News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Feminismi on ihmeellistä! (yhdistetty)

Started by Miniluv, 13.12.2015, 11:35:49

Previous topic - Next topic

foobar

Quote from: Tavan on 12.04.2022, 12:46:19
^Tässä on sellainen ero, että orjuuden voidaan tulkita olevan ristiriidassa sen kanssa, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi.

Naisen asema miehelle alisteisena taas on suoraan osa kristinoppia. Kristinusko ei kiellä (tai käske) orjuutta, mutta se kieltää naisten ja miesten yhteiskunnallisen ja sosiaalisen tasa-arvon.

Ehkä sinun kannattaisi muuttaa johonkin uskontovaltioon jossa pari tuhatta vuotta sitten kirjoitetut sepustukset ovat laki jota ei voi korjata. Ahdistus voisi helpottaa. Onhan se yhtä maanpäällistä helvettiä asua täällä Suomessa.

Minua ei yllättäen uskontokuntien sisäinen, vapaaehtoinen toiminta kauheasti kiinnosta mutta pitää todeta että kun joku alkaa pitää miesten ja naisten yhteiskunnallista ja sosiaalista epätasa-arvoa kategorisesti ylläpidettävänä hyveenä, on aika hankala alkaa kompromissiratkaisuna sanomaan tyyliin "mutta onhan se ainakin puoliksi oikeassa" tai jotain vastaavaa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

sancai

Quote from: foobar on 12.04.2022, 12:28:15
Quote from: Tavan on 12.04.2022, 11:59:47
Eetos on hyvin linjassa sen kanssa mitä Paavali opettaa naisista ja seurakunnasta. Länsimaisen sivistyksen kummatkin peruspilarit Ateena ja Jerusalem ovat siis molemmat läpikotaisin "misogynisia". Ilman "misogyniaa" ei ole läntistä sivistystä.

Kun näin hienoja ajatusloikkia aletaan tekemään voidaan yhtä hyvin sanoa ettei länsimaista sivistystä voi olla ilman orjatyövoiman käyttöä. Olihan orjuus täysin normikauraa tuolla pari tuhatta vuotta sitten.

Ainakin moisella väitteellä pääsisi johtoon tässä varjonyrkkeilymatsissa jossa todistellaan sitä kuka on eniten vapaa "nykyajan rappiosta." Tasa-arvosta tai esim. evoluutioteoriasta tehdyt irtiotot jäisivät kauas taakse.
Länsimaisen historian tuntija kyllä ymmärtää orjuuden lakkauttamisen tärkeyden taloudelliselle ja henkiselle kehittymisellemme, tai ne länsimaalaisuuden ytimen kehityskulut, jotka johtivat orjuuden lakkauttamiseen. Tämä alkoi katolisen kirkon tultua valtaan, kun kirkko alkoi kasvattaa valtaansa heimoyhteisöjen kustannuksella, sukulaisavioliitot kiellettiin ja yksiavioisuudesta tehtiin normi (Ennen oli tavallista, että kuollut puoliso korvattiin tämän siskolla tai veljellä jne.). Tästä varsin poikkeuksellisesta poliittisesta linjasta syntyi ajatus yksilöstä, että yksilö itsessään on arvokas osa yhteiskuntaa ja yksilöllä itsellään on henkilökohtaisia oikeuksia ja velvollisuuksia. Tämä ajatus toimi pohjana kaikelle sille, mitä pidämme nykyään länsimaisena kulttuurina konservatiivisen näkemyksen mukaan. Yksityisomistus, sananvapaus, sääty- tai kastiyhteiskunnan ongelmallisuus jne.

Quote from: Tavan on 12.04.2022, 11:59:47
Odysseuksen vaimo Penelope oli antiikin sivistyksessä ihanteellisen naiseuden perikuva. Ihanteelliseen naiseuteen kuului nöyryys ja alistuminen miesten tahtoon. Seuraavassa lainauksessa Odysseuksen poika Telemakhos ohjeistaa äitiään.

"Go inside the house, and attend to your work, the loom and the distaff, and bid your handmaidens attend to their work also. Talking is men's business, all men's business, but my business most of all."

Eetos on hyvin linjassa sen kanssa mitä Paavali opettaa naisista ja seurakunnasta. Länsimaisen sivistyksen kummatkin peruspilarit Ateena ja Jerusalem ovat siis molemmat läpikotaisin "misogynisia". Ilman "misogyniaa" ei ole läntistä sivistystä.
Antiikin kreikkalaisten ja roomalaisten suhtautuminen naisiin oli mielenkiintoinen. Moni ei tätä mielellään korosta, mutta se vastasi jotakuinkin nykypäivän Talibania. Naiset olivat omaisuutta ja heidät normaalisti eristettiin kotiin erityksiin ympäröivästä yhteiskunnasta. Roomalaiset eivät yleensä edes vaivautuneet nimeämään tyttäriään yksilöllisesti, vaan kaikille annettiin sama nimi ja heidät erotettiin toisistaan lisänimellä "prima, secunda, tertia etc", tai ensimmäinen, toinen kolmas jne.

Tavan

Naisten ja miesten yhteiskunnallinen ja sosiaalinen tasa-arvo on jotain kumouksellista, osa länsimaisen sivistyksen purkua ja dekonstruktiota.

Se on jotain niin villiä ja absurdia, että edes Ranskan vallankumoukselliset eivät vakavissaan puhuneet esimerkiksi poliittisten oikeuksien ulottamisesta naisiin, vaikka kaikenlaista muuta kumouksellisuutta kannattivatkin ja tasa-arvon nimeen vannoivatkin. Joku roti sentään.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Melbac

#4443
Quote from: sancai on 12.04.2022, 13:28:01
Quote from: foobar on 12.04.2022, 12:28:15
Quote from: Tavan on 12.04.2022, 11:59:47
Eetos on hyvin linjassa sen kanssa mitä Paavali opettaa naisista ja seurakunnasta. Länsimaisen sivistyksen kummatkin peruspilarit Ateena ja Jerusalem ovat siis molemmat läpikotaisin "misogynisia". Ilman "misogyniaa" ei ole läntistä sivistystä.

Kun näin hienoja ajatusloikkia aletaan tekemään voidaan yhtä hyvin sanoa ettei länsimaista sivistystä voi olla ilman orjatyövoiman käyttöä. Olihan orjuus täysin normikauraa tuolla pari tuhatta vuotta sitten.

