News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-12-11 HS: Hbl: Turvapaikanhakijoita tulee Helsinkiin nyt laivalla Saksasta

Started by B52, 11.12.2015, 10:19:10

Previous topic - Next topic

Eisernes Kreuz

Taitaa Lyypekin geelitukkafoorumia (omaa vapaa käännös saksasta) harmittaa, kun Suomeen ei ole vielä saatu miljoonaa arabiastronauttia, toisin kuin Saksaan.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

P

#121
Quote from: CaptainNuiva on 02.01.2016, 13:55:56
Naps
Sinällään hyvä uutinen mutta edelleen totean että kyse ei ole laivojen tai niiden henkilökunnan toimista vaan niiden eri firmojen jotka Saksassa myyvät lippuja ja tarkistavat ne sekä paprut Traven satama-alueelle tullessa.
Ei siellä laivoilla kukaan tarkistele viisumeita,vai onko joku huomannut että esim.ruotsin laivalla tarjoilija kysyy viisumia ja passia.
Väistämättä tulee mieleen että virkamiesten löperöä ja saamatonta toimintaa pitää nyt peitellä, heidän kun olisi jo alun alkaen olla yhteydessä Saksan virkamiehiin joiden valvontaan taasen kuuluvat nämä Traven sataman check-in juttujen valvonta ja näinhän se on kun lukee ensin otsikon: "Viisumipäätös tukki turvapaikanhakijoiden reitin Saksasta Suomeen"
(Eihän varustamo tee mitään maiden välisiä viisumipäätöksiä tai myönnä niitä vaan tämä on viranomaisten asia)
Uutisen tekstissä Nergin lausuma kuitenkin riitelee otsikon kanssa oikein urakalla....
Veikkaisin että sikäli kun Nerg on ollut yhteydessä Finnlinesiin niin takuuvarmasti ei ole ollut siitä kyse että laivoilla tarkisteltaisiin viisumeita, se on mahdottomuus ja kaikkien lakien ynnä sopimusten vastaista.

Seli seli. Kyllä ne niillä botskeilla työskentelevät ovat ko. kuvion pakosta huomanneet, kun laivaa vastassa on poliisi haalimassa "paperittomiksi muuttuneita" laivalla matkanneita matuja. Ihmetyttää, miksi eivät Suomessa alkaneet iskeä lain mahdollistamia sakkoja ko. varustamolle. Varustamon velvollisuus on vaatia lippujansa myyviltä yhteistyökumppaneiltaan sääntöjen noudattamista. Kun on käynyt selväksi, että matkustajat hävittävät paprunsa laivassa, olisi miehistön pitänyt viestiä pääkonttoriin asiasta.. Ja jos se ei toimi, niin viranomaisille.

Ihme että moinen privileegio Finnlinesille sallittiin näin pitkään, kun miulle laivayhtiöille hyötyminen matujen rahtaamisesta ei ole ollut sakkojen uhkan vuoksi mahdollista. Taitaa ko. porukalle sekä konttorissa että laivoilla vain omaan taskuun tuleva raha olla rakasta? Laivahenkilökunnan isänmaallisuutta, joka tietoisesti rahtaa haittamatuja laivalasteittain Suomeen voi hivenen kyseenalaistaa? Varsinkin, kun varustamon tiedotus asiasta on ollut paskanpuhumista. Toki raha kiinnostaa, kun saavat ajettua täysiä matkustajapokia ilman asiaan kuuluvaa rangaistusta sesongin ulkopuolisena aikana. Oma tasku on lähin ko. porukalla?

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Kela_Platinum

Kuten olen sanonut ennen, niin nyt on yksi reitti tukittu ja se on hyvä, mutta seuraava haaste tulee olemaan itä-raja. Sen tilannetta kukaan ei tule laittamaan hallintaan Suomen puolesta, ja uskonkin että hallitus aikoo seurata sitä romurallia aika pitkään ennen kuin mitään konkreettista tapahtuu. Pitäisi nyt vain tehdä ne samat asiat kuin Norja, niin keväällä ei tarvitsisi olla paskat housuissa, mutta ei niin ei.

CaptainNuiva

#123
Quote from: P on 02.01.2016, 14:20:06
Naps
Seli seli. Kyllä ne niillä botskeilla työskentelevät ovat ko. kuvion pakosta huomanneet, kun laivaa vastassa on poliisi haalimassa "paperittomiksi muuttuneita" laivalla matkanneita matuja. Ihmetyttää, miksi eivät Suomessa alkaneet iskeä lain mahdollistamia sakkoja ko. varustamolle. Varustamon velvollisuus on vaatia lippujansa myyviltä yhteistyökumppaneiltaan sääntöjen noudattamista. Kun on käynyt selväksi, että matkustajat hävittävät paprunsa laivassa, olisi miehistön pitänyt viestiä pääkonttoriin asiasta.. Ja jos se ei toimi, niin viranomaisille.

Ihme että moinen privileegio Finnlinesille sallittiin näin pitkään, kun miulle laivayhtiöille hyötyminen matujen rahtaamisesta ei ole ollut sakkojen uhkan vuoksi mahdollista. Taitaa ko. porukalle sekä konttorissa että laivoilla vain omaan taskuun tuleva raha olla rakasta? Laivahenkilökunnan isänmaallisuutta, joka tietoisesti rahtaa haittamatuja laivalasteittain Suomeen voi hivenen kyseenalaistaa? Varsinkin, kun varustamon tiedotus asiasta on ollut paskanpuhumista. Toki raha kiinnostaa, kun saavat ajettua täysiä matkustajapokia ilman asiaan kuuluvaa rangaistusta sesongin ulkopuolisena aikana. Oma tasku on lähin ko. porukalla?

Seli seli itsellesi, tiedän käytännön koska olen reitillä ollut duunissa.

Suomen päässä Poliisi on vastassa jos on ollakseen ja se perustuu Saksasta Suomeen lähetettyyn matkustajaluetteloon laivan lähtiessä, ei siihen että jostain tulee joku telepaattinen ilmoitus että nyt on turviksia tulossa.
Vaatimuksesi siitä että miehistö seuraisi matkustajien paprujen hävittämisiä tai hävittämättä jättämisiä 24/7 ei ole tältä planeetalta.
Ei siellä laivalla kukaan mitään salakuljetusbisnestä tee, alkaa menemään jo salaliittoteorioiden puolelle nämä jutut.

