News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2016-01-25 Li Andersson: Ikätestit loukkaavat turvapaikanhakijoita

Started by Blanc73, 25.01.2016, 11:03:21

Previous topic - Next topic

simppali

"Sairauskertomukseen kirjattiin, jotta allekirjoittaneen lääketieteellinen mielipide on, että kyseinen potilas ei ole alaikäinen, vaan vähintääkin 30-vuotias. En sitten tiedä oliko tuolla kirjauksella mitään merkitystä, mutta päätin sen kuitenkin sinne johtopäätöksiin laittaa".

Meilä on kummallinen tilanne, kumpikaan, minä eikä vaimo ei saa puhua mitään työssämme tapahtuneista asioista.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Emo

Quote from: simppali on 09.09.2017, 02:18:40
"Sairauskertomukseen kirjattiin, jotta allekirjoittaneen lääketieteellinen mielipide on, että kyseinen potilas ei ole alaikäinen, vaan vähintääkin 30-vuotias. En sitten tiedä oliko tuolla kirjauksella mitään merkitystä, mutta päätin sen kuitenkin sinne johtopäätöksiin laittaa".

Meilä on kummallinen tilanne, kumpikaan, minä eikä vaimo ei saa puhua mitään työssämme tapahtuneista asioista.

Lääkäri saa yleisellä tasolla puhua, ja hoitajakin. Ei tuosta ketään voi identifioida, ja matua nyt vielä vähemmän kun eihän niistä tiedetä edes oikeaa ikää ja nimeä  ;D

Peltipaita

Quote from: dothefake on 08.09.2017, 23:11:01
Sellainen ennenaikaisen vanhenemisen aiheuttava tautihan on olemassa, miksei siis nuortumisen aiheuttava tautikin?
Miksipä ei. Sairasta porukkaa ovat, joten velvollisuutemme on auttaa.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

simppali

Quote from: Emo on 09.09.2017, 02:26:31
Quote from: simppali on 09.09.2017, 02:18:40

Lääkäri saa yleisellä tasolla puhua, ja hoitajakin. Ei tuosta ketään voi identifioida, ja matua nyt vielä vähemmän kun eihän niistä tiedetä edes oikeaa ikää ja nimeä  ;D
Vaimo on lääkäri, minä olen mitä olen,,kumpikaan meistä ei saa, edes yleisellä tasolla sanoa yhtään mitään, vaimo saa totta kai luennoida, mutta yhteenkään  mahdolliseen verrattavaan tapaukseen ei häntä voi liittää,,minua viellä vähemmän...Jos olet jäsen Emo, noin varma asiastasi, niin voit laittaa yksitysviestin.

kummastelija

Quote from: simppali on 09.09.2017, 06:10:18
Vaimo on lääkäri, minä olen mitä olen,,kumpikaan meistä ei saa, edes yleisellä tasolla sanoa yhtään mitään, vaimo saa totta kai luennoida, mutta yhteenkään  mahdolliseen verrattavaan tapaukseen ei häntä voi liittää,,minua viellä vähemmän...Jos olet jäsen Emo, noin varma asiastasi, niin voit laittaa yksitysviestin.

Minun vaimo on myös lääkäri ja tunnen useita lääkäreitä. Ymmärtääkseni lääkärit voivat yleisellä tasolla kertoa potilastapauksista ilman että henkilö identifioidaan. Esimerkiksi Duodecim ja Lääkärilehdessä on usein kirjoituksia, missä viitataan potilastapauksiin, joissa potilaan sukupuoli ja ikä tuodaan esiin, malliin 30 vuotias, tupakoiva kainuulaismies.

Ja se mitä noihin matuihin tulee, niin reilu vuosi sitten oli matu tullut suomalaiseen sairaalaan, hänestä oli otettu kokeita - ja hups: analyysin tehnyt kone ilmoitti että tämä henkilö on jo rekisterissä, mutta nimi ja hetu ovat eri kuin ilmoitettu.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

simppali

Minäkin tunnen useita lääkäreitä,jopa yhden lääketieteen Tohtorin,,en ymmarrä mikä voi olla ns. yleinen taso,,30 vuotta, miespuolinen, tiedän kyllä mistä on kysymys.

