News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-12-09 YLE: Valtakunnansyyttäjä rinnastaa polttopulloiskut terrorismiin

Started by ämpee, 09.12.2015, 19:43:54

Previous topic - Next topic

ämpee

Quote from: valtakunnansyyttäjäuhkana myös "rasistien ja suvakkien" yhteenottojen kärjistyminen

Suomennettuna tämä tarkoittanee, "kuulapääkovennukset tulevat kovenemaan, suvakkien militanttiosasto anarkistit tullaan kohtapuoleen punnitsemaan kehässä".
Uutinen tässä

Quote from: valtakunnansyyttäjäValtakunnasyyttäjä Matti Nissinen varoittaa viharikoksista, jotka voivat johtaa jopa kuolonuhreihin. Hän myös pelkää, että rasistien ja maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvien yhteenotot voivat muuttua väkivaltaisiksi.

Nuivat ovat siis rasisteja, ja väkivaltavasemmisto maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvia.
Ilman epäilystäkään valtakunnansyyttäjä tässä esittelee puolueetonta näkemystä vailla ennakkoasenteita.

Tähän mennessä väkivaltaa, SRV:n porukan yhdellä kädellä laskettavissa olevia jäseniä huomioimatta, on harjoittanut, tai pyrkinyt harjoittamaan pelkästään vihavasemmisto, eikä provosoinneista huolimatta ole vastaavia primitiivireaktioita ollut nuivien leirissä näkyvissä yhtään.
Ainoa menetelmä saada nuivat tappeluun mukaan on poistaa poliisi ja saada nuivat puolustuskannalle.
Tämäkö on nyt sitten tarkoitus ??

Quote from: valtakunnansyyttäjäValtakunnansyyttäjä Matti Nissinen puuttuu poikkeuksellisella tavalla maahanmuuton myötä syntyneeseen rikollisuuteen. Hän kirjoittaa julkaisemassaan blogitekstissä olevansa erityisen huolissaan suomalaisten tekemistä rasistisista rikoksista ja maahanmuuton aiheuttamasta vastakkainasettelusta. Rasististen rikosten seuraukset voi Nissisen mielestä rinnastaa terrori-iskuun. Hän myös pelkää, että suomalaisten jaottelu rasisteihin ja suvakkeihin voi johtaa jopa väkivaltaan.

On todellakin poikkeuksellinen tapa kiinnittää huomiota kantaväestöön, tilanteessa jossa maahamme saapuvat syyllistyvät monin verroin törkeämpiin rikoksiin.
Vai oliko tarkoitus esittää, että maahantulijoiden rikollisuudessa ei ole mitään poikkeavaa, mutta kantaväestö saattaa alkaa esittämään jotain poikkeavaa, ja tämä poikkeava olisi rasistien ja suvakkien välinen väkivalta, johon halukkuutta on osoitettu jokseenkin yksipuolisesti suvakkien militanttisiiven suunnalta ?

Quote from: valtakunnansyyttäjäValtakunnansyyttäjä Matti Nissinen arvioi, että maahanmuutosta on tullut ukkosenjohdatin, johon syrjäytyminen ja yhteiskunnan eriarvoistuminen purkautuvat.

Tuolla lausunnolla valtakunnansyyttäjä kertoo, ettei häntä kiinnosta käydä keskusteluita maahantunkeutumisen aiheuttamista ongelmista, vaan kuittaa koko keskustelun rasistien syrjäytymisenä ja yhteiskunnan eriarvoistumisena.
Toisaalta heti puheenvuoron alussa tehtiin perusasiat selviksi, ja se ketkä ovat rasisteja ja ketkä suvakkeja, joten ei tämä jatkokaan mitenkään hämmästytä.

Quote from: valtakunnansyyttäjäNissinen on erityisen huolissaan suomalaisten tekemistä rasistisista rikoksista, joissa rikokset kohdistuvat suoraan turvapaikanhakijoihin tai esimerkiksi vastaanottokeskuksiin. Vakavimpia ovat olleet polttopulloiskut.

