällä on näin paljon näitä neekereitä", on poikalauma kommentoinut ratikassa matkustamistani. Samoin ratikassa on vanhempi naishenkilö käynyt käsiksi vaatteisiini vaatien tietää mistä maasta olen, tönäisten minut kumoon istuimellani ja huutaen Suomen olevan hänen kotimaansa.
Eräänä kesäisenä iltana olen turhaan yrittänyt päästä useaan helsinkiläiseen ravintolaan romaniseurueessa. Perusteita sisäänpääsyn estämiselle olivat romaninaisen kansallispuku, "oma turvallisuutemme" ja ihan vain se, että "ravintolaan ei päästetä romaneita".
Olen löytänyt rasistisilta nettisivuilta kuvia itsestäni luodinreikä otsassani.
Olenpa netistä saanut lukea itsestäni seuraavaakin: "sinut, Aysu Shakir, tullaan teloittamaan julkisella paikalla, ehkä ampumalla, ehkä giljotiinilla - eikä sinua jää kaipaamaan kukaan, sillä kaikille samanmielisille tapahtuu kuten sinulle."
Ei mulla muuta."

Kommentoin eilistä ensimmäistä päivitystä näin: "On masentavaa ja hirvittävää millaiseksi maaksi Suomi on muuttunut. Tietämättä tästä naisesta [eilen Aysua raitiovaunussa tönineestä vanhemmasta naisesta] mitään pidän todennäköisenä että hän on samankaltainen reppana kun omalla nimellään minulle kirjoittanut 66 v nainen joka ilmoitti ymmärtävänsä vihapuheet koska päättäjät kohtelevat suomalaisia työttömiä ja köyhiä kaltoin ja koska "pelkäätte niin paljon rasistiksi leimautumista, että poljette omat kanslaiset suohon". Vihapuhe ja töniminen on lainkin edessä tuomittavaa ja siitä pitää joutua vastaamaan, mutta suurempina vastuullisina pidän niitä poliitikkoja ihan hallitustasolla jotka itse eivät näihin tekoihin syyllisty, mutta ovat sille antamallaan tuulensuojalla tehneet siitä salonkikelposta kansanhuvia"
.
Kun Aysu on jatkanut kokemustensa läpikäymistä on se karmeaa luettavaa. On hirvittävää jos maan koko poliittinen johto ei kykene selväsanaisesti ja yksiselitteisesti tuomitsemaan kaikkea tällaista ala-arvoista käyttäytymistä ja sille hiljaisesti annettua hyväksyntää Suomesta. Siksi haluan uskoa että presidentti Niinistö on itse suuresti harmissaan siitä minkälaiseen käyttöön hänen puheensa on hommafoorumilla ja vastaavissa paikoissa otettu.

Punaniska

Ne on vaarallisia paikkoja nuo raitsikkapysäkit, ja raitsikat kanssa. Reilu neljä vuotta sitten vanhempi naishenkilö raitsikassa tönäisi kumoon.

http://hommaforum.org/index.php?topic=59415.0

http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/3425-nain-kavi-ihmisoikeuksien-puolustajalle-qsai-sanoa-mita-sylki-suuhun-tuoq.html

Tule apuun Pekka Sauri!

(http://i55.tinypic.com/2lwq23o.jpg)

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Marius

Erkki on maailmaa nähnyt ja pohjimmiltaan nuiva.

Mutta sen myöntämistä edeltää itkupotkuraivari.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Khevonen

Ratikkapysäkeillä vaanii sarjatönijä. Soldiers of Odin apuun!
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

Gapeit

Quote from: khevonen on 07.02.2016, 10:49:59

Kova on uhriutumaan tämä "diplomaatti". Lieneekö ihan tarkoitushakuista?

Khevonen

Häntä pitää seurata ja varjella tönimisiltä. Juuri oikea homma katupartiolle.
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

uffomies

Ymmärsinkö oikein että samalle naiselle on kahdesti käynyt ratikassa päällekäyminen vanhemman naisen osalta? Toinen 4 vuotta sitten ja nyt taas?
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Ajattelija2008

Olen tutkinut tätä ratikkarasismia, ja kukaan muu ei sitä ole koskaan havainnut, paitsi jotkut julkisuudessa avautuvat ihmiset, jotka kohtaavat sitä jopa viikoittain. Itsekin matkustan joka päivä ratikalla, jossa on eri etnisiä ryhmiä, enkä ole rasismia havainnut.

Johtopäätökseni on, että ratikkarasismia usein kohtaavat kertovat mielikuvitustarinoita.