Toki saat uskoa Nergin ja muiden virkamiesten sekä politiikkojen juttuhin kun hätäkakkaa pukkaa heillä housuihin, en minä sitä kiellä mutta aivan turha ampua kaikkea liikkuvaa kun voit koska tahansa vaikka itse lähteä reissuun ja perehtyä käytäntöihin.
Muista sitten laivalla käydä valittamassa että miksi kukaan ei seuraa sinua ja tekemisiäsi paprujen kadottelun suhteen...
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Elemosina

Quote from: Kela_Platinum on 02.01.2016, 14:59:58
Kuten olen sanonut ennen, niin nyt on yksi reitti tukittu ja se on hyvä, mutta seuraava haaste tulee olemaan itä-raja. Sen tilannetta kukaan ei tule laittamaan hallintaan Suomen puolesta, ja uskonkin että hallitus aikoo seurata sitä romurallia aika pitkään ennen kuin mitään konkreettista tapahtuu. Pitäisi nyt vain tehdä ne samat asiat kuin Norja, niin keväällä ei tarvitsisi olla paskat housuissa, mutta ei niin ei.

Länsirajakin vuotaa ja ilmeisesti huomattavan paljon enemmän kuin itäraja.
Uutisointi Ruotsista tulevista matuista on lakannut. Tuskin kuitenkaan itse tulijat ovat ovat loppuneet. Mitä nyt talvi ehkä on alentanut määriä.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

foobar

^ Muistaakseni tässä jonain välipäivänä tilanne oli sellainen, että 27 turvapaikanhakijasta 26 oli tullut itärajan yli. Siis kirjausten mukaan...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Nuivake

Tuon itärajan takia on kyllä hieman jännäkakka housussa, varsinkin kun etäisyyttä sinne on vain reilut 15km.

Ei uskoisi, että viime vuosiin saakka olen pitänyt mahdollisena venäläisdivisioonien vyöryä rajan yli, mutta nyt näyttäisi siltä, että sieltä onkin vyörymässä islamistien mutavyöry.

Ero on vain siinä, että toisen tuloon olen valmistautunut itsekin asepalveluksella ja näitä toisia vastaan valmistaudutaan rasvaamalla pullataikinavadit ja peräaukot.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

P

#127
Quote from: CaptainNuiva on 02.01.2016, 15:07:02
Naps
Seli seli itsellesi, tiedän käytännön koska olen reitillä ollut duunissa.

Suomen päässä Poliisi on vastassa jos on ollakseen ja se perustuu Saksasta Suomeen lähetettyyn matkustajaluetteloon laivan lähtiessä, ei siihen että jostain tulee joku telepaattinen ilmoitus että nyt on turviksia tulossa.
Vaatimuksesi siitä että miehistö seuraisi matkustajien paprujen hävittämisiä tai hävittämättä jättämisiä 24/7 ei ole tältä planeetalta.
Ei siellä laivalla kukaan mitään salakuljetusbisnestä tee, alkaa menemään jo salaliittoteorioiden puolelle nämä jutut.

Toki saat uskoa Nergin ja muiden virkamiesten sekä politiikkojen juttuhin kun hätäkakkaa pukkaa heillä housuihin, en minä sitä kiellä mutta aivan turha ampua kaikkea liikkuvaa kun voit koska tahansa vaikka itse lähteä reissuun ja perehtyä käytäntöihin.
Muista sitten laivalla käydä valittamassa että miksi kukaan ei seuraa sinua ja tekemisiäsi paprujen kadottelun suhteen...

Ymmärrät kyllä mitä tarkoitan, kun vain yrität. Kupletin juoni on ollut selvä noille laivojen henkilökunnille jo pitkään. Finnlines on päättänyt rahastaa niin pitkään kuin se on mahdollista. Olisi noiden miehistöjen pitänyt viestiä eteenpäin, että lipunmyynti ei mene niin kuin pitää. Nyt kaikki osalliset ovat vain ottaneet rahat ja juosseet nauraen pankkiin, niin pitkään kuin se on ollut mahdollista. Mitään moraalia moisessa toiminnassa ei todellakaan ole..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

uffomies

Quote from: P on 02.01.2016, 15:56:48
Quote from: CaptainNuiva on 02.01.2016, 15:07:02
clip ..

Seli seli itsellesi, tiedän käytännön koska olen reitillä ollut duunissa.

Suomen päässä Poliisi on vastassa jos on ollakseen ja se perustuu Saksasta Suomeen lähetettyyn matkustajaluetteloon laivan lähtiessä, ei siihen että jostain tulee joku telepaattinen ilmoitus että nyt on turviksia tulossa.
Vaatimuksesi siitä että miehistö seuraisi matkustajien paprujen hävittämisiä tai hävittämättä jättämisiä 24/7 ei ole tältä planeetalta.
Ei siellä laivalla kukaan mitään salakuljetusbisnestä tee, alkaa menemään jo salaliittoteorioiden puolelle nämä jutut.

Toki saat uskoa Nergin ja muiden virkamiesten sekä politiikkojen juttuhin kun hätäkakkaa pukkaa heillä housuihin, en minä sitä kiellä mutta aivan turha ampua kaikkea liikkuvaa kun voit koska tahansa vaikka itse lähteä reissuun ja perehtyä käytäntöihin.
Muista sitten laivalla käydä valittamassa että miksi kukaan ei seuraa sinua ja tekemisiäsi paprujen kadottelun suhteen...

Ymmärrät kyllä mitä tarkoitan, kun vain yrität. Kupletin juoni on ollut selvä noille laivojen henkilökunnille jo pitkään. Finnlines on päättänyt rahastaa niin pitkään kuin se on mahdollista. Olisi noiden miehistöjen pitänyt viestiä eteenpäin, että lipunmyynti ei mene niin kuin pitää. Nyt kaikki osalliset ovat vain ottaneet rahat ja juosseet nauraen pankkiin, niin pitkään kuin se on ollut mahdollista. Mitään moraalia moisessa toiminnassa ei todellakaan ole..
Aina aavistuksia voi olla, lienekkö keskivertotyöntekijällä oikeuksia edes papereiden tarkistukseen. Lisäksi luulen jotta puolet matkustajista sanoisi että paperit hytissä. Kyllä ainoa mahdollisuus oikeasti tarkistaa on se laivan portti.

Lisäksi oikeasti ne paperit pitäisi tarkistaa juuri ennen tuloa Helsingin tuloportille niin mitä mieltä tarkistaa matkalla että paperit on? Jos ne lähtiessä on jo tarkistettu?
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

P

#129
Quote from: uffomies on 02.01.2016, 16:05:19
Naps
Aina aavistuksia voi olla, lienekkö keskivertotyöntekijällä oikeuksia edes papereiden tarkistukseen. Lisäksi luulen jotta puolet matkustajista sanoisi että paperit hytissä. Kyllä ainoa mahdollisuus oikeasti tarkistaa on se laivan portti.

Lisäksi oikeasti ne paperit pitäisi tarkistaa juuri ennen tuloa Helsingin tuloportille niin mitä mieltä tarkistaa matkalla että paperit on? Jos ne lähtiessä on jo tarkistettu?

