News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Paavo Väyrynen, elämä ja teot.

Started by Artisti, 04.02.2016, 14:29:27

Previous topic - Next topic

niemi2

Matias, Kokoomus ja Kepu tekee PS:tä poliittisen ruumiin jos ei haasta maahanmuuttopolitiikassa etenkin silloin kun on kansan enemmistön tuki päällä.

Taakanjaon astuttua voimaan liittovaltio on jo niin pitkällä, että PS tekee itsestään hyödyttömän. Liittovaltiossa on turha kritisoida euroa tai kansalaisten tahdon vastaista maahantuloa.

PS. on saanut lukuisia varoitusmerkkejä äänestäjien kaikkoamisesta ja viimeisimpänä Väyrynen vaistosi PS. olevan poliittinen ruumis.

Soinin selittelyillä ei ole enää painoarvoa eikä Kepun ja Kokoomuksen miellyttäminen auta.

Matti Vanhasen ek-vaalien tulosillan sanoin (jotakutakuinkin) PS:n tulevaisuudesta: "katsotaan ensin miten se kestää hallitusvastuun"
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

kelloseppä

Quote from: hattiwatti on 05.02.2016, 13:04:38
...
Sipilä oli suuren luokan kusetus, joka tekohengitti kepulaisuutta arvokonservativiisena puolueena. Moni potentiaalinen PS äänestäjä äänesti Sipilää koska arvokonservatismi ilman Soinijusulan vammaisia sutkauksia. Moni kokkari äänesti Sipilää koska yrittäjä ilman Stubbismia. Ja koska unelma arvokonservatismista. Lisäksi kepun strategikot näkivät, ettei se Kiviniemen liberaalius toiminut joten lestadiolaista peliin.

Kaikkien aikojen kusetus.

Väyrysen peliliike iskee nyt todella todella arkaan paikkaan. Jääkäämme naureskelemaan Rehn-Aholaisten panikointia.

Miksi Kepun strategit eivät jatkaisi kepulien kusetuspeliä kaikkien aikojen nerokkaimmalla Väyrys-hahmoisella kusetuksella?

Mistä tiedämme, ettei kyse ole todellakin Sipilä -kusetuksen hylkäämisestä ennakoitua aiemmin ja siirtymisestä, osin improvisoidusti, seuraavaan kusetukseen alun perin ajateltua huomattavasti aiemmin? Piti nopeasti neutraloida fataali riski, joka syntyi Sipilän rikkoessa Kempeleen-koti mamuille -lupauksensa, joak voidaan rinnasta mainioisti Soinin toimintaan toisessa arvokonservatiivisessä puolueessa. Toisin kuin persujen kenttäväki, niin raukkamaista sanansyöntiä Keskustan kenttäväki ei voi eikä anna koskaan anteeksi puheenjohtajaltaan kahdesta syystä. Arvokonservatiivisuuden periaate sanansa mittaisesta miehestä on tärkeämpi kuin Sipilän hipiä, toisin kuin persuilla, ja käytännössä, osin Sipilän lupauksenkin perusteella, Sipilän hallituskaudella syntynyt mamutulva vaatii syyllisten poliittisia päitä tarjottimelle kepulikenttäväen lepyttelemiseksi, myös toisin kuin persuilla.

kelloseppä

Quote from: Jari Leino on 05.02.2016, 23:14:34
Quote from: Matias Turkkila on 05.02.2016, 17:13:00
..Suomessa on huikea määrä ihmisiä, jotka käyttävät koko valvelillaoloaikansa Unelmaan. He vaikuttavat puolueissa, järjestöissä, kodeissa, kirjastoissa, katunäyttelyissä, mielipidepalstoilla, ratikoissa ja Pekka Haaviston tukiryhmissä. He edistävät Unelmaa töissä, puistoissa, Korkeasaaressa ja Karhupuistossa. He tekevät tätä omalla naamalla, nimellä. He saavat muita mukaansa. He ovat järjestäytyneet aate ja periaatteet edellä. Eivät henkilöt edellä, ja tässä sen voima piilee. Unelma ei lakkaa toteutumasta, vaikka A. Thors jäisi pois ministerin virasta. Se etenee, vaikka P. Haavisto ei nouse presidentiksi. Se elää, vaikka kaikki sen kantajat vaihtuisivat.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Sinulla on pointti tuossa. Toivoisin, että asiat olisivat noin myös nuivalla puolella.

Oman kokemukseni perusteella voin nyt kertoa, että kaikki, jotka ovat epäröineet omalla nimellään ja naamallaan esiin astumista peläten sen vaikuttavan omiin työllistymis- ja urahaaveisiinsa ovat olleet aivan oikeassa.

Entä tänään? EU esittää sitovaa taakanjakoa. PS sanoo: "ei". Soini itse asettuu tuota esitystä vastaan ei se mene läpi. Turvapaikanhakijoille esitetään ohituskaistaa työmarkkinoille. Lindström sanoo "ei". Siihen jää. Turvapaikanhakijoille esitetään myös matalapalkkamallia. Kokoomus ja keskusta ottaisivat tämän riemumielin vastaan, ja samoin jostain käsittämättömästä syystä myös vasemmisto. PS:lle se ei käy. Suomen Uutisissa on loputon määrä erilaisia kommentteja ja kannanottoja, joila PS paaluttaa kantaansa turvapaikkakriisii. Ja niiden lisäksi ovat tietysti ne puheenvuorot, joita ei voi uutisiin laittaa.

On varmaan tosi lukratiivista todeta näistä kaikista, että piu-pau - yx hailee mitä sanot, koska Soini petti silloin vuonna nolla. Voi olla, että noin kävi sinulle. Mutta mitä väliä sillä on sen kannalta, vastustaako turvapaikkaturismia vai ei?