Ratikassa olen nähnyt tasan yhden uhkaavan tilanteen. Somalimies hyppäsi kyytiin ja alkoi uhkailla kuljettajaa. Miehen mielestä raitiovaunu ei ollut väistänyt hänen ylittäessään katua.

Ullatusnillitus

Jos ratikkapysäkillä tönijät pitää Erkin mielestä saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen, siinä tapauksessa minunkin olisi useita kertoja kuukaudessa tehtävä rikosilmoitus minua ratikkapysäkillä tönäisseistä - tönäisijän etnisestä alkuperästä riippumatta. Esimerkiksi irakilaisethan valtaavat jalkakäytävän koko leveydeltään eivätkä väistele vaan kävelevät päin.

Lahti-Saloranta

Onkohan sitäkin diplomaattia tönitty joka jätti Presidentin puolison itsenäisyyspäivänä kättelemättä ja oliko siinä kyseessä yksittäistapaus kun diplomaatti jättää arvovaltaisen naisen kättelemättä hänen sukupuolensa vuoksi. Ehkäpä Erkki valaisee meitä asiassa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

foobar

Quote from: Ullatusnillitus on 07.02.2016, 11:43:30

Jos ratikkapysäkillä tönijät pitää Erkin mielestä saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen, siinä tapauksessa minunkin olisi useita kertoja kuukaudessa tehtävä rikosilmoitus minua ratikkapysäkillä tönäisseistä - tönäisijän etnisestä alkuperästä riippumatta. Esimerkiksi irakilaisethan valtaavat jalkakäytävän koko leveydeltään eivätkä väistele vaan kävelevät päin.

Itse olen kiinnittänyt tähän huomiota Otaniemen vastaanottokeskuksesta Tapiolaan päin kulkevalla reitillä. Irakilaiset (tai irakilaisiksi ymmärtämäni) vokkilaiset kulkevat polkua aina pelkästään rinnakkain. Leveämmissä paikoissa tämä mahdollistaa neljän hengen porukan ohittamisen tekemättä mutkaa, mutta suuremmalla porukalla vastaantulijat joutuvat väkisinkin koukkaamaan kaseikon kautta. Tämä tyyli toistuu joka ainut kerta. Pyöräilijöiden osalta tämä on erityisen vaarallista. Enpä silti ole kuullut hiiskahdustakaan siitä, että tätä tyyliä yksikään hyvä ihminen olisi kritisoinut. Onhan kaikki mitä tänne arabimaista tuodaan kuitenkin kultaakin arvokkaampaa, ainakin jos sitä eivät päädy suomalaiset harrastamaan. Jopa se vaarallinen ja omahyväinen liikennekulttuuri.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

MikkoAP

Julkisliikenneajoneuvo/pysäkkisijoitteinen  etnotönimisepidemia saa jatkoa, toki jälleen ilman mitään muuta todistetta kuin väitetyn uhrin sana

- ja tämä sitten PITÄÄ yleistää koskemaan kaikkia suomalaisia ja erityisesti maahanmuuttokriitikoita.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Osiris

Quote from: Gapeit on 07.02.2016, 11:02:23

Kova on uhriutumaan tämä "diplomaatti". Lieneekö ihan tarkoitushakuista?

Historiani turvapuolen hommissa on opettanut yhden asian. Muista kollegoista merkittävästi poikkeava määrä voimankäyttötilanteita kertoo enemmänkin voimankäyttäjästä kuin vaikkapa tilanteista.

Voi kai soveltaa sellaisenaan rasistisiin ratikoihin. Joita kyllä kukaan muu ei ikinä havaitse.

Muuten: jos noita tilanteita, joita kukaan muu ei näe, alkaa olla ongelmaksi asti, niin siihen on olemassa ihan lääkkeitä tai sitten myös pikku huili terveyden ammattilaisten parissa voi auttaa.

On mun tyttärelläkin mielikuvitusystävä, mutta hän onkin 7 -vuotias. 

edit: pilkkuja lisäilty
Jalkojemme alla on Pyhä Maa

Lahti-Saloranta

Ei kyllä voi kuin ihmetellä Tuomiojan sekoiluja. Ilmeisesti Niinistön puhe teki Erkkiin suuren vaikutuksen ja käynnisti hillittömän hyökkäyksen Niinistöä vastaan. Homma-foorumkin on iso piikki Erkin nahassa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

siviilitarkkailija

QuoteAysu Shakir:"Lukioikäisenä minulta kysyttiin käynkö lomilla Turkissa tappamassa kurdeja konekiväärillä."