Mitenkään vähättelemättä humalaisten päähänpistojen mahdollisia vakavia seurauksia, niin näitä polttopulloiskuja tuskin on tapahtunut täysiin vastaanottokeskuksiin monikon arvoisesti.
Tyhjiäkin on polteltu, jos on polteltu, varsin maltillisesti jos vaikka verrataan asiaa Ruotsalaisten koulujen syttymisherkkyyteen.
Maahantunkeutujien rikoksista Nissinen ei ole laisinkaan huolissaan, mutta nehän kaiketi kuuluvatkin pakettiin ?

Quote from: valtakunnansyyttäjäNissinen muistuttaa, että kiihottaminen kansanryhmää vastaan on myös vakava rikos, joka voi johtaa siihen, että joku muu tarttuu polttopulloon. Nissisen mukaan kiihottajan selitykset on helppo arvata.

Tätä asiaa helpottaisi kummasti tuon lain kansanryhmää vastaan kiihottamisesta muokkaaminen siten, että alemmillakin oikeusasteilla siitä saataisiin selvää ilman arpajaisia, kuten on asiantila nykyään myös niillä ylemmillä oikeusasteilla.
Kansalaisten mahdollisuus selvittää itselleen jonkun lain sisältö ja tarkoitus on jokseenkin mahdotonta, mikäli asiantuntijatkaan eivät pääse siitä sopuun ilman äänestämistä.
Valtakunnansyyttäjänä Nissinen voisi omalta tontiltaan varsin helposti myötävaikuttaa tähän lain selkeyttämiseen, mikäli hän haluaa nähdä vähemmän tämän lain rikkomisesta johtuvia juttuja, jotka nekään eivät kyllä ole syypäitä oikeuslaitoksen nykyiseen kuormitukseen, mikäli sellaista ylipäätään on.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

acc

Valtakunnansyyttäjä Matti Nissinen pitää virastonsa verkkosivuilla blogia, johon voi jättää kommentteja.
http://www.vksv.fi/fi/index/blogi/6IT6WEKMx/2015/SxcsvMiND.html.stx
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Archaeopteryx

Eiköhän sieltä demla paista tämänkin herran taustalta, vaikka miten on urallaan vastustanut julkisesti hyväveliverkostoja.

Työtäänhän Nissinen vain tekee. Syyttää valtakuntaa, eli sen kansalaisia.

Gunnar Hymén

tämä suvakki menee askeleen pitemmäksi, rinnastaa matun tupakantumppi-liekit suomalaisten terrorismiin
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

niemi2

Valtakunnansyyttäjä Nissinen hyökkää avoimesti demokratiaa, perustuslakia ja ihmisten perusoikeuksia vastaan.

Tälläiset sivistymättömät ja ammattitaidottomuutta osoittavat ulostulot ovat ominaisia banaanivaltioissa, mutta ei länsimaiseksi demokratiaksi miellettävässä maassa, jossa on syyttömyysolettamus ja mielipiteen ilmaisun vapaus. Tätä tulisi kunnioittaa ja lait koskevat myös valtakunnansyyttäjää.

Valtakunnansyyttäjä Nissinen esittää julkisen väitteen, että muut kuin maahanmuuttomyönteiset ovat rasisteja ja rasistiksi väittäminen on tarkoituksenmukaista herjaamista ja valtakunnansyyttäjän ja virastonsa puolueettomuus on kyseenalainen.

Mikäli et ole valtakunnansyyttäjän mielestä maahanmuuttomyönteinen ja saat joskus syytteen, niin tuomion saadessa tuomio tulee käsitellä EIT:ssä, jossa punnitaan valtakunnansyyttäjän soveltuvuus tehtäväänsä ko. lausunnon perusteella.

Valtakunnansyyttäjä käyttää asemaansa väärin ja esittää tekaistuja syytteitä ja herjauksia poliittisten mieltymystensä perusteella. Valtakunnansyyttäjä pyrkii häiritsemään perustuslaillisten oikeuksien harjoittamista sekä perustuslain ja YK:n yleismaailmallisen ihmisoikeusjulistuksen takaamia oikeuksia mielipiteen ilmaisuun. Asemansa takia valtakunnansyyttäjä pyrkii lausunnollaan häiritsemään demokraattista prosessia.

