News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Asikkalan hotelli Tallukka sulkee allasosastonsa ja kuntosalinsa VOKin vuoksi

Started by Pappa, 18.11.2015, 14:00:19

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Quote from: Sibis on 12.12.2015, 11:21:28
Viime yönä heräsin painajaiseen.                                                                                                          Olin nääs pari kk sitten ostosreissulla Vääksyssä. Hiljaista oli mutta bongasin ST1 aseman olevan vielä auki pimeässä.

Siellä YKSIN kaunis neitonen iltavuorossa hoitamassa kauppaa ennen sulkemista! (notkuin pelikoneessa varttitunnin ajan eikä muita asiakkaita)

Att. Tyttö! Älä enää ota iltavuoroa ilman vartijaa!
Att. ST1! Sulkekaa asema alkuiltana ellette hanki vartijaa!

"Karitsaa ei saa laittaa alttiiksi susille"!

Myöhäistä herätä sikälikin. Poliitikot, poliisa ja media ovat rummuttaneet ettei mitään vaaraa ole, eikä kannata mennä partioimaan. Mutta, kannattaisi kuitenkin käydä liimailemassa varoitustarroja ympäristöön jos pelkää erehtymättömien tahojen erehtyvän. Ei vara venettä kaada - sen kaataa liikaväestö.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Pöllämystynyt

Tallukan vokin pysäyttäminen on yhä täysin mahdollista, jos paikallisilla riittää tahtoa ja henkeä puolustaa kotiseutuaan ja lähimmäisiään! Vaikka muu Suomi voi jopa tarvita esimerkin viranomaisten ja  bisnesmiesten törkeästä hyökkäyksestä paikallisten etua ja mielipidettä vastaan, Asikkalalla ei ole varaa hävitä tätä taistelua!

Vokin toiminnan voi paitsi torjua ennalta, sen voi myös tehdä käytännössä niin vaikeaksi, että se vedetään pois. Presidenttikin ehdotti veropakolaisten "karttamista". Nyt olisi paljon parempi kohde valtionpäämiehenkin suosittamalle karttamiselle, nimittäin nämä paljon pahemmat petturit ja petterit, jotka istuttavat kolonisteja ympäri Suomea paikallisten ihmisten vastustuksesta huolimatta, hyötyäkseen itse rahallisesti. Karttaminen tarkoittaisi sitä, että tunnistettaisiin, paljastettaisiin ja jäljitettäisiin kaikki vastaanottobisnekseen sekaantuneet, ja sitten kohdeltaisiin näitä välteltävinä hylkiöinä. Ei siis mitään yhteistyötä, ei yhteiskuntaelämää, ei minkäänlaista tukea, ei kättelyä tai huomaavaisuutta, ei normaalia ystävällisyyttä rikolliselle ja hyökkäävälle toiminnalle ja sen asiamiehille, kätyreille, taustatahoille ja palvelijoille.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Lahti-Saloranta

Jos se Vokki kuitenkin tulee niin voisihan asikkalalaiset ottaa tulijat vastaan suruliputtamalla.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ari-Lee

Quote from: Lahti-Saloranta on 12.12.2015, 17:03:02
Jos se Vokki kuitenkin tulee niin voisihan asikkalalaiset ottaa tulijat vastaan suruliputtamalla.

Jokainen päivä vokin lakkauttamiseen asti.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Lumiukko Jeti

^Tuo suruliputus on muuten erinomainen ajatus. Siinä on sellaista symboliikkaa jonka ymmärtää tollompikin tallaaja.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Aurelius

Protestointi on tärkeää jokaisessa paikassa. Ennemmin tai myöhemmin protestoijat tulevat saamaan voittoja, estämään vastaanottokeskuksen perustamisen tai lakkauttamaan sen.

Nykytilanne on käänteisesti sama kuin ympäristöliikkeen noustessa vastustamaan ympäristöään vaillla minkäänlaista yhteiskuntavastuuta saastuttavaa teollisuutta. Alkutilanteessa tehdas saattoi ympäristönormien puutteessa vapaasti saastuttaa lähialueensa veden, maan ja ilman. Kun tuotto oli tehty ja jäte dumpattu putkesta ulos, se oli muiden ongelma: kunnan ongelma, asukkaiden ongelma, tehtään ympäristöä virkistykseensä käyttävien ihmisten ongelma.