Esim. minun suu on suljettu yhdellä allekirjoituksella, tämä Turkkilan? palsta on ehkä ainoa johon on voinut anonyymina liittyä, ja kirjoitella kaikenlaista asioista jotka huolestuttaa, melkomoista luovimista, mutta silti.

Aamun valjettua ja lomaa jatkaen voisin kirjottaa semmoisen jutun, että se olisi ensiviikollakin jonkun lehden lööpissä,asioista mitä olen työssäni nähnyt.

Minusta on hienoa, että, jotkut samassa ammatissa toimivat ovat täällä.

diipadaapa

Miltähän se tuntuu yläaste-ikäisestä 15v oppilaasta kun yksi kaunis päivä luokkaan lompsii yksi tai useampi turvapaikanhakija, jotka ovat yli 20v aikuisia miehiä? Tulijalla parta kasvaa ja kokoakin on enemmän, mutta opettajat teeskentelevät että kyseessä on alaikäinen lapsi.

Tämähän on mahdollista vain koska kyseessä nuoret ja opettaja ainoa aikuinen auktoriteetti tilanteessa. Jos paikalla olisi oppilaiden vanhempia, niin tilanne olisi toinen, mutta kun he ei ole paikalla.
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Vastaanotin

Minä olen myös lääkärivaimon kanssa hengaileva tyyppi.
Monta mielenkiintoista tarinaa olen tästäkin aihepiiristä kuullut, mutten halua niitä referoida tänne. On olemassa mahdollisuus, että hän käy tätä palstaa lukemassa ja identifioi itsensä.

Kertomusten ja kokemusten perusteella voin arvioida, että onneksi melko iso osa lääkärikunnasta on melko nuivaa ja realistista porukkaa. Toki joukkoon mahtuu niitä äärisuvaitsevaisiakin, joiden kanssa keskustelu äityy mahdottomaksi esim. tuon ammattikunnan suljetussa Facebook-ryhmässä.

Itse aiheesta sen verran, että tämäkin Lin vuodatus pitäisi nostaa esille sopivassa tilanteessa ja lyödä faktat tiskiin. Tämä pitäisi tehdä julkisuudessa Persujen toimesta.
Esimerkkejä löytyy tältäkin foorumilta vaikka kuinka. Vaikkapa jäsen MiljonääriPlayboyn listaus poliisin lausunnoista vuosien varrelta.

Materiaalia on, sitä pitää nyt käyttää hyödyksi ja tuoda kansalle ilmi.

Jorma M.

Quote from: diipadaapa on 09.09.2017, 07:46:35
Miltähän se tuntuu yläaste-ikäisestä 15v oppilaasta kun yksi kaunis päivä luokkaan lompsii yksi tai useampi turvapaikanhakija, jotka ovat yli 20v aikuisia miehiä? Tulijalla parta kasvaa ja kokoakin on enemmän, mutta opettajat teeskentelevät että kyseessä on alaikäinen lapsi.

Tämähän on mahdollista vain koska kyseessä nuoret ja opettaja ainoa aikuinen auktoriteetti tilanteessa. Jos paikalla olisi oppilaiden vanhempia, niin tilanne olisi toinen, mutta kun he ei ole paikalla.

Eikä tuossa nyt vielä ole mitään erikoista. Mutta jos oppilaaksi tulee esim 21-v. "poika" jonka peniksessä on kutinaa tai jotain muuta epäselvyyttä, niin mitä tekee terkkari? Ja mitä tekee terkkari toimessaan ja ystävätärtensä kera?
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Koepotkupallo

Quote from: Taffu on 08.09.2017, 21:27:18
Jännä juttu, että kaikki mediassa esiin tulleet 17-vuotiaina maahan tulleet turvapaikanhakijat vaikuttavat sittenkin olleen täysikäisiä, jos asioita on yhtään pengottu. Oli sitten kyse Turun terroristista, terroristin kavereista, tai Sipilän bestiksestä Fajad Firahista tms.