Valtakunnansyyttäjän lausunnon jälkeen eri mieltä olevien on syytä pelätä joutuvansa valtakunnansyyttäjän ajojahdin kohteeksi poliittisin perustein koska valtakunnansyyttäjä on jo kertonut missä kontekstissa tapaukset tullaan käsittelemään.

Valtakunnansyyttäjän tulisi erota tehtävistään, jotta luottamus syyttäjänvirastoon säilyy. Oikeuslaitoksen luottamusta ei voi uhrata yhden valtakunnansyyttäjän poliittisen mission takia eikä valtakunnansyyttäjä voi mitätöidä ihmisten perusoikeuksia tai häiritä demokraattista prosessia.

Aiempi valtakunnansyyttäjä Mika Illman kertoi jo aiemman oikeustapauksen johtuneen siitä ettei viranomaista sovi arvostella.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Golimar

QuoteUeat eri syyttäjänvirastot ovat ostaneet johtamiskoulutusta valtakunnansyyttäjä Matti Nissisen veljen Vesa Nissisen yhtiöltä Deep Lead Oy:ltä. Matti Nissinen on kaikkien Suomen syyttäjien esimies. Hän itse kävi veljensä yhtiön koulutuksessa vuonna 2007 ollessaan valtionsyyttäjä.

Käytyään Deep Leadin koulutuksen Matti Nissinen siirtyi Itä-Suomen syyttäjänviraston johtavaksi kihlakunnansyyttäjäksi. Tämän jälkeen viraston apulaispäälliköt ja hallintosihteeri kävivät läpi saman koulutuksen. Nissisen mukaan virastossa tarvittiin johtamisvalmennusta.

"Olin itse aloitteellinen ja otin johtoryhmässä koulutuskysymyksen esiin muistaakseni vuonna 2007. Toin itse esille mahdollisuuden Deep Leadin tarjoamaan valmennukseen. Oikeudellisesti katsottuna tilanne on ongelmallinen ja virhearviointi minulta. Olin tilanteessa ilman muuta esteellinen. Juristina minun olisi pitänyt ymmärtää, että siinä syntyi jääviystilanne", Nissinen myöntää.

"Päädyin tällaiseen ratkaisuun ja jälkikäteen ajatellen se oli huonoa harkintaa. Olin liian innostunut johtamisen kehittämisestä. Esteellisyysnäkökohta ja menettelytapa jäivät huomioimatta. Mutta ei hyväkään tarkoitus juridisessa mielessä pyhitä menettelytapoja, vaikka koulutus sinänsä oli tarpeellista."

"Se tässä nyt ottaa päähän, jos syyttäjälaitoksen maine tästä kärsii. Että tavallaan tulee vahingoittaneeksi sitä, mitä tässä on muutoin koittanut vaalia. Se aiheuttaa pientä itseruoskintaa. Mutta näin olen itse toiminut niin kuin tässä olen nyt kertonut."

Nissinen sanoo, että asia olisi tuolloin pitänyt pyörittää valtakunnansyyttäjänviraston kautta, niin että hänellä ei olisi ollut siinä roolia.

"Mihinkään taloudellisiin intresseihin minulla ei ollut mitään tarvetta. Veljeni yhtiön taloudelliset asiat eivät kuulu minulle."

On hyvä, että tämä asia nousee nyt esiin. Se pakottaa miettimään omia menettelytapojaan.
DEEP LEADIN syväjohtamisen valmennuksessa ovat aikanaan käyneet myös kaikki valtakunnansyyttäjänviraston aiemman johtoryhmän jäsenet, joista kaksi on nykyisessä.

Matti Nissinen kertoo, että siirryttyään vuonna 2010 valtakunnansyyttäjäksi, hän havaitsi virastossa samanlaisen koulutusvajeen kuin Itä-Suomen syyttäjänvirastossa. Vuorovaikutuskäyttäytyminen oli tarvetta saada ajan tasalle.