Ainakin moisella väitteellä pääsisi johtoon tässä varjonyrkkeilymatsissa jossa todistellaan sitä kuka on eniten vapaa "nykyajan rappiosta." Tasa-arvosta tai esim. evoluutioteoriasta tehdyt irtiotot jäisivät kauas taakse.
Länsimaisen historian tuntija kyllä ymmärtää orjuuden lakkauttamisen tärkeyden taloudelliselle ja henkiselle kehittymisellemme, tai ne länsimaalaisuuden ytimen kehityskulut, jotka johtivat orjuuden lakkauttamiseen. Tämä alkoi katolisen kirkon tultua valtaan, kun kirkko alkoi kasvattaa valtaansa heimoyhteisöjen kustannuksella, sukulaisavioliitot kiellettiin ja yksiavioisuudesta tehtiin normi (Ennen oli tavallista, että kuollut puoliso korvattiin tämän siskolla tai veljellä jne.). Tästä varsin poikkeuksellisesta poliittisesta linjasta syntyi ajatus yksilöstä, että yksilö itsessään on arvokas osa yhteiskuntaa ja yksilöllä itsellään on henkilökohtaisia oikeuksia ja velvollisuuksia. Tämä ajatus toimi pohjana kaikelle sille, mitä pidämme nykyään länsimaisena kulttuurina konservatiivisen näkemyksen mukaan. Yksityisomistus, sananvapaus, sääty- tai kastiyhteiskunnan ongelmallisuus jne.

Quote from: Tavan on 12.04.2022, 11:59:47
Odysseuksen vaimo Penelope oli antiikin sivistyksessä ihanteellisen naiseuden perikuva. Ihanteelliseen naiseuteen kuului nöyryys ja alistuminen miesten tahtoon. Seuraavassa lainauksessa Odysseuksen poika Telemakhos ohjeistaa äitiään.

"Go inside the house, and attend to your work, the loom and the distaff, and bid your handmaidens attend to their work also. Talking is men's business, all men's business, but my business most of all."

Eetos on hyvin linjassa sen kanssa mitä Paavali opettaa naisista ja seurakunnasta. Länsimaisen sivistyksen kummatkin peruspilarit Ateena ja Jerusalem ovat siis molemmat läpikotaisin "misogynisia". Ilman "misogyniaa" ei ole läntistä sivistystä.
Antiikin kreikkalaisten ja roomalaisten suhtautuminen naisiin oli mielenkiintoinen. Moni ei tätä mielellään korosta, mutta se vastasi jotakuinkin nykypäivän Talibania. Naiset olivat omaisuutta ja heidät normaalisti eristettiin kotiin erityksiin ympäröivästä yhteiskunnasta. Roomalaiset eivät yleensä edes vaivautuneet nimeämään tyttäriään yksilöllisesti, vaan kaikille annettiin sama nimi ja heidät erotettiin toisistaan lisänimellä "prima, secunda, tertia etc", tai ensimmäinen, toinen kolmas jne.
Noin siis joskus 509 BC–27 BC?.Wikin mukaan tolloin pojatkin nimettiin monesko lapsi oli.

Roope

QuoteTaidemuseo Amos Rexissä syttyi repivä riita: Näyttely­kuraattori syyttää museota työ­panoksensa vähättelystä, museo kuraattoria nais­kollegoiden syrjimisestä

AMOS REXISSÄ huhtikuun alussa avautuneen Maanala-näyttelyn taustalta on paljastunut vakavia yhteistyöongelmia ja tulehtuneita henkilösuhteita.

Näyttelyn konseptin luonut kuraattori Pontus Kyander irtisanoi sopimuksensa Amos Rexin kanssa ennen näyttelyn valmistumista. Museon henkilökunta saattoi prosessin loppuun ilman Kyanderia näyttelyn toisen kuraattorin Anastasia Isakovan johdolla.

[...]

Sen sijaan Kyanderin työskentelytavoissa on koko prosessin ajan ollut suuria ongelmia. Helsingin Sanomien saaman sähköpostin mukaan Kyander on puhunut erittäin syrjivästi nuorempia naiskollegoita kohtaan ja kyseenalaistanut heidän osaamisensa.

[...]

KYANDER ARVELEE tietävänsä, mistä syytökset kumpuavat: taidemaailmassa pitkän uran tehnyt Kyander on ottanut Ny tid -lehteen kirjoittamissaan artikkeleissa kantaa museoissa ja gallerioissa työskentelevien ihmisten sukupuolijakaumaan.

Ensimmäisessä artikkelissa hän kuvailee Amos Rexin Teams-kokousta näin:

"Kasvojen joukko näytöllä on niin homogeeninen. Tällä kertaa se on erityisen homogeeninen: he ovat kaikki vaaleaihoisia eurooppalaisia, lähes kaikki Suomesta."

"Mutta erityisesti minua hätkähdytti toinen asia. He olivat kaikki naisia. Ei ainuttakaan miestä – paitsi minä, joka tulin viimeisenä enkä edes kuulu tähän työyhteisöön", Kyander jatkaa.

Hän myös kertoi ajatuksensa spontaanisti ääneen muille kokoukseen osallistuville.

Teams-kokouksen jälkeen Kyanderilta kysyttiin, miten hän saattoi määritellä itsensä ainoaksi mieheksi. Eihän hän voinut tietää, mikä muiden osallistujien sukupuoli-identiteetti oli.
Helsingin Sanomat 12.4.2022
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Charlie

Hyvät uutiset ensin. Apulaisoikeuskanslerin mielestä sukupuolikiintiöt ovat syrjiviä. Voivat johtaa siihen että ihminen joutuu epäedulliseen asemaan sukupuolensa perusteella. Huonot uutiset: mitä hän käytännössä tarkoittaa on, että nämä kiintiöt voivat johtaa siihen, että nainen joutuu epäedulliseen asemaan sukupuolensa perusteella...

Noiden nuorisovaltuustolaisten nimet pitäisi ottaa nyt ylös ja vetää tämä asia esille, kun viiden-kymmenen vuoden sisällä ovat vihervasemmiston nuorisojärjestöissä kannattamassa sukupuolikiintiöitä kaikkeen.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008749240.html

QuoteHelsinki syrji nuoria käyttämällä sukupuolikiintiöitä

APULAISOIKEUSKANSLERI Mikko Puumalainen katsoo Helsingin kaupungin syrjivän nuoria, kun se on jakanut nuorisoneuvoston jäsenille paikkoja sukupuolikiintiöiden pohjalta.

[...]

NUORET valitsevat Helsingissä nuorisoneuvoston vaaleissa. Neuvosto valitsee itse äänestämällä kolme edustajaansa kuhunkin kaupungin toimialalautakuntaan. Lautakunnissa nuorilla on läsnäolo- ja puheoikeus.

Kaupunki on määrännyt, että näistä kolmesta edustajasta molempia sukupuolia pitää olla yksi. Tätä kaupunginhallitus perustelee tasa-arvolla.

[...]