Mainitsemasi toimet ovat pikkupuuhastelua ja tyhjänpäiväistä politikointia. Lihavoimaani kohtaa en ymmärrä. Mitä tarkoitat? Ei Soini ole minua pettänyt. Ja puhuessani Soinin petoksesta minä puhun vuoden 2015 hallitusneuvotteluista, en vuodesta nolla.

Minulle Timo Soini on aina ollut erittäin avoin ja rehellinen. Olen puhunut Soinin kanssa naamatusten tasan yhden kerran ja hän kertoi minulle täysin avoimesti ja rehellisesti omat tärkeimmät arvonsa (raha ja henkilökohtainen valta) ja miten hän aikoo edistää niitä arvoja (kahmimalla niitä itselleen kaikin tavoin).

Muistaakseni sinäkin, Matias, olit läsnä samassa tilaisuudessa: persujen ek-vaalivalvojaisissa 2007 Zetorissa. Tulos oli persuille hyvä, vaikka Jussi ei silloin vielä päässytkään eduskuntaan. Muistaakseni me kaksi kannoimme yhdessä Jaskan sieltä taksiin. Sitä en muista, olitko sinä vielä samassa pöydässä jatkoilla siinä aukion toisella puolella olleessa baarissa, kun Timo Soini tuli suomensisulaisten pöytään lohduttamaan Jussia.

Timo Soini kertoi Jussille ja kaikille pöydässä istuneille sisulaisille ehdokkaille ja tukiryhmäläisille seikkaperäisesti, että politiikassa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja oman vuoron odottaminen. Pitää mennä kunnallisvaalien kautta. Kaupunginvaltuutettuna saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja. Sitten pääsee eduskuntaan ja saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja valiokuntapaikkoja ja hallintoneuvostopaikkoja ja eläkkeitä. Jos on oikein hyvä säkä, niin pääsee ministeriksi, ja silloin saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja ministerimersun ja suojatyöpaikkoja. Tai jos pääsee mepiksi, saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja eurosuojatyöpaikkoja.

Timo Soini piti pöydässä istuneille pitkän puheen, jossa hän korosti rahaa ja etuja ja oman vuoronsa odottamisen tärkeyttä, jotta pääsee hillotolpalle. Minua nauratti silloin, koska ajattelin, että toihan on aivan tyhmä äijä kun tulee Suomen Sisun kansallismielisen eliitin ykkösjätkille ja syvimmille aatteen miehille luennoimaan rahoista ja hillotolpista. Soinin puheet kuulostivat aivan siltä kuin helvetin huono lomaosakekauppias olisi myymässä isänmaataan. Minun mielestäni kansallisuusaatteen läpitunkemille aktivisteille olisi tietenkin pitänyt luennoida vaikutusmahdollisuuksista ja isänmaan pelastamisesta eikä omasta perseestä ja rahasta.

Todistetusti Timo Soini oli oikeassa: samassa pöydässä istuneet sisulaiset ehdokkaat kuulivat nämä samat puheet ja noudattivat Timon ohjeita. He ovat nyt hyvinkin korkeissa ja kovapalkkaisissa asemissa. Minä olin väärässä: isänmaata ei ole pelastettu vaan se on tuhottu.

Minulle oli tuon illan (v. 2007) jälkeen ilmiselvää, että Timo Soinilla ei ole minkäänlaisia aatteellisia arvoja tai tavoitteita, joten häneen ei voi luottaa missään asiassa. Mutta ei Timo Soini minua ole pettänyt: hän on toiminut täsmälleen niin kuin jo vuonna 2007 kertoi tulevansa toimimaan eli haalinut rahaa ja henkilökohtaista valtaa itselleen häikäilemättä.

Puhuessani Soinin petoksesta tarkoitan vuoden 2015 hallitusneuvotteluja, joissa Soini (puhuttuaan ensin Sipilän ja Stubbin kanssa ja tietoisena siitä, että Stubb on sopinut EU:n isojen poikien kanssa, että Suomi tulee ottamaan rikkautta rajattomasti) jätti ottamatta hankalan sisäministerin salkun ja pakeni itse ulkoministeriksi ja laittoi lellikkipoikansa Niinistön puolustusministeriksi.

Kaikkien paukkujen keskittäminen persuihin oli Jussi Halla-ahon strateginen valinta, jota fanit suuresti noudattivat. Tavoitteena oli päästä yhdessä puolueessa sellaiseen asemaan, josta käsin poliittinen vaikuttaminen olisi mahdollista. Ajatus oli ihan perusteltu, mutta minä näin heti alusta asti, että suunnitelmassa olisi ainakin yksi heikko lenkki: Timo Soini, joka tulisi aivan takuuvarmasti pettämään.

Jussi Halla-ahon mestarillinen suunnitelma toimi siinä mielessä, että PS todellakin pääsi hallitukseen ja nuivat todellakin pääsivät lähes vaikuttavaan asemaan puolueen sisällä. Timo Soini piti kuitenkin hallitusneuvotteluissa ja harjauksella huolta siitä, että mitään todellista vaikuttamista ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

Jos PS olisi vaatinut sisäministerin salkun, sisäministerinä olisi saattanut tiukan paikan tullen olla sellainen henkilö, joka olisi pistänyt rajat kiinni syksyllä edes viikoksi. Tällä olisi saattanut olla ratkaiseva vaikutus Suomeen tulleiden määrään. Teko olisi saattanut käynnistää ketjureaktion, joka olisi kaatanut koko EU:n, joten siitäkään syystä kukaan EU:n tulevaisuudesta taloudellisesti riippuvainen ihminen tai meppi ei ehkä olisi halunnut tätä.