Tulee mieleen, kun kerran sairaalapäivystyksessä en löytänytkään potilaaksi ilmoittautunutta 16-vuotiasta turvapaikkasurffailijaa odotustilasta ja menin hoitajilta kyselemään asiasta, niin koko kanslia repesi nauramaan. "Se on se vanha äijä siellä odotushuoneessa." Ja tottapa se olikin, se n. 40-v mies sieltä sitten pomppasi pystyyn nimeä huudettaessa.

:flowerhat:

Täytyy kyllä myöntää, että 16-vuotiaana ei tullut mietittyä esimerkiksi eläkeikää ja toimeentuloa 50 vuoden päähän. Näin keski-ikäisenä asiaa tulee mietittyä yhä enemmän. Olisi kuitenkin perin ikävää huomata oikeasti 65-vuotiaana, että eläke ilmoitetun iän mukaan odottaakin vasta neljännesvuosisadan päässä. Alkuperäiset lätkäkiekot Moskovasta alkavat olla takuueläkeiässä. Onkohan noita ensimmäisenä tulleita enää Suomessa? Takuueläke kuitenkin riittää melko hyvään elintasoon Sarvessa ja työeläke vaikka mihin.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

Kaarin M

Quote from: Koepotkupallo on 09.09.2017, 08:12:04
Alkuperäiset lätkäkiekot Moskovasta alkavat olla takuueläkeiässä. Onkohan noita ensimmäisenä tulleita enää Suomessa? Takuueläke kuitenkin riittää melko hyvään elintasoon Sarvessa ja työeläke vaikka mihin.

Onkohan tuotakaan tutkittu että missä eläkepäiviään viettävät. Lisää rahaahan saa myös kunnalta saadun ison asunmon vuokraamisesta, tällä hetkellä tuokin pimeä bisnes kukoistaa.

Aloin oikein miettimään milloin olisin nähnyt ko. Moskovalaisen vanhuksen.
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

uffomies

Täytyy kyllä myöntää, että 16-vuotiaana ei tullut mietittyä esimerkiksi eläkeikää ja toimeentuloa 50 vuoden päähän. Näin keski-ikäisenä asiaa tulee mietittyä yhä enemmän. Olisi kuitenkin perin ikävää huomata oikeasti 65-vuotiaana, että eläke ilmoitetun iän mukaan odottaakin vasta neljännesvuosisadan päässä. Alkuperäiset lätkäkiekot Moskovasta alkavat olla takuueläkeiässä. Onkohan noita ensimmäisenä tulleita enää Suomessa? Takuueläke kuitenkin riittää melko hyvään elintasoon Sarvessa ja työeläke vaikka mihin.
Mikäs ongelma tuo on? Tietysti siinä vaiheessa kun saat kansalaisuuden korjaat virheen, ilmoitat oikean ikäsi. Ei ongelmaa, ei rangaistusta.
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

simppali

Eli 17-vuotiaana maahan, ja kahden vuoden kuluttua takuueläkkeelle.,,Onko Suomalaiset maailman tyhmin kansakunta?

Helmikuussa minulta kysyttiin, että onko minkäänlaista mahdollisuutta jatkaa työskentelyä erään viranomaisiksi kutsutun organisaation,,(hieno sana) palveluksessa,,mietittiin emännän kanssa huhtikuuhun asti, aateltiin..nuorin tytär on 14, vanhin 20 ,,neljä vuotta lisää, no eiköhän tästä viellä hengissä.

Nyt kun ajattelee, mitä eteen tulee lokakuun jälkeen, niin ehkä tein väärän päätöksen, jos suoraan sanon, niin tämä maa on kusessa, kainalokuoppiaan myöten.