Hän keskusteli asiasta silloisen apulaisvaltakunnansyyttäjän Jorma Kalskeen kanssa. Asia oli määrä hoitaa niin, että Jorma Kalske käsittelee viraston johtoryhmään liittyvät asiat hallinnollisesti ja tekee päätökset.

"Mutta kyllä minä sielläkin osallistuin asian käsittelyyn ja kerroin, mitä tiedän erilaisista valmennustuotteista. Jos olisin ollut tarpeeksi varovainen, olisin ottanut asian esille ja poistunut sen jälkeen huoneesta. Mutta en minä siinä tilanteessa lähtenyt, vaan osallistuin asian käsittelyyn. Kerroin Deep Leadin tuotteesta sen minkä tiesin. Veljeni ja minun sukulaisuus oli tiedossa, enkä piilotellut sitä mitenkään", Nissinen kertoo.

"Olen näihin päiviin asti ollut sitä mieltä, että tällaiseen keskusteluun voisi osallistua. Valmennusmarkkinoilla on erilaisia tuotteita. Mutta ehkä siinäkin täytyy menetellä varovaisemmin. On hyvä, että tämä asia nousee nyt esiin. Se pakottaa miettimään omia menettelytapojaan. En kuitenkaan tunnustaudu veljeni yhtiön myyntimieheksi, vaan osaamisten kehittäjäksi ja Deep Leadin tuote on myynyt itseään."

Valtakunnansyyttäjänvirasto on maksanut johtoryhmänsä jäsenten Deep Leadin koulutuksia.

Valtakunnansyyttäjänvirasto ei pystynyt toimittamaan Suomen Kuvalehdelle Deep Leadilta ostettujen palvelujen kokonaissummaa.

Matti Nissinen sanoo olevansa koulutusmyönteinen ja kehittämishakuinen ihminen.

"Siinä tapahtuu uskoon tulemiseen verrattava kokemus, kun esimerkiksi vuorovaikutuskäyttäytymistä koskevassa tutkimuksessa tulee itse syvällisen oivalluksen äärelle. En pysty pitämään sisälläni sellaista uskoon tulemista, kun keskusteluun tulee vaikkapa johtamisvalmennus. Olen ehkä laajemmin ajatellen tästä viasta johtuen nyt tässä tilanteessa."

"Täyttä roskaa", sanoo eräs valmennuksessa ollut syyttäjä.
MATTI NISSINEN kertoo Deep Leadin valmennuksesta myönteisesti myös yrityksen verkkosivuilla. Huhtikuussa 2009 julkaistussa haastattelussa kerrotaan, että Nissisen mukaan syväjohtaminen on ollut johtamistaitojen keskeinen kehittämisväline. Valmennuksen myötä oli helpompi "myydä" ajatus uudenlaisesta toimintamallista koko organisaatiolle. Juttu on otsikoitu "Syväjohtamisesta syntyi yhteinen johtamisen kieli".

"Tulokset osoittavat, että valmennuksessa esiin nousseisiin epäkohtiin ja keskinäiseen vuorovaikutukseen on panostettu ja siinä on myös onnistuttu. Kun tulokset saatiin, niistä oli mukava raportoida Jurillekin (kouluttaja)", hän toteaa haastattelussa.

Vuonna 2015 Vesa Nissisen ja kahden muun kirjoittajan teoksessa Syväoppimisesta syväjohtamiseen Matti Nissinen kuvailee useassa kohdassa johtamiseen liittyviä teemoja.

"Olen kehittynyt paljolti Deep Leadin kautta. Nimenomaan arvioinnissa ja itsetuntemuksessa. On aidosti tapahtunut kehittymistä viime vuosina. Optimistinen ja positiivinen, aikaansaava ja tehokas, jopa pelottavan välillä. Paljon teen asioita, mutta kaikki hoituu. Sopii juristin ammattiin."

KOULUTUKSESSA on käynyt useita päällikkötason syyttäjiä esimerkiksi Helsingin, Länsi-Uudenmaan ja Itä-Suomen syyttäjänvirastoista. Koulutuksen tasosta ollaan eri mieltä.

"Olen käynyt useissa koulutuksissa urani aikana ja tämä oli todella hyvä", sanoo erään syyttäjänviraston johtava kihlakunnansyyttäjä.

Helsingin syyttäjänvirastossa on taas esiintynyt voimakasta arvostelua koulutusta kohtaan. "Täyttä roskaa", sanoo eräs valmennuksessa ollut syyttäjä.

Vuosien varrella yrityksen järjestämässä koulutuksessa on käynyt kymmeniä suomalaisia huippuvaikuttajia ja pörssiyhtiöiden johtajia. Valmennuksessa ovat olleet esimerkiksi Microsoftin entinen toimitusjohtaja Martti Mehtälä, KRP:n entinen rikosylitarkastaja ja suojelupoliisin nykyinen apulaispäällikkö Olli Kolstela sekä SOK:n nykyinen pääjohtaja Taavi Heikkilä.

DEEP LEAD perustettiin vuonna 2002 ja se perustuu Vesa Nissisen kehittämään metodiin syväjohtamisesta. Suomen Asiakastiedon mukaan Vesa Nissinen on Deep Leadin hallituksen puheenjohtaja. Yhtiö kertoo olevansa johdon, esimiestyön sekä tavoitteellisen vuorovaikutuksen valmennukseen erikoistunut yritys. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna noin 1,3 miljoonaa euroa.

Yhtiön perustajiin kuuluva kasvatustieteen tohtori, eversti Vesa Nissinen on puolustusvoimain komentajan entinen erityisavustaja ja toimii nykyisin Puolustusvoimien tutkimuslaitoksen johtajana. Hänellä on myös johtamisen dosentuuri Lapin yliopistossa.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/syyttajanvirastot-ostivat-koulutusta-valtakunnansyyttajan-veljen-yhtiolta-esteellinen-tein-virheen/?shared=959481-f1f01e3e-500

Rauno Murju

Järjestelmän kuppaaminen lähipiirille on yleisesti hyväksytty maan tapa oikein pääministerin johdolla.

Suomessa on tutkimuksien mukaan vähiten korruptiota kaikista maailman valtioista.  :)

Archaeopteryx

Jostain syystä Matti Nissinen esittää, että ensin kauppaamalla tuttunsa (tässä tapauksessa veljensä) palveluksia, ja sen jälkeen poistumalla paikalta tilanne näyttäisi jotenkin paremmalta. Ihan samaa hyväveli-sontaa se olisi silläkin tavalla tehtynä. Nykyään sillä on vain hienompi nimitys: "verkostoituminen", jossa pienessä piirissä sutkitaan veronmaksajien rahaa toisten liiveihin näennäisesti laillisella tavalla.

Minkäs teet. Suomessa pitää olla piireissä ja täydellisen arvostelukyvytön lammas edetäkseen julkistehtävien uralla. Joillakin näyttää moraali venyvän mitä ihmeellisimpiin taitoksiin, ilmeisesti he kestävät sen elämässään.

Skeptikko

Kai tästä  Nissisen touhusta, joiden ilmeisesti itsekin myöntää olleen laittomia, on tehty tutkintapyyntö poliisille tai kantelu oikeusvalvontaviranomaisille?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Uimakoulutettava

Quote from: Golimar on 27.02.2017, 14:07:43

Toin itse esille mahdollisuuden Deep Leadin tarjoamaan valmennukseen. Oikeudellisesti katsottuna tilanne on ongelmallinen ja virhearviointi minulta. Olin tilanteessa ilman muuta esteellinen. Juristina minun olisi pitänyt ymmärtää, että siinä syntyi jääviystilanne", Nissinen myöntää.

