News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-02-01 Kouluihin tarvitaan lisää islamin opettajia (yhdistetty)

Started by Randy, 01.02.2016, 08:51:53

Previous topic - Next topic

Pöllämystynyt

Tämäkin raha pitäisi käyttää muslimilasten seksuaali-, suvaitsevaisuus- ja ihmisoikeuskasvatukseen, jota ei selvästikään ole Suomessa, tai missään muuallakaan, annettu näille tarpeeksi. Siirtoväestölle ei ole vielä opetettu riittävästi eri sukupuolista, sukupuoli-identiteeteistä, seksuaalisesta ja sukupuolisesta tasa-arvosta jne. Tällainen valistus olisi aivan välttämätöntä, jos muslimien halutaan kotoutuvan sukupolvienkaan kuluessa. Edelleen muslimiperheissä ja muslimikulttuurissa poikien on erittäin vaikea toteuttaa tai edes kertoa homoseksuaalista suuntautumistaan, ja tyttöjä estetään käytännössä häpäisyn, väkivallan tai jopa murhan uhalla seurustelemasta tai avioitumasta toisuskoisten poikien tai tyttöjen kanssa. Tämä on järkyttävä ihmisoikeusongelma, ja vakava ja pysyvä este kotoutumiselle.

Muslimilasten vapauttamiseen vanhoillisen patriarkaatin häpeän ja väkivallan uhasta tulisi panostaa paljon enemmän, kuin uskonnollisuuden pönkittämiseen. Jos ja kun resursseista on ankara pula, niin kaikki resurssit pitäisi ohjata valistukseen. Siten voitaisiin oikeasti ja tehokkaasti torjua sopeutumattomuutta ja ääriaineksia. Äärimieliset taas eivät voisi päästää lastaan tällaiseen opetukseen ollenkaan, vaan joutuisivat lähtemään maasta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

snap

Minusta kaikkien uskontojen opetuksen kouluissa saisi lopettaa.

Uskonnon, oli se mikä vaan, pitäisi olla henkilön, perheen ja mahdollisen kirkon/temppelin/jumalan tms. välinen oma asia.

Kaikki oppilaat voisivat opiskella elämänkatsomustietoa, jossa eri uskontoja, moraalia yms. käsitteitä opeteltaisiin neutraalisti. Tämä itse asiassa palvelisi monikulttuurisuuden edistämis -tavoitetta, kun kaikkia uskontoja käsiteltäisiin samalla tavalla. Nykyinen järjestelmä, jossa ihmisiä laitetaan eri ryhmiin ja luokkiin heidän uskontonsa tai uskonnottomuutensa mukaan on rasistinen!

Kirkot voisivat halutessaan järjestää oman uskontonsa opetusta vapaa-ajalla sitä haluaville.

Uuno Nuivanen

QuoteKun Suomi monikulttuuristuu, perusopetuksessa on tarjottava useiden eri uskontojen opetusta.

Miten niin "on tarjottava"? Kuka pakottaa?   ???

Alaric

Quote from: Uuno Nuivanen on 15.11.2016, 19:42:31
QuoteKun Suomi monikulttuuristuu, perusopetuksessa on tarjottava useiden eri uskontojen opetusta.

Miten niin "on tarjottava"? Kuka pakottaa?   ???

No tietenkin ne "useiden eri uskontojen" edustajat eli muslimit.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

newspeak

Quote from: Pöllämystynyt on 15.11.2016, 19:24:36
Tämäkin raha pitäisi käyttää muslimilasten seksuaali-, suvaitsevaisuus- ja ihmisoikeuskasvatukseen, jota ei selvästikään ole Suomessa, tai missään muuallakaan, annettu näille tarpeeksi. Siirtoväestölle ei ole vielä opetettu riittävästi eri sukupuolista, sukupuoli-identiteeteistä, seksuaalisesta ja sukupuolisesta tasa-arvosta jne. Tällainen valistus olisi aivan välttämätöntä, jos muslimien halutaan kotoutuvan sukupolvienkaan kuluessa. Edelleen muslimiperheissä ja muslimikulttuurissa poikien on erittäin vaikea toteuttaa tai edes kertoa homoseksuaalista suuntautumistaan, ja tyttöjä estetään käytännössä häpäisyn, väkivallan tai jopa murhan uhalla seurustelemasta tai avioitumasta toisuskoisten poikien tai tyttöjen kanssa. Tämä on järkyttävä ihmisoikeusongelma, ja vakava ja pysyvä este kotoutumiselle.