Uimakoulutettava

Quote from: Taffu on 08.09.2017, 21:27:18
Tulee mieleen, kun kerran sairaalapäivystyksessä en löytänytkään potilaaksi ilmoittautunutta 16-vuotiasta turvapaikkasurffailijaa odotustilasta ja menin hoitajilta kyselemään asiasta, niin koko kanslia repesi nauramaan. "Se on se vanha äijä siellä odotushuoneessa." Ja tottapa se olikin, se n. 40-v mies sieltä sitten pomppasi pystyyn nimeä huudettaessa.

Quote from: Taffu on 09.09.2017, 01:36:31
Sairauskertomukseen kirjattiin, jotta allekirjoittaneen lääketieteellinen mielipide on, että kyseinen potilas ei ole alaikäinen, vaan vähintääkin 30-vuotias. En sitten tiedä oliko tuolla kirjauksella mitään merkitystä, mutta päätin sen kuitenkin sinne johtopäätöksiin laittaa.

Oi suuri ja mahtava Eurostoliitto!

Kiitokset naurusta ja kirjauksesta, jolla ei toki ole mitään merkitystä Sipilän Suomessa, mutta historiantutkijoita varmasti tulee kiinnostamaan.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Jepulis

Quote from: uffomies on 09.09.2017, 08:51:50
Mikäs ongelma tuo on? Tietysti siinä vaiheessa kun saat kansalaisuuden korjaat virheen, ilmoitat oikean ikäsi. Ei ongelmaa, ei rangaistusta.
Juuri niin.

Islamisaatio ei ole suinkaan ainoa "pikkuseikka" tästä hyysäyslinjasta, jonka demarilaiset puolueet haluaa piilottaa kansalaisilta. Sellaisia sanktioita ei ole, eikä ole olemassa kansalaisuuden peruuttamisen mahdollistavaa lainsäädäntöä. Jos sitä ehdotetaankin, viherpunaliput heiluu barrikadeilla välttömästi, joten ainakaan takautuvasti se ei tule voimaan. Ja jos tulisikin, peruuttamiseen tarvittaisiin paljon suurempia pilkkuvirheitä kuin "syntymäajan" unohtaminen.

Itseasiassa, mikään ei estä korjaamasta ikää vanhemmassa päässä jopa toiseen suuntaan. Miksi tyytyä jäämään eläkkeelle 65 vuotiaana kun on jo vanha? Kivempaahan se on elellä Suomen varoilla lähtömaassaan 50-vuotiaasta alkaen. On vähän tunnettu fakta, että ne ikärakenteen paikkaajat siirtyy pääosin eläkkeelle jopa ennen nykyistä aktiiviväestöä.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Lalli IsoTalo

Quote from: Jepulis on 09.09.2017, 11:27:44
Itseasiassa, mikään ei estä korjaamasta ikää vanhemmassa päässä jopa toiseen suuntaan. Miksi tyytyä jäämään eläkkeelle 65 vuotiaana kun on jo vanha?

Tämä ratkaisisi mustalaisten iänikuisen väliinputoajaongelman: liian vanha lapsilisiin 17-vuotiaana, liian nuori eläkkeelle.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

siviilitarkkailija

QuoteItseasiassa, mikään ei estä korjaamasta ikää vanhemmassa päässä jopa toiseen suuntaan. Miksi tyytyä jäämään eläkkeelle 65 vuotiaana kun on jo vanha? Kivempaahan se on elellä Suomen varoilla lähtömaassaan 50-vuotiaasta alkaen. On vähän tunnettu fakta, että ne ikärakenteen paikkaajat siirtyy pääosin eläkkeelle jopa ennen nykyistä aktiiviväestöä.

Olette nero. Jotenkin voin nähdä sieluni silmillä kun korporaatiokommunisti ja punikki Li alkavat hätäpäissään siitämään maalitolppia ikäkysymyksessä toiseen suuntaan. "Eihän ne ikätestit kuitenkaan..."