Vastaanottokeskus toimii samalla periaatteella. Tuotto virtaa sijoittajalle ja ongelmat dumpataan kunnan ja asukkaiden kannettavaksi. Kunta hoitaa koulut ja terveyspalvelut, ihmisten arkielämän turvallisuus tuhotaan ja laitoksen tuotteet vievät kansalaisilta mahdollisuuden sen ympäristön virkistyskäyttöön.

On selvää, että tällainen muutamaa ihmistä koko muun yhteiskunnan kustannuksella hyödyttyvä toiminta ei voi jatkua rajoituksetta. Maahanmuuttokeinottelijat eivät tällä hetkellä kanna minkäänlaista yhteiskuntavastuuta. Heidät tullaan kuitenkin laittamaan kantamaan sitä, aivan samoin kuin teollisuus laitettiin kantamaan yhteiskuntavastuuta. Eivät he tietenkään vapaaehtoisesti tuota vastuuta halua. Juuri siksi jokaisen kansalaisen oikeus ja velvollisuus on osoittaa mieltä, lähestyä viranomaisia ja pakottaa yhteiskunta puuttumaan maahanmuuttoteollisuuden aiheuttamiin ongelmiin. Aivan samalla tavoin kuin ympäristöliike pakotti tavallisen teollisuuden kantamaan yhteiskuntavastuuta. Turvallinen ympäristö on ihmisoikeus. Kunnallinen itsehallinto on demokratian kulmakivi. Maahanmuuttoteollisuuden on kannettava vastuu niistä kustannuksista, joita sen voitontavoittelu synnyttää julkisille palveluille.  Keskuksia ei saa perustaa ilman asukkaiden hyväksyntää. On luotava lainsäädäntö, jossa määrätään keskuksille pakolliset turvallisuusvaatimukset, kuten turvavyöhykkeet. Keskusten ylläpitäjiä on rangaistava niiden aiheuttamista vahingoista, samoin kuin teollisuuslaitosten ylläpitäjiä rangaistaan heidän laiminlyöntiensä tuloksena syntyvistä ympäristövahingoista.

Eespäin veljet barrikaadein luo! Metodeissa on otettava oppia vihreiltä mielenosoittajilta.

Mr.Reese

Quote from: Aurelius on 12.12.2015, 16:09:39
Quote from: Mr.Reese on 12.12.2015, 04:48:25
Vakuutusyhtiöt rustailee uudenlaisia sopimuspappereita, jatkossa vokkeja ei vakuuteta. /I wish

Eivät kai vakuutusyhtiöt hyväntekeväisyyttä tee? Kun hinta nostetaan kustannusten tasolle, voi jäädä vakuutus ottamatta. Kattaneekohan vakuutus muutenkaan kansannousua...
Valde maksaa kohonneet maksut...  :facepalm:
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Lumiukko Jeti

Quote from: Mr.Reese on 12.12.2015, 18:08:45
Valde maksaa kohonneet maksut...  :facepalm:

Paitsi jos vakuutusta ei saa lainkaan. Silloin vok-kiinteistön omistaja vastaa omalla perstaskullaan. Jos kärähtää niin sijoitettu pääoma häviää 100%. Ruotsissa vakuutusyhtiöt eivät enää palovakuuta vokkeja.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "

Pyhä Olavi

Rikos on aina rikos, rangaistus seuraa. Halvemmaksi tulisi laittaa sianpää tolppaan...

Lumiukko Jeti

Quote from: Pyhä Olavi on 12.12.2015, 22:36:27
Rikos on aina rikos, rangaistus seuraa. Halvemmaksi tulisi laittaa sianpää tolppaan...

Rikos on rikos ja tuhotyö on vakava rikos. Silti yritystoimintaan ja kaikkeen sijoittamiseen liittyy aina riski. Se  riski on sijoitetun pääoman menettäminen. Jokainen vok kiinteistöparoni ottaa riskin että kiinteistöön sijoitettu pääoma menee kipunoina taivaalle. Toivottavasti vakuutusyhtiöt lopettavat vok-kiinteistöjen vakuuttamisen sillä muuten muiden kuin vok-kiinteistöjen ml. kotien vakuutusmaksut kohoavat korvausten takia. Se vakuutusyhtiö joka ensimmäisenä lopettaa vok-kiinteistöjen palovakuutamisen saa hinta kilpailuetua kilpureihin nähden.