Muslimilasten vapauttamiseen vanhoillisen patriarkaatin häpeän ja väkivallan uhasta tulisi panostaa paljon enemmän, kuin uskonnollisuuden pönkittämiseen. Jos ja kun resursseista on ankara pula, niin kaikki resurssit pitäisi ohjata valistukseen. Siten voitaisiin oikeasti ja tehokkaasti torjua sopeutumattomuutta ja ääriaineksia. Äänimieliset taas eivät voisi päästää lastaan tällaiseen opetukseen ollenkaan, vaan joutuisivat lähtemään maasta.

Muslimilapsilta voitaisiin koulussa kysyä vaikkapa sellaisia kysymyksiä kuin kuinka monta homoa heidän moskeijassaan on. Vastaukseksi ei kelpaa, ettei moskeijassa ole homoja. Pakkohan siellä on olla. Näin normalisoitaisiin ajatus, että moskeijoissa on homoja.

Impi Waara

 :facepalm: Nyt tarvitsen verenpaine- ja astmalääkkeitä ja paljon.

Ei tarvita ensimmäistäkään opettajaa, kun kersat aivopestään jo kotona turhankin tehokkaasti.

Vai on läpinäkymättömät rätit nykyään huntuja. Ja opettajatkin pitäisi kietaista käärinliinoihin... **** muumi ****muumi muumi*****
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

ISO

Eipä taida auttaa, vaikka käytettäis kaikki maailman raha muslimilasten seksuaali- ja suvaitsevaisuuskasvatukseen.

Niillä on sellainen uskonto, jota johtaa sellaiset imaamit, jonka mukaan asiat menee niin kuin menee, eikä siinä auta vaikka suomiopettaja sanois mitä.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Vesa Heimo

Quote from: Uuno Nuivanen on 15.11.2016, 19:42:31
QuoteKun Suomi monikulttuuristuu, perusopetuksessa on tarjottava useiden eri uskontojen opetusta.

Miten niin "on tarjottava"? Kuka pakottaa?   ???

Perusopetuslaki->

Jonka vuoksi kannattanee katsoa mistä puolueista löytyy eniten kannatusta siihen että oman uskonnon opetusta on tarjottava eikä kaikille yhteistä elämänkatsomustietoa jossa käsitellään neutraalisti eri uskontoja yleisen moraalifilosofian ja etiikan ohella.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Mehud

800 000 euroa on pieni hinta siitä, että Suomeen saadaan ennakkoluulotonta lasten kehonmuokkausta ja virkistävästi haastetaan impivaaralaisia ihmisoikeuskäsityksiä.

Kun pienet muslimi vintiöt alkavat sitten koodaamaan, niin kaikki tulee takaisin moninkertaisena.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Impi Waara

Kun nämä koodaavat kultakinderit kuoriutuu Suomi on jo konkassa   :facepalm:
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Tulituki

"Vuositasolla yksi tunti islamin opetusta maksaa kaupungille noin 2 000 euroa."

Mistä ihmeestä tuollainen summa koostuu, kun jutussa kerrotaan, että valtaosa kustannuksista muodostuu opettajien palkoista.
Näitä opettajia on kymmenkunta eikä pätevyys välttämätöntä lehtijutun mukaan.  :o

MV aiheesta:

http://mvlehti.net/2016/11/15/helsinki-kayttaa-800-000-euroa-vuodessa-islamin-opetukseen-yhden-tunnin-hinta-jopa-2-000-euroa/

Suomen Uutiset:

https://www.suomenuutiset.fi/helsinkilaisille-800-000-euron-lasku-islamin-opetuksesta-peruskouluissa-yhden-hinta-jopa-2-000-euroa/
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

Alkuasukas

Raflaava otsikko, veikkaan että niitä tunteja on enemmän kuin 400.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Java

Quote from: Impi Waara on 15.11.2016, 20:35:47
Kun nämä koodaavat kultakinderit kuoriutuu Suomi on jo konkassa   :facepalm:
Paitsi että Suomi on jo konkassa, lainarahalla menty jo pitkään! Plus se, että noi kinderit ei kuoriudu.
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

MW

Uusi tapa kaataa rahaa sen A2 maahanmuuttoillassa itsekseen mölisevän kaapuhullun tapaisten "työllistämiseksi", jotta tilastot kaunistuvat.