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Emo

Quote from: simppali on 09.09.2017, 06:10:18

Voin laittaa tarvittaessa yksärinkin, mutta tässä voin kertoa tositarinan päivystyksestä 1990-luvun lopusta, kun iltakymmenen jälkeen päivystyshuoneeseen lonni entisen Jugoslavian alueelta tuleva pariskunta, koska rouvalla oli vettä mennyt korvaan suihkussa, ja lääkäriin piti tämän vuoksi päästä päivystyksenä yöllä.
Ns. potilas sai ohjeeksi hyppiä veden korvastaan pois. Lääkäri ei edes harkinnut "korvan tyhjentämistoimenpidettä".
Minä olin tilanteessa läsnä jossain ominaisuudessa, olinko lääkäri tai hoitaja tai ambulanssiporukkaa, siihen en ota kantaa. Mutta ihmettelin jo silloin miten tämä uusavuton pakolaissakki ikinä on päässyt Suomeen asti, ja minkälaisesta holhousyhteiskunnasta ne ovat reissuun lähteneet, kun normaali suihkussa käyminen vaatii lääkärin apua.
Nämä olivat paremmalla puolella neljääkymppiä iältään, tuskin olivat eka kertaa elämässään pesulla käyneet.

Ja tämän saan kertoa, ja jos en saa niin kaipa joku minut raastupaan haastaa tästäkin puheesta. Samalla voidaan puida kaikki kymmenet neekerit ja ählämit mitä myös olen näppiksiltäni eetteriin laskenut. Jotain rajaa sentään netissä, vaikka muualla rajat retkottavat apposen auki!!

diipadaapa

Quote from: Jorma M. on 09.09.2017, 08:05:21
Quote from: diipadaapa on 09.09.2017, 07:46:35

Eikä tuossa nyt vielä ole mitään erikoista.

Ei mitään erikoista? Luokassa istuu 13-16 vuotiaita teinejä ja yli 20v aikuisia sekaisin, ja kaikkia kohdellaan lapsina.

Ymmärrän että luokan teinitytöt tykkää ja on jännää kun karvaranne osoittaa huomiota, mutta miten helvetissä kaikki asian kanssa tekemisissä olevat aikuiset teeskentelevät kaiken olevan ok?
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Emo

Quote from: Vastaanotin on 09.09.2017, 07:55:51
Minä olen myös lääkärivaimon kanssa hengaileva tyyppi.
Monta mielenkiintoista tarinaa olen tästäkin aihepiiristä kuullut, mutten halua niitä referoida tänne. On olemassa mahdollisuus, että hän käy tätä palstaa lukemassa ja identifioi itsensä.

Tsot tsot!  Et kai vaan kirjoittele tänne vaimoltasi salaa!  >:(

Emo

Quote from: diipadaapa on 09.09.2017, 12:01:47
Ei mitään erikoista? Luokassa istuu 13-16 vuotiaita teinejä ja yli 20v aikuisia sekaisin, ja kaikkia kohdellaan lapsina.

Ymmärrän että luokan teinitytöt tykkää ja on jännää kun karvaranne osoittaa huomiota, mutta miten helvetissä kaikki asian kanssa tekemisissä olevat aikuiset teeskentelevät kaiken olevan ok?

Ei teinitytöt tykkää, olen kuullut useammankin teinin kommentteja matuista, joista yksikin on oman havaintoni mukaan hyvässä lykyssä omaa ikäluokkaani naaman ja kropan perusteella. Keski-ikäinen joka tapauksessa, nelissäkymmenissä. Niin kulahtanut partanaama ei vaan voi kuulua teinipojalle missään kulttuurissa tai rodussa.

diipadaapa

Huomasin vasta nyt, että turun puukko-tero oli nähtävästi opiskellut yläasteella teinien seassa. Suomi nousuun!!!

http://beta.oikeamedia.com/o1-38338
-Teuvo Hakkarainen-

Kivenkolossa

Mietin vain että miksi lääkäreitä ei voida velvoittaa tekemään ilmoitusta viranomaisille tapauksista jossa henkilö on selvästi vanhempi tai nuorempi mitä papereissa lukee. Ilmoitus lähtisi tietysti kyseisen henkilön etnisestä taustasta riippumatta.
Salassapidon ja luottamuksellisuuden rikkominen tietyssä tilanteessa on jo nyt kirjattu lakiin. Nimimerkillä kokemusta on.