Uuno Nuivanen

Sähkö Tallukkaan tulee varmaankin sähköyhtiöltä, mutta pakottaako mikään laki kuntaa tekemään/jatkamaan vesisopimusta omistajan kanssa? Hana kiinni - matut ulos.  ???

Supernuiva

Quote from: Uuno Nuivanen on 12.12.2015, 22:53:38
Sähkö Tallukkaan tulee varmaankin sähköyhtiöltä, mutta pakottaako mikään laki kuntaa tekemään/jatkamaan vesisopimusta omistajan kanssa? Hana kiinni - matut ulos.  ???
Kyllä pakottaa, vesihuoltolaitoksella on veden toimitusvelvollisuus.

Pappa

Tallukan omistaja Kalevi Gran avautuu Etelä-Suomen Sanomissa:

"Kaikki puhuvat kunnan hotellista. Tämä on minun hotellini, saan tehdä sille mitä haluan. Olen kyllästynyt siihen, että kaikki ovat minua vastaan, vaikka olen vain ajatellut yritykseni parasta"

Tuolla perusteella kuka vaan voisi perustaa vaikka ongelmajätelaitoksen keskelle kylää:

"Tämä on minun kukkakauppani, saan tehdä sille mitä haluan. Olen kyllästynyt siihen, että kaikki ovat minua vastaan, vaikka olen vain ajatellut itseni parasta muista piittaamatta"

Linkki maksumuurin takaiseen juttuun.
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/12/12/tallukan-omistaja-tulipalosta-kunnanjohtaja-ja-poliitikot-ovat-lietsoneet-ihmisia-tallaisiin-tekoihin

Samaisen roskalehden toisessa artikkelissa Asikkalan kunnanvaltuuston puheenjohtaja Tuomo Riihilahti(kok) haukuu sankari kunnanjohtaja Juri Niemisen! Riihilahden(Stubbin ja Orvon) mukaan kaikkien, mukaan lukien kunnanjohtaja Juri Niemisenkin, olisi syytä toimia maltillisemmin.

- Viestintä ei kaikilta osin ole ollut täysin onnistunutta ja tilannetta rauhoittavaa.

Samassa artikkelissa Riihilahti(kok) puolustaa voimakkaasti Tallukan omistajaa:

- Mitä tulee Tallukan omistajaan, niin hän vain yrittää saada yrityksensä kannattavaksi. Kuinka moni yrittäjä jättäisi tuollaisen tarjouksen käyttämättä, varsinkin jos yrityksen kannattavuus on ollut viime aikoina huono?

Kiinteistövälittäjänäkin toimiva Riihilahti peräänkuuluttaa rauhallisuutta ja asioista keskustelemista. Hän myös muistuttaa, ettei Asikkalan matkailustrategia lepää vain yhden hotellin harteilla jättäen kertomatta puolisonsa yrityksestä joka vuokraa mökkejä ja kokoustiloja paikkakunnalla. http://www.iso-naappilanloma.fi/
Suurimma kilpailijan poistuminen paikkakunnan markkinoilta varmasti ilahduttaa Riihilahden perhettä.

- Ei Tallukka ole meidän matkailustrategian ainoa osa. Meillä on 4 000 kesämökkiä ja Lehmonkärki. Tuntuu, että matkailuelinkeinon rapautumisella pelottelu on vain tekosyy vastustaa turvapaikanhakijoiden saapumista.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/12/12/asikkalan-valtuuston-puheenjohtaja-toivon-malttia-kaikilta-myos-kunnanjohtajalta?ref=ljut

PlasticPaddington

Quote from: Pappa on 13.12.2015, 12:55:19

"Kaikki puhuvat kunnan hotellista. Tämä on minun hotellini, saan tehdä sille mitä haluan. Olen kyllästynyt siihen, että kaikki ovat minua vastaan, vaikka olen vain ajatellut yritykseni parasta"
Tuossahan se ongelman ydin onkin. On ajateltu OMAN yrityksen parasta, entäs ne kuntalaiset joiden naapuriin tämä VOK tulee? Tuollainen määrä matuja tekisi Asikkalan kokoisesta kunnasta äärimmäisen värisevän etnohelvetin. Tekeekö yrittäjyys ihmisestä noin häikäilettömän oman edun tavoittelijan, vai onko Kalevi vaan syntynyt tuollaisena. :facepalm:

Pöllämystynyt

Tässäkin vain korostuu entisestään Granin kylmä rahanahneus, epäyhteisöllisyys ja yhteisvastuun puute, ja täydellinen ylimielisyys sitä seutua kohtaan, missä yritystään ylläpitää. Missä sairaassa kapitalistien kuplassa hän on kasvanut, kun ei näytä tuntevan minkäänlaista vastuuta ympärillään elävistä ihmisistä ja yhteisöstä?

Kunnon yritykset ovat aina osa sitä seutua, aluetta ja yhteisöä, missä ne toimivat. Arvostettavat yritykset tuntevat vastuunsa yhteiskunnasta, ja ovat ylpeitä toiminnastaan yhteiseksi hyväksi. Seutu sallii niiden toimivan ja tukee yrityksiä, koska ne toimivat kaikkien yhteiseksi parhaaksi. Kenelläkään ei ole oikeutta tehdä itselleen rahaa tuhoamalla ympärillään olevaa maailmaa. Ei kenelläkään, ei missään, ei milloinkaan. Tällaisesta toiminnasta seuraa rangaistus ja velvoite korjata aiheuttamansa vahingot.

Sanon varmaan kymmenettä kertaa, mutta mielestäni Tallukankin taustalta paljastuva äärioikeistolaisuus on ehdottomasti pahimpia uhkia Suomelle. Ilman äärioikeistolaisia, täysin vastuuttomia ja pelkästään omaa hyötyään hakevia bisnesmiehiä maahanmuuttobisnekselle ei löytyisi tarpeeksi pyörittäjiä, eikä sitä tukevalle puoluepolitiikalle lahjuksia ja rahallista tukea. Äärioikeiston rahanvallan kukistaminen, ja yhteisöjen palauttaminen asukkailleen on nähdäkseni meidän maltillista maahanmuuttopolitiikkaa kannattavien tärkeimpiä tavoitteita.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

latrom

Ei siinä mitään, kun laittaisi piikkilankaa sen VOKin ympärille ja hoitaisi itse kaikki julkiset palvelut myös. Olisi hyvä alku. Eikä yksityiset voitot ja julkiset riskit.

Pöllämystynyt

Olen kuullut arkkitehtiopiskelija-tutultani, että kaavoituksen muutoksia Tallukan lähiympäristössä on tutkittu keinona vaikeuttaa vastaanottokeskuksen toimintaa. Kaavoituksella voidaan muun muassa estää viemäröinnin, vesijohtojen jne. korjauksia tai uudistuksia, tai vaikka pakottaa tien liittymät epäedullisemmiksi. Koko alue voidaan kaavoittaa sellaiseksi, ettei se käytännössä sovellu Tallukan toimintaan vastaanottokeskuksena. Tallukan toiminta vastaanottokeskuksena voidaan myös suorastaan kieltää kaavassa, mutta tämä ei kai ole yhtä helppoa kuin ylempänä mainitut keinot.

Käsittääkseni kunta voi myös periä takaisin tukensa Tallukalle sillä perusteella, että on ollut kaikille osapuolille aivan selvää, että ne tuet on annettu muun muassa kylpylä- ja hotellitoimintaan.

Kuulemani mukaan Asikkala aikoo käyttää nämäkin keinot, jos vastaanottokeskus aloittaa. Kunta tekee kaikkensa. Tallukka on ryhtynyt ihan suoriin vihamielisyyksiin kuntaa ja sen väestöä kohtaan, ja vihamielisenä sitä myös kohdellaan.

Väestön ei kuitenkaan kannata tuudittautua siihen, että päättäjät häätävät Tallukan. Protestien on jatkuttava pysähtymättä. Voihan olla, että valtio jollain uhkauksella epäreilusta kohtelusta esim. verotuksessa pakottaa Asikkalan päättäjät alistumaan, tai ylimmät päättäjät lahjotaan, kuten eräässä toisessa kunnassa. Väestö on edelleen etulinjassa taistelussa itsensä ja kotiseutunsa puolesta erittäin häikäilemätöntä vihollista vastaan, joka aikoo tunkeutua Asikkalaan vaikka väkisin.