"Siinä tapahtuu uskoon tulemiseen verrattava kokemus, kun esimerkiksi vuorovaikutuskäyttäytymistä koskevassa tutkimuksessa tulee itse syvällisen oivalluksen äärelle. En pysty pitämään sisälläni sellaista uskoon tulemista, kun keskusteluun tulee vaikkapa johtamisvalmennus. Olen ehkä laajemmin ajatellen tästä viasta johtuen nyt tässä tilanteessa."

"Olen kehittynyt paljolti Deep Leadin kautta. Nimenomaan arvioinnissa ja itsetuntemuksessa. On aidosti tapahtunut kehittymistä viime vuosina. Optimistinen ja positiivinen, aikaansaava ja tehokas, jopa pelottavan välillä. Paljon teen asioita, mutta kaikki hoituu. Sopii juristin ammattiin."

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/syyttajanvirastot-ostivat-koulutusta-valtakunnansyyttajan-veljen-yhtiolta-esteellinen-tein-virheen/?shared=959481-f1f01e3e-500

Epäilemättä Valtakunnan Syyttäjän Sali on pelottavan tehokas.

Se on oikein, kun Asia on.  :) :flowerhat:

Ihmettelen menoa yhä vähemmän.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Rauno Murju

Mahtaako valitus johtaa mihinkään?

Poliittinen viranomainen tutkii toisen viranomaisen tekemiset, eikä löydä moitittavaa. Luulisi oikeustieteellisen koulutuksen saaneen ja ammatissaan pärjänneen syyttäjän hallitsevan lain ja muotoseikat, sekä niiden hyödyntämisen, mikäli on henkilökohtaisia intressejä ja niitähän varmasti on.

Titus

eli esim kurdien Turkin suurlähetystön polttopullottaminen on nyt terrorismia ja viralliseltakin taholta tuomittavaa ?

8)
that's a bingo!

Yhteisöjäävi

Tämä on kyllä sellainen uutinen, jota on vaikea kommentoida vihapuhumatta. Väärien sanavalintojen suhteen kyllä vaaditaan "nollatoleranssia" ja liukastuneita ilmauksia pidetään äärimmäisen vakavana loukkauksena samalla kuin perussuomalaistensyyttäjä itse tyhjentää veronmaksajan lompakkoa veljensä taskuihin kaltaistensa katsellessa hiljaa vieressä suut supussa.

Ei ihme että nämä sankarit pelkäävät kansaa ja pitävät sitä kostonjanoisena yms. kun itse aivan varmasti tietävät tekevänsä väärin mutta siitä huolimatta tekevät niin kuin tekevät.

kummastelija

Tälle on nimikin. Se on korruptio. Näyttää pahalta. Korkeat virkamiehet ovat vähemmästäkin eronneet. Oma-aloitteellisesti.

Kukas olikaan se oikeusministeri, joka voi ilmoittaa poliittisen luottamuksen katoamisesta? Piffi?
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Java

Nyt on aika diippii kamaa kun tuon tason syyttäjä hyväveli koijaa veljelleen sopimuksia, pitäisikö normi kansalaisten vielä uskoa syyttäjän viraston oikeudenmukaisuuteen!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Yhteisöjäävi

Muutama herkkupala valtakunnansyyttäjänviraston omilta sivuilta:

"Esimiesten omalla toiminnallaan antama esimerkki on tärkeä."

"Syyttäjälaitoksella on aivan erityinen asema ja tehtävä demokraattisessa oikeusvaltiossamme. Syyttäjälaitoksen puolesta ja nimissä toimivat sen palveluksessa oleva ihmiset. Epäeettinen toiminta on aina syvässä ristiriidassa koko syyttäjälaitoksen yhteiskunnallisen aseman ja siltä edellytettävän luottamuksen kanssa."

"Toimimme ja teemme ratkaisumme vapaina ulkopuolisesta ja epäasiallisesta vaikuttamisesta."

"Riippumattomuus on vapautta eturistiriidoista. Riippumattomuutta arvioidaan myös ulkopuolisen silmin. Kyse on siitä, miltä asiat ulkopuolisen silmin näyttävät."

"Ymmärrämme tarvittaessa jäävätä itsemme ja siirtää asia toisen hoidettavaksi siihen enempää puuttumatta."

"Meihin luotetaan, ja haluamme joka päivä olla tämän luottamuksen arvoisia."

Olis mulla muutakin mutta jääköön nyt tähän.

Yhteisöjäävi

Meillä on paras syyttäjälaitos, minkä rahalla voi ostaa.

Ernst

Nissisen pitää erota heti. Jos ei eroa, ministeri Lindströmin pitäisi herätä koomastaan ja toimia aloitteellisesti.

Sivistysmaissa tämä olisi jo tapahtunut.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Eisernes Kreuz

"Riippumattomuus on vapautta eturistiriidoista. Riippumattomuutta arvioidaan myös ulkopuolisen silmin. Kyse on siitä, miltä asiat ulkopuolisen silmin näyttävät."

No nyt ainakin meikäläisen silmin katseltuna näyttää kyllä todella pahalta.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Tsuudi

Sen verran pitää kommentoida kokemuksesta, että tuo Deep lead konsepti on poikkeuksellinen muihin johtamisvalmennusjärjestelmiin verrattuna. Nissisen firmalla on siihen yksinoikeus. Se on käytössä puolustusvoimissa jollain lisenssillä. Kai siksi, että kehittäjä on ollut PVn virassa ja ilmeisesti jonkun sopparin sen käytöstä. Malli on mielestäni edelleen ylivoimainen, vaikka sillä ikää onkin. Se ei ole muotiherkkä, koska se on kehitetty tieteellisesti. Se toimii oikeasti käytännössä, koska sillä voi analysoida ja kehittää johtamiskäyttäytymistä. Tämä kohdentaa resurssit oikein ja yleensä johtamisen vaikuttavuus paranee, ja samalla yleensä ilmapiirikin, koska johtamiskäyttäytymisellä on suuri merkitys ilmapiirin kannalta.
Tokihan tässä on jääviysasiakin mitä ilmeisimmin, mutta kyllä konsepti on kovassa maineessa, ketkä asiaa tuntevat. Näitä Sarasvuon jorinoista ei voi edes samana päivänä puhua. Näin ollen en epäile yhtään etteikö valinta olisi voinut kohdistua ko. firmaan muutoinkin.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

Skeptikko

Quote from: Ernst on 27.02.2017, 22:09:07
Nissisen pitää erota heti. Jos ei eroa, ministeri Lindströmin pitäisi herätä koomastaan ja toimia aloitteellisesti.

Pitäisi aloittaa jonkinlainen erikoistutkinta Nissisen touhuista vuosien varrelta. Jos kyse on tahallisesta teosta, niin varsin tyypillisesti sellaisista kärähtävällä on kontollaan muitakin kuin vain se teko, josta hän sattuu ensiksi kärähtämään. Kuten Jari Aarnion tapauksesta huomattiin, kun villaisella painamisen sijaan alettiin vihdoin tutkimaan tarkemmin asioita, niin alkoi paljastua yhä pahempia juttuja. On syytä muistaa, että eikös Nissinen kohonnut urallaan nimenomaan talousrikollisuutta käsittelevien juttujen hoitamisesta, missä myös liikkuu suuria rahoja.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Juffe

Quote from: ämpee on 09.12.2015, 19:43:54

Quote from: valtakunnansyyttäjäValtakunnasyyttäjä Matti Nissinen varoittaa viharikoksista, jotka voivat johtaa jopa kuolonuhreihin. Hän myös pelkää, että rasistien ja maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvien yhteenotot voivat muuttua väkivaltaisiksi.

Nuivat ovat siis rasisteja, ja väkivaltavasemmisto maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvia.
Ilman epäilystäkään valtakunnansyyttäjä tässä esittelee puolueetonta näkemystä vailla ennakkoasenteita.
Tuossahan valtakunnansyyttäjä itse asiassa tölvii ikävästi maahanmuuttomyönteisiä. Potentiaalisiksi väkivallantekijöiksi hän lukee nuivien joukosta vain suppean alaryhmän "rasistit", mutta maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvista hän nimeää koko porukan!