Ernst

Li Andersson ja media loukkaavat minua, kun tekevät yhteistyössä älyllisestikin epärehellistä propagandaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Niobium

Huomenta, Li! Mielenpahoituksen aika.

"Äiti lähetti henkilökortin Irakista - turvapaikanhakija "nuoreni" kolmella vuodella

Sunnuntai 10.9.2017 klo 08.06   Turun hovioikeus tuomitsi ilmeisesti 21-vuotiaan irakilaismiehen väärennöksestä 35 päiväsakkoon.Turun hovioikeus vahvisti käräjäoikeuden aiemmin antaman tuomion. Irakilainen oli ilmoittautunut Suomessa turvapaikanhakijaksi syksyllä 2015. Nuorella miehellä ei ollut asiakirjoja mukanaan.Hän toimitti tammikuussa 2016 Raision ulkomaalaispoliisille irakilaisen henkilökortin. Sen mukaan hän olisi syntynyt vuonna 1999. Kortin mukaan hän olisi ollut alaikäinen.Tutkinnassa kuitenkin selvisi, että irakilainen kortti on ilmeinen väärennys. Nuorta turvapaikanhakijaa alettiin epäillä väärennöksestä, josta hän sai myös syytteen.Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa nuori mies ei itsekään kiistänyt sitä, etteikö henkilökortti olisi väärä. Syytetty ei kuitenkaan mielestään sitä itse tiennyt. Hän oli esittänyt kortin Suomen viranomaisille hyvässä uskossa.Isä muutti syntymäaikaaSyytetty ei ollut itse korttiaan hankkinut. Hän oli saanut sen postitse Irakista äidiltään. Tämä ei voinut itse mennä sitä hakemaan paikalliselta viranomaiselta. Äiti oli käyttänyt niin sanottua välittäjää.Syytetty kertoi, ettei ollut kiinnittänyt huomiota korttiin kirjoitettuun syntymävuoteen. Sinänsä hän oli tietoinen, että hänen isänsä oli aiemmin muuttanut hänen syntymäaikaansa, jotta hänet saataisiin isänsä passiin.Käräjäoikeus katsoi, ettei Geneven pakolaissopimusta tule soveltaa tapaukseen. 21-vuotias oli jo kuukausia ennen kortin esittämistä ilmoittautunut Suomessa turvapaikanhakijaksi."

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709092200382636_u0.shtml

"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

uffomies

Quote from: Niobium on 10.09.2017, 08:31:16
Huomenta, Li! Mielenpahoituksen aika.

"Äiti lähetti henkilökortin Irakista - turvapaikanhakija "nuoreni" kolmella vuodella

Sunnuntai 10.9.2017 klo 08.06   Turun hovioikeus tuomitsi ilmeisesti 21-vuotiaan irakilaismiehen väärennöksestä 35 päiväsakkoon.Turun hovioikeus vahvisti käräjäoikeuden aiemmin antaman tuomion.
Kyllä ne nyt vapisee pelosta, ei varmaan kukaan uskalla väärentää asiakirjojaan. 220€. Menee päittäin sen väärennetyn henkkarin kanssa. Jees. Kyllä se tästä oikenee, rikollisuus vähenee
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

MiljonääriPlayboy

Quote from: Niobium on 10.09.2017, 08:31:16

Tuossa tarinassa on kyllä taas suomalainen huma-maahanmuutto oikein pähkinänkuoressa:

*Geelipää maleksinut Suomeen 2015, yllättäen ilman papereita

*Isi ja äiti elelevät kuitenkin rauhaksiin Irakissa ja lähettelevät sieltä tarpeen mukaan oikeita tai vääriä asiapapereita Hölmölään

*Tällä kertaa kuitenkin on kannattanut lähettää vääriä, koska niillä geelipää muuttui alaikäiseksi

*Geelipää ei näe viranomaisten kusettamisessa mitään väärää: "hyvässä uskossa" ja "ei menetellyt tahallisesti vaan esitti syytteessä tarkoitetun henkilökortin poliisille turvapaikkahakemuksensa perusteluksi." (=väärien tietojen ja papereitten esittäminen turvapaikan hakemisen yhteydessä on AIVAN NORMAALIA ja HYVÄKSYTTÄVÄÄ näiden kirjoissa)  :facepalm:

*Kohta eletään vuotta 2018, ja geelipää notkuu edelleen Suomessa. Pahimmassa tapauksessa turvapaikan saaneena, se ei jutusta käynyt ilmi. Kuitenkin, väärien tietojen esittämisestä ei seurannut de facto minkäänlaista seuraamusta tai rangaistusta geelille. Kela tai sossu maksaa sakot, geelipää jatkaa vapaalla jalalla viipottamista, vaikka henkilöllisyydestä tai iästä ei vieläkään ole varmuutta:
QuoteTurun hovioikeus tuomitsi ilmeisesti 21-vuotiaan irakilaismiehen väärennöksestä 35 päiväsakkoon.

Olisikohan niitä oikeita papereita ruvennut löytymään paremmin, jos olisi 2015 vuodesta asti lusinut suljetussa säilöönottokeskuksessa, apeita verhoja katsellen ja väärin keitettyä riisiä syöden?  :roll:
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Micke90

QuoteTuomittu valitti alioikeuden ratkaisusta Turun hovioikeuteen. Hän katsoi, ettei menetellyt tahallisesti vaan esitti syytteessä tarkoitetun henkilökortin poliisille turvapaikkahakemuksensa perusteluksi.

Hovioikeus katsoi, ettei 21-vuotias ole esittänyt mitään uusia perusteita vaan vetoaa samoihin seikkoihin kuin käräjäoikeudessakin.

Hovi vahvisti käräjäoikeuden tuomion.

21-vuotias tuli Suomeen nykytiedon mukaan 19-vuotiaana. Väärien papereiden mukaan hän olisi tullut maahan 16-vuotiaana.

Oho! Onko tämä peräti ensimmäinen kerta, kun sosiaaliturvapaikanhakijaa rangaistaan viranomaiselle valehtelusta?

Niobium

Suomen laissa on sellainen jännä juttu kuin "selville ottamisen periaate."

Eli et voi puolustautua sillä, että "en tiennyt, ettei naapurin tontille saa rakentaa." Sinulla on velvollisuus ottaa selville kaikki mahdollinen, mikä liittyy kaikkeen mahdolliseen ja toimia lakien ja asetusten mukaan. Jos tössit, niin virkamies halutessaan lyö pöytään tämän kortin. Aamen.

"Hyvässä uskossa" tai vastaavat ilmaisut ovat ohutta riitejäätä siinä vaiheessa kun kantasuomalainen astuu oikeuden eteen.

"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

MiljonääriPlayboy

^^miten niin rangaistaan?

*Sossu maksaa sakot
*Geelipää on edelleen vapaalla jalalla
*Ei negatiivista vaikutusta turvapaikkaprosessiin, pahimmoillaan jo saanut turvapaikan
*Viranomaiset eivät vieläkään ole varmoja geelipään iästä*, tuskin henkilöllisyydestäkään -mutta silläkään ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

*->
QuoteTurun hovioikeus tuomitsi ilmeisesti 21-vuotiaan irakilaismiehen väärennöksestä 35 päiväsakkoon.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs