News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Havainto: yksirivistä pidetään enemmän kuin monirivisistä

Started by Lalli IsoTalo, 17.11.2015, 19:24:24

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Jeps, olen tarkkaillut omia ja muiden liketyksiä ja havainnut, että lyhyillä ja ytimekkäillä viesteillä on eniten kysyntää. Ja kuka mitä olen kyseenalaistamaan hommalaisten harkintakykyä?

En kukaan!

Niin, minähän en aina kovinkaan hyvin tiedä mitä sieltä tulee kun aloitan vastaamisen, paitsi että jotain tarttis sanoa. Kun alan kirjoittamaan, niin huomaan, että se ekan version pointti kirkastuu vasta vikoilla riveillä. Niinpä siirrän pointin toisen version alkuun ja saksin melkein kaiken muun pois.

Editoitko viestejä, vai tuleeko kaikki niin kuin pitääkin heti ekalla kerralla?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

En viitsinyt likettää tota, ettei sun teoria mene pilalle.  ;)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.11.2015, 19:26:52
En viitsinyt likettää tota, ettei sun teoria mene pilalle.  ;)

Editoin viestiä niin paljon, että en tiedä mihin teoriaan viittaat.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Mutta siis teoriani on suunnilleen se, että alitajunnasta tai kolletiivisesta hommatajunnasta vuotaa aivoihini jotain, josta en saa otetta ilman että näen tekstin tässä editointi-ikkunassa.
— Missä N, siellä R

koli

Monirivisyys on rikkaus ja voimavara!

Mutta kaikkihan me ollaan ihmisiä, myös yksirivisten kirjoittajat.

Koska järjestetään monirivisten hommakerho, jossa yksiriviset on haram?
Mörökölli

Eino P. Keravalta

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.11.2015, 19:29:50
Mutta siis teoriani on suunnilleen se, että alitajunnasta tai kolletiivisesta hommatajunnasta vuotaa aivoihini jotain, josta en saa otetta ilman että näen tekstin tässä editointi-ikkunassa.

Kirjoittaminen on kai sellainen ajatteluprosessi, että sen mittaan idea jalostuu - jos on jalostuakseen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Muuttohaukka

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.11.2015, 19:24:24
Jeps, olen tarkkaillut omia ja muiden liketyksiä ja havainnut, että lyhyillä ja ytimekkäillä viesteillä on eniten kysyntää.
---

Olet hyvinkin oikeassa. Ainakin pitemmät kirjoitukset vaativat hyvän kappalejaon, jotta ne jaksaa kunnolla lukea.
Pitkä kejtu esim. Pariisi-kirjoitukset, josta luin lähes kaikki, mikäli postaus ei ollut liian pitkä. Uutta tuli koko ajan hurjalla volyymilla, joten lyhyt palveli parhaiten sitä tiedottamista.

Editoin liikaakin, koska näppäimistöni tahraantui kaakaokupillisesta ja moni kirjain vaatii uusionäppäilyä ja olen niin laiska esikatselemaan.

Sitruunamelissa

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.11.2015, 19:24:24
Editoitko viestejä, vai tuleeko kaikki niin kuin pitääkin heti ekalla kerralla?
Editoin, sekä etukäteen että jälkikäteen. Välillä niinkin roimasti, että kirjoitettuani sepustuksen (oli se pitkä tai lyhyt) päätän loppujen lopuksi olla kommentoimatta ollenkaan. Päädyn deletoimaan ennen postaamista etenkin, jos oma kommentti ei tuo mitään uutta pointtia, sisältää pelkästään mukanokkeluuksia (tämän postaamiseen sorrun kuitenkin useimmin) tai turhaa ja kiukkuista kitinää.

Jälkieditointina korjaan lähinnä kirjoitusvirheitä, tai koetan selkeyttää kirjoittamaani asiaa. Varon editoimasta itse sisältöä jälkikäteen, jos joku on jo postauksestani tykännyt, ettei tykkäyksen kohde muutu jälkikäteen täysin toiseksi.

Tätäkin viestiä editoin kirjoittaessa. :) Saa nähdä pitääkö postaamisen jälkeenkin editoida.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.11.2015, 19:33:23
Kirjoittaminen on kai sellainen ajatteluprosessi, että sen mittaan idea jalostuu - jos on jalostuakseen.

Joo! Kun kirjoittaa jotakin, niin se asia on viimeistään silloin pakko ajatella.

AngleHedd

Luulin jo hetken että puhutaan miesten takeista...
Yksirivinenhän on luonnollisesti kuningas, paitsi kipparintakissa jossa kaksirivisyys on pakollinen.
I'll get my coat...(pun intended)
Bastion Europa

Muuttohaukka

Quote from: AngleHedd on 17.11.2015, 19:43:02
Luulin jo hetken että puhutaan miesten takeista...
Yksirivinenhän on luonnollisesti kuningas, paitsi kipparintakissa jossa kaksirivisyys on pakollinen.
I'll get my coat...(pun intended)

Minäkin luulin! Mietin, että mitä se Lalli nyt oikein miettii. Onko kutsu linnan kutsuille tullut ja mies pohtii, minkälainen takki sinne sopisi.
Kipparitakkia en muistankaan.

AngleHedd

Bastion Europa