Green

Quote from: Pöllämystynyt on 13.12.2015, 18:06:45
Olen kuullut arkkitehtiopiskelija-tutultani, että kaavoituksen muutoksia Tallukan lähiympäristössä on tutkittu keinona vaikeuttaa vastaanottokeskuksen toimintaa. Kaavoituksella voidaan muun muassa estää viemäröinnin, vesijohtojen jne. korjauksia tai uudistuksia, tai vaikka pakottaa tien liittymät epäedullisemmiksi. Koko alue voidaan kaavoittaa sellaiseksi, ettei se käytännössä sovellu Tallukan toimintaan vastaanottokeskuksena. Tallukan toiminta vastaanottokeskuksena voidaan myös suorastaan kieltää kaavassa, mutta tämä ei kai ole yhtä helppoa kuin ylempänä mainitut keinot.

Käsittääkseni kunta voi myös periä takaisin tukensa Tallukalle sillä perusteella, että on ollut kaikille osapuolille aivan selvää, että ne tuet on annettu muun muassa kylpylä- ja hotellitoimintaan.

Kuulemani mukaan Asikkala aikoo käyttää nämäkin keinot, jos vastaanottokeskus aloittaa. Kunta tekee kaikkensa. Tallukka on ryhtynyt ihan suoriin vihamielisyyksiin kuntaa ja sen väestöä kohtaan, ja vihamielisenä sitä myös kohdellaan.

Väestön ei kuitenkaan kannata tuudittautua siihen, että päättäjät häätävät Tallukan. Protestien on jatkuttava pysähtymättä. Voihan olla, että valtio jollain uhkauksella epäreilusta kohtelusta esim. verotuksessa pakottaa Asikkalan päättäjät alistumaan, tai ylimmät päättäjät lahjotaan, kuten eräässä toisessa kunnassa. Väestö on edelleen etulinjassa taistelussa itsensä ja kotiseutunsa puolesta erittäin häikäilemätöntä vihollista vastaan, joka aikoo tunkeutua Asikkalaan vaikka väkisin.

Niinhän se Pekka Peräkin sanoi Talvivaarasta: "Minä olen ajatellut vain yritykseni parasta". Ja kunnanjohtaja kertoo: "Yhdeksän kymmenestä kuntalaisesta vastustaa rajusti VOK:n perustamista". Jos kunnanjohtaja saa enemmistön taakseen kunnanhallituksessa ja -valtuustossa, tämä taistelu pitäisi olla voitettavissa. Jos kunta kieltäytyy kaikesta yhteistyöstä Migrin ja yrittäjän kanssa, Migri joutuu ennen pitkää perääntymään. Painetta on kuitenkin pidettävä koko ajan yllä. Vaalipiirin kansanedustajia on pommitettava sp-viestein. Eikö esim. kepu ole sanonut, että kunnan ylitse ei saa kävellä?
Samanlainen rauhanomainen mielenosoitus kuin lauantaina olisi syytä järjestää sinä päivänä kuin ensimmäiset matut saapuvat. Itse olen joskus viettänyt hienon hiihtolomaviikon tuossa upeassa, mahtavalla paikalla sijaitsevassa kolmen tähden hotellissa. Toivoisin, että miekkareista tiedotettaisiin myös täällä Hommaforumissa.

James Hirvisaari

Samaisen roskalehden toisessa artikkelissa Asikkalan kunnanvaltuuston puheenjohtaja Tuomo Riihilahti(kok) haukuu sankari kunnanjohtaja Juri Niemisen!