Outo olio

En kannata islamin teologian opetusta, mutta islamin historian opetus olisi ehkä tarpeen. Tätä ei tietenkään kuitenkaan tulla näkemään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Mr.Reese

Aah. Aamun ykkösuutinen on kuinka nyt on pula islaminopettajista. Meillä on jo 8000 oppilasta, mutta vain 20 virkapätevää opettajaa. Lopuksi korostettiin, kuinka on tärkeää saada akateemista tietoa islamista ja muista uskonnoista.

Jäin pohtimaan, että mitäköhän hyötyä tarjoaa moinen tieto keskiajalle jämähtäneestä uskonnosta akateemisille piireille? Ettei vaan taas vihervassarit petaile omia suojatyöpaikkojaan? Lisää Karin Creutzeja?  :roll:

On tästä jo netissäkin.
QuoteYli 8000 oppilasta, vain 20 virkakelpoista opettajaa

Suomen peruskouluissa on tällä hetkellä jo 8000–9000 muslimia, ja määrä kasvaa nopeasti. Sen sijaan virkakelpoisia islaminopettajia on vain parisenkymmentä.

Opettajien vähyyteen on monta syytä. Opettajiksi mielivillä maahanmuuttajilla on suuria ongelmia läpäistä yliopistojen pääsykokeita.

– Suuri kysymys on kielitaito. Muiden kuin suomenkielisten on hankala päästä opettajankoulutukseen.
Tämä tarkoittaa sitä, että opettajien määrä lisääntyy hitaammin kuin oppilaiden määrä, sanoo opetusneuvos Pekka Iivonen opetushallituksesta.

Lain mukaan opettajan ei tarvitse tunnustaa opettamaansa uskontoa. Osa muslimeista kavahtaa ajatusta siitä, että islaminopettaja ei olisi muslimi.

Opettaja Suaad Onniselkää kiinnostaa opettajan vakaumuksen sijaan pätevyys. Ei ole väliä, onko opettaja pedagogisesti epäpätevä maahanmuuttaja vai suomalaisopettaja, jolta puuttuu akateeminen koulutus islamista. Joka tapauksessa opetuksen laatu kärsii.

– Voi esimerkiksi olla uskonnoton opettaja, joka jankuttaa sitä, miten uskonnottomuus olisi paras vaihtoehto. Suomalaisen koulutusjärjestelmän ulkopuolelta tulevien mielikuvat islamin sisällöstä voivat taas perustua omaan lapsuuteen, eikä suomalaiseen opetussuunnitelmaan.

Onniselän mukaan Suomen tulisi panostaa islamin ja muidenkin uskontojen opetukseen, sillä niiden rooli yhteiskunnassa ei ole vähenemässä. Yhteiskunta tarvitsee akateemista tietoa niin islamista kuin muistakin uskonnoista.

– Se helpottaa yhteiskunnassa toimimista, kun toimitaan ihmisten kanssa, joiden arjessa uskonnolla tai uskonnottomuudella on merkittävä osa.

Näitä taitoja eivät tarvitse vain muslimit, vaan myös media ja islamia huonosti tunteva kantaväestö, muistuttaa ysiluokkalainen Najmo Mohamed.

– Jos sanoo "terroristi", niin ensimmäinen asia mitä tulee mieleen, on islamilainen terroristi. Se (islam) on ikään kuin syy siihen terrorismiin. Eikä vaikka se, että sillä on mielenterveysongelmia, se on yksinäinen, tai sillä on kostonhalua, ei. Vaan siksi, koska se on muslimi.
http://yle.fi/uutiset/3-9600906

Otsikko on raflaava: "Täällä ei kasvateta "hyviä muslimeita"".
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Velmu


YLE TV 1 uutisissa klo 9 oli pääjuttuna, että islamin opetukseen kouluissa ei ole riittävästi päteviä opettajia. Peruskouluissa on kahdeksan tuhatta muslimilasta, määrä lisääntyy jatkuvasti ja opettajia on vain kaksikymmentä.
Huivipäinen pikkutyttö myös ihmetteli, miksi muslimit yhdistetään terroristeihin. YLE se vaan jaksaa ja jaksaa.

KTM

Minä kyllä voisi  mennä opettamaan.

Toteaisin että Islam on ihmisoikeuksien vastainen sairas oppi ja sen harrastaminen kaikissa sivistysmaissa tulisi kieltää. Mitään muuta siitä ei tarvitsekaan tietää.

Luento kestäisi max 5 minuuttia.