Nyt vanhemmalla iällä ei tarvi. Hän on töissä ulkoministeriössä jossa ohjaillaan mm Turkille kymmenien ellei satojen miljoonien eurojen raha-avustuksia, ja jotka tappavat kurdeja paljon tehokkaammin kuin kukaan konekiväärilomalle matkustava teini ikinä pystyisi.

Viimeviikolla somalipoika otti kaupungilla vauhtia ja potkaisi poiskulkevaa balttilaista tai venäläistä miestä selkään. Potkaisija oli kiinniotettuna täysin vakuuttunut siitä että hänen tekonsa oli täysin oikeutettu. Hänen mielestään potkaistu mies oli rasisti ja paha mies, joten nuoren somalipojan mielestä sellaista saakin potkaista selkään. Tästä ei tullut mieleen vetää yhtäläisyysmerkkiä presidentti Sauli Niinistön puheisiin....Holtittoman ihmiskuljetuksen ja vastuuttoman ulko- ja pakolaispolitiikan Tuomiojaan kylläkin. Erkki Tuomiojan mielestä hänen opetuslapsensa töniminen on väärin mutta valkoihoisen baltin selkäänpotkaisu on oikein kun kerran potkaisija sanoo taikasanan "rasisti"?

QuoteTietämättä tästä naisesta [eilen Aysua raitiovaunussa tönineestä vanhemmasta naisesta] mitään pidän todennäköisenä että hän on samankaltainen reppana kun omalla nimellään minulle kirjoittanut 66 v nainen joka ilmoitti ymmärtävänsä vihapuheet koska päättäjät kohtelevat suomalaisia työttömiä ja köyhiä kaltoin ja koska "pelkäätte niin paljon rasistiksi leimautumista, että poljette omat kanslaiset suohon".

Ja milläköhän perusteella Örkki näin kuvittelee. Örkki "sosialistiaatelinen" Tuomioja ei edes tajua kuinka suomessa ja Helsingissä hoidetaan avohoitopotilaita jotka EIVÄT saa asuntoa, EIVÄT hoitoa  EIVÄTKÄ OSAA KIRJOITTAA. Mutta osaavat järjestää erilaisia kohtauksia ASUNNOIKSI muuttuneissa julkisen liikenteen liikennevälineissä.

Aina voi erehtyä, mutta minä kehtaan väittää tuntevani jonkinlaisen määrän näitä Erkki "sosialistiaatelinen" Tuomiojan pahoinvointisuomen heitteille jättämiä ihmisiä. Jotka eivät saa suomalaisuudestaan, mielenterveys- ja moniongelmistaan johtuen mitään hoitoa, asuntoa eivätkä omaa tilaa. Heidän elämänsä koostuu pääosin julkisessa liikenteessä seilaamisesta ilman mitään varsinaista määränpäätä, ja ohjelmansa ja viihteensä kaikenlaisesta häiriön aiheuttamisesta.

Örkki "sosialistiaatelinen" Tuomioja itkee ITSE aiheuttamiensa lakien seurauksia!

Örkki Tuomioja on merkittävä ja pitkään politiikassa vaikuttanut henkilö. Kun Örkki oli pieni poika, Suomessa oli erittäin hyvä laki, joka pyrki pitämään huolta että pikku-Örkki, niissä oloissa saattoi liikkua suhteellisen rauhassa kaupungilla. Kyse oli irtolaislaista. Laki jonka avulla yhteiskunta, niillä välineillä ja niillä resursseilla joita oli, piti huolen siitä että asioihin ja häiriökäyttäytymiseen puututtiin.

Poliitikkona Örkki ja Tarsa, edustavat materialisoitunutta pahuutta ja piittaamattomuutta. Heidän merkittävimpiin järjestyslain tuhotöihin kuuluu irtolaislain tuhoaminen. Sosialistiaatelisena roskaväen edustajana heistä on hauska katsoa kun varattomat irtolaiset tuhoavat itse itsensä ja ympäristönsä kenenkään puuttumatta. On selvä että irtolaislain palautus ei jokaista tönäisyä ja tuuppausta estä. Mutta systemaattisesti yhteiskunnan käytössääntöjen ja turvaverkon ulkopuolelle kaupungissa asettuneet ihmiset se auttaisi kohtaamaan ja hoitamaan tarvittaessa valtion kontolle. Kun eivät reppanat itse kykene itsestään huolehtimaan ja häiriötä aiheuttavat.

Mutta tämä ei kelvannut sosialistiaateliselle Örkille. Hänestä on kivempaa katsella kun yhteiskunnan rattailta pudonneet kerjäävät, nukkuvat milloin missäkin julkisessa tilassa ja lopulta sekopäisenä aiheuttavat häiriötä ja sotkua ja rikkovat ympäristön. Tästä Örkki saa tyydytyksensä...ja tietysti puolestaraivostumisella. Köyhien helsinkiläisreppanoiden puolesta Örkki ei laita tikkua ristiin. Lienevät äänestäjänsä monimiljonäärejä aitoon sosiaalistiaateliseen tapaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Peltipaita

Quote from: foobar on 07.02.2016, 11:50:08

Itse olen kiinnittänyt tähän huomiota Otaniemen vastaanottokeskuksesta Tapiolaan päin kulkevalla reitillä. Irakilaiset (tai irakilaisiksi ymmärtämäni) vokkilaiset kulkevat polkua aina pelkästään rinnakkain. Leveämmissä paikoissa tämä mahdollistaa neljän hengen porukan ohittamisen tekemättä mutkaa, mutta suuremmalla porukalla vastaantulijat joutuvat väkisinkin koukkaamaan kaseikon kautta. Tämä tyyli toistuu joka ainut kerta. Pyöräilijöiden osalta tämä on erityisen vaarallista. Enpä silti ole kuullut hiiskahdustakaan siitä, että tätä tyyliä yksikään hyvä ihminen olisi kritisoinut. Onhan kaikki mitä tänne arabimaista tuodaan kuitenkin kultaakin arvokkaampaa, ainakin jos sitä eivät päädy suomalaiset harrastamaan. Jopa se vaarallinen ja omahyväinen liikennekulttuuri.

Kannattaa videoida tällainen "ylileveä kuljetus" ja lähettää vaikka MV -lehdelle.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Ullatusnillitus

Quote from: Peltipaita on 07.02.2016, 12:09:59
Quote from: foobar on 07.02.2016, 11:50:08

Kannattaa videoida tällainen "ylileveä kuljetus" ja lähettää vaikka MV -lehdelle.

Nämä ylileveät kuljetukset jatkuvat niin kauan kuin nöyrästi siirrymme pientareen puolelle. Itse en ole enää nykyisin pahemmin väistellyt, en tosin töninytkään. Jos joku kävelee väkisin päin, kävelköön. En ole vielä kokonaan menettänyt toivoani sen suhteen, että partalapsetkin oppivat kulkemaan kuin ihmiset, jos heitä ei väistellä.

PikkuinenAkka

Esimerkiksi irakilaisethan valtaavat jalkakäytävän koko leveydeltään eivätkä väistele vaan kävelevät päin.

Niin ne tosiaan tekevät. Joten olenkin ottanut tavaksi kävellä itsekin suoraan päin. Kyllä ne hyppää sivuun ihan viime hetkellä joka kerta. Tätä tosin harrastan vain paikoissa, missä on paljon ihmisiä ympärillä, en menisi sivukujilla kokeilemaan.

Ullatusnillitus

Suosittelen, että ylhäinen diplomaattimme hankkii seuraavaa Suomen vierailuaan varten Popemobilen. Näin välttyy tönimiseltä eikä mobileen taida vihapuhekaan kauheasti kuulua.

Pöllämystynyt

Kyllä tuosta vielä joku kerta käy onnettomuus pyöräilijän kanssa, joka johtaa "kimppapuolustusjärjestelmän" käyttöön eli joukolla pahoinpitelyyn. Ei liity tähän ketjuun, mutta kun mainittiin, niin Otaniemen vokin lähellä on ilmeisesti jonkinlainen yleinen ulostamispaikka ryteikössä. En ole tutkinut tarkemmin, mutta sijainti sekä paperin puuttuminen, sekä lähellä havaitut vokkilaiset viittaisivat rikkauteen.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

ISO

Quote from: Gapeit on 07.02.2016, 10:13:36
"On masentavaa ja hirvittävää millaiseksi maaksi Suomi on muuttunut.

Niin on, on tosiaankin masentavaa kun kotimaa muuttuu hiljalleen kehitysmaaksi, kaikki se työ mikä on tehty hyvinvoinnin, turvallisuuden ja rehellisen suomalaisen rakentamiseksi on valumassa hiekkaan.

Vain sen vuoksi, että on olemassa tuomiojan kaltaisia olentoja, joitten salainen haave on tuhota kaikki suomalainen ja korvata se jollain niin käsittämättömällä kuin monikulttuurisuus.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

foobar

Quote from: Pöllämystynyt on 07.02.2016, 12:27:00

Kyllä tuosta vielä joku kerta käy onnettomuus pyöräilijän kanssa, joka johtaa "kimppapuolustusjärjestelmän" käyttöön eli joukolla pahoinpitelyyn. Ei liity tähän ketjuun, mutta kun mainittiin, niin Otaniemen vokin lähellä on ilmeisesti jonkinlainen yleinen ulostamispaikka ryteikössä. En ole tutkinut tarkemmin, mutta sijainti sekä paperin puuttuminen, sekä lähellä havaitut vokkilaiset viittaisivat rikkauteen.

Kiinnostavaa. Pitäisi ehkä käydä joskus kävelyllä, vaikka hieman oudoksi tämän perusteen laskenkin. Onhan siellä sitä ryteikköä vielä niiden rakennusten välissä...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kulttuurirealisti

Tapaukset mistä Shakir kertoo, ovat yksittäistapauksia, ei voi yleistää. Useat niistä ilmeisesti tapahtuneet kun kaikki osapuolet olivat alaikäisiä.

Sitäpaitsi Shakir on etnisyydestään huolimatta päässyt naisena diplomaattivirkaan Brysseliin, mikä ei aika monessa maassa häneltä onnistuisi. Eli Erkki ottaa nyt ihan rauhallisesti vaan.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Kim Evil-666

Maailma on kova paikka ja elämä on! Joskus voivat ihmiset kokea huutelua, jopa tönimistä, se kuuluu elämään, vaikka ei hyvän käytöksen määreitä noudattaisikaan.

Missähän helvetin pumpulissa on tuokin diplomaatti kasvanut!?

Ja Erkki, tuo ummehtuneisuuden perikuva alkaa käydä jo yhtä rasittavaksi, kuin jalkapallo.

Nämä julkisesti itkevät ihmiset ovat kuin pikku kakaroita, joilla ei ole tarvittavaa määrää palikoita legolandiassaan. Ottaisivat päänsä pois pyllystä ja katselisivat ympärilleen, niin voisivat ehkä nähdä todellisen maailman kaikkine vastoinkäymisineen. Se oma maailma kun on niin kovin pieni ja mielikuville altis, todellisuus ei useinkaan korreloi sen kanssa.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Melba

Erkki Tuomioja on vuosikymmenet ollut politiikassa ja itse luomassa niitä säädöksiä, joiden tuloksena tämä nykyinen yhteiskunta on tällainen kuin on. Erkki vain itse vaikuttaa jotenkin happamelta, mikään ei ole hyvin.

Tulee mieleen Linnan mainiontraaginen kirjallinen hahmo, Leppäsen Valtu. Valtu myös aikanaan opiskeli kansakoulussa ja opettajan pyynnöstä, tosin omavalintaisena teki liitutaululle kirjaimen, jota sitten vetäytyi tarkastelemaan todeten, että ...tommonen perkelekkö siittä tuli...

Nyt Erkin suhtautuminen on vähän samanlaista, kun realismi alkaa ympärillään näkyä entistä selvempänä. Yhteiskunta ei hyväksi muuttunut, vaikka kuinka lisätään väestöä paremmilla ihmisillä.

Ja Erkki - vauhti se tästä tulee vain paranemaan!!

ämpee

Mahtaako Erkki jo tuntea miten aika jättää, kun pitää julkisuuteen tunkea vähän päästä ??
Naamalle sylkeminen tällä kertaa unohtui, mutta Erkki kaiketi ottaa parin päivän päästä paikon.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

hattiwatti

Lahti-Saloranta

Tuomioja on katkera siitä kun hänestä ei koskaan tullut demareiden puheenjohtajaa, pääministeriä eikä presidenttiä.

foobar

Quote from: Lahti-Saloranta on 07.02.2016, 12:53:11
Tuomioja on katkera siitä kun hänestä ei koskaan tullut demareiden puheenjohtajaa, pääministeriä eikä presidenttiä.

Onko hän yrittänyt? Oma mielikuvani Tuomiojan katkeruuden syistä nojaa enemmänkin siihen, että hän odotti sukunsa ideologisena perillisenä maailmanvallankumouksen muuttavan vähitellen koko maailman vähintäänkin demarien vasemmistosiiven tasolle meneväksi sosialistiseksi onnelaksi jossa ihmiset sanovat ja tekevät vain oikeita asioita. Jotenkin todellisuus kuitenkin paiskoi kapuloita rattaisiin tuolla matkalla kohden vääjäämätöntä historian päätepistettä. Se on tehnyt Tuomiojasta pohjattoman katkeran miehen.