Kyseinen Riihilahti on useita vuosia pyrkinyt savustamaan loistavaa kunnanjohtajaa pihalle, aina hyvin vastenmielisin keinoin. Hän ei jätä yhtäkään mahdollisuutta käyttämättä voidakseen lyödä tai kampittaa. Toisaalta on hyvä, että Asikkalaa halveksiva Riihilahti tuolla tavoin avautuu, sillä kunnanjohtaja Nieminen on oikeasti kuntalaisten puolella. Riihilahden viha ja taistelu kunnanjohtajaa vastaan voittaa kuntalaisten edun. Sairasta, inhottavaa, likaista peliä. Mutta oikein: Juri Nieminen on SANKARI.
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Hornsmith

Mitenkäs siellä Asikkalassa on tilanne sen Salpauksen tilojen kanssa, meinaan käyttöastetta?

e: En ole siis Vokkia perustamassa  :D  Nuo vajaakäytöllä olevat oppilasasuntolat ovat noin muiden toimesta vaaravyöhykkeellä.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Viimeinen suomalainen

Tsemppiä vaan sinne Asikkalaan! Pitäkää puolenne näitä ällöttäviä migrimafiosoja ja vokkikeisareita kohtaan.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Nuivanlinna

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Alaric

Mitä ne nyt meistä ajattelee? No, varmaankin sitä, että olemme aivan helvetinmoisia hölmöjä, kun hyysäämme kalliilla noita raiskareita ja sotarikollisia "pakolaisina".

Tiedot vok-bisneksen hyvistä tuotoista ovat levinneet jo rajojemme ulkopuolelle. Koskahan ulkomaalaiset liikemiehet alkavat hankkia näitä hotelleja ja muita vastaavia kiinteistöjä tätä varten vai onko tällaisia kauppoja kenties tehtykin jo?

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/xinhua%20tallukka-44330

QuoteKiinan uutistoimisto: Hotelli pakolaiskeskukseksi -bisnes on Suomessa tuottoisaa

Xinhua esittelee kiinalaisille Asikkalan hotelli Tallukan ristiriitaista tilannetta.

Muun muassa Shanghai Dailyn julkaisema Xinhua-uutistoimiston juttu kertoo suomalaisesta "turistikylä" Asikkalasta, jossa jutun mukaan kampanjoidaan paikallisen tunnetun hotellin turvapaikkakeskukseksi muuttamista vastaan.

Tapauksesta kerrotaan tulleen malliesimerkki turvapaikkakeskusten "ristiriitaisista siunauksista".

Juttu ehtii kertoa myös lauantaisesta hotelli Tallukan tuhopoltosta.

"Monet turistikohteiden omistajat ovat havainneet, että heidän omaisuutensa käyttö pakolaisten majoitukseen on tuottoisampaa kuin toimiminen hotellina", Xinhua kirjoittaa Suomesta. Varhain syksyllä tehtyjen diilien kerrotaan olleen erittäin hyviä, kun kokemattomat viranomaiset suostuivat hotellihintojen tasoon.

Uutistoimiston mukaan eräät paikallisviranomaiset ovat kuitenkin yrittäneet vastustaa pakolaiskeskuksia paikallisten asukkaiden ja turistien menettämisen huolen perusteella.

Asikkalan kunnan kerrotaan valittaneen Tallukan muuttamisesta pakolaiskeskukseksi, mutta viranomaisilla kerrotaan olevan pitävää juridista taustaa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Rikastaja

Tämä on taas aivan sairasta. Ennen saatiin tuloja ulkomailta, eli vaihtotasetta parannettua, kun ihmiset tulivat Suomeen lomailemaan ja käyttämään rahaa. Nyt tänne otetaan ihmisiä lomailemaan, mutta veronmaksaja maksaa laskun.  :facepalm:
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Parsifal

Quote from: Haplotaxida on 11.12.2015, 17:25:38
Ikkunat voidaan tehdä avaamattomiksi ja tupakkapaikka järjestää sisälle tai ulkona aidatulle alueelle.

Luulen, että paloturvallisuusviranomainen nostaisi metelin - etenkin kun tulipalon todennäköisyys ählämien välittömässä läheisyydessä on harvinaisen korkea.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

xor_rox

Quote from: Rikastaja on 14.12.2015, 00:54:06
Tämä on taas aivan sairasta. Ennen saatiin tuloja ulkomailta, eli vaihtotasetta parannettua, kun ihmiset tulivat Suomeen lomailemaan ja käyttämään rahaa. Nyt tänne otetaan ihmisiä lomailemaan, mutta veronmaksaja maksaa laskun.  :facepalm:

Niin. Suurelta osinhan nämä lomailijat ovat sotilaita tai sotilaskuntoisia miehiä Lähi-Idästä ja Afrikasta.