Kantelussa todetaan esimerkkinä, että sekä kasvatus- ja koulutuslautakunnan että sosiaali- ja terveyslautakunnan nuorisoedustajien vaalissa kaikista vähiten ääniä saaneet nuoret miehet saivat paikan ja ohittivat näin monta enemmän ääniä saanutta nuorta naista.

[...]

Nuoret pitävät käytäntöä syrjivänä myös siksi, että siinä asiaa käsitellään vain kahden juridisen sukupuolen kannalta eikä oteta huomioon kaikki sukupuolia ja sukupuolen ilmaisuja.

[...]

APULAISOIKEUSKANSLERI asettuu tuoreessa ratkaisussaan nuorten kannalle.

Ensiksikin nuorisoneuvoston valintaan ei sovelleta kiintiöitä, joten niitä ei ole perusteltua käyttää myöskään, kun nuorisoneuvosto valitsee edustajiaan muualle.

Toiseksi apulaisoikeuskansleri katsoo, että kiintiöt voivat tässä johtaa siihen, että ihminen joutuu epäedulliseen asemaan sukupuolensa perusteella. Toisin sanoen häntä syrjitään välillisesti tasa-arvolain tarkoittamalla tavalla.

Apulaisoikeuskansleri katsoo lisäksi, että nuoria itseään olisi syytä kuunnella, varsinkin kun kyseessä on nuorten vaikuttamismahdollisuuksia varten luotu järjestelmä.

Roope

QuoteJärjestelmällinen naisviha ajoi noitavainoja 1660-luvun Ahvenanmaalla – Lisbeta Skarpista ja muista kuolemaan tuomituista kertova ooppera esitetään Helsingissä

TÄMÄ TEOS kertoo naurettavan selkeästä naisvihasta.

Näin kertoo Ida Kronholm, joka ohjaa Ahvenanmaan noitavainoista kertovan Lisbeta-oopperan Aleksanterin teatteriin. Ooppera kantaesitettiin viime kesänä Maarianhaminassa Katrina-kamarimusiikkifestivaalilla, ja nyt festivaalin taustayhdistys esittää teoksen kaksi kertaa Helsingissä.

"Tämä kertoo siitä, miten löydetään pahis kun sellainen tarvitaan. Siitä, kuinka helppoa on ollut päättää, että naiset pitää murhata. Se on osa jatkumoa, jossa naiset dehumanisoidaan", Ida Kronholm sanoo.

[...]

"Lisbetassa teemana on järjestelmällinen naisviha. Näitä Ahvenanmaan noitavainoja luonnehtii juridinen sadismi, sillä lakia käytettiin kaikin tavoin nöyryyttävästi, mahdollisimman paljon pahaa tehden."
Helsingin Sanomat 20.4.2022

Onneksi ei Manner-Suomessa.

QuoteSuomessa noituudesta tuomituista noin 70 % oli miehiä.
Wikipedia – Noitavainot

Noitaoikeudenkäynnit Ahvenanmaalla aloittaneesta kihlakunnantuomari Nils Psilandersta ja hänen menetelmistään tulee hakematta mieleen valtakunnaninkvisiittori Raija Toiviainen ja kiihotusoikeudenkäynnit.

Quote
Suurien vainojen aikana 1600-luvulla kidutuksesta tuli tästä huolimatta osa tutkintaa ja se oli pääasiassa hovioikeuksien tai erikseen pystytettyjen noitakomiteoiden hallinnassa. Joissain tapauksissa kuitenkin myös alioikeudet turvautuivat lainvastaisesti kidutukseen. Pohjois-Ruotsin vainoissa, joissa syytettyinä oli lapsia, myös heidän vanhempiaan painostettiin ja uhkailtiin. Nils Psilanderin aloittamissa Ahvenanmaan noitaoikeudenkäynneissä käytettiin kuulusteluissa peukaloruuveja.
...
Ensimmäiset länsieurooppalaisten noitateorioiden mukaiset noitaoikeudenkäynnit Ruotsin valtakunnassa käytiin Ahvenanmaalla vuonna 1666, ja ne alkoivat ilmeisesti Ahvenanmaan kihlakunnantuomariksi nimitetyn Nils Psilanderin aloitteesta. Psilander oli opiskellut Tarton yliopistossa, jossa hän oli tutustunut saksalaisiin noitateorioihin ja noitasapattiin, ja hän ilmeisesti katsoi perustaneensa tekonsa aikakautensa uusimpaan tietoon.
Wikipedia – Noitavainot Ruotsin valtakunnassa
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Outo olio

#4447
En pääse lukemaan koko artikkelia maksumuurin taakse, mutta alku ainakin kuulostaa selvältä. Otsikon mukaan seksiäkin voi ostaa "omaksi iloksi" ja kuvatekstissä asiaa mietitään mahdollisena hyvinvointipalveluna.

Jos miestoimittaja kirjoittaisi samaan tyyliin seksiä ostavista miehistä niin miten siihen suhtauduttaisiin? :roll:

Alleviivaus lisätty.

QuoteSeksin ostamiseen liittyy stigma, jonka vuoksi se tapahtuu usein salassa. Mutta entä jos kyseessä olisikin hyvinvointipalvelu muiden joukossa? Kuva: Julia Tavast

Omaksi iloksi

Suhtautuminen seksin ostoon on muuttumassa. Kuka tahansa voisi olla potentiaalinen seksin ostaja, sanoo aiheeseen perehtynyt toimittaja-kirjailija Paula Tiessalo. Nelikymppinen Ilona ja viisikymppinen Leena kertovat, miltä seksityöntekijän luona vierailu heistä tuntuu.

Tilaajille

Emmi-Liia Sjöholm
3:00 | Päivitetty 13:16

Iltapäivän ruuhkajuna oli täynnä töistä ja koulusta kotiin palaavia ihmisiä. Heidän joukossaan nelikymppinen Ilona hykerteli, miten tavalliselta hänkin varmasti vaikutti muiden silmissä.

Kukaan ei voinut tietää, että hän oli juuri ostanut ensimmäistä kertaa elämässään seksiä.

Viisikymppinen Leena ostaa säännöllisesti seksiä, ja nyt hän kertoo miksi - Hyvinvointi
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008712334.html

Lisätty uutisotsikko.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

SatuSetä

Laitetaan ketjuun vastapainoksi juttu Ruotsista ja ukrainalaisista.
Ruotsissahan seksin myyminen on laillista, mutta ostaminen laitonta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/49d16ea0-bba9-489f-b6f5-648cc2c4653d

Quote
Ukrainalaisnaiset päätyivät parittajien käsiin: "Maata pommitetaan, mutta tämä tyttö täyttää kaikki fantasiasi"

Ukrainan sota on näkynyt välittömästi prostituoitujen määrän kasvuna Ruotsissa. Poliisin mukaan 100 prosenttia heistä on ihmiskaupan tai parituksen uhreja.

Poliisi Simon Häggström on erikoistunut ihmiskauppaan ja prostituutioon 14 vuoden ajan.

– Olen kuuma ukrainalaistyttö, ensi kertaa Ruotsissa. Tavataanko?
Tämän kaltaisia ilmoituksia on viime aikoina ilmestynyt runsaasti ruotsalaisille laittomille seksinmyyntisivustoille. Laittomille, koska Ruotsissa kaikki seksin ostaminen on rikollista.
Ruotsissa ukrainalaisten prostituoitujen määrä on noussut voimakkaasti jo viimeisten vuosien aikana. Syynä tähän on muun muassa Ukrainan ja Venäjän välinen tilanne, joka on kestänyt vuosia. Monilla on ollut huolta tulevaisuuden näkymistä maassa.

Lisäksi pandemia toi Ruotsiin lisää prostituoituja, sillä muissa maissa oli paljon tiukemmat rajoitukset seksikaupankin suhteen sekä lockdown-toimia. Ruotsissa taas elämä jatkui melko tavalliseen tapaan.

...

Juuri ihmiskauppaan ja paritukseen Ukrainasta tulleet naiset ovat joutuneet.

– Joka ikinen näistä ukrainalaisnaisista on rikollisjengien käsissä. Järjestäytyneet rikolliset tarjoavat niin sanottuja pakettiratkaisuja, joissa naisille järjestetään kaikki: matkat, asunto, ilmoitus nettiin. Yhteydenpito asiakkaisiin hoidetaan parittajan välityksellä. Naisilla ei ole tilanteessa mitään kontrollia. Rahaa on mahdoton säästää, sillä parittaja pitää tarkasti kirjaa jokaisesta asiakkaasta ja rahasummasta, Häggström sanoo.

Tukholmassa hiljattain tehdyssä poliisin ratsiassa tuli vastaan monta tapausta, joissa prostituoitu oli nimenomaan Ukrainasta. Kun aikaisemmin yleisin maa on ollut Romania, oli se nyt Ukraina.
Tässä ratsiassa saimme kiinni 38 seksiä ostanutta miestä. Heistä 30 oli ostanut seksiä ukrainalaisilta naisilta. Tämä on suora seuraus Ukrainan sodasta, Häggström sanoo.

...

Simon Häggströmin viesti on selkeä: seksiä myyvä ei koskaan tee sitä vapaaehtoisesti.

Naisella vastuu kertoa?

Seksiä ostaneita miehiä eivät Ukrainan tapahtumat vaikuta kiinnostavan.
– Eivät he välitä tippaakaan. Vaikka tosiaan osassa ilmoituksista sanotaan se ihan suoraan – joten kyse ei ole siitä, etteivät he tienneet. Minua tämä raivostuttaa, Häggström sanoo.
Kaikki seksiä ostaneet eivät tietenkään tiedä, mikä naisen tausta tai kotimaa on.
– Jotkut miehet kysyvät meiltä, että miten olisin voinut tietää. Että miksei nainen sitten kertonut minulle? Seksinostajat haluavat siirtää vastuun pois itseltään. Tämä on älyttömän naiivi ja raivostuttava tapa, joka vain vahvistaa sen, ettei heitä kiinnosta.

Toisaalta taas Häggströmille ei ole yllätys, että seksiostajaa ei prostituoidun tausta kiinnosta.
– Jos voi mennä niin pitkälle, että ei välitä suostumuksesta vaan ostaa toisen kehon käyttöönsä, sopii se tuohon kuvaan.

...

Enqvist kertoo, että muutamat tekijät auttavat siihen, ettei pakolaisia joutuisi ihmiskaupan tai parituksen uhreiksi.
– Kaikki Ukrainasta tulevat pakolaiset saavat Suomessa humanitäärisen oleskeluluvan, joka mahdollistaa työllistymisen. Heille kerrotaan heidän oikeuksistaan ja varoitetaan tällaisista riskeistä. Suomessa on entuudestaan ukrainalaisia kausityöntekijöitä, eikä täällä ole kehittynyt sellaista väliporrasta, joka rekrytoisi ja käyttäisi heitä hyväksi, Enqvist sanoo.

...

Mikä se tärkein opetus on?

– Prostituutio on nykyajan orjakauppaa. Seksin osto on aina hyväksikäyttöä. Seksiä myyvä on siinä tilanteessa pakotettuna, joko suoraan tai epäsuorasti. Ei prostituutiossa voi koskaan olla oikeaa suostumusta seksiin. Ei ole väliä, miten vapaaehtoiselta se sitten näyttääkin, Häggström sanoo.
Juuri tämän takia Suomen lainsäädäntö prostituution suhteen näyttäytyy Häggströmille ongelmallisena.

Vapaaehtoisuus on prostituution suuri valhe. Jos asiakas kysyy naiselta, haluaako hän tehdä tätä työtä, mitä muuta hän vastaisi kuin kyllä? Se on osa sitä näyttelemistä, mitä heiltä vaaditaan. Vain ammattilaiset pystyvät tunnistamaan eroja, mutta silloinkin se on vaikeaa. Kun me puhumme näiden naisten kanssa, käy hyvin selväksi, etteivät he haluaisi olla tuossa tilanteessa.
Quote

  • Suomen ja Ruotsin lainsäädäntö eroaa seksin ostamisen suhteen. Suomessa seksin ostaminen ja myyminen on laillista. Rikollista on kuitenkin ostaa seksiä alaikäiseltä tai kun seksinosto koskee paritusta tai ihmiskauppaa.
  • Ruotsissa sen sijaan kaikki seksin ostaminen on laitonta. Seksin ostaminen kriminalisoitiin vuonna 1999. Kyseessä oli ensimmäinen kerta maailmassa, kun seksin ostamisesta tehtiin laitonta ilman, että seksin myymisestä rangaistaisiin.
  • Seksin ostamisesta saa Ruotsissa sakkoja tai korkeintaan vuoden verran vankeutta. Kun kyse on alaikäiseltä seksin ostamisesta, rangaistukset ovat kovemmat. Kun seksinosto kohdistuu alle 15-vuotiaaseen, on syytteenä aina lapsen raiskaus.
Lähteet: Ruotsin kansanterveysviranomainen, Ruotsin rikoslaki, Ruotsin hallitus, Suomen rikoslaki

Boldaukset omia... Ai mitkä kaksoisstandardit?  :flowerhat:
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

Skeptikko

#4449
Quote from: Outo olio on 04.05.2022, 13:30:52
En pääse lukemaan koko artikkelia maksumuurin taakse, mutta alku ainakin kuulostaa selvältä. Otsikon mukaan seksiäkin voi ostaa "omaksi iloksi" ja kuvatekstissä asiaa mietitään mahdollisena hyvinvointipalveluna.

Tässä joitain lainauksia:

QuoteSuhtautuminen seksin ostoon on muuttumassa. Kuka tahansa voisi olla potentiaalinen seksin ostaja, sanoo aiheeseen perehtynyt toimittaja-kirjailija Paula Tiessalo. Nelikymppinen Ilona ja viisikymppinen Leena kertovat, miltä seksityöntekijän luona vierailu heistä tuntuu.
...
Kaikissa orgasmivaikeuksia käsittelevissä artikkeleissa kehotettiin tutustumaan nautintoon sooloseksin kautta. Se ei kuitenkaan ole koskaan tuntunut Ilonasta hyvältä. Hän kokee tarvitsevansa toisen ihmisen kemiaa tunteakseen seksuaalista nautintoa.

Siksi hän oli nyt päättänyt hankkia tuota kemiaa rahalla. 120 eurolla sai 30 minuutin eroottisen hieronnan ammattitaitoiselta seksityöntekijältä pääkaupunkiseudulla sijaitsevassa omakotitalossa.
...
Suomalaisista miehistä noin 12 prosenttia on joskus elämänsä aikana maksanut seksistä, selviää vuonna 2015 tehdystä Finsex-tutkimuksesta. Naisista näin kertoo tehneensä vain 0,3 prosenttia.

Sama tutkimus kertoo, että miehistä 61 prosenttia ja naisista 23 prosenttia hyväksyi seksin myymisen. Seksipalvelujen myymiseen kielteisesti suhtautui naisista 58 prosenttia ja miehistä joka neljäs.
...
Muutama vuosi sitten hänen mielikuvansa alkoivat hiljalleen muuttua, kun hän luki Tiia Forsströmin kirjoittaman tietokirjan Ammattirakastaja. Seksin myynti ei välttämättä ollutkaan hämärähommaa, Ilona tajusi. Monelle se on ammatti, josta muun muassa maksetaan verot.
...
STEREOTYYPPISET mielikuvat seksin ostajista istuvat edelleen tiukassa, sanoo toimittaja-kirjailija Paula Tiessalo, jonka tuorein teos Rakkautta rahalla (Atena) ilmestyy torstaina. Hän on haastatellut kirjaansa varten 17:ää seksin ostajaa.
...
Tiessalon mielestä elokuvista ja mediasta välittyy käsitys, jonka mukaan seksiä ostavat vain luuserit, jotka eivät muuten saisi seksiä, tai lähtökohtaisesti pahat, naisia halveksivat väkivaltaiset miehet.

"Kaikki asiakkaat eivät varmasti ole ihania ja kaikki seksityö ei ole voimauttavaa. Monet asiakkaat ovat kuitenkin ihan ok, ja maksullinen seksi voi olla myös vastuullista ja mukavaa, jopa hieman tylsää ja tavallista työtä", Tiessalo pohtii.

Myös sukupuoli vaikuttaa Tiessalon mukaan siihen, millaisia mielikuvia ihmisillä on seksityöntekijöiden asiakkaista: perinteistä penis-vagina-yhdyntää ostavaa miestä arvostetaan vähemmän kuin naista, joka ostaa bdsm-palveluita ja ottaa siten seksuaalisuutensa omiin käsiinsä.

No sieltähän se voimauttaminen tuli ja penis-vagina-seksiä haluava mies on se vähiten arvostettu, toisin kuin rohkeasti bdsm-seksiä ostava nainen.

Quote
Vaikka cis-miehet ovat ostajien enemmistössä, seksityöntekijöiden asiakaskuntaan mahtuu kaikkia sukupuolia ja seksuaalisia suuntauksia. Tiessalo toivoo, että hänen kirjansa saisi ihmiset havahtumaan siihen, että kuka tahansa voi olla potentiaalinen seksin ostaja.

Tiessalon haastattelemista miehistäkin suurin osa haki ostoseksistä muutakin kuin hetken helpotusta ja teknistä suoritusta. Osa kaipasi hoivaa, läheisyyttä ja läsnäoloa, osa vahvistusta seksuaaliselle identiteetilleen.

"Monet haastattelemani naiset olivat puolestaan tehneet paljon töitä oman seksuaalisuutensa kanssa. He olivat pohtineet, millaista nautintoa he oikeastaan kaipaavat, jos jättävät heteronormatiivisen lapsentekoseksin pois."
...
Kun Ilona alkoi eronsa jälkeen varovasti deittailla, hän huomasi ilmapiirin muuttuneen.

"Ymmärsin, että nykyään on paljon sallitumpaa pitää useita kumppaneita yhtä aikaa ja harrastaa sekä moninaisia suhteita että moninaista seksiä. Se tuntui vapauttavalta, ja halusin oppia tuon skenen."

Eräs hänen heiloistaan oli kiinnostunut tantraseksistä. Tämä sai Ilonan ostamaan itselleen lahjaksi tantrisen hierontahoidon, jossa käsiteltiin myös genitaalialuetta. Kyseessä ei kuitenkaan ole eroottinen seksipalvelu, eikä orgasmia tavoitella.

Ilona kuvailee kokemusta käänteentekeväksi.

"Minun oli vaikea pitää pokkaa. Ajattelin, että tämä on yksi etappi elämässä. Olen maksanut naiselle siitä, että hän on työntänyt kätensä sisääni ja hieronut minua", Ilona sanoo.

"Sen kokemuksen myötä elämäni alkoi pienin askelin muuttua sensuelliksi. Annoin aistillisuudelle mahdollisuuden."

Tuon kokemuksen jälkeen hän alkoi lämmetä ajatukselle varsinaisesta eroottisesta hieronnasta.
...
Hän suhtautuu seksipalveluihin tutkimusmatkana itseensä.

"Ilmastostressin vuoksi enää ei tule lenneltyä viikonlopuksi Berliiniin, joten rahaa säästyy omaan hyvinvointiin."

MYÖS Tiessalo vertaa seksin ostoa hyvinvointipalveluun. Kirjassaan hän pohtii, voisiko seksiä vielä joskus ostaa siinä missä lääkäri- tai hierontapalveluita. Tiessalo kirjoittaa:

Ihmisillä on olemassa monenlaisia kosketuksen, seksuaalisen nautinnon ja hyväksytyksi tulemisen tarpeita. Kaikkiin tarpeisiin lääkkeet tai keskusteluapu eivät kerta kaikkiaan toimi. Kosketuksen puutteessa huonosti voiva ihminen ei parane itsehoito-oppaita lukemalla.

Voitaisiinko saada prostituutiopalvelut KELA-korvattavaksi tai vaikkapa osaksi toimeentulotukea ja jonkinlainen prostituutiotakuu terapiatakuun tapaan?