Jussi Halla-ahon mestarillinen suunnitelma on johtanut tilanteeseen, jossa PS on hallituksessa Stubbin ja Sipilän kansainvaelluspolitiikan takuumiehenä. Oppositiossa ei ole yhtään puoluetta, jonka kannatuksen lisääntymistä hallituksen tarvitsisi pelätä. PS on siis hallituksessa panttivankina syömässä omaa kannatustaan ja edistämässä Suomen tuhoa. Koska Soini. Yksittäisten PS-kansanedustajien hyvätkin aloitteet ovat vain surullinen muistutus siitä, että Soini harjaa loppupeleissä kaiken.

Jossittelu on tietenkin turhaa. Emme voi tietää, olisiko mikään vaihtoehtoinen toimintamalli johtanut erilaiseen lopputulokseen. Ehkä ei.

Nyt pitäisi miettiä, miten tästä eteenpäin. Minun mielestäni kaikkien itseään kunnioittavien nuivien kansanedustajien pitäisi tehdä väyryset ja pistää painetta Soinin suuntaan, jotta PS ryhtyisi puolueena viimeinkin tekemään sitä mitä äänestäjät ovat halunneet.

Anteeksi pitkä lainaus, mutta täytyi laittaa muistiin.

Jari Leino,

Rikoit lausunnollasi suomalaisen politiikan sisäpiiriläisten löyhkäävän omertan ja astuit yli Rubiconin.

Kiitos.

Timo Soini ja kumppanit,

Tiedätte keitä syytän, jos ... tiedätte kyllä mitä.

Hävetkää.

Nuivanlinna

Quote from: samuliloov on 06.02.2016, 02:49:08
QuoteValitsit kovin vaikean tien.

Sinä sen vaikean tien olet valinnut. Et vaan vielä ymmärrä sitä, koska totuuden näkeminen olisi liikaa.

Soini on tehnyt hiljattain yhden Suomen poliittisen historian suurimmista kusetuksista, ja sinä olet siinä mukana, ymmärtämättä, mutta mukana kuitenkin. Ota lopputili ja paljasta kaikki mitä tiedät.

Jos minä antaisin tuon ohjeen, niin se kuuluisi; Paljasta kaikki mitä tiedät ja odottele lopputiliä, sittenkin vielä istut kuin tatti pallillasi irtisanomisajan ja kuppaat hyvät erorahat SMP-säätiön kiusaksikin.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Khevonen

Quote from: Artisti on 06.02.2016, 00:49:51
Miksi Väyrysen pitäisi olla aktiivinen Kepusta eroamisessa? Jos Kepu on niin tyhmä, ettei anna Paavolle kenkää puoluetta vastaan toimimisesta, niin sitten on. Paavo haluaa, että hänet nimenomaan erotetaan, luullakseni hän toivoo erottamista, koska sekin aiheuttaa lisää ilmaista julkisuutta ja toimii ilmaisena vaalityönä.

Kyllä on poliittinen haisuelin lakannut toimimasta nyt ;D
"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

Uuno Nuivanen

Quote from: Nuivanlinna on 06.02.2016, 20:09:51
Quote from: samuliloov on 06.02.2016, 02:49:08
QuoteValitsit kovin vaikean tien.

Sinä sen vaikean tien olet valinnut. Et vaan vielä ymmärrä sitä, koska totuuden näkeminen olisi liikaa.

Soini on tehnyt hiljattain yhden Suomen poliittisen historian suurimmista kusetuksista, ja sinä olet siinä mukana, ymmärtämättä, mutta mukana kuitenkin. Ota lopputili ja paljasta kaikki mitä tiedät.

Jos minä antaisin tuon ohjeen, niin se kuuluisi; Paljasta kaikki mitä tiedät ja odottele lopputiliä, sittenkin vielä istut kuin tatti pallillasi irtisanomisajan ja kuppaat hyvät erorahat SMP-säätiön kiusaksikin.

Kyllä minä ymmärrän Matiasta. Hän sai tanakan kuukausipalkan ilman niska limassa raatamista, sekä suvaitsevaisen naisen Ylestä, kieltämällä kolmasti. Ja joutui pettämään skenen vain koska pomonsa Jabbakin sekä eduskuntaryhmä (juoksupojat) petti ensin. Täytyy aina punnita asioita. Ehkä Matias myi vain ruumiinsa.  :P

Ano Nyymi

Quote from: Roope on 04.02.2016, 14:46:24
Mielenkiintoista. Väyrynen on selvästikin lähtenyt troolaamaan perussuomalaisten kalavesille.

Paavo Väyrynen: Vapaus valita 4.2.2016

Irti eurosta ja ei NATO:lle ja liittovaltiolle, sanoo Väyrynen. Mikä lienee maahanmuuttopoliittinen linja?

Irti Soinista?  ;D

Pate tekee kyllä aika nätit "Vennamot" jos tämä oikeasti toteutuu. Mahtaa Soinia harmittaa...

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Jari Leino on 06.02.2016, 15:33:24

En ymmärrä avautumisestasi mitään. Minä tein pesäeron Soiniin heti ensimmäisen kerran hänet tavattuani.

Jos politiikasta puhutaan, niin ainoat, jotka voivat vaikuttaa PS:n eli Soinin (ja sitä kautta hallituksen) sisäiseen linjaan ovat PS:n kansanedustajat. Heillä on valta, voima, palkka, puoluetuet, kunnia ja äänestäjien luottamus. Heiltä pitäisi nyt vaatia tekoja.

Siis mitä? Etkö tosiaan ymmärtänyt, että olisit nyt kansanedustaja, jos olisit harkinnut paremmin? Nyt voisit tehdä sen pesä-eron kansanedustajana nobodyn sijaan?
Non poteris veritatem

Tasapainorealisti

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 06.02.2016, 22:51:54Siis mitä? Etkö tosiaan ymmärtänyt, että olisit nyt kansanedustaja, jos olisit harkinnut paremmin? Nyt voisit tehdä sen pesä-eron kansanedustajana nobodyn sijaan?

Leinolla ei varmaan joukon jatkona olo ollut ensisijaisesti se mitä varten hän tätä nuivailua tekee. Puoluejohtajaksi Soinin paikalle olisi pitänyt joko hän tai joku muu nuiva saada, tai sitten ei mitään. Halla-aho ja muutamat aatekumppaninsa sitten nuoremman kaartin edustajina tyytyivät rivivaikuttamiseen samalla turvaten kohtuullisen toimeentulon itselleen sekä lähipiirilleen. Turvallinen toimeentulo tekee suurimmalle osalle sen, mitä tässä nyt on saatu mm. Halla-ahon kohdalla todistaa. Leinolle se ei riittänyt, vaan täytyi saada kova (nuiva) kovaa (Soinia) vastaan jo siellä Persujen nousun alkumetreillä.

guest3656

Quote from: Roope on 06.02.2016, 12:15:54
Entä tänään? EU esittää sitovaa taakanjakoa. PS sanoo: "ei".

Tosiaankin, PS sanoo "ei" sen sijaan, että sanoisi ei. PS on hiljaa Suomea ja Eurooppaa uhkaavista taakanjakosuunnitelmista. Senhän pitäisi olla hallituskysymys ja ykkösaihe, josta PS paasaisi turuilla ja toreilla. PS ei lähtenyt hallituksesta, vaan suostui syksyllä EU:n kiintiöihin, jotka monet muut EU-maat haastoivat, eivätkä tule ottamaan vastaan yhtä ainutta kiintiöturvapaikanhakijaa.

PS ei jostain käsittämättömästä syystä haasta lainkaan maahanmuuttopolitiikasta vastaavaa sisäministeri Orpoa. Se tarkoittaa PS:n tukea Orpon politiikalle. Ainakaan hallituksen sisäinen solidaarisuus ei velvoita vaikenemiseen, sillä Kokoomuksen ja Keskustan kansanedustajat haastoivat aikoinaan tiukasti ja näkyvästi Rkp:n maahanmuuttoministeri Thorsin.

Soini itse asettuu tuota esitystä vastaan ei se mene läpi.

Soini on itse peräänkuuluttanut "eurooppalaista ratkaisua". Se tarkoittaa tällä hetkellä taakanjakoa Italiasta ja Kreikasta ja jatkossa myös Turkista. Dublinin sopimuksesta Soini ei halua keskustella, koska EU:n komission hanke sen muuttamiseksi on hänen mielestään "spekulaatiota".

Turvapaikanhakijoille esitetään ohituskaistaa työmarkkinoille. Lindström sanoo "ei". Siihen jää. Turvapaikanhakijoille esitetään myös matalapalkkamallia. Kokoomus ja keskusta ottaisivat tämän riemumielin vastaan, ja samoin jostain käsittämättömästä syystä myös vasemmisto. PS:lle se ei käy.

Myös Lindström sanoo "ei", ei ei. Lindström kannattaa palkkatukea, joka käytännössä tukee ohituskaistaa ja matalapalkkamallia. Lindström tukee lisärahoitusta koulutukseen ja kotouttamiseen. Lindström puhuu lehdissä Tanskan mallista, mutta toteuttaa Ruotsin mallia.

Ja mitä ihmettä Lindström tarkoitti parin päivän takaisella puheellaan, joka oli kuin Eva Biaudet'n kirjoittama?

Suomen Uutisissa on loputon määrä erilaisia kommentteja ja kannanottoja, joila PS paaluttaa kantaansa turvapaikkakriisii. Ja niiden lisäksi ovat tietysti ne puheenvuorot, joita ei voi uutisiin laittaa.

Niinpä niin.

Olen tiedustellut niiltä parilta tänne kirjoittavalta kansanedustajalta, miksi PS ei reagoi EU:n komission suunnitelmiin ja varoita kansaa niistä. Täydellinen hiljaisuus, out to lunch.

Olen kysynyt, miksi perheenyhdistämislaki vesitettiin, vaikka kiristämisestä oli jo mustaa valkoisella hallituksen ohjelmapaperissa, ja miksi PS:n uutiskirjeessä joku nutipää valehtelee perussuomalaisille, että EU-direktiivi muka estää kiristykset. Ei vastausta.

Roope vei tässä postauksessaan Turkkilan ja persut täysin kahville. Se, mikä tässä on huomion arvoista, on se, että Jabban tekemä petos paljastuu kaikessa karmeudessaan vasta lähitulevaisuudessa kun maahan alkaa virrata kehitysmaalaisia jatkuvalla syötöllä useiden väärien päätösten seurauksena. Tätä massiivista kehitysmaalaisten invaasiota ei ole kenenkään tarkoitus edes yrittää torpata. Mihinkään kansallisiin toimiin ei ryhdytä. Turkkilan aktivoituminen ja suoranaisten valheiden syöttäminen hommalaisille on osa tätä perskekon kyynistä uusliberalistista suunnitelmaa. Turkkila ratsastaa vanhoilla meriiteillään ja auktoriteetillään yrittäen epätoivoisesti estää yleisen mielipiteen kääntymistä persuvastaiseksi itse perustamallaan persujen kannatusfoorumilla. Kun hyödyllisten idioottien tuki sosiaalisessa mediassa romahtaa, katoaa persuilta viimeinenkin vaikuttamiskeino ja persut voidaan kuopata itse kaivamaansa hautaan.

nitkunatku

Kyllä huomasi, ettei ole Väyryseen luottamista, mikäli kaveri ei edes kannata omaa aloitettaan ja perustaa puolueen, johon ei edes aio itse liittyä. Voi v***u, mikä pelle!
Nyt tai joskus toiste.