Suomalaiset ensinnäkin maksavat tämän pelleilyn ottamalla velkaa ja toisaalta lähettävät nyt puolustusresurssejaan konkurssipesiin, joista nämä seikkailumatkailijat ovat tulleet. Se, että nämä nuoret herrat raiskailevat lapsiamme omilla kotikulmillamme, tekee parodiasta suorastaan täydellisen.

Muut pohtikoot, keneltä velkaa otamme ja kenen maksettavaksi se lopulta jää. Toteanpahan vain, että sukupolvellemme tuskin patsaita tullaan pystyttelemään.

Gunnar Hymén

päivän paras!

QuoteHotelli Tallukan tuhotyön tutkinnasta

14.12.2015
Häme
Poliisi kuulusteli sunnuntaina yhden henkilön hänen lausumiensa johdosta rikoksesta epäiltynä. Kuulustelun jälkeen hänet vapautettiin, koska perusteita pidättämiselle ei ollut.
Tutkinta jatkuu tapahtumapaikalta taltioitujen näytteiden analysoinnilla ja poliisille tulleiden vihjeiden tarkastuksilla.
Poliisi on saanut tapaukseen liittyen muutamia vihjeitä. Vihjeet ovat pääosin liittyneet henkilöiden lausumiin sosiaalisessa mediassa.
Henkilöt, jotka ovat sosiaalisessa mediassa esittäneet Hotelli Tallukkaan liittyviä uhkauksia, voivat itse ilmoittautua poliisille p. 050 4564 312 ja tulla kuultaviksi. Näin he edesauttavat esitutkintaa ja oman asiansa hoitamista.
Tapauksesta tiedotetaan viimeistään, kun näytteet on saatu analysoitua eli noin kuukauden kuluttua.

kuinka moni hommalaisista menee tuonne? kättä ylös rohkeasti, tämä on ihan suoraan http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/hotelli_tallukan_tuhotyon_tutkinnasta_42429
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Hornsmith

^ En mene. Kehotin loirottamaan Tallukan tontille kuutisenkymmentä mottia sianpaskalietettä ennen kehitysmaalaisten saapumista. Polttohommiin en ole ketään kehotellut.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Lahti-Saloranta

Quote from: beehoo on 14.12.2015, 13:02:53
päivän paras!

QuoteHotelli Tallukan tuhotyön tutkinnasta

14.12.2015
Häme
Poliisi kuulusteli sunnuntaina yhden henkilön hänen lausumiensa johdosta rikoksesta epäiltynä. Kuulustelun jälkeen hänet vapautettiin, koska perusteita pidättämiselle ei ollut.
Tutkinta jatkuu tapahtumapaikalta taltioitujen näytteiden analysoinnilla ja poliisille tulleiden vihjeiden tarkastuksilla.
Poliisi on saanut tapaukseen liittyen muutamia vihjeitä. Vihjeet ovat pääosin liittyneet henkilöiden lausumiin sosiaalisessa mediassa.
Henkilöt, jotka ovat sosiaalisessa mediassa esittäneet Hotelli Tallukkaan liittyviä uhkauksia, voivat itse ilmoittautua poliisille p. 050 4564 312 ja tulla kuultaviksi. Näin he edesauttavat esitutkintaa ja oman asiansa hoitamista.
Tapauksesta tiedotetaan viimeistään, kun näytteet on saatu analysoitua eli noin kuukauden kuluttua.

kuinka moni hommalaisista menee tuonne? kättä ylös rohkeasti, tämä on ihan suoraan http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/hotelli_tallukan_tuhotyon_tutkinnasta_42429
Logiikka ja järkiperusteet eivät taida kuulua uskonnollisten kysymysten käsittelyn lisäksi mokubusinekseen.
Epäilen suuresti että joka ainut poliisille ilmoittautuva on täysin syytön Tallukassa tehtyihin tuhotöihin. Ihmettelenpä sitäkini miksi poliisi haluaa heitä kuulustella Tallukaan kohdistuneiden kolttosten vuoksi. Syy taitaa olla jokin muu.
Toisaalta tuskin tuhotöiden tekijä on tekosistaan ja aikeistaan somessa huudellut.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista