News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-12-11 HS: Hbl: Turvapaikanhakijoita tulee Helsinkiin nyt laivalla Saksasta

Started by B52, 11.12.2015, 10:19:10

Previous topic - Next topic

Alaric

En yhtään ihmettelisi vaikka tämä järjestö saisi Saksassa jotain tukea tähän toimintaansa. Saksa rupeaa kuitenkin olemaan sen verran rikastettu, että kierotkin keinot saatetaan ottaa käyttöön "taakan jakamisessa" muihin maihin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Leijona78

Yllättääkö ketään Lübecker Flüchtlingsforumin ja Antifan yhteistyö?

Yllättääkö ketään että tuota kieltoa kritisoiva "asiantuntija" on kommari?

Yllättäkö ketään että kommarin puheenvuoron uutisoi Hesari?
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Kulttuurimono

Siis nyt sanotaan ääneen se mistä täällä on puhuttu kuukausia? Siis että laiva-, juna- ja bussiyhtiöt voivat syyllistyä laittoman maahantulon järjestämiseen mikäli kuljettavat ihmisiä joista tietävät ettei ole laillisen maahantulon edellytyksiä? Kyseessä on rikos. Odotan rikosilmoituksia ja mittavia vahingonkorvauksia Suomen valtiolle. Syytettyjen penkille mm. ruotsalaiset juna- ja bussiyhtiöt jotka kuljettivat matuja Suomen rajalle. Rikoksessa käytetyt kuljetusvälineet tuomittava Suomen valtiolle.
Persialaisen kalenterin mukaan 15-vuotias.

toumasho

Quote from: Leijona78 on 04.01.2016, 08:43:52
Yllättääkö ketään Lübecker Flüchtlingsforumin ja Antifan yhteistyö?

Yllättääkö ketään että tuota kieltoa kritisoiva "asiantuntija" on kommari?

Yllättäkö ketään että kommarin puheenvuoron uutisoi Hesari?

"Yllättäen" paljastui jälleen kerran että islamisti-mamut ovat pelkkä työkalu anarkomarkojen primus moottoreille. Reaktiivista ja manipuloitavaa ihmismassaa jolla saadaan heilutettua demokraattisia valtarakenteita. Lyypekin antifaa ei kiinnosta ihmisoikeudet paskan vertaa mutta sitäkin enemmän se että kuinka paljon tuota massaa saadaan työnnettyä toimivan yhteiskunnan rattaiden väliin. Liekö tilauskin tullut täältä Suomesta heidän hengenheimolaisiltaan?
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Valli

Quote from: Kulttuurimono on 04.01.2016, 10:17:02
Siis nyt sanotaan ääneen se mistä täällä on puhuttu kuukausia? Siis että laiva-, juna- ja bussiyhtiöt voivat syyllistyä laittoman maahantulon järjestämiseen mikäli kuljettavat ihmisiä joista tietävät ettei ole laillisen maahantulon edellytyksiä? Kyseessä on rikos. Odotan rikosilmoituksia ja mittavia vahingonkorvauksia Suomen valtiolle. Syytettyjen penkille mm. ruotsalaiset juna- ja bussiyhtiöt jotka kuljettivat matuja Suomen rajalle. Rikoksessa käytetyt kuljetusvälineet tuomittava Suomen valtiolle.

Joku aktiivinen ihminen teki rikosilmoituksen Finnlinesistä.
Quote
Finnlinesistä rikosilmoitus EDIT
http://paavotajukangas.com/2015/12/22/finnlinesista-rikosilmoitus/comment-page-1/

QuoteSaadaanko Tornionkin rajalle täysstoppi?
http://paavotajukangas.com/2016/01/03/saadaanko-tornionkin-rajalle-taysstoppi/


Leijona78

Oho! Ja kuka sanoo etteikö yksityishenkilö voisi vaikuttaa?
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Leijona78

Quote from: Kulttuurimono on 04.01.2016, 10:17:02
Siis nyt sanotaan ääneen se mistä täällä on puhuttu kuukausia? Siis että laiva-, juna- ja bussiyhtiöt voivat syyllistyä laittoman maahantulon järjestämiseen mikäli kuljettavat ihmisiä joista tietävät ettei ole laillisen maahantulon edellytyksiä? Kyseessä on rikos. Odotan rikosilmoituksia ja mittavia vahingonkorvauksia Suomen valtiolle. Syytettyjen penkille mm. ruotsalaiset juna- ja bussiyhtiöt jotka kuljettivat matuja Suomen rajalle. Rikoksessa käytetyt kuljetusvälineet tuomittava Suomen valtiolle.