Quote
VAIKKA tilastojen valossa suurin osa seksityöntekijöiden asiakkaista on miehiä, naisasiakkaat ovat viime aikoina alkaneet näkyä mediassa.

Paula Tiessalonkin kirjaan haastateltu Mari kertoo Instagramissa Rakkautta rahalla -tilillä omista kokemuksistaan seksinostajana. Ylioppilaslehdessä julkaistiin hiljattain Himocast-seksipodcastia tekevän Jenni Janakan kolumni siitä, miten hän osti seksiä.

Myös anonyymissä viestisovellus Jodelissa keskustellaan aiheesta. Eräs nainen perusteli Jodelissa ostoseksiä sillä, että koki sen olevan turvallinen vaihtoehto sinkulle. Hän oli halunnut kokeilla muun muassa ryhmäseksiä ja osti palvelun ennemmin kahdelta ammattilaiselta kuin lähti etsimään miehiä baarista tai deittisovelluksista.

Janakka puolestaan totesi kolumnissaan, että ostoseksi mahdollistaa omaan nautintoon keskittymisen. Toista ei tarvitse yrittää miellyttää, mikä on vapauttavaa.
...
"Tiedän 80-vuotiaitakin naisia, jotka ostavat yhdyntäseksiä, koska oma kumppani ei siihen enää pysty. Iän myötä olen itsekin saanut roppakaupalla rohkeutta haluta seksiä, ja tuntuu, että halukkuus vain lisääntyy. "
...
Ne seksityöntekijät, joita Paula Tiessalo jututti kirjaansa varten, kertoivat asiakkaiden kyselevän huolissaan palvelun vastuullisuudesta ja laillisuudesta. Asiakkaiden jatkuva vakuuttelu vei puolestaan seksityöntekijän energiaa.

No hyvä, että ostoseksi on vastuullisesti tuotettua, etenkin jos joutuu ilmastostressin vuoksi vaihtamaan matkailun siihen.

Quote
Leena toivoo, että miehiä tulisi alalle enemmän. Nyt valinnanvaraa on vielä niukasti.

Paula Tiessalo uskoo, että hyville miesseksityöntekijöille olisikin tilausta: naiset saattaisivat olla hyvinkin valmiita maksamaan siitä, että saisivat pyytää juuri haluamansa kaltaista kosketusta ja keskittyä omaan nautintoonsa.

Mikäli seksiä voisi tulevaisuudessa myydä entistä avoimemmin hyvinvointipalvelun lailla, kysyntä ja tarjonta saattaisivat kohdata nykyistä paremmin, Tiessalo pohtii.

Hän uskoo, että parhaassa tapauksessa ostoseksin yleistyminen voisi jopa auttaa monia parisuhteita.

"Pettäminen on hyvin yleistä, mikä kertoo siitä, että seksuaalisessa kohtaamisessa on ongelmia. Miten hienoa olisi, jos voisi pettämisen sijaan sopia kumppaninsa kanssa avoimesti tyydyttävänsä tarpeensa ammattilaisen luona."
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Outo olio

^Ja tuossa siis "häirinnän" kohteena ei ollut pelkästään mies, joka (oman ilmoituksensa mukaan) kokee itsensä naiseksi, vaan mies, joka (oman ilmoituksensa mukaan) kokee itsensä naiseksi ja lesboksi. "Häirinnän" määritelmä on siten vieläkin hankalampi, koska varmasti enin osa kaikista ihmisistä ja jopa transsukupuolisistakin miettisi että onko mies tosissaan vai poikkeuksellisen ovela seksuaalirikollinen.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

Kauniita nuoria naisia haukuttiin taas somessa.

QuoteElla Kangasalusta, 19, jakoi palkintoja MM-kisoissa ja sai kuulla olevansa "mitaliteline" – nyt hän uskoo kisojen käytännön muuttuvan

Elli Piirainen

2.6. 14:04
Päivitetty 2.6. 14:44

Mitaliteline, palkintoteline ja pöytä. Näillä sanoilla nuoria jääkiekon maailmanmestaruuskilpailuissa palkinnonjaossa avustaneita naisia on kuvailtu.

– Kaikkein hämmentävintä on se, että ikävä kommentointi on tullut vain sosiaalisessa mediassa ja suurimmaksi osaksi muilta naisilta, Ella Kangasalusta, 19, sanoo suoraan.

Kangasalusta toimi vapaaehtoisena Tampereella järjestetyissä kisoissa. Hän avusti palkinnonjaossa ja oli mukana yhdeksän ottelun palkinnonjakoseremoniassa.

Kisojen jälkeen alkoi kuitenkin keskustelu siitä, onko enää nykypäivää, että seremoniassa avustavat nimenomaan naiset.

--

Ella Kangasalustalle kisat olivat upea kokemus

Naisten taustalla seisominen ja hymyileminen koettiin keskusteluissa esineellistäväksi. Kangasalustan kokemus on toisenlainen.

– Minä eikä kukaan muukaan kuuden hengen palkintojenjakoporukasta kokenut vähättelyä tai esineellistämistä kisoissa, hallilla tai kisaorganisaatiossa sen takia, että olemme naisia.

--

https://yle.fi/uutiset/3-12472290
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Fiftari

^Niin että joku kokee asian omalta osaan jonkinlaiseksi konsultoimatta itse kohdetta joka on valittu pestiin. Koko tuon ajatusmaailman ydin. Kehätytöt, varikkotytöt yms. malleja jotka saivat rahaa ulkonäöllään, katosivat yksi toisensa jälkeen kun vähemmän hyvän näköiset alkoivat jauhaa esineellistämisestä. Tuskin ketään on siihen hommaan aseella uhkaamalla laitettu.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Outo olio

#mitaliteline ilmeisesti lähti trendaamaan. :D

[tweet]1532053649429512198[/tweet]
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

SatuSetä

Quote from: Fiftari on 02.06.2022, 18:49:32
^Niin että joku kokee asian omalta osaan jonkinlaiseksi konsultoimatta itse kohdetta joka on valittu pestiin. Koko tuon ajatusmaailman ydin. Kehätytöt, varikkotytöt yms. malleja jotka saivat rahaa ulkonäöllään, katosivat yksi toisensa jälkeen kun vähemmän hyvän näköiset alkoivat jauhaa esineellistämisestä. Tuskin ketään on siihen hommaan aseella uhkaamalla laitettu.

Satun erään tämmöisen vielä 2010-luvulla toimineen "baaritytön" (eli vähissä vaatteissa viinaa pöytiin myyneen mainoskampanjan mukaisesti) henkilön tuntea ja hän ei kyllä tunnu olevan yhtään sitä mieltä, että häntä olisi hyväksikäytetty. Enemmänkin hän on hyväksikäyttänyt humaltuneita miehiä, itseasiassa taisi olla hänelle helpointa rahaa ikinä, sittemmin on joutunut opiskelemaan ja tekemäänkin elämällänsä jotain muuta kuin näyttää nätiltä.
Hän ei itke medialle tai mihinkään muuallekaan, ymmärtää kyllä pelin hengen.

Itselle tämä mediamaailma ja se tuntemani realiteetti (tokihan siis tiedän hänen kavereitaankin) on täysin absurdia. Jotkut ovat katuneet jälkeenpäin, mutta niinhän sitä katuu sitten muutkin tekemisiään kun kasvavat, jotkut osaamisensa perusteella siirtyvät sitten toiseen elämään, jotkut naimalla rikkaan miehen ja jotkut jäävät rannalle ruikuttamaan, kyseinen päätti opiskella paremman ammatin.
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

Fiftari

[tweet]1531961383864213505[/tweet]
[tweet]1531961565624295424[/tweet]
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: Fiftari on 04.06.2022, 10:46:49
[tweet]1531961383864213505[/tweet]
[tweet]1531961565624295424[/tweet]

^ja nainen on Hesarin toimittaja. Ullatus.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

ikuturso

Quote from: Outo olio on 30.05.2022, 21:30:07
^Ja tuossa siis "häirinnän" kohteena ei ollut pelkästään mies, joka (oman ilmoituksensa mukaan) kokee itsensä naiseksi, vaan mies, joka (oman ilmoituksensa mukaan) kokee itsensä naiseksi ja lesboksi. "Häirinnän" määritelmä on siten vieläkin hankalampi, koska varmasti enin osa kaikista ihmisistä ja jopa transsukupuolisistakin miettisi että onko mies tosissaan vai poikkeuksellisen ovela seksuaalirikollinen.

20 vuotta sitten baareissa naurettiin vitsille, jossa junttimies kysyi toiselta, että oli kuullut jotain naista sanottavan lesboksi, että mikä se semmoinen lesbo oikein on? Toinen juntti tiesi kertoa, että se nainen tykkää naisista sillai seksuaalisessa mielessä.
-Sitten minäkin olen lesbo, toinen juntti tuumasi.

Elämä on yhtä pahkasikaa nykyään. Eilisen typerät vitsit ovat tämän päivän todellisuutta.

Eikös @Eino P. Keravalta ole myös monesti identifioinut itsensä lesboksi? Vai peräti lesboneekeriksi?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Tavan

Erikoisella tavalla tiettyyn feminismin haaraan liittyy naiskauneuden kätkemiseen ja naisten seksuaalisuuden suppressointiin pyrkiviä, voisiko sanoa puritaanisia ominaisuuksia.

Tuota kyseistä feminismin alalajia voisi olla edullista ruokkia. Jos kulttuurissamme olisivat hallitsevina puritaaninen feminismi vasemmalla, ja vanhoilliset kristityt (ja muslimit) oikealla, voisi lopputulos olla aika vaikuttava.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Totti

Quote from: Tavan on 04.06.2022, 11:09:27
Erikoisella tavalla tiettyyn feminismin haaraan liittyy naiskauneuden kätkemiseen ja naisten seksuaalisuuden suppressointiin pyrkiviä, voisiko sanoa puritaanisia ominaisuuksia.

Feministinen liike on aina pohjautunut seksuaalisuuden kontrollointiin. Kun esim. pohjoismaalainen feminismi nousi pintaan Norjassa 80-luvulla, sen keskeisin teema oli pornon kieltäminen. Muistan mm. aggressiiviset kampanjat, joita feministit silloin kävivät saadakseen pornolehdet kielletyiksi Norjassa.

Pintapuolisesti seksuaalisuuden kontrollointi usein edistetään asettamalla miehille erinäisiä juridisia ja sosiaalisia normeja, mutta käytännössä se kohdentuu naisiin. Esimerkiksi Ruotsin ja Norjan seksinostokielto ei käytännössä ole vähentänyt seksin ostamista mutta on tehnyt seksiä myyvät naiset riippuvaisiksi rikollisliigoista samalla kun se rajoitta heidän omia elämänvalintoja.

Samalla lailla lait ns. suostumuksesta kohdentuvat juridisesti de facto miehiin, mutta ovat käytännössä tehneet naisista niin myrkyllisiä, että miehet eivät uskalla seurustella heidän kanssaan vaan hakevat suhteita esim. juuri alamaailman prostituutiosta, joissa kaikilla osapuolilla on intressi välttää lain koura.

Sitten on nämä MeToo, BelieveAllWomen ja muut lokaliikkeet, joiden puitteissa mies ei enää voi esim. työpaikalla olla samassa huoneessa naisen kanssa ilman todistajia. Etenkin USA:ssa tämä ongelma on jo niin suuri, että esim. isojen firmojen johtajamiehet eivät enää tapaa naistyöntekijöitään yksin. Naisista on tämän myötä tullut suoranainen bisneriski, joka on pakko huomioida ainakin epävirallisesti.

Feministinen liike on käytännössä johtanut valtavaan määrään seksuaalisesti turhautuneisiin yksinäisiin sinkkunaisiin, jotka seikkailevat netissä seuran perässä. Sama koskee toki miehiä, mutta miesten huomattavasti suppeampi romanttinen tarve ei ole samanlainen henkinen rasite kun naisille.

Kokonaisuutta tarkastellessa ei liene liioiteltua väittää, että nykyfeminismi on ylivoimaisesti eniten naisten haitaksi. Se asettaa naisille mm. kovia uravaatimuksia ihannoimalla "menestyviä" naisia ja sotkee suhde- ja seksielämän demonisoimalla miehet. Feminismin tapa nostaa esiin ilmeisen epäpäteviä naisia "asiantuntijoiksi", poliittisiksi päättäjiksi tai kiintiöittämällä naisia eri virkoihin on myös nakertanut naisten uskottavuutta kokonaisuudessaan. On vaikea enää välttyä mielikuvasta, että nainen korkeassa / julkisessa asemassa on lähtökohtaisesti vain "kiintiöneekeri", jonka osaaminen on pakko arvioida erikseen kun ei enää voi olla varma onko hän virassaan pätevyyden vai genitaalien takia.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus


Eino P. Keravalta

Quote from: P on 04.06.2022, 11:04:14
Quote from: Eino P. Keravalta on 04.06.2022, 11:01:27
Olen valkoisen heteromiehen kehoon joutunut lesboneekerinainen.

Lohkeaako tuolla baarissa?

En tiedä, en ole kokeillut.

Olen ulkoistanut pokaamisen naisille - minusta se on heidän luonnollinen, biologinen tehtävänsä. Miksi? Siksi, että seksuaalinen valta on naisilla, joten he joka tapauksessa päättävät. Miksi siis miehen tulisi käyttää aikaansa turhaan hakuammuntaan? Miehen pitää vain ilmaantua paikalle ja nainen voi valita mieleisensä ja tulla sanomaan, että 'nyt poika lähdetään meille panemaan, juo kaljasi loppuun nopeasti'.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 04.06.2022, 12:26:20
Olen ulkoistanut pokaamisen naisille - minusta se on heidän luonnollinen, biologinen tehtävänsä. Miksi? Siksi, että seksuaalinen valta on naisilla, joten he joka tapauksessa päättävät. Miksi siis miehen tulisi käyttää aikaansa turhaan hakuammuntaan? Miehen pitää vain ilmaantua paikalle ja nainen voi valita mieleisensä ja tulla sanomaan, että 'nyt poika lähdetään meille panemaan, juo kaljasi loppuun nopeasti'.

Toimii varmaan paremmin kuin "äänestin viimeksi persuja, entäs sinä?" Tai noh, jos jota kokaisis kaikkiin paikan naisiin, niin ehkäpä sieltä jotain heruisi ... :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Pentecost

Naiset kyllä haistavat omillaan toimeentulevan, itsenäisen ja menestyvän miehen. Ei siinä mitään pokailuja tarvita.  8)

Omakin vaatimaton menestykseni on tuottanut useita kiusallisia tilanteita, kun hyvännäköinen ja kiimainen (senkin vaan huomaa), nainen on halunnut sänkyyn. Useimmiten on tavattu jossain työhön liittyvässä ja sitten epävirallisemmissa yhteyksissä on saanut keksiä tekosyyn torjua naisen lähentelyt.

Minä kun olen onneton onnellisesti naimisissa. Ei niin, ettei olisi tehnyt mieli, mutta kun en vaan voi pettää puolisoa. En tiedä, mutta kun en pysty.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Pentecost on 04.06.2022, 13:33:57
Naiset kyllä haistavat omillaan toimeentulevan, itsenäisen ja menestyvän miehen.

Ja mahdollisesti myös naimisissa olevan, ei siis tarvitse yrittää epätoivoisesti uida inessiiviin. Se taas tuottaa itsevarmuutta, jota naiset arvostavat enemmän kuin epätoivoisuutta.  :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Aukusti Jylhä

Kait tämän sekoilun hymypatsaan kanssa voi laskea feministien aikaansaannokseksi.

No, sukupuolineutraali hymypatsas on tietenkin poika tyttömäisellä kampauksella. Siihen nykyfeminismi tuntuu vahvasti tähtäävän, eikä sitä enää edes peitellä. Kaikki miehekäs on toksista.

Tuo patsas on yksinkertaisesti ruma. Toivottavasti yksikään lapsi ei sitä joudu valitsemaan miellyttääkseen feministiäitiänsä. Tai, että koulun feministiopettajat keksivät jakaa kaikille vain näitä.

Taustalla näkyvät vanhat hymypatsaat, tyttö ja poika. Kasvot  ovat aika neutraalit, mutta sukupuolille ominaiset piirteet erottuvat hyvin. Tämä uusi näyttää vähän aikuiselta mieheltä...?
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Eino P. Keravalta

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/11/29/romukauppias-markus-kuotesaho-jarkia-taman-maan-asioihin-eika-perkeleita

Tuo sukupuolineutraalihymyhenkilö näyttää mielestäni romukauppias Markus Kuotesaholta eikä se ole paha asia: pakkohan tuota miestä on fanittaa, sen verran kova pokka äijällä.

:)

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

F1nka

Uuden hymypatsaan henkilössä on mielestäni piirteitä, jotka eroavat kummastakin edeltäjästä. Nenästä on tehty leveämpi ja massiivisempi. Leukaluu on massiivinen, huomattavasti suurempu kuin aiemman hymypojan leuka on. Huulet ovat ulostyöntyvät. Kulmakarvojen karvoitus on vahvaa. Hiukset ovat yllättäen suorat mutta paksut.

Aivan kuin uuden patsaan kohderyhmäksi olisi ajateltu ihan erilaisia ihmisolentoja.
Tottelematon tieto aktivismissa

Aukusti Jylhä

Quote from: F1nka on 05.06.2022, 10:03:47
Uuden hymypatsaan henkilössä on mielestäni piirteitä, jotka eroavat kummastakin edeltäjästä. Nenästä on tehty leveämpi ja massiivisempi. Leukaluu on massiivinen, huomattavasti suurempu kuin aiemman hymypojan leuka on. Huulet ovat ulostyöntyvät. Kulmakarvojen karvoitus on vahvaa. Hiukset ovat yllättäen suorat mutta paksut.

Aivan kuin uuden patsaan kohderyhmäksi olisi ajateltu ihan erilaisia ihmisolentoja.

Ehkä näitä saakin jatkossa myös värillisinä versioina. Valkoisille valkoinen, tummaihoisille saajan pigmentin mukaan väritetty.

Tai mitä turhia!

Näköispatsas sen olla pitää, kun tulevaisuuden monirakettiosaajaa palkitaan. Materiaalina pronssi. Ja kaikkien peruskoulujen pihaan George Floydin Martin Luther Kingin patsas tulevaisuuden aamuhartauksia varten.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

ikuturso

Quote from: F1nka on 05.06.2022, 10:03:47
Uuden hymypatsaan henkilössä on mielestäni piirteitä, jotka eroavat kummastakin edeltäjästä. Nenästä on tehty leveämpi ja massiivisempi. Leukaluu on massiivinen, huomattavasti suurempu kuin aiemman hymypojan leuka on. Huulet ovat ulostyöntyvät. Kulmakarvojen karvoitus on vahvaa. Hiukset ovat yllättäen suorat mutta paksut.

Aivan kuin uuden patsaan kohderyhmäksi olisi ajateltu ihan erilaisia ihmisolentoja.

Mielestäni tuon uuden hymyhenkilön piirteisiin on haettu samoja piirteitä, mitä haetaan tai on haettu viime aikoina neandertalin ihmisen kuvauksissa.
https://www.google.com/search?q=neanderthal&tbm=isch

Kysehän on siis poliittisesta korrektiudesta. Neandertalin ihmisen geenejä on löydetty meistä, niin neandertalia ei saa kuvata liian apinamaiseksi, sillä apinat voisivat loukkaantua. Myöskään negridisiä piirteitä ei tulisi laittaa neandertaliin liikaa, jotta negridit eivät loukkaantuisi. Siksi levennetään naamaa, litistetään nenua ja vain vähän turvotetaan huulia lisäämättä kuitenkaan liikaa kuonomaisuutta.

Uusi hymyhenkilö on siis neandertal.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-