News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Seiska: Sosiaali- ja terveysministeri Mäntylää epäillään petoksesta

Started by B52, 05.11.2015, 08:45:37

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/politiikka/a1446690545352

Sosiaali- ja terveysministeri Hanna Mäntylää (ps) epäillään tuhansien eurojen perusteettoman oikeusavun nauttimisesta, kertoo tänään torstaina ilmestynyt 7 päivää -lehti.

Lehden saamien tietojen mukaan Lapin poliisi on tutkinut kuukausien ajan tapausta vuodelta 2010. Tuolloin Mäntylä haki itselleen oikeusapua yli 5 000 euron arvosta, vaikka hän eli siihen aikaan avoliitossa varakkaan merikapteenin kanssa.

Mäntylä oli tiettävästi ilmoittanut lapsensa huoltoon liittyvässä oikeudenkäynnissä, että hän on yksin asuva yksinhuoltaja.

Mäntylä ei tapahtuma-aikaan ollut vielä kansanedustaja. Hän pääsi eduskuntaan vuonna 2011.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Faidros.

En ota kantaa itse tapaukseen, koska en tiedä siitä mitään, mutta johan kelpaa Seiskakin validiksi tietolähteeksi ns. laatumedialle(myös muut kuin hs), kun kohde vain on sopiva.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Larva

No onpa paljon joku 5000 euroa, kun vertaa vaikkapa niihin miljardeihin, joita valuu joka vuosi veroparatiiseihin, tai vaikka maahanmuuton yllättäen pompanneisiin miljardiluokan kustannuksiin.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Jane Doe

Avainsana tässä on "avoliitto". Avoliitossa ei ole avopuoliskon elatusvelvollisuutta, jos yhteisiä lapsia ei ole. Jos uutisen varakasta merikapteenia luonnehdittaisiin Mäntylän boyfriendiksi, tyhmempikin (ehkä jopa Seiskan toimittajakin!) tajuaisi ettei Mäntylällä ollut oikeutta tai velvollisuutta käydä puolison rahapussilla, asuivat he kuinka yhdessä.
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Juhani Harju

Ensin Jari Lindström osoittautui täysin epäpäteväksi oikeusministeriksi (case Tynkkynen). Nyt Hanna Mäntylä osoittautunee ministeriönsä
jakamien etuisuuksien väärinkäyttäjäksi. Sampo Terhoa lainatakseni " 5 kuukautta ei kerro vielä kaikkea". Odotellaan....

siviilitarkkailija

Quote from: Jane Doe on 05.11.2015, 09:02:39
Avainsana tässä on "avoliitto". Avoliitossa ei ole avopuoliskon elatusvelvollisuutta, jos yhteisiä lapsia ei ole. Jos uutisen varakasta merikapteenia luonnehdittaisiin Mäntylän boyfriendiksi, tyhmempikin (ehkä jopa Seiskan toimittajakin!) tajuaisi ettei Mäntylällä ollut oikeutta tai velvollisuutta käydä puolison rahapussilla, asuivat he kuinka yhdessä.

Sosiaali- ja valtion tukia myönnettäessä ei muistaakseni tiedustella suhteen luonnetta vaan YHTEISTÄ JÄÄKAPPIA. Jos käyvät yhteisellä jääkaapilla, tukien myöntämiseen vaikuttaa toisen tulot oli suhde muuten mitä hyvänsä.

Jokaisen ihmisen taustasta löytyy mustia läikkiä. Jos sosialistit haluavat mennä tähän laittomien tai ansiottomien yh-puolisoiden tukien tarkastamiseen, minusta olisi korkea aika. Suomalaisen roskahallinnon yksi suurimpia petkutus ja petoselementtejä ovat juurikin yh-puolisoille tarkoitetut erityiset tuet ja niiden väärinkäyttö erityisesti maahanmuuttotoiminnassa. Ehkä tästä saadaan esimerkki jonka perusteella voidaan alkaa perimään takaisin perusteettomasti myönnettyjä tukia.

t: leikkeleisiini ette sitten koske!
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

aethanol

Quote from: Jane Doe on 05.11.2015, 09:02:39

Toisaalta esim. opiskelijoilta on vaatinut erityistä ponnistelua todistaa viranomaisille että kimppakämpässä asuva vastakkaisen sukupuolen edustaja ei ole kumppani. Jossain vaihessa kaikki sekoparit linjattiin pareiksi ja etuisuuksia leikattiin (asumistuesta taisi olla kyse).

Noottikriisi

Normaalia persujen vastaista ajojahtia jota normaalisti paheksuisin syvästi mutta tällä hetkellä olen niin vittuntunut Soiniin ja persujen yleiseen munattomuuteen että en jaksa edes pöyristyä.

Kyllä te persut ansaitsette kaiken negatiivisen julkisuuden mitä valehteleva roskamedia keksii, ja kyllähän ne keksii niin kauan kuin Soini valitsee näissä tilanteissa aina ja poikkeuksetta muiden näkökulman ja kääntyy omiaan vastaan.

Tähän loppuun vielä <SENSUROITU> mielipide Soinista!!1!
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Jukka Wallin

Jos oikeus tapaus on koskenut vaikka Mäntylän omaa henkilökohtaista rikosasiaa niin silloin oikeusapu päätös,koskee Mäntylää itseään ja vain hänen tuloillaan on merkitystä ei yhteisillä.Itse olen tänä kesänä hakenut ja minulle on myös samoilla perusteiden mukaan myös myönnetty oikeusapua eräässä vanhassa asiassa.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

ilmarinen

Quote from: Jukka Wallin on 05.11.2015, 09:21:53
Jos oikeus tapaus on koskenut vaikka Mäntylän omaa henkilökohtaista rikosasiaa niin silloin oikeusapu päätös,koskee Mäntylää itseään ja vain hänen tuloillaan on merkitystä ei yhteisillä.Itse olen tänä kesänä hakenut ja minulle on myös samoilla perusteiden mukaan myös myönnetty oikeusapua eräässä vanhassa asiassa.

http://www.oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/hakeminen/millatuloillaoikeusapuamyonnetaan.html

QuoteHakijan avio- tai avopuolison tai rekisteröidyssä parisuhteessa hakijan kanssa asuvan tulot otetaan käyttövaralaskelmassa huomioon.

desperaato

Jos oikeus tapaus on koskenut vaikka Mäntylän omaa henkilökohtaista rikosasiaa

HS
Quotelapsensa huoltoon liittyvässä oikeudenkäynnissä

Taitaa olla ihan vaan riita-asiasta kyse.

Sepeteus Hiihtäjä

Medialla on kiire julkaista kaikki ikävät asiat, jotka liittyy persuihin, muiden puolueiden ikävät asiat kerrotaan joko sitten, kun on pakko tai sitten vuosien kuluttua, muunneltuna ja puoluetausta salattuna, koska voisi aiheuttaa harmia kohteelle. No ei se ihme ole, persut on suomen ja ehkä jopa koko pohjois-euroopan kiinnostavin puolue.

Tässä iltiksen juttu aiheesta:  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110520616502_uu.shtml

QuoteSeiskan mukaan epäily koskee lastenhuoltoon liittyvää oikeudenkäyntiä vuodelta 2010. Mäntylä ilmoitti oikeudenkäynnissä olevansa yksinasuva yksinhuoltajaäiti ja tarvitsevansa oikeusapua valtiolta.

Seiska kertoo, että todellisuudessa Mäntylä oli asunut jo vuodesta 2006 avoliitossa varakkaan merikapteenin kanssa, eikä hänellä olisi ollut perusteita saada ilmaista oikeusapua. Selitys yksinasumisesta meni läpi, sillä merikapteeni oli kirjoilla Liettuassa, asui kuukauden kerrallaan Suomessa ja vietti joka toisen kuukauden merellä.

Mäntylän oikeusavustajalle korvattiin valtion pussista yli 5 100 euron palkkio. Mäntylä joutui itse maksamaan oikeudenkäynnistä vain 531 euron summan.

Lopulta Mäntylä ja merikapteeni päätyivät keskenään riitelemään rahasta käräjäoikeuteen muutama vuosi vuonna 2011 tapahtuneen eron jälkeen, Seiska kertoo. Mies vaati Mäntylältä yli 10 000 euroa, jonka katsoi lainanneensa Mäntylän velkajärjestelymaksuja varten.

Tässä oikeudenkäynnissä Mäntylä itse kertoi asuneensa merikapteenin kanssa avoliitossa vuodesta 2006 asti ja että molemmat huolehtivat perheen menoista.

Epäilty petos tapahtui vuonna 2010, jolloin nykyinen ministeri ei vielä ollut kansanedustaja.

Syyttäjä on hakenut lisäaikaa syytteen nostamiselle, sillä petos rikoksena vanhenee viidessä vuodessa.

Tutkinnanjohtaja Jukka Haataja vahvistaa Iltalehdelle, että Lapin poliisilla on tutkinnassa epäilty petos koskien Hanna Mäntylää. Poliisi on asiasta vielä vähäsanainen, sillä esitutkinta on kesken.

- Vielä on epäselvää, mitä jutulle tapahtuu. Nyt selvitellään, mitä rikoksia on tapahtunut ja keitä epäillään, Haataja sanoo Iltalehdelle.

Hänen mukaansa tutkimukset on aloitettu heinäkuussa. Kuulusteluja tehdään vielä mahdollisesti lisää, ja esitutkinta valmistunee muutaman viikon sisällä. Sen jälkeen poliisi pohtii syyttäjän kanssa, eteneekö juttu syyteharkintaan.

- Muitakin mahdollisuuksia on, koska esitutkinta on kesken. Teoriassa esitutkintaa saatetaan rajoittaa tai sitten se lähtee syyteharkintaan, Haataja sanoo.

Lähde: Seiska

Juttua muokattu 5.11. klo. 8.26. Korjattu, että Mäntylä selvitteli rahariitaansa merikapteenin kanssa käräjäoikeudessa muutama vuosi eron jälkeen.

Tästä jutusta tulee sellainen kuva, että Mäntylä olisi valehdellut ja huijannut, mutta onko näin, vai onko tämä median ajojahti ja propagandaa?

Pohditaampas...

1) Mäntylä kertoo 2010 oikeudenkäynnissä olevansa yksinasuva yksinhuoltaja ja tarvitsee tukea.
2) Mäntylän merikapteenimiesystävä asuu liettuassa.
3) Eron jälkeen (joka tapahtui 2011)oikeudenkäynnissä Mäntylä kertoo asuneensa vuodesta 2006 merikapteenin kanssa avoliitossa, molemmat maksavat juoksevia kuluja. Mies asunut kk suomi, kk merillä.
4) Mäntylä joutunut velkakierteeseen 2000-luvun alussa konkurssin takia, selvittyään veloista vasta 2011 kansanedustajan palkoilla.

Elikkäs joo 2010 oikeudenkäynnissä velkainen, konkurssin tehnyt Mäntylä tarvitsee oikeudenapua valtiolta, joka on ymmärrettävää. Mäntylä ei liene ainoa konkurssin tehnyt, joka tarvitsee velkaisena oikeusapua valtiolta. Myös muut, kuin velkaiset konkurssin tehneet saa oikeusapua valtiolta, esim. kaikki maahanmuuttajat saa aina oikeusapua valtiolta, vaikka he olisivat varoissaan.

Oliko siis Mäntylä ja merikapteeni, joka ei ollut kirjoilla Mäntylän kanssa samassa paikassa, niin avopari? Jos oli, niin olivatko he sitä 2006 vuodesta 2011 asti, vaiko 2010 asti? Käsittääkseni avopari on virallisesti vasta sitten, kun asutaan kirjoilla samassa paikassa ja ollaan yhdessä.

Jos mäntylä on asunut vuodesta 2006 alkaen yksinhuoltajana, ollen ainoa aikuinen kirjoilla asunnossaan, eikä hänellä ollut virallista avopuolisoa asunnossaan kirjoilla, niin kyllä silloin Mäntylä on puhunut totta 2010 oikeuden käynnissä. Varallisuus tai varattomuus on varmasti tullut esille oikeudenkäynnissä.

Oikeudenkäynnissä 2011 tapahtuneen eron jälkeen merikapteeni vaati Mäntylältä 10 000 euroa, jonka katsoi lainanneensa Mäntylälle. Onko lainasta tehty paperit? Onko merikapteenilla mitään näyttöä lainasta Mäntylälle?
Mikä oli oikeudenkäynnin tulos? Jos lainasta ei ole papereita, niin ei Mäntylä ole mitään velkaa merikapteenille, ainakaan virallisesti.

Poinkkareita:

Koska merikapteeni ja Mäntylä alkanut seukkaamaan?
Koska on tullut ero?
Ovatko he asuneet virallisesti yhdessä?
Koska on alkanut Mäntylän ja vastapuolen lastenhuoltoon liittyvä oikeuden käynti?
Mistä syystä oikeutta käytiin?
Mikä oli velkaisen Mäntylän rahatilanne vuonna 2010 oikeudenkäynnin aikana?
Onko vuonna 2010 oikeudenkäynnissä tai sen aikana selvitetty Mäntylän asumisjärjestelyt, puolisot ja varallisuus?
Jos Mäntylälle on oikeudenkäynnin jälkeen myönnetty 5000e oikeusapua valtiolta, tarkastelun ja selvitysten jälkeen, niin eikös se silloin tarkoita sitä, että Mäntylällä on ollut oikeus oikeusapuun valtiolta?
Jos merikapteeni ei ole ollut virallinen, kirjoilla Mäntylän kanssa samassa osoitteessa asuva avopuoliso, niin miksi ylipäätään hänen varallisuus vaikuttaisi, virallisesti yksinasuvan yksinhuoltajan mahdollisuuteen saada oikeusapua valtiolta?

Ääärghghg liian pitkää settiä tulee nyt, lisää ensi jaksossa, nyt hyvää viikonloppua ja hei hei, minä lähden Nakkilaan!
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

P

Quote from: Noottikriisi on 05.11.2015, 09:13:49

Kyllä te persut ansaitsette kaiken negatiivisen julkisuuden mitä valehteleva roskamedia keksii, ja kyllähän ne keksii niin kauan kuin Soini valitsee näissä tilanteissa aina ja poikkeuksetta muiden näkökulman ja kääntyy omiaan vastaan.

Tähän loppuun vielä <SENSUROITU> mielipide Soinista!!1!

Se on kuulemma maisterisjatkan mukaan silta, milta se nayttaa? Faktoilla ei ole sijaa soinilaisessa majatalossa?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Jane Doe

Quote from: siviilitarkkailija on 05.11.2015, 09:08:17
Sosiaali- ja valtion tukia myönnettäessä ei muistaakseni tiedustella suhteen luonnetta vaan YHTEISTÄ JÄÄKAPPIA. Jos käyvät yhteisellä jääkaapilla, tukien myöntämiseen vaikuttaa toisen tulot oli suhde muuten mitä hyvänsä.
Se tyhmempi olikin sitten vääriä tulkintoja suorittanut allekirjoittanut. I stand corrected :-[
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Jukka Wallin

Quote from: ilmarinen on 05.11.2015, 09:32:52

http://www.oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/hakeminen/millatuloillaoikeusapuamyonnetaan.html

QuoteHakijan avio- tai avopuolison tai rekisteröidyssä parisuhteessa hakijan kanssa asuvan tulot otetaan käyttövaralaskelmassa huomioon.

Jos minulle on myönnetty oikeusapua, niin ettei puolisontulot vaikuta, niin miksi jatkaa tästä? Minulla on kopiot päätöksestä.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

P

Quotemerikapteeni oli kirjoilla Liettuassa, asui kuukauden kerrallaan Suomessa ja vietti joka toisen kuukauden merellä.

Jos on kirjoilla Liettuassa ja ei vieta oliko se yli 190 paivaa Suomessa on kirjoilla ulkomailla. Jos merikarhu on rikkonut tuota, niin verot Suomeen tuloista lankeavat maksettaviksi.

Merikapteeni on joko asunut ulkomailla tai ei? Jos Mantylaa tutkitaan, niin kai myos merikapteenia tutkitaan veropetoksesta?

Siis jos on kirjoilla ulkomailla ja se tayttaa lain maaran, niin ei kai voi olla avosuhteessa?

Haisee pikkaisen ns. astialta tama juttu?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

siviilitarkkailija

Quote from: Jukka Wallin on 05.11.2015, 09:56:45
Jos minulle on myönnetty oikeusapua, niin ettei puolisontulot vaikuta, niin miksi jatkaa tästä? Minulla on kopiot päätöksestä.

Siksi koska jos meillä on tukilainsäädäntö joka vaikuttaa paikkakunnalla A ja B yhtäläisesti. Niin meillä voi hyvinkin olla virkahenkilöt a ja b jotka tulkitsevat samaa lakia paikkakunnillaan kumpikin omalla tavallaan ja voivat päätyä täysin eri lopputulokseen ja kumpikin noudattavat samaa lakia. Tulkinnat ja ohjeiden käsittely vaihtelee.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ilmarinen

Joo, kun asiaa tarkemmin miettii, niin juttu saattaa kuivua kasaan.

QuoteJos hakija on epäiltynä tai vastaajana rikosasiassa taikka jos puolisot ovat toistensa vastapuolina tai asuvat pysyvästi välien rikkoutumisen vuoksi erillään, oikeusapu määräytyy vain hakijan taloudellisen aseman perusteella.

Jukka Wallin

Quote from: siviilitarkkailija on 05.11.2015, 10:02:52

Siksi koska jos meillä on tukilainsäädäntö joka vaikuttaa paikkakunnalla A ja B yhtäläisesti. Niin meillä voi hyvinkin olla virkahenkilöt a ja b jotka tulkitsevat samaa lakia paikkakunnillaan kumpikin omalla tavallaan ja voivat päätyä täysin eri lopputulokseen ja kumpikin noudattavat samaa lakia. Tulkinnat ja ohjeiden käsittely vaihtelee.

Jotta menee hankalaksi, niin kävin varmuuden vuoksi myös Espoossa ja sama päätös tuli sielläkin kuin Helsingissä.

Suvaitsevainen Vihreä

Normaalia persujen vastaista ajojahtia jota normaalisti paheksuisin syvästi mutta tällä hetkellä olen niin vittuntunut Soiniin ja persujen yleiseen munattomuuteen että en jaksa edes pöyristyä.

Minusta on typerää väittää jokaista asiaa joksikin median ajojahdiksi. Jos ministeriä tutkitaan jostain rikoksesta epäiltynä, niin tottakai siitä pitää kirjoittaa.

Minusta olisi äärimmäisen epäilyttävää, jos tällaiset asiat pimitettäisiin. Kerrankin voin todeta lehdistön tekevän sitä työtään, mitä niiden pitääkin tehdä. Itse en myöskään huomaa jutussa mitään toimittajan omia pahantahtoisia tulkintoja, vaan laittaa vain faktat tiskiin ja lukija saa itse päätellä kuinka vakavasta jutusta on kyse.

Demlan it-tuki

huomatkaa il:n artikkelista tämä kohta

QuoteLopulta Mäntylä ja merikapteeni päätyivät keskenään riitelemään rahasta käräjäoikeuteen vuonna 2011, Seiska kertoo. Mies vaati Mäntylältä yli 10 000 euroa, jonka katsoi lainanneensa Mäntylän velkajärjestelymaksuja varten.

Tässä oikeudenkäynnissä Mäntylä itse kertoi asuneensa merikapteenin kanssa avoliitossa vuodesta 2006 asti ja että molemmat huolehtivat perheen menoista.

(lihavointi minun)

vaikuttaisi siis siltä, että mäntylä on toisessa oikeustapauksessa itse todistanut heidän huolehtineen yhdessä raha-asioista ja toisessa hakenut yksin oikeusavustusta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110520616502_uu.shtml

ilmarinen

Mäntylä on jollakin tasolla antanut väärää todistusta. Onko hän tehnyt rikosta, se on eri asia.

Demlan it-tuki

on todistanut ristiriitaisesti kahdessa oikeusjutussa ja hyötynyt n. 5000e. Kai tässä pohditaan enää sitä, onko syytteet vanhentuneet vai ei.

eskonaama

Quote from: aethanol on 05.11.2015, 09:10:38
Toisaalta esim. opiskelijoilta on vaatinut erityistä ponnistelua todistaa viranomaisille että kimppakämpässä asuva vastakkaisen sukupuolen edustaja ei ole kumppani. Jossain vaihessa kaikki sekoparit linjattiin pareiksi ja etuisuuksia leikattiin (asumistuesta taisi olla kyse).