Rubiikinkuutio

Quote from: nitkunatku on 07.02.2016, 12:26:16
mikäli kaveri ei edes kannata omaa aloitettaan ja perustaa puolueen

Väyryseen ei ole luottamista, mutta hän kannatti omaa aloitettaan. Se että ei kannattaisi oli YLE:n väärinotsikointia.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

ämpee

Quote from: Jari LeinoTimo Soini kertoi Jussille ja kaikille pöydässä istuneille sisulaisille ehdokkaille ja tukiryhmäläisille seikkaperäisesti, että politiikassa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja oman vuoron odottaminen. Pitää mennä kunnallisvaalien kautta. Kaupunginvaltuutettuna saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja. Sitten pääsee eduskuntaan ja saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja valiokuntapaikkoja ja hallintoneuvostopaikkoja ja eläkkeitä. Jos on oikein hyvä säkä, niin pääsee ministeriksi, ja silloin saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja ministerimersun ja suojatyöpaikkoja. Tai jos pääsee mepiksi, saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja eurosuojatyöpaikkoja.

Ihmettelinkin aikanaan, silloin ensimmäisen Jytkyn jälkeen, Timo Soinin hihkaisua, "Nyt on Tilipäivä".
En ihmettele enää.
Taisi olla ns. selkäydinreaktio.

Se siitä.
Nyt sitten pitäisi saada jotain vaihtoehtoa aikaiseksi, vaikka Muutos takaisin estradille, ja mielellään yhteistyössä kaikkien muiden sirpalepuolueiden kanssa, sillä niillä ei ole kuin hävittävää keskinäisessä riitelyssä.
Väyrynen on vesittänyt oman hankkeensa pikavauhtia, olisi edes tehnyt Sipilät ja pitänyt päänsä kiinni muutaman kuukauden.
Se myös siitä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

xor_rox

Quote from: nitkunatku on 07.02.2016, 12:26:16
Kyllä huomasi, ettei ole Väyryseen luottamista, mikäli kaveri ei edes kannata omaa aloitettaan ja perustaa puolueen, johon ei edes aio itse liittyä. Voi v***u, mikä pelle!

Mitä nyt olen muutaman päivän asiaa seuraillut, niin tuollaiset kommentit ovat tyypillisiä vassareille ja liberaalikeskustalaisille Olli Rehnin palvojille, mikä kyllä tuo hyvän mielen tällaiselle itsenäistä kansallisvaltiota kannattavalle nuivalle. Keskustan sisällä väittely on puoluejohdon vähättely-yrityksistä huolimatta (ja niistä osin johtuenkin) alkanut ja se on hieno juttu se!

Jari Leino

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 06.02.2016, 22:51:54
Quote from: Jari Leino on 06.02.2016, 15:33:24

En ymmärrä avautumisestasi mitään. Minä tein pesäeron Soiniin heti ensimmäisen kerran hänet tavattuani.

Jos politiikasta puhutaan, niin ainoat, jotka voivat vaikuttaa PS:n eli Soinin (ja sitä kautta hallituksen) sisäiseen linjaan ovat PS:n kansanedustajat. Heillä on valta, voima, palkka, puoluetuet, kunnia ja äänestäjien luottamus. Heiltä pitäisi nyt vaatia tekoja.

Siis mitä? Etkö tosiaan ymmärtänyt, että olisit nyt kansanedustaja, jos olisit harkinnut paremmin? Nyt voisit tehdä sen pesä-eron kansanedustajana nobodyn sijaan?

Ei ole olemassa mitään sellaista vaihtoehtoista todellisuutta, jossa minusta olisi tullut PS-kansanedustaja. Kyllä ne on ihan eri tyypit, jotka sellaisiin suorituksiin kykenevät. Minulle olisi tullut riita Soinin kanssa jo moneen kertaan ennen edes ehdokkaaksi pääsyä.

Mutta miksi olet niin huolissani siitä, mitä minunlaiseni "takarivistä huutelija" ja "nobody" on tehnyt tai jättänyt tekemättä?

Eikö nyt kannattaisi mieluummin olla huolissaan siitä, miksi ne loistavan poliittisen nousun tehneet PS-mepit ja -kansanedustajat tuntuvat uskaltavan tehdä niin kovin vähän? En sano, etteivätkö mitään olisi yrittäneet, mutta nyt ollaan tilanteessa, jossa pitäisi tehdä ihan kaikkensa. Joka päivä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Jos mä olisin Jabba niin olisin sanonut monta kertaa Stubbille ja orpolle että me joko tehdään hallitujksessa näin ja noin taikka räksytetään molemmat oppositiossa kun keskusta-vasemmisto tekee saman asian niin ja näin. Elikkä tekisin stubbille selväksi että mahdollisessa hallituksen kaatumisessa molemmat lentää oppositioon. Ja pesujen kanta on otettava aina huomioon.

guest3656

Väyrysen uusin bloggaus aiheesta. Kepu ja Kokoomus uusliberaalien soluttamia, kannatuksensa menettänyt Jabba roikkuu mukana:

Kansanvalta puolueissa

..
Kansalaispuolue on perustettu sen vuoksi, että kansanvalta ei toteudu nykyisten poliittisten puolueiden päätöksenteossa ja toiminnassa. Voidaan jopa puhua edustuksellisen demokratian kriisisistä. Kirjoitin tästä mm. 30.11.2015 julkaisemassani blogissa "Kansan valtaa" http://www.paavovayrynen.fi/2015/11/29/kansan-valtaa/.

Keskustan osalta lähihistoria osoittaa tämän selvästi. Vuoden 2010 Lahden puoluekokouksessa puolueen jäsenistön ja kannattajien keskuudessa vähemmistönä olevat liberaalit valtasivat kaikki johtopaikat. Nämä valinnat joutuivat kansanvallan testiin seuraavan vuoden eduskuntavaaleissa. Puolue koki historiansa suurimman vaalitappion.

Viime vuoden eduskuntavaalien jälkeen hallituspolitiikan avaintehtävät tulivat liberaalien käsiin. Puoluehallitus ja sen työvaliokunta olivat kokonaan sivussa hallitusneuvotteluista.

Kokoomuksessa puheenjohtajaksi valittiin yllättäen puolueen peruskannattajien vierastama Alexander Stubb. Hallitusryhmään hän on valinnut vain omia suosikkejaan.

Perussuomalaiset on Timo Soinin rautaisessa otteessa. Hallitukseen päästyään puoluejohto on luopunut helposti tärkeimmistä tavoitteistaan. Puolueen kannatus on romahtanut, mutta eduskuntavaaleissa saatu valtakirja on voimassa koko vaalikauden.

Sosialidemokraattisessa puolueessa ay-väen muodostama juntta syrjäytti Jutta Urpilaisen. Puolueen kannatus heikkeni entisestään. Nyt sen suosio on noussut, mutta vain sen vuoksi, että tyytymättömyys hallituspuolueisiin on vielä suurempaa.
...
http://www.paavovayrynen.fi/2016/02/08/kansanvalta-puolueissa/

guest3656

Jarmo Korhonen näkee Kansalaispuolueen vakavana uhkana paitsi Kepulle, myös persuille. Väyrynen antaa suomalaisen politiikan mannerlaattojen liikkeelle lisää vauhtia:

Jarmo Korhonen Väyrysen uudesta puolueesta: "Historian vakavin uhka keskustalle"

...
Korhonen korostaa, että suomalaisen politiikan mannerlaatat ovat olleet isossa liikkeessä jo vuosikymmenen ajan.
...
– Äänestäjistä vain hyvin pieni osa on puolueen jäseniä. Eivät ne ole puolueen jäseniä, jotka tekevän vallan puolueessa vaan yhden päivän äänestäjiä. Väyrynen voi tehdä seuraavista eduskuntavaaleista vaikka kansanäänestyksen eurosta eroamiseksi, jos kansanäänestystä ei muuten tule, Korhonen sanoo.

Väyrysen uusi kansallispuolue tähtää puhtaasi seuraaviin eduskuntavaaleihin.

– Uskon, että hän linjaa jo lähikuukausien aikana politiikkansa sellaiseksi, mikä miellyttää ja vastaa suurimman osan Salpausselän pohjoispuolisen keskustaväen käsitystä siitä, minkälaista politiikan tulee olla, Korhonen sanoo.

Korhosen mukaan Väyrysellä on käsissään kaikki valtit.

– Vahva euro, joka tuhoaa Suomen taloutta, aluepolitiikka eli keskittäminen, mikä kärjistyy nyt, kun kaikki barometrit näyttävät, että Itä-Suomi ja Pohjois-Suomi tyhjenevät.

– Ja on maatalouspolitiikka. Miksi Suomen maatalouden pitää kärsiä siitä, että autamme Ukrainan kansaa, Korhonen luettelee ja viittaa maatalouden kohdalla EU:n pakotepolitiikkaan

Korhonen uskoo, että Väyrysen puolue saa ilmaa siipiensä alle myös jihadistien terrorista, koska isku Suomessa on "vain ajan kysymys."

– Mihin suomalainen yhteiskunta menee? Ensimmäisen iskun jälkeen Suomi ei ole entisensä. Se on valitettavaa todellisuutta, joka on koettu monissa Euroopan maissa.

Korhonen ennustaa, että Suomen politiikan kenttä muuttuu samalla tavalla kuin 110 vuotta sitten.

– Joudutaan asennoitumaan uudelleen Venäjään ja joudutaan asennoitumaan uudelleen Euroopan unioniin.

Se miten tämä kaikki liittyy Väyryseen, on Korhosen mukaan yksinkertaista.

– Nyt tulee sitten yksi poliitikko, joka on selvästi erilainen kuin muut. Mitä se Timo Soinikin tekee, kun pitäisi linjata, erotaanko eurosta vai ei? Soini on hallituksen panttivankina. Ja Väyrynen sanoo, että ulos vaan eurosta ja 30-40 prosenttia suomalaisista on samaa mieltä, Korhonen täräyttää.
....
Korhosen mukaan Väyrysen laariin sataa sekin, että politiikka on tunnetusti laji, jossa opportunisteja riittää.

Timo Soinin ongelma on siinä, että jos ps:n kannatus on kymmenen prosenttia, niin eduskuntaryhmästä puolet on tipahtajia. Ne alkaa miettiä, että olisiko tarjolla joku toinen tie? Sama tapahtuu tietysti keskustassa, kun kannatus tulee laskemaan.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1454900593834.html

Griffinvaari

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 08.02.2016, 12:55:00
Jarmo Korhonen näkee Kansalaispuolueen vakavana uhkana paitsi Kepulle, myös persuille. Väyrynen antaa suomalaisen politiikan mannerlaattojen liikkeelle lisää vauhtia:

Jarmo Korhonen Väyrysen uudesta puolueesta: "Historian vakavin uhka keskustalle"

...
Korhonen korostaa, että suomalaisen politiikan mannerlaatat ovat olleet isossa liikkeessä jo vuosikymmenen ajan.
...
– Äänestäjistä vain hyvin pieni osa on puolueen jäseniä. Eivät ne ole puolueen jäseniä, jotka tekevän vallan puolueessa vaan yhden päivän äänestäjiä. Väyrynen voi tehdä seuraavista eduskuntavaaleista vaikka kansanäänestyksen eurosta eroamiseksi, jos kansanäänestystä ei muuten tule, Korhonen sanoo.

Väyrysen uusi kansallispuolue tähtää puhtaasi seuraaviin eduskuntavaaleihin.

– Uskon, että hän linjaa jo lähikuukausien aikana politiikkansa sellaiseksi, mikä miellyttää ja vastaa suurimman osan Salpausselän pohjoispuolisen keskustaväen käsitystä siitä, minkälaista politiikan tulee olla, Korhonen sanoo.

Korhosen mukaan Väyrysellä on käsissään kaikki valtit.

– Vahva euro, joka tuhoaa Suomen taloutta, aluepolitiikka eli keskittäminen, mikä kärjistyy nyt, kun kaikki barometrit näyttävät, että Itä-Suomi ja Pohjois-Suomi tyhjenevät.

– Ja on maatalouspolitiikka. Miksi Suomen maatalouden pitää kärsiä siitä, että autamme Ukrainan kansaa, Korhonen luettelee ja viittaa maatalouden kohdalla EU:n pakotepolitiikkaan

Korhonen uskoo, että Väyrysen puolue saa ilmaa siipiensä alle myös jihadistien terrorista, koska isku Suomessa on "vain ajan kysymys."

– Mihin suomalainen yhteiskunta menee? Ensimmäisen iskun jälkeen Suomi ei ole entisensä. Se on valitettavaa todellisuutta, joka on koettu monissa Euroopan maissa.

Korhonen ennustaa, että Suomen politiikan kenttä muuttuu samalla tavalla kuin 110 vuotta sitten.

– Joudutaan asennoitumaan uudelleen Venäjään ja joudutaan asennoitumaan uudelleen Euroopan unioniin.

Se miten tämä kaikki liittyy Väyryseen, on Korhosen mukaan yksinkertaista.

– Nyt tulee sitten yksi poliitikko, joka on selvästi erilainen kuin muut. Mitä se Timo Soinikin tekee, kun pitäisi linjata, erotaanko eurosta vai ei? Soini on hallituksen panttivankina. Ja Väyrynen sanoo, että ulos vaan eurosta ja 30-40 prosenttia suomalaisista on samaa mieltä, Korhonen täräyttää.
....
Korhosen mukaan Väyrysen laariin sataa sekin, että politiikka on tunnetusti laji, jossa opportunisteja riittää.

Timo Soinin ongelma on siinä, että jos ps:n kannatus on kymmenen prosenttia, niin eduskuntaryhmästä puolet on tipahtajia. Ne alkaa miettiä, että olisiko tarjolla joku toinen tie? Sama tapahtuu tietysti keskustassa, kun kannatus tulee laskemaan.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1454900593834.html

Jestas miten terävä ja suorasukainen kolumni, jota en korhoselta ehkä odottaisi, siitä puuttui vain analyysi paavon toimien vaikutuksesta presidentti niinistön viimeaikaisiin ulos tuloihin.

Osiris

Korhonen näkee asian juuri kuten se on. On on peijjooni sentään mielenkiintoinen kevät edessä. Tässäpä Osiriksen ennustus:

- Väykän puolue saa eduskuntaryhmän kasaan jo parin kuukauden sisään ja ennen jäiden lähtöä on hallitus kaatunut sisäisiin ristiriitoihinsa ja eteenkin ristiriitaan kansan ja hallituksen ajaman politiikan kanssa

- Niitä jihadistien iskuja kannattaa nyt sen hallituksen alkaa ennaltaehkäisemään sillä intensiteetillä, että ne voitaisiin välttää. Kansa ei nimittäin toreille syytteisiin vastaamaan tuossa tilanteessa raahaa turvapaikanhakijoita, vaan jokaisen heistä, jotka tähän mielettömyyteen ovat vastuullisissa asemissa toimiessaan osaa ottaneet

- Ero eurosta ja ehkä koko EU:sta tämän vuoden aikana, ellei Saksassa tapahdu ihmettä ja EU:n ajama bildenbergpolitiikka lopu nyt tähän kevääseen

- loppu niin monesta yllämainitusta tekijästä kiinni, että ennustaminen käy luotettavuutensa takia mahdottomaksi

Omasta puolestani tahdon täsmentää, että aikaa vielä olisi. Ei välttämättä kauaa, mutta riittävästi. Minä uskon koko sydämestäni, että kaikki menee hyvin, eikä uhreja synny. Mutta jos syntyy, niin kyllä kansa muistaa ketkä vastuussa ovat.

Ja uhrien kohdalle, koska meistä ei kai kukaan voi tietää kuuluuko jopa itse mahdollisesti niihin... Älkää pelätkö. Pari kertaa on kuolemaa silmästä silmään katsottu ja molemmilla kerroilla ei pelkoa juur ollut, vaan se sadasosasekunnin kestävä ajatus oli jotakuinkin: "Ai näinkö tämä sitten tapahtui". Tyyni ja rauhallinen olo.

Ja koska minua muumittaa tällä hetkellä helkutisti: Jumanlavit minkälaisen Suomen te tästä nyt teitte, prkl.
Jalkojemme alla on Pyhä Maa

Korpikommunisti

Olin vielä toissapäivänä jotenkin jopa innoissani tästä Väyrysen projektista, mutta hiukankin kun asiaa syvemmin tarkastelee, käy nopeasti selväksi, ettei viritelmästä tule mitään. Päinvastoin, nyt kun noin arvovaltaiselta ja näkyvältä taholta tulee avaus, joka muutamassa viikossa kuivuu kokoon ja unohtuu, lannistaa se koko euro/EU-kriitikkojen rintaman. Väyrynen kokee nolon henkilökohtaisen poliittisen haaksirikon, mutta vielä pahempaa on, että hänestä tehdään ennakkotapaus, miten käy, jos edes yrittää keikuttaa EU-venettä. Sinut vedetään alas viemäristä,  ja olet lopun ikääsi pelkkä pilkan kohde ja poliittinen ruumis. Tämä tulee olemaan rehellisen ja sinnikkään Väyrysen valitettava kohtalo.

Griffinvaari

Muuten Korhosen odottama terrori iskuhan jo nähtiin hybridinä uutena vuotena, eikä kansa jäänyt reagoimatta, seuraavasta tuli muutama päivä sitten hylsy, mutta lisää varmasti tulee, korpikommunistin pessimismistä huolimatta paavo on sikäli vankalla pohjalla.

wjp

Quote from: Korpikommunisti on 08.02.2016, 13:52:24
Olin vielä toissapäivänä jotenkin jopa innoissani tästä Väyrysen projektista, mutta hiukankin kun asiaa syvemmin tarkastelee, käy nopeasti selväksi, ettei viritelmästä tule mitään. Päinvastoin, nyt kun noin arvovaltaiselta ja näkyvältä taholta tulee avaus, joka muutamassa viikossa kuivuu kokoon ja unohtuu, lannistaa se koko euro/EU-kriitikkojen rintaman. Väyrynen kokee nolon henkilökohtaisen poliittisen haaksirikon, mutta vielä pahempaa on, että hänestä tehdään ennakkotapaus, miten käy, jos edes yrittää keikuttaa EU-venettä. Sinut vedetään alas viemäristä,  ja olet lopun ikääsi pelkkä pilkan kohde ja poliittinen ruumis. Tämä tulee olemaan rehellisen ja sinnikkään Väyrysen valitettava kohtalo.
Rehellisen? WanhaP
Islam ymmärtää naista.

Histon

Polkaisepa Roope pystyyn Suomen ensimmäinen maahanmuuttokriittinen puolue. Lupaan äänestää.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

millla

"Tulee sellainen olo, että jospa vain olisin tiennyt..."

Mulla oli oma oletus, muttei todisteita. Soinista en tiennyt. Ajattelin kauan, että X-määrä tyyppejä nilkuttaa keskenään ja Soini olisi hyvä jätkä.

Tiesikö James Hirvisaarikin?

Nyt sitten vaan entistä kovempaa vaikenemista ja kieltämistä. Voi pojat, eikö edes talvisodan perintö .... kurjuuteensa nääntyvistä suomalaisista toki "alfauroksille" niin väliä.

Pitäähän tästä enemmän todisteita saada, mutta hurjalta tämä on vaikuttanut.

mattima5

Itse tajusin sen Jytky 1n jälkeen kun Halla-aho harjattiin , että ei Soini ja Persut ole maahanmuuttovastainen (ehkä vähän kriittinen, mutta tosi vähän) ja aika moni muukin tajusi kun PerusS tippui gallupin ykköspaikalta noin 12% hujakoille  EU-vaaleissa muistaakseni.

JytkY 2nen oli Halla-ahon maahanmuuttopoliittiisen ohjelman ansiota ja SDP-Kok hallituksen täydellisen sekoilun ansiota.

Turha näitä on täällä itkeä, oli kuitenkin Muutos 2011 mitä olisi voinut äänestää. Oma vika jos äänesti Persuja.

J. Lannan haamu

Niin, Wäyrynen on kyllä ison haasteen edessä, eikä satunnainen kerran kk ilmoitus riitä lainkaan. Paavon tulee rummuttaa ja rakentaa identitaarista ja luonnollisesti samaan aikaan anti-monikulturistista puoluetta, sellaista joka luo merkitystä suomalaisuudelle.

Mikä mahtaa olla Paavon strategia...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Lalli IsoTalo

Vähän huvittaa kansanvallan edistäminen edistäminen puolueella, johon voi liittyä promillen murto-osa kansalaisista.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Veturinainen

Quote from: Lalli IsoTalo on 08.02.2016, 20:07:30
Vähän huvittaa kansanvallan edistäminen edistäminen puolueella, johon voi liittyä promillen murto-osa kansalaisista.

Entäpä ne puolueet, joihin voi liittyä jäseneksi, mutta eivät edistä kansanvaltaa?
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

mattima5

Quote from: J. Lanta on 08.02.2016, 20:03:03
Niin, Wäyrynen on kyllä ison haasteen edessä, eikä satunnainen kerran kk ilmoitus riitä lainkaan. Paavon tulee rummuttaa ja rakentaa identitaarista ja luonnollisesti samaan aikaan anti-monikulturistista puoluetta, sellaista joka luo merkitystä suomalaisuudelle.

Mikä mahtaa olla Paavon strategia...

Kiinnostaisi tietää Paavo Väyrysen kanta MV-lehden kieltämiseen. Nuorisojärjestöistä kaikki muut paitsi Persunuoret haluaa kieltää MV-lehden.

Trumppia Väyrynen pitää hulluna ja vastenmielisenä. Joten maahanmuuttokriittisten ei Väyrystä kannata äänestää, ellei KAPU saa omia maahanmuuttovastaisia ehdokkaita. Väyrynen on kuin Soini, maahanmuuton vastustaminen ei kiinnosta.

Kapu= kansalaispuolue , heittää kapuloita Kepun rattaisiin.