News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Vihreää City-pelleilyä, uudet kaupunkifillarit 8700€/kpl

Started by valtakunnanpärkhele, 25.10.2015, 19:00:19

Previous topic - Next topic

kummastelija

Lainaus käyttäjältä Ilta-Höblä
Quote"Kaupunkipyöräjärjestelmän järki riippuukin pitkälti siitä, miten toimiva siitä tulee. Jos eurolla per matka saadaan hyvä palvelu, joka oikeasti hyödyttää kaupunkilaisia ja muodostuu suosituksi, hyvä. Huonoista, käyttämättä jäävistä pyöristä 13 miljoonaa olisi sen sijaan hirvittävän suuri hinta", HS summaa.

Jos kaikki ajais pyörällä, ei tarvittasi maahanmuuttajia bussikuskeina? Sitäkö HS yrittää sanoa?
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

ISO

Tolla rahalla olis saanut 26 000 kotimassa valmistettua jopoa, 26 000 kelpo fillaria. Nyt saatiin samalla rahalla helvetillistä byrokratiaa ja muutama fillari.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Roope

Quote from: ISO on 25.10.2015, 21:03:43
Tolla rahalla olis saanut 26 000 kotimassa valmistettua jopoa, 26 000 kelpo fillaria. Nyt saatiin samalla rahalla helvetillistä byrokratiaa ja muutama fillari.

Mitä vaihtoehtoja sitten olisikaan, 26 000 Jopoa ei ole vaihtoehto. En ota kantaa hintaan, kun en tiedä tarpeeksi, mutta hankkeessa ei makseta niinkään fillareista kuin kaupunkipyöräpalvelusta. Ehkä koko kaupunkifillari-idea on huono, ehkä saman olisi voinut järjestää toisinkin esimerkiksi mainosrahoitteisesti, mutta kustannuksia ei voi verrata suoraan pelkkien polkupyörien hintaan. Jonkinlainen byrokratia huoltoineen, asiakaspalveluineen, tietokonejärjestelmineen jne. on välttämätön ja tulee kalliimmaksi kuin 1 500 mummopyörää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ämpee

Jospa virheet suunnittelee positiivisesti syrjittyä polkupyöräkeskusta lemmikeilleen ?
Vois taas paukutella henkseleitään ja sanoa, "kattokaa ny, ne tekee duunia".
Fyrkat tietenkin "tienataan" samalla tavalla kuin aina ennenkin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Nuivanlinna

Quote from: kummastelija on 25.10.2015, 20:37:15
Ja luvalla sanoen: polkupyörävirkamiehillä ei ole pätkääkään tekemistä hyvinvointiyhteiskunnan tai ilmaston kanssa. Ei yhtään.

Kuinkahan paljon on kerosiinia poltettu sen vuoksi että tuo polkupyörvirkamiesjoukkio käynyt ympäri maailman tutustumassa erilaisiin kaupunkipolkupyöräsysteemeihin?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

guest7001

Ei kenelläkään sattuisi olemaan Jyrki Lehtolan loistavaa blogausta "Pyöräilijät, ihania" tallessa?

Se oli Lehtolan paras blogaus koskaan. Siinä vittuiltiin vihervajakeille älykkäällä tavalla.

Yritin Googletella, mutta ei löydy mistään.

Echidna

Lehtola oli sitä mieltä, että Suomessa voi pyöräillä vain 6 kuukautta vuodessa. Moni muukin sanoo samaa. Mainitsematta mitkä kuukaudet. Parhaat kuusi kuukautta omasta mielestäni ovat tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, syys- ja lokakuu.

Keuvo Makkarainen

Eiköhän helpointa olisi sirotella ne fillarit suoraan lähistöllä olevien VOKkien pihoille. Sieltä ne kaikki ennen pitkää löytyy muutenkin.

--
Keuvo Makkarainen
keuvo.makkarainen@sähköposti

ISO

Quote
Mitä vaihtoehtoja sitten olisikaan, 26 000 Jopoa ei ole vaihtoehto.

Ne olis voinut heittää sillalta mereen. Olis tullut halvemmaksi, ei ne kulut nimittäin tule tämän projektin osalta jäämään 13 miljoonaan, loppulasku tulee olemaan moninkertainen, niin kuin aina näissä valtion/kuntien huuhaa-hankkeissa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Roope

QuoteHelsinkiin ei tule lainkaan kaupunkipyöriä ensi kesänä. Viime syksynä tehdyn kilpailutuksen tarjoukset osoittautuivat liian kalliiksi.

Tarkoituksena oli saada Helsinkiin kesäksi käyttöön mainosrahoitteinen kaupunkipyöräjärjestelmä.

Sen kustannus olisi kuitenkin ollut vuosittain yli miljoona euroa, vaikka esimerkiksi Tukholmassa palveluntarjoaja maksaa kaupungille järjestämisoikeudesta.

HSL:n Joukkoliikennesuunnitteluosaston johtaja Ville Lehmuskoski myöntää, että HKL:llä saattaisi olla nyt itsetutkiskelun paikka.

– On tässä taustalla suhdanteetkin, mutta kyllä meillä nämä mainontaan liittyvät ehdot ovat jonkin verran tiukempia kuin mitä Tukholmassa on. Kun lähdemme uudelle tarjouskilpakierrokselle, niin katsomme josko voisimme tarjota sellaisia ehtoja jotka ovat näille palveluntarjoajille houkuttelevampia.

[...]
Yle: Helsinki luopuu kaupunkipyöristä 12.4.2010
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

[email protected]

8700 euroa per pyörä. Tämä projekti osoittaa selkeästi, miksi länsimaat eivät valloita avaruutta, vaan Kiina.
Liikakansoitusta ei ratkaista väestönsiirroilla.

sivullinen.

Lontoo, joka mainitaan pyörähankkeen esikuvaksi, on onnistunut oman pyörähankkeensa kanssa myös huonosti. Siellä on 11 500 pyörää ja kuluiksi seuraavan parin vuoden aikana lasketaan tulevan reilut parisataa miljoonaa puntaa eli pyörää kohden suunnilleen sama määrä kuin Suomessa. Todennäköisesti Suomen kulut onkin laskettu suoraan arviona Lontoon kuluista ja pyöristetty sopivasti sopimaan sovittuun budjettiraamiin. Todelliset kulut tulevat sitten olemaan mitä sattuu, kuten on tapana ollut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Santander_Cycles

Pidän hanketta kuitenkin Suomen nykyisistä hankkeista yhtenä vähiten haitallisimpina. Muutaman miljoonan euron polttaminen parissa vuodessa ei tunnu missään sosialistisen järjestelmän polttaessa joka päivä monta kymmentä miljoonaa euroa jo palkkakuluina. Muutama rikottu pyörä metsissä ja vesistöissä vuosien kuluessa ei tunnu missään sosialistien haaliessa pari sataa matua päivässä aiheuttamaan epäjärjestystä ja paikkojen rikkomista. Jos kaikki Vihreät keskittyisivät vain näihin pieniin paikkakunnanparantamishankkeisiin, olisin erittäin iloinen, eikä minulla olisi yhtään mitään heidän puuhailuaan vastaan.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Leso

Eikö kukaan koskaan missään aikuisten oikeasti kysy, että

tarvitaanko niitä pyöriä ollenkaan? Ja jos tarvitaan, niin mitä varten? Imagoon?

On se jumalauta jos ei "turisti" jaksa yhtä Helsinkiä tahi Lontoota käydä jalan ja julkisilla liikennevälineillä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Ari-Lee

Quote from: Leso on 26.10.2015, 01:18:08
Eikö kukaan koskaan missään aikuisten oikeasti kysy, että

tarvitaanko niitä pyöriä ollenkaan? Ja jos tarvitaan, niin mitä varten? Imagoon?

On se jumalauta jos ei "turisti" jaksa yhtä Helsinkiä tahi Lontoota käydä jalan ja julkisilla liikennevälineillä.

Olet taas oikeassa. Hellsink voisi jakaa pois 13 miljoonaa ilman pyörän pyörää. Sekin tulisi halvemmaksi.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tommi Korhonen

Nyt täytyy hieman puolustaa:
Tuollainen projekti ei ole vihreyttä, vaan turistibrändiä ja kansalaispalveluita.
Hintaa, ja kaupunkien hankkeiden toteutusta ja hintaa voi toki kritisoida, mutta ei siinä vain niitä Jopoja osteta, vaan tuotetaan palveluita, huoltoa, vuokraverkkoa ja elätetään virkamiehiä. Kokonaispalvelun hinta on ihan muuta kuin yhden pyörän.

Pyörätkään eivät ole ihan tavallisia pyöriä, vaan niissä huomioidaan juuri tuo kaikenmaailman kaahojen osallistuminen niiden tuhoamiseen.

Jos tuota projektia haluaa kritisoida, niin kritisoikaa sitten palvelun järkevyydestä ja sen tarpeesta kansalaisille. Ei se yksinkertaisesti edes voisi mennä vertailuna biltema-munamankeliin.

Minusta pyörät on positiivinen asia, vaikka mieluummin liikun omallani kuin julkisella. Pelkästään terveyshyödyt saattavat kattaa kulut, vaikka niiden suuruutta ei tiedossa(ni) olekaan.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Zanaris

Ei voi muuta kuin tehdä naamapalmun, kyllä byrokratiaa saisi alkaa jo kitkemään, Euroon liittymisen jälkeen kaikkia lakeja ja pikku viilauksia on tullut ''tuhottoman'' nopealla tahdilla.
Mitä nyt pyöristä; kyllä tuolla hinnalla jo mopoauton saa, niiden turvallisuus on kuulemma parantunut, vaikka suoranopeudet ovat sitä samaa polkupyörien kanssa.
Bernie Sanders endorsing Crooked Hillary Clinton is like Occupy Wall Street endorsing Goldman Sachs.
Beneficium accipere libertatem est vendere - To accept a favour is to sell one's freedom.

Outo olio

Jos oikeasti haluttaisiin rakentaa pyöräilykaupunkia niin toimimaton idea kuopattaisiin ja koko rahalla ostettaisiin lisää baanoja ja pyöräparkkipaikkoja, Euroopan apinoimisen sijasta.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Leso

Quote from: Outo olio on 26.10.2015, 21:44:44Jos oikeasti haluttaisiin rakentaa pyöräilykaupunkia niin toimimaton idea kuopattaisiin ja koko rahalla ostettaisiin lisää baanoja ja pyöräparkkipaikkoja, Euroopan apinoimisen sijasta.

Höpölöpö. Baanoja ja parkkeja on yltäkylläisesti.

Pyöräkortti pakolliseksi. Oppisivat ajamaan siivosti.
Kaupunki ei ole mikään maantie. Menkööt maantielle ajamaan "kuntoaan".
Voi jösses sitä yliherruuden tuntoa, mikä pyöräilijöillä on.
Olen ennenkin sanonut: nykyajan polkupyöräilijät on kaupunkiliikenteen somaleja.

Jos ei ole syntynyt polkupyörä haarojen välissä, niin nöyryyttä, jumalauta.
Ne jalankulkijat on kustantaneet niitä kaupungin tarjoamia baanoja.
"Baana".  :facepalm:
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.