ArtturiE

Quote from: Velmu on 18.05.2017, 09:26:55

YLE TV 1 uutisissa klo 9 oli pääjuttuna, että islamin opetukseen kouluissa ei ole riittävästi päteviä opettajia. Peruskouluissa on kahdeksan tuhatta muslimilasta, määrä lisääntyy jatkuvasti ja opettajia on vain kaksikymmentä.
Huivipäinen pikkutyttö myös ihmetteli, miksi muslimit yhdistetään terroristeihin. YLE se vaan jaksaa ja jaksaa.

Ylenannon tulisi ihmetellä, miksi musulmaanien määrä lisääntyy koko ajan.  Terrorihan on ylenannon ja suvakkipoliitikkojen mukaan vain pakko hyväksyä, koska uusi normaali.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Pakkanen

Quote from: Velmu on 18.05.2017, 09:26:55

YLE TV 1 uutisissa klo 9 oli pääjuttuna, että islamin opetukseen kouluissa ei ole riittävästi päteviä opettajia. Peruskouluissa on kahdeksan tuhatta muslimilasta, määrä lisääntyy jatkuvasti ja opettajia on vain kaksikymmentä.
Huivipäinen pikkutyttö myös ihmetteli, miksi muslimit yhdistetään terroristeihin. YLE se vaan jaksaa ja jaksaa.

Peruskoululle ihan niin kuin teille siellä ylessäkin, on annettu yhteiskunnallinen tehtävä. Ja ei, edes YLEN tehtävänä  ei enää ole islamin ilosanoman levittäminen.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/215565-hallitus-puuttuu-akisti-ylen-toimintaan-monikulttuurisuus-poistuu-tehtavanannosta


Ja uskokaa tai älkää, myöskään perusopetuksen tehtävänä ei ole opettaa islamia. Ei vaikka peruskouluissa on kahdeksan tuhatta muslimilasta.

Perusopetuksella on ihan oikeakin tehtävä. Antaa valmiudet jatko-opintoihin, jotka johtavat ammattiin.

Mihin ammattiin islamin opettaminen valmistaa?

Faidros.

Quote from: Pakkanen on 18.05.2017, 10:38:24
Mihin ammattiin islamin opettaminen valmistaa?
Itsemurhapommittajan.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ISO


Quote from: Velmu on 18.05.2017, 09:26:55
Huivipäinen pikkutyttö myös ihmetteli, miksi muslimit yhdistetään terroristeihin. YLE se vaan jaksaa ja jaksaa.

Käsittämätöntä tosiaankin, miksiköhän niin on.

Voisko olla sen vuoksi, että kaikki viimeaikaiset terroriteot Euroopassa on musliminen tekemiä?
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"


nimetönkeskustelija

Quote
Yle valittaa islamin opettajien puutetta -

oppitunneilta vaaditaan pois kristinuskoa ja juutalaisuutta
Muslimivanhemmat leimaavat koulujen islamin opetuksen negatiiviseksi ja puutteelliseksi, jos heidän lapsensa ei opi ulkoa koraania tai perimätietoa kuten koraanikoulussa
Kotimaa ma 22.05.2017 01:14

Monikulttuuristuminen, islamin näkyvyys Suomessa ja suomalaisten koulujen muslimioppilaiden määrän lisääntyminen ovat suoraa seurausta maahanmuutosta. Ylen mukaan Suomen peruskouluissa on tällä hetkellä jo 8000–9000 muslimia ja määrä kasvaa nopeasti.

Opettajien määrä lisääntyy kuitenkin hitaammin ja Ylen "päällimmäinen" huoli onkin nyt virkakelpoisten islamin opettajien puute.

Opettajiksi haluavilla kielitaidottomilla maahanmuuttajilla on suuria ongelmia läpäistä yliopistojen pääsykokeita ja päästä opettajankoulutukseen. Silti Suomen islamin opettajien liiton puheenjohtaja Suaad Onniselkä haluaa islamin mukaan jo ylioppilaskirjoituksiinkin. Vaatimuksen takana on tietysti kysymys yhdenvertaisuudesta.

"Jos evankelis-luterilaisen uskonnon, elämänkatsomustiedon ja ortodoksisen uskonnon opiskelijat voivat kirjoittaa kukin valitsemansa aineen, miksei islamia sitten voi."

Islamin opettaja Suaad Onniselkä painottaa islamin olevan akateeminen oppiaine ja islamin roolin yhteiskunnassa lisääntyvän. Suomen tulisi hänen mukaansa panostaa islamin opetukseen ja opettaa oppilaille "valmiuksia tuntea oma traditio".

Opettajan ei tarvitse olla uskonnoltaan muslimi ja se säikähdyttää muslimeja. Epäluuloisten ja vanhoillisten muslimivanhempien mielestä oikeaa islamin opetusta "akateemisen oppiaineen" sijaan olisi moskeijan koraanikoulu. Oppitunneilla ei nimittäin saisi käydä läpi kristinuskoa, juutalaisuutta tai uskonnottomuutta. Jopa oppikirjojen kuvitus on herättänyt vähemmistöperheissä kovaäänistä kritiikkiä. Oppikirjoissa olevat eläinten kuvatkin tulkitaan jo islaminvastaisiksi.

"Mitä kouluissa opetettu akateeminen islam sitten tarkoittaa, mitä oppitunneilla kerrotaan Saudi-Arabian wahhabismista, terroristijärjestö Isiksestä tai Koraanin kiistanalaisista suurista, joissa puhutaan esimerkiksi vääräuskoisten tappamisesta?" Ylen toimittaja yrittää tehdä selkoa islamista kysymyksillään Salam -islamin polku -oppikirjasarjaa tehneeltä islaminopettaja Suaad Onniselältä ja myöntää käsityksensä islamista olevan "hatara" pyytäen anteeksi "rassaavia" kysymyksiään.

Peruskoulun islamoppikirjoja tutkimalla ei löydä näihin kysymyksiin vastauksia. Oppikirjat on tehty nimenomaan Suomessa asuville muslimioppilaille pyrkimyksenä samalla kotouttaa heitä suomalaiseen yhteiskuntaan. Niiden suomalaisista maisemakuvitustarinoista ei avaudu edes "akateemista ainetta" opettavalle opettajalle islamilaisen sharian lainalaisuudet.

Onniselkä vastaa kuitenkin "tottuneesti" ja ympäripyöreästi toimittajan hatariin ja rassaaviin kysymyksiin:

"Wahhabismi tai muutkaan poliittisen islamin suuntaukset eivät kuulu niin sanottuun klassiseen islamiin, sama koskee luonnollisesti Isistä. Koraanin yhdeksännen suuran kiistellyt jakeet tulkitaan klassisessa islamissa historiallisen kontekstinsa kautta, ne ovat olleet väliaikaisia määräyksiä. Kun muslimien määrä on kasvanut, niin niitä ei enää tulkita sillä tavalla."

Onniselän mukaan tiukka tai maltillinen islamin tulkinnan selvittäminen ei ole islamin opetuksen päämäärä. Ääriajatteluun ei "jumiuduta" ja hän huomauttaa islamin uskonnon opetusta olevan lukuvuodessa sen verran vähän, että jos sitä vertaisi matematiikkaan "emme pääsisi tunneilla aritmetiikasta algebraan".

Yle väittää suomalaisen uskonnonopetuksen olevan tunnustuksetonta.

Uskontotieteen "Teologinen tunnustuksellisuus islamin uskonnon oppikirjoissa" -pro gradun tekijä Maria Heikkilä on toista mieltä. Hänen mukaansa islamin oppikirjoissa on selvästi havaittavissa oppilaiden ohjaaminen nimenomaan islamin tunnustukselliseen harjoittamiseen ja ne vahvistavat kyseiseen uskontotraditioon sitouttamista. Tunnustuksellisuus tarkoittaa siis sitä, ettei oppitunneilla ainoastaan opeteta uskontoon liittyvää tietoa, vaan myös harjoitetaan uskoa.

"Tutkimukseni pohjalta voin selkeästi tehdä sen johtopäätelmän, että islamin oppikirjojen tekstit ovat teologisesti tunnustuksellisia, ja näin ollen ristiriidassa uuden perusopetuslain kanssa."

Myös valmiuksien antaminen oppilaille elämään moniuskontoisessa yhteiskunnassa jää oppikirjoissa erittäin vähälle huomiolle eivätkä ne edistä vuoropuhelua yli kulttuurirajojen. Islamin uskonnon oppikirjat opettavat uskontoa uskonnon näkökulmasta käsin, ei oppilaiden näkökulmasta käsin.

(...)

http://beta.oikeamedia.com/o1-19364

Oikeen odotan popkornit kädessä, että tämä oppiaine tulee kouluun. Koomisinta tässä on se, kun suvaitsevaistokukkahattutädit mahduttaa shiiat, sunnit, somalit, irakit jne.. kaikki samaan uskonnonopetukseen. Lisäksi koraaniopetuksesta täytyy riisua pois kaikki väkivalta, ilkeily ynnä muut tuhmat jutut. Jäljelle jää vihervasemmistolainen ihqurakkaus-islam.