Mikä mahtaisi olla juridinen tilanne, jossa tehtäisiin rikosilmoituksia niitä suomalaisia vapaaehtoisia kohtaan, jotka Ruotsissa ovat olleen mukana järjestämässä tätä väkeä Suomeen? Nimiähän ei olisi vaikea saada, pitäväthän nuo ihan Facebook-sivujakin.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Roope

Quote from: foobar on 04.01.2016, 06:59:35
Quote from: Parzival on 04.01.2016, 04:43:45
Lähinnä vetosivat "humanitaarisiin perusteisiin" laittoman maahantulon suhteen. Kellään Saksassa oleilevalla ei ole mitään erityistä humanitaarista perustetta tulla Suomeen. Saksa myöntää turvapaikkoja ja on tunnettu humaanista pakolaispolitiikastaan.

On aikamoinen silmänkääntötemppu väittää, ettei matkalla Lähi-idästä Suomeen (joka tapahtuu pääasiassa maateitse) olisi matkan varrella yhtäkään valtiota, jotka vastaanottaisivat turvapaikkahakemuksen jos sellaista yritettäisiin jättää.

Niin olisi, mutta tästä ei nyt ole kyse.

Quote from: Kulttuurimono on 04.01.2016, 10:17:02
Siis nyt sanotaan ääneen se mistä täällä on puhuttu kuukausia? Siis että laiva-, juna- ja bussiyhtiöt voivat syyllistyä laittoman maahantulon järjestämiseen mikäli kuljettavat ihmisiä joista tietävät ettei ole laillisen maahantulon edellytyksiä? Kyseessä on rikos.

Saisi olla rikos, mutta ei ole rikos tässä tapauksessa, ellei lakia muuteta. Ottakaa yhteyttä kansanedustajaanne.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Pyöräilijä

Quote from: Eisernes Kreuz on 03.01.2016, 22:01:03

Jokaisen maan tulee toteuttaa direktiivin vaatimukset omassa lainsäädännössään. EU-asetukset ovat sitten vielä ikävämpiä tapauksia; ne täytyy jokaisen maan toteuttaa täysin sellaisenaan, ilman mitään maakohtaisia sovelluksia ja sanamuotoja.

Näihin direktiiveille ja asetuksille ei kannata antaa liikaa painoa.

Euroopan unionissa on rikottu vuodesta 2010 lähtien EU:n perussopimusta, joka kieltää jäsenmaita rahoittamasta toistensa velkoja. Pääministeri Matti Vanhasen hallitus päätti ensimmäisten joukossa loukata unionin perussopimusta melkein kuusi vuotta sitten toukokuussa.

Unkari, Kroatia ja Slovenia sulkivat rajansa marraskuussa 2015 piikkilangalla ja teräsaidalla vähät välittämättä EU:n direktiiveistä. Makedonia ja Serbia tekivät samoin, tosin EU ei voi velvoittaakaan niitä pitämään rajojaan auki.  Ruotsi ja Tanska tarkastavat 4.4.2016 alkaen rajat ylittävien matkalaisten henkilöllisyydet, passit ja viisumit vastoin Schengen-sopimusta, mutta soveltaen kylmästi sopimuksen poikkeuspykälää.

Mikään ei estä Suomea menettelemästä samoin kuin Ruotsi ja Tanska.

Itse asiassa Suomi voi menetellä ulkorajoillaan mitä haluaa ilman poikkeussädöksiäkin. Kuten olemme nähneet, EU:n jäsenmaat eivät kunnioita edes EU:n perussopimusta, eivät pysty valvomaan ulkorajojaan tavalla, josta on yhteisesti sovittu, eivätkä välitä Dublin-sopimuksen säädöksistä. Muillakaan säännöillä ei voi olla merkitystä.

Jos Suomea moititaan, Orpo sanokoon orvosti, että anteeksi ja sillä selvä.

En kannata vähäisessä määrinkään oikeus- ja sopimusvaltion rapauttamista, mutta EU saa syyttää tästä kurjuudesta itseään. EU:lla on ollut vuosikausia aikaa kohentaa omia käytöstapojaan, terästää kurinalaisuuttaan ja korjata päätöksentekoaan - mitään muuta ole saatu aikaan kuin pullaa suuhun.


(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOMm361ClUBJZIQrnDka3PUq5Pdffhj1PjtM32UV-_rVJKHWm11w)

Arabit syöksyvät kuin lumivyöry sisälle
Eurooppaan kunnes rajat on taas pystyssä.

Skeptikko

Quote from: Roope on 04.01.2016, 12:32:48
Quote from: Kulttuurimono on 04.01.2016, 10:17:02
Siis nyt sanotaan ääneen se mistä täällä on puhuttu kuukausia? Siis että laiva-, juna- ja bussiyhtiöt voivat syyllistyä laittoman maahantulon järjestämiseen mikäli kuljettavat ihmisiä joista tietävät ettei ole laillisen maahantulon edellytyksiä? Kyseessä on rikos.

Saisi olla rikos, mutta ei ole rikos tässä tapauksessa, ellei lakia muuteta. Ottakaa yhteyttä kansanedustajaanne.

Miten näiden laivayhtiöiden toiminta eroaa sitten näistä poliisin ihmissalakuljetuksesta epäiltynä pidättämien henkilöiden toiminnasta? Hekinhän ovat olleet kuskaamassa näitä turvapaikanhakijoita Suomeen.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

Quote from: Skeptikko on 04.01.2016, 15:10:46
Miten näiden laivayhtiöiden toiminta eroaa sitten näistä poliisin ihmissalakuljetuksesta epäiltynä pidättämien henkilöiden toiminnasta? Hekinhän ovat olleet kuskaamassa näitä turvapaikanhakijoita Suomeen.

Paremminkin miten se eroaa ns. humanitaarisista syistä turvapaikanhakijoita salakuljettavien toiminnasta, joka on meillä ennakkotapauksien mukaan laillista, vaikka siitä ottaisi maksun, joka kattaa matkakulut?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Alaric

Rajavartiolaitoksen vastine oikeusoppineiden ininään.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rajavartiolaitos%20vastaa%20finnlines-45049

QuoteRajavartiolaitos oikeusoppineille: Maahantulon laittomuus ei rajoitu ulkorajalle

Rajavartiolaitokselta tyrmätään oikeusoppineiden näkemykset siitä, että Rajavartiolaitos yrittäisi paikata tai kiristää lainsäädäntöä liittyen laittoman maahantulon järjestämiseen. Asia liittyy varustamoille ennen joulua lähetettyyn kirjeeseen, jonka sisältöä oikeusoppineet kritisoivat Helsingin Sanomissa.

– Kiistämme tämän. Emme ole asettuneet lainsäätäjän rooliin, sanoo oikeudellisen osaston apulaisosastopäällikkö Martti Ant-Wuorinen Rajavartiolaitokselta Verkkouutisille.

Ant-Wuorinen painottaa, että "rikosvastuun mukainen laittoman maahantulon järjestäminen ei rajoitu ulkorajaliikenteeseen, vaan koskee myös sisärajat ylittävää liikennettä".

Kirjeessä todetaan, että etenkin matkustaja-alusliikenteessä Suomen ja Saksan välillä on yleisesti tiedossa, että "kyse on systemaattisesta ja osin organisoidustakin järjestelystä ulkomaalaisten saamiseksi maasta toiseen ilman maahantuloon vaadittavia asiakirjoja". Reitin kautta on saapunut Suomeen syksyllä muutaman kuukauden ajan kuusi kertaa viikossa 20–30 ulkomaalaista ilman maahantuloon vaadittavia asiakirjoja.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Teaparty

Rajavartiolaitoksesta löytyy näköjään miehiä, jotka kokevat tehtäväkseen vartioida Suomen rajoja.

Rajavartijat vartioivat rajaa, jotta kommunistiprofessoreilla olisi jatkossakin rauha opettaa kommunismia.

Skeptikko

Quote from: Roope on 04.01.2016, 15:36:41
Quote from: Skeptikko on 04.01.2016, 15:10:46
Miten näiden laivayhtiöiden toiminta eroaa sitten näistä poliisin ihmissalakuljetuksesta epäiltynä pidättämien henkilöiden toiminnasta? Hekinhän ovat olleet kuskaamassa näitä turvapaikanhakijoita Suomeen.

Paremminkin miten se eroaa ns. humanitaarisista syistä turvapaikanhakijoita salakuljettavien toiminnasta, joka on meillä ennakkotapauksien mukaan laillista, vaikka siitä ottaisi maksun, joka kattaa matkakulut?

Laivayhtiö taitaa tehdä voittoa tällä toiminnalla, kun taas pelkät todelliset matkakulut perivä ei niin tee. Lisäksi laivayhtiö tekee näitä temppuja kertaluonteisuuden sijaan jatkuvasti. Lisäksi, ainahan oikeudessa voidaan tulkita asiat tällaisessa tapauksessa toisinkin päin kuin jossain etäisesti sitä muistuttaneessa tapauksessa aiemmin. Ei muuta kuin asia oikeuteen ratkottavaksi, jos lauttayhtiö jatkaa touhuja. Ja rikoksentekovälinettä voisi myös vaatia samassa yhteydessä valtiolle, samoin kuin yhteisvastuullista elinaikaisten kustannusten perimistä rikoksiin syyllistyneiltä yms. Vaikkeivat nämä menisi läpi oikeudessa, niin sellaisilla uhkaaminen voi edesauttaa virran saattamisessa kuriin. Ei sitä oikeutta usein ennenkään ole mitenkään hirveän tyylipuhtaasti jaeltu. Eikös se Al Caponekin paremman puuttessa tuomittu verorikoksista varsin ankaralla tavalla...
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Green

Näiden ihmisoikeusfundalististen oikeusprofessoreiden pääväite on se, että kuljetusyhtiöiden velvollisuudet eivät koske Schengen-alueen sisärajaliikennettä, ainoastaan ulkorajaliikennettä. Siinä he ovat ilmeisesti muodollisesti oikeassa. Jos mentäisiin oikeuteen, ei niitä saataisi tuomituiksi. Mutta eihän Rajavartiolaitos asettanutkaan mitään velvoitteita, se KEHOTTI tarkastamaan myös viisumit ja Finnlines ilmoitti - vapaaehtoisesti - että se suostuu noudattamaan viranomaisen pyyntöä. Aivan samoin kuin Viking ja Tallink ovat noudattaneet Ruotsin liikenteessä. Ihmetystä vain herättää, miksi piti odottaa yli 800 turvapaikanhakijan tuloa Suomeen ennen kuin kirje voitiin lähettää. Asiassa ei siis pitäisi olla mitään ongelmia, jos viranomaiset ei lähde panikoimaan ja Finnlines pitää lupauksensa.

Toinen juttu on se, että laittoman maahantulon järjestämisestä ei voida tuomita, jos tekijällä on ollut "humanitaariset vaikuttimet" (ks. Hesariuutisen fakta-ruutu). Tämän nojalla joku yksityishenkilö on joskus vapautettukin, mutta minun on vaikea kuvitella, että kuljetusyhtiöllä voisi olla niin lämmin sydän, että se johtaa tuollaiseen toimintaan. Sitä paitsi tietääkseni mikään kv-sopimus tai EU-direktiivi ei velvoita pitämään laissa tuollaista pykälää. Se on täysin Suomen omaa keksintöä ja voidaan myös meidän päätöksellämme kumota. Ongelma on vain siinä, että hallitus on istunut jo yli 7 kuukautta eikä Orpo ole saanut eduskuntaan edes niitä asioita, joista hallitusohjelmassa yksiselitteisesti sovittiin, kuten perheenyhdistämiskäytäntöjen tiukentaminen.

Jos siis laivayhtiö voi lähtösatamassa vaatia näytettäväksi viisumia, herää kysymys, miksei sitten rajavartija voisi vaatia samaa Tornion-Haaparannan rajalla, vaikka rajalla seisten niin, ettei henkilö pääse astumaan Suomen puolelle. Tätä ymmärtääkseni vaativat Norjan rajaviranomaiset, myös Ruotsin maarajalla. Jos Schengen-maa Norja voi sen tehdä, miksei Suomi? Schengen-sopimushan sallii rajakontrollin käyttöönoton väliaikaisesti. Se olisi tietysti ollut luontevaa ottaa käyttöön heti syyskuun alussa, mutta silloin Orpo selitti, ettei se ollut mahdollista.

Vaikka arvostankin Juho Eerolan toimintaa, siinä hän on kyllä väärässä, että pitää odottaa tämän vuoden loppuun saakka ja sitten arvioida tulokset. Suomella on täsmälleen 2 kuukautta aikaa hoitaa asiat, sitten alkaa etelässä uusi kevät. Jollei Orpo saa mitään aikaan, pitäisi Eerolan ja muiden vaatia hänen eroaan.   

Roope

Quote from: Skeptikko on 04.01.2016, 15:59:19
Ei muuta kuin asia oikeuteen ratkottavaksi, jos lauttayhtiö jatkaa touhuja.

Mielellään ei oikeuteen, vaan äkkiä uutta selkeämpää lakia tai asetusta. Muuten käy pian niin, että jäädään vuosiksi odottelemaan oikeuden lopullista päästöstä.

Quote from: Skeptikko on 04.01.2016, 15:59:19
Vaikkeivat nämä menisi läpi oikeudessa, niin sellaisilla uhkaaminen voi edesauttaa virran saattamisessa kuriin. Ei sitä oikeutta usein ennenkään ole mitenkään hirveän tyylipuhtaasti jaeltu.

En ollenkaan tykkää lailla kikkailusta, etenkin kun se tässä tapauksessa tehdään vain turvapaikkapolitiikan virheiden korjaamisen lykkäämiseksi.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Fimbulvetr

Alla huomio HS:n jutun kommenteista (lihavointi allekirjoittaneen). Kerrankin suomalaiset ovat osanneet ajoituksen.

Quote from: HS
Puolueen vaihtaja

14:20
Jos Rajavartiolaitos ei olisi antanut Saksasta liikennöiville laivayhtiöille tarkentavia kehotuksia matkustajien asiakirjojen tarkistamisesta, olisi jo tänään alkanut sadan ihmisen päivävauhdilla paremman elämän perässä matkustaminen Tanskan ja Ruotsin ohi suoraan Saksasta Suomeen (niin, siis kuitenkin ensin Turkista Kreikkaan, Makedonian, Serbiaan, Kroatiaan, Sloveniaan, Itävaltaan, Saksaan ja Tanskaan - erittäin yksilöllistä, valinnan mahdollisuuksia täynnä olevaa "turvapaikan hakua"!).
Tytti Tuppuraisen mielestä nyt on tärkeää vahvistaa euroop­pa­laista yhteistyötä kansal­lis­mie­lisen ajattelun nujer­ta­mi­seksi.

Green

Quote from: Fimbulvetr on 04.01.2016, 16:19:16
Alla huomio HS:n jutun kommenteista (lihavointi allekirjoittaneen). Kerrankin suomalaiset ovat osanneet ajoituksen.

Quote from: HS
Puolueen vaihtaja

14:20
Jos Rajavartiolaitos ei olisi antanut Saksasta liikennöiville laivayhtiöille tarkentavia kehotuksia matkustajien asiakirjojen tarkistamisesta, olisi jo tänään alkanut sadan ihmisen päivävauhdilla paremman elämän perässä matkustaminen Tanskan ja Ruotsin ohi suoraan Saksasta Suomeen (niin, siis kuitenkin ensin Turkista Kreikkaan, Makedonian, Serbiaan, Kroatiaan, Sloveniaan, Itävaltaan, Saksaan ja Tanskaan - erittäin yksilöllistä, valinnan mahdollisuuksia täynnä olevaa "turvapaikan hakua"!).

Skeptikko

Quote from: Roope on 04.01.2016, 16:19:03
Quote from: Skeptikko on 04.01.2016, 15:59:19
Ei muuta kuin asia oikeuteen ratkottavaksi, jos lauttayhtiö jatkaa touhuja.

Mielellään ei oikeuteen, vaan äkkiä uutta selkeämpää lakia tai asetusta. Muuten käy pian niin, että jäädään vuosiksi odottelemaan oikeuden lopullista päästöstä.

En jäisi pidättämään hengitystä sitä odotellessa, että Orpo saisi jotain järkevää aikaiseksi. Muiden on pakko toimia niin kuin parhaimmaksi näkee, vaikkei se ideaalinen optimiratkaisu olekaan. Kun riittävän moni taho pistää kunnolla kapuloita rattaisiin, niin kyllä silläkin on oma tehonsa virran heikentämisessä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

Quote from: Skeptikko on 04.01.2016, 16:37:59
En jäisi pidättämään hengitystä sitä odotellessa, että Orpo saisi jotain järkevää aikaiseksi. Muiden on pakko toimia niin kuin parhaimmaksi näkee, vaikkei se ideaalinen optimiratkaisu olekaan. Kun riittävän moni taho pistää kunnolla kapuloita rattaisiin, niin kyllä silläkin on oma tehonsa virran heikentämisessä.

Keihin muihin viittaat? Luulitko, että Rajavartiolaitos toimi tapauksessa itsenäisesti ja sisäministeriön tahdon vastaisesti?

Sisäministeri Orpo kikkailee näin vain siksi, ettei turvapaikkapolitiikkaan tarvitsisi tehdä suurempia periaatteellisia muutoksia. Orpolle käy oikein hyvin, että tilanne ja keskustelu rauhoittuu siksi aikaa, kunnes EU saa keväällä aikaan päätöksen taakanjaosta ja uudesta Dublin-sopimuksesta. Sen jälkeen on Suomen kannalta sama, vaikka Ruotsin ja Tanskan rajoille rakennettaisiin Berliinin muuri, sillä turvapaikanhakijat ja pakolaiset kuskataan Suomeen suoraan etelästä lentokoneella.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Käännynnäinen

Hyvä asia. Suomi tarvitsee uusia kansalaisia. Heidän mukanaan voi tulla joitain rikolllisiakin, mutta pääasia, että ihmisiä pääsee turvaan. Sehän on meidän velvollisuus auttaa. Hieno juttu!

Blanc73

Quote from: Käännynnäinen on 04.01.2016, 17:13:19
Hyvä asia. Suomi tarvitsee uusia kansalaisia. Heidän mukanaan voi tulla joitain rikolllisiakin, mutta pääasia, että ihmisiä pääsee turvaan. Sehän on meidän velvollisuus auttaa. Hieno juttu!
Mitä?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Eisernes Kreuz

Quote from: Blanc73 on 04.01.2016, 17:39:27
Quote from: Käännynnäinen on 04.01.2016, 17:13:19
Hyvä asia. Suomi tarvitsee uusia kansalaisia. Heidän mukanaan voi tulla joitain rikolllisiakin, mutta pääasia, että ihmisiä pääsee turvaan. Sehän on meidän velvollisuus auttaa. Hieno juttu!
Mitä?

Trolli. Älkää ruokkiko.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Roope

QuoteSuomen viranomaisten ohje karkotti pakolaiset Travemündestä

Saksalainen eläkeläismies tekee pitkää ja monipolvista lippukauppaa Travemünden laivaterminaalissa.

Yhtään ainutta turvapaikanhakijaa ei lipputoimistossa maanantaina iltapäivällä näy. Tieto Suomen rajaviranomaisten ohjeistuksesta tarkastaa kaikkien Saksasta tulijoiden matkustusasiakirjat on levinnyt nopeasti turvapaikanhakijoiden keskuudessa. Helsingin ja Travemünden välillä liikennöivä Finnlines sai ohjeen 23. joulukuuta.

Ennen sitä Travemünden terminaalissa oli päivittäin parikymmentä, joskus kolmekymmentä turvapaikanhakijaa.

[...]

Finnlinesin asiakaspalvelussa työskentelevä Michael Plössel vie pakettiautolla kierrokselle Travemünden satama-alueelle. Hän esittelee, kuinka jalan reissussa olevat matkustajat ajetaan satamabussilla suoraan laivaan. Viime aikoina he olivat lähinnä turvapaikanhakijoita.

Plössel kertoo, että lähes kaikki Suomeen ja Ruotsiin suunnanneet ovat olleet irakilaisia. Hän huokaisee. "Kyllä täällä on monta kertaa käynyt maansa jättämään joutuneita ihmisiä todella sääliksi."
Helsingin Sanomat 5.1.2016
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

niemi2

Quote from: Roope on 04.01.2016, 04:55:40
Mielestäni varustamoilla ei ole lain velvoitetta tarkastaa dokumentteja, mutta jos näin merkittävässä asiassa kehtaavat alkaa venkoilemaan, niin pannaan puljut boikottiin.


Juho Eerolan kirjallisessa kysymyksen perusteella Schengen säännöt edellyttäisivät viisumin numeron dokumentoinnin silloin kun kyse ei ole Schengen alueen kansalaisesta.

Eerolan kirjallisen kysymyksen perusteella Ruotsissa ja Norjassa dokumentointi poikkeaa Suomen käytännöstä.


Quote
Kirjallinen kysymys KK3692015 vp

Juho Eerola ps

Kirjallinen kysymys laittoman maahantulon järjestämisestä langetettavasta seuraamusmaksusta liikenteenharjoittajille ja sisärajatarkastusten palauttamisesta

Eduskunnan puhemiehelle

Suomeen saapumiseen edellytetään viisumivelvollisen maan kansalaisilta niin sanottua yhtenäistä Schengen-viisumia. Myös Schengen-sisärajoilla on pyydettäessä esitettävä matkustusasiakirjat riippumatta siitä, järjestääkö kohdemaa rajatarkastuksia vai ei.

Turvapaikanhakija voi Suomeen saapuessaan pyytää suojelua ja jättää turvapaikkahakemuksen ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja. Kuitenkin Saksan Travemündesta Suomeen matkaavan liikenteenharjoittajan eli Finnlinesin pitäisi tarkistaa, täyttyvätkö maahantulon edellytykset, sillä henkilö voisi jo hakea turvapaikkaa Saksassa, eikä matkustamisen Suomeen pitäisi olla mahdollista ilman asianmukaisia matkustusasiakirjoja. Turvapaikanhakija ei voi myöskään hakea turvapaikkaa Suomesta Saksassa ollessaan, joten liikenteenharjoittaja kantaa vastuun maahantulon järjestämisestä.

Perustelen näkemystäni Schengen rajasäännöstöllä (liite VI, 3.1.2), jonka mukaan aluksen päällikön, aluksen omistajan asiamiehen tai päällikön asianmukaisesti valtuuttaman tai kyseisen viranomaisen hyväksymällä tavalla tunnustetun muun henkilön, jäljempänä molemmissa tapauksissa 'aluksen päällikkö', on laadittava miehistöstä ja mahdollisista matkustajista luettelo. Luettelossa on annettava Kansainvälisen meriliikenteen helpottamista koskevaan yleissopimukseen (FAL-sopimus) sisältyvissä lomakkeissa 5 eli miehistöluettelossa ja 6 eli matkustajaluettelossa vaaditut tiedot sekä mahdollisen viisumin tai oleskeluluvan numero viimeistään 24 tuntia ennen satamaan saapumista tai viimeistään silloin, kun alus lähtee edellisestä satamasta, jos matkan kesto on alle 24 tuntia, tai jos seuraavaa käyntisatamaa ei tiedetä. Jos käyntisatama on muuttunut matkan aikana, on tieto annettava välittömästi, kun se on saatavilla.

Ruotsissa ja Norjassa toimivat liikenteenharjoittajat määrätietoisesti edellyttävät asianmukaisia matkustusasiakirjoja. Tämän vuoksi laiton maahantulo on nyt keskittynyt Suomen ja Saksan väliseen liikenteeseen, koska Finnlines mahdollisesti laiminlyö omia velvollisuuksiaan.

Ulkorajoilla Suomi voi määrätä liikenteenharjoittajille 3 000 euron seuraamusmaksun, mikäli maahantuloedellytykset eivät täyty. Maahantuloedellytysten on kuitenkin pyydettäessä täytyttävä myös sisärajoilla liikuttaessa, joten liikenteenharjoittaja on vastuussa laittoman maahantulon järjestämisestä, jos matkustajilla ei ole viisumia tai henkilöpaperit voidaan todeta väärennetyiksi. Tällaisissa tapauksissa myös sisärajoilla pitäisi soveltaa ulkomaalaislain mahdollistamaa seuraamusmaksua ja jos tämä ei ole mahdollista, palauttaa sisärajavalvonta, jonka avulla laiton maahantulo saataisiin hallintaan. 

Travemünde ei voi olla sellainen matkustuskeskus, jossa liikenteenharjoittaja voi omalla päätöksellään jättää huomioimatta Suomeen matkustavien henkilöiden maahantuloedellytykset.

Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:
Aikooko sisäministeriö ottaa seuraamusmaksun käyttöön tilanteissa, joissa laivayhtiö laiminlyö velvollisuuttaan tarkastaa ulkomaalaisten matkustajien maahantuloedellytykset ja
onko asianomainen ministeri harkinnut sisärajavalvonnan palauttamista, mikäli seuraamusmaksua ei voida suoraan soveltaa sisärajaliikenteessä?

Helsingissä 16.12.2015

Juho Eerola ps


https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Sivut/KK_369+2015.aspx


MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

niemi2

QuoteOikeustieteilijöiltä ankaraa arvostelua...

[...]

Professori Scheinin on samaa mieltä.

"Jos pakolainen saa turvapaikan, kuljetusyhtiö ei saa rikosoikeudellista rangaistusta eikä sanktiomaksua. Jos turvapaikanhakija ei saa turvapaikkaa, mahdollinen rangaistus annetaan laittoman maahantulon rikollisessa tarkoituksessa järjestäneelle eikä kuljetusyhtiölle."


Kysymys professori Scheinille: Jos turvapaikanhakija on asiantuntijalausuntonne mukaan pakolainen, niin mikä tämän asema on silloin kun ei saa turvapaikkahakemuksen perusteella turvapaikkaa? Pysyykö henkilö edelleenkin pakolaisena vai mikä tämän asema sitten on? Pakolainen on kuitenkin henkilö, jolle on myönnetty turvapaikka/pakolaisasema perustellun vainon tai uhan perusteella. Pakolainen on juridinen termi aivan kuten siviili, sotilas, viranomainen, vanki eikä esim. sotilaiden kutsuminen siviileiksi olisi kovin mielekästä. Väärien termien käyttäminen antaa väärän kuvan henkilöiden lainsäädännöllisestä ja sopimuksiin perustuvasta asemasta etenkin silloin kun vedotaan tälläisten henkilöiden lainsäädännölliseen asemaan. Mikä pahinta, turvapaikanhakijamme pääosin todetaan turvapaikkahakemuksen perusteella etteivät he nimenomaa ole pakolaisia, joten ristiriita ja virhe ovat ilmeisiä.

Professori Scheinin näkemys poikkeaisi perustavanlaatuisesti kansainvälisistä sopimuksista tai pakolaisen määritelmästä.

Henkilö joka hakee turvapaikkaa ei ole pakolainen, vaan turvapaikanhakija. Turvapaikan saanut on kyllä pakolainen, mutta hakuaikana on vain turvapaikanhakija ja Saksassa henkilö on laittomasti maassa mikäli ei hae turvapaikkaa. Lähtömaiden välittömässä läheisyydessä voidaan toki julistaa jokin ryhmä prima facie pakolaisiksi kun vain hakeutuvat ja pysyvät esim. pakolaisleirillä. Pakolaisleirin ohitettua tai jätettyä kyse on vain laittomasti maassa oleskelevista henkilöistä, jotka vielä usein salaa matkansa tarkoituksen, henkilöllisyyden ja päämäärän erehdyttämällä eri maiden viranomaisia kunnes ovat kohdemaassaan tai jäävät kiinni viranomaisille.

Arvioin vain osaamistanne ja ymmärrystänne aiheesta, jossa esiinnytte asiantuntijana lehdessä, joka ei niinkään pyri totuudenmukaiseen uutisointiin, vaan johonkin muuhun.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Valli

QuoteSuomen viranomaisten ohje karkotti pakolaiset Travemündestä – "Monta kertaa on käynyt ihmisiä todella sääliksi"

Tieto Suomen rajaviranomaisten ohjeistuksesta tarkastaa kaikkien Saksasta tulijoiden matkustusasiakirjat on levinnyt nopeasti turvapaikanhakijoiden keskuudessa.

Tieto Suomen rajaviranomaisten ohjeistuksesta tarkastaa kaikkien Saksasta Suomeen matkustavien matkustusasiakirjat on levinnyt nopeasti turvapaikanhakijoiden keskuudessa. Helsingin ja Travemünden välillä liikennöivä Finnlines sai ohjeen 23. joulukuuta.

Kun Ruotsiin Trelleborgiin lähtevän laivan lähtöaika alkoi maanantaina kello 20 lähestyä, Travemünden terminaaliin tulvahti yhtäkkiä parikymmentä irakilaista ja syyrialaista. Purevan pakkasen takia pipot on vedetty tiiviisti korville.

Helsingin ja Travemünden välillä liikennöivä Finnlines ilmoitti ennen joulua, että se alkaa passin ja henkilökortin lisäksi viranomaisten vaatimuksesta tarkistaa viisumeja ja oleskelulupia. Monet Suomesta turvapaikkaa hakeneet pakolaiset ovat saapuneet Suomeen Travemündesta.

Joukossa on irakilainen perheenisä Atheer Al- Zubaidi. Hän on ollut 40 päivää Saksassa odottamassa Irakin passia päästäkseen kohti pohjoista. Passi tulikin Bagdadista kuriirin välityksellä Saksaan jouluaattona 24. joulukuuta. Sen turvin hän oli suunnitellut matkustavansa Travemündestä tyttärensä luo Suomeen.

"Samalla hetkellä kun sain passin, Suomi alkoi vaatia lisäksi viisumia. Miten minulle voi käydä näin?"

Maanantaina Al-Zubaidi yritti toista suunnitelmaa: päästä Ruotsiin ja sieltä vielä jotenkin Suomen puolelle.

Ennen joulua Travemünden terminaalissa oli päivittäin 20–30 turvapaikanhakijaa. Sen jälkeen Finnlinesin henkilökunta on kysynyt kaikilta matkustusasiakirjat jo laivalippuja ostaessa. Ettei tulisi pettymyksiä, he sanovat.

"Meillä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin noudattaa Suomen viranomaisten ohjeistusta, jonka mukaan Suomeen päästäkseen pitää olla viisumi", sanoo Saksassa Finnlinesin matkustajaliikenteestä vastaava johtaja Bärbel Horn.

"Kysymme matkustusasiakirjat kaikilta myös laivaan noustessa."

Rekkojen lisäksi henkilöautoja mahtuu Suomeen menevään laivaan 100 ja matkustajia yhteensä 545. Kun kirkas pakkasilta pimenee, alkaa rekkoja kertyä jonoon laivan lähtötarkastukseen.

Saksa ja Suomi ovat kummatkin Schengen-alueen sisäpuolella. Travemünde on ainakin hetken yksi niistä sadoista Euroopan pisteistä, joista turvapaikanhakijoiden reitti on jatkunut EU-maasta toiseen. Suomalaiset oikeusoppineet arvostelivat maanantaina Rajavartiolaitoksen ohjeistusta oikeudellisesti kyseenalaisista perusteista.

Finnlinesin asiakaspalvelussa työskentelevä Michael Plössel vie pakettiautolla kierrokselle satama-alueelle. Hän esittelee, kuinka matkustajat viedään satamabussilla suoraan laivaan. Viime aikoina he olivat lähinnä turvapaikanhakijoita.

Plössel kertoo, että lähes kaikki Suomeen ja Ruotsiin suunnanneet ovat olleet irakilaisia. Hän huokaisee. "Kyllä täällä on monta kertaa käynyt maansa jättämään joutuneita ihmisiä todella sääliksi."

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1451887255962

Leijona78

Jaaha, Hesari julkaisee nyyhkytarinoita seuraavana päivänä kommunistiprofessorin "asiantuntijalausunnon" jälkeen. Ei tarttunut mukaan yhtään kriittistä lausuntoa, Hesarin toimittaja Tiina Rajamäki?

Kertoiko Hesari, että tuo "avustusorganisaatio" joka auttoi laittomasti maahantunkeutujia Finnlinesin laivoille on Antifan, eli anarkistien hoitama? No eipä tietenkään.

Siksikö, että HS:ssä on sympatioita anarkistien suuntaan, niinkin, että huhutaan parin nimeltämainitsemattoman toimittajan olevan toiminnassa mukana?

Ei rahoja tuohon lehteen. Lukekaa jutut Firefoxilla ja "yksityistilassa" jottei tule rajoituksia, jos haluatte tuon lehden juttuja lukea.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

ISO

Roskalehti Helsingin sanomien asiantuntijoiden asiantuntijuus rajoittuu vasemmistolaiseen ajatusmaailmaan ja haluun toimia propaganda-äänitorvena mediassa jonka tarkoituksena on saada ihmiset uskomaan maahanmuuttajien hyvyyteen ja kantasuomalaisten pahuuteen.

Täysiä tyhjäntoimittajia koko lauma.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Blanc73

QuoteMonta kertaa on käynyt ihmisiä todella sääliksi
Säälikää myös eurooppalaisia veronmaksajia, jotka joutuvat Lähi-idästä saapuvien heinäsirkkalaumojen kuppaamaksi. Mikä oikeus elintasopakolaisilla on tulla kuokkavieraaksi valmiiksi katettuun pöytään?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."