Ihan moraalitonta toimintaa Finnlinesilta. Tasan tarkkaan ovat tienneet mistä on kyse, mutta raha on rakkaampaa. Esim. Ryan Air vaati lippuehdoissaan Shengenin ulkopuolisia, viisumin alueelle tarvitsevia matkustajia esittämään viisuminsa palvelutiskillä ennen lentoa. Ja tämä ihan Shengenin sisäisillä lennoilla jokunen vuosi sitten. Palvelutiskillä skannasivat passin ja viisumin talteen yhtiölle. Sama molemmissa päissä menopaluulennolla. Eivät ottaneet koneeseen ilman passin ja viisumin näyttämistä. Jos matkustaja olisi tuhonnut passinsa lennolla, yhtiöllä olisi ollut esittää skannaukset. Ryan Air säästää kuluissa. Lento menee miinuksille, jos matkassa on monta paprunsa hävittävää turvista ja jäsenvaltio iskee penalttia per naama useita tonneja, kuten Shengen sopimuksen mukaan on mahdollista. Kun firmalla on esittää todisteet, että matkustajilla on ollut paperit kunnossa ostaessa lippu/ kuljetusvälineeseen astuttaessa, välttävät korvausvastuun. Finnlinesin moraalisena laivayhtiönä olisi pitänyt viestiä lipunmyyjilleen, että paprut viisumeineen on tarkastettava ja skannattava.

Nyt raha oli rakkaampaa ja jostain helvetinsyystä tuota ei Suomen hallinto puhaltanut poikki iskemällä firmalle sakkoa per paperiton kuljetettu.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

CaptainNuiva

Quote from: P on 02.01.2016, 15:56:48

Ymmärrät kyllä mitä tarkoitan, kun vain yrität. Kupletin juoni on ollut selvä noille laivojen henkilökunnille jo pitkään. Finnlines on päättänyt rahastaa niin pitkään kuin se on mahdollista. Olisi noiden miehistöjen pitänyt viestiä eteenpäin, että lipunmyynti ei mene niin kuin pitää. Nyt kaikki osalliset ovat vain ottaneet rahat ja juosseet nauraen pankkiin, niin pitkään kuin se on ollut mahdollista. Mitään moraalia moisessa toiminnassa ei todellakaan ole..

En yritä ymmärtää kun käytäntö jota tarjoat ei ole mahdollista.
Ei miehistöllä ole mitään tekoa tai valtuuksia lipun myynnissä, myynnin tarkkailussa tai paprujen tarkastuksissa maissa.
Eikä ole aikaa eikä ole valtuuksia eikä ole resursseja.
Uskoisit nyt hyvällä että Check-in Travessa hoituu saksalisten firmojen ja viranomaisten toismesta, ei laivan taikka miehistön....Ihan samalla tavoin kuin Finnarin lento vaikkapa Hampurista, ei siellä koneen miehistö hoida check-inniä ja paprujen tarkistuksia ja sitten kyylää jokaista matkustajaa lennon aikana.

Suomen viranomaiset ovat nyt viestittäneet Saksaan mitä matkustajilta vaaditaan,nyt ihan Schegenin poikkeusjuttujen mukaan mutta koska eivät ole tätä saaneet tehtyä aiemmin niin kuran heiton vuoksi kääntävät sormensa sojottamaan varustamon suuntaan.
Suomessahan tunnetusti virkamies ja politiikko ei virheitä tee ja siksi Finnlines.

Ylen uutisesta pari Nergin juttua:
- "Käytäntöjen tarkentuminen johtuu Nergin mukaan merilainsäädännöstä, joka tiukentui Estonian onnettomuuden jälkeen"
- "Päivi Nergin mukaan asiat on käyty läpi laivayhtiöiden kanssa keskustellen, eikä mitään uusia määräyksiä ole annettu."
http://yle.fi/uutiset/sisaministerio_paperittoman_turvapaikanhakijan_aarimmaisen_vaikeaa_paasta_suomeen/8567142
Ihanko totta, että ihan Estonian onnettomuudesta johtuen on käytäntöjä nyt muutettu kun vasta reilut 21 vuotta onnettomuudesta on kulunut...että näinkin nopeasti?
No ei todellakaan vaan tämä selitys on ihan sitä itseään.
Uusia määräyksiäkään ei ole annettu mutta on annettu kuitenkin tai ei sittenkään vaan ihan vain keskusteltu varustamoiden kanssa ja sen jälkeen toisissa maissa on muutettu niiden maiden maaliikenteen selvityskäytäntöjä varustamoiden toimesta, ihanko totta?
Kas kun eivät uutisoi että Suomesta käsin on Saksan nopeusrajoituksia on muutettu Trafin keskusteltua suomalaisten rekkafirmojen kanssa...

Pitäisi jo historian osoittaa että missä mennään näiden määräysten ja soppareiden kanssa, ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun jälkikäteen ja myöhässä ynnä pakosta tehdään muutoksia joita sitten selitellään virkamiesten ja polittiikojen taholta aina parhain päin vaikka reisiä myöten paskassa kahlattaisiin.










"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

CaptainNuiva

Quote from: uffomies on 02.01.2016, 16:05:19

Aina aavistuksia voi olla, lienekkö keskivertotyöntekijällä oikeuksia edes papereiden tarkistukseen. Lisäksi luulen jotta puolet matkustajista sanoisi että paperit hytissä. Kyllä ainoa mahdollisuus oikeasti tarkistaa on se laivan portti.

Lisäksi oikeasti ne paperit pitäisi tarkistaa juuri ennen tuloa Helsingin tuloportille niin mitä mieltä tarkistaa matkalla että paperit on? Jos ne lähtiessä on jo tarkistettu?

Ei ole oikeuksia tarkastaa taikka vaatia, vain Poliisilla ja muilla vastaavilla viranomaislla on tämä oikeus.
Tätä Poliisn tarkastusoikeutta ei myöskään pidä sekoittaa vaikkapa lipun ostossa pyydettävään passiin koska kyse on palvelun myynnistä jonka edellytyksenä on vaikkapa passin näyttäminen henkilöllisyyden tarkastamiseksi...Eli ostettettaessa ei ole pakko näyttää passia mutta myyjälläkään ei ole pakkoa silloin myydä lippua ja tilanne raukeaa sitten siihen.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Roope

QuoteSisäministeriö: Paperittoman turvapaikanhakijan "äärimmäisen vaikeaa" päästä Suomeen
...
Turvapaikanhakijoiden matka kohti Suomea on nyt päivä päivältä vaivalloisempaa. Kansliapäällikkö Päivi Nergin mukaan väyliä on edelleen, jos vain paperit ovat kunnossa. Muun muassa reitit Ruotsin ja itärajan kautta ovat olemassa.

– Kyllä turvapaikanhakijan tulo Suomeen tulee olemaan äärimmäisen vaikeaa, jos on lähtenyt paperittomana liikkeelle, myöntää sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg.
Yle 2.1.2015

Anteeksi kuinka? Ruotsin puolelta pääsee Suomeen mainiosti ilman viisumia tai oleskelulupaa. Jos vaadittaisiin kunnossa olevat paperit, tulijoita tuskin olisi kuin pari päivässä. Viime vuonna tuli 32 500.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/a1451706885271?ref=hs-art-new-#4

Merivartioston komentaja: Varustamoja muistutettiin, ettei Suomeen saa tuoda puutteellisilla asiakirjoilla matkustavia

Turvapaikanhakijoiden tulo Suomeen meritse Saksan Travemündestä on tyrehtynyt sen jälkeen, kun laivavarustamot saivat viranomaisilta kehotuksen tehostaa matkustusasiakirjojen tarkistusta. Asiasta kertoi ensimmäisenä Huvudstadsbladet.

Suomenlahden merivartioston komentaja Tom Hanén kertoo HS:lle, että passin lisäksi tarkistetaan aina viisumi, kun ulkomaalainen saapuu Suomeen Schengen-alueen ulkorajoilta eli niin sanotuista kolmansista maista.

"Saksan-liikenne on sisärajaliikennettä, jossa ei automaattisesti tarkisteta samoja asiakirjoja kuin ulkorajaliikenteessä. Suomen Varustamot ry:lle lähettämässämme kirjeessä muistutimme, että ulkomaalaisen maahantuloon vaadittavat asiakirjat on tarvittaessa tarkistettava myös sisärajaliikenteessä", hän toteaa.

Vaadittavia asiakirjoja ovat esimerkiksi viisumi ja oleskelulupa. Hanénin mukaan varustamot ovat kirjeen saatuaan osanneet itse päätellä, milloin asiakirjojen tarkistaminen on ollut tarpeellista.

Hanén muistuttaa varustamoilla olevan aina velvollisuus pitää huolta siitä, että matkustajaluetteloiden henkilötiedot ovat ajan tasalla.

"Tämä on elintärkeää esimerkiksi onnettomuuden sattuessa, jotta tiedetään, keitä laivalla oikeasti on. Tästä velvollisuudesta varustamot ovat aina huolehtineetkin."

Hanénin mukaan Suomen viranomaisten huomio kiinnittyi viime vuoden lopulla Helsingin Vuosaaren satamaan matkustajalaivoilla saapuneisiin ulkomaalaisiin.

"Suomeen saapui kuutena päivänä viikossa Saksasta päivittäin 20–30 sellaista ihmistä, joilla ei ollut maahantuloon tarvittavia asiakirjoja. Tällöin poliisi ja rajavartiolaitos lähettivät Suomen Varustamot ry:lle kirjeen, jossa muistutettiin, että on laitonta tuoda maahan ulkomaalaisia, joiden edellytykset saapumiselle tiedetään ennalta puutteellisiksi", hän selvittää.

Meritse Saksasta Suomeen saapuneet ulkomaalaiset eivät olleet hakeneet turvapaikkaa lähtömaasta.

"Muistutimme varustamoja siitä, että puutteellisten asiakirjojen kanssa matkustavan henkilön tuominen Suomeen saattaa olla rangaistava teko. Varustamot ovat kirjeen jälkeen ryhtyneet toimiin hyvässä yhteistyössä, ja puutteellisten asiakirjojen kanssa Suomeen pyrkivien ulkomaalaisten tulo Vuosaareen on ehtynyt", Hanén toteaa.

Sisäasianministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg toteaa Huvudstadsbladetille, etteivät turvapaikanhakijat voi saada Saksasta suoraa viisumia Suomeen. Sen sijaan he voivat yrittää hankkia Schengen-viisumin.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Parzival

Ruotsiin tulo kait vaikeutuu ensi maanantaista alkaen huomattavasti. Jos olen oikein ymmärtänyt aletaan tulijoitten papareita tarkistaa jo Tanskan puolella eli ilmeisesti on tarkoitus karsia paperittomat pois. Tämä saattaa lisätä painetta Suomea kohtaan jos löytyy joku reitti, jota kautta paperittomat pääsisivät tänne. Sikäli todella hyvä, että ainakin tämä linja on nyt tukittu.

Itärajan suhteen olemme käytännössä aikalailla Venäjän armoilla. Venäjä voi halutessaa alkaa kuskata porukkaa tänne vaikka kuinka paljon tai ainakin ummistaa silmänsä sikäläisten salakuljettajien toiminnalta. Todella edesvastuutonta ettei Suomen poliitikot uskalla otta rajaa itse omiin käsiinsä Norjan tapaan. Rajan pitäminen avoimena on kuin kutsu salakuljetusliigoille alkaa organisoida bisnestä tähän suuntaan.

Voi muuten hyvin olla, että Juho Eerolan tekemä kirjallinen kysymys vaikutti tähän viisumivaatimukseen. Ja voi hyvin olla, että Eerolalle hommalaisten lähettämät viestit ovat vaikuttaneet siihen, että kysymys ylipäänsä esitettiin. Vaikuttaa siis voi vaikka se joskus tuntuukin toivottoman hitaalta. Seuraavaksi itärajan tilanne pitäisi ottaa tarkasteluun ja vaikuttamisen kohteeksi. Ainakin persujen kansanedustajille olisi hyvä lähettää viestejä ja kysyä miksei rajan tukkimista tehdä Norjan tapaan. Ja koettaa perustella, mikä vaara piilee rajan pitämisessä avoimena kevättä ajatellen.

Kela_Platinum

Quote from: Parzival on 02.01.2016, 21:07:17
Ruotsiin tulo kait vaikeutuu ensi maanantaista alkaen huomattavasti. Jos olen oikein ymmärtänyt aletaan tulijoitten papareita tarkistaa jo Tanskan puolella eli ilmeisesti on tarkoitus karsia paperittomat pois. Tämä saattaa lisätä painetta Suomea kohtaan jos löytyy joku reitti, jota kautta paperittomat pääsisivät tänne. Sikäli todella hyvä, että ainakin tämä linja on nyt tukittu.

Itärajan suhteen olemme käytännössä aikalailla Venäjän armoilla. Venäjä voi halutessaa alkaa kuskata porukkaa tänne vaikka kuinka paljon tai ainakin ummistaa silmänsä sikäläisten salakuljettajien toiminnalta. Todella edesvastuutonta ettei Suomen poliitikot uskalla otta rajaa itse omiin käsiinsä Norjan tapaan. Rajan pitäminen avoimena on kuin kutsu salakuljetusliigoille alkaa organisoida bisnestä tähän suuntaan.

Voi muuten hyvin olla, että Juho Eerolan tekemä kirjallinen kysymys vaikutti tähän viisumivaatimukseen. Ja voi hyvin olla, että Eerolalle hommalaisten lähettämät viestit ovat vaikuttaneet siihen, että kysymys ylipäänsä esitettiin. Vaikuttaa siis voi vaikka se joskus tuntuukin toivottoman hitaalta. Seuraavaksi itärajan tilanne pitäisi ottaa tarkasteluun ja vaikuttamisen kohteeksi. Ainakin persujen kansanedustajille olisi hyvä lähettää viestejä ja kysyä miksei rajan tukkimista tehdä Norjan tapaan. Ja koettaa perustella, mikä vaara piilee rajan pitämisessä avoimena kevättä ajatellen.

Kirjoitin tuossa aiemmin, että itärajan haltuunotto ja tilanteeseen puuttuminen saatta olla tietyllä tapaa helpompaa(en silti takaa etteikö vatulointiin menisi tolkuttomasti aikaa ennen kuin mitään tehdään.) Esim kokoomuksessa monella edustajalla on aika kova Venäjän pelko, ja tämä saatetaan tulkita niin että Venäjä systemaattisesti päästää näitä Suomeen. Muutenkin kaikki iltapäivälehdet uutisoivat tuosta itärajan tilanteesta selvästi herkemmin. Toivon vain että ei tule mitään järjestelykeskus 2 pelleilyjä, ja anneta viestiä itämafialle että luukut on auki. Itärajan tilanne on erittäin vakava ja olisi hyvä jos siihen puututtaisiin mahdollisimman aikaisin.

P

#136
Quote from: CaptainNuiva on 02.01.2016, 16:49:50
Quote from: uffomies on 02.01.2016, 16:05:19

Aina aavistuksia voi olla, lienekkö keskivertotyöntekijällä oikeuksia edes papereiden tarkistukseen. Lisäksi luulen jotta puolet matkustajista sanoisi että paperit hytissä. Kyllä ainoa mahdollisuus oikeasti tarkistaa on se laivan portti.

Lisäksi oikeasti ne paperit pitäisi tarkistaa juuri ennen tuloa Helsingin tuloportille niin mitä mieltä tarkistaa matkalla että paperit on? Jos ne lähtiessä on jo tarkistettu?

Ei ole oikeuksia tarkastaa taikka vaatia, vain Poliisilla ja muilla vastaavilla viranomaislla on tämä oikeus.
Tätä Poliisn tarkastusoikeutta ei myöskään pidä sekoittaa vaikkapa lipun ostossa pyydettävään passiin koska kyse on palvelun myynnistä jonka edellytyksenä on vaikkapa passin näyttäminen henkilöllisyyden tarkastamiseksi...Eli ostettettaessa ei ole pakko näyttää passia mutta myyjälläkään ei ole pakkoa silloin myydä lippua ja tilanne raukeaa sitten siihen.

Kas puri sitten todellisuus ns. persuksesta selittelyn päälle. Kun lukaiset tuon;

""Suomeen saapui kuutena päivänä viikossa Saksasta päivittäin 20–30 sellaista ihmistä, joilla ei ollut maahantuloon tarvittavia asiakirjoja. Tällöin poliisi ja rajavartiolaitos lähettivät Suomen Varustamot ry:lle kirjeen, jossa muistutettiin, että on laitonta tuoda maahan ulkomaalaisia, joiden edellytykset saapumiselle tiedetään ennalta puutteellisiksi", hän selvittää.

Meritse Saksasta Suomeen saapuneet ulkomaalaiset eivät olleet hakeneet turvapaikkaa lähtömaasta.

"Muistutimme varustamoja siitä, että puutteellisten asiakirjojen kanssa matkustavan henkilön tuominen Suomeen saattaa olla rangaistava teko. Varustamot ovat kirjeen jälkeen ryhtyneet toimiin hyvässä yhteistyössä, ja puutteellisten asiakirjojen kanssa Suomeen pyrkivien ulkomaalaisten tulo Vuosaareen on ehtynyt", Hanén toteaa.


Niin tajuat mitä minä tarkoitin. Finnlines on moraaliton firma. Rahasti niin pitkään, kun viranomaiset eivät kehdanneet asiaan puuttua. Kun alkoi nousta vaara, että tippuu Helsingissä penaltia monta tonnia per rahdattu matu ja velvoite kyyditä ne firman kustannuksella sinne missä pippuri kasvaa, niin alkoi lain noudattaminen kiinnostaa ja varustamolta löytyi kyky tarkistaa passit ja viisumit lippuja ostaessa. Eli selittely oli ihan höpöhöpöjä. Kannattaa boikotoida moista moraalitonta paskalafkaa, aika kun vain kykenee.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Parzival

Quote from: Kela_Platinum on 02.01.2016, 21:13:47
Quote from: Parzival on 02.01.2016, 21:07:17
Ruotsiin tulo kait vaikeutuu ensi maanantaista alkaen huomattavasti. Jos olen oikein ymmärtänyt aletaan tulijoitten papareita tarkistaa jo Tanskan puolella eli ilmeisesti on tarkoitus karsia paperittomat pois. Tämä saattaa lisätä painetta Suomea kohtaan jos löytyy joku reitti, jota kautta paperittomat pääsisivät tänne. Sikäli todella hyvä, että ainakin tämä linja on nyt tukittu.

Itärajan suhteen olemme käytännössä aikalailla Venäjän armoilla. Venäjä voi halutessaa alkaa kuskata porukkaa tänne vaikka kuinka paljon tai ainakin ummistaa silmänsä sikäläisten salakuljettajien toiminnalta. Todella edesvastuutonta ettei Suomen poliitikot uskalla otta rajaa itse omiin käsiinsä Norjan tapaan. Rajan pitäminen avoimena on kuin kutsu salakuljetusliigoille alkaa organisoida bisnestä tähän suuntaan.

Voi muuten hyvin olla, että Juho Eerolan tekemä kirjallinen kysymys vaikutti tähän viisumivaatimukseen. Ja voi hyvin olla, että Eerolalle hommalaisten lähettämät viestit ovat vaikuttaneet siihen, että kysymys ylipäänsä esitettiin. Vaikuttaa siis voi vaikka se joskus tuntuukin toivottoman hitaalta. Seuraavaksi itärajan tilanne pitäisi ottaa tarkasteluun ja vaikuttamisen kohteeksi. Ainakin persujen kansanedustajille olisi hyvä lähettää viestejä ja kysyä miksei rajan tukkimista tehdä Norjan tapaan. Ja koettaa perustella, mikä vaara piilee rajan pitämisessä avoimena kevättä ajatellen.

Kirjoitin tuossa aiemmin, että itärajan haltuunotto ja tilanteeseen puuttuminen saatta olla tietyllä tapaa helpompaa(en silti takaa etteikö vatulointiin menisi tolkuttomasti aikaa ennen kuin mitään tehdään.) Esim kokoomuksessa monella edustajalla on aika kova Venäjän pelko, ja tämä saatetaan tulkita niin että Venäjä systemaattisesti päästää näitä Suomeen. Muutenkin kaikki iltapäivälehdet uutisoivat tuosta itärajan tilanteesta selvästi herkemmin. Toivon vain että ei tule mitään järjestelykeskus 2 pelleilyjä, ja anneta viestiä itämafialle että luukut on auki. Itärajan tilanne on erittäin vakava ja olisi hyvä jos siihen puututtaisiin mahdollisimman aikaisin.

Aivan. Jos EU ja Turkki todella onnistuvat ensi kevään ja kesän aikana hillitsemään Balkanin reitin liikennettä, on Venäjän reitti uusi mahdollisuus elintasopakolaisille. Salakuljetusbisneksessä pyörii sen verran isot summa, että Venäjän mafia ja korrputoituneet viranomaiset voivat hyvinkin lähteä rahantekoon. Venäjällä asuu jo nyt paljon Keski-Aasian väkeä, joille elintasopakolaisuus saattaa alkaa vaikuttaa todella houkuttelevalta jos tyhmä Suomi pitää rajat auki ja jakaa näitä elinikäisiä syöttiläänpaikkoja yhtä avokätisesti kuin tähänkin saakka.

On lähes anteeksiantamatonta, että itärajan suhteen hallitus edelleen toimii "odotetaan ja katsellaan" -strategialla. Soini ja Orpo ovat julistaneet homman olevan hallinnassa. Miten ne voivat olla niin saatanan typeriä?

Kela_Platinum

Quote from: Parzival on 02.01.2016, 21:21:37
Napsuti napsuti naps
Aivan. Jos EU ja Turkki todella onnistuvat ensi kevään ja kesän aikana hillitsemään Balkanin reitin liikennettä, on Venäjän reitti uusi mahdollisuus elintasopakolaisille. Salakuljetusbisneksessä pyörii sen verran isot summa, että Venäjän mafia ja korrputoituneet viranomaiset voivat hyvinkin lähteä rahantekoon. Venäjällä asuu jo nyt paljon Keski-Aasian väkeä, joille elintasopakolaisuus saattaa alkaa vaikuttaa todella houkuttelevalta jos tyhmä Suomi pitää rajat auki ja jakaa näitä elinikäisiä syöttiläänpaikkoja yhtä avokätisesti kuin tähänkin saakka.

On lähes anteeksiantamatonta, että itärajan suhteen hallitus edelleen toimii "odotetaan ja katsellaan" -strategialla. Soini ja Orpo ovat julistaneet homman olevan hallinnassa. Miten ne voivat olla niin saatanan typeriä?

Joo ja Kreikalla on se ongelma, että niitä veneitä on vaikea käännyttää jos Turkki ei suostu ottamaan vastaan. Itärajalla riittää vain kun hakemus pikakäsitellään rajalla, tai sitten tehdään kuten Norja ja dokumentit pitää lähettää ennen. Muistaakseni luin 2kk sitten että joku spede maahanmuuttovirastosta sanoi "Ei suomi voi tehdä kuten Norja koska EU direktiivi" Joku voisi kertoa, että mitä tuossa EU direktiivissä tarkkaanottaen edes sanotaan rajalla käännyttämisestä?

Parzival

Quote from: Kela_Platinum on 02.01.2016, 21:26:18
Joo ja Kreikalla on se ongelma, että niitä veneitä on vaikea käännyttää jos Turkki ei suostu ottamaan vastaan. Itärajalla riittää vain kun hakemus pikakäsitellään rajalla, tai sitten tehdään kuten Norja ja dokumentit pitää lähettää ennen. Muistaakseni luin 2kk sitten että joku spede maahanmuuttovirastosta sanoi "Ei suomi voi tehdä kuten Norja koska EU direktiivi" Joku voisi kertoa, että mitä tuossa EU direktiivissä tarkkaanottaen edes sanotaan rajalla käännyttämisestä?

Tietyt tahot Suomessa näyttävät oikein omistautuneen isänmaan tuhoamiselle. Joltain vasemmistoliitolta tai anarkistien pyörittämältä "vapaa liikkuvuus" -huligaanijärjestöltä sitä voi odottaakin mutta aika vaaralliseksi menee touhu kun ministeriöt ja valtion virastotkin liittyvät joukkoon. Halosen nimityspolitiikka kai tehnyt tehtävänsä ja vihervasemmisto on tunkenut pukinsorkkansa jo julkiseen hallintoonkin. Vai menisikö tämä vain epäpätevyyden tiliin? Joka tapauksesa hallitus ja eduskunta viime kädessä vielä toistaiseksi käyttävät valtaa tässä maassa joten kaikesta huolimatta kannattaa yrittää vaikuttaa maahanmuuttokriittisten ministerin ja kansanedustajien kautta. Yrittämisellä ei ainakaan mitään menetä.

nimetönkeskustelija

Miksi muuten EU:n alueelle tulevat pakolaiset on pakko palauttaa Turkkiin. Voitaisiinhan ne laivata oikopäätä saapumisen jälkeen vaikkapa Libyaan. Libyaan voitaisiin perustaa massiivinen pakolaisleiri, jonka turvallisuutta valvoo esimerkiksi NATO ja johon toimittaa lääkkeitä ja ruokaa vaikkapa YK.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Kela_Platinum

Quote from: nimetönkeskustelija on 02.01.2016, 21:39:26
Miksi muuten EU:n alueelle tulevat pakolaiset on pakko palauttaa Turkkiin. Voitaisiinhan ne laivata oikopäätä saapumisen jälkeen vaikkapa Libyaan. Libyaan voitaisiin perustaa massiivinen pakolaisleiri, jonka turvallisuutta valvoo esimerkiksi NATO ja johon toimittaa lääkkeitä ja ruokaa vaikkapa YK.

Voi olla että kun touhu menee tarpeeksi pitkälle, niin tähän alkaa löytyä poliittista tahtoa, mutta toistaiseksi sitä ei ole.

uffomies

Quote from: P on 02.01.2016, 21:17:22
...

Niin tajuat mitä minä tarkoitin. Finnlines on moraaliton firma. Rahasti niin pitkään, kun viranomaiset eivät kehdanneet asiaan puuttua. Kun alkoi nousta vaara, että tippuu Helsingissä penaltia monta tonnia per rahdattu matu ja velvoite kyyditä ne firman kustannuksella sinne missä pippuri kasvaa, niin alkoi lain noudattaminen kiinnostaa ja varustamolta löytyi kyky tarkistaa passit ja viisumit lippuja ostaessa. Eli selittely oli ihan höpöhöpöjä. Kannattaa boikotoida moista moraalitonta paskalafkaa, aika kun vain kykenee.
Tämä toimii tietty lähtöpäässä mutta edelleen matkalla voi hävittää asiakirjat kuten ennenkin. Kumpi lienee sitten isompi ongelma?
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Parzival

Quote from: nimetönkeskustelija on 02.01.2016, 21:39:26
Miksi muuten EU:n alueelle tulevat pakolaiset on pakko palauttaa Turkkiin. Voitaisiinhan ne laivata oikopäätä saapumisen jälkeen vaikkapa Libyaan. Libyaan voitaisiin perustaa massiivinen pakolaisleiri, jonka turvallisuutta valvoo esimerkiksi NATO ja johon toimittaa lääkkeitä ja ruokaa vaikkapa YK.

Koska Euroopan Unionilta puuttaa johtajuus ja rohkeus tehdä mitään päätöksiä. Ainakin sellaisia joihin kuuluisi myös voimankäyttö. Jo Unkarin raja-aita sai "kansalaisjärjestöt" ja EU:n "humaanit" poliitikot hysteerisiksi. Luulen, että EU:n on pakko jossain vaiheessa tunnustaa tosiasiat ja myöntää, että myös "kovia otteita" tarvitaan. Tai sitten EU on tiensä päässä ja kansallisvaltiot alkavat tehdä omia ratkaisujaan kun sisäinen paine poliitikkoja kohtana kasvaa riittävän suureksi. En usko, että täysin omissa pilvilinnoissaan elävällä Euroopan Unionilla on tulevaisuutta. Ison vahingon se voi toki saada aikaiseksi ennen kuin alkaa rytistä. Vähän samaan tapaan kuin kävi Neuvostoliitolle.

Roope

Quote from: Parzival on 02.01.2016, 21:48:08
Luulen, että EU:n on pakko jossain vaiheessa tunnustaa tosiasiat ja myöntää, että myös "kovia otteita" tarvitaan.

EU on tekemällään sopimuksella ulkoistanut kovat otteet Turkille. EU:n ja Turkin rajan turvapaikanhakijavirran tukkiminen aiotaan kuitenkin kompensoida noutamalla satojatuhansia kiintiöpakolaisia suoraan Turkin puolelta jäsenmaihin jaettavaksi.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kela_Platinum

Quote from: Roope on 02.01.2016, 22:00:37
Quote from: Parzival on 02.01.2016, 21:48:08
Luulen, että EU:n on pakko jossain vaiheessa tunnustaa tosiasiat ja myöntää, että myös "kovia otteita" tarvitaan.

EU on tekemällään sopimuksella ulkoistanut kovat otteet Turkille. EU:n ja Turkin rajan turvapaikanhakijavirran tukkiminen aiotaan kuitenkin kompensoida noutamalla satojatuhansia kiintiöpakolaisia suoraan Turkin puolelta jäsenmaihin jaettavaksi.

Itse olen ainakin melko skeptinen tuosta koko sopimuksesta ja sen toimivuudesta.

P

Quote from: uffomies on 02.01.2016, 21:46:06
Quote from: P on 02.01.2016, 21:17:22
...

Niin tajuat mitä minä tarkoitin. Finnlines on moraaliton firma. Rahasti niin pitkään, kun viranomaiset eivät kehdanneet asiaan puuttua. Kun alkoi nousta vaara, että tippuu Helsingissä penaltia monta tonnia per rahdattu matu ja velvoite kyyditä ne firman kustannuksella sinne missä pippuri kasvaa, niin alkoi lain noudattaminen kiinnostaa ja varustamolta löytyi kyky tarkistaa passit ja viisumit lippuja ostaessa. Eli selittely oli ihan höpöhöpöjä. Kannattaa boikotoida moista moraalitonta paskalafkaa, aika kun vain kykenee.
Tämä toimii tietty lähtöpäässä mutta edelleen matkalla voi hävittää asiakirjat kuten ennenkin. Kumpi lienee sitten isompi ongelma?

Jos toimivat oikein, eli kirjaavat tiedot passista ja viisumista ylös. Helpointa skannaamalla, kuten Ryan Air esim. tekee, niin se passin hävittäminen ei auta matua pätkääkään, kun laivayhtiö voi oman selustansa turvatakseen antaa skannitiedot viranomaisille..  Mutta laivaan pääseminen taitaa rajoittua, kun näillä matuilla ei ole 99%tilla Shengenviisumia, joka antaa oikeuden matkustaa yli sisärajojen. Jos rahtaavat viisumittomia Saksasta Suomeen, niin siitä vaan penalttia ja velvoite vastata palaustukuluista, ihan kuin laki määrää..  Ilmeisesti suurimmalla osalla Finnlinesin rahtaamista matuista ei ole ollut viisumia ja silti ovat liput myyneet ja kyytiinsä ottaneet?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

multa tulille

Pirunko väliä sillä on, millä keinoin laittomat maahanatunkeutujat saadaan pysymään täältä pois ? Tärkeintä on että jotain  (vihdoin) tehdään. Ja sillä ei tämmöisessä tilanteessa ole mitään merkitystä, jos välineet eikä menetelmät ole  ihan ohjesäännön mukaiset, eine maahantunkeutujillaakaan ole ! Tärkeintä on, että torjunta pitää. Tuli vaan vähän myöhään lääkkeet apteekistä (niin kuin panssarinyrkit ja kauhut varkoilta kesällä -44 vasta Taliin ja Ihantalaan) mutta tärkeintä on että tuli.   

Ja nyt vaan vauhtia siihen palautukseen. Näyttää kenraali Talvi antavan oman panoksensa (ainakin valkoisen Suomen alueella), näyttivät sääennustukset sellaisilta. Eikä yhtään toppatakkia eikä talvisaapasta enää pitäisi viedä VOK:hiin. Sekin  vauhdittaa kummasti paluuta  sinne mistö  tulivat, kun pakkanen puree elintasohuijarin kaikkia ulokkeita  !

Roope

Quote from: Kela_Platinum on 02.01.2016, 22:05:59
Quote from: Roope on 02.01.2016, 22:00:37
EU on tekemällään sopimuksella ulkoistanut kovat otteet Turkille. EU:n ja Turkin rajan turvapaikanhakijavirran tukkiminen aiotaan kuitenkin kompensoida noutamalla satojatuhansia kiintiöpakolaisia suoraan Turkin puolelta jäsenmaihin jaettavaksi.

Itse olen ainakin melko skeptinen tuosta koko sopimuksesta ja sen toimivuudesta.

Turkki sai jo lupauksen vähintään kolmesta miljardista eurosta ja aikataulun viisumivapaudelle. Kumpikaan osapuoli ei ota turhia paineita siitä, toimiiko sopimus. Jos on tarvetta väittää, että se "toimii", niin sitten vain sanotaan sen toimivan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

CaptainNuiva

Quote from: P on 02.01.2016, 21:17:22
Quote from: CaptainNuiva on 02.01.2016, 16:49:50
Quote from: uffomies on 02.01.2016, 16:05:19

Aina aavistuksia voi olla, lienekkö keskivertotyöntekijällä oikeuksia edes papereiden tarkistukseen. Lisäksi luulen jotta puolet matkustajista sanoisi että paperit hytissä. Kyllä ainoa mahdollisuus oikeasti tarkistaa on se laivan portti.

Lisäksi oikeasti ne paperit pitäisi tarkistaa juuri ennen tuloa Helsingin tuloportille niin mitä mieltä tarkistaa matkalla että paperit on? Jos ne lähtiessä on jo tarkistettu?

Ei ole oikeuksia tarkastaa taikka vaatia, vain Poliisilla ja muilla vastaavilla viranomaislla on tämä oikeus.
Tätä Poliisn tarkastusoikeutta ei myöskään pidä sekoittaa vaikkapa lipun ostossa pyydettävään passiin koska kyse on palvelun myynnistä jonka edellytyksenä on vaikkapa passin näyttäminen henkilöllisyyden tarkastamiseksi...Eli ostettettaessa ei ole pakko näyttää passia mutta myyjälläkään ei ole pakkoa silloin myydä lippua ja tilanne raukeaa sitten siihen.

Kas puri sitten todellisuus ns. persuksesta selittelyn päälle. Kun lukaiset tuon;

""Suomeen saapui kuutena päivänä viikossa Saksasta päivittäin 20–30 sellaista ihmistä, joilla ei ollut maahantuloon tarvittavia asiakirjoja. Tällöin poliisi ja rajavartiolaitos lähettivät Suomen Varustamot ry:lle kirjeen, jossa muistutettiin, että on laitonta tuoda maahan ulkomaalaisia, joiden edellytykset saapumiselle tiedetään ennalta puutteellisiksi", hän selvittää.

Meritse Saksasta Suomeen saapuneet ulkomaalaiset eivät olleet hakeneet turvapaikkaa lähtömaasta.

"Muistutimme varustamoja siitä, että puutteellisten asiakirjojen kanssa matkustavan henkilön tuominen Suomeen saattaa olla rangaistava teko. Varustamot ovat kirjeen jälkeen ryhtyneet toimiin hyvässä yhteistyössä, ja puutteellisten asiakirjojen kanssa Suomeen pyrkivien ulkomaalaisten tulo Vuosaareen on ehtynyt", Hanén toteaa.


Niin tajuat mitä minä tarkoitin. Finnlines on moraaliton firma. Rahasti niin pitkään, kun viranomaiset eivät kehdanneet asiaan puuttua. Kun alkoi nousta vaara, että tippuu Helsingissä penaltia monta tonnia per rahdattu matu ja velvoite kyyditä ne firman kustannuksella sinne missä pippuri kasvaa, niin alkoi lain noudattaminen kiinnostaa ja varustamolta löytyi kyky tarkistaa passit ja viisumit lippuja ostaessa. Eli selittely oli ihan höpöhöpöjä. Kannattaa boikotoida moista moraalitonta paskalafkaa, aika kun vain kykenee.

Jo aiemmin kirjoitin hätäkakasta ja se pätee tuonkin tarjotun tekstin osalta.
On olemassa käytäntö joka on sopimusten mukainen ja viranomaisten vahvistama, tätä käytäntöä noudatetaan kunnes viranomaisilta tulee mahdollisesti uusia määräyksiä uusiin käyntäntöihin ja uusiin sopimuksiin taikka poikkeusmenettelyihin liittyen.
Ja huomaa: "poliisi ja rajavartiolaitos lähettivät Suomen Varustamot ry:lle kirjeen...jne"
http://www.shipowners.fi/fi/suomen+varustamot+ry/
Suomen Varustamot Ry ei ole Finnlines eikä Poliisi eikä Rajavartiosto ole ilmoittanut Finnlinesille kirjettä lähetetyn vaan yhdistykseen kuuluvat lähes kaikki Suomen varustamot ihan pienestä viljankuljetusfirmasta lähtien.
Edelleen, kirjeessä muistutetaan jo vuosikymmeniä voimassa olleista käytännöistä, ei suinkaan tiedoteta uusista määräyksistä.

Ja sitten:

Sisärajoilla...
...et joudu rajatarkastukseen.
...Schengen‑valtioiden on poistettava kaikki maantieliikenteen
sujuvuutta haittaavat esteet, kuten tarpeettomat
nopeusrajoitukset.
...poliisi voi tehdä tarkastuksia, mutta ainoastaan yleistä
turvallisuutta uhkaavaa vaaraa tai rajat ylittävää rikosta
koskevan poliisitiedon perusteella.
...satamissa ja lentoasemilla voidaan tehdä tarkastuksia,
mutta ainoastaan matkalippujen haltijoiden henkilöllisyyden toteamiseksi


Kuuluminen alueeseen, jonka sisärajoilla ei ole valvontaa,
merkitsee sitä, että nämä maat

eivät tee rajatarkastuksia sisärajoillaan (eli Schengen‑
valtioiden välisillä rajoilla)

toteuttavat ulkorajoillaan (eli Schengen‑alueeseen
kuuluvien ja kuulumattomien maiden välisillä rajoilla)
yhdenmukaistettua valvontaa, jonka perusteet on
tarkoin määritelty
Sekä EU:n että EU:n ulkopuolisten maiden kansalaiset
voivat siis matkustaa vapaasti Schengen‑alueella, ja heidät
tarkastetaan vain, kun he ylittävät alueen ulkoraja

http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/e-library/docs/schengen_brochure/schengen_brochure_dr3111126_fi.pdf
(Boldaukset minun)

Voit kiukutella vaikka kuinka mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa että ei varustamoilla ole vaaraa olla noudattamatta kulloinkin voimassa olevia määräyksiä sen vuoksi että saataisiin joitakin matuporukoita tuotua maahan.
Kuten aiemmin kirjoitin, salaliittoteorioiden puolelle pukkaa näillä väitteilläsi.

Jokainen näistä uutisista suorastaan kirkuu rivien välistä sitä että Schengenin poikkeuksia aletaan soveltamaan nyt kun niitä olisi jo aiemmin pitänyt ottaa käyttöön mutta koska on viivytelty ja vahinkoa taas kerran tullut niin parempi yrittää selitellä että "Eihän me mutta kun nuo muut" kaavalla.

Lopuksi:
Kirjoitat että varustamoilta löytyy nyt kyky tarkistaa passeja ja viisumeita.
Ei löydy, vaatiminen tarkastettavaksi on edelleen viranomaisten asia niin Saksassa kuin Suomessakin.
Ihan noin vinkkinä ja vertailuna, voit ostaa lentolipunkin vaikka Timbuktuun ja passiasi tai viisumiasi ei oston yhteydessä tarkisteta vaan vasta kun ole menossa lentokentän passintarkastukseen (Jota ei hoida lentokoneen  työntekijä) ja koneessa sitä ei enää kysellä.
Näin toimitaan myös satamissa, pitäisi olla ihan helppo asia hahmottaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."