Seuraavaksi joku raivoimaani yrittää muokata opetuksesta "oikeanlaista", mutta sehän ei käy, koska suomalainen byrokratiamylly jauhaa joka oppikirjasta varmuudella väritöntä, mautonta ja hajutonta. Opettajana on todennäköisimmin kantasuomalainen suvakkihörhö (todennäköisesti uskonnonopettajan/papin koulutuksen saanut osastoa Marjaana Toiviainen), joka tajuaa islamista yhtä paljon kun isomummi tietokoneista ja joka mahduttaa oppeihin väkipakolla omaa "kaikki rakastetaan kaikkia"-ideologiaansa. Eli ihan sama porukka, jotka tuhosivat valtiokirkonkin Suomessa.

Varsinaiset vihasaarnaajat eivät millään pääse opettajakoulutukseen saati muihin pappikouluihin. Vaikka vihervassari-islam ei uppoisikaan kaikkiin oppilaisiin, uppoaa se takuuvarmasti kitteihin muslimityttöihin, mikä on pahin isku radikaali-islamille.

Aluksi vastustin ideaa, mutta nyt odotan sitä kieli pitkällä.

Lainausta lyhennetty, loput linkistä.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Jorma M.

Ja jälleen muuten asialla Ylen kaikkein kahjoin islam-hyysäri Eero Mäntymaa. Mies joka jäljittelee islamilaista ulkonäköäkin.

http://yle.fi/uutiset/3-9600906

Täällä ei kasvateta "hyviä muslimeita" – näin Suomen peruskoulu opettaa islamia

QuoteTäällä ei kasvateta "hyviä muslimeita" – näin Suomen peruskoulu opettaa islamia

Peruskoulun islaminopetus ei arvota "oikeita" tai "vääriä" tapoja tulkita islamia. Tarkoitus on antaa oppilaille työkaluja tehdä omat valintansa, sanoo islaminopettaja Suaad Onniselkä.

...

Aihe puhuttaa Mohamedia, vaikka hän on tottunut kuulemaan kommentteja huivistaan.

– Joillakin on takki, joillakin shortsit, joillakin farkut. Miksi mun huivi pitäisi kieltää, koska se liittyy islamiin, Mohamed kysyy.

Toista oppilasta ihmetyttää, että vaatimuksen esittäjä on itse maahanmuuttaja.

– Ei vähemmistöön kuuluminen tarkoita automaattisesti sitä, että on suvaitsevainen, huomauttaa opettaja Suaad Onniselkä.

Vaikeiden aiheiden käsittely kuuluu islaminopettajan arkeen. Suomessakin orastavat islamvastaiset asenteet heijastuvat oppilaiden huolina ja kysymyksinä.

– Joku on töninyt (esimerkiksi päähuivin vuoksi) kadulla, bussissa, sitten käydään läpi, mistä se mahdollisesti johtuu. On hyvä, että on paikka, jossa voi kysyä näistä avoimesti. Matematiikan tunnilla näitä ei tulla kysymään, Onniselkä sanoo.

Mutta pelkästään median islamkuvaan tai islamvastaisten asenteiden käsittelyyn oppitunteja ei ole tarkoitettu.

– Tämä on akateeminen oppiaine. Opettelemme islamia niin, että ajattelun taidot kasvaisivat ja oppilaalla olisi valmiuksia tuntea omaa traditiota, Onniselkä painottaa.

...

Toimittajan kaltaisten ei-muslimien käsitys islamista ja sen opetuksesta on taas hatara. On siis pakko kysyä hieman rassaavia kysymyksiä kirjasarjaa tehneeltä islaminopettaja Suaad Onniselältä.

Joten: Mitä oppitunneilla kerrotaan Saudi-Arabian wahhabismista? Terroristijärjestö Isiksestä? Entäpä Koraanin kiistanalaisista suurista, joissa puhutaan esimerkiksi vääräuskoisten tappamisesta?

Onniselkä vastaa tottuneesti: Wahhabismi, tai muutkaan poliittisen islamin suuntaukset, eivät kuulu niin sanottuun klassiseen islamiin, mihin Suomen islaminopetus keskittyy. Sama koskee luonnollisesti Isistä. Koraanin yhdeksännen suuran kiistellyt jakeet tulkitaan klassisessa islamissa historiallisen kontekstinsa kautta.

– Ne ovat olleet väliaikaisia määräyksiä. Kun muslimien määrä on kasvanut, niin niitä ei enää tulkita sillä tavalla, kuin sota-aikoina on tulkittu, opettaja kertaa.

...

Suomalainen uskonnonopetus on tunnustuksetonta. Islamin pääsuuntausta tunnustavat oppilaat – shiiat ja sunnit – istuvat samoilla tunneilla, eikä opettajan tarvitse olla uskonnoltaan muslimi.

Tämä ei ole kaikkien mieleen. Osa oppilaista tulee vanhoillisista perheistä, jotka ihmettelevät esimerkiksi sitä, että oppitunneilla käydään läpi myös kristinuskoa, juutalaisuutta, tai uskonnottomuutta.

Jopa oppikirjojen kuvitus on herättänyt kysymyksiä. Joidenkin muslimien mielestä jo pelkästään eläinten kuvien esittäminen on islaminuskon vastaista. Salam -islamin polku on värikäs ja suomalaisissa maisemissa kulkeva oppikirjasarja.

– Mutta kaikkea ei voi opettaa tekstillä. Perustelimme kuvituksen tarpeellisuutta pedagogisilla syillä, toteaa Onniselkä, joka itse on kirjojen tekijätiimissä.

Epäluulot johtuvat Onniselän mukaan osin siitä, että suuri osa oppilaiden vanhemmista on maahanmuuttajia, joille islaminopetus tuo akateemisen oppiaineen sijaan mieleen moskeijan koraanikoulun.

...

Suomen peruskouluissa on tällä hetkellä jo 8000–9000 muslimia, ja määrä kasvaa nopeasti. Sen sijaan virkakelpoisia islaminopettajia on vain parisenkymmentä.

Opettajien vähyyteen on monta syytä. Opettajiksi mielivillä maahanmuuttajilla on suuria ongelmia läpäistä yliopistojen pääsykokeita.

– Suuri kysymys on kielitaito. Muiden kuin suomenkielisten on hankala päästä opettajankoulutukseen. Tämä tarkoittaa sitä, että opettajien määrä lisääntyy hitaammin kuin oppilaiden määrä, sanoo opetusneuvos Pekka Iivonen opetushallituksesta.

Lain mukaan opettajan ei tarvitse tunnustaa opettamaansa uskontoa. Osa muslimeista kavahtaa ajatusta siitä, että islaminopettaja ei olisi muslimi.

...
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

pienivalkeapupu

Lyhyt vaiko pitkä islamin yo koe (ns), kas siinäpä pulma  ;D ;D ;D
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Alaric

Tuttua valitusvirttä islamin opettajista jälleen tänään julkaistussa jutussa.

Ja kovasti vaaditaan, että näiden opettajien tulisi olla itse muslimeja... kuinkas muutenkaan. Eiväthän vääräuskoiset koirat voi herrakansan lapsille islamia opettaa.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/patevista-islaminopettajista-kova-pula-yhdyskynnan-imaami-me-vaaditaan-etta-opettaja-olisi-muslimi-itse/7012468 (30.7.2018)

QuotePätevistä islaminopettajista kova pula – Yhdyskunnan imaami: "Me vaaditaan, että opettaja olisi muslimi itse"

Islaminopettajille olisi nyt töitä. Suomessa on noin 10 000 islaminuskoista oppilasta perusopetuksen piirissä, mutta heille löytyy vain noin 20 kelpoista uskonnonopettajaa, kertoo Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n erityisasiantuntija Tuomo Laakso.

Kaikkiaan islaminopettajia tarvitaan noin 100. Moni opettaa ainetta ilman asiaankuuluvaa koulutusta.

– Opettajien tarve on merkittävä, Laakso toteaa.

Islaminopettajalta edellytetään Suomessa aineenopettajan pätevyyttä. Käytännössä opettajien taustat ovat Laakson mukaan tällä hetkellä monenkirjavia. Osalla on perehtyneisyyttä juuri uskonasioihin, osalla puolestaan on takanaan yliopisto-opintoja ja ehkä opettajan pätevyyskin joltakin toiselta alalta.

– Jos pätevää opettajaa ei ole saatavilla, niin opetuksen antaa parhaiten soveltuva henkilö, Laakso selittää.

Koska vaje on suuri, Laakso toivoisi uusia reittejä kelpoisuuden hankkimiseen.

– Olisi tarvetta erilliskoulutukselle. Että jos on jo korkeakouluopintoja takana, niin olisi mahdollista hakeutua tällaiseen erilliskoulutukseen, joka olisi määräaikainen ja valtion rahoituksella tuettu.

Tyytymätön saa valita yhdyskunnan opetuksen

Jos koulu ei tarjoa oman uskonnon opetusta, opetukselle etsitään vaihtoehtoista järjestäjää esimerkiksi uskonnollisen yhdyskunnan piiristä. Tällöin oppilas saa opetuksesta suoritusmerkinnän, mutta ei arvosanaa.

Vastaavaan ratkaisuun voidaan päätyä myös silloin, kun opetusta olisi saatavilla koulussakin. Laakson mukaan oppilaalla on mahdollisuus kieltäytyä koulun tarjoamasta uskonnonopetuksesta, ja tällöin kouluopetus käytännössä korvautuu oman yhteisön opetuksella. Opetussisältöjä on silloin käytännössä mahdoton valvoa.

(...)

Tunnustuksettomuus voi aiheuttaa vastustusta

Kiinnostusta vaihtoehtoiseen islaminopetukseen olisi ainakin pääkaupunkiseudulla: Helsingin Muslimit -yhdyskunta kannustaa verkkosivuillaan vanhempia viemään lapsensa oman uskonnollisen yhdyskunnan opetukseen, jos kouluopetus ei miellytä.

Erityisesti yhdyskuntaa huolettaa muiden kuin muslimien antama uskonnonopetus. Tämä on Suomessa mahdollista, sillä kouluopetus on tunnustuksetonta.

– Tietenkin me toivotaan ja vaaditaankin, että jos lapsilla on islamin tunti, niin se opettaja olisi muslimi itse, yhdyskunnan imaami Juho Heinonen sanoo.


Heinonen kertoo yhdyskunnan saaneen kielteistä palautetta joidenkin opettajien opetuksesta.

– On saattanut olla ateistiopettajia, jotka sanovat, että he eivät usko jumalaan. Siinä vaiheessa ollaan pyritty siihen, että on korvaavaa opiskelua. Oli se sitten moskeijassa tai missä tahansa muualla.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Roope

Quote from: Alaric on 30.07.2018, 18:52:37
Tuttua valitusvirttä islamin opettajista jälleen tänään julkaistussa jutussa.

Jutussa sentään sivutaan sitä pitkälti vaiettua käytäntöä, että osa muslimilapsista saa Suomessa koulun uskonnonopetuksensa moskeijoissa ja vieläpä kouluviranomaisten täydellä siunauksella.

Sen sijaan, että tästä nostettaisiin minkäänlaista haloota, fundismuslimit käyttävätkin tätä vipuna saadakseen koulut palkkaamaan fundismuslimeita opettajiksi.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Bwana

Tiedän tapauksen vuosituhannen alusta. Tuolloin pääkaupungissa koulun iisalmen opettaja oli pakottanut kaksi muhamettilaista tyttöoppilasta pois koulunäytelmästä kesken sen esityksen, koulun juhlassa. Tuolloin vielä koulussa oli puututtu asiaan. Nykyään näin ei varmaan enää tapahtuisi.
Nkosi sikelel' Afrika.

Supernuiva

Uskonto nykymuotoisena oppiaineena pitäisi poistaa koulujen opetusohjelmasta kokonaan. Pitäisi olla kokonaan jokaisen seurakunnan ja perheen oma asia siirtää uskonnolliset opit seuraaville sukupolville.

Koulujen uskonnonopetus toimi siinä ajassa, jolloin "kaikki" suomalaiset kuuluivat evankelisluterilaiseen kirkkoon. Jos jotkut oppilaat olivat esimerkiksi Jehovan todistajia, heille annettiin täydellinen vapautus uskontotuntien ajaksi, eikä heitä pakotettu esimerkiksi elämänkatsomustiedon tunneille.

Uskonnon opetuksen sisältö vaihtelee myös hyvin paljon opettajakohtaisesti, sillä opettajalla on uskomattoman suuri valta soveltaa opetussuunnitelmaa. On jopa sellaisia opettajia, jotka pitävät lähinnä hartaustunteja.

Lisäksi opetuskieli herättää kiinnostuksen. En hämmästyisi, jos islamia opetettaisiin esimerkiksi arabiaksi. Sitä kieltä yleensä käytetään, jota lapset ja opettaja osaavat parhaiten.