Tiedän tapauksen jossa kaverilta rupesivat kyselemään kämppiksensä tuloja. Ja molemmat olivat miehiä. Tää on sitä nykyaikaa!  :roll:
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

Noottikriisi

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 05.11.2015, 10:15:27

Minusta on typerää väittää jokaista asiaa joksikin median ajojahdiksi. Jos ministeriä tutkitaan jostain rikoksesta epäiltynä, niin tottakai siitä pitää kirjoittaa.

Minusta olisi äärimmäisen epäilyttävää, jos tällaiset asiat pimitettäisiin. Kerrankin voin todeta lehdistön tekevän sitä työtään, mitä niiden pitääkin tehdä. Itse en myöskään huomaa jutussa mitään toimittajan omia pahantahtoisia tulkintoja, vaan laittaa vain faktat tiskiin ja lukija saa itse päätellä kuinka vakavasta jutusta on kyse.

Ottaen huomioon että vastaavaa ja pahempaa sosiaalikikkailua harrastavat rutiininomaisesti vihervasemmiston poliitikot ja kannattajat niin lehdiston persuihin fokusoitunut totuuden etsintä on valehtelua.
Mutta kuten sanoin, en puolustele koska persut saavat sitä mitä Timo Soini on tilannut.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Sepeteus Hiihtäjä

Quote from: Demlan it-tuki on 05.11.2015, 10:19:00
huomatkaa il:n artikkelista tämä kohta

QuoteLopulta Mäntylä ja merikapteeni päätyivät keskenään riitelemään rahasta käräjäoikeuteen vuonna 2011, Seiska kertoo. Mies vaati Mäntylältä yli 10 000 euroa, jonka katsoi lainanneensa Mäntylän velkajärjestelymaksuja varten.

(lihavointi minun)

vaikuttaisi siis siltä, että mäntylä on toisessa oikeustapauksessa itse todistanut heidän huolehtineen yhdessä raha-asioista ja toisessa hakenut yksin oikeusavustusta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110520616502_uu.shtml

Eli sun mielestä se, että mies ostaa maitoa ja leipää asuessaan 1 kk suomessa ja 1 kk merillä, niin velvoittaa hänet maksamaan naisen yli 5000 euron oikeudenkäyntikulut, asiasta, johon hän ei ole koskaan liittynyt mitenkään?
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Man in a Suit

Tuollaisessa tilanteessa voi olla henkilölle itselleenkin epäselvää onko "virallisesti" yksinasuva vaiko avoliitossa oleva.
Suomen tukiviidakko ja myöntämisperusteet ei ole ihan yksiselitteistä.

Oli miten oli, ihan sama oikeastaan. Olkoon siellä PS tai muita ministereitä, kansan puolia ne eivät pidä.
Tästä Soini saa taas uuden tekosyyn seuraavalle kannatuksen hillotolpan kutistumiselle ettei vaan tarvitse katsoa peiliin.

Mitä tahansa persut tekevätkään tämän johdosta, voin jo arvata että toimintalinja tulee olemaan väärä. 
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Sosiaalinen konstruktio

Sepeteus Hiihtäjä

Ilmeisesti Mäntylän olisi pitänyt antaa tuonkin yli 5000e summa mennä ulosottoon, sen aikaisten velkojen jatkoksi ja sitten kun velkajärjestely on jo menossa, niin nekin rahat olis kummiski jääny jollakulla saamatta.

Mäntylä on siis velkaisena, velkajärjestelyssä olevana konkurssin tehneenä henkilönä toiminut velkajärjestelijän ohjeiden mukaan, lakikirjaa noudattaen ja näin toimien hänelle on myönnetty oikeusapu valtiolta.

Mikä tässä nyt on epäselvää? Kertokaa olkaa hyvätten!

b_kansalainen

Haiskahtaa siltä, että katkera ex-puoliso tehtailee erilaisia ilmoituksia ja vuotaa yksityiselämän piiriin kuuluvia asioita